Vesting Grill in Valkenburg

1419164023 75
1468720744 57
1511197933 46

1. Belinda Tijssen

Afgelopen zaterdag 19-08-2017 heerlijke halve haan gegeten en mijn partner het lekkerste zuurvlees in tijden! Bediening was top en chapeau voor onze serveerster. 👍

2. Onbeschoft behandeld door het personeel plus mochten niet plaatsnemen aan een tafeltje voor 4 want waren met zijn twee. Moesten buiten in de regen wachten, kon wel 10 tot 15 minuten duren. Zijn opgestapt en naar de concurrent gegaan.

3. Erg slecht eten, het was koud en de saté was echt vies. Echt zonde van het geld.

4. Tja dat kan echt beter.
    Bestel friet en kip , en dat krijg je dan ook niets meer.
    Geen los zout vaatje , geen sausje ,
    Ook de schnitzel lijkt uit de supermarkt naar diepvries en zo naar het bord .
    Eigenlijk ook gewoon te duur voor het aanbod.
    Positief is de volwassen bediening echter je verwacht dan ook wat goeds in het product
    Opmerking : in Valkenburg komt men hier mee weg , morgen weer nieuwe bezoekers.
    Zou deze zaak elders in Limburg zitten kunnen ze binnen twee weken sluiten

5. De friezen

Een "eetervaring" om niet te vergeten. Na een fantastisch weekend Ardennen wilden we als vriendengroep een feestelijke afsluiting in Valkenburg. Het kippenrestaurant heeft zeker gezorgd voor een knallende afsluiting. Met name de rode kip was voor ons de reden om hier een berichtje op te zetten. Het is niet duur, maar zeker het geld niet waard.

6. Droge kip, gefrituurde schnitzel en kleffe frites.

7. Vraag om 'n kip vers van 't spit!! Ik kreeg dus 'n kip die van een dag eerder moet zijn geweest. Droog vlees, halve haan zag er wat gekrompen, niet vers uit. We hadden afgehaald, dus dan geven ze je eerder kip van de vorige dag denk ik! De kippen op 't spit zelf zagen er heerlijk uit! De friet is niet vers, maar diepvries.

8. Hans Hageman

Na een dagje met de kids naar Pretpark de Valkenier hier een lekker gegaard stukje kip gegeten. Vooral de halvehaan met pindasaus is aan te bevelen!

De bediening zag er goed verzorgd uit. Wel vond ik de aankleding wat kaaltjes, en had ik er zelf wat extra sfeer lichtjes opgehangen o.i.d.

Het eten werd erg vlot geserveerd, zo snel krijg ik het zelfs niet uit de magnetron! Was een mooie afsluiting van de dag, Mijn complimenten!

9. Ronny Vos

Afgelopen donderdag hier wezen eten tijdens onze jaarlijkse motortocht. Ik heb de specialiteit van het huis mogen ervaren en kan hier enkel met lof over spreken. De bediening was uiterst vriendelijk, kundig en snel. Het nostalgisch-houten interieur trok aanvankelijk onze aandacht en de grill die er hing was een echte eyecatcher.
    De kip was heerlijk mals en de friet zo krokant als een kanonslag. De culinaire ervaring was zeker de prijs waard; zelden heb ik zo goed gegeten tegen zo'n lage prijs. ik kan iedereen aanraden om hier te dineren.

10. Maud van dalen

Waren de hele dag over de kerstmarkt geweest. Rond 18:30 liepen wij de vesting binnen, het was er heel erg druk. Na passen en meten had de serveerster ons een plekje bezorgd achter in de zaak. Super snel en vriendelijk geholpen ondanks de drukte. Mijn vriendin en ik hadden allebei kip saté met frietjes gegeten, was lekker. Complimenten voor de aankleding van de zaak. Tot ziens, Maud!

11. Karin versteeg

Gistermiddag heerlijk gegeten met onze kinderen, vlotte en snelle bediening. De kipschnitzel en de goulash waren erg lekker. Mijn man had de halve haan met frietjes vers van het spit super.

Volgende keer als wij weer in Valkenburg zijn gaan we hier zeker terug!

Groetjes Karin

12. Hans wijbinga

Heel goed gegeten, goede service, en halve haan vers van de gril!
    Al 20 jaar hetzelfde, prima!

