Brasserie de Bank in Veendam

vrij parkeren in de straat

250 meter vanaf het station

1452193985 78
1519524884 78

1. Jantien Roose

Zééér teleurstellend Kerstavonddiner

Op uitnodiging van mijn bejaarde ouders (80 jaar) op Kerstavond hun verjaardag gevierd met een etentje (groep van 13 personen) bij De Bank te Veendam.

Bij de reservering werd gevraagd om één week van tevoren per persoon aan te geven welke soep en voor- hoofd- en nagerecht men wenste. Kwam eerst een beetje vreemd over, maar dit gedaan.
    Bij de reservering was, op ons nadrukkelijk verzoek, afgesproken dat onze groep in de voorkamer aan een vierkante tafel zou komen te zitten. Omdat het niet op de menukaart stond eveneens nadrukkelijk gevraagd of bij de gerechten nog ‘bijgerechten’ zouden worden geserveerd (groente/ aardappeltjes e.d.) . Dit werd bevestigd. Per persoon zou van het gekozen diner nog een kaartje worden gemaakt en bij de borden worden geplaatst.

24 december om 19.00 uur waren wij present. Tot mijn verbazing én ergernis was er geen vierkante tafel in de voorkamer in gereedheid gebracht maar een lange tafel in het restaurant. De eigenaar excuseerde zich hiervoor. Omdat er een stroomstoring in de keuken was, was hij het vergeten.
    S’middags was mijn moeder al gebeld met het verzoek om het diner s’avonds contant te betalen. Voor 13 personen dus even contant geld meenemen (ca € 700)!! Had toch ook anders opgelost kunnen/moeten worden.
    Nadat iedereen aan de lange tafel zat werd het, per menu verschillend, welkomstdrankje geserveerd. Wie heeft echter wat? De serveerster wist het niet. Gelukkig hadden wij zelf (uit voorzorg en kennelijk met een voorgevoel) kopieën gemaakt van ieders menu. De gehele avond maar met de menukeuze op schoot gezeten.
    Alvorens het eerste gerecht werd opgediend werd door een juffrouw medegedeeld dat zij ons deze avond zou bedienen. Één persoon bedienen voor 13 gasten , dat werd dus wachten terwijl twee andere serveersters ogenschijnlijk niet veel te doen hadden.
    De ossenstaartsoep was verschrikkelijk zout en nagenoeg oneetbaar. Één gast had gevraagd om de hertenrug door te bakken, helaas ’vergeten’ want het werd medium opgediend. Het konijn en ‘zwaardvlees’ waren (te) droog. Zeer zuinig gevulde wijnglazen.

De hoofdgerechten bestonden uit vlees, wild of vis met een minuscuul hapje stamppot op hetzelfde bord. Een enkeling een paar frietjes erbij en de tongeters hadden alleen een paar stukjes fruit. Verder niets !! Na hierover geklaagd te hebben en op de afspraak te hebben gewezen kwamen er na enige tijd nog een paar schaaltjes gebakken aardappeltjes en half gebakken frietjes bij, maar geen groenten.

Heel jammer van dit etentje, vooral voor mijn ouders die dit hadden georganiseerd voor hun verjaardag. De gastheer heeft zich helaas niet laten zien om, zoals toch heel gebruikelijk is, te vragen of alles naar wens was. Daarom hebben wij ons maar meerdere keren bij de serveerster beklaagd, maar die kwam niet verder dan “ik zal het doorgeven aan de keuken”.

Het mag duidelijk zijn dat dit diner éénmalig is (geweest). Het was slecht georganiseerd en zowel de kwaliteit als kwantiteit van het gebodene was bijzonder matig (zeker voor de betaalde prijs).

Gelukkig voor De Bank zijn wij geen Hermus en Zandstra. Wij zijn bijzonder teleurgesteld huiswaarts gekeerd en kunnen daarom niet na laten “wij zullen het doorgeven aan potentiële gasten”.
    De ter compensatie gratis aangeboden koffie kan hierin geen verandering brengen.

2. ageeth hazes

Bij de bank kan je lekker eten. Het ziet er goed uit en het eten was heerlijk. Zeker een aanrader.

3. Gisteren heerlijk met mijn vriendin gegeten bij de Bank! Een absolute aanrader! Een zalmfilet en een vegetarische wrap waren onze gerechten, vooraf broodjes. Wij komen hier zeker terug! Ook de gastheer, Rene, was zeer spontaan en had zeker hart voor de zaak! Ga zo door!

4. We zijn hier afgelopen zaterdag geweest, en zijn met een heel voldaan gevoel naar huis gegaan! Het eten was voortreffelijk. De sfeer werkelijk heel gezellig en gemoedelijk, de service buitengewoon vriendelijk en aangenaam, de prijs viel ons reuze mee zeker in verhouding tot de kwaliteit die wij boven verwachting vonden. Dank u wel heren zeer geslaagd en we komen hier zeer zeker terug. Onze complimenten.

