ma 10:00 - 00:00

1389719437 85
1420780573 82
1462195422 84
1638208528 80

1. De Zwaan is triestig geworden. Ijs als dessert is enkel dame blanche met 3 bollen ijs crème te verkrijgen voor 6,25 euro. Men kan ook het ijsje met aardbeien en slagroom krijgen van het juni menu. Mijn man zijn keuze was dit laatste dus met aardbei. Dat is dan met 2 bollekes ijs voor 6,75 euro. 1 Bol ijs kost 1,50 euro. Dat moeten zeer dure aardbeien zijn.
    Het systeem om te eten is wachten en wachten. De keuken kan niet volgen. Oké, maar dan graag het eten opdienen op volgorde van het komen eten. Bij ons zijn 2 tafels voorgegaan die eerder hun eten hadden. Als men iets zegt, krijgt ge als antwoord : die hebben enkel drank besteld. Houd geen enkele steek en voor ons de laatste keer. Aan de nieuwe zaakvoerders : Succes met jullie nieuwe regeltjes.

2. Het was weer super en lekker bij de Zwaan!

3. Heerlijk gegeten 👍😀 ze hadden alles aangepast vanwege gluten intolerantie en lactose allergie.
    Kom zeker terug super vriendelijk personeel.

4. Jack Custers

5. Van Wunnik - Lotstra

Op 13 juli 2019 hebben we hier ons 50 jarig huwelijksfeest gevierd.
    Het was in één woord: Top!
    Duidelijke afspraken van tevoren, mooie aparte ruimte met tuin tot aan de Dommel, voldoende parkeergelegenheid, goede bediening, een heerlijk buffet en een rekening die meeviel.

6. Zeer slechte service. Niet klantvriendelijk. Wij werden niet in de bediening opgenomen omdat onze tafel net buiten het terras viel. Voorstel om zelf drank te halen werd afgedaan “ kunnen we niet aan beginnen, met dit mooie weer is het te druk”. Wij werden weggestuurd. In de tijd dat er met ons (4 personen) een discussie werd gevoerd had er ook getapt kunnen worden en tevreden klanten. Hier komen wij dus NOOIT meer. Gelukkig had de buurman Wel plek en hebben we daar een lekker trappisten gedronken.

3,5
  7. chr. van der velde

Slecht. Het vlees (3 menu's) waren slecht. Niet te snijden. Het vlees was taai en niet rose van binnen. Voorheen hebben we hier goed gegeten. Maar dit was niet normaal. 10% Korting gekregen als excuus, maar de avond was bedorven. Wanneer ik de overige recensies lees, hebben we wel dikke pech gehad.

2,6
  8. Prijs kwaliteit zit goed.
    Personeel vriendelijk maar geprogrammeerd niet spontaan ook niet bij verlaten van de zaak. Grote afknapper en enkel tip> fles water met prijs op tafel, met een plastic roos. Frietjes van slechte kwaliteit in een totaal ongeschikt schaaltje. Tournedos goed, maar zeer slecht gekruid, hertenbief slecht gebakken. En niet te vergeten waar waren de warme groentjes? 1 stukje gegrilde paprika ter grote van een pink, saladebar maakt dit niet goed.
    Kortom jammer heel wat verbeterpuntjes hoewel de zaak goed loopt, je moet de klanten ook zien te behouden!!

9. Herman Zweemer

27.9. 2017 Goede lunch, bijgevoegd brood ondermaats! Bediening onverschillig, geen gastheerschap.

10. Lekker en gezellig met kinderen

11. Familie overweg

Lekker gegeten, goede en vriendelijke bediening en alles tegen een zeer goede prijs. Wij kwamen hier al vaker, de nieuwe eigenaren hebben ons echt aangenaam verrast. Met een zeer diverse kaart is er voor ieder wat wils en ze proberen dan ook je verblijf tot in de puntjes te verzorgen, complimenten!

12. Een cursus klantgerichtheid voor de bediening zou geen overbodige luxe zijn. Na het opnemen van de bediening weglopen zonder iets te zeggen, niet adequaat reageren op bemerking dat de tomatensoep erg zoet was, een rekening met twee drankjes die van anderen waren, niets terugzeggen wanneer je hem (mannelijke bediening) een fijne middag werkt. Horeca moet een passie zijn, niet alleen een manier om wat te verdienen.

5,5
  13. Met een gezelschap van 6 personen lekker buiten op het terras een driegangendiner van 24,95 besteld. We waren het er unaniem mee eens:" super gegeten, voor een mooie prijs. Geweldige, spontane, leuke bediening." Wil je lekker,gezellig uit eten met een heerlijk glaasje wijn, dan is dit een geweldige aanrader. Als we we in de buurt zijn, gaan we daar zeker weer uit eten.

14. Zojuist heerlijk geluncht. Ambiance en kwaliteit uit Knegsel herken ook hier weer in Borkel. Een genietmomentje.

15. Hermanus

Met het verdwijnen van de oude eigenaar is ook de ziel van de Zwaan weg. Personeel is passief. Geeft bij vragen aan: zo moet het van de baas. Kwaliteit van eten op zich goed, prijs aan de hoge kant. Het bourgondische genieten is weg.

16. Vanmiddag lekker gegeten . Bediening mocht iets meer kwaliteit hebben.

17. Vele jaren naar volle tevredenheid heerlijk gegeten. Sinds kort nieuwe eigenaar, helaas...

Voorgerecht salade met asperges, helaas waren de asperges zo fijn gesneden dat ze onherkenbaar waren. Tomatensoep was prima

Maaltijdsalade welke je zelf samen kunt stellen, leuk concept, maar niet als er maar de helft van wat je gekozen hebt in zit. Werd geen brood bij geserveerd. En in de rundvleessalade was geen rundvlees te bekennen.
    Garnituur bij de entrecote (ui, champignons, spek) was verbrand.

