Jozef in Utrecht

Kom ‘thuis’ bij Jozef op de Mariaplaats!

Parkeren is mogelijk in de parkeergarage Springweg, 50 meter achter Jozef.

Vanaf Utrecht Centraal is het maar 10 minuten lopen naar Jozef.

ma lunch 10:00 - 16:00 diner 17:00 - 22:00
di lunch 10:00 - 16:00 diner 17:00 - 22:00

Uitzonderingen

Open

• Hemelvaartsdag – 30 mei
  • 1ste Pinksterdag – 9 jun
  • 2de Pinksterdag – 10 jun

Kom ‘thuis’ bij Jozef op de Mariaplaats en maak kennis met zijn liefde voor lekker en bijzonder eten & drinken.

Jozef staat elke dag al vroeg in de keuken om een fijn ontbijt te verzorgen en gaat na de lunch en het diner door tot de laatste borrelhapjes zijn geserveerd. Broden komen elke dag vers van een lokale bakker en de croissants bakt Jozef lekker zelf.

Voor de vlees- en visgerechten kiest Jozef, waar mogelijk, voor de verantwoorde optie. Groente en fruit wordt zoveel mogelijk seizoensgebonden ingekocht. Hier-door zal Jozef’s dinerkaart ook vier keer per jaar wisselen van gerechten. Zo kookt Jozef met de seizoenen mee en kan hij altijd mooie en verse gerechten serveren. Benieuwd hoe dat eruit ziet? Bij Jozef is de keuken open en kun je met eigen ogen zien hoe de koks alles ter plekke bereiden.

5. Betalen Master Card pin Visa American Express

1532182002 74
1542391995 74
1549198657 75
1552601988 73

1. 3 Weken eerder heerlijk en gezellig gegeten bij Jozef (zaterdag), maar deze keer was (hetzelfde gerecht) totaal anders, niet lekker en ook weinig. Bovendien zoveel mensen op vrijmibo, waardoor we elkaar slecht konden verstaan aan tafel.

2. Dieuwertje

Geweldige bingo-avond! Speciale dank voor de dame die een groot deel van de avond onze tafel serveerde; zij was erg enthousiast en vrolijk! Pluim voor haar.

Bij thuiskomst zag ik wel dat een ginger beer maar liefst € 4.50 moet kosten bij jullie (ter vergelijking: de Grüner Veltliner kostte dat ook). Dat vind ik voor een relatief simpele frisdrank (soit, iets duurder dan een cola of een sourcy) wel érg aan de prijs. Wilde ik even als tip meegeven :-).

Verder een prima avond gehad!

Groeten

3. Gerard

Spies van ribeye was rose besteld maar was veel te droog. Vegetarische gerechten zijn hoogdrempelig, niet geschikt voor de gemiddelde eter. Verder een gezellige tent en goede service.

4. Lekker gegeten in een gezellige sfeer!

5. Jozef is leuk om met kinderen te eten. Gezellige speelhoek. Eten voor zowel kinderen als volwassen lekler en goede hoeveelheid. Ruime keuze aan bieren.

6. Edwin de Ron

Heerlijk op het terras gegeten voordat we naar de film gingen. Erg leuk en enthousiaste bediening. Eten en drinken was goed: asperges met vis en sate met rijst. Restaurant blijkt binnen nog ontzettend groot en erg gaaf ingericht te zijn. Aanrader!

7. Heerlijk gegeten en gedronken!

8. Lekker gegeten en goed gedronken. Fijne bediening en goede sfeer!

9. We hebben heel leuk gegeten bij Jozef. Er zijn verschillende hoekjes, wat meer een bar gedeelte waar wat borrels waren en wij zaten in het wat lichtere gedeelte aan de zijkant. Dat was heel prettig want wat rustiger. Ook leuk voor lunch want het is wat lichter. De bediening was heel prettig, we werden goed in de gaten gehouden, zonder dat het opdringerig was. Met evt dieetwensen vb glutenvrij ed kan goed rekening worden gehouden.
    Portie was groot. Mooi gepresenteerd. Voldoende keuze. Ook bijv verschillende verse theetjes.
    Al met al een zeer prettige ervaring en ik kom zeker vaker!

