Op dit adres zit nu: UNO

Le Connaisseur in Utrecht

1589819170 76

1. Hans Rombouts

2. Rosendaal

Het eten was heerlijk.
    Alleen erg rumoerig in de zaak.

3. ton van akelijen

Was zoals de vorige keren.
    Echt top.
    Bediening was vriendelijk en correct.
    Service perfect.
    Eten was prima.
    Ik kom zeker weer naar èèn van jullie vestigingen.

4. Mijn ervaring was zeer dramatisch. Het eten was taai. Mijn vriendin had een mixgril waar 1 stukje biefstuk en de rest kip aan zat. Dit was ook nog eens niet te eten. Ik zou dit restaurant bij niemand aanraden.

2,9
  5. van der Meer

Voor een gezellige avond met vrienden, heerlijk gegeten bij le connaisseur, goede bediening, fijn terras aan het water, goede kwaliteit en prijs, komen zeker terug.

6. Marij van Dijk

Het 3 gangen menu grandeur was heerlijk alleen de rekening viel tegen namelijk het word geschreven dat je een luxe 3 gangen keuzemenu Grandeur krijgt die bestaat uit de keus 10 voorgerechten, hoofdgerecht, en een ijsdessert of koffie toe. Maar ergens anders staat geschreven dat je voor de desserts bij moet betalen. Dus voor mij is het geen 3 gangenmenu maar een 2 gangenmenu. Graag vraag ik jullie om het grandeurmenu duidelijk te beschrijven.

7. Johan en Corrie

We waren met zij 4en. We hebben alle 4 heerlijk gegeten. We zaten beneden en de sfeer was erg goed.
    Vriendelijk personeel.
    Prijs kwaliteit verhouding supergoed.
    Zeker voor herhaling vatbaar en ik zou het iedereen aanbevelen. ☺

8. Ik was altijd zeer tevreden over le connaseur tot mijn bezoek van gisteren. Ik bestelde net als een paar jaar geleden de mexican combination en ipv heerlijke empenadas kreeg ik een bord met een brei/klont van gesmolten kaas met geprajte bonen. Eten was zeer teleurstellend. Toen ik het eten terug wilde sturen was dat niet mogelijk! Ik kreeg een nieuwe empenada, terwijl ik een ander gerecht wilde. Ook deze empenada was niet te eten, gortdroog helaas. Het restaurant bood mij een toetje aan, terwijl ik eigenlijk nog bartstte van de honger. Toen zijn we maar vertrokken. Ik vind het erg jammer dat door de slechte service en het eten nu mijn verjaardagsetentje en mijn goede ervaringen met het restaurant nu zijn verpest. Mij zien ze daar in ieder geval niet meer terug.

2,6
  9. Wij kennen de Connaisseur al enige jaren, maar na ruim een jaar afwezig vond ik het opvallend hoe het menu er uit zag. Het voorafje geitenkaas aan de kleine kant, de keuze van bijna geen dessert. Ook waren in eerste instantie voor onze groep (16) in twee groepen los van elkaar gedekt. Later na vragen toch 1 groep van gemaakt. De bediening was wel ter wille en vriendelijk.

Al met al een voor ons duidelijk verschil, dat er in de loop der jaren is in geslopen.

10. Goed en lekker gegeten bij Le Connaisseur. We zaten langs het water aan de Oude Gracht waar een vreemd luchtje af en toe vanuit het water en paste niet bij het eten. Verder gezellig met de pleziervaart die langs komt en het weer was er ook wel naar.

11. Weer genoten vandaag van een heerlijk diner. Voor 18 uur besteld, dus 2e eet met 50% korting. Junior menu is super geregeld: Kiezen van de volwassenkaart en flinke porties, voor junior prijs :). Hele fijne, oplettende, behulpzame bediening.
    Heerlijke gerechten, mooie porties.
    Enige minpunt: de tafeltjes zijn wel klein ;)....