Tafels werden niet afgeruimd. Personeel was duidelijk nog niet op elkaar ingespeeld. Op verbeterpunten werd laconiek en onverschillig gereageerd.

We hebben het dessert maar achterwege gelaten. Voor 64 euro eet je bij de lokale cafetaria of eetcafe een heel stuk beter.

1,4
  18. jlljansen

19. Erg lekker gegeten, fijne ambiance. Een aanrader.

20. kim verhees

Met een vriendin gebruik gemaakt van de high tea. Super verzorgd.
    Prijs kwaliteit prima. Vaak voor een high tea op pad geweest, deze komt zeker ver bovenaan te staan. Ik eet glutenvrij, en dit was prima geregeld.

21. Josina evers - nent

Wij hebben gebruik gemaakt van de high tea met 4 personen. We hebben geweldig genoten van alle heerlijkheden die ons werden aangeboden. Heerlijke verse met veel zorg bereide sandwich. Vervolgens een heerlijk vers soepje. Mini hamburger. Diverse zoete lekkernijen. Keuze uit vele soorten thee. We zijn met veel zorg bediend en in de watten gelegd. Dank u wel, zeker voor herhaling vatbaar.

22. Alweer heerlijk gegeten bij de zwaan! Samen met mijn zus en vriend. Zoals gebruikelijk gastvrij ontvangen en vriendelijk bediend. Super! Wij blijven terug komen!

23. Akkoc sedat

Super High Tea.

24. Vriendelijke ontvangst, sfeervolle ambiance, lekker gegeten en goede prijs-kwaliteitverhouding. Komen zeker terug (zegt ook onze labrador)!

25. R.M.Kockelmann

Al vaker geweest, weer genoten van de sfeer en heerlijk gegeten met uitstekende bediening. De prijs/kwaliteit is zeer goed, komen zeker weer terug.

Rob.

26. Ingrid Spuijbroek

Ben vandaag met zussen en broer naar de Zwaan geweest. Een van ons heeft n herseninfarct gehad en kan niet tegen harde geluiden. Op m'n vraag of de achtergrondmuziek aub uitgezet kon worden werd direct gereageerd! Muziek uit en daarna werd nog n aantal keren gevraagd door personeel of alles naar wens was! Supergoede bediening!!! We komen zeker terug😊👍

27. Jolanda Dolphijn

Heerlijk gebruncht met zijn tienen omdat mijn ouders 50 jaar getrouwd waren. In een gezellige ambiance, haarvuurtje aan. We zaten gezellig aan een ronde tafel. Tijdens de brunch hebben we even door de tuin gewandeld met kunst. Super mooie locatie, vriendelijk personeel en gastheer. Voor herhaling vatbaar.

Fam. Dolphijn uit Heeze/ Geldrop

28. Jolande Brom

Weer een geweldig goed etentje gehad, ter ere van mijn dochters afstuderen.

Voor mensen met een E621 allergie echt een aanrader, want nu was zelfs de soep vrij van deze smaakversterker. Wel een andere soep moeten kiezen, omdat de groentebouillon waar de pompoensoep mee aangemaakt was, wel een bouillonblokje had gehad, maar geen last gehad, ook niet de volgende dag. De tomatensoep was overigens ook heerlijk.

Bedankt Frank Swinkels en team, voor de geweldige avond.

29. Wandelarrangement is een echte aanrader: mooie afwisselende wandeling in een prachtig stuk Brabantse natuur. Ontvangst in de Zwaan allerhartelijkst met koffie en gebak. Na de wandeling heerlijke kop soep en goed gevulde maaltijdsalade. Kortom: het wandelarrangement is een echte aanrader voor een gezellig en actief dagje uit.

30. andre geerts

Genoten van het wandelarrangement. Leuke ontvangst, hele mooie wandelroute met afwisselend landschap. Daarna lekkere lunch, soep en maaltijdsallade, genoten van een vriendelijk bedienend personeel en eigenaar. Een aanrader voor een actieve ochtend cq dag.

31. We waren met 4 personen. Een iemand van 90 jaar met rollator! Bij binnenkomst geen ontvangst, een tijdje gestaan bij de deur, de man achter de bar keek nog niet eens op! Het was niet druk, enkel tafels bezet, toen zelf maar ergens gaan zitten.

Een kwartier gewacht voordat iemand de drankjes opnam. Hebben zelf om de kaart moeten vragen. De lunch besteld toen de drankjes kwamen. Lang moeten wachten, er kwam steeds iemand vragen of het naar wens was! We hadden niets te eten! Verschrikkelijk, een uur gewacht op wat koud vlees met vis! Veel te duur voor dat beetje wat we kregen.

Al met al zeer slechte bediening, slechte ontvangst, slecht eten en veel te duur. En toen we gingen, nog geen op of neer kijken van het personeel of eigenaar. Zeer slechte zaak. Komen hier nooit meer terug.

1,4
  32. High Tea genoten, de verzorging was uitstekend, alles vers bereid en overheerlijk.
    De sfeer in de tuin is fantastisch, je waant je ver weg van alles. Een aanrader!

