Welkom bij C'est la Vie

In ons grand café kunt u genieten van een heerlijk kopje koffie, een biertje drinken maar ook heerlijk eten!

Ook voor een feestje tot wel 60 personen kunt u bij ons terecht.
Paul en Grace ontvangen u graag in het grand café aan de voet van de Cauberg in Valkenburg.

Paul doet er alles aan uw verblijf aangenaam en gezellig te maken. Aan zowel het eten als drinken wordt veel aandacht besteed zodat u er nog vaak aan terug zult denken.

Service is bij ons belangrijk. Wij willen dat u onthoudt dat u bij ons bent geweest. En nog beter.... dat u weer terugkomt!

• Rookruimte

1. Thea en Ger

Wij komen hier al jaren, enkele keren per jaar. Het voelt als thuiskomen! De gezellige warme zaak wordt gerund door een echt horeca echtpaar met liefde voor hun vak en de gasten. Met de heerlijke versgemalen koffie, huisgemaakte soepen en pannenkoeken, echt Limburgse vlaai en heerlijke speciaalbiertjes van de tap is het feest compleet! Een aanrader als je in Valkenburg bent!

2. Na een bezoek aan de kerstmarkt in de mergelgrot besloten we hier met zijn 7-en even te stoppen voor lunch en een drankje.
    We moesten even wachten op een plaats, want het hele Grand Cafe zat vol. Bij vrijkomen van een plek besloten we snel plaats te nemen op de vrij gekomen stoelen. We bevonden ons op het overdekte terras. Het was er heerlijk warm door de terrasverwarmers. Omdat we met zijn 7-en rond een tafel gingen zitten, was het wel ietsje krap. De leuke kerstversiering brengt je helemaal in de stemming.

We werden tijdens het plaatsnemen in de stoelen al benaderd door de serveerster. We zeiden dat we het menu nog even moesten bekijken. Het was geen probleem en de serveerster liep alweer weg. Er werd niet gevraagd of we iets wilden drinken. Dit werd echter goedgemaakt, omdat ze na een aantal minuten al terug kwam. Dit was echter wel weer wat vroeg om onze bestelling door te geven. Mijn moeder, oma en vader hadden echter wel zin in gebak dus besloten een traditionele apfelstrudel te bestellen. Ook werd er een biertje, een gluhwein met brandy, een warme chocomel met slagroom en twee zonder en een met baileys en een Latte Machiatto besteld. De drankjes volgden al vrij snel met de apfelstrudels. De apfelstrudels werden prachtig geserveerd met vanillesaus en slagroom. De Latte Machiatto was helaas niet netjes geserveerd. Het was eroverheen gegaan, waardoor het glas en het schoteltje helemaal onder zaten.

Nu waren we ook klaar om de lunch te bestellen. Er werden twee panini's met mozarella, tomaat en pesto besteld, een tosti hawai en een stokbroodje brie. Na een kleine 10 minuten volgde een panini, twee tosti's en een broodje kaas. Dit was helaas niet onze bestelling dus de helft moest worden teruggebracht. Er werden veelvuldig excuses aangeboden. De bediening was niet op elkaar afgestemd en leek weinig ervaring te hebben. Na een korte wachttijd volgde nu ook het broodje brie en de panini. De gerechten werden prachtig geserveerd met een kleine groentegarnituur met een heerlijke kruidenolie. Ook de gebruikte producten smaakten heel erg vers. Van de eerste panini was de kaas heerlijk gesmolten. Dit was niet het geval bij de tweede panini. Wat waarschijnlijk komt door de snelle bereiding. Desalniettemin was deze ook heel erg lekker. Een nadeel van de bordopmaak was wel dat de servetjes onder de panini's waren gelegd. Omdat de mozarella zo gesmolten was plakte dit helemaal aan het servetje vast.

Na een heerlijke lunch besloten we de rekening te vragen en helaas had de bediening weer een fout gemaakt. Het verkeerde bedrag was opgeschreven voor de apfelstrudels, dus de rekening klopte niet. Misschien een idee om dit te digitaliseren? Het teveel betaalde bedrag werd echter met weer voldoende excuses zonder problemen terug gegeven.

Al met al zeker een plek voor een lekkere lunch, alleen moet de bediening beter. Ze waren vriendelijk genoeg, maar er miste de nodige opleiding/ervaring en was niet opgewassen tegen de drukte van het kerstseizoen. Investeren op dit gebied lijkt me geen overbodige luxe.