13. Gisteren 3 december jl hier gegeten maar wat een ontzettend slechte zaak is dit. Soms vergeet je wel eens dat je in het verleden hier al eens een negatieve ervaring hebt opgedaan maar dit kwam na dit bezoek weer helemaal naar boven. Allereerst het ontvangst, de zaak is niet zo groot en moeilijk toegankelijk voor invaliden of bezoekers met kinderen (kinderwagen en stroller). Op de tafels lagen her en der bordjes met gereserveerd en door ruimte gebrek werden we "geplaceerd" helemaal achterin de zaak. Hierdoor moesten we tweemaal een verdieping hoger met al ons hebben en houwen. Vervolgens kregen we de menukaarten aangeboden door een wel zeer onvriendelijke en snauwerige serveerster die zeker in aanmerking komt om de cursus "gastvrijheid" nog eens te volgen. Besef even dat gasten jouw salaris betalen! Al vrij snel werd het eten gebracht, friet met een halve haan en dat was een regelrechte aanfluiting. De friet was niet gaar en de kip was erg droog. Blijkbaar is er weinig bezieling in de keuken want dit schotel je je gasten niet voor... Drinken wat je besteld krijg je in een glas zonder flesje. Prijs kwaliteit is hier ver te zoeken. Nadat we onze borden niet leeg gegeten hadden, vroegen we om de rekening en als toetje was er ook nog een pin storing zodat we na een tijd wachten uiteindelijk konden pinnen bij het restaurant aan de overzijde. Wij komen hier nooit meer terug!

14. Eigenijk nul sterren... We zijn namelijk zonder maaltijd vertrokken! Ik kwam met mijn dochter binnen (ik loop met krukken) en gleed uit... op mijn schrik en waarschuwing aan mijn dochter dat het glad was, zei de medewerker: "Het is hier niet glad. Loopt u maar door naar achter." Rare ontvangst op z'n minst.
    Nadat we naar achter moesten doorlopen en gingen zitten waar de mevrouw zei, moesten we weer opstaan en aan een ander tafeltje gaan zitten. Weer een andere medewerker kwam drankjes brengen (we hadden nog niets besteld). Iets teveel niet echt vriendelijke toestanden bij deze kip snackbar. We hebben iets verderop heerlijk gegeten!

15. Danny de Jongh

Na 9 jaar terug bij dit etablissement. Weinig veranderd maar zeker niet slecht! Haan is specialiteit en daar moet vesting grill het van hebben. Hoewel de frites minder zijn maakt de halve haan veel goed. Vriendelijk ontvangen, goede bediening.
    Bedrijfskleding is een tip echter die dit bedrijf zeker ter harte mag nemen.

16. François du Martige

Afgelopen maandag hier genoten van de specialiteit van het huis: halve haan van de grill. Deze vers gegrilde kip was mals, smaakvol, goed gekruid en bovendien aangeboden tegen een lage prijs. Deze combinatie maakte mijn ervaring compleet waardoor ik ieder ander zou aanraden om hier eens te komen grillen!

17. Zojuist een negatieve ervaring mogen beleven in dit restaurant. We werden geholpen door een zeer onvriendelijke serveerster. Ik vroeg om saté en ze snauwt me af nee heb ik niet. Vervolgens laat ze me duidelijk weten dat ik voor haar onverstaanbaar ben. Vervolgens staat ze in de open keuken met de manager te overleggen dat ze ons niet gaat helpen en heel de tijd wijzen. Belachelijk, ik kom misschien uit de buurt van Rotterdam maar het is een kleine moeite om wat beleefd over te komen. Als Limburger ben je ook een Nederlander, geen Belg. Voor de rest het eten; ik had een kipsnitschel, die was nog half rood van binnen en patat was zeer vet en zat weinig smaak aan. Zeer slechte ervaring, ik zou een ieder van jullie nooit adviseren hier heen te gaan!

18. Leuk restaurant van buiten af te zien, de geur is erg aantrekkelijk. Van binnen ziet het er verzorgd uit en het personeel is vriendelijk. Een minpuntje van de serveersters is dat ze geen werkkleding aan hebben, maar in gewone kleding rondlopen en het eruit ziet alsof ze er geen zin in hebben. Je krijgt het gevoel dat ze over je praten in de open keuken, omdat de serveersters lachend uit de keuken komen en je meteen aan kijken. Dit gaf ons een onprettig gevoel.

