Mezze in Valkenburg

• do lunch vanaf 11:00 diner tot 22:00
  • vr lunch vanaf 11:00 diner tot 22:00
  • za lunch vanaf 11:00 diner tot 22:00
  • zo lunch vanaf 11:00 diner tot 22:00

Wij verwelkomen u in onze Lounge Restaurant Mezze, in het historisch centrum van Valkenburg.

Restaurant Mezze is ontstaan uit onze voorliefde voor de Mediterrane keuken en met name het oostelijke gedeelte van deze regio. Ik ben van huis uit opgegroeid met de Koerdische keuken van Antiochië, de geboortestreek van mijn ouders, waar van oudsher een verscheidenheid aan culturen is geweest. Met name de landen Griekenland, Turkije, Syrie, Libanon en Israel zijn bepalend voor onze keuken.

Mezze is de aanduiding voor kleine gerechtjes afkomstig uit de Oost-Mediterrane keuken. Net als de Spaanse tapas en Italiaanse antipasti vormt het een vrij lichte schotel die als tussendoor, als aperitiefhapje of als voorgerecht kan worden gegeten. De invloeden van zon, zee, olijfolie en de gemoedelijke gastvrije sfeer van deze regio is direct terug te vinden in zowel onze bediening, gerechten en interieur.

Restaurant Mezze is niet zomaar een restaurant maar een complete en onvergetelijke beleving in een sfeervolle ambiance. Bij Mezze wordt de gast nog in de watten gelegd. Naast de kleine proeverijtjes de mezzes, hebben wij uiteraard ook ovengerechten en heerlijke grillgerechten op basis van vlees, vis of schaaldieren. Uiteraard staat het u ook vrij om van een heerlijke kop koffie (fair trade) te genieten met een stukje ambachtelijk gebak of baklava, of om te genieten van de lounge met een drankje en een hapje.

In onze keuken werken wij alleen met eerlijke en verse producten. Eten moet lekker zijn; maar ook goed voor de mens!
Verwacht bij ons geen ‘sterren’ aspiraties maar een eerlijke keuken met authentieke oost mediterrane gerechten. Voor onze gasten met een voedingsallergie koken wij net zo lekker als voor iedereen.

Heeft u een allergie, meld het ons dan houden wij daar rekening mee.

Wij hopen u binnenkort te mogen verwelkomen,
Team Restaurant Mezze

Foto van Mezze in ValkenburgFoto van Mezze in ValkenburgFoto van Mezze in Valkenburg

Overnachten
Hotels in de buurt »