Kalimera in Utrecht

Restaurant Kalimera bevindt zich in The Food Spot, aan de A2 (afrit 6, Ring Utrecht Noord). The Food Spot beschikt over eigen parkeergelegenheid.

• OV

Vanaf Utrecht CS, neem stadsbus 39 richting Maarssen (via Terwijde). Na ca. 20 minuten uitstappen op halte Meijewetering. U staat nu bij The Food Spot. Restaurant Kalimera bevindt zich op de 2e verdieping.

• Suikervrij

1420329820 77
1582671924 77
1685203780 77

1. Han van der Loo

Wij zijn op Moederdag met zijn vijven bij Kalimera geweest.
    Het was Top. Druk, maar dusdanig georganiseerd dat er geen lange wachttijden waren. Veel keus en goede kwaliteit. Wanneer je naar huis gaat, besef je dat je beter iets minder had kunnen nuttigen. Pffff. Afwisselende live muziek.
    Al met al, zeer geslaagd en voor herhaling vatbaar.
    Enige minpuntje was dat het eten niet echt warm was.
    Groet, Han.

2. Rosa 20 punten

Hier de 24e geweest bij optreden Paul Turner.
    Buffet vonden wij erg lekker, vooral de carpaccio.
    Ook de zalm en garnalen waren goed.
    De combinatie grieks buffet/optreden BN'er is echt erg leuk.
    Wij komen zeker nog een x terug!

3. Gisteren avond vanuit brabant hiernaar toe gekomen en met z'n 3 en heerlijk gegeten, leuke sfeer, lekker eten, gezellige muziek, en leuke koks, erg genoten.

4. van Straaten

Wij hebben hier ons 25 jarig huwelijksfeest gehouden, met ruim 90 personen.
    Het was helemaal top.
    We hadden een dranken arrangement erbij genomen.
    Heerlijk eten en we kregen volop te drinken.
    Echt een restaurant om nog een keer terug te gaan.
    Kalimera bedankt, want mede door jullie is het een onvergetelijke avond geworden.
    21-02-2012

5. Wat een ontzettend leuk idee dit restaurant!! Wij houden erg van Grieks eten, niet alleen de gyros en tzaziki maar ook juist alle andere gerechten die je niet overal vindt. En bij Kalimera krijg je dus de kans om van alles te proeven en te nemen! Dat vonden wij heel erg leuk want het was ook allemaal heel goed klaargemaakt, dus hulde! En dan werd er ook nog gezongen, gedanst en met borden gegooid, onze avond kon niet meer stuk. Snel weer, top!!

6. Ik ben helemaal niet tevreden over restaurant Kalimera, ik heb hier al 2 keer gegeten en allebei de keren waren teleurstellend. Het eten is veelal koud en vaak al snel op waardoor je als je iets later bent (half 8) er al te weinig keus is.

3,3
  7. Vandaag samen met mijn vriendin voor het eerst bij Kalimera gaan eten. Vriendelijk onthaal en uitleg bij binnenkomst. Het lopend buffet bij de Griek niet gewend, was erg verrassend. Hierdoor heb ik dingen gegeten wat ik voorheen niet eerder gegeten heb.Ook de entertainment was leuk. Op entertainment gebied treden er leuke en bekende artiesten op.

8. Vandaag voor de 5de keer geweest, voorlopig maar even niet meer. Het lijkt wel steeds minder te worden. Voor achten waren we in het restaurant. Bijna geen voorgerechten meer en het antwoord was al bijna bekend, het zit in de oven. De koks doen hun best het gezellig en goed te doen, ben bij de vis blijven hangen en het was jammer dat een filet toch veel graten bevat.
    Storend vind ik het dat de buffetten met name de voor en nagerechten al om iets na 21.00 nagenoeg leeg zijn en je krijgt niet de indruk dat daar verandering in komt.
    Na een aanvaring met de mevrouw van de (bewaakte) garderobe, ik heb mijn eigen jas gepakt er was tenslotte niemand om deze te geven, was ik er wel even klaar mee.
    Toch jammer want voorheen vond ik het erg gezellig.

