Mucha in Veenendaal

Welkom bij Restaurant Mucha!

Mucha laten bezorgen?

Restaurant Mucha is gelegen op een unieke locatie aan het water in Veenendaal. De moderne uitstraling van het pand en de sfeervolle ambiance van het restaurant zorgen ervoor dat u zich helemaal thuis voelt aan het water van de Grift.

Mucha biedt een 3-gangen keuzemenu voor een vaste prijs van € 27,50 p.p.
(inclusief brood met aioli en olijven. M.u.v. gerechten met een meerprijs)

• Veganistisch

1442681969 79
1478512090 71
1491948386 69
1518820977 78

1. Gisteravond echt heerlijk gegeten! De bediening is correct aan tafel en op de hoogte van vele ingrediënten van gerechten. Als voorgerecht de salade watermeloen met feta op, echt top! Lekker fris gerecht voor op het terras. Hoofdgerecht een ossenhaas van de grill, heerlijk zacht van smaak! Nagerecht red velvet cake, mooie cake en niet te droog van smaak! Fijn dat er een drankenkaart en wijnkaart aanwezig is. We hebben verschillende nieuwe drankjes op deze manier uitgeprobeerd. Alles klopte in dit restaurant. De sfeer, gerechten en bedieningen waren super! Wij hebben een geweldige avond gehad. Prijs-kwaliteit is top! Wij komen zeker vaker terug!

2. jelle

3. Afgelopen zondag bij Mucha gegeten en wat was het weer heerlijk! Het is echt genieten op het terras aan het water. Goed ontvangen en doorverwezen naar een tafel. Bediening werkt correct en speelt goed in op de gast. De tijd tussen de gangen was top! Niet te lang en niet te kort. Er staan leuke gerechten op de menukaart. Ik heb zelf de proeverij van mucha en ribeye op. Echt helemaal super en goed op smaak gebracht alles! Lekkere kruidenboter ook bij de ribeye! Fijn dat er aardappeltjes van het huis bij zitten. Ook super het brood met aioli en olijven vooraf dat dat van het huis is! Mucha is echt een aanrader in Veenendaal! Snel weer!

4. Jasmijn

5. Tom Hoofdman

Genoten van heerlijke Carpaccio als voorgerecht en de bediening was top! Echte aanrader.

6. Ik heb één ster neergezet, maar eigenlijk is het helemaal geen ster waard. Ik ben nog nooit zo onbeschoft gehandeld als bij dit restaurant.

Ik had als voorgerecht een carpaccio, zoals een ieder weet hoort carpaccio dun gesneden te zijn en meestal wordt dit geserveerd met gedroogde tomaatjes, salade, pijnboompitten en truffelmayonaise. Mucha koos voor ongeïnspireerde carpaccio, dikke vleeslappen met een goedje erover heen wat een nasmaak had van oud ijzer. Voor het hoofdgerecht had ik een rib-eye, rib-eye hoort met vet, dat laat hem zo lekker smaken, maar je kunt ook overdrijven, ik kreeg een stuk vlees met heel veel vet. Mijn gezelschap had kabeljauwfilet, dit was droog, leek net direct uit de vriezer op de plaat gelegd te zijn. Toen er gevraagd werd of het had gesmaakt, zeiden we netjes dat we het niet zo lekker vonden, kon ook niet anders, ons halve bord lag nog vol. Ik stelde voor om de meerprijs van €2,50 voor de rib-eye niet te betalen, maar het meisje gaf aan dat er geen meerprijs zat op de rib-eye (dit staat duidelijk op de kaart) maar als de meerprijs erop zat, dan zou zij hem eraf halen en zou het doorgeven aan de keuken. Daarop kwam de eigenaresse verhaal halen, wilde geen discussie aangaan en ons geen rot gevoel geven, maar wilde even het even komen ‘recht zetten.’ Het kwam erop neer dat wij geen verstand hadden van vis en vlees, dat alles dagelijks vers binnen kwam en dat wij het restaurant niet moeten beledigen door te zeggen dat de vis droog is. Er werd koffie of thee van het huis aangeboden en daar was de kous mee af, maar we hadden het toetje nog te gaan, dus in de hoop dat dit de rest goed zou maken hiervoor blijven zitten. Na 20 minuten kwam het toetje aan, wij hadden beide een red velvet, onze toetjes waren in de eerste instantie vergeten, ik moest er nog naar vragen en werd de red velvet geserveerd met een gesmolten bolletje ijs. Wij waren er wel klaar mee, wilden afrekenen, maar bij de kassa werd ons de bon voorgeschoteld. De meerprijs die volgens de serveerster niet op de rib-eye zat, stond wel op de bon en toen ik dit aangaf, ontplofte de bom. De eigenaresse verhief haar stem dat de klanten niet bepalen of er iets van de prijs af wordt gehaald als iemand ontevreden is, dat maakte zij zelf wel uit. Dat ik dat aangaf dat dat netjes zou zijn, was uit den boze. Vervolgens haalde ze de serveerster erbij die had gezegd dat ze de meerprijs eraf zou halen om vervolgens onder druk van eigenaresse glashard te liegen dat dit nooit gezegd was. Waarop de eigenaresse haar schouders ophaalde, haar wenkbrauwen optrok, zo van “zie je.” Diezelfde eigenaresse die niet in discussie wilde gaan en niet haar gasten een rotgevoel wil geven, liet haar ware aard zien toen er betaald moest worden. Ook liet zij haar personeel uit de keuken, die even naar mijn rib-eye had gekeken, haar gasten die ze geen rotgevoel wil geven helemaal uitkafferen. Uiteindelijk waren wij het zat, hebben we betaald, probeerde de rij met personeel terwijl wij langs liepen nog in discussie te gaan, maar hier hebben wij niet meer op gereageerd, toen wij de deur uit liepen werd ons met een sarcastische toon nageschreeuwd om nog een fijne avond te hebben.

