Sumo in Utrecht

1382097775 100
1419748483 89
1433195164 81
1452020518 80

1. De kwaliteit van de sushi was oke, maar ik werd continu gestoord door een irritante medewerker die me elke keer attendeerde op de tijd. "U heeft nog een half uur meneer" u heeft nog 20 minuten meneer'. Laat me met rust, ik ben uit eten. Ik ken het concept, en weet dat ik de tafel voor 2 uur heb gereserveerd. Daarnaast praten de medewerkers heel snel en gestrest, en kijken ze je niet aan. Een kwartier voordat de timer zou aflopen zei de medewerker dat ik eigenlijk niet meer kon bestellen. Je voelt je totaal niet welkom en ze willen je het liefst na 1,5 uur de deur uit hebben De mederwerkers lopen meer een beetje tof te doen met elkaar dan leuk met de gasten bezig te zijn. Het is er behoorlijk onpersoonlijk. Het gaat vooral om zo effectief mogelijk zoveel mogelijk gasten ontvangen in meerdere shifts per avond. Een warm welkom of een leuk persoonlijk gesprekje kun je bij sumo niet verwachten. Ik ging er graag heen, maar de Sumo is er de afgelopen jaren erg op achteruit gegaan qua sfeer. Volgende keer naar een sfeervol tentje waar je wel gewaardeerd wordt als klant. Geen Sumo meer.

2. De inrichting van het restaurant is mooi, het eten is zoals je bij een all you can eat keten kunt verwachten, maar toch zijn wij gisteren erg ontevreden naar huis gegaan en wel om de volgende reden:

Omdat Sumo geen rookruimte heeft, wouden wij even naar buiten om een luchtje te scheppen. Onze jas, tas en sjaal lieten wij bij onze tafel achter, we zouden immers zo terug komen. Op weg naar buiten kwam er een medewerker ons achterna, wij mochten enkel naar buiten mits wij onze identiteitskaart achter zouden laten! Dit is een rare regel, dit beleid staat ten eerste nergens gecommuniceerd plus Sumo mag volgens de wetgeving niet om mijn identiteitskaart vragen en al helemaal niet in beslag nemen. Ik heb dit geprobeerd uit te leggen aan de iet wat opgefokte jonge man, hij heeft er zelfs een collega bij gehaald. Het resultaat; wij mochten niet gezamlijk naar buiten.
    Ik begrijp de angst dat mensen er vandoor gaan zonder te betalen, maar de manier waarop wij te woord werden gestaan was erg onvriendelijk. Hoe kan je verwachten dat gasten hier akkoord mee gaan als je 1. Geen rookruimte hebt, de enige optie is dus naar buiten 2. Ons op voorhand niet op betreffende de ID regel hebt gewezen en 3. Verwijs ik graag naar deze link; este Sumo, ik wil jullie graag attenderen op volgend artikel;

3. Super lekker! Leuke bediening.

4. Service was echt slecht, eten was goed, muziek was super random met hun switch.

5. Romy jales

Lekker eten, personeel was heel onpersoonlijk en pakte het bordje weg zodra je het laatste hapje ervan gepakt had.
    Erg duur ook.

6. Rinus de Groot

Prima ervaring. Attent personeel en goede gerechten. Wat ons betreft een aanrader.

7. Wij zijn hier afgelopen donderdag op 23 februari wezen lunchen. Het eten was heerlijk. Wij hebben erg genoten van alle sushi gerechten, en ook de warme gerechten waren van uitstekende kwaliteit. Ook de aankleding en het interieur is zeer netjes, en verzorgd met een paar erg mooie bomen in het midden van het restaurant. Dat is zeker iets wat je niet in elk restaurant tegenkomt.

Helaas vonden wij de bediening wel wat minder. Wij werden bij binnenkomst al niet heel vriendelijk welkom geheten, en degene die ons naar de tafel leidde, was ook niet spraakzaam, en leek zijn dag niet helemaal te hebben. Ook moesten wij helaas meerdere keren vragen of wij nog wat drinken mochten bestellen, terwijl het personeel het onderling erg gezellig gehad en meer bezig waren met elkaar. Dit gaat dan ook voornamelijk over de wat jongere generatie die in de bediening aan het werk was. Wij werden wel uiterst beleeft en vriendelijk te woord gestaan door een wat oudere aziatische man en vrouw die in de bediening werkzaam waren.

Al met al was dit een geweldige lunch, waarvoor wij zeker terug gaan komen in de toekomst. De prijs/kwaliteit verhouding is dik in orde. Verder hopen wij dat er wat beter geinvesteerd gaat worden in het personeel, waar toch wat aan verbeterd moet worden.

Ik raad dit restaurant zeker aan voor de lunch!

