Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Vaassen verdeeld zijn.

1. Italiaans Vaassen

Uitstekende gerechten. Uitstekende kwaliteit en service.

2. Italiaans Vaassen

Uitstekende gerechten.

• Eindcijfer 9
  3. Italiaans Vaassen

Het eten is echt bijzonder en super smaakvol. Ook de wijnen die erbij geserveerd werden waren juiste keuze. Enige puntje van kritiek is de accommodatie. Het is weliswaar ruim opgezet maar er is geen gezellige sfeer. Twee foto-schilderijen en weinig kunst of kerstsfeer. Als ik zou zeggen kantine achtig doe ik het restaurant tekort, maar het neigt er wel naar.

4. Chinees-Indisch Vaassen

Lekker gegeten en een vriendelijke bediening. Een bezoekje meer dan waard.

5. Slechte zaak, fouten in bestelling, patat niet te eten. Wauw, mooie foto's in de advertentie van dit restaurant. Maar ik ben niet blij! Wanneer we bestellen voor de lunchpauze is er altijd wel iets mis. Vaak missen er dingen, we moeten dan bellen en wanneer dit nabezorgd wordt zijn de collega's al klaar met eten en de pauze bijna voorbij. Vandaag had ik boerenpatat. Kijk maar uit dat je geen ruzie krijgt met de boeren wanneer je dit boerenpatat noemt. Volgende keer a.u.b. normale patat leveren, dit waren slappe aardappelstengeltjes die het vet amper hebben gezien; nog helemaal zacht van binnen. 'Bij ons' geldt niet voor mij want ik doe niet meer mee.

6. We hadden beiden de mixed grill. Het is een eetcafé dus het werd geserveerd als plate. Kwaliteit zeer goed. Al het vlees was heel mals en goed van smaak. Bediening vriendelijk. Het is niet enorm sfeervol maar wel prima. Prijs heel goed. Prima ervaring.

7. Chinees-Indisch Vaassen

Heerlijk gegeten in het restaurant. Wachttijd normaal. Bij de afhaal was het heel druk dat had dus geen effect op de wachttijd in het restaurant. We hadden een Kanton rijsttafel. Rustig kunnen eten. Kwaliteit goed Bediening heel vriendelijk. Kortom prima ervaring. Prima restaurant.

8. A den haan

Heerlijk gegeten met vier personen. Eten ruim voldoende, prijs prima, bediening prima en erg vriendelijk. Als ik weer in de beurt ben gaan we er zeker weer naar toe. Het is een aanrader.

9. Gebruik gemaakt van SDD aanbieding Wandelarrangement met soepje en brood voor EUR 6,95. Voor die prijs een behoorlijk volle lunch gekregen. Andere gerechten op de kaart zagen er ook goed uit trouwens. Vriendelijke bediening, werden snel geholpen, leuke ambiance, schoon toilet. Na de lunch een foto gemaakt met de telefoon van de wandelroute (was geplastificeerd).

10. Meerdere keren besteld en 2 uur gewacht op het eten. Pizza was ook echt lauw. Ook tot 2 keer toe onvolledige en zelfs de verkeerde bestelling ontvangen. Nee voor ons is het klaar met kapadokya.

11. Simone Van wissen

Fijne plek! Lekkere verse producten!

12. Chinees-Indisch Vaassen

C.G.C. ten Dam

We hebben 1 1/5 uur op ons eten moeten wachten. Geen enkel excuus, gewoon schandalig!! Hier gaan we nooit meer naar toe‼️

13. Chinees-Indisch Vaassen

Anja van Tol

Eten was goed. De service minder. Lang moeten wachten op het eten. Toen ik erna vroeg, kreeg ik te horen, dat ik dan maar soep had moeten nemen.
    En dan op een bits manier, ze bleef het herhalen.
    Meerdere klanten zaten te wachten op het eten, ze konden het duidelijk niet aan.