Mvg

5. Gezellig restaurant en de bediening was erg goed. Het eten was lekker, niet heel bijzonder. Wat ik ook goed vond was dat de bijgerechten kosteloos bij te bestellen waren. Ik denk wel dat we nog eens terugkomen.

6. Goede ontvangst, prima bediening, goede sfeer. Eten was helaas niet restaurantwaardig, als ik de overige recensies lees, dan lijkt het wel alsof we het verkeerde moment uitgekozen hebben. Witlofsoep vooraf, was bijzonder maar zeker niet wat ik er van verwacht had. Kalfsoester leek wel uit de magnetron te komen en het mengsel van champignons en ui had geen gelukkige kleur zoals ik dat verwacht had (magnetron?). Geen bijzondere groentes, gebakken aardappeltjes (frituur) en patat. Toetje was redelijk, maar ook weer geen hoogdraver. Kortom ik/wij zullen niet snel terug komen, ik vind het een gemiste kans. Jammer, omdat het gebouw zich er prima voor leent en je er toch een bepaalde verwachting van hebt.

7. We hebben er gelunched. De keuze is erg beperkt. De lunchgerechten vond ik ook erg duur.

8. Jeroen Bolhuis

Deze avond besloten om hier eens te gaan eten. Bij binnenkomst werden we netjes geholpen en mochten we een tafel uitzoeken. Nette en vriendelijke bediening. Het eten was heerlijk en de wachttijden waren normaal. Het restaurant heeft een prettige warme sfeer en is zeker de moeite waard om terug te komen.

9. Janny Bakker

10. Eddy Koster

Wij hebben genoten van de ambiance en het gekozen menu was goed samen gevoegd en zeker goed van smaak.
    Het heeft ons doen besloten om zeker terug te gaan.

11. Deze week was ik samen met mijn loopmaatjes uit eten bij de Bank. Een goede keus en we komen zeker nog eens terug. Heerlijk gegeten, goede service, klantvriendelijke bediening, prachtig opgediend in deze mooie bijzondere locatie. Een echte aanrader.

12. Gisteravond wederom heerlijk gegeten met 8 personen. Zeer klantvriendelijk, goede produktkennis, goede prijs/kwaliteitverhouding. Ook voor de kinderen goed aanbod. Echt een aanrader!

13. 3e keer gegeten, nu in een rustigere setting maar weer prima voor elkaar, goede producten, zorgvuldig geserveerd. De kok heeft oog voor detail.
    We komen graag terug!

14. De bediening was uitstekend, alles ging naar wens. De kok verdient een pluimpje, het eten was voortreffelijk. Wij hebben echt genoten in de Brasserie de Bank. Ik zou het iedereen aanbevelen als er ons gevraagd wordt waar ze goed kunnen eten .
    M.v.g. Fam.Molema

15. Heel erg goed en lekker gegeten.

Vlees lekker mals, mooi opgemaakt, voldoende, erg nette bediening, prachtige locatie.

Aanrader!

16. Piet Veentjer

Bijzondere smaakvolle gerechten!! Rustige sfeer en vooral (tijdens de kerstdagen!!) een vlotte bediening.
    Een aanradertje!!

17. Ron de Veen

Heerlijk gegeten! Leuke bediening, en een prettige sfeer. Echt een aanwinst voor Veendam!

18. Voor de tweede keer heerlijk gegeten bij brasserie de bank in veendam.
    Deze keer het weekmenu: salami, origineel geserveerd, als hoofdgerecht een mals varkenshaasje en het grand desert was gránd! We hebben genoten. Aardige bediening en prettige sfeer. Aanrader!

19. Afgelopen weekend erg lekker gegeten en genoten van de vriendlijke bediening, alleen jammer dat er een groep binnen kwam die de rust en de sfeer bederfde, deze waren erg luidruchtig en onbeleefd waardoor de bediening ook in de stress raakte. Wij komen zeker weer.

20. Heerlijk gegeten, gezellig restaurant en niet erg duur.

21. Heerlijk gegeten in een sfeervol restaurant en niet duur.

22. Tilly Dragt

Ik had rijst met goulash. Pittig, maar ik vond het heerlijk. Voor mensen die niet van pittig houden, kan het misschien iets te zijn. Prima bediening, er was een stagiaire die erg haar best deed en wat ook goed ging. Het restaurant is een prachtig oud gebouw.

23. Lekker eten

Leuk restaurant. Bediening kwam wat traag op gang. Voorgerecht uitstekend! Helaas 1 soort groente bij hoofdgerecht geserveerd. Zeker een aanrader voor Veendam en omstreken!

24. Vaak Uit Eter

Fantastische inrichting, verschillende ruimtes met meerdere kamers. Statig sfeervolle strakke inrichting met oude rlementen behouden uit het bank gebouw. Bediening weet goed te adviseren. Gerechten lekker en mooi opgediend. Leuke combinaties van de kok.
    Prijs, ongelofelijk voor dat geld. Absolute aanrader!

25. r.radema