1288261929 72
1304982069 64
1422023053 65
1511197135 77

1. Goed gegeten, alleen jammer dat men niet de moeite nam om ons iets vaker te bedienen, qua drinken, zodat we het zelf maar bij de bar gingen halen, en dat terwijl wij dicht bij de bar zaten en men daar op een gegeven moment met 3 man achterstonden, druk te zijn met andere dingen..
    Erg jammer dit, als dit vaker zo is dan laten jullie best wat omzet liggen!

2. Prima, beter dan andere restaurants in Valkenburg en leuke variatie op de kaart.

3. Prima gegeten bij Brazza. Prima sfeer, ondanks dat het er druk was kwam het minder hectisch en gemoedelijker over dan vergelijkbare restaurants elders in Valkenburg.
    3-gangen menu genomen. Voorgerechten (carpaccio en coquilles) van ieder een genomen en gedeeld, beiden goed op smaak. Als hoofdgerecht entrecote. Vlees was mooi gebakken. Sauzen lekker. Verse friet prima (en bleef lang warm, heel goed). Beetje frisse pastasalade als garnituur. An sich wel lekker en er zat wel een beetje groente onder maar je mist uiteindelijk toch wat groen dat je dan niet nog eens gaat uitvragen.
    Toetjes weer gedeeld (creme brulee en tiramisu) en met name de creme brulee was erg lekker. Tiramisu beetje flauw (maar een keer niet te machtig is wel eens lekker hoor...).
    Vervelende nasmaak komt door bediening. Na afloop controleerde ik de rekening nog eens en er stonden niet genuttigde drankjes op. De serveerster had de toetjes aangeslagen terwijl de nota bene zelf de bestelling had opgenomen en wist dat we een menu hadden.
    Dit is overigens prima rechtgezet en het teveel betaalde bedrag terugbetaald. Een fooi scoor je hier niet mee zeg maar.

4. irene janssen

De Argentijnse biefstuk, geweldig een aanrader.

5. Heerlijk gegeten bij Brazza. Vriendelijk personeel.

6. Marianne Lap

Het eten was goed en smaakvol. Alleen een minpunt was dat het eten niet echt warm was. We waren met 4 personen en bij alle 4 was het vlees niet warm genoeg.

7. Tamara Willems

8. van apeldoorn

Super gegeten, perfecte portie, verfijnde smaak, redelijke prijs, behulpzame bediening!

9. J.Hofland

10. Erwin van Beljouw

Erg lekker gegeten voor een fatsoenlijke prijs in een leuke ambiance. Aanrader!

11. Sjmitje

We zijn 'n tijdje terug bij Brazza gaan eten. Ik begon met 'n voorgerecht; coquilles met tagliatelle. Dit viel wat tegen: 3 kleine coquilles met amper pasta erbij (14,-?!). Maar goed, vervolgens verder gegaan met de Rib-eye steak (rare) van 400gram met kruidenboter in plaats van 1 van de sauzen. Geweldig! Zeldzaam zo'n goed stuk vlees gegeten. Daarna afgesloten met 'n prima "crema catalana" en 'n doppio. Minder begin met daarna een goede afsluiter.
    Wij komen terug voor de Rib-eye, met een heerlijke fles rode wijn! Tot ziens!

12. Esmee W

Heerlijk gegeten, goede spareribs en steak. Vriendelijk personeel, gezellige sfeer.

13. Pas geleden heerlijk gegeten bij Brazza. Een lekkere steak als hoofdgerecht, waarvan je zelf het gewicht kunt bepalen. Ideaal! De heerlijke grillsmaak beviel ons zeker. De bediening was zeer vriendelijk en de sfeer was erg aangenaam. Dit komt ook door de perfecte ligging in het centrum van het altijd gezellige Valkenburg. Prijs/kwaliteit verhouding is prima. Wij komen hier nog zeker vaker terug!

14. Vlees: zeer taaie spekrand entrecote, rood besteld, grijs op het bord. Patat niet te eten, dreef in het vet. Service: niet best, klacht werd minzaam aangehoord en zou gemeld worden aan de kok.

