Nieuwste foto's in Valkenswaard

Laatste updates in Valkenswaard

1. Babette's profielfoto
    Babette heeft een recensie geschreven voor Sirtaki

We komen hier al jaren.
    Vorige week nog een heerlijke mezze-avond gehad; diverse gerechten heerlijk opgediend in een relaxte sfeer!

2. CB's profielfoto
    CB heeft een recensie geschreven voor De Heerlijkheid

Vorige week geluncht in Grandcafe: viel erg tegen. Soepje was lauw en het boerenbrood absoluut niet vers. Er lag een beetje salade bij op het bord waar totaal geen smaak aan zat.
    We verlieten het pand met ijskoude tenen. De bediening was wel erg vriendelijk!

3. Joop de Vries's profielfoto
    Joop de Vries heeft een recensie geschreven voor Eethuis Cyprus

Joop de Vries

Wordt steeds slechter, weinig vlees en veel friet. Zelfs onder het vlees ligt friet. Te duur voor het beetje vlees dat krijgt.

4. Theo's profielfoto
    Theo heeft een recensie geschreven voor Cafetaria De Kombuis

Na afrekenen om 17.00 uur, 3 kwartier moeten wachten op mijn friet hete kip wat op de menukaart staat.
    Na deze tijd het antwoord van de frietbakker of wat er voor door moet gaan, dat ik dit gerecht niet in het spitsuur van dit lokaal moet bestellen.

Wat is dat voor een WAARDELOZE redenering: het staat op de menukaart, het geld wordt geint, krijg ik deze kritiek over me heen, kom ik thuis heeft die flapdrol er geen friet bijgedaan.
    Zit eer nog een andere dame die verteld dat zij het een week eerder hetzelfde meegemaakt heeft in deze lokatie.
    Maar zei ze, ik kan toch s'middags om 14.00 uur geen friet bestellen omdat het hun dan schikt.

WAARDELOOS

5. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Eden
    Internationaal Valkenswaard

Erg leuk dat ik werd uitgenodigd voor een perslunch bij het onlangs geopend restaurant met ambities in Valkenswaard. De naam van het restaurant is geïnspireerd op het Bijbelse verhaal van Adam en Eva in de tuin van Eden. Horecadesignbureau King Kongs had de uitdaging om het interieur op het thema af te stemmen, ik moet zeggen dat het aardig gelukt is. Sfeervolle inrichting met groene tinten, slangen en vijgenblaadjes. Beide eigenaars Robin Groos (maître, sommelier) en Herman Cooijmans (chef) kende ik via social media, Robin had ik bij Sabero in actie meegemaakt.

Als aperitief een cocktail. Als basis een prosecco met het sap van Amarena kersen, drupje Cointreau en wat siroop van amandelen, lekker maar wel een beetje zoet. De eerste hapjes kwamen op een dienblad. Een vadouvan soesje gevuld met crème van oude kaas, lekker. En een toastje met dikke gerookte paling waarop een quenelle ganzenlevermousse gemonteerd met crème van rode biet, heerlijk! (een van mijn favoriete smakencombinaties).

We gingen aan tafel in het restaurantgedeelte achter in de zaak, fijn dat het dak van glas was dus voldoende daglicht binnen. We gingen verder met een lauwe Zeeuwse oester waarop een Hollandaise op basis van frambozenazijn, heerlijk.

De amuse was verrassend, een sappige pannacotta van kokos waarop een quenelle kreeftensalade aangemaakt met kaffir lime en vanille, fijne compote van cevenne ui en plakje krokante lotuswortel. De salade was mooi op smaak, de kokos toets combineerde uitstekend.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd, een droge Hongaarse Tokaji 2017 van Chateau Dereszla, verfijnd met elegante zuren. Op een mooi bord een Noordzeekrab salade met zoet zure groentjes, dotjes hangop, krokantjes met inktvisinkt, vinaigrette van kalamansi en beurre blanc van schaaldieren en jasmijn, aan tafel afgewerkt met een crumble van citrus. Verfijnde smaakjes met frisse tonen waarnaast de Tokaji naadloos aansloot, genieten. (7,75)

Verder met een Reguta Prediale een verrassende combinatie van rijpe Sauvignon en Chardonnay met tonen van tropisch fruit. Op een wit bord een stukje botfilet en een bruin gebakken coquille waarbij partjes artisjok, crème van courgette, borage cressjes en een schuimige saus van wortel. Goede bereidingen met mooie pure smaken die prima combineerden met de wijn. (7,25)

Voor bij het pièce een Toscaanse Chardonnay van Col d’ Orcia, heerlijk aroma, vol in de mond met subtiele kruidigheid. Uit de keuken een op de huid gebakken zeebaarsfilet in een vinaigrette van dashi, met ernaast twee quenelles spinazie, stukken schorseneer, quenelles aardappelmousseline en krokantjes van pastinaak, aan tafel afgewerkt met beurreblanc van citroenmelisse. Een royale portie met goede pure smaken waarnaast ik de wijn tot de hoofdrolspeler van de gang promoveer. (6,75)

