Restaurant de KleineBaron in Utrecht

Gratis parkeren in de directe omgeving van ons restaurant

• High tea: € 12,50

5. Betalen pin Visa Master Card

1239201914 99
1256207127 76
1380912023 56
1420590854 55
1431927663 57

1. Stefanie

Wat een teleurstelling! Verdacht vissig, bijna bedorven ruikende tonijn bij voorgerecht, rauwe pasta, zalm vol met harde graten, koude saus, rauwe biefstuk, lange wachttijden, onbeschoft personeel.

Eens maar nooit weer dus!

2. Wij komen hier regelmatig, het eten is een stuk beter geworden. Voorheen waren de broodjes erg mager belegt, dit is nu zeer royaal!! Wij gaan verhuizen, maar zullen zeker weer eens terugkomen voor een borrel of lunch :)

3. Een aantal keer gegeten maar daar zijn we snel mee gestopt. Slechte keuken, los van de te hoge prijs die ze er voor vragen, is het eten echt niet goed.

Borrelen doen we er nog wel af en toe. Maar pas op met wat je besteld. Staat een leuk kaartje op tafel met een speciaalbier Goose Island ipa. Nu werk ik zelf in de bierbranche en van een speciaalbiertje mag je verwachten dat het meer kost. Maar € 6,- voor een biertje rekenen is je gasten legaal oplichten. Voor dit bier mag je zeker geen € 6,- rekenen.

Dus helaas Kleine Baron voor ons zijn jullie definitief afgeschreven. Wij zitten voortaan gezellig bij de concurrent waar je zeer veel waar voor je geld krijgt.

4. Onlangs weer lekker gegeten met mijn partner in dit gezellige familierestaurant. We komen hier regelmatig dineren met vrienden en doordat de kaart vaak wordt geüpdatet krijgen we altijd weer iets nieuws en lekker voorgeschoteld. Ik vind het wel leuk om te kunnen variëren en om lokale gerechten uit te proberen. De prijzen zijn helemaal niet duur want je krijgt genoeg, zeker als je kiest voor een drie-gangenmenu. Je kan er ook overdag genieten van een lunch of high tea dus dat staat nu als eerste op ons lijstje. Als de bediening net zo vriendelijk en snel is als in de avond, dan hoor je ons zeker niet klagen. Het Julianapark is om de hoek dus nadien kunnen we nagenieten van een fijne herfstwandeling!

5. Martine Keur

6. Een heel leuk restaurant, ik heb hier heel gezellig gegeten met vrienden. Veel keuze en het eten is echt top. Aanrader!

7. Dit restaurant zit bij ons in de buurt en gemiddeld geven we het één keer per jaar 'een kans', maar telkens gaat er wel iets mis. De bediening is vaak onervaren en gestrest en het eten is weinig fantasierijk en kwalitatief niet goed genoeg, zeker niet voor die prijzen. Het zit er vaak vol, dus hadden we verwacht dat er wel het e.e.a. verbeterd zou zijn. Bij binnenkomst werden we vriendelijk begroet, maar de rest van de avond voelden we ons behoorlijk genegeerd. Toen onze bestelling eindelijk werd opgenomen, bleken er alweer een paar gerechten op de kaart op te zijn. Dit is bij al onze bezoekjes aan De Kleine Baron het geval geweest. Voor de zekerheid maar geen voorgerecht besteld, omdat we best wel honger hadden, maar ook weer ruim een uur gewacht op ons hoofdgerecht. Het eten was wel lekker, maar ronduit 'gewoontjes' te noemen, en het was eigenlijk net iets te weinig allemaal. Het nagerecht kwam ook erg laat, maar was lekker. Geen enkele keer gevraagd of we nog iets wilden drinken, dit moesten we zelf aangeven. Bij het afrekenen moesten we flink in de buidel tasten, en dat is mijn grootste bezwaar voor dit restaurant: de prijs-kwaliteitverhouding is helemaal zoek. Voor dit geld verwacht je een attente bediening en iets bijzonders op je bord. De enige reden die ik kan bedenken dat deze tent zo populair is, is dat het simpelweg de enige in de buurt is, en de bewoners van Zuilen en Elinkwijk graag in eigen buurt uit eten willen. Als er tegenover een concurrent wordt geopend die net iets beter is, vrees ik dat ze het niet zullen redden.