Wij zijn nog nooit zo verschrikkelijk behandeld en zullen dit verhaal overal delen. Mucha voor ons nooit meer. We hadden al vernomen dat Mucha in zwaar weer zat en nu snappen we waarom. Het eind is in zicht voor Mucha.

7. Carpaccio met kruipolie. Vis droog, vlees vet. Nagerecht: droge koek ofwel ‘red velvet’ cake. Toen gevraagd werd of het gesmaakt had, aangegeven dat we wel eens beter hadden gehad. Daarop kwam de eigenaresse wel even verhaal halen. “Wij snapten er niets van, waren leken en bezaten niet de mogelijkheid smaak te kunnen waarnemen”. Fijn, goed verhaal, prima. Wij wilden betalen en weg wezen. Wat bleek? Even 2,50 extra betalen voor een gerecht welke verzekerd werd niet 2,50 extra te kosten. Eigenaresse kwam weer tevoorschijn met haar uitputtelijke eigenschap: discussie voeren. Nu nog mooier. Een jong meisje dat in de bediening werkt werd er bij gehaald en moest haar kant van het verhaal nog maar eens uit de doeken doen. Heel ongemakkelijke en vervelende situatie voor ons almede het jonge meisje. Onder druk van eigenaresse besloot ze te liegen en haar ‘baas’ in bescherming te nemen. Kortgezegd: wij waren leugenaars, geen smaak, alles is hier goed etc. Etc. Even 70 euro aftikken en nog een paar valse verwensingen na. Wij geven deze tent nog 1,5 jaar levensvatbaarheid. Eigenaresse zou het best goed doen in de telemarketing bij bijvoorbeeld de Postcode Loterij. Ze zal de loten door de mensen hun strot duwen. Mooie verhalen ophangen, verdraaien en weinig tot geen empatisch vermogen.

8. Heerlijk gegeten, lekker gezeten en super service. Aanrader voor iedereen!

9. Vanavond bij Mucha gegeten. In één woord: fantastisch! Vooraf al vlot het brood op tafel met sausjes erbij van het huis. Heerlijk voorgerecht op: langzaamgegaard buikspek. Je merkt dat de koks in de keuken passie voor hun vak hebben. Hoofdgerecht Ossenhaas.. Helemaal Top gegaard! Bediening super vriendelijk en staan constant voor je klaar en vragen telkens of alles naar wens is.. Zeker voor herhaling vatbaar! Aanrader voor Veenendaal!

10. Jan de ruiter

Dat was een mooie afknapper. Het restaurant was gesloten, vanwege mosselparty. Wij moesten op zoek naar een ander restaurant: Zeldzaam.