De dessertwijn was een koel geschonken, witte Vermouth van Bottega, gemaakt van Pinot Grigio, fris en complex met aangename kruidigheid. Uit de keuken een strakke presentatie. Als basis gedroogde groene kruiden waarop een semifreddo met kruiden, een mousse van karnemelk, een quenelle ijs van limoen (mooi hoog op smaak), plakjes zoetzure bleekselderij en gekonfijte veenbesjes. Verrassend mooie frisse smaken met kruidigheid en goede texturen waarnaast de Vermouth naadloos aansloot en helemaal tot zijn recht kwam. Voor mij de topper van de middag. (8,25)

Als afsluiter een krachtige espresso met een drietal goede friandises.

Bediening verliep op zo’ n perslunch natuurlijk anders dan normaal ik vond het zeer goed verzorgd, de sommelier heeft zich voor mij reeds bewezen.

Samengevat was het een hele gezellige middag met een fijn gezelschap. De kop is er af. Het is altijd moeilijk voor een chef in de opstartfase om meteen het niveau neer te zetten wat je voor ogen hebt. Er is met een aantal bereidingen toch al indruk gemaakt. We komen terug in de lente, bedankt!

6. Arja Philippart's profielfoto
    Arja Philippart heeft een recensie geschreven voor Het Swaard

Arja Philippart

Absoluut prima! Zowel het diner als de bediening en de ambiance.

7. Els's profielfoto
    Els heeft een recensie geschreven voor Inspiration Point

Beschamende show zonder enig niveau. Het eten is zoals bij de gemiddelde vreetschuur, niets bijzonders. De kannen bier gaan volop rond en dat is duidelijk nodig om het hier een avond vol te houden. Gevolg: een zaal vol dronkenlappen die wel kunnen lachen om de stompzinnige 'humor'. Heb je een IQ hoger dan 50? Blijf hier dan heel ver vandaan.

8. Van Wunnik's profielfoto
    Van Wunnik heeft een recensie geschreven voor De Heerlijkheid

Van Wunnik

Op 9 januari 2019 met familie en vrienden geluncht op de eerste etage.
    Prima bediening, lekker gegeten. Goede verhouding prijs - kwaliteit.
    Doen we nog een keer!

9. Hofland's profielfoto
    Hofland heeft een recensie geschreven voor De Familie Suykerbuyck

Leuk pannenkoekenhuis! Goede bediening, aardig personeel en lekkere pannenkoek! Aanrader!

10. Gijs Houbraken's profielfoto
    Gijs Houbraken heeft een recensie geschreven voor Cafetaria Het Gegraaf

Rond leiding achter gekregen, dit is de enigste friettent die nog echte verse friet heeft en dat proef je! In de spits moet je soms eventjes wachten maar dat beloont je ook op een lekker frietje met de welbekende eigen mayonaise! Vriendelijk personeel en je word altijd zo snel mogelijk geholpen!

11. Marylou's profielfoto
    Marylou heeft een recensie geschreven voor Herberg de Taamvenhoeve

Gewoon super. Heerlijk eten voor erg nette prijs. Gezellig zitten en...hele lekkere soorten bier!
    Alles bij elkaar aanrader...

12. Zoey's profielfoto
    Zoey heeft een recensie geschreven voor Etenswaard
    Internationaal Valkenswaard

Het personeel nam niet eens de moeite om het concept uit te leggen en leek verder heel chagrijnig.

13. wolfs's profielfoto
    wolfs heeft een recensie geschreven voor China-Garden
    Chinees-Indisch Valkenswaard

Het was er koud, onpersoonlijk. We zaten er al snel helemaal alleen. De andere tafels werden niet echt verder afgeruimd. De ober probeerde vriendelijk te zijn maar daar is het wel bij gebleven. Eten was redelijk maar voor dat geld echt te min.

14. Yannick's profielfoto
    Yannick heeft een recensie geschreven voor Peking Osaka
    Chinees-Indisch Valkenswaard

Altijd hartelijk ontvangen, heerlijk eten en super service! Dikke aanrader!!

15. Rachelle's profielfoto
    Rachelle heeft een recensie geschreven voor Peking Osaka
    Chinees-Indisch Valkenswaard

Super service! Het buffet is heerlijk en altijd vers, wanneer je speciale wensen hebt dan wordt dit meteen voor je geregeld. Vooraf krijg je een heerlijke amuse en soep aan tafel uitgeserveerd, ook de bakplaat gerechten worden aan tafel geserveerd. Al met al wederom genoten!