33. Diverse keren hier geweest, ondanks dat kwaliteit en sfeer goed is, was het jammer dat men steeds veel te lang moet wachten tussen het voorgerecht en hoofdgerecht. De keuken is voor deze mooie zaak dus onbemand of niet geschikt leidinggevend personeel.
    Het duurde een uur voordat het hoofd gerecht er was, met kinderen dus een ramp. Vroeg afgesproken om 18.00 uur maar hoofdgerecht was er pas om 21.00 uur dus wij konden pas om 21.45 uur weer naar huis. Wel kregen wij koffie of thee aangeboden voor het lange wachten, maar beter is de keuken te vergroten voor zo'n drukke zaak. Want bedienend personeel was er genoeg. Dus helaas onze laatste keer na al die jaren. Groeten uit Gilze Rijen

34. Op weg naar huis bleek dat de A2 afgesloten was dus stukje binnendoor maar ook op zoek naar een leuk restaurant. Via recensie was al te lezen dat dit een goed restaurant zou zijn.

Bij de binnenkomst keurig geholpen en leuke tafel. Goed aangekleed met kaars erop en oogt sfeervol. Qua het menu is er een keuze om a la carte te eten of drie- of viergangen menu voor zeer schappelijke prijzen. Goede menukaart met leuke, ook gezonde en lekkere keuze.

We hadden gekozen voor driegangenmenu met vooraf de proeverij en daarna vlees en als dessert ook de proeverij. Er was ook een saladebuffet aanwezig en kreeg ook molenbrood erbij. Alles smaakte echt geweldig en zo lekker. Niets kleinere porties omdat het menu is. De voor- en nagerechten worden op een etagère gepresenteerd wat er leuk oogt. Het eten was in een woord te beschrijven, geweldig. Zo lekker en zo smaakvol. Alles goed gepresenteerd. De proeverij zowel voor- als nagerechten waren zeer smaakvol en fantastisch. Zelfs de zoete witte wijn smaakte echt heerlijk. De koffie was zeer goed met heerlijke koekjes en bonbons.

De bediening is zeer vriendelijk en gezellig. Het is dat we zo ver vandaan wonen anders waren we hier eerdere maand om heerlijk te smullen.

35. Erg lekker gegeten bij de zwaan, zowel lunch als diner was super! Lekker in de tuin gezeten. Bediening was erg vriendelijk!

36. Martien Daniels

Het eten was buitengewoon lekker. Op en top genieten.

Minpunt was de zeer slechte bediening. Het leek erop of dat men ons vergeten was. Om anderhalf uur te moeten wachten op het hoofdgerecht, terwijl de lege borden van het voorgerecht gedurende die tijd steeds op de tafel blijven staan is ongehoord. Al die tijd kwam er ook niemand van de bediening vragen of wij nog een drankje wilden.

Desondanks gaan wij hier toch weer eten, want na afloop werden oprechte excuses aangeboden en iedereen kan wel eens een fout maken.

37. Met de motor per ongeluk hier terecht gekomen, en ik vond het was een verassing. Veel lunch voor weinig geld.

38. Slechtste high tea die ik ooit heb gehad. Zeker voor de prijs. Weinig zelf gemaakt. Personeel was vriendelijk. Maar we moesten erg lang wachten tussen alle gangen.

1,7
  39. Utermohlen

Voor de moederdagbrunch geef ik een ruime voldoende, voor een zondag (Moederdag ) niet overdreven druk. Bediening attent en vriendelijk. Mooie locatie in de Brabantse Kempen. Inderdaad voor herhaling vatbaar.

40. Prachtige tuin voor apperatief. Bezoek was op door de weekse dag, niet druk, wel gezellig vol. Heerlijke aspergesoep en asperge hoofdmenu, afgesloten met etagère.

Personeel is attent en vriendelijk. Je voelt je er thuis. Tijd tussen hoofd- en nagerecht wat lang.

Zeker voor herhaling vatbaar. Aanbevolen.

41. Janneke

Gisteren een high tea gehad! Het was echt super lekker en voldoende!! De zon was er en dus heerlijk achter in de tuin gezeten. Kortom perfect!

42. Roman Nielen

Onlangs met een gezelschap gegeten. Prettige ontvangst en een goede sfeer. Ook de bediening was goed hoewel er wel weinig personeel is gezien de grote hoeveelheid mensen die bediend moeten worden. Als je haast hebt is het niet zo geschikt.

Een tegenvaller was het hoofdgerecht. Een vegetarische verrassing die bestond uit een matige kwaliteit quiche die zo te proeven niet zelf door de kok was gemaakt. Jammer want de rest waaronder het voorgerecht was prima.

43. Op Koningsdag gedineerd bij de Zwaan met een gezelschap van 4 personen. Het eten en de bediening waren prima. Helaas liet het weer het niet toe om te genieten op het terras, daarom denk ik dat we hier zeker nog eens terugkomen als het weer het wel toelaat.

44. Heerlijk gelunched, meer als voldoende eten en vriendelijke bediening! Super dankjewel!

45. Jos van Leeuwen

Heerlijk gegeten. Een etagère als voorgerecht en als nagerecht voor twee personen, een voortreffelijke keuze. Het vispannetje super lekker en de gegrilde ossenhaas om van te smullen. Niets mee zo'n woensdag avond in de Zwaan... genoten. Bediening attent en vriendelijk.

46. Ad Martens

Uitstekende gegeten. We hadden het asperge menu en dit was uitstekend. Lekker in de zon in het mooie lente terras achter het restaurant. De sfeer was erg ontspannen en het personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam.
    Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding en we hadden een zeer prettige avond.