Het eten beviel ons echter ook niet, het vlees was zwart, de champignonsaus was vies en het andere spul (leek op maggi) was ook niet lekker. Het biefstukje was taai. Toen ik dit zei, hebben ze het bord meegenomen en aangeboden om een nieuwe te maken. Ik heb hierop gezegd dat ik alleen de frites wel genoeg vond. Ze heeft het bord meegenomen (ik had twee hapjes van het biefstuk gehad) en vervolgens kreeg ik een nieuw bord met mijn patat erop. De serveerster had mijn biefstuk geproefd, maar zij vond er niks anders dan anders aan.

Toen we de bon kregen, moesten we wel €14,95 voor het bord patat betalen en voor die twee hapjes biefstuk, terwijl de serveerster meer van mijn biefstuk heeft gehad dan ik. Wij vinden Vesting Grill zeker geen aanrader om te eten.

19. Lennard

Manager chagrijnige oude man. Eten in verhouding vrij prijzig. Patat echt te vies. Patat druipte van het vet en kon je bijna uitwringen en was te donker. Waarschijnlijk oud frituurvet of niet warm genoeg gefrituurd en warm gehouden. Nog nooit zo slecht gegeten als hier. Gezegd dat ik de friet niet wou betalen of nieuwe. Kreeg nieuwe, deze iets beter maar nog lang geen lekker knapperig goudgeel frietje.

20. Eetcafe d'n Ingel

21. Wij hebben op 14 december bij de Vesting Grill met 6 personen gegeten. De ontvangst was zeer vriendelijk, het eten was goed. Er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was! Ik heb de laatste jaren niet zo veel vriendelijkheid meegemaakt in een winkel of een restaurant! Dat alles, ondanks de vreselijke drukte in Valkenburg met de Kerstmarkt. Dát was niet leuk en niet aan te bevelen... Vesting Grill dus wel! Vesting Grill: blijf zo bedienen!

22. Wij komen al jaren bij dit resterant eten en er is bijna 9 van de 10 keer plek. De bediening is heel erg goed. Snel en vlot en niet dat ze steeds komen vragen of we nog iets willen hebben. Met anderen woorden perfect.

23. Als we maar in de buurt van Limburg zijn, dan gaan we hier eten, en dat is al jaren zo. De kip kunnen ze me voor wakker maken, de andere gerechten vindt mijn gezin ook lekker, en dat zijn niet de makkelijkste eters. De eigenaar is altijd erg vriendelijk en belangstellend. Vlugge bediening en er wordt altijd geinformeerd of het lekker is of dat we nog iets nodig hebben. Betaalbaar ook, dus wat wil een mens nog meer?

24. Sfeer is er niet. Patat wordt gebakken in oud vet. De halve kip was wel redelijk. Nadat we het eten binnen een kwartier ophadden, werden we weggekeken, want het was nogal druk, als je met z'n tweeen of drieen was werd je niet toegelaten, terwijl er nog wel plek was, bracht te weinig op.

25. Grill De Vesting in Valkenburg vormt voor onze familie-motorrijders groep (bijna) elk jaar een vast onderdeel van een traditionele motortrip naar het Zuiden des lands. Iedere keer opnieuw stappen we er met veel plezier naar binnen en worden er verrast op snelle en goede service. De inmiddels oer-traditie geworden maaltijd van halve kip, friet, salade en cola staat in no time voor je neus en is prima in orde. Verwacht hier geen 'haute cuisine', maar wel een simpele en tegelijkertijd goeie maaltijd, met uitermate vriendelijke en vrolijke bediening. Top-tent !

26. Monique Boogaart

Als ik denk aan Valkenburg waar ik (nu 40 jaar) als kind jaarlijks kwam, denk ik aan de heerlijke kiplucht van een lekker restaurant.
    Afgelopen zomer ben ik met mijn gezin naar Valkenburg geweest en ik moest dat restaurant uit mijn herinnering vinden, maar wist geen adres. En ja hoor aan het einde van onze wandeling door Valkenburg roken we kiplucht en daar was het restaurant. Voor de zekerheid nog geïnformeerd bij de eigenaar hoe lang ze bestaan en het klopte als een bus.
    Met mijn gezin lekker gegeten daar en het plaatje was weer compleet.

Vandaag vertrekken mijn buren naar Valkenburg voor vakantie en heb ik ze dit restaurant aanbevolen. Gezellig, vriendelijk personeel, goede service en lekker eten voor een goede prijs.

27. Na een dagje Kerststad Valkenburg hier met 5 personen gestopt met winkelen om hier te dineren. De zaak zat aardig vol en we werden vriendelijk door de eigenaar begroet. We moesten even wachten op het vrijkomen van een plek. Na een kleine 3 minuten wachten konden we plaatsnemen op de houten zitbanken. De plek was na de vorige gasten even snel schoongemaakt met een natte doek en op de vloer waren nog enkele gebruikte servetten te vinden. De tafel was nog nat van het afvegen. Er had best even een handdoek overheen gehaald kunnen worden.