8. Carel Schut

Lang van plan er te gaan eten (oud Edisonstraat bewoner). Het was lekker druk, vriendelijke bediening, die vooraf meldde dat het i.v.m. de drukte het wat langer kon duren en kregen lekker een broodje van het huis met kruidenboter, prima service. Vooraf lekkere courgettesoep en pompoenquiche. Als hoofdgerecht ganzenborstfilet en wild zwijn, erg lekker allemaal, lekker kaasplankje en de crème brulee na. Het leuke is dat je ook halve porties kan krijgen, een goede zet! Kortom als we weer in de buurt zijn zeker weer heen!

9. Tweede kerstdag hier gegeten met 4 personen. Restaurant gevonden op internet (we komen niet uit de buurt).
    Hartelijke ontvangst met een welkomstdrankje. Sfeer was goed, gezellige kerstaankleding.
    Vriendelijke en attente bediening.
    Als voorgerecht alle 4 de cocktail met garnalen besteld. Deze was goed, niet bijzonder.
    Als hoofdgerecht 3x gestoofd konijn besteld en een kalfsbiefstuk.
    Het konijn smaakte goed, helaas kwamen we er later achter dat de kok de bijbehorende saus was vergeten. De kalfsbiefstuk was erg taai. Na dit aangegeven te hebben bij de bediening werd een nieuwe bereid. Echter bleek ook deze niet erg mals, zonde. De kalfsbiefstuk werd geserveerd met salsa. In onze ogen een wat vreemde combinatie. Als garnituur werd op het bord gemixte (soep?-) groente en een stukje aardappelkoek geserveerd. Volgens het menu zou er ook salade bij zitten. Na dit gevraagd te hebben kregen we deze alsnog. Vers, maar wel erg kaal (sla met paar plakjes komkommer). Een schaaltje friet oid erbij had zeker gemogen ter aanvulling.
    Als nagerecht 3x petit grand dessert besteld en 1x kaasplank.
    Grand dessert bestond uit een stukje brownie, bolletje sorbetijs, stoofpeertje en een soort van speculaasbavarois.
    Ook dit vonden wij een wat vreemde combinatie, het stoofpeertje was o.i. passender geweest bij het hoofdgerecht. Smaak was verder in orde.
    Ter compensatie van de taaie biefstuk en vergeten saus kregen wij een kop koffie aangeboden van het huis.
    Al met al een gezellig restaurantje met vriendelijke bediening en redelijke prijzen. Helaas schiet deze kok te kort om ons nog eens terug te laten komen.

10. Restaurant in de buurt eens proberen. De sfeer was Oké, maar niet bijzonder. De bediening was beleefd, maar het eten was echt beschamend. Schol besteld. Er was bijna geen vis tussen de graten te vinden en het weinige wat ervan afkwam was veel te droog. Hierover geklaagd en dan een antwoord krijgen dat dit aan de visboer kan liggen waar ze de vis inkopen!
    Een advies, niet aan beginnen.

11. Slechte ervaring. Lang wachten op eten en drinken en totaal geen sfeer. Voor ons nooit meer!

12. c. halsema

Een zeer gastvrije ambiance, getuige ook het feit dat wij iets wilden dat niet op de kaart stond. Ingrediënten waren in huis en dus werd het geserveerd. Klasse! Leuke kaart met producten uit de provincie Utrecht. Gratis parkeren in de nabije omgeving. Wij komen zeker terug!

13. We dachten Laten we eens lekker in de buurt gaan eten bij het gezellige tentje. Menukaart van te voren beken, zag er goed uit dus een uur van te voren gereserveerd.

We zaten een beetje weggestopt in een hoekje maar het was gezellig. Drankjes en menukaart kregen we snel. Maar het opnemen van de bestelling duurde al iets te lang. Toen de eerste drankjes op waren, kwam er niemand langs om de volgende op te nemen. Ook zagen we überhaupt niemand om aan te spreken.