16. fam Bullens's profielfoto
    fam Bullens heeft een recensie geschreven voor Cafetaria De Jager

fam Bullens

Mooie friettent, goede sfeer.
    Lekker eten, zeer betaalbaar!
    1 Puntje, Sommige frietjes waren leeg of heel hard, beetje jammer.

17. Carlo Houwens's profielfoto
    Carlo Houwens heeft een recensie geschreven voor De Tuinhut

Carlo Houwens

Fantastische entourage waar men boven verwachting goed kan eten! Zelfs volop warme gerechten op de kaart waarbij alles direct (vers) wordt gemaakt. Zeer vakkundig! Meer dan lunchroom waardig.

18. Liz's profielfoto
    Liz heeft een recensie geschreven voor De Tuinhut

Vandaag hebben we met een groep van 9 Zonnebloem vrijwilligers bij de Tuinhut geluncht en zijn na een wandelingetje teruggekomen voor koffie met gebak. Heel knap dat we allemaal tegelijk de diverse broodjes hebben gekregen. En elk bord zag er zeer verzorgd en uitnodigend uit. Iedereen vond de lunch erg lekker en ook het gebak was heerlijk. Mede door de prettige bediening is het een geslaagd uitje geworden! Bedankt.

19. Gijs's profielfoto
    Gijs heeft een recensie geschreven voor Sann Sushi

Ruim 3 kwartier zitten te laat. Ze hebben me niet eens gebeld dat ze later waren. Eenmaal bij me aangebeld geen excuus. Slechte survice. Toen ik er iets van zei gaf de bezorger geen reactie.

20. sylvia's profielfoto
    sylvia heeft een recensie geschreven voor Het Swaard

Echt een verrassing, dit restaurant. Heerlijk gegeten voor een goede prijs en de bediening is heel vriendelijk

21. andries's profielfoto
    andries heeft een recensie geschreven voor Aqui Ta To Rico

Gezellige avond gehad met mijn vrouw en moeder van 91 jaar, lekkere Spaanse tapas , heerlijke Spaanse wijn en bier!! Eten was goed, bediening gezellig en bekwaam! Kortom een geslaagd avondje!! Hasta Luego

22. Carmen's profielfoto
    Carmen heeft een recensie geschreven voor Peking Osaka
    Chinees-Indisch Valkenswaard

Eten was koud, zat haast niks in de bakjes van het buffet. De sushi was op. Bij de ingang staat een andere prijs gemeld dan bij de kassa. Zeer lang moeten wachten op het eten, toen maar de keuze gemaakt om het buffet te nemen. Ook hier weer twintig minuten moeten wachten voordat ze er akkoord mee gingen. Wanneer je de eigenaresse aanspreekt krijg je de reactie: doei!
    Wij gaan hier nooit meer uiteten! Zeer slecht restaurant!

23. Kees's profielfoto
    Kees heeft een recensie geschreven voor De Familie Suykerbuyck

Goede service, zeer plezierige en vlotte bediening, goede prijzen.

24. C Peters's profielfoto
    C Peters heeft een recensie geschreven voor Het Swaard

Met de Familie daar gegeten.
    Heerlijk!!! Fijne bediening, en prima verzorgd. Iedereen was dik tevreden.
    Echt een aanrader!

25. Yvonne's profielfoto
    Yvonne heeft een recensie geschreven voor Sirtaki

Helaas, dit was een desillusie. Dit kon echt niet tippen aan andere griekse restaurants. Al het vlees smaakte hetzelfde, en het is zeer weinig. Prijs / kwaliteit = slecht.

26. Mireille's profielfoto
    Mireille heeft een recensie geschreven voor China-Garden
    Chinees-Indisch Valkenswaard

Geen een taeltje was bezet, dat schrikt ons meestal af, maar we hebben echt super lekker gegeten. We waren met 8 personen, hebben allemaal iets znders gekozen en allemaal heerlijk gegeten. Perfecte loempia, nasi rames zeer compleet, gagogado met lekker gekruide satesaus, we komen hier dus zeker nog eens terug!

27. Petra's profielfoto
    Petra heeft een recensie geschreven voor Markt 14

Erg lekker gegeten, maar het voor-en nagerecht waren ietwat teveel.

28. Arno Rumpen's profielfoto
    Arno Rumpen heeft een recensie geschreven voor Eetcafé in de Sleutel

Arno Rumpen

Dit onverwachte bezoek was een geweldige ervaring.
    Personeel heel goed, temeer wij een baby in ons gezelschap hadden.
    Alles liep gesmeerd en de kwaliteit was gewoon zeer goed.
    Het was gewoon een thuisgevoel het verblijf in de sleutel.

29. ad peeters's profielfoto
    ad peeters heeft een recensie geschreven voor Nieuw Bamboo Inn

ad peeters

Al jaren de lekkerste loempia van de omgeving in een straal van 50 kilometer, echt een aanrader. Andere gerechten ook zeer de moeite waard.