Santa Lucia laten bezorgen?

1195239078 80
1204166008 43
1222019868 40
1320216098 68
1445193117 69
1454120047 68
1471973907 69

1. anna Michela

Ristorante molto accogliente, pulito, cibo ottimo e personale molto simpatico. Cibo ottimo e prezzi moderati.
    Consiglio vivamente questo bellissimo locale italiano.

Vrije vertaling door Eet.nu:
    Zeer gezellig, schoon restaurant, heerlijk eten en zeer vriendelijk personeel. Heerlijk eten en gemiddelde prijzen. Ik beveel dit prachtige Italiaanse restaurant aan.

2. Niet de hipste tent van Utrecht qua aankleding maar wel lekker eten en vlotte bediening voor een goede prijs. Het eten smaakte ons heerlijk en je zult zeker niet met honger naar huis gaan.

3. Bjorn 743 punten

Waardeloze tent. We komen uit Limburg, maar waren gisteren voor een evenement in Utrecht. Gezien de beoordelingen hier eens gaan proberen. Ik heb te doen met de mensen die in deze omgeving wonen, die aangeven dat dit de beste Italiaan is. Als dit de beste is, wil ik de slechtste niet zien.

Het restaurant is Italiaans (rommelig) ingericht. Best sfeervol, niet verkeerd. Wel is het enorm slecht afgewerkt. Overal oude verfresten, kapotte tegels, alles hangt scheef.

De bediening praat weinig tot geen Nederlands. Op de stoel naast me lag een kat te slapen. Nu maakt mij dit niet veel uit, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die hier niet blij van worden.

De menukaarten waren erg oud en vies, plakten helemaal. De ober was ondertussen tafeltjes aan het schoonmaken. Ik hoorde opeens een klant roepen. Toen ik opkeek, bleek dat door de onoplettende ober een menukaart in brand stond door de kaars. Hele muur zwart. Gelukkig op tijd geblust.

De lasagne was ongelofelijk zout. Ik proefde amper pasta, leek wel alleen maar tomatensaus met gehakt. Werd opgediend op een plat bord. Mijn vrouw vroeg terecht bij het opdienen of dit wel de lasagne was, of dat ze zich vergist hadden. Het bleek lasagne te zijn.

Wel leuk is het roosje dat zij kreeg na het betalen. Al met al matige ervaring, ik zou er zeker niet terug gaan en vond het veel te duur voor wat het was. Geen aanrader.

4. Hidos :P

5. Pizzabodem te zout, te dun en verbrandt. Cannelloni smakeloos. Tiramisu kwam uit de vriezer en zaten stukken ijs in. De sfeer, muziek en opzet is oke, maar het interieur is echt smerig. De bediening was vriendelijk maar niet al te best. Mensen niet gaan eten, zonde van het geld en gewoon ander restaurant uitzoeken want die zijn er voldoende.

6. ilo 11 punten

Wil je echt Italiaans eten, geen poespas en liflafjes, maar gewoon eerlijk lekker eten.. dan zit je hier goed. Pizza's zijn prima belegd, fijne bodem. Ik had de special van de dag, een overheerlijke versgemaakte ravioli met gorgonzola. Ik kom graag terug om 1 van de andere pasta's te testen.

7. Meerdere keren geweest, altijd goed gegeten en bediend. Eerlijk eten, eerlijke bediening. Verwacht geen blingbling, maar goed eten. Ik vind het 'waar voor je geld' krijgen. En de roos na afloop is altijd een feestje!

8. Enkele keren in het restaurant geweest met mijn partner en het heeft ons nog niet teleurgesteld. Zoals eerdere bezoekers al schreven: het is authentiek Italiaans, gewoon ontzettend typisch en daar kan iemand van houden of niet! Met een karafje wijn erbij maak je het zelf extra gezellig en de tiramisu is echt heerlijk.

De laatste keer dat we zijn geweest, heb ik artisjokken op mijn pizza besteld maar die zijn ze wel helaas vergeten. En de pizza van mijn partner was veel te zout en nogal nat door de ansjovis o.i.d., maar alle andere keren was het prima. We zouden gerust nog eens gaan, vooral omdat de dames altijd een roos krijgen na afloop!

9. Michiel

Wat een zaak... Wanneer je binnenkomt geen "goede avond" maar een "hoeveel personen" als welkom van een kind van 15. De eigenaar loopt de hele avond met een vieze vaatdoek rond, staat prullenbakken in de keuken aan te duwen en komt vervolgens zonder zijn handen te wassen met onze borden aan tafel, waar hij niet meer weet welke pizza calzone van wie is. Na afloop komt het 15 jarige kind de campingborden voor onze neus opstapelen met de vraag of sommatie: "geef es effe door". Bij het afrekenen vond de baas dat we te weinig fooi gaven voor het toch al te dure eten en vroeg meerdere malen om meer fooi.

Conclusie: Doe het niet!

10. Koen 17 punten

Het beste Italiaanse restaurant van Utrecht. Al bij de eerste voetstap naar binnen, lijkt het net of je Italie binnenkomt. Heerlijke sfeer, erg vriendelijk personeel, lekker chaotisch op z'n italiaans. Het eten is ook erg goed. Alles gemaakt door echte italianen die prachtige pizza's kunnen maken en natuurlijk ook mooie pasta's voor een hele mooie prijs. Ik kom er met genoegen zoiezo twee keer per maand. En dat stopt ook niet. Een aanrader voor de echte italie liefhebber.