Pas na ruim een uur kregen we het voorgerecht, nu gelukkig ook de drankjes kunnen bestellen. De gazpacho was helaas niet lekker de rest was goed. Een halfuur nadat we ons voorgerecht op hadden gingen we maar eens vragen wanneer we ons hoofdgerecht konden verwachten.. Dit zou nogmaals 20 minuten wachten. Dus zijn we weggelopen en hebben we een heerlijk patatje gegeten bij de snackbar er tegenover.

Na 2 uur dus nog geen hoofdgerecht op! Hele slechte ervaring!

14. Prima ervaring gehad bij De Kleine Baron. Prijs kwaliteit verhouding van het eten was goed. Bediening vriendelijk en maakte ons er netjes op attent wat de daghap was.

De Kleine Baron is zeker een aanrader voor ieder die voor een redelijke prijs gezellig een avond uit eten wil.

15. Gezellig met vrienden uit eten geweest bij De Kleine Baron. Voor volwassen als kinderen voldoende keuze uit diverse biologische producten. Vriendelijke bediening en gezellig terras.

16. Voor de 3e keer gegeten en wederom geen succes. Belachelijk lang moeten wachten op hoofdgerecht en drankjes tot 2 maal toe.

Jammer dat dit soort simpele, kleine dingen niet goed geregeld worden. Geen horecamensen.

Het eten is minimaal qua smaak

17. Leuk, een restaurant in de buurt!
    Nu nog hopen dat je er een beetje goed kan eten.
    Wat een aanfluiting! Alles komt van de groothandel en is veel te duur.
    Onkundige bediening en de tent schoonmaken terwijl er gasten aanwezig zijn, erg onprofessioneel.
    Toch maar weer het centrum in voor een goed bord eten...

18. Gegeten met kinderen. Personeel is erg vriendelijk, goeie service. Eten was goed, lekker en (net) voldoende. Schaaltje friet en groente er standaard bij zou helemaal mooi zijn. Leuke sfeer en een echte aanwinst voor de buurt. Elise, nog van harte met de titel Zuilenaar van het jaar 2011! We komen nog eens terug!

19. Gezellige ambiance. De kwaliteit van het eten was goed. De kok moet wel wat meer kruiden durven te gebruiken.

20. Tijn Baart

21. Vorig jaar voor het laatst bezocht, het werd weer tijd. DeKleineBaron gaat voorruit, vlotte gastvrije bediening en een verbeterde keuken. Heerlijk op het terras gezeten, zat helemaal vol. Genoten van de Burger van 200 gram en Wokschotel, vervolgens een creme brulee, nog nooit zo'n lekkere gegeten, echte aanrader dus!

22. Na een lange vergadering gingen wij een plek zoeken om lekker te eten. Het was wel aan de late kant maar goed.

Wij zijn bij de Kleine Baron uitgekomen en het zag er gezellig uit en aardig wat mensen waren nog aan het eten ( het was ongeveer 9 uur).

Door dat wij zo laat waren dachten we we bestellen we alleen een hoofdgerecht.

Twee maal spare ribs omdat wij er meerdere verhalen over hebben gehoord.

Nadat wij het hoofdgerecht hadden gegeten hebben wij nogmaal 2 porties besteld omdat smaak en de malsheid tot zijn recht zijn gekomen.

Personeel was vriendelijk en vlot!

Zeker een aanrader om volgende keer weer te komen!

23. Zou prima kunnen zijn, maar helaas laat de keuken het afweten.

De door mij genuttigde bospaddenstoelen risotto was echt niet te eten en ook navraag over de rare bijsmaak levert een vaag antwoord op. Zo hoort het niet, ook al is de prijs van 9.95 euro niet duur. Jammer.

24. Op een zondag samen met mijn vriendin hier geluncht. Het restaurant ziet er redelijk leuk uit met een mooie moderne bar. De muziek stond echter vrij hard en de zaak was leeg.