11. Brood werd bij ons op tafel gezet zonder te vragen. We kregen zelfs het brood voordat ze vroegen wat we wilden drinken. Later bleek dat we het brood moesten betalen. Dit bleek 4,25 te zijn, onbeschoft duur voor een beetje wit brood met boter en zeker ongevraagd. Personeel was niet vriendelijk. Cassis 3 euro, ook niet nodig. Ze lijken goedkoop met een 3-gangenmenu, maar ze belazeren je er wel hiermee. Nooit meer Mucha. Inrichting was wel leuk.

12. kees hofdam

Werden geholpen door een vrouw, wist niet alles over het menu en heeft maar 1 keer gevraagd of we iets wouden drinken. Daarbij komt ook dat zij ons chagerijnig aankeek. Geen aanrader dus!

13. Sjors Janssen

Heerlijk gegeten bij restaurant Mucha in Veenendaal, vooraf had ik de mucha's jacht. Zo kon ik van alles wat proberen. Heerlijk! Als hoofdgerecht had ik de wildzwijn biefstukjes. Perfect gegaard door de keuken. Als nagerecht had ik de Tompouce van lemoncurd met een saus van bosvruchten. Mooie smaakcombinatie!
    Ook de aankleding van het restaurant mag er wezen! Mooi gebruik gemaakt van kleuren en ook aan de de indeling van de tafels is gedacht, mooi decor. Wij komen zeker eens terug!

14. Erik Haalboom

Mijn vrouw en ik eten enkele malen per jaar bij Mucha. Zo ook deze week. Alles was al in kerstsfeer, werkelijk prachtig. Bediening erg vriendelijk. Wij blijven ons verbazen hoe het mogelijk is om voor die prijs zulke heerlijke gerechten te serveren. Wij genieten er in elk geval enorm van.
    Ik kijk al uit naar ons volgende bezoek!

15. Afgelopen zaterdag daar gegeten, eten was lekker, alleen jammer van de hagel die nog in het vlees zat. Verder is het daar een ontzettende herrie, je kan elkaar en de bediening niet verstaan. Er werd geadverteerd op bockbier, maar dat was na 1 flesje op.

Geen herhalingsgevaar voor dit restaurant.

16. Heerlijk gegeten, leuke bediening!

17. Zeer slechte ervaring gehad bij Mucha en ik waarschuw een ieder die van plan is om daar Wildvlees te gaan eten en zijn gebit wil behouden. Mijn tafelgenoot bestelde Duif en beet al snel op een hagelkorrel en ik zelf bestelde Eend dat ook vol met hagel bleek te zitten. Aan tafel liet ik al aan de eigenaresse zien dat we op hagel hadden gebeten. Zij schamperde echter dat het in ieder geval Wild was dat gereserveerd werd. De volgende dag brak mijn kies en nam ik contact op met Mucha om te informeren naar de aansprakelijkheid hiervoor. De getergde eigenaresse vond me maar vervelend. Eerst vroeg ze zich nog af of mijn gebroken kies wel door de hagel kwam?! Daarna merkte ze op dat ze tegenwoordig zelfs voor gestolen jassen aansprakelijk gesteld werd. Volgens haar kok lag het probleem gewoon bij mij. Maar goed ze zou later contact met me opnemen en een ander uitzoeken. Uiteindelijk heb ik helemaal niets meer van Mucha vernomen, zelfs niet na meerdere reminders. Na een klein onderzoek blijkt dat Wild dat vol met hagel zit, dieronvriendelijk is afgeschoten en dat een kok het vlees altijd dient te controleren op hagelkorrels. Een consument kan een restauranthouder daarom altijd aansprakelijk stellen. Conclusie personeel is niet op de hoogte en onfatsoenlijk door helemaal niets meer van zich te laten horen. Wij gaan daar nooit meer eten en de tandarts rekening volgt nog!

18. Eline

19. Heerlijk gegeten samen met Kathy, Doran, Jiri en Vera. Om zo de kerst af te sluiten is perfect. De bediening was erg vriendelijk en erg behulpzaam.

We komen zeker terug in 2015 om lekker te komen eten.
    Mucha is niet zomaar een naam... Jullie doen hem eer aan.

20. dini

21. dini

22. Robbie

23. Heerlijk eten! Leuke sfeer! Alleen jammer dat je extra moet betalen voor een beetje brood. Dit mag er wel bij gezegd worden als het word aangeboden.