15. Diana en Nico

Op oudejaarsavond met z'n 2-tjes gegeten bij Brazza. De bife de lomo met Gorgonzola smaakte heerlijk! Leuke sfeer en prima bediening. We kregen een tafeltje bij het raam en hadden daardoor een leuk uitzicht op alle feestgangers in Valkenburg.
    Een aanrader!

16. Het eten is prima te noemen al mogen ze wel wat meer hun best doen om wat meer garnituur te serveren en de opmaak van de borden kan ook veel beter. Het vlees wat ze serveren is wel echt bijzonder lekker. De bediening kan ik weinig over zeggen omdat de maandagavond dat ik er geweest ben er bijna niks te doen was en de bediening dus alle tijd had. De serveerster was wel gewoon correct en vriendelijk. Prijs/kwaliteit is minder omdat het wel echt vrij prijzig is voor wat je krijgt. Dit zou op te lossen zijn door meer en beter garnituur te serveren, want het vlees is wel echt van heel goede kwaliteit.

17. Wij aten hier onlangs met 11 personen. Prijs kwaliteit verhouding dik onvoldoende. Vees was o.k maar bijbehorende garnituur bestond uit enkele stukjes courgette en aubergine. Na commentaar werd er nog een minuscuul schaaltje gebracht. 1 persoon had lasagne a €15,75 Deze leek uit een diepvriesgroothandel te komen, de smaak was puur zout en maggi. Scampi's hadden geen "bite" maar waren veel te zacht. Voor ons was dit de eerste en laatste keer.

18. Vrij duur voor hetgeen je krijgt. Sfeervol/gezellig restaurant. De garnering leek ons niet vers.

19. Op een herfstige avond heerlijk gegeten op dit warme terras. Het eten (in ons geval steaks) was mooi opgemaakt en het garnituur verrassend opgediend met papieren puntzakjes (leuk)

20. Net heerlijk gegegeten bij Brazza,boeuf de lomo was super,heerlijke salade erbij en ook erg gezellig!

21. Alex 38 punten

Als voorgerecht de gamba's en als hoofdgerecht de spareribs.
    Waren allebei goed, alleen mogen van mij wat meer knoflook bij de gamba's en leken de spareribs gegaard te zijn in de oven?
    Vind ze direkt van de grill lekkerder.
    Maar dat is voor ieder persoonlijk.
    Vond ze lekker van smaak.

22. sonja 1544 punten

Hier afgelopen week gegeten met mijn vriend. Het is een gezellig restaurant en het personeel was vriendelijk. Ik had spare ribs die erg lekker waren met verschillende sausjes erbij. Mijn vriend had een mix menu. De biefstuk was bijzonder lekker en we hebben voldoende gegeten. De rekening was daar wel naar. Het is een schoon restaurant, lekker eten en gezellig ingericht, maar de prijs was aan de hoge kant.

23. Op oudjaars avond by Brazza gegeten en ondanks de soms niet al te positieve reacties op deze site enorm lekker gegeten. Ik durf zelfs wel te zeggen de lekkerste spareribs die ik ooit gehad heb. Bediening was zeer attent, eten was ruim voldoende en prijs kwaliteit verhouding was dik in orde.
    Ik zou dit restaurant echt aan iedereen aanbevelen die naar Valkenburg gaat.

24. Lekker gegeten, mijn vrouw de ossehaas en ik de ribeye.
    De garnituur was leuk opgediend maar wel karig.
    Ook 1 puntzak friet voor met z'n 2en was iets aan de karige
    kant. Al met al maakte het gegrilde vlees een hoop goed.
    De prijs is gemiddeld.

25. Wij zijn hier in december 2011 geweest. Wij wilden even snel wat eten, maar dat 'even' was al snel een uur wachten op je uitsmijter. Na er om gevraagd te hebben kregen we een warme uitsmijter en een koude tosti en een chagrijnige blik toe.
    Een excuus was zeker op zijn plaats geweest.

