Op dit adres zit nu: De Kantien van Tous

Restaurant Hubert Haenen in Valkenburg

Ons restaurant heeft een kleine parking direct naast het restaurant

Station ongeveer 12 minuten lopen.

1202159542 90
1208468245 90
1246320467 84
1322024912 91
1385111949 86
1391420653 87
1448198986 87

2. Ondanks het diner van uitstekende kwaliteit (begeleidende wijnen scoren minder dan het eten) kan ik niemand dit restaurant aanbevelen. De uitgesproken en onaangepaste gastheer stelt in zijn optreden de klant alles behalve voorop. De klantbediening was beneden peil: het was een aaneenschakeling van fouten die er niet om logen. NB. eet frequent buiten de deur, je moet het wel behoorlijk bont maken een oordeel als deze van mij te ontvangen, sta te boek als een milde persoon.

3. Een niet alledaagse beleving, voortreffelijk eten. Als hier prijs en kwaliteit niet in harmonie zijn... Het is n compliment om hier te mogen genieten. Neem de tijd !

4. Jasper0707

5. Het is ware en zeer smaakvolle kunst hetgeen echtpaar Hubert en Marjolijn samen creëert, zowel achter de schermen in de keuken als in het restaurant!

Een avond culinair genieten zoals je deze elders niet gauw zult meemaken; om je iedere keer weer op te verheugen!!

6. Eten bij Hubert, èn Marjolijn, is altijd een feestje. Nergens proefde ik zulk mals vlees met zijn eigen smaak, gecombineerd met de geur en smaak van de houtoven, door het subtiele maar doeltreffende gebruik van kruiden heen. Ook de zalm is heerlijk zacht en brengt bij elke hap opnieuw een gevoel van verwondering en plezier!

Wat er verder met veel zorg en aandacht op het bord gevlijd is, wordt door Marjolijn, zo vers als maar kan, uit eigen tuin en in de natuur verzameld, met veel creativiteit en kennis van smaken, vervaardigd, bereid en uitstekend gecombineerd tot een eetbaar schilderij. Een lust voor het oog èn de neus, wat eerst het bewonderen en waarderen waard is, vóór ongenadig de vork en het mes erin worden gezet... Je ziet en proeft de liefde en toewijding van Marjolijn om de gast de ultieme zintuig-ervaring te laten beleven.

Als dessert een zelf uit te kiezen assortiment van kaasjes van de mega-kaaskar van Hubert, alles van de beste kwaliteit en elk met zijn eigen karakteristieke, verbazingwekkende, verwonderende, soms onthutsende, smaak. Heerlijk! Maar ook de 'toetjes' van Marjolijn zijn niet te versmaden en pure verwennerij, evenals de zelfgemaakte koekjes en snoepjes bij de koffie/kruidenthee. Alles uiteraard met dezelfde zorg en toewijding bereid als alle andere gerechten...

Het wijnarrangement van Hubert sluit erg goed bij dit alles aan en maakt de avond compleet. Voor de BOB zijn er verrassende en net zo passende alternatieven.

De entourage is eigenzinnig, kleurrijk, doet warm en welkom aan en is prettig verlicht. De houtoven waarin het vlees en de vis bereid worden staat goed in het zicht en je ziet Hubert ermee in de weer. Af en toe komt Hubert of Marjolijn iets vertellen over het gerecht dat je voor is gezet. Met die extra informatie is het dubbel genieten.

Bij Hubert en Marjolijn ga je niet even naar het restaurant om daar gedachteloos je bord leeg te scheppen tijdens een al of niet diepgaand gesprek. Trek gerust een aantal uren uit voor een compleet avondje van huis in het gezelschap van je disgenoten en stel je open voor wat op je af komt. Tussen de gangen door is er genoeg tijd voor gesprek, ofwel uit eigen inspiratie ofwel geïnspireerd door de schilderijen, kunstwerken, het meubilair om je heen of door de glad gepolijste bekijk- en voelsteen of het filosofische boekje dat op tafel ligt. Mobiele telefoons uit en in je tas houden, om in alle rust optimaal te kunnen genieten van de avond, het dineren en elkaar.

7. Complimenten voor de kok! Gastheer ietsje tè arrogant en te lange wachttijden tussen de gerechten. Wijn etiket werd niet getoond en glazen werden vooraf ingeschonken ( enorm karige maat voor de prijs, zowel het eten als de drankjes )

8. Pieter en Cecile Wijnand

Kan mij voorstellen dat de ambiance niet voor eenieder aantrekkelijk is, maar vanwege het onorthodoxe karakter juist verrassend. Je voelt je er direct thuis door de gastvrije, kundige en rustige gastheer. Er wordt met passie gekookt. En hoe! De pompoensoep was verslavend lekker. De eend en de zalm waren zó mals en zacht gegaard, werkelijk verrukkelijk. Afsluiten met de lekkerste kazen vergezeld van een mooi glas Sauternes. Wat een feest. Inderdaad moet je de tijd tijd nemen, maar dat is toch juist de bedoeling? Slowfood vraagt ook om slow genieten. Te weinig, te veel? Dat is persoonlijk, wij vonden het voldoende. Het wijnarrangement 'Grand Plaisir' doet zijn naam ere aan. Zo jammer dat je na afloop niet een lekkere sigaar meer mag opsteken. Op zoek naar een culinair en gastvrij feestje? Gaan!

