Er is voldoende en gratis parkeergelegenheid tegenover ons.

Prima bereikbaar met het openbaar vervoer.

• All-inclusive

6. Omgeving
    • In het centrum

1520893426 83

1. UIt eten
    De daghap van mijn man was heel erg goed, gehaktbal, warme groente, aardappelen en een prima salade. Ik eet vegetarisch maar helaas geen keus bij de daghap a 13,50 euro.
    De keus a la carte was courgette met roerbakgroente of een maaltijdsalade. Beide met brie waar ik geen liefhebber van ben. Het werd de maaltijdsalade met friet ipv stokbrood. Ipv brie graag wat meer andere kaas.
    Het diepe bord was gevuld met slasoorten met een goede dressing. Wat kaas en een paar tomaten en minstens evenveel rauwe rode ui als sla. De beloofde cashewnoten waren niet te vinden.
    Het eten was heel erg matig. Dit heb ik doorgegeven en de bediening zou dit doorgeven aan de keuken. Als reden van de beperkte vegetarische keuzes wordt aangegeven dat er in Veendam weinig vegetariërs zijn. De kaart kan niet worden veranderd het komende half jaar.
    Tja deze vegetariër komt niet weer en het bijbehorende gezelschap dus ook niet.
    Kun je nu niet iets lekkers bedenken als kok, dit wil de kok toch zelf ook niet eten. En dat voor 16 euro.
    Prijs kwaliteit verhouding heel erg slecht.
    Tip voor vegetariërs die er wel willen eten neem de daghap zonder gehaktbal en je eet veel lekkerder.

2. Beste,

Vandaag kreeg ik een email van u met het bedanken van het bezoek in uw restaurant en met de mededeling erin dat u er van uit gaat dat alles naar wens is geweest... Helaas was dit niet het geval..

Op 14 februari heb ik voor het eerst met mijn vrouw van het Live Cooking gebruik gemaakt en dit was ons erg goed bevallen.. Zo goed zelfs dat ik gisterenavond 22 februari om 18:30, met 9 personen bij u terug gekomen ben.
    Ik raadde mijn vrienden aan om onze reservering die we eigenlijk bij een ander restaurant gemaakt hadden te cancellen om daarvoor in de plaats met z'n allen bij u te gaan eten omdat dit mij op 14 februari zo goed bevallen was.
    Echter is dit een vergissing geweest en ik heb mij echt ten op zichte van de groep geschaamd omdat het echt niet ok was..

Het begon 20 minuten na binnenkomst al dat we te horen kregen dat er smiddags al een groep "eters" waren geweest en daarom een bepaald soort vlees er niet meer was en een ander soort vlees ook al bijna op was... Dat vond ik al erg jammer dat te moeten horen, temeer omdat je nog maar nèt binnen bent en ook nog vroeg in de avond..

Het tweede wat mij opviel was dat er bij alle buffetbakken geen enkele aanduiding was van wat er in zat..
    Dit was 14 februari bij eerste bezoek wèl het geval.. Erg verwarrend dus..

Ten derde, de bediening, erg lief, dat wel, maar als er soms meer dan 20 minuten op een rondje bier voor 8 personen (de 9e is een kind) gewacht moet worden is dat voor de sfeer al niet bevorderlijk en ook al niet vanwege de eerst genoemde punten..

Doordat het zo traag ging allemaal
    merkte ik aan de groep dat ze het op een gegeven moment wel gehad hadden en hebben onze avond dan maar thuis voort gezet..

Nogmaals ik heb mij echt geschaamd..
    Het eten is echt wel goed en uw cafe en restaurant erg mooi maar berustend op mijn benoemde kritiek, voor mij niet voor herhaling vatbaar..

3. Heerlijk gegeten, gezellige sfeer, goede en nette bediening en komen om te vragen of alles naar wens is komen zeker weer terug.