12. Prima gegeten, vooral de proeverij van voorgerechtjes is aan te bevelen. Ook leuk voor 18.00 uur eten op zaterdag 2e menu voor de helft. Aan te raden, zeker bij Theater bezoek.

13. Wij kwamen hier terecht via een Albert Heijn restaurant actie. Het was prachtig weer dus helaas waren alle plekjes buiten bezet. We gingen binnen zitten en werden op een wachtlijst gezet. We vroegen nog 2x of er al een plekje vrij was en zagen dat bezoekers die na ons binnenkwamen wel naar buiten mochten. Toen we vertrokken zagen we een paar vrije plekken op het terras. Dit vonden we wel vreemd.
    Het personeel was heel vriendelijk ondanks de drukte. Het eten was OK maar niet bijzonder. Als we de volle prijs hadden moeten betalen had ik het veel te duur gevonden voor wat je kreeg. We hadden de pech dat er binnen 3 groepen zaten die een vrijgezellenfeest hadden. Die zorgden voor een hoop lawaai en jammer genoeg werd daar niets van gezegd door het personeel. Kortom: gezellige avond gehad, maar zal het niet snel aanraden, misschien voor een vrijgezellenfeest.

14. Met vrienden zijn wij hier terecht gekomen. Ontvangst was vriendelijk. Medewerkers waren vriendelijk en vlot. De gerechten waren heerlijk. Zeker een adres om weer een keer te komen.

15. Erwin 11438 punten

Het is een prachtige dag dus schuiven we lekker buiten aan. We worden vanavond prima bediend door vriendelijk personeel. We hebben een drie gangen keuzemenu voor € 24,50 per persoon.

We gaan vooraf voor de Picata di Fromaggio en het "visje uit de oven", gevolgd door de Australian steak en Mexican Combination. We bestellen vooraf een mandje brood met kruidenboter en aioli. Smakelijk gebakken minibroodjes, ze hebben nog even een tikje in de oven gekregen en zijn nog wat warm. De aioli is naar mijn idee niet zelf gemaakt, het smaakt wat vlak.

Even later worden de voorgerechten uitgeserveerd. de Picata di Fromaggio is een geitenkaas met spek op een toast van boerenbrood met wat rucola. Het is smakelijk maar niet erg bijzonder.

Het visje uit de oven is wat meer gerecht. Het zijn drie tongrolletjes gevuld met wat zalm. Het wordt opgediend met een Bretonse saus. Het heeft wat weg van een champignon roomsaus maar is wel smakelijk bij de vis. Het bedje van groente bestaat uit wat rode ui, paprika en wat slecht gebakken sperzieboontjes, deze zijn wat taai. Los hiervan is het wel een smakelijk voorgerecht.

Daarna volgen de hoofdgerechten. De Mexican Combination bestaat uit een enchilada met kip, een enchilada met taco beans en een Macho Nacho met crème fraîche, guacamole en salsa. Het wordt netjes opgediend samen met een bolletje gele rijst. De enchilada met kip is geen topper, de kip is helemaal droog. De enchilada met taco beans is beter. Het is smakelijk gevuld zij het iets zout. De salsa heeft wat pit en is een welkome aanvulling. De Macho Nacho is aardig. De guacamole is niet huisgemaakt maar toch smakelijk.

De Australian steak is prima, de garing is perfect. Het zijn drie smakelijk stukken rood vlees. Het wordt opgediend op een bedje van bleekselderij, ui, courgette, paprika en dezelfde taaie sperzieboontjes. De saus van pomodori tomaat is smakelijk en past goed bij het vlees. Ook hier wordt gele rijst bij geserveerd. Het beste gerecht van de avond. We krijgen er een puntzak mooie frieten (niet vers) en fritessaus bij. Ook de friet is hoog op smaak (zout).
    In het menu zit een bolletje vanille ijs met chocolade saus of koffie/thee. We kunnen echter onder bijbetaling ook kiezen voor nagerechten uit de menukaart en besluiten voor de panna cotta te gaan en de cheesecake. De panna cotta wordt leuk geserveerd in een mini-weckpotje met frambozensaus. Daarnaast wordt een bolletje vanille ijs geserveerd. Dit vanille ijs is slecht, het zit vol ijskristallen en is ook niet vol van smaak. Ik geef het door maar krijg geen feedback terug. De panna cotta heeft ook weinig vanille smaak. Dit wordt echter goedgemaakt door de frisse frambozensaus. De cheesecake wordt geserveerd met een bolletje sorbetijs. Dit is beter, geen ijskristallen en wat meer op smaak. De cheesecake is eveneens smakelijk.