9. - Te lange wachttijd tussen de gerechten (4 gangenmenu van 19:00 tot 23:00 zonder koffie)
    -Verrassend: gepersonaliseerde menukaart
    - Wijnetiket werd nooit getoond; wijn werd gebracht in een reeds uitgeschonken glas vanuit de keuken.
    - Er werd afgeruimd met een wagentje in het restaurant.
    - Zeer ruime keuze van kazen.
    - Enkel mogelijkheid om contant te betalen

10. Van thuyne Rudy

Wij kunnen enkel onze bijzondere waardering uitdrukken voor de kookervaring die we mochten genieten bij mevrouw en mijnheer Heuntjes.
    Verfrissend origineel en vooral ook heel gemoedelijk.
    Wij hopen er nogmaals te kunnen vertoeven.
    Dank u wel

11. Ciska koene.

Wegens onze 40 jarige huwlijksdag zijn wij verast door onze zoon Tim. Heerlijk de bijzonder persoonlijke bediening en aandacht. We hebben genoten van de belevingen over het eten dat met passie was bereid. Een echte aanrader.

12. Met vrienden gegeten en vanaf minuut een een geweldig gevoel. Wij waren welkom, we waren bijzonder, kortom een geweldige avond. Wel wat prijzig, maar je zit er ook de hele avond en dat maakt de prijs ook weer goed. Ook de kwaliteit van het eten en drinken is het waard. Je zul er misschien even voor moeten "Sparen", maar het is het waard. Zeker voor herhaling vatbaar. Kortom Hubert, zijn vrouw en team bedankt!!

13. Tja, je moet ervan houden om op deze manier te gaan uiteten.
    Erg artistiek, veel te persoonlijk.
    Eten was goed, alleen veel te kleine porties, dus de prijs/kwaliteit verhouding matig.
    We hadden er meer van verwacht na het lezen van de recensies.
    Jammer...

14. J vd Woude

Afgegaan op de vorige recensies hebben wij plaats genomen in dit unieke restaurant. Binnen 5 minuten waren we down-to-earth vanwege de aangename ontvangst door de eigenaar. Al snel was duidelijk dat deze man ons mee zou nemen tot het hoogst haalbare culinaire niveau. Om het kort te houden.....het was geweldig en een bijzondere ervaring.

15. Rianne mertens

Bijzondere eigenaar en eigenaresse. Je ziet, voelt en aanschouwt passie voor de Franse keuken in combinatie met kunst.

16. Binta Maas

Het was heel bijzonder. Super gastvrij, geweldig verstand van smaken. Een echte aanrader.

17. Absoluut top!
    Alles klopte. Ontvangst was prettig, van amuse tot nagerecht superieur. Wijnen pasten perfect bij de gangen.
    Geweldig gegeten en kan iedereen dit geweldige restaurant adviseren.

18. Frans Vermeulen

19. Uitstekend gegeten.

20. Het betere restaurant van valkenburg!

21. Eten bij Hubert en Marjolein is altijd weer een feest. 40 jaar ervaring in de culinaire top en dat proef je. Wij bevelen dit Valkenburgse restaurant van harte bij al onze vrienden aan. Bijzondere sfeer, bijzondere mensen, bijzondere gerechten en bijzondere wijnen. Top!

22. Aart

23. Gisteren van een overheerlijk Paasdiner mogen genieten. Nog niet eerder hier gegeten hebbende en geprikkeld door de enthousiasmerende recensies, waren de verwachtingen hooggespannen. Welnu, aan het einde van de avond konden we alleen maar terugblikken op geweldige smaken, een kleurrijke ambiance en een buitengewoon vriendelijke gastvrouw en gastheer. Je merkt in alles dat ze allebei het vak tot in de puntjes beheersen en dat met veel liefde aan hun gasten weten over te brengen. De hoogtepunten? Moeilijk om te kiezen.... De wijnen die Hubert had geselecteerd waren absoluut top. Helemaal geweldig was het bijzonder uitgebreide kaasplateau. Werkelijk onovertroffen, zoals ook de gastvrijheid en gastheerschap.

We zullen zeker terugkomen. De lange rit hebben wij er heel graag voor over.

Merci Marjolijn en Hubert!

Veronique en Aart.

24. Jonas 16 punten

Wees voorbereid op een ietwat onorthodox onthaal en service.

Zeer leuke gastheer en gastvrouw. Werkelijk een verwennerij. We waren zeer aangenaam verrast door de kwaliteit en smaak van het eten en de wijnkeuze. Valt weinig aan toe te voegen.

25. Al jaren komen we hier zo'n 3 - 4 keer per jaar.

Zo ook weer met valentijnsdag, samen met een ander bevriend stel.

Alles was weer top, zoals je alleen bij Hubert en Marjolijn kunt krijgen.

Weinige gastheren en vrouwen weten de juiste snaar te raken zoals hier.

Niet voor niets dat ze door het blad Bite op de tweede plaats in Limburg en op de 9de plaats van het land gezet zijn.

26. Twee keer gegeten, het is werkelijk culinair. Hubert is een kunstenaar op kookgebied.

Ik vind het een aanrader.

27. Uitstekend restaurant!!!!
    Dhr. Haenen doet zijn best om het eenieder naar zijn zin te maken. Je krijgt een mooie uitleg bij de gerechten en de wijn. Exclusief restaurant voor een relatief goede prijs. Als je hier eet, dan krijg je de avond wel om.
    Tip: neem het wijn arrangement, dhr. Haenen weet de juiste wijn bij zijn gerechten te serveren.

De geur van de houtoven is inderdaad redelijk sterk aanwezig, als je last van je luchtwegen hebt is dat niet aangenaam.

28. Maurice en Veronique

Gelukkig geen ster maar alles op het hoogste niveau! Geweldig, een Hubert en Marjolein super gastheer en gastvrouw. Hier komen wij graag iets vieren!

29. A,B.v Agthoven

Uitstekend puur natuurlijke gerechten met liefde klaargemaakt. Passende wijnen en een uitmuntende kaasplateau.