De bediening was vriendelijk. De kaart die op tafel lag plakte aan elkaar vast en was vies.

De verse jus d'orange was lekker maar veels te duur (3,75 euro)! Het brood was heerlijk maar het beleg was schamel en niet heel smaakvol. De soep van mijn vriendin was lekker maar er was geen brood bij de soep.

Al met al is het eten niet verkeerd maar veels te duur!

25. Hebben 25 december daar een Kerstmenu van vier gangen genomen. Voorgerecht en soep waren goed, echter moesten we wel om het juiste bestek vragen. Het hoofdgerecht liet ca 2 uur op zich wachten, was wel lekker. De plek was erg donker, hadden het idee dat de mensen die bij het raam zaten eerder in het oog liepen. Weten niet of we er nog eens een Kerstdiner zullen gebruiken, maar voor een hapje tussendoor prima.

26. echtpaar uit utrecht.

Voorgerecht was prima, de rest niet te eten. In folie allerlei stoofkool, dat eet ik thuis niet eens. Erg duur voor wat we gegeten hebben. Dan zeggen ze nog betaalbaar, dus niet. Geen aanrader.

27. yessica en edwin

We dachten dat het een leuk restaurantje zou zijn. Maar uiterlijk zegt dus niks. We hebben wintermenu genomen, 19.95pp.

Voor; bietencarpaccio hoofd; stoofpot en groentelasagna en aardappeltjes. Na; wenteldame.

Voorgerecht hebben we drie kwartier op gewacht. Uiteindelijk was het niet echt te eten, combinatie bieten en tempeh is geen combi... Op hoofdgerecht wederom half uur gewacht, stoofpotje was redelijk. Groente erbij niet lekker. Lasagne grote flop, aardappels waren wel lekker. En tot slot de wenteldame.. Die was overheerlijk.

Veel negatieve punten. Tochtige ruimte. Weinig personeel, prijs kwaliteit klopt niet, veel te duur voor wat ze je geven. We gaan er zeker niet nog een keer heen en ik raad het ook niemand aan.

28. Ik heb hier laatst met mijn vriend heerlijk gegeten. We hebben genoten van de vrolijke en supervriendelijke bediening en het heerlijke eten. Ik had vooraf de mosselen, mijn vriend de graved lax. Als hoofdgerecht hadden we beiden de springbokfilet, echt super lekker! Als dessert hebben we samen een proeverijtje genomen, waarbij we verschillende kleine dessertjes hebben kunnen proeven. Erg leuk :)

Wij komen hier zeker nog vaker!

29. Jeffrey van Dijk

Een restaurantje in de buurt voor als je geen zin hebt om naar de stad te gaan. In het centrum zou dit restaurant ook niet kunnen concurreren qua prijs en kwaliteit, de sfeer is wel goed en het personeel redelijk. Eten niet altijd even goed, allemaal veel te zout en doorgekookt.

30. Aardige mensen, bediening en kwaliteit nogal wisselend. Door de wisselende ervaringen vind ik de prijs aan de hoge kant.

31. Micha Pol

Een paar weken geleden op de zaterdag gegeten. Een erg fijne ervaring in dit sfeervolle restaurant. Het meisje van de bediening was ondanks de drukte erg spontaan en aanwezig op het juiste moment. Leuke bediening zie je maar weinig tegenwoordig! Het verrassingsmenu was zeker een aangename verrassing. We zullen hier vaker te vinden zijn.

32. Erg leuk dat er in mijn buurtje nu eindelijk eens een restaurantje is gekomen. Je kunt er lekker zitten en de entourage is super. Helaas nogal wisselende ervaringen met het eten. Ik heb niks tegen meer betalen, als ik er maar ook meer voor krijg. Mijn grote salade was niet eens een voorgerecht portie. Bij navraag bleek dit "normaal" te zijn. Prijs kwaliteit is gewoon niet in balans.

De bediening die er alleen voor stond op een drukke avond kon niet glimlachen. Toen de eigenaresse binnenkwam veranderde dat ineens. Ik geef een 7 omdat ik ook wel eens leuk bediend ben daar. Al met al raad ik wel aan er eens te eten, al was het maar voor het initiatief, maar ik kom er na 3 keer proberen, toch maar niet terug.