Voor meer info, zie restaurantrecensie.blogspot.nl

6,7
  16. Hier gisteravond gegeten omdat mijn zoon was geslaagd voor zijn diploma.

Heerlijk gegeten, grote porties, aardige en snelle bediening, gezellige sfeer. Beetje lawaaiig als er meerdere gezelschappen aan het praten zijn, maar dat weet je met een kelder.

Kortom hele leuke avond gehad!

17. Matthijs jegerinh

Echt top, puur kwaliteit. Genieten op het hoogste niveau. Kom er zo'n 3 keer per week.

18. Heerlijk gegeten voor een zeer schappelijke prijs! Zeer vriendelijke bediening. Het was dat de chocolade muffin wel erg droog waren anders had ik daar een 9 gegeven.

19. Anneke 1006 punten

De prijs-kwaliteitsverhouding is geweldig, we hebben hier gisteren met twee personen heerlijk gegeten voor nog geen € 30,-

De porties van een voorgerecht lijken klein, maar na het light-menu (twee voorgerechten naar keuze, waarvan het tweede wordt geserveerd met frites, afgesloten met een menu-ijsje of koffie) liepen we toch met een goed gevulde buik naar buiten.

Het eten was allemaal prima, met als enige puntje van kritiek dat ik de saladegarnituur bij mijn Caribbean Appetizer graag apart geserveerd had willen zien. Warme salade vind ik zelf namelijk niet zo lekker, maar dat is simpelweg een kwestie van smaak.

Decor en sfeer is ook zonder meer in orde.

Gezellig en vriendelijk personeel, maar aan de deskundigheid mag hier en daar nog wat bijgeschaafd worden.

Kortom, voor een goed en goedkoop etentje in de Utrechtse binnenstad ben je hier op het juiste adres!

20. Afgelopen week hebben wij met ons bedrijfsuitje bij Le Connaisseur gegeten. Wij hebben ons uitstekend vermaakt aan de waterkant in het mooie Utrechtse en het diner is ons zeker goed bevallen! Het personeel was erg vriendelijk en het eten lekker. De perfecte afsluiting van onze avond was een heerlijk likeurtje bij de koffie voor maar 1,75!

Wij waren hier nog nooit eerder geweest maar graag maak ik in de toekomst weer gebruik van de gastvrijheid van Le Connaisseur.

21. Marloes 1424 punten

Le Connaisseur is leuk, zeker deze vestiging in Utrecht.
    Van binnen oogt het erg sfeervol en knus. Het eten en drinken is prima, helemaal niks bijzonders maar gewoon lekker. Wij zijn met een goed gevuld buikje weer vertrokken!
    De service is in orde, veel jong bedienend personeel wat oog heeft voor de gasten.
    En de prijs/kwaliteitverhouding is helemaal goed.
    Als ik één minpunt mag noemen: Dat er allerhande supplementen en toeslagen bij komen als je bijvoorbeeld broodjes besteld of mayo of etc. Dat is wat jammer.
    Verder fijn fijn fijn!

22. Hans 305 punten

Op een vrijdagavond na een middagje shoppen weer eens heerlijk gegeten bij Le Connaisseur. De kaart biedt een variëteit aan heerlijke gerechten, de sfeer is gezellig ondanks een aantal wat grotere tafels en elke keer vragen we ons opnieuw af waarom we niet wat vaker langskomen.

