Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Utrecht verdeeld zijn.

1. Internationaal Utrecht

Wim Terpstra

Prima ambiance en bediening. Algemeen oordeel binnen gezelschap: bijzonder geslaagd als locatie voor een bedrijfsborrel.

Prima plek aan de onvolprezen plek aan de gracht in hartje Utrecht. Het eten was goed, ofschoon geen hoogstandjes. Degene die bediende, de eigenaar vermoedelijk, leek net erg geïnteresseerd in zijn in zijn klanten, serveerde de gerechten beroepsmatig. Terwijl we daar nog heerlijk zaten te genieten, werd het terras al half opgebroken, parasols ingeklapt. Gelukkig waren er elders aan de werf nog goede alternatieven.

3. Chinees-Indisch Utrecht

Ik heb hier een rijsttafel voor 2 personen van €42 laten bezorgen, best aan de prijzige kant dus. Ik heb nog nooit zo slecht Indonesisch gegeten! Je kan je geld net zo goed gelijk door de plee spoelen.Dit restaurant zou serieus aan 'n nieuwe kok moeten gaan denken, want deze mist alle passie voor het vak.

Uniek resturant Merlijn huisheer.
    We krijgen een prachtig gedekte tafel aan het raam.servcie was erg goed.Alles werd ons netjes uitgelegd en de bediening weet precies welke wijn bij welke gerecht past.

Na terugkeer van vakantie wilden we graag sushi eten. Onze locale sushirestaurant was dicht en dus maar besteld bij Mr. Sushi. Bij het uitpakken sprongen de tranen al zowat in mijn ogen. Grove brokken vis op krulsla, dim sums waarvan je ziet dat het veel te vet is. Ik verbaasde mij zo dat ik me afvroeg of hier Japanners of überhaupt Aziatische mensen aan werkten. Ik heb het niet kunnen vinden. Ik sluit me aan bij de eerdere opmerking dat dit niets anders is dan Chinese patat met appelmoes :). Ik heb nog nooit zulke slechte sushi gegeten en raad eenieder dan ook aan om verder te zoeken naar iets wat er meer op lijkt. De vis is inderdaad vers, maar ja dat lijkt me niet zo lastig en wat serveer je anders? Rotte vis? Daarnaast was ik ook nog eens 70 euro kwijt voor een vijftal personen. Op zich hoeft dit niet heel vreemd te zijn als je lekkere, goede en eerlijke sushi mag verwachten. Prijs/kwaliteit verhouding rampzalig dus. Mr. Sushi? Mr. Nog niet misschien....

Arjo de Jong

Goed en lekker eten in een hele plezierige sfeer. Leuk terras en deskundige/vriendelijke bediening. Kortom: een aanrader!

J van Vliet

Prima tent maar bestel absoluut geen cocktails want dan krijg je een ijsbeker.

8. Mediterraans Utrecht

Mijn ervaring was zeer dramatisch. Het eten was taai. Mijn vriendin had een mixgril waar 1 stukje biefstuk en de rest kip aan zat. Dit was ook nog eens niet te eten. Ik zou dit restaurant bij niemand aanraden.

9. Mediterraans Utrecht

Wat een slechte bediening zeg. De vrouw die ons bediende had meer behoefte aan buiten staan roken en kletsen.
    Als werd een beetje neer geslingerd op tafel, zelfde geldt ook voor het afhalen. Rats boem, meenemen die hap, terwijl 1 bord bijna niks van was gegeten en mijn glas was nog niet leeg.
    Excuus werd gemaakt, maar was niet echt van harte. Toen ik wilde afrekenen, stond ze weer buiten te roken. Moest lang wachten voordat ik kon afrekenen.
    Had mijn portemonnee nog niet eens in mijn tas en ze was alweer buiten. Toen we weggingen, was ze nog steeds buiten en gasten waren aan het wachten.