26. Lekker gegeten op terras. Beide stukken vlees waren lekker en goed klaar gemaakt. Bijgerecht spinazie was super!

27. Fred Bakker

Tijdje geleden wezen eten maar een mindere avond gehad, met ons gezelschap à la carte gegeten.

Goede service met een glimlach en gastvrij ontvangen maar het eten is beduidend minder geworden waar het concept is veranderd van luxe naar grill restaurant.

De gerechten missen spanning en smaak, van opmaak tot kapotte randjes van borden, kan niet mensen.

De kabeljauw en papillotte is droog en niet aan te raden, totaal droog gekookte kabeljauw, (diepvries) niet vers.

De souvlaki veel te weinig voorwat je er voor betaald. Smaak beetje droog, maar was te doen met de sauzen erbij.

En de pasta was meer saus dan pasta. De knoflook overheerste. Dit als bijgerecht besteld.

Als dessert creme brulee gehad. Was lekker alleen laat de kersen weg de volgende keer. Geflambeerd, leuk showelement maar kersen smaken nergens meer naar.

Komen hier niet meer terug, jammer was een goede zaak.

28. Gisteren hebben wij hier gegeten ter ere van ons 1e huwelijksjaar, gezellig buiten onder de terrasverwarmer. Ons hoofdgerecht bestond uit heerlijke ossehaasjes met een heerlijk pepersausje en champignonnensaus. De bijgerechtjes waren ook heerlijk. We hebben hier echt heerlijk gegeten en het is wat ons betreft een aanrader. Ze hebben inderdaad een beperkte keuze qua gerechten maar een grote kaart brengt mij persoonlijk alleen maar in verwarring.

De bediening was erg vriendelijk. We hebben een superleuke avond gehad!

Minpuntje was het ontbreken van een drankenkaart, ik wil altijd graag weten wat ik moet betalen voor een drankje. En het sanitair...dit bleek meer geschikt te zijn voor pygmeeën. Tip: maak van twee toiletten één toilet zodat ook lange, dikke of zwangere vrouwen zonder toegepaste gymnastiek hier gebruik van kunnen maken.

29. familie Hoofs

30. Al verscheidene keren bij Brazza gegeten en tot nu toe waren wij erg tevreden over dit restaurant, dat een positieve uitzondering vormde in de grote straat van Valkenburg (zie ook eerdere recensies). De laatste ervaring was echter een stuk minder. De menukaart is duidelijk minder uitgebreid geworden, de gerechten versimpeld en de nonchalance is ingetreden. Men is kennelijk toch overstag gegaan voor het massatoerisme in de zomer en is nu niet meer echt onderscheidend.

Binnen in de zaak zijn de leren stoelen vervangen door rieten stoelen (ook ten faveure van een meer ordinaire uitstraling?) en blijkt er geen enkel personeelslid ons al eens eerder bediend te hebben in deze zaak. Vooraf de carpaccio is niet goed, terwijl dit in het verleden hier juist een niet te versmaden gerecht was. Het vlees is inspiratieloos op het bord terecht gekomen en in het midden is de carpaccio zo dik, dat je bijna een rauwe biefstuk bent het eten. De scampi in looksaus is onverminderd lekker. Als hoofgerecht kiezen we van de nieuw ingevoerde grill-kaart. Bij 3 van de 4 gerechten wordt de verkeerde saus geleverd en de ober geeft aan dit nog te herstellen, maar dit gebeurt echter niet meer. De bestelde saté van 22,75 euro!(waarbij uberhaupt geen sauskeuze gemaakt is) wordt geleverd met pepersaus in plaats van satésaus. Tja. Als een restaurant al niet meer in staat is om de juiste sauzen bij de juiste gerechten te leveren, dan is het einde waarschijnlijk zoek. Het vlees is overigens allemaal van prima kwaliteit en goed gegrild. Al is de bestelde ossenhaas van 200 gram, zeker geen 200 gram. Het garnituur is karig en één zakje frieten voor 3 personen is ook niet bepaald gul.