4. Een groep

We hadden buffet. Ambiance is leuk, het eten was oké. Niet alles was lekker of smaakte naar verwachting. Het gebakken vlees was soms al koud. De vis was prima. De crême brulee was onder de maat.
    De info vooraf (telefonisch) was niet voldoende. Er werd niet gezegd dat je max. 2,5 Uur kon zitten, dat er speciale prijzen zijn voor 65plussers, ook niet bij het afrekenen werd er niet naar gevraagd. Het betrof 3 van de 8. Het wed niet gecorrigeerd bij navraag. Tijd bleek wel voldoende te zijn. Als groep kan je niet p.p. afrekenen, alleen het totaal gedeeld door het aantal eters.

5. Harry

6. Lekker gegeten bij Java. Bediening was uitstekend: leuke beleefde jonge mensen.

7. Slechtste restaurant waar ik in tijden ben geweest. Het duurde te lang voordat de drankjes en de gerechten werden opgenomen. Daarnaast werden verkeerde bestellingen bezorgd. Het restaurant is naar mijn mening te groot voor wat ze logistiek aankunnen. Teleurstellende ervaring.

8. Ellen 12 punten

We maakten gebruik van het live cooking. Het vlees dat ter plekke bereid werd was lekker. Koks maken dit met zorg.
    Het eten in de bakken vonden we koud en niet echt geweldig. Koude patat, bami met harde randjes. Bakken die bijna leeg waren. We hadden de indruk dat het eten er al behoorlijk lang stond.

9. Zeer slechte service. Hebben na het voorgerecht 1.5 Uur moeten wachten op het hoofdgerecht. Bijgerechten hebben we niet gekregen. Nooit weer bij Java eten.

10. Een aanrader.
    Lekker gegeten en vriendelijk personeel.

11. Annagien 216 punten

Ik weet niet wat er aan de hand is maar nu voor de 2e keer weer slecht gegeten. Een ronduit vieze carpaccio, droge zalm bij de asperges met een smakeloze saus. Ham bij de asperges te droog. En niets lekker op smaak. Bediening wel erg vriendelijk maar het duurde allemaal erg lang. En ik begreep dat er 1 kok in de keuken stond… tja dan vraag je om moeilijkheden. Veel te duur voor dit kwaliteit eten. Wij komen niet weer.

12. Mathijs

Niet geschikt voor grote groepen.
    Vooraf contact gehad over de grote groep, en daarover ook afspraken gemaakt.

Helaas waren de werknemers niet op de hoogte hiervan, waardoor de sfeer meteen afnam.

13. Wij komen daar bij die java nooit weer in Veendam.
    Zeer dom personeel totaal geen verstand van horica ze lachen maar bij die bar.
    Zeer lang wachten op drinken.
    Het eten was zeer slecht echt niet te eten rotzooi…

14. Willem Jager

Super lekker gegeten, alles mooi opgemaakt en qua smaak heerlijk allemaal van voor- tot nagerecht. Ook de bediening was snel en uiterst vriendelijk. Zeker een aanrader en ga er snel nog een keer naartoe

15. Wij hebben heel lang moeten wachten op ons eten. De bediening was vriendelijk, maar niet efficient. We kregen wel drankjes van de zaak vanwege het lange wachten. Toen kreeg ik mijn voorgerecht: carpaccio. Dikke stukken vlees, hompen knoflook en dikke stukken parmezaanse kaas erop, kappertjes en croutons erbij. Het leek er wel op gesmeten. Het was ronduit vies te noemen. Ik heb het laten staan en de bediening was zo vriendelijk om het van de rekening te halen, zonder dat ik daarom vroeg.
    Het hoofdgerecht was prima, maar toen kwamen we bij het nagerecht. Ik had een wentelteefje waarmee je iemand een gat in het hoofd kan slaan. Keihard en smakeloos. Hoe durven ze het nog te serveren.

Wij komen er nooit meer.

16. Heerlijk gegeten mijn man en ik. Spareribs erg goed. Rundvlees potje heerlijk. Alles keurig opgediend. Nagerecht heerlijk en leuk gepresenteerd. Erg aardig personeel en relaxed. Ja een fijne avond gehad.

Zeker snel weer eens heen.