5,7
  9. Dit is het slechtste restaurant waar ik in tijden heb gegeten. Ik snap niet dat er hier zo lovend over wordt gesproken. De keuze aan eten vond ik zeer beperkt, ik had hier veel meer van verwacht. Het eten dat er wel was, was smakeloos; harde en koude rijst, waterige griekse worst, stukjes rauwe gyros, de inktvingen waren enorm taai, de slagroom was bijna boter etc. Kortom het was totaal niet lekker en natuurlijk zonde van de tijd en het geld.

1,9
  10. Zie een eerdere recensie, wederom uitstekend. Muziek was wel aardig maar helemaal niet Grieks. Voelde dubbel: net alsof je Grieks eet in een niet-Grieks restaurant.

Verder was bijna alles weer prima: alleen het eten in de rechaudbakken waar de mousaka e.d. in klaar staat, werden later op de avond niet meer bijgevuld.

11. Buitengewoon veel keuze. Vriendelijk personeel die ook alert zijn op lege glazen en zeer goede koks. Mijn favoriet tot op heden!

12. Petersen

Heerlijk gegeten!

We zijn vriendelijk ontvangen en zijn de gehele avond goed voorzien van eten en drinken. Het eten wordt met veel aandacht bereid en de chefkok maakt er een mooi plaatje van.

We willen Apostolos bedanken voor de geweldige avond, tot ziens in Griekenland (Thassos / Potos / Halkidiki / Kalitea).

Groetjes.

13. In 2 weken tijd 4 restaurants bezocht, met als resultaat slecht tot matig gegeten.

Uiteindelijk hier gegeten en dit was een verademing.

Mooie inrichting en zeer goed en gevarieerd gegeten.

Wat zeer belangrijk was was dat het personeel uiterst vriendelijk was. Vooral de dame van de receptie.

14. Had een geweldige avond bij Kalimera!

Vriendelijke bediening, lekker eten, mooie live griekse muziek.

Wij (2v+3k) hebben echt genoten en komen zeker terug.

15. Eten was heel lekker en het was heel gezellig. Leuke sfeer mooie muziek, we waanden ons terug op Corfu :)

16. Heerlijk gegeten! Beter dan andere Griekse restaurants!

Band speelt super, maar tikkeltje te hard..

17. Jennifer

Zondag 29/05 daar gegeten met z'n vieren. Een mooi aangekleed restaurant met veel sfeer en heerlijk luisteren naar live muziek. Eten is goed/netjes opgediend, veel variatie.

Voor 10 euro extra kan je ook kreeft bestellen. Service en bediening is goed geregeld. Appie (restaurantmanager) houdt van een babbel bij elke tafel met de gasten. Het restaurant is een aanrader en wat ook fijn is je zit niet tijdsgebonden.

18. Gisteren voor het eerst bij Kalimera gegeten en een heerlijke avond gehad! Het eten was heel smakelijk en van goede kwaliteit, er was volop keuze, ook veel lichte gerechten, uitstekende vis van de plaat en vlees van de grill. Ondanks de locatie (industrieterrein naast de A2) binnen een gezellig sfeer, kwalitatief goede live-muziek erbij, aardige en attente bediening, persoonlijke aandacht van de baas. Kortom: we komen zeker terug en nemen dan onze vrienden mee. Dan wordt het nóg gezelliger!

19. Mooie ambiance, goede muziek maar het eten en de bediening was echt slecht. We moesten steeds vragen of ze onze borden van de tafel wilden halen. De bediening liep wel langs, maar deed niets. Het eten was niet smaakvol, het vlees wat taai. Wij waren met z'n vieren, maar vonden de kwaliteit echt slecht.

1,8
  20. Gisteren, tweede paasdag voor het eerst gaan eten bij Kalimera! Wat een geweldige avond. Ten eerste is de aankleding, interieur en inrichting ontzettend modern, maar tegelijkertijd sfeervol. Wij hebben hier vier uur gezeten. Het eten was erg lekker, er was veel keuze en je hoefde ondanks de drukte niet lang te wachten. Het live optreden was ook echt goed, niet te aanwezig, maar wel goed voor een heerlijke avond. Ik kom er snel weer terug!