10. Gezellige boel op vrijdagavond, om 17h al stampvol. Leuke sfeer voorin, echt een huiskamergevoel. Eten is toch niet standaard, fish & chips bijvoorbeeld met zalm en gamba, verrassend! Goed dat er ook non-alcoholische cocktails op de kaart staan. Let op dat je qua tafel niet vlakbij de privé ingang van de kelder zit, de lucht die daar vandaan komt is niet best. Personeel is vlot, wel wat chaotisch (kwamen steeds 2 verschillende mensen vragen of we iets wilden bestellen, en dat was dan vaak 1 minuut ervoor al gedaan ;-))

11. Ik heb hier twee keer eerder gegeten, toen waren eten en bediening tien keer beter. De fish & chips - die we dit keer hadden besteld - zou lekker krokant moeten zijn, maar we kregen zompige stukken vis in vette paneer en kleffe frieten. Alsof de frituur nog niet op temperatuur was of de inhoud bevroren in de frituur was gemikt. Het was niet lekker. ik heb er wat van gezegd, het zou doorgegeven worden aan de keuken, maar verder werd er niks met mijn klacht gedaan.
    Het viel niet mee om te bestellen, er liep te weinig bediening rond die bovendien niet altijd oplette.
    De eerste twee keer zat ik in het hoger gelegen gedeelte, dat is een stuk gezelliger dan het lager gelegen gedeelte waar diverse gezinnen met jankende kinderen zaten. Van mij hoeft dat niet als ik ergens ga eten met vrienden.

12. Slome service en kwaliteit eten zeer matig. Had sate, zat geen smaak aan. En alles erbij zacht en doogekookt.
    Verder rioollucht in zij gedeelte…

13. Heerlijke sfeer en goed eten. Prijs was goed in verhouding met de kwaliteit van het eten.

14. Leuk restaurant, druk bezocht, eten en service prima, maar een tip!
    Zet mensen niet vlak bij een deur die de hele tijd open dicht gaat! En door.
    De uitgaande en binnenkomende mensen niet dichtgedaan wordt!
    Zit nu met een stijve nek… is een deurdranger een optie?

15. Reserveren is nodig. Gezellig druk, heerlijk eten.

16. Frenneke Mol

Gezellig. Wel jammer dat we in een zijvleugel zaten, waardoor geen contact met het werkelijke restaurant waar het gezelliger was.

17. We hadden een teamdinertje wat perfect bij Jozef kon. We hadden een eigen hoekje waar we helemaal onze eigen gang konden gaan! Het eten was heerlijk en de service was goed! Zeker een aanrader!

18. Ik heb bij Jozef mijn verjaardagsborrel gehouden. Erg fijne bediening en leuke sfeer!

19. Voor de 2e keer gegeten bij Jozef. Er wordt met liefde gekookt. Zuurkool kroketten waren heerlijk en niet te zwaar voor een voorgerecht. Kabeljauw met spek was perfect gegaard. Alleen creme brulee was wat over-the-top met boerenjongens er overheen en dan nog een verdwaalde framboos hier en daar. Relaxte sfeer, attente bediening en goede prijs/kwaliteit verhouding. Zeker een aanrader.

20. Leuke plek om met vrienden wat te eten en drinken. Gezellig druk op vrijdagavond; reserveren zeker aanbevolen. We namen allemaal een hoofdgerecht en dit smaakte erg goed, porties prima. Ruime keuze uit bieren van tap en fles. Het is heel groot binnen maar zo voelt het niet door alle hoekjes etc.

21. Joost Evers

We hebben met drieën lekker gegeten en genoten van de snelle, vriendelijke, rustige en adequate service van de mensen bij Jozef.
    Voor herhaling vatbaar!