47. Goede ontvangst, de tijd tussen voor en hoofdgerecht was heel erg lang, voorgerecht werd niet afgeruimd, pas nadat ik er zelf om vroeg. Heel slecht dat alle glazen en terwijl ik nog koffie had ook de kopjes van de andere afgeruimd werden, ook de koekjes, even later kwam de betreffende ober terug met de vraag of hij mijn kopje ook mee mocht nemen, ik bedankte daarvoor en hield mijn kopje vast... je kan het niet maken om alles op de tafel af te ruimen zodat de gasten aan een lege tafel blijven zitten, dat kan wel in een stationsrestauratie maar is niet passend voor de Zwaan. De vorige keer dat wij bij de Zwaan waren was alles top, dat is nu helemaal teniet gedaan. Ik vroeg aan de bar om de rekening, toen kreeg ik als antwoord "dan moet je bij hem zijn...", een ober die bij mensen aan tafel stond. Misschien handig om nieuw personeel wat etiquette en manieren bij te brengen alvorens ze los te laten in het restaurant.

48. Fam de Krom-Beex

Op 30 maart een gezellig 90 jarig feest gevierd. Zeer goed geregeld, zeer mooie omgeving met de speciale tuin kronkelend langs " De Dommel ". Lekker eten en goede bediening.

Team de Zwaan bedankt

Mvg Fam de Krom-Beex

49. Mooie zaak. Zeer vriendelijke medewerkers. Veel aandacht aan de klant geen opmerking. Lekker eten en prijs kwaliteit. Een aanrader. Toppie, doe zo verder.

50. Zeer goed ontvangst, vriendelijk personeel, en een super prijs/kwaliteit verhouding. Een aanrader.

51. M. Visser

Lekker gegeten en vriendelijke bediening.

53. Fam. Coppelmans

Het was een gezellige avond met lekker eten. Je kreeg uitleg wat het was en het was goed bereid. De keuze van het menu goed. Het werd ook leuk opgediend met etagères. De bediening was netjes, maar aan het einde moesten we zelf om de kaart voor het nagerecht vragen.

54. Erg goed verzorgd en nette bediening en lekker gegeten.

55. A.v.d.Heijden

Wij hebben afgelopen zondag 22 februari met 48 gasten onze 50 jarige bruiloft gevierd met een culinair 4 gangen menu. Genoten hebben wij van de heerlijke voorspijzen geserveerd op etagères. De vrije keuzes die onze gasten konden maken van de diverse soepen en de hoofdgerechten vielen uitstekend in de smaak. De nagerechten weer geserveerd op etagères, super. De correcte en gezellige bediening en het voorwoordje van Frank, zo behoor je je gasten te verwennen. Wij hebben van onze gasten alleen maar lof gekregen, wij waren al regelmatige bezoekers maar nu helemaal. Personeel van de Zwaan en Frank Swinkels bedankt voor de geslaagde avond van onze bruiloft.
    Zus en Guus van der Heijden

56. Dankzij een uitnodiging voor een huwelijksfeest van kennissen afgelopen zomer in aanraking gekomen met restaurant de Zwaan. Het zogenaamde 'walking dinner' dat als arrangement door het bruidspaar werd aangeboden en de persoonlijke service was wat ons heeft doen besluiten hier vaker te komen. Aangezien mijn vrouw een aantal allergieën heeft is ze vaak huiverig voor eten dat niet door haarzelf bereid is. Het was voor mijn vrouw (en dus ook voor mij) toentertijd een hele geruststelling dat iemand persoonlijk kwam afstemmen wat er voor haar bereid kon/mocht worden.

Nu we zelf een etentje organiseerden viel onze keus begrijpelijk weer snel op dit restaurant. Dat er rekening gehouden werd met de speciale diëten was fijn. Dat er ook nog de gelegenheid was met 19 mensen aan een ovale tafel te zitten en tegelijk te eten was fantastisch. Vooral de proeverij is een echte aanrader! Het personeel was vriendelijk en onze gasten spraken over hen en het eten dan ook vol lof.
    Al met al een fantastische avond. Ons zien ze zeker terug!

57. Gisteren hebben wij hier genoten van een heerlijk Valentijnsdiner. Ze hadden het restaurant extra mooi aangekleed en er hing een fijne sfeer. Veel persoonlijke aandacht voor ons, voor onze menukeuze en de wijn. Geen gehaast, lekkere gerechten en veel verse groenten. Echt genoten - tot de volgende keer!

58. T Reijckers

Wij hebben gisteren heerlijk gegeten bij restaurant de Zwaan. We werden netjes ontvangen en naar onze tafel begeleid. Er was een speciaal valentijnsmenu opgesteld. Overal roosjes en rozenblaadjes op tafel. Super verzorgd.

Mooi om te zien dat er ook restaurants zijn die echt moeite doen om er iets speciaals van te maken. Het was heerlijk om een keer lekker op ons gemak wat te eten, zonder het gevoel te hebben dat ze je binnen een uur weer buiten willen hebben staan.

Voldoende tijd om lekker te kletsen en van je gezelschap te genieten tussen de gerechten door. Er werd duidelijk verteld wat je kreeg te eten, ook dat er een aparte salade/warme groentenbar was. Al was dit eigenlijk extra want de gerechten waren ook al voorzien van de nodige groenten en salade. 3 heerlijke gangen gegeten en een lekkere spoom tussen het voor en hoofdgerecht.

Personeel was vriendelijk en netjes.

Al met al een zeer geslaagd diner en een nog betere valentijnsdag.

59. Het eten is goed maar niet speciaal. Erg duur voor wat het is. De bediening was zeer slecht, maar dan ook echt slecht. Het duurde enorm lang, tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht zat 1,5 uur. Heel druk was het niet, Iedereen zat ver uit elkaar. Weinig personeel. Er was een saladebar, dit werd niet gemeld bij geen enkele tafel. De ene tafel had rauw vlees, de andere plastic in de maaltijd. Betalen ging ook apart. Je stond op en ging bij de bar betalen en daar stond een rij want het andere personeel stond achter de bar te kletsen. Vandaar de lange wachtrij. Alles werd duidelijker.