14. Chinees-Indisch Vaassen

We zijn toch in Vaassen en onze eerdere ervaringen met Ho Wah waren goed… dus… wederom heerlijk gegeten. Mijn vrouw een heerlijke vega groente schotel en ik wederom de bami rames speciaal. Het ziet er allemaal heerlijk uit en de smaak voldoet aan de verwachtingen. Zie ook mijn fotos. Heb je geen zin om te koken en je bent in de buurt van Vaassen… Trakteer jezelf! De mensen in de bediening zijn alleraardigst en klantgericht. Bij het uitserveren aan de tafel naast ons schatte de dame van de bediening in dat de betreffende klant de schotel wellicht niet op zou kunnen eten omdat het best wel veel was, ze bood uit zichzelf aan dat wat niet op zou gaan met liefde en plezier voor haar wilde inpakken en dat ze het dan mee naar huis kon nemen. Dit is klantgericht. En dat allemaal, op de hoogst mogelijke klantvriendelijke manier. Een echt fijn restaurant en zodra wij weer in Vaassen zijn schuiven wij weer lekker aan.

15. Vandaag wederom bij Kapadokya Vaassen… lekker gegeten, hoogst aardige dame in de bediening, en wederom prijs kwaliteit in perfecte verhouding. Geen hoogstaand biologisch voedsel, maar daar is de prijs ook na.
    We komen in deze vakantie zeker nog eens langs.

16. Chinees-Indisch Vaassen

Zoals in mijn vorige ervaring beloofd, nog eens eten van die heerlijke Chinese keuken bij Ho Wah in Vaassen. Ook hier is een personeelsgebrek, maar doordeweeks kan je aanpassingen vragen buiten de kaart om. Ontzettende vriendelijke mensen in de bediening, erg gastvrij. Mijn vrouw (vega) heeft genoten van de aangepaste groente TiPan, zie foto. Mijn bami goreng speciaal had wat mij betreft iets pittiger gemogen, maar wel erg lekker.
    Het zou zomaar eens kunnen dat we deze vakantie nog eens op bezoek gaan en……

17. Een dikke acht!
    Ontzettende vriendelijke hardwerkende dame in de bediening, je voelt je gelijk weer thuis, voor ons was het alweer een jaar geleden dat we hier hadden gegeten (vakantie adres).
    Lekkere Turkse schotel en voor mijn vrouw een lekkere vega pizza.
    Lekker en voldoende, prijs kwaliteit verhouding is ronduit goed!
    Zie fotos.

18. Chinees-Indisch Vaassen

Vriendelijke ontvangst, aardige mensen in de bediening en dan ook nog eens lekker eten. Mijn vrouw (vega) had een heerlijke vega groentemix met bami en ik ben voor de chinees indische bami goreng gegaan. Zo als gezegd, lekker gegeten in een schoon restaurant.
    Zie mijn foto’s om er ook een gevoel bij te krijgen.
    We zijn een maand hier op de Veluwe dus we gaan zeker nog eens eten aldaar.

19. Italiaans Vaassen

Mieke hortensius

Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening gezellige ambiance, al met al een top avond gehad.

20. Omdat een collega met pensioen ging, hebben wij voor de receptie hapjes besteld.
    Deze hapjes waren erg lekker, het zag er heel mooi en verzorgd uit. Het werd netjes op tijd afgeleverd.
    Wij waren heel erg tevreden.

21. Italiaans Vaassen

Restaurant Aroma - Italian fine dining in Vaassen revisited, want ik at hier al twee keer. En mij wordt steeds duidelijker dat de chef hier een soort tweede Massimo Bottura is. Ik kan dat zeggen want ik at daar inmiddels twee keer en bovendien zat ik een keer en petit comité aan bij een diner ter gelegenheid van zijn aanwezigheid in Nederland. Bottura, meerdere keren uitgeroepen tot de enigszins ridicule titel van ‘beste chef ter wereld’ (zoiets bestaat namelijk niet) doet iets waar hij in eigen land veel kritiek mee oogstte: hij maakt nieuwe interpretaties van oude traditionele gerechten of hij serveert iets simpels en vertelt erbij dat dit dé perfecte tagliatelle con ragù is: een paar slierten pasta met een paar lepels zorgvuldig gemaakte ragù. Of Bottura presenteert deconstructies van iets uit zijn jeugd zoals zijn boterham met mortadella, nu een toef mortadella met een stukje gnocco ingrassato (brood met spek) en de pistache en knoflook als een lijntje coke ernaast.

Nieuw jasje
    Ingrediënten uit de vertrouwde context halen en deze opnieuw presenteren in een nieuw jasje. Dat doet Bottura, dat doet de chef van Aroma, maar gelukkig houdt daar de vergelijking op want de chef van Aroma doet dat op geheel eigen wijze. Hooguit denkt hij soms als Bottura. Dat is misschien gewaagd, maar slechts weinigen aten bij Bottura’s Osteria Francescana en dus zal er bij de gast niet snel het gevoel van verveling toeslaan. In tegendeel, de chef van Aroma is een vakman met voldoende creativiteit tussen zijn oren om keer op keer te verrassen.