22. Annette van Miltenburg

Het reserveren verliep zonder problemen, wij kregen een ronde tafel, zoals gevraagd. De kaart en de drankjes en het voorgerecht kwamen nog redelijk vlot, het voorgerecht was lekker. Voor het hoofdgerecht hadden we al veel geduld nodig, maar het kwam na bijna drie kwartier. Wel lekker! Voor het nagerecht hebben we een half uur op de kaart gewacht, we hebben toen maar om de rekening gevraagd, anders was het waarschijnlijk wel heel laat geworden. Jammer, zo druk was het ook niet, daar lag het niet aan. Maar het meisje wat ons bediende had er schijnbaar niet zoveel zin in.

23. Marjan Lommerse

Lekker gegeten en bijzonder vriendelijk personeel ondanks de grote drukte!

24. Marcel Blommestijn

Prima gegeten. Goede prijs kwaliteit.

25. Etennahetwerk

We hebben op een dinsdag avond met 6 personen heerlijk gegeten bij Jozef. Kwaliteit overtreft verwachtingen, borden zijn ook leuk opgemaakt. Personeel vriendelijk, maar typisch voor Utrecht nog jong en matig ervaren in de bediening, waardoor niet altijd even oplettend/efficiënt. Domper waren wel de bizar lange wachttijden tot dat de gangen werden geserveerd, duurde telkens ruim 45 min, vandaar het magere cijfer voor service.

26. We waren er afgelopen vrijdag 30-11-2018. Het meisje wat ons bediende was echt buitengewoon aardig en gastvrij. We komen dus graag nog eens terug.

27. Met een groepje van werk hier heerlijk gegeten: sfeer bij Jozelf is prima, eten was heerlijk, personeel zeer gastvrij en mee-denkend - precies zoals je wenst bij een etentje. Akoestiek was wat lastiger, maar dat ondervind ik vaak in restaurants. Zeer zeker een aanrader!

28. De tafel was volgens afspraak gereserveerd, de bediening was efficient en snel, het eten was goed, de drankjes kwamen snel en de sfeer en ambiance was top!

29. Goeie sfeer, leuke gerechten en heel smakelijk. Superlekkere frieten! Onthouden we zeker voor een volgend bezoek aan Utrecht.

30. Annette Veldhuizen

Maaltijd salade boerenkool was kraak nog smaak aan. Geen dressing, niks dan groenten uit water/blik op het bord. Gewoon vies en geen aanrader.
    Wel leuke en aardige serveerster.

31. Eten was wat prijzig maar wel lekker. Het was erg druk en de muziek stond te hard.

Wat erg tegenviel was de bediening. Lieve meiden maar geen hart voor bedieningswerk. Vreselijk als er runners zijn en mensen die wél bestellingen mogen opnemen… en als geen van hen attent is. 3× vragen om de kaart, 3× of we mogen bestellen, 2× om de rekening vragen… erg vermoeiend. Volgens mij is er geen floor manager die het overziet en leidinggeeft. Een smet op de avond.

32. Janine Mazel

Gisteravond hier met z'n drieën gegeten voor mijn verjaardag. Ik had er al eerder gegeten en geborreld en vond het eten goed, lekkere drankjes, goede sfeer en leuke bediening. Maar wat een teleurstelling gister. We moesten ruim een uur wachten op 2 simpele gerechten: fish en chips en de luxe saté. En hoewel de saté prima was, ook nog eens een zeer matige fish en chips. Vooral de fish: echt niet lekker. We kregen ter compensatie een drankje van het huis aangeboden en dat hebben we zeer gewaardeerd, maar ruim een uur moeten wachten op je eten… dat kan echt niet. Jammer.

33. Zeer goed gedineerd in een prettige ambiance!

34. Sfeer is goed. Eten op zich ook maar moesten er te lang op wachten, was niet warm genoeg en er ontbraken onderdelen uit de gerechten. Wel goedgemaakt met een kopje koffie van het huis. Het is ‘oke’.

35. Rob Huijsmans

Wat een mooie plek! Sfeervol, ontspannen sfeer, lekker gegeten.

36. Agnes Schipper

Heel gezellig restaurant en het eten was heerlijk.

37. Restaurant jozef eten en drinken.
    Is een gezellig restaurant! Je kan daar heerlijk eten en borrelen.
    En ze hebben daar verschillende biertjes.
    Je kan daar binnen zitten en buiten op het terras zitten.
    Echt een aanrader om daar naar toe te gaan.