60. Afgelopen zaterdag voor mijn verjaardag naar dit restaurant geweest. Het eten was ok alleen te zout. Bediening vriendelijk maar stijf voor een lokaal restaurant. Zeker te duur voor wat het was. Ambiance was saai en restaurant te groot, ze hadden beter de scheidings deuren dicht kunnen doen.

61. Frank Swinkels

62. Een voortreffelijke keuze om ons feest bij Restaurant De Zwaan in Borkel & Schaft te vieren. Door het mooie weer konden we die dag gebruik maken van de ongekend mooie binnentuin. Alles was voor ons gezelschap tot in de puntjes toe ingericht waardoor er een heel gezellige sfeer ontstond.
    We hadden gekozen voor de Green Egg Barbecue. De chef gebruikt duidelijk mooie verse producten, het vlees en de vis waren heerlijk gekruid met fijne sauzen goed op smaak. Over het eten dus niets dan lof. Wij zijn de bediening erg dankbaar voor de onvergetelijke en goed verzorgde dag.
    Restaurant De Zwaan in Borkel & Schaft een echte aanrader zeker om een groot feest goed te laten slagen!

63. Wij hebben restaurant de zwaan altijd als gastvrij ervaren, totdat we een paar weken geleden met een paar dames gingen fietsen. We stopten bij de Zwaan in Borkel voor een lekkere, gezellige lunch. Helaas de eigenaar weigerde ons te bedienen op het buiten terras omdat het eerste terras nog niet vol was. We kregen ook niet te horen dat het zelfbediening was als we daar gingen zitten . Uiteindelijk kwam hij op een afstand vragen wat we wilden. We deden een bestelling en wachten 30 minuten. Niks gekregen. Vanwaar gezelligheid? We zijn opgestapt en hebben een stukje verder genoten van een lekkere lunch. De Eigenaar van de Zwaan kan nog veel leren over gastvrijheid van deze uitbater,
    MVG.

64. N.a.v. mijn recentie van 25 mei 2014,

Door de eigenaar van het restaurant is er direct contact opgenomen met mijn ouders en het verloop van de avond is met hem doorgenomen. Door een zeer ongelukkige en onvoorziene samenloop van omstandigheden bleek op de bewuste avond van ons bezoek het aanwezige personeel niet toereikend voor het aanwezige aantal gasten. De gang van zaken is besproken en samen met mijn ouders heeft de eigenaar van het restaurant hen een acceptabele oplossing geboden, waarvoor onze dank. Ik wil nogmaals benadrukken dat niet de entourage, sfeer of de kwaliteit van het restaurant mij er toe heeft gezet de eerdere recensie te schrijven, maar slechts de kwaliteit van de service op het moment van ons bezoek. Dit blijkt dus geen, zoals eerder geschreven, geen "gastronomische vergissing" maar te berusten op puur ongeluk. Een tweede bezoek aan de Zwaan zal volgen.

Peter.

65. Afgelopen dinsdag gegeten bij De Zwaan. De tuin is geweldig en de keuken was al goed, maar is nu nog beter. Lekker brood met olijven, geroosterde amandelen en stukjes worst vooraf van het huis en daarna heerlijke zeewolf met stukjes gerookte zalm, puree en wortel met gember. En wat frietjes voor de lekker :) Erg lekker! Verder goede wijn en vriendelijke bediening. Zeker een aanrader!

66. Heerlijk gegeten voor een leuke prijs. Gezellige sfeer en vriendelijk personeel! Top..

67. Gistermiddag een heerlijke lunch gehad bij restaurant de Zwaan. Het is erg mooi ingericht en de bediening is vriendelijk, dat laatste vind ik erg belangrijk. Ik heb even rondgekeken na de lunch en ik kan me voorstellen dat je in de zomermaanden erg fijn buiten kunt eten in de prachtige tuin.

Kortom, een aanrader!

68. Mevr. Verbeek

Een poosje geleden zijn wij met een gezelschap van 20 personen bij restaurant De Zwaan gaan eten. Bij binnenkomst werden wij hartelijk ontvangen door de heer Swinkels zelf. Hij is degene die dit restaurant
    leidt en er de scepter zwaait.

Allemaal hebben we het geweldig naar onze zin gehad. Het eten was uitstekend, de verzorging perfect en we zijn zeer zeker van plan om daar allemaal nog eens lekker te gaan eten.

Ook in de lente of de zomer is het daar heerlijk toeven op het buitenterras aan de Dommel. Het ligt in een mooie landelijke omgeving en je komt er echt even tot rust. Een aanrader dus en een goede stopplaats als je door de Malpie aan het fietsen bent.

69. Gisteren met 6 personen hier, op reservering, gegeten. Jassen moest je zelf ophangen, we werden niet begroet. Het was erg druk. 2 (!) uur gewacht op voorgerecht, ondanks reservering. En maar blijven vragen of we wat willen drinken. Neeeee, we hebben honger. Grote tafel naast ons klaagde ook en vroeg zelfs aan bediening: "kunnen we hier ook wat eten? Dit is toch wel een restaurant he." Hilarisch. We stonden op 't punt om te gaan. Geen uitleg, geen broodmandje. 3x personeel aangesproken. Antwoord: "momentje, ik stuur een collega." Bestelde drankjes 2x vergeten. Menu anders dan online: ineens moesten we €5 bijbetalen voor ossenhaas. Kreeftensoep erg zout en bij beide personen slechts 2 rivierkreefstaartjes erin. Bouillonsoep waterig. Zalm voorgerecht erg klein. Na twee uur wachten en uiteindelijk beklag doen bij de eigenaar, kregen we vervolgens binnen 1 uur 3 gangen voorgeschoteld. Ossenhaas teruggestuurd: te rood. Op verzoek nagerecht kwartier uitgesteld. Tiramisu droog. Kersentaartje wel prima. Te weinig personeel. Bij betalen aangegeven dat 't niet naar wens was. Eigenaar gaf, na aandringen onzerzijds, niet van harte nog een rondje van het huis. Daarna onze jassen van de vloer geraapt en vertrokken. Dit voor ons nooooit meer! Erg teleurstellend. Inrichting gedateerd. Veel senioren. Prijs/kwaliteit beneden alle peil.