Al snel stond er naast onze tafel een vriendelijke serveerster, die de bestelling wou opnemen. We hadden echter net een korte blik op de menukaart kunnen werpen, dus kregen er wel een gehaast gevoel bij. Na aangegeven te hebben dat we nog niet wisten wat we wilden eten, liep de serveerster direct weg zonder te vragen of we iets wilden drinken. Het leek erop dat ze zo snel mogelijk gasten willen bedienen, binnen zo min mogelijke tijd. Hier geef ik ze geen ongelijk in, in dit drukke hoogseizoen met kerst, maar laat dit dan niet merken bij je gasten!

De geplastificeerde, 1 pagina vullende menukaart bevat niet veel bijzonders. Naast schnitzels, een visgerecht en wat snackbar-elementen moeten ze het vooral hebben van hun specialiteit: gegrilde hanen. Ik besloot om te kiezen voor een biefstuk met champignonsaus en frieten. Mijn familieleden bestelden 2 maal een weinerschnitzel met zigeunersaus, zuurvlees met frieten en een biefstuk met stroganofsaus. Bij bestelling werd niet gevraagd hoe het biefstuk gebakken moest worden. De gerechten kwamen netjes tegelijk op tafel na zo'n 20 minuten wachten.

Het bord was niet mooi opgemaakt. Het was allemaal op het bord gekwakt met een flinke klodder mayonaise over de frieten. Voor deze mayonaise betaal je ook nog eens apart 80 cent! Vind het een slechte zaak dat je in een restaurant voor mayonaise 80 cent extra moet betalen, terwijl het niet eens in een los bakje wordt bijgeleverd. Mijn biefstuk was veel te ver doorgebakken en bevatte aan de randen zelfs zwarte stukjes. Het vlees was vrij taai geworden. Ook was de champignonsaus verre van vers. De champignons smaakten ook zeer zout, wat mij een vermoeden geeft dat ze uit een potje kwamen. De ervaring van mijn medegasten was echter positiever. Ik had ook een hapje genomen van het zuurvlees. Dit smaakte wel lekker mals en de saus had een lekkere zoetzure smaak. De frieten waren niet mooi goudbruin en smaakten een beetje klef. De portie was ontzettend groot, dus ik kreeg het met geen mogelijkheid op.

De zaak is nu tijdens het kerstseizoen simpel aangekleed met lichtslangen. Dit maakt in de saaie ambiance wel veel meer sfeer. Alhoewel er misschien wel wat meer gedaan kan worden om de kerstsfeer te verhogen. Er is een warme verlichting, die een huiselijk gevoel opwekt.

Het eten is er zeer goedkoop, maar de kwaliteit van het eten is te slecht om van een goede prijs kwaliteit te spreken. We waren met 5 mensen 90 euro kwijt (inclusief drinken).

Al met al was mijn gerecht dus niet geslaagd, maar ik kan niet spreken voor mijn mede-familieleden. Ik zou hier zelf nooit meer naartoe gaan, maar misschien had ik ook moeten kiezen voor een van hun specialiteiten.

28. Ik heb hier fantastisch gegeten met Pees, Dommel en Noppes tijdens de laatste Amstel Gold Race. Ik kom volgend jaar weer terug!

29. Met het water in onze mond staan kijken naar de vers gegrilde kippetjes die vrolijk om het spit draaiden. Om zes uur zijn we er gaan eten.

Wat een DRAMA......De kip is veel te lang gebakken. De poot en het vleugeltje zijn zowat gecremeerd en de borst is gortdroog van dit krielkipje. Op de grill hingen de echte kippen. De friet was taai en ook niet te eten. Een klodder mayo kost je extra.

Niet doen, zonde van je geld.

30. Zaterdag 20-8-2011

Opa, oma, dochter, schoonzoon en kleindochter uit Rotterdam hebben bij vesting grill in valkenburg voor de derde keer de overheerlijke kip met frites gegeten. Het was een delicatesse en voor herhaling vatbaar en lekker snel op tafel. Een fijne bediening, een gezellige zaak en goed schoon, een aanrader. Volgend jaar gaan we er zeker weer eten...