8. Verrassend lekker!

9. Serdar Ozunal

Afgelopen zondag zijn we hier met een groep van 20 man geweest. Eten was wel lekker, ben geen sushi fan maar was goed te hachelen. Maar de bediening daarentegen...netjes groeten zit er niet in, eten wordt nog net niet op tafel gesmeten, drankjes meerdere keren opgeven voordat je het krijgt, de rekening delen door 20 man lukt niet dat wordt gedeeld door 21 en heeft er iemand niet betaald. Voordat we zover waren om te betalen begon het zeer asociaal te worden. De boete voor het niet opeten wat er op tafel staat, jullie regels, oke is goed. De manier waarop? Schofterig gewoon!! Ik citeer: jullie krijgen een laatste waarschuwing voor het eten, anders zetten we het op de rekening! En niet met een vriendelijke doch dringende toon. Nee, gewoon keihard die waarschuwing geven in plaats van jongens wat op tafel blijft staan moeten we in rekening brengen dat zijn onze regels.
    Nu krijgen we deze waarschuwing en dan blijven ze met 5 man om ons heen staan om ons te controleren. 1 van ons staat op, laat de tafel leegruimen omdat we ons er niet prettig bij voelen dat ze ons in de nek zitten te kijken. Komt de dame weer aan en krijgen we te horen dat als we eten wegspoelen door de wc of weg moffelen dat ze ons gaan fouilleren!! Wat ze dacht weet ik niet, maar je gasten bedreigen? Dus ik vraag om de manager, ook weer meerdere keren en de laatste keer moest ik zelfs gaan verklaren waarom aan een 18jarig jochje. Mijn antwoord is "Dat bespreek wel met de manager." Heeft de manager geen tijd voor ons na een rekening van ruim €800 en krijg ik me toch een grote mond van deze jongen dat ik hem aanspreek en hem wilde spreken, waar ik bleef herhalen dat ik de manager heb gevraagd en niet iemand anders. Het ging zo ver dat ik uiteindelijk m'n stem heb verheven en ons hele groepje flink geïrriteerd raakte. Uiteindelijk geen manager gezien, geen excuses en gewoon als stront behandeld daar en klachten moeten we maar online regelen, niet hier.
    Na 15 jaar horeca achter de kiezen te hebben, heb ik nooit maar dan ook echt nooit zulk asociaal ongeïnteresseerd en onprofessioneel personeel gezien!! Ik raad het niemand aan om hier ook maar een stap binnen te zetten en als ik naar de andere recencies kijk zijn wij niet de enige geweest die zo slecht zijn behandeld.

10. [J] 785 punten

Meerdere keren gegeten, soms duurt het wat langer i.v.m. drukte, maar eten is altijd erg goed!
    We zijn er van overtuigd dat het eten altijd goed vers bereid is.
    Personeel is altijd snel en erg netjes.
    Jammer dat het (standaard) bier aan de dure kant is.

11. ariena van Beusichem

Het eten en drinken was er heerlijk. De bediening heel vriendelijk. Het liefste zou ik er volgende week weer gaan eten.

12. De aankleding met het bloeiende kersenbomen thema doet eer aan de elegantie die het pand had in de tijd dat het nog een bioscoop was. De bediening was vriendelijk en vooral vlot. En toch was heerlijke eten bijna nog sneller weer op dan dat het aangeleverd kon worden. Zeker een aanrader.

13. Bediening erg snel, niet allemaal even vriendelijk. Sfeer is oké, maar erg kleine tafeltjes wat erg gepropt overkomt. Menukaart erg uitgebreid, en ook duidelijk wat je als zwangere mag eten, heel fijn! Niet alles even lekker, maar het meeste is goed te eten. Toen wij er waren was er wat fout gegaan, maar dat is goed en netjes opgelost.

14. Redelijke kwaliteit. Leuke sfeer!! Weinig keuze.

15. Petra Jansen

16. Lekker gegeten, enige minpunt kleine tafeltjes. Wij hadden een klein rond tafeltje met z'n vieren. Verder goed, gezellig en schoon.

17. Luuk 117 punten

Gisteren gegeten met mijn vriendin. Gezellig aan een tafeltje onder de boom gezeten. Eten was zeer goed en de bediening was goed. Leuke sfeer en voor herhaling vatbaar!

18. Cilia 12 punten

Heerlijk gegeten hier. Toen wij aangaven a la carte te wilden gaan eten ipv all you can eat werd er nors gereageerd. De rest van de avond was het personeel ook niet vriendelijk. Erg jammer want het is een mooi restaurant en het eten is heerlijk. Beter personeel zou de sfeer beter maken denk ik.

19. Alle sushi tapas vielen in de smaak. We zaten op een gezellig plekje rond de boom.

20. Luc Onink

21. Gert heimgarter

Heerlijk gegeten. De bediening was vriendelijk en snel. Had er nog nooit gegeten, maar kom er zeker nog een keer terug.

22. We hebben hier heerlijk gegeten. Alles lekker vers en de crispy echt krokant. Een echte aanrader!

23. Opzich sfeervolle tent. Blijft wel een beetje een eetfabriek. Prijs vond ik relatief duur in vergelijkbare restaurants. Wat ik heel vreemd vond is dat je je legitimatie moest achterlaten als je wilde roken. Voor de rest kwamen de gerechten snel en was de kwaliteit prima.

24. Super lekker gegeten hier. Snelle bediening en zeer goede kwaliteit van het eten. Belangrijk punt, alles wat je geserveerd krijgt is warm en ziet er perfect uit en smaakt echt goed.