70. Afgelopen weekend met een gezelschap uit eten geweest bij de Zwaan. Recensies lopen enigszins uiteen dus we wisten niet goed wat we konden verwachten. Opvallend grote zaak met een sfeervolle inrichting (niet heel modern, maar past prima bij het publiek).

Bij binnenkomst werden onze jassen netjes aangenomen en werden we naar onze tafel begeleid.
    Mooie uitgebreide wijnkaart, weliswaar niet alle wijnen waren aanwezig maar dit werd keurig aan ons gemeld. Tijdens ons aperitief werd er een tapenade van tomaat en olijf (?) (weten we niet meer zeker) geserveerd, een erg frisse binnenkomer.

Gevraagd om een wijnadvies (wit en rood) passend bij de gerechten waarbij opviel dat niet klakkeloos de duurste wijn werd aangeraden (zoals in andere zaken vaak het geval is). Wijn was goed afgestemd op de hoofdgerechten waarvan overigens de Noordzeetong een echte aanrader is! Overige hoofdgerechten zagen er ook prima uit en gezien de lege borden na afloop was de smaak ook dik in orde. De garnituren werden los geserveerd in rechthoekige bakjes en bestonden uit aardappelkroketjes, warme groenten en aardappelpartjes. Eventueel worden er frietjes bij geserveerd indien men dit aangeeft, maar dit vonden wij niet nodig. Voor flinke eters is het wellicht aan de karige kant, maar bijbestellen was geen probleem.

Erg prettig overigens dat tafels maar 1x gereserveerd worden, we konden lekker rustig aan doen; na onze eerste twee gangen een (rook)pauze ingelast, past prima bij een avondvullend programma. Al met al positief verrast en zeker voor herhaling vatbaar!

71. Recentelijk met de familie wederom bij de Zwaan á la carte gegeten. Desondanks erg druk geweldig gezellig, lekker gegeten. Goede bediening.

72. Georg van Luyt

Fijne ambiance met een voortreffelijk gastheerschap door Frank Swinkels. Deze maand komt er een nieuwe kok die gaat koken op "bib gourmand " niveau. Grand café de Zwaan wordt dan nog beter en het is nu al zo goed. Ik eet er regelmatig en met zeer veel genoegen. Prima zaak.

73. Gisteravond in restaurant de Zwaan hebben wij heerlijk gegeten. Bediening is heel vriendelijk. Je kunt er ook rustig aan doen tussen de gangen door.

74. Dorine Hermans van Veghel

Wat een super ontbijt hebben we vanmorgen gehad. En dat op maandagochtend. Gezellig restaurant en hartelijk ontvangen. Top!

75. Sander van de Haar

4 april 2013, een impressie die duidelijk maakt waarom wij zo'n hoge score geven

Tegen het begin van de middag stonden wij voor het VVV-uithangbord in Borkel ivm onze wandeltocht diezelfde middag. Aanpalend ligt het restaurant de Zwaan, alwaar wij voor alle zekerheid nog enige navraag deden.

De manier waarop wij werden geholpen, deed ons besluiten om na de wandeling hier terug te keren voor een lekker kopje thee bij het open haardvuur.
    En wederom werden wij allerhartelijkst welkom geheten. Belangstellend vroeg de eigenaar naar onze wandeling. Toen wij in onze boeken zaten te lezen, kwam de eigenaar met een boek over de smokkelroute, een onderdeel van onze wandeling, plus enige informatie over de auteur en zijn verbondenheid met Borkel.

Na enige verpozing vroegen we vervolgens naar de menukaart. Toen we die ontvingen, werden we tevens geattendeerd op de verse asperges!

De keus was makkelijk en achteraf bezien ook een hele goede: de asperges waren verrukkelijk, op de traditionele wijze bereid. De witte wijn die erbij werd geserveerd, maakte het helemaal af.

Ten slotte, ook het dessert (Dame Blanche) was precies zoals die hoort te zijn.

Kortom, een heerlijke middag om nooit te vergeten.

76. Leo Francine

Wij hebben 14-02-2013 heerlijk gegeten bij de Zwaan de bediening was erg goed ik hoorde zelfs een serveerster zeggen fijne Valentijn! Waar kom je dit nog tegen? Wij komen hier al jaren ook met de kerstdagen zijn we hier geweest en wij kunnen alleen maar zeggen we voelen ons hier thuis.
    Ga zo door met jullie gezellige restaurant.

77. Nelly Verheuvel

Tijdens een fietstocht willekeurig voor dit restaurant gekozen. We waren aangenaam verrast door de mooie ambiance en het uitstekende eten en het vriendelijke personeel.
    Voor mij vanuit Ede (Gelderland) wat te ver om er nog eens heen te gaan, anders zou ik dit zeker doen.
    Het is echt aan te bevelen!

78. Afgelopen week dit restaurant bezocht. Volgens de site van het restaurant worden er geen toeslagen berekend bij stokbrood, salade bar etc. Dit bleek echter een verrassing bij het afrekenen. Alle extra's werden door berekend!! De salade bar was er niet, te weinig gasten volgens de bediening? We hadden een 3 gangen diner en gingen met honger van tafel.
    De bediening kwam niet eens vragen of alles naar wens was..