24. Op aanraden van vrienden en familie ben ik wezen eten bij Mucha.
    Stom dat ik dit nog nooit eerder heb gedaan!
    Het eten is echt super lekker, complimenten aan de koks.
    Ook het wildmenu ziet er heerlijk uit (ook voor 24,50!).

De avond was perfect. Bediening, keuken, ambiance, alles klopt!
    Ik kom zeker terug!

25. J.Niessen

Voor afgelopen donderdag gereserveerd, dat was blijkbaar miet aangekomen. Werden aan een tafel met 6 personen erbij gezet. Had ik achteraf niet moeten accepteren.
    Het voorgerecht was goed, het hoofdgerecht matig, eend met vette randen, gebakken aardappelen slap en de salade kwam veel later met een klodder slasaus erop, het leek nergens op. Bij het nagerecht was het ijs al half gesmolten en krokante tompouce was niet krokant meer.

Al met al niet voor herhaling vatbaar.

26. E. Hendriks

Met een groepje (voetbal)vrienden een gezellige avond bij Mucha gehad. We kozen allemaal voor het drie gangen keuzemenu van 24,50 euro. Leuke prijs voor een leuke formule. Maar dan komt het addertje tevoorschijn: voor alle andere zaken moet je bijbetalen. Voor brood vooraf, voor frietjes, water etc. Maak je daar gebruik van dan blijkt het menu uit te komen op ongeveer 30 euro. En dat is toch enigszins misleidend. Wij vonden het niet onoverkomelijk, maar ik kan me voorstellen dat anderen er wel problemen mee hebben. Over het eten niets dan lof. Uitstekende kwaliteit en erg lekker. Dus gaan we binnenkort weer!

27. Op zich een prima restaurant, maar met een zeer matige bediening en een ronduit ongeïnteresseerde gastvrouw. Eten is zeker niet slecht, maar voor een schaaltje brood vooraf moet 4 euro worden betaald en voor een fles tafelwater 4,75. Een omgestoten glas wijn werd niet vervangen, evenals de servetten waarmee snel werd gedept. Al met al een teleurstellende ervaring.

28. Prima restaurant, jammer is nog steeds dat je de amuse, brood met twee soorten boter, nog apart moet betalen. Geldt ook voor als je bij het hoofd gerecht een schaaltje friet wil bestellen, en water alleen is te verkrijgen via de fles op tafel, zodat je toch een beetje de indruk krijgt dat je als klant een beetje financieel geplukt wordt. Tip van een regelmatige horeca bezoeker; stop met deze flauwekul, gooi een euro boven de huidige prijs wat meer tevreden klanten oplevert.

29. Hallo!

Mijn vrouw en ik hebben al regelmatig lekker gegeten bij Mucha. De carpacio is werelds en de biefstukken om door een ringetje heen te halen. Verder altijd een liflafje van het huis vooraf.

gr, A en B

30. Afgelopen zaterdag hebben wij met vrienden bij Mucha gegeten. We gingen voor de dorade die op het zomermenu stond.

(advertentie in de krant en op nu nog de site)

Toen we het wilden bestellen, bleek op de kaart geen dorade, maar schelvis te staan. Vis voor poezen. Opmerking van de serveerster: de dorade was niet vers genoeg, dus dat hadden ze dat maar niet ingekocht.

Onze tafelgenoot is toen, met het hoodgerecht, afgeweken van het menu en heeft kabeljauw besteld.

Zoals gebruikelijk en algemeen bekend is in Nederland, kwam het voorgerecht en de wijn snel, terwijl we erg lang moesten wachten op ons hoofdgerecht (zonder frietjes en dat was wel bij het zomermenu inbegrepen). We hebben toen nog maar een fles wijn besteld. Als afsluiting namen we als dessert geen ijs, maar een kopje koffie met een bonbon. Wat schets onze verbazing dat er maar 3 bonbons op het schoteltje lagen en geen 4. Ach ja, onze vriendin had immers geen menu besteld!? Bij het tweede kopje koffie konden we de suiker zelf gaan halen. Een koekje erbij? Nee, daar beginnen ze niet aan. Jammer, had i.p.v. schelvis kabeljauw genomen en toe...., zet er een schaaltje friet en sla bij en schenk een kan water uit de kraan i.p.v. duur flessenwater. Dan komen klanten zeker terug.