21. We zijn hier gisteravond voor de eerste maal met zijn tweetjes geweest.

Ik moet zeggen dat ik niets dan hulde heb over dit restaurant.

Het eten was top en er was duidelijk voor ieder wat wils.

De bediening was erg vlot en vriendelijk.

De uitleg was duidelijk, en niet opdringerig. Dit werd trouwens bij ons gedaan door een oudere Griekse man die naar ons idee de vader van de eigenaar was.

De huis band maakte alles helemaal compleet, deze speelde afwisselend Griekse volksmuziek maar ook Engelse hits.

Wat vooral ook erg grappig overkwam was het Happy Birthday wat gezongen werd voor twee jarige gasten.

Er was ook duidelijk te zien dat de bar verstand van zaken heeft, naast ons zaten twee jonge jongens die een cocktail bestelde (Sex on the Beach) en deze zag er helemaal perfect uit.

Al met al een fantastisch restaurant waar je heerlijk kunt eten en drinken en waar een gezellige ongedwongen sfeer hangt.

22. We hebben er gisteren voor het eerst gegeten.

Ik snap niet dat mensen dit restaurant de hemel in prijzen.

Ik vind Grieks eten ontzettend lekker, maar dit....

Het buffet was fantasieloos. Het vlees was heel droog of aangebrand.

Het enige goeie aan dit restaurant was de pianist.

23. Erg slecht gegeten!

Het vlees was vaak niet gaar en sommige stukjes vlees waren veel te zout.

Keuze viel ook erg tegen, had hier veel meer van verwacht.

4,7
  24. Heerlijk gegeten, een perfecte sfeer.

Erg druk, maar heel gezellig.

25. Bart 28 punten

Kwamen rond 20.30 aan met 2 personen voor het all-inclusive concept.

Al het eten lag er al lange tijd en er was weinig meer van over. Weinig keus dus om wat op mijn bord te scheppen.

Ik vroeg om een suzuki maar de kok zei dat dat niet bestond.

Nadat hij deze vraag stelde aan zijn Griekse collega kwam hij erachter dat het wel bestond, maar dat het niet geserveerd werd vandaag.

Toen vroeg ik maar om een pasta maaltijd want veel anders lag er niet meer, deze werd met pijn en moeite klaar gemaakt en kreeg daarna een bord met 2 kg pasta erop gesmeten, zodat ik geen honger meer zou hebben.

Daarnaast waren de medewerkers niet heel erg sociaal meer.

Als ze vinden dat we te laat binnenkomen en liever alvast gaan opruimen kunnen ze dat van te voren zeggen.

Ik ben 20 minuten binnen geweest en wilde zo snel mogelijk naar huis toe. Na een klacht ingediend te hebben moest ik nog gewoon het volledige bedrag betalen terwijl en nauwelijks keuze meer was.

Het enige licht puntje was het live optreden en het interieur van het restaurant, dit was verder perfect.

3,7
  26. Uitstekend. Live optreden en service zijn geweldig.

27. 1 woord fantastisch, vrijdagavond 4 februari wezen eten, reuze gezellig en natuurlijk het fantastisch live optreden van Jennifer Ewbank. Het eten was heerlijk, goed idee zo'n buffet hoor. Mijn complimenten aan Spiros de eigenaar.

28. Waanzinnig restaurant met vaak live optredens.

Het is een echte aanrader voor een avondje uit.

Goed eten, goede en vriendelijke bediening.

Sfeer is goed.

Wat je betaalt komt zeker overeen.

Al bij al een dikke vette tien.

29. alexis konstantinidis

Zeer goede bediening, kindvriendelijk, goed eten en originele Griekse gerechten. Voor herhaling vatbaar.

30. Lekker gegeten in een fraai uitziend restaurant. Ook leuk live optreden trouwens van EliZe!

31. Gezellig en goede sfeer. Eten erg goed voor een scherpe prijs.

32. Prachtig restaurant! Eten heerlijk en bediening zeer vriendelijk.

Een aanrader.