Bezorgrestaurants in de buurt van KEEK | Winkel

do lunch 08:30 - 17:00
vr lunch 08:30 - 17:00
za lunch 08:30 - 18:00
zo lunch 08:30 - 18:00

1. Zaterdagmiddag 13 uur in Utrecht. Normaliter hangt men dan in menige lunchroom met de benen buiten. Ook wij waren onderweg naar een van te voren uitgezocht lunchplekje waar we niet van te voren konden reserveren. Toevallig liepen we langs de KEEK-bakkerij en zagen dat er nog net een paar plekjes beschikbaar waren. Eigenlijk waren we alleen maar op zoek naar een kopje koffie en 'iets voor erbij' en dat bood men bij KEEK. Dus.... even terug lopen en een plekje uitzoeken.

We hebben er zeker geen spijt van gehad. De dames waren allen zeer vriendelijk, ook al was het druk aan de (afhaal-)balie. Het concept staat ons wel aan. Eerlijk eten in een gezellige omgeving. Velen blijkbaar ook want er zijn sinds de start in 2008 nu toch al 3 filialen in de Utrechtse binnenstad. Het interieur doet een beetje skandinavisch aan. Als het echt druk is kunnen wat uitstekende tafel- en stoelpoten in de weg zitten. Zo ook de toegang tot het toilet. Deze is wat verstopt achter een zuil. Rolstoelers zullen moeite hebben om zich hier te verplaatsen, tenzij ze een plekje kunnen bemachtigen nabij de ingang.

De gerechten zijn zeker goed te noemen. Helaas was men al op 1 exemplaar na door de voorraad scones heen maar het alternatief van de cheesecake was niet minder lekker. Terwijl we er waren zagen we zeer mooi opgemaakte borden met brood/belg voorbij komen, dus ook dat zit vast en zeker wel snor.

De prijzen zijn waarschijnlijk normaal voor zo'n goede lokatie: 27 euro voor 2 cappuccino' s, 2 zelfgemaakte ijskoffie en zoals gezegd de eveneens geheel verantwoorde en zelfgemaakte scone en cheesecake. We betalen overigens graag voor de eerlijke ingredienten, het over-all concept en een glimlachend personeel.

Kortom: een aanrader, zeker als het wat minder druk is.