Voorspel op zondag
    Dit keer gebeurde dat met het thema waarbij hij je meeneemt naar de beleving van een zondag. Dat begint daar – nadat de kerk uit is – met de borrel aan de bar. Naast het aperitief verschijnen diverse verrassende hapjes en drankjes die de chef eetbaar maakte met behulp van technieken uit de moleculaire keuken. Een ‘sfeer’ van gin-tonic op een lepeltje en gelei van Aperol-spritz. Warme gefrituurde olijven met vleesvulling (klassiek olive ascolana) en nagemaakte pinda’s in de dop met hartige vulling. Daar nog een eenzame chip bij zoals je ze echter niet in zakjes aantreft: flinterdun en heel breekbaar. En lekker. Moeilijk uit te leggen, maar alleen bij dit voorspel laat de presentatie wat te wensen over. Het zal mijn enig punt van kritiek zijn.

Andijviepizza, maar dan anders
    De chef neemt je vervolgens mee naar een van de lekkerste dingen die hij kon eten tijdens de middag voor het zondagse diner: pizza scarola. De specialiteit uit Campania en met name Napels. Pizza met andijvie, olijven, kappertjes, ansjovis ... Volgens de chef het beste streetfood denkbaar met de beroemde kappertjes van het eilandje Pantelleria gepekeld met Siciliaans zout uit Trapani. De chef tovert het om tot de losse elementen die je gecombineerd naar je mond brengt. Vooral die andijvie maakt het een fris gerecht.

Inktvis in het zwart
    Hierop volgt de pijlinktvis in ’t zwart met verschillende structuren van erwt en zeekruiden. Een voortreffelijk gerecht met perfect gegaarde botermalse zwartgelakte inktvis met
    verse erwten, zo uit de moestuin. Zo aten ze het in oude Romeinse trattoria. Bravo!

Ragù op z’n Napolitaans
    Volgende gang weer met alleen maar Italiaanse topingrediënten: drie ravioli, mooi al dente gekookt, met binnenin Napolitaanse ragù, nou ja, gemaakt van onder meer het kloostervarken uit het zuiden des lands, prachtige stevige San Marzano-tomaten, basilicum en een krachtige umamibom van Parmezaanse kaas die maar liefst negentig maanden rijpte. Dat is omgerekend zevenenhalf jaar liggen en talloze keren omgekeerd worden om uiteindelijk schoongeborsteld te worden, klaar voor de consument die ervoor wil betalen.
    Alles prachtig in balans als resultaat van vele uren aan bereiding. Het geurig resultaat van geduld dus. Echt een ‘weekendgeur’ in de beleving van de chef want de ragù voor zondag wordt op zaterdag geboren.

Synergie tussen Italië en Paesi Bassi
    Natuurlijk betrok de chef de witte asperge – nog net in het seizoen – voor het volgende gerecht uit de eigen omgeving. De rauwe ham haalde hij weer uit Bassiano, een stad in de Monti Lepini (Lazio, nabij Rome) met buffelmozzarella en een kwart eeuw jaar gelagerde balsamicoazijn. Zo ontmoet de zilte licht rokerige ham de ranke Nederlandse asperge: synergie die ook nog eens heel fraai toont op het bord.

Adem van de zee
    Risotto alla pescatora is als de adem van de zee door het hele huis, zo herinnert zich de chef vertelt hij aan tafel. Zijn risotto komt uit de Italiaanse Povlakte waar de familie Rondolino gestalte geeft aan de mooiste carnaroli-rijst van het land met de prachtige naam Acquerello. Deze rijst neemt wat minder vocht op dan andere soorten, behoudt daardoor zijn stevigheid waardoor de korrels 'ballando in bocca', zij dansen in de mond. Het samenspel tussen rijst, kreeft, octopus en scheermesmossel is voortreffelijk. Een van de beste risotto’s die ik ooit at. Zó krachtig. Perfect dit.

Uitbundig secondo piatto
    Het zondagse hoofdgerecht is uitbundig en zalig: lamsfilet, een stukje lever, zwezerik, morieljes, olijfcrème en geroosterde aardappel uit de oven. Lamsvlees noemt de chef ‘de perfecte ambassadeur voor de lente’ en zo is het. Het samenspel overtuigt als feestelijk accent op deze rustdag.