11. Geen aanrader, deze pizzeria in de Nobelstraat. De bediening bestond uit twee jongens van rond de 16 jaar, die de bestelling opnamen en daarna op tafel 'neerploften'. Mijn caprese pizza was erg waterig en zacht, zat weinig smaak aan en een belangrijk ingredient (pesto) miste. De eigenaar zei dat de pizza zacht was geworden door het vocht van de tomaten en mozzarella, maar normaal gesproken haal je het vruchtvlees van de tomaten eruit en laat je de tomaten en mozzarella goed uitlekken zodat het deeg niet zacht wordt. Dit was duidelijk niet gebeurd.
    Wel kreeg ik achteraf nog een margaritha pizza aangeboden, wat op zich wel een aardig gebaar was. Maar toen ik mij voor het betalen realiseerde dat er geen pesto op had gezeten (helaas kwam ik daar te laat achter), werd er door de eigenaar min of meer geinsinueerd dat ik loog, omdat de zestienjarige jongen natuurlijk zei dat hij dat wel had gedaan. Toen ik vroeg of ik misschien iets minder kon betalen omdat er een ingredient had gemist, mocht ik na een paar opmerkingen in het Italiaans 1 euro minder betalen. Al met al, niet echt het leukste restaurant voor een gezellig etentje, en qua prijs nog relatief duur voor wat je krijgt.

12. Die Pizza's van ze... daar blijf je voor terugkomen! Authentiek afgeragde tent verder, ook in die zin zeer Italiaans!

13. Wiebrigje en Jelma

14. Als je naar een echte Italiaan op zoek bent vindt je hem hier. Geen poespas, geen blikvoer, geen verfijnde service, maar originele Italiaanse keuken van goede kwaliteit met een huiselijke sfeer en een goede brok humor.
    Ik kom hier al sinds mijn jeugd en ben nog nooit teleurgesteld weggegaan.

15. m van der vlugt

Het is er heel gezellig, de bediening is heel vriendelijk en de pizza's zijn heel lekker! Echt een aanrader!

16. Wat een teleurstelling was deze tent. Voorafgaande aan een leuke voorstelling, dachten we lekker bij deze Italiaan te gaan eten: op loopafstand van het theater. Maar het viel erg tegen.

Bij binnenkomst duurde het 10 minuten voordat er iemand kwam vragen of we iets wilden drinken, toch vreemd, als er maar 3 tafeltjes zaten. Daarna duurde het nog eens 10 minuten voor de drankjes eindelijk arriveerden, gebracht door hoogstwaarschijnlijk de zoon en dochter van de eigenaar (leeftijd 13 - 15). Klantvriendelijkheid, horecakennis en gezelligheid staan waarschijnlijk niet hoog in het vaandel, want ze wisten niet eens dat er een verschil was tussen 'zoete witte wijn' en 'droge witte wijn'. De biertjes werden gewoon 'in flesjes' op tafel gezet met limonadeglazen ernaast, het biertje sloeg dus gelijk dood. Tevens wilden ze de bestelling al afkappen terwijl nog niet iedereen wat had besteld, en kwam 1 van de voorgerechten pas toen de rest deze al op had. Een witte wijn werd niet gebracht maar stond wel op het bonnetje.

De pizza's waren erg waterig en zacht, niet ideaal... Tevens viel de prijs ook nog eens erg tegen, kortom: geen succes!

17. Als je op zoek bent naar de Hollandse uitvoering van een Italiaanse hap, geserveerd door obers die cum laude zijn afgestudeerd aan de hogere hotelschool en een strak interieur wilt, dan moet je hier niet heen gaan.

Als je op zaterdagavond om 19:30 onaangekondigd met 12 man op de stoep staat om een hapje te komen eten en binnen 10 minuten samen aan één tafel zit, het kunt waarderen als grootmoeders in hoogst eigen persoon je thee komt brengen, je kunt lachen met de obers die net doen alsof ze geen Nederlands spreken terwijl ze de benen uit hun lijf rennen en ECHT authentiek Italiaans eten wilt, dan is Santa Lucia de allerbeste Italiaan van Utrecht en omstreken.

18. Het ziet er echt niet uit, maar dat heeft juist charme! Het eten is geniaal, buikpijn alleen door te veel eten!
    de Tiramisu is een aanrader, zelf gemaakt!
    De eigenaar/kok houd duidelijk van eten!

19. Niet mee eens!
    Echt goed Italiaans eten, ook echte italiaanse mensen dus ja idd spelfouten etc. op de kaart.
    Het heeft juist zijn charme. Kan er altijd wel om lachen.
    Het mag wel een opknapbeurt gebruiken. Leijke posters die half van de muur hangen, oubollige decoratie.
    Maar het eten is super!
    De dames krijgen altijd en roos als ze het restaurant verlaten.

20. francesca

zeker geen fijn rstaurant de prijzen kloppen niet op de menu kaart je moet veel te lang wachten op je bestelling en rook vrij.? me kleding ruikt nog steeds.! laat staan de vriendenlijke service . nog geen vriendenlijk woord/lachje.! echt dus nooit meer.!!!

21. Erg goed italiaans eten! Sfeervol met een grote groep, echt italiaans en mensen die dit vinden zijn nog niet in Italie geweest!

22. veel te duur geen sfeer en zeker niet gezelig.!!misleidend.

23. Erg lekker en betaalbaar, jammer dat ik twee keer buikpijn over hield na hier gegeten te hebben.

24. S. Lucia is het enige Italiaanse restaurant, die naam waardig, in Utrecht. Tachtig vierkante meter Napoli aan de Nobelstraat. Geen opsmuk, maar het echte werk.