23. Erik Vonk

Leuk restaurantje, erg sfeervol. Volop keus in gerechten en smaakte bij ons prima! Na een dagje winkelen is dit een erg leuk restaurant en betaalbaar. Wijn iets minder.

24. Lekker gegeten voor een goede prijs. Wel jammer dat je voor het broodje vooraf en de mayonaise apart moet betalen.

25. Met een groep van 15 personen hebben we hier gedineerd. Iedereen was bijzonder tevreden over de kwaliteit van het eten. Het personeel was erg vriendelijk en de gerechten stonden snel op tafel. Omdat we voor 18.00 uur bestelden was elk tweede menu voor de helft van de prijs. Lekker eten voor een klein prijsje! Absoluut voor herhaling vatbaar!

26. We hebben met een groep gereserveerd. Vanwege het mooie weer aan de werf gezeten. Maar daar mochten we de tafels niet aan elkaar zetten en dus werd onze groep aan 2 tafels gezet. Verder stonk het erg naar riool. De bediening was kort, niet echt vriendelijk. Het uitserveren ging niet goed (mede omdat we aan 2 tafels zaten). Hierdoor was de ene tafel al bijna klaar met voorgerecht, terwijl de andere tafel nog wachtte. Tussen de gangen duurde het erg lang. Ook de drankjes kwamen niet veelvuldig door..... Na wat klagen kwam iemand (manager of kok?) proberen orde op zaken te zetten. Ook daarna nog niet helemaal gelukt.....

Eten was wel goed.

27. Heerlijk gegeten voor een mooi klein prijsje. Service varieert nogal. De een is veel klantgerichter en vriendelijker dan de ander. We konden aangeven dat we op tijd weg moesten, omdat we naar het Beatrixtheather gingen en daar werd ook keurig rekening mee gehouden. Al met al een zeer geslaagde avond gehad en we gaan zeker nog eens terug!

28. Beneden gezeten waar het erg gemoedelijk is. Eten was ook prima, alleen was de bediening niet erg vriendelijk. Hierdoor is de avond toch gedeeltelijk minder leuk uitgevallen. We waren met een grote groep wat ook problemen opleverde. Voorgerechten van enkele kwamen veel te laat aan en dat terwijl het nog redelijk rustig was. Geen tweede bezoek hier.

29. Bij voorkeur eet ik thuis, omdat de meeste restaurants geen goed betaalbare vegetarische schotel hebben.

Maar gisteren vonden wij het vegetarisch voor- en hoofdgerecht zorgvuldig samengesteld.

In vergelijking met een eerdere ervaring met Connaisseur: ditmaal klasse! Ook de wijn verdient een krans.

Jammer dat ik mij niet liet verrassen door de kok voor het dessert....

30. Grote porties, maar voor een klein prijsje kun je hier goed eten. Beneden vind ik het gezelliger dan boven.

31. Mauzer 2623 punten

Grandioos...!

Heel goed eten, super sfeervol, eerlijke vlotte bediening, lekker aan het water, zeer zeker voor herhaling vatbaar!

32. Wel druk maar erg gezellige sfeer en zeker niet rumoerig. Vriendelijke bediening. Erg goed eten voor deze prijs. Ben zeer tevrede.

33. Al met al een aanrader, alleen erg jammer dat er een collectant langs de tafels kwam.

34. bediening zeer slecht
    ongeinteresseerd,vergeten stokbrood,pepersaus.
    zoeken om iemand te vinden.
    jammer,vervelende nasmaak.en dat op een mooie lokatie.
    Eerdere ervaringen altijd goed.

5,1
  35. Goed restaurant, wel druk dus geen intieme sfeer. Veel eten voor weinig geld. Voor 18:00 de helft v.d. prijs!

36. B.Kraaikamp

De drukte alleen al zegt dat het goed te eten is. Misschien iets te krap op elkaar.