1,7
  10. Mediterraans Utrecht

Weer wezen eten met mijn zoon bij Mister Shi.
    Ondanks de warmte was het daar goed te doen.
    Ik ben begonnen met zalm en mijn zoon met een lamskotelet.
    Daarna gingen we wokken, ik had ossenhaas, varkenshaas, mosselen, champignons, broccoli, uien, paprika, maiskolfjes en andere paddenstoelen in Szechuan saus met bami.
    Was echt weer lekker.
    Mijn zoon had ossenhaas, varkenshaas, kipfilet, grote garnalen, surimi, broccoli, champignons in zoetzure saus.
    Hij vond het heel lekker.
    Daarna nam hij kippensoep met ketjap en ik babi pangang, foe yong hai, kerriedriehoekjes, inktvisringen en pisang goreng met poedersuiker.
    We hebben nog een keer lamskotelet en zalm genomen en ook nog kippensoep met ketjap.
    We zijn geëindigd met ijs.
    Het was weer heerlijk.
    Vriendelijke personeel zoals altijd.
    We blijven hier terugkomen.

Fijne ijsmakers met lekker ijs.

13. Internationaal Utrecht

Service en sfeer is prima bij Jozef, het eten was alleen redelijk koud / niet warm, zonde.

Ik kom regelmatig bij Alexandria, om broodjes shoarma te kopen. Erg lekker, zeker de moeite waard. Mijn vrienden en vriendinnen delen deze mening. Groet van Teus.

Vertaal van English naar Nederlands

The food was completely overshadowed by the poor service. I would recommend this place to no one.

16. Italiaans Utrecht

Het concept sprak ons in eerste instantie erg aan: grote 'aanschuiftafel", leuke plekjes aan het raam, al met al een aardige ambiance.
    Uiteindelijk vonden wij de kaart wel erg 'magertjes', voorgerechten zijn er niet.
    Voor ons beiden bestond het totale bestek uit 2 vorken, het kommetje salade had kennelijk helemaal geen bestek nodig. Waarom deze vreemde 'bezuiniging"?
    Zelf zou ik kiezen voor echt eenvoudige smakelijke gerechten 'a la mama': spaghetti bolognese, ravioli, tagliatelle, lasagne etc.
    Onze keuze viel op papardelle met een lamsragout. Na onze vraag wat papardelle ook al weer was luidde het antwoord:"dikke spaghetti".
    De dobbelsteentjes vlees, rijkelijk aanwezig, hadden niet al te veel smaak en onze verwachtingen van een 'ragu' bleken ook anders uit te pakken. Het geheel had weinig smaak en was aan de droge kant.
    Een dessert werd niet over gerept, en als koffie blijkt alleen een espresso tot de mogelijkheden te behoren. Voor ons duidelijk teleurstellend en het geheel nodigt niet uit tot een herhaling.

Perfecte prijs/kwaliteit verhouding. Heerlijk eten en dat voor zulke tarieven. Zeer zeker aan te raden. Altijd voor een keertje het proberen waard!

Jolanda Wiersema

We hebben hier geluncht met een gezelscap van 15 pers. na het huwelijk van onze dochter en schoonzoon. Het eten was gewoon goed. De eigenaar was niet zo vriendelijk. Eigelijk gewoon chagerijnig. Terwijl het juist het verschil kan maken, vooral zo'n dag.

Roos

Schandalig behandeld door de bedrijfsleidster van La Cubanita Utrecht gisteravond (maandag 23 juli 2018).
    We hadden gereserveerd en vroegen of we buiten mochten zitten (er waren 4 tafeltjes vrij buiten), maar er werd ons uiterst onvriendelijk verteld dat dat niet mocht, omdat reserveren alleen voor binnen kan en de tafels buiten moesten vrij gehouden worden voor de baas.
    Ze wees een tafeltje binnen aan en liep weg. We hebben bijna een kwartier gewacht en toen nog steeds niemand bij ons kwam hebben we een jongen van de bediening aangehaald om te vragen of we wat mochten drinken. We bestelden een sprite en een sangria (mocht alleen per halve liter geserveerd) en vroegen daar een glas water bij, aangezien het buiten 32 graden was en het binnen flink benauwd was. De jongen zei dat hij geen water mocht schenken en haalde de bedrijfsleidster erbij die met een chagerijnig hoofd bij ons kwam staan om nog een keer te zeggen dat we geen water erbij mochten. De manier waarop ze dat weer deed was zo uiterst onvriendelijk en respectloos dat we haar hebben gezegd dat je op die manier echt niet tegen je klanten kan praten en we haalden onze binnenkomst daarbij aan. Dit kwam bij haar niet binnen, ze had haast en moest door. We zijn opgestaan en vertrokken.
    Buiten aangekomen zagen we dat de vier vrije tafels inmiddels bezet waren. Aan 2 tafeltjes zaten nu een stelletje en aan de andere 2 een groepje mensen.
    Voor ons nooit meer La Cubanita! Wellicht als er een nieuwe bedrijfsleider komt en de bediening beter wordt opgeleid. Ongelofelijk, zo onvriendelijk en onbeschoft ben ik nog nooit benaderd in een restaurant.