31. Mijn vrouw en ik hebben al jaren deja vues van onze jeugdherinneringen aan Valkenburg. Daarin staat op één de gedachte aan halve haantjes die in de jaren '80 in ons geheugen op elke hoek van de straat besteld konden worden. Nu 30 jaar later moet je zoeken naar halve haantjes, maar bij Vesting Grill staan ze op de kaart. Inmiddels rekent men €8,50 voor halve haan met frites.(in 2006 nog €6,50). Bediening wel OK, maar haantje had veel te veel vlieguren want het vlees was vreselijk droog. Wij als liefhebbers grillen ca 20x per jaar zelf een haantje en die vinden we veel lekkerder. Deze zaak moet het typisch hebben van 'soep, sla, koffie' toerisme. Eigenaresse was er als de pinken bij om te voorkomen dat setjes van 2 zich aan een 4 persoons tafeltje nestelden. Inrichting zeer 70er jaren (bruin oranje).

32. Het eten en de bediening is ons heel erg tegen gevallen. Wij hadden ons verheugd op een lekker gegrild haantje maar helaas.... de prijs / prestatie verhouding was ver beneden de maat.

1,7
  33. We hadden van kennissen gehoord, dat je bij de Vesting Grill. lekker kon eten. Nou we zijn afgelopen zaterdag met 10 personen gaan eten, 5 volwassenen en 5 kinderen. We hebben allen lekker gegeten, kwaliteit en quantiteit, was perfect.

34. De hanen zijn wel lekker op zich, maar sommige van ons hebben ook saté met friet besteld, die hielden niet zo van kip plukken.

Helaas maar één stokje saté met wat frietjes, jammer.

Voor toeristen gemaakt, de eigenaar wordt lachend rijk, de gehele entourage is al 40 jaar oud, er wordt niets geinvesteerd in de zaak, ouwe rommel.

Voor een portie mayonaise betaal je 80 cent ( één spuitje op het bord )

Een klein bakje met sla kost 2.30 euro.

Lepel moet je er zelf bij gaan zoeken....!

Friet is vet, eten lijkt precies afgewogen om maar niet een patatje teveel te krijgen.

We gaan zeker geen 2e keer meer hier heen.

Jammer, je kan er zo'n leuke zaak van maken, maar dit zal wel nooi gaan gebeuren, met toeristen wordt je op deze manier wel rijk. ;-((

35. Paul Bredewoud

Het eten was kwalitatief erg teleurstellend.

Je denkt bij brood met een halve haan nou niet direct aan 4 sneetjes oud wit brood met een beetje margarine. De haan was niet eens zo slecht, maar als je dat een 9 durft te geven!!!
    Bij het satemenu zat slechts 1 stokje sate dus ik vraag me af wat je dan krijgt als je hier een kindermenu bestelt.

De borden zijn ongeveer net zo groot als de schoteltjes die ik onder een kopje koffie serveer. Zelfs een leerling kok zou dit bij zijn eerste opdracht niet eens naar de chef durven brengen. Er geld voor vragen of het met een stalen gezicht uitserveren vereist wel veel lef of gebrek aan zelfkritiek.

Aangezien er alleen maar toeristen komen zijn ze niet afhankelijk van een vaste klandizie en dat is de reden dat het er vol zit, want ik denk niet dat mensen hier voor een 2de keer 'gezellig' een avondje gaan tafelen!
    Als je goedkoop wilt eten en binnen een uur de deur uit wilt is het een echte aanrader...

36. Wij hebben heerlijk gegeten bij dit restaurant, vrolijke bediening en goed eten.

37. Wij hebben hier gegeten tijdens een weekend uit op 4 oktober. Wat een slecht restaurant zeg!! De ober was wel vriendelijk, maar het eten was echt SLECHT. Wij hadden een biefstuk en een kabeljouw besteld, beide waren gewoon zo aangebrand dat het gewoon zwart was. De friet die bij de menu's inbegrepen waren verzopen zowat in de olie. Zeer ongezond allemaal. Wij hebben de ober hierop aangesproken maar die kon er verder niks aan doen.

38. Wij hebben er afgelopen dinsdag jongstleden HEERLIJK gegeten , goede friet , heerlijke mayo en de Halve Haantjes zijn heel goed gegrild en heerlijk gekruid. De Cola was goed heerlijk koud. Ik ken dit restaurant al sinds 1990. En het is er erg gezellig!!
    Met hartelijke groeten L& M

39. inspecteur

lekker heel lekker alleen wat klein maar wel knus maak reclame

40. halve haan met frietjes voor 6,50!
    was lekker!