79. We hebben hier heerlijk gegeten in de achtertuin/terras. Een super ambiance met geweldig goede bediening door de eigenaar. Complimenten voor de hartelijkheid. Sfeer is perfect, met door de achter het tuinterras stromende rivier de Dommel. Prijs kwaliteit verhouding is prima.

80. Na vanuit neerpelt ongeveer twee uur onderweg geweest te zijn wil je wel even met zo'n 28 mensen lekker zitten en wat gebruiken, nou dat kan dan perfekt bij de zwaan in borkel en schaft. We hebben er gedronken en een geweldige lunch buffet gebruikt tegen een nog prettige prijs. Personeel en de uitbater de heer Frank Swinkels hebben een geweldig bedrijf en het is zeker niet de laatste keer dat we daar geweest zijn. Onze complimenten.

Fam. Willemsen

81. Sfeervol restaurant met een prachtige tuin, grenzend aan “De Dommel”. Bij goed weer is het geweldig om daar te vertoeven. Kortom een geweldige ambiance. Met een vriendenclub van een heerlijke lunch genoten. Complimenten, De Zwaan.
    Helaas werd een van de aanwezigen onwel. Alert heeft Frank Swinkels, de gastheer, gereageerd door adequaat op te treden, de ambulance te bellen en de overige aanwezigen gerust te stellen.
    Bedankt, De Zwaan. Het vriendenclubje zal nog vaak De Zwaan bezoeken.

82. Remco Peeters

Nadat we woensdagochtend het goede nieuws hadden gekregen van de dokter moest dat natuurlijk gevierd worden, wij naar het vernieuwde (tuin)terras van de Zwaan.

We waren wat aan de late kant en niet gelunchd, helaas was de keuken gesloten voor de lunch en starte de ala carte om 17:30, niet erg dan dineren we toch gewoon, de ober serveerde vast wat italiaans brood met aankleding (!zeer attent!)

Na een aantal glazen Leffe en spa rood voor de aanstaande moeder werd het tijd om te gaan dineren, heerlijk malse ossenhaas voor "papa" en mooi rose gegaarde zalmfilet voor "mama".

Kortom, wat een late lunch had moeten worden werd een perfect en romantisch diner.

Zwaan, uitermate bedankt!

83. In juli hier geluncht met de kinderen. Bruin brood was al op, dus enkel wit. Een bestelling verkeerd, dus toen iedereen al klaar was kwam er nog een bordje. In totaal meer dan 1,5 daar gezeten voor wat broodjes en frietjes. Kinderijsje besteld, niets geen kleurplaat of leuke attentie erbij. Weining service en te veel geld betaald voor het eten. Jammer, ze zitten op een super locatie. Voor ons niet meer dus..

84. Het plaatje compleet voor een geslaagde zomeravond.
    Een gezellig (nieuw) tuinterras, vriendelijk attent personeel waaraan je ziet dat ze er plezier in hebben, heerlijk eten en drinken, kortom een fijne avond.
    Een aanrader!

85. Wil Timmer

Wij zijn met zijn tweetjes romantisch (dachten wij) wezen dineren bij restaurant de Zwaan, Borkel&Schaft op donderdagavond 9 aug. 2012, om 19.00 uur aangekomen. Na 45 min. te hebben gewacht op de bediening maar zelf zitten zwaaien om aandacht, eindelijk wat te drinken om 19.45 uur. Bij vraag naar menukaart kregen we de menukaarten (op tafel gegooid), op vraag waarom de menukaart van juli 2012 werd aangegeven dat dit niet anders kon ivm de verbouwing en as. wijzigingen. Toch maar besteld, na enig wachten voorgerecht gekregen, eten was redelijk maar niet conform de kaart, één soort ham ipv trio van ham bijvb. Vanaf 20.30 uur werd continu door het personeel dwars door het restaurant met kratten drank gesjouwd, blijkbaar ter voorbereiding op de volgende drukke dag ? Voor ons niet sfeerverhogend. Om 22.15 hebben we , teleurgesteld afgerekend en zijn vertrokken, jammer, we hebben eerder veel betere ervaring opgedaan. Hopelijk is dit incidenteel, we twijfelen echter of we hier opnieuw gaan eten.

86. Samen met mijn vrouw hier op een maandag gegeten, waarbij je meteen 50% korting krijgt op het 2e menu. Dat menu is overigens met € 32,50 voor 3 gangen zeer strak geprijsd.
    De kwaliteit van de gerechten is goed. Echt goed smakende zalm en garnalen bij het voorgerecht, samen met carpaccio, kaaskroketjes en brood, dit alles op een etagère voor 2 personen. Daarna asperges met ham en krieltjes, lekker en prina verzorgd. Als toetje: ik een beetje ijs en een stukje huisgemaakte tiramisu (smullen!), mijn vrouw een verse wafel met ingemaakte kersen (niet uit een potje!) en slagroom. Heerlijk!
    Zorg wel dat je uitgehongerd bent als je hier naartoe gaat want de porties zijn niet klein.
    Vriendelijke en attente bediening met schwung, vooral de eigenaar. Het enige minpunt is dat ik het interieur niet zo mooi vind, maar er wordt een ruime tuin aangelegd waar je ook kunt eten, en dat ziet er goed uit.

87. Een absolute aanrader. De prijs / kwaliteit is erg goed.
    Ruime keuze en uistekende kwaliteit. We hebben enorm genoten in een sfeervolle ambiance en vriendelijke bediening. Jammer dat het niet bij ons in de buurt ligt.