17. Prima gegeten. Het eten was goed klaargemaakt, goed van smaak en garing voor een nette prijs. Ook de kinderen hebben lekker gegeten. Desserts ook goed. Zeer vriendelijke en keurige bediening. Voor de kinderen werden kleurboeken en een spelletje geregeld. Ondanks dat de zaak vol zat kregen we eten en drinken vlot en goed geserveerd. Enige puntje is dat de kaart wel iets afwisselender zou kunnen zijn (steaks ed heerlijk maar wel dominant aanwezig), maar dat is wel mijn persoonlijke mening en kan ook gewoon een keuze zijn. Al met al een aanrader voor een fijn eetcafé in Veendam met lekker eten.

18. konden (deze avond)niet meer terecht met onze ah voucher, toch er heen. Wilden de plate-service( stond op de site) maar was niet beschikbaar. Lekker gegeten maar toch 2 minpuntjes. Moesten bijbetalen voor extra friet, vind ik echt absurd. Bediening goed, maar 4x vragen of alles naar wens is en dan iedere keer : "fijn om te horen" is wel wat veel en dan nog een keer bij het afrekenen

19. We hebben weer een prima restaurant gevonden, deze keer in het centrum van Veendam. Mede dankzij de gastvrije bediening en de heerlijke gerechten hebben wij een erg gezellige avond gehad.
    De kok had flink zijn/haar best gedaan, onze vegetarisch hoofdgerechten waren heerlijk en de toetjes (Belgische Chocolade) maakten het helemaal af.
    Het grootste compliment geven wij aan de jongeman die ons op een uitstekende wijze heeft bediend. Klasse.

20. Suersoft

21. Prima service, zeer vriendelijk personeel, knusse sfeer, prijs/kwaliteit is uitstekend.

22. J.Oostland

Wat is dit een gezellig en leuk café/restaurant!! Het ziet er allemaal beregezellig uit en je zit hier graag met z'n tweeën of een gezelschap. Perfect personeel, hele fijne kaart wat eten betreft en zeer schappelijke prijzen. Wij komen hier regelmatig omdat we het zo gezellig en lekker vinden.

23. jan smith

Heerlijk eten. Jammer dat de vakantieveilingvouchers niet meer mee doen.

24. De service was heel goed bij dit restaurant. Zeer vriendelijk personeel dat echt hun best deed om het voor ons zo aangenaam mogelijk te maken. Het eten was prima maar niet bijzonder lekker. Gezellig restaurant, als ik nog eens in Veendam ben kom ik zeker terug.

25. Na een aantal goede lunch ervaringen ook een keer een diner hier genuttigd.

Helaas vond ik dit minder goed dan de lunch.

Het voorgerecht van mij was de gamba spies. Hier zat weinig smaak aan en het leek alsof de kok ze even had verwarmd. De meloen met ham van mijn vrouw was droog/uitgedroogd. De meloen was wel super vers.

Het hoofdgerecht van mij was de mixed grill. De smaak was goed, maar het vlees was wat aan de koude kant en het vlees was soms te gaar (droog). Het stoofpotje van mijn vrouw had een opmerkelijke saus, maar was wel lekker.
    De bijgerechten waren overigens heerlijk.

Het toetje was super. De chocoladedroom van mijn vrouw was overheerlijk en mijn pana cota was ook super.

De bediening was goed, maar volgens mij redelijk onervaren.... Maar, iedereen moet het leren en dus vind ik het belangrijker dat de bediening vriendelijk is, dan dat alles gesmeerd verloopt. En vriendelijk zijn ze zeker.

Kom ik nog een keer terug?? Ik denk het wel, om te kijken of de andere gerechten beter zijn. Aan de gezelligheid zal het zeker niet liggen.

26. Heerlijk 3 gangenmenu. Wij gaan best vaak uit eten maar dit was voor mij en mijn vrouw (= vegetariër) echt super goed! Bediening, sfeer en eten alles boven verwachting. Een echt avontuur, vooral de cactus. Goede muziek, gezellig druk en gratis parkeren voor de deur!