33. Een keer proberen kan geen kwaad, dachten we enkele maanden geleden nog toen wij naar het gezellig uitziende restaurantje op de hoek van de Sweder van Zuylenweg liepen.

We werden hartelijk ontvangen en hoewel het niet zo druk was, besloten we dat dit zou liggen aan het feit dat het restaurant redelijk nieuw was.

Helaas was dit voordeel van de twijfel hen niet gegund.

Er stonden meerdere grijze bestekbakken op een tafel middenin het restaurant waar een ijverig personeelslid het bestek stond af te drogen. In mijn ogen is dit iets wat bijvoorbeeld achter de bar gedaan kan worden en niet tussen de gasten in. Toen wij het eten bestelden kwam de eerste gang redelijk snel en smaakte dit prima. Op het hoofdgerecht moesten we lang wachten en helemaal warm was deze helaas niet. De bijgerechten hadden ook wel iets minder doorgekookt gemogen en de wijn niet helemaal uitgeschonken in nu overvolle glazen.

Al met al was de smaak van mijn spareribs verder prima.

34. Voor het eerst bij De Kleine Baron gegeten. Wat een fantastisch restaurant. Het personeel maakt echt nog tijd voor een praatje zonder dat de andere gasten uit het oog worden verloren. Eerst een aperitief op een terras en toen heerlijk gegeten. De Steak Kleine Baron alsook de Spareribs zijn een absolute aanrader. De sfeer is ontspannen en de inrichting is een mengelmoes van hip & klassiek. De keuze van de kleuren in het interieur zorgen voor een fris en vooral gezellig gevoel. De bediening is zeer tijdig en de opmaak van de gerechten is precies goed, geen gedoe maar lekker! Wij gaan hier zeker vaak komen, een absolute topper!

35. Om ons relax-weekend in Utrecht af te sluiten zijn we gaan eten bij de Kleine Baron. Als de recensies niet zo goed waren geweest, waren we er nooit heen gegaan. Maar wat een tegenvaller! (De vrijwel lege zaak op zaterdagavond had bij ons al een belletje moeten laten rinkelen).

We werden nogal onhandig bediend door een overigens aardige jongeman. De voorgerechten waren nog redelijk (carpaccio en courgettesoep) maar de hoofdgerechten waren echt niet goed.

De quiche had wel erg lang "op het warmhoudplaatje" gestaan en was ronduit droog.

De gevulde forel was smakeloos en de groenten waren doorgekookt.

De desserts tenslotte (mango compote en pecan pie) waren ook weer redelijk.

Al met al dus niet de culinaire afsluiting die we verwacht hadden. Jammer!

36. Heerlijk gegeten en gedronken!

Vooraf prettige smaken van mosterd-prei soep en koude mosselsalade. Het hoofdgerecht was diamanthaas die smolt op de tong, zo mals. Perfect vlees en goed rood gelaten, ik hoop dat de slager deze kwaliteit kan blijven leveren.

Voor de vis-eters is de gevulde forel zeer aan te raden, geen graat gevonden en heerlijk op smaak. Het garnituur was ook prima op smaak en goed in balans.

Het nagerecht was zeer machtig, maar erg lekker. Een zeer zoete (zoals het hoort) 'lasagne' van chocola met uitmuntend chocolade-ijs. Als je van chocola houdt kun je dit niet overslaan.

Een aanrader!

37. Sinds 5 maanden geopend en van buitenaf erg leuk. Gisteravond eens gaan eten. Straalt een hoop warmte uit; interieur is goed. Bediening uitstekend, vriendelijk en geïnteresseerd. De kaart is eenvoudig maar goed. De prijs ligt op hetzelfde niveau als bij een gemiddeld restaurant in de binnenstad, alleen de kwaliteit van de gerechten en de service van de baron ligt een stuk hoger. Buiten dat word je hier bedient door de eigenaar en niet door een verveelde student.