Brazza is duidelijk op zijn retour en dat is erg jammer. Het was een leuk restaurant, met een goede prijs-kwaliteit verhouding en vaak originele gerechten. Het is nu niet meer dan een redelijk restaurant, waarbij Brazza nauwelijks meer de middelmaat in de valkenburgse horeca ontstijgt. Hiervoor hoeven wij in ieder geval niet meer naar Valkenburg te komen.

31. De menu kaart was erg beperkt. Bij de keuze voor het verrassingsmenu was duidelijk doorgegeven "geen vis"... maar we kregen dus wel vis. Er was niets bijzonders aan. De rekening op het laatst was naar onze mening te hoog als we kijken naar wat we gegeten hadden!

Bediening is meer met zichzelf bezig dan met de gasten, kortom niet voor herhaling vatbaar!

32. Ietwat donker, erg sfeervol restaurant. Eigenlijk per toeval uitgekozen. We belandden aan een van de tafels met bankjes. Dit gaf een erg knus gevoel.

We bestelden allemaal het tapas-menu. Per persoon krijg je dan vijf kleine gerechtjes. Het zijn geen Spaanse tapas, zoals ze algemeen bekend staan. Eigenlijk 5 mini-gerechtjes.

Er zit van alles bij: vlees, vis, wild en vegetarisch. Dit lijkt bij het opdienen weinig (werd ook bevestigd door het personeel, dus het wordt meer gezegd), maar het is een flink bord vol als je alles bij elkaar pakt.

De gerechtjes waren stuk voor stuk heerlijk en de balans in de smaak is goed.

De witte huiswijn was er lekker bij, maar je kunt er door de grote variatie eigenlijk alles wel bij nemen.

De reden waarom service op een 7 staat is omdat we soms toch even moesten wachten voordat we gezien werden als we iets wilden bestellen. Dit ondanks dat we tegenover de bar zaten.

Alles bij elkaar een heerlijke avond gehad in een sfeervol, relaxt restaurant.

33. Gisteren voor het eerst gedineerd bij restaurant Brazza in Valkenburg. In het hartje van Valkenburg, gelegen tussen allerhande zeer middelmatige horecabedrijven, blijkt Brazza een positieve uitzondering te zijn in deze straat.

De zaak hinkt nog wat op twee gedachten. Men wil de overvloedig aanwezige toerist ook niet uitsluiten. Men voert daarom buiten de gewone kaart ook een zomerkaart, met meer standaard gerechten, die overigens ook van uitstekende kwaliteit zijn.
    We nemen binnen plaats met uitzicht op het terras. Het restaurant is druk ingericht en de papieren loper op de tafel en dito servetten passen niet bij hetgeen uiteindelijk op tafel wordt gebracht. Want dat is zonder uitzondering uitstekend te noemen.

Als voorgerecht een ruime portie scampi's met heerlijke looksaus. Ook de krokante kikkerbilletjes zijn heerlijk en de carpaccio van ossenhaas is eveneens uitstekend.
    Daarbij drinken we een prima Chileense chardonnay. Als hoofdgerecht verschijnen een prima biefstuk met een overheerlijke pepersaus, lamsfilet in de tajine met couscous en een visbrochette.
    Alle gerechten zijn kundig bereid, met prima producten. Ook het bijgeleverde garnituur in de vorm van frieten en gebakken aardappeltjes zijn heerlijk.
    Kortom zeer weinig te klagen gehad deze avond.
    Prijs/kwaliteit is daarbij uitstekend!

34. Vanavond heerlijk gegeten! Goede bediening, gezellig restaurant. Echt een aanrader.

35. Zeer sfeervol (schoon) restaurant.

Aardige bediening, leuke is je kunt een kijkje in de keuken nemen en je ziet dat de mensen die daar werken plezier hebben in het werk waarvoor men gekozen heeft.
    Het fijne is dat je dit terug ziet op het bord, daarbij smaakt alles zeer lekker.

Aan te bevelen is het meergangen diner. De rode huiswijn was tevens lekker. Kortom we hebben een heerlijk weekend gehad, waar dit restaurant heel veel aan bijgedragen heeft (we zijn zelfrond de 36 jaar, ter indicatie er komt nl jong en oud).