88. D.Hazenoot

Even een weekend weg in de buurt van Valkenswaard en via deze site gebeld en tafel geboekt bij restaurant de Zwaan om een hapje te gaan eten.
    Een 3 gangen menu besteld en het was echt top goede bediening alles ruim voldoende en echt voor herhaling vatbaar.
    Woon echter in de randstad maar als ik in de buurt ben ga ik zeker nog een keer terug.

89. Als je opzoek bent naar een heerlijk diner dien je hier eens te komen eten. Deze mensen hebben duidelijk passie voor hun vak. Continue aandacht en voortreffelijke service. (soms iets te gemaakt) Daarbij heerlijk eten, je komt altijd met een zeer volle buik buiten. En prijs kwaliteit is voortreffelijk zeker doordeweeks dan is het zelfs de tweede persoon voor de helft. Ook met onze bruiloft die we hier gevierd hebben was dit het geval. Inmiddels al zo'n 5 keer heerlijk gegeten en we zijn het nog steeds niet beu, dus wij komen nogmaals terug!

90. Mooie restaurant in een mooie omgeving. We zijn eerst ontvangen bij de open haard met een lekker drankje en gingen daarna dineren. Goede sfeer en een zeer goede bediening. Niet opdringerig, maar wel interesse voor ons. Er werd vaak gevraagd of alles naar wens was. Het eten zelf was prima. We hadden gekozen voor het 4-gangen keuzemenu. De etagiere met daarop 3 verschillende voorgerechten is echt een aanrader, heerlijk (vooral het geitenkaasje uit de oven!) Onze hoofdgerechten (gestoofde ree en ossehaas waren heerlijk. Enig minpunt waren de slappe frietjes. Maar daar kregen we zonder problemen nieuwe voor. Ook het dessert was heerlijk en mooi opgemaakt.

Ik vind het echt een aanrader en kom hier zeker nog terug!

91. Gezellig prettig restaurant midden in het dorp Borkel (gem Valkenswaard), leuke omgeven en het eten was goed , prettige vriendelijke bediening

92. John en Jose

De eerste ervaring van ons was niet echt goed, maar deze maand zijn wij wederom gaan eten bij De Zwaan. De menukaart was positief aangepast en er was ook ander personeel, wat beter op je wensen inspeelde.
    Het eten was goed, kortom een positieve ervaring dit keer! We komen zeker terug.

93. Afgelopen donderdag bij de Zwaan gegeten. Gewoon allebei het speciale maandmenu genomen; de scholfilet is een echte aanrader.

Heerlijk klaargemaakt en feestelijk opgediend.

Heel uitgebreide menukaart en iedere maand weer iets anders.

Wij zijn altijd heel tevreden!

94. Gisteren heerlijk gegeten bij de Zwaan. Het ontvangst en de bediening waren zeer goed. Een vrij uitgebreide kaart met heerlijke producten. Ik mag wel zeggen dat het eten zeer goed was en een snelle bediening. We hebben met vier mensen perfect gegeten en komen zeker terug.

95. Gisteren erg lekker gegeten bij De Zwaan. Wij hebben voor het 'Petit Zwaan' menu gekozen en dan voor de drie gangen variant. De keuze was ruim en de borden zagen er mooi uit. De kwaliteit van het eten was wat men er van kon verwachten, met genoeg frietjes en een ruime keuze in het salade buffet. De bediening was over het algemeen vriendelijk, wel maakte ze een gehaaste indruk en liet vooral de dame veel steekjes vallen.
    Kortom een leuk restaurant, zeker voor herhaling vatbaar.

96. fam.rademakers

Afgelopen Kerst heerlijk gegeten, het was eigenlijk vol... Kerstdag zelf gebeld... toch nog een mooi plekje gekregen.

Heerlijk gegeten. Absoluut een van de allerbeste plekken waar we ooit hebben gegeten. Voortreffelijk.

97. Wij hebben hier vorig jaar op uitnodiging van mijn schoonzusje met 5 personen gedineerd, het was voortreffelijk. Alles klopte, ook de bediening was uiterst vriendelijk.

Beslist een aanrader.

98. Wij zijn net terug van een gezellige en lekkere avond bij de Zwaan!

Het eten was weer eens heel lekker, vooral de scampi's! Alleen een opmerking over de groente: ik heb watergeproefd! Geen boter, geen zout, helemaal geen kruiden. Jammer, want ze waren perfect gekookt.

Jammer is ook dat je altijd om drinken moet vragen.

99. Al diverse malen bij de Zwaan gegeten. Prachtige ambiance, hele goede prijs/kwaliteit en weer heerlijk gegeten.

Een verrassend prettige sfeer en steeds oog voor detail.

Men heeft aandacht voor mijn dieet en weet steeds een leuke variatie te maken die men goed getimed samen met de gerechten van mijn gezelschap weet op te dienen. Persoonlijke aandacht en vriendelijke bediening! En het wordt steeds beter!

Echt een aanrader (7 maart 2010).

100. Wij zijn al diverse keren gaan eten bij de Zwaan. Het eten is verzorgd en lekker. Opvallend is dat als de gastheer zelf aanwezig is (hebben we eenmaal meegemaakt) er regelmatig word gevraagd of we nog iets te drinken willen en of er evt aanmerkingen op het eten zijn en of we aanvulling op frites en groenten willen. Is de baas niet aanwezig, moet je er echt zelf achteraan gaan. De dames die serveren kijken je tafel niet meer aan als het eten geserveerd is. Dat komt bij mij niet gastvrij over! Heel jammer.
    Die dingen geven juist aan dat je een gewaardeerde gast bent. Hier is veel ruimte voor verbetering.

Volgende pagina