Roos

Super leuk restaurant met heerlijke verse producten, lekkere wijnen en prettige bedinieng.

22. Hamburger Utrecht

FG Klant

Voor het eerst bij FG geweest. Het eten was lekker, friet was lekker (vooral Cajun kruiden), maar wel te zout, en gewoon een goede burger.
    De sfeer daarentegen was gewoon slecht. Het heeft een Burgerking sfeer en je krijgt je eten in een papieren zak met karton en aluminium folie. De muziek staat ook hard en is erg druk.
    Service was wel goed, meisje achter de kassa was erg behulpzaam.
    Duur eten wel. Je bent zo 15-20 euro per persoon kwijt. Dit komt vooral omdat de porties zo groot zijn. En je hebt geen mogelijkheid om kleine porties te nemen, een kleine friet is groter dan een grote friet bij de McDonalds bijvoorbeeld. Je kan ook niet een drankje kopen, maar je moet meteen onbeperkt drinken kopen. Kindermenu's hebben ze ook niet. Niet echt gezinsvriendelijk dus.

Ik zou er wel weer naar toe gaan, maar alleen in specifieke situaties: Zonder kinderen, iedereen moet honger hebben en als ik echt zin heb in veel frisdrank.

Elke week bestellen we bij hen, en elke week maken we een afspraak qua tijd dat ze het kunnen bezorgen.

Vandaag waren ze ruim een uur te laat, waardoor een collega geen lunch had. Deze moest weg. En elke keer dat je een tijdsafspraak maakt met hen komen ze het niet na.

Voorheen bestelden we cafetaria de Lelie, van dezelfde eigenaar en nooit geen gedoe.

Nathalie

Heerlijk aan het water gegeten met een groep van 15 personen. Gezellige sfeer en goed eten, voor een goede prijs!

Op deze mooie zonnige14e juli heerlijk op het terras gegeten, getafeld… het was heerlijk allemaal.
    Geweldige gastvrouw en gastman… en top bediening.

Bediening was niet goed en tapas waren niet heel lekker helaas. Ik zou hier zelf niet meer terug komen, voor hetzelfde geld zou je ergens anders veel beter kunnen eten.

Slecht!

Vanmiddag lekker in de stad en we dachten even lekker te gaan eten bij Taverna.
    We bestellen een dagschotel en een plate met gyros. We hebben hiet vaker gegeten en de prijs kwaliteit was in orde.

Vandaag niet, vet vlees en een droge spies. Een dame zet de sla nee en dat at ik niet dius ik zeg, neemt u dit maar mee want ik eet dit niet en dat is zonde. Mevrouw… nee ik zet het neer want de baas is er en dan gaat de baas zeuren en hij is al zo zo zo… ik dacht hmmm dat klinkt leuk.

Vervolgens bestellen wij een dessert gelaktbourako? (Als ik het goed schrijf) dit eten we graag.
    Deze was duidelijk niet vers en het deeg/korst was zacht en slap, verder allemaal sliertjes en een beetje vanilia. Deze hebben we laten staan en toen de dame in kwestie kwam vroeg ze wat er mis mee was, ik doe mijn verhaal en mevrouw zegt doodleuk… ow u vond het niet lekker, ik zeg nee… ze pakt het bord en loopt weg, en dat was het dan, ze komt niet terug helemaal niks.

Als ik de bon vraag staat het dessert er gewoon op, echt slecht deze gastvrijheid, deze dame is duidelijk ongeschikt.

Zeer teleurstellend!

29. Mediterraans Utrecht

van der Meer

Voor een gezellige avond met vrienden, heerlijk gegeten bij le connaisseur, goede bediening, fijn terras aan het water, goede kwaliteit en prijs, komen zeker terug.

30. Internationaal Utrecht

Wij hebben er heerlijk gegeten en prettig buiten gezeten.
    Er was duidelijk aandacht voor de jonge moeder die moest kolven.