Maria Theresia
    Daar kan alleen de ‘pastiere napoletana’ nog overheen en dit Napolitaanse dessert is wederom een traktatie. De chef presenteert het met roomijs, ricotta en de geur van oranjebloesem die vlak voor we aan mogen vallen over het bord gesprayd wordt.
    Niet alleen de Oostenrijkse keizerin Maria Theresia wilde plots glimlachen toen ze hier een hap van nam. Wij ook, maar wij deden dat de hele avond al.

Kort na ons bezoek ging recensente Hiske Versprille voor de Volkskrant langs in Vaassen. Zij was onder de indruk en gaf Aroma een 8,5. Daar kan ik me geheel in vinden met de opmerking dat het hier waarschijnlijk alleen maar beter wordt.

22. Italiaans Vaassen

Epicurist

23. Jacqueline

Het eten en de bediening was die dag goed. Wat ik wel een probleem vond is dat het toegestaan is dat mensen hun hond meenemen in het restaurant. Aan beide zijden van ons zaten mensen die een hond bij zich hadden. Ondanks dat de honden rustig waren, kon je ze toch ruiken. De eigenaar van een der honden liet zelfs zijn hond van zijn vork wat eten. Een restaurant van enig niveau zal het niet toestaan dat er honden in het restaurant komen.

24. Italiaans Vaassen

We hebben het zesgangen menu gedaan. Door de extra’s van het huis werden dat alsnog acht gerechten. Het eten was werkelijk subliem, de bediening was aangenaam. Kortom een aanrader.

25. Chinees-Indisch Vaassen

A Meulenbroeks

Heerlijk gegeten en zeer vriendelijk personeel.

26. Louis vijverberg

Vanavond een kapsalon besteld en thuis laten brengen.
    Ik weet niet wat er fout is gegaan.
    Maar wat ik kreeg was geen kapsalon.
    Het was droge dunner met slappe friet die niet goed afgebakken was en alleen wat gesmolten kaas wat allemaal aan de deksel zat.
    Sorry dit is geen kapsalon.

Louis vijverberg.

27. Ik belde om eten te bestellen, ze vroegen of ik een momentje had en vergaten dat ik nog aan de telefoon hing. Ze zeggen de meest nare dingen over mensen en achter hun rug om. Kortom, vreselijk asociaal personeel of eigenaren.In 3 minuten heb ik genoeg gehoord!

Wij halen er geen patat meer, was de laatste keer. Maar dat was ook hun bedoeling, laat iedereen vanavond maar naar de afhaal Chinees gaan of de bbq aansteken zeiden ze.

28. Desiree Klein

Deze week vierden wij het 60 jarige huwelijksfeest van mijn ouders 'Bij Maarten'.
    Wat een gezellige ruimte, goede bediening en het eten was helemaal buitengewoon!
    In alles werd mee gedacht en mee gewerkt.
    Precies zoals mijn ouders voor ogen hadden en wat echt bij hun past.
    Mede daardoor een dag om op terug te kijken!

29. Chinees-Indisch Vaassen

Hele vriendelijke mensen in de bediening, het is gelijk gezellig. Net restaurant waar goed rekening wordt gehouden met de corona maatregelen, netjes zoals het hoort. Alles oogt schoon en dat is gelijk een prettig gevoel.
    Mijn vrouw een vega groentegerecht met broccoli en champignons, lekker vers en goed bereid zodat de broccoli nog een bite heeft, daarnaast heerlijke Chinese bami. Allemaal erg lekker.
    Mijn bami rames was wel vers en goed bereid, maar voor mij een te vlakke smaak, ik miste het Indische tintje aan mijn maaltijd (bami rames speciaal staat op de kaart als chinees Indisch, vandaar). Lekker chinees biertje en een goed gevuld glas wijn maakt het een en ander af. Lekkere smaakvolle koffie ter afronding. We komen zeker nog eens terug en dan ga ik voor een van de ti pan gerechten. Tot dan.

30. L

Af en toe gaan we patat halen. Normaal prima patat hier. Dit keer was de patat toen we thuis waren taai en aan de 2 kleuren te zien hadden wij het idee dat er oude patat met nieuwe was gemengd. Erg zonde!

5,3