27. Even een daghap. Nou, wat je een hap noemt. Een schitzel als een deurmat, met een gebakken ei, gebakken aardappelen en rauwkorst voor maar 8,95 euro. Heel vriendelijk personeel.

28. We hadden hier al een keer geluncht en dat was ook goed bevallen, dus nu via Groupon 3 gangen menu. Prima, ruime keuze op de kaart, periodes tussen de gerechten door was goed, lekkere garnituur. Leuke ambiance, prettig personeel met humor, kortom we komen beslist nog een keer weer.

29. Eerste keer bij Java gegeten, heerlijk! Complimenten voor de kok en de bediening! We gaan zeker nog een keer!

30. Gevarieerd menu, goed eten, mooie ambiance en vriendelijke bediening. Een aanrader in Veendam en omgeving! Ook voor de vegetariërs onder ons.

31. Bediening ondanks de leeftijd (jong) heel prima. We zijn bij een Javaan dus saté. Twee prijzen: 12.50 en 16.50. Verschil: bij 12.50 ligt alles op een bord en bij 16.50 alles apart in bakjes, pff...

Dus plate: grote spies van varkenshaas. Veel te droog. Smaak redelijk. Saté saus: wat saus op het vlees maar geen druppeltje ernaast.

Dus vandaar een zes

32. Heerlijk gegeten hier bij Grand Café Java! Erg leuke uitstraling wat je terug vindt in het meubilair. De bediening was erg vriendelijk. Wij waren zeer tevreden over alles en komen dan ook snel weer een keer langs!

33. J.A. Bouma-Everts

De mensen waren heel vriendelijk, niks mis mee, alleen het lawaai was erg storend, ik ben daar te oud voor denk ik.

Het eten was te zout, vooral de patat, te veel paprika en te zout. We kregen een nieuwe. De gebakken aardappels waren te kruiderig en te zout, het vlees (schnitzel) was prima. Ook het nagerecht was goed.

34. Hillie Blok-Helbig

36. Priscilla

Zeer gezellig, prettig ontvangst. Goede uitstraling. Eten is heerlijk en vers! Bediening erg attent.

37. Afgelopen zaterdag hier wezen eten, daarbij wil ik direct alle lof geven aan de bediening die de drukte met z'n 2en bestierden! Ongeveer 40 man tegelijk is best lastig dan. Verder complimenten aan de kok die (h)eerlijk eten bereid voor een eerlijke prijs. Er was meer dan genoeg en we konden ook nog een keer kosteloos bijbestellen. De ambiance van het pand is natuurlijk prachtig en de historie zie je weer terug in het meubilair. Ik kom snel terug!

38. Lekker gegeten voor een klein prijsje via Groupon. Het heeft mijn verwachtingen overtroffen en ik ga nog wel een keertje eten, dan samen met de kids.

39. Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten bij Grandcafé Java. De kaart zag er goed uit en het eten was voortreffelijk. Wij waren zeer tevreden, ook over de bediening. Top!

40. Mariska

Gisteren heerlijk gegeten. Alles was super! Bediening was erg aardig.. We komen snel terug.

41. We zijn donderdag bij grand cafe Java in Veendam geweest en het was echt Grande De Luxe. Het cafe heeft een uitstraling van vroeger tijden en is geheel gerestaureerd. De service was super: heel vriendelijk en correct. Wij zijn Bourgondiërs dus wij houden ven lekker eten en drinken; dus een Ricard vooraf, daarna de entre die heel mooi werd geserveerd. Een goede fles wijn besteld en het hoofdmenu werd geserveerd, delcieux!! Als dessert een kaasplankje genomen met een uitstekende port.
    De kok is ook nog geweest; een zeer vriendelijke man en een fijnproever wat ook te zien was. Resume een geslaagde avond. Een super ambiance en heerlijk eten en drinken voor een zeer vriendelijke prijs. Wij komen dan ook zeker spoedig terug.
    Grand Cafe Java, bedankt! Christiane en Hindrik