38. Mooie zaak, leuke sweer en lekker eten.

39. We hebben op zaterdagavond echt lekker gegeten en gedronken, geen alledaagse combinaties die heel lekker waren en tegen een faire prijs, ongedwongen bediening.
    Op zondagochtend kwamen we enkel een koffie drinken. Toen die op was, wilden we gewoon nog wat blijven zitten, het regende ook hard buiten.
    Op minder dan vijf minuten werd ons drie keer gevraagd of we nog wat wilden drinken, dat deden we uiteindelijk wel, maar dat was een beetje opdringerig toch…
    Het zal een momentopname geweest zijn, want Jozef is een super plek!

40. Geweldige plek. Goede, attente bediening en heerlijk gegeten.

41. We hebben bij Jozef gegeten ter gelegenheid van de verjaardag van mijn vader. Gezellige en ongedwongen sfeer in het restuarant en een fijne speelhoek. De kinderen konden zonder problemen spelen en rondlopen, dit was erg fijn. Tussen de gangen door moesten we wel wat lang wachten, hier had iets meer tempo in gemogen. Verder heerlijk gegeten en we zullen ook zeker nog eens terug komen!

42. Erg gezellig, mooi ingericht, fijne sfeer, heerlijk eten, anders dan anders.

43. Het eten was Jozef is ons erg goed bevallen. De bediening was erg vriendelijk en persoonlijk. We hadden speciaal een tafeltje toegewezen gekregen waar we rustig zouden kunnen bijpraten. De gerechten waren stuk voor stuk prachtig opgemaakt en ook erg lekker. We gaan hier zeker terugkomen.

44. Eten was goed. Lange wachttijd helaas.

45. Gisteren met 2 vriendinnen wezen eten en waren niet onder de indruk. Bediening was niet alert als je nog wat wilde bestellen en pas toen we koffie gingen bestellen werden borden eindelijk weg gehaald.

46. Super avond gehad met alle collega's! We zijn uitstekend geholpen, uiteindelijk nog verhuisd naar een andere tafel op ons verzoek. Werd helemaal niet moeilijk over gedaan. Eten en bediening was helemaal goed, iedereen was enthousiast. Geslaagd avondje!

47. Wim Terpstra

Prima ambiance en bediening. Algemeen oordeel binnen gezelschap: bijzonder geslaagd als locatie voor een bedrijfsborrel.

48. Service en sfeer is prima bij Jozef, het eten was alleen redelijk koud / niet warm, zonde.

49. Anoniem

Goed geregeld, prima service en lekkere bites (vooral die nachos!)

50. Fijne tent, voor zowel de borrel als diner. Maaltijdsalades en limonades zeer aan te raden! Ruime selectie bieren en andere alcoholische versnaperingen, voor ieder wat wils. Met kers op de taart vriendelijk personeel en een zeer stijlvolle inrichting. Utrecht is een prachtig restaurant/bar rijker. Ik blijf terugkomen!

51. w.a.landa

Wederom met veel plezier gegeten en van de sfeer genoten, het voelde ongedwongen huiselijk.
    Alweer was de bediening gezellig en bekwaam.
    De avond is bij voorbaat prettiger na zo'n begin.

52. jokebusser

Gezellig hoor, vriendelijk personeel!

53. Zeer gezellige plek. Erg sfeervol en mooi ingericht binnen.

54. Jacqueline

Prettige akoestiek in de ruimte. Vriendelijk en behulpzaam personeel, goede service.
    Vlotte bediening en lekker gegeten. Kortom een aanrader.

55. Mooiste plekje gekregen. En verder heel attente en vrolijke bediening. En eten was erg lekker. Sfeer in Jozef is heel fijn.

56. Prima tent voor als je met een wat groter gezelschap bent. Verwacht geen haute causine, eten is van gemiddeld eethuiskwaliteit. Bediening is vlot en attent. Niks mis mee.

57. Sfeer is goed, zo ook de service. Reserveren is zeker nodig op een donderdag of vrijdag. Veel groepen die komen borrelen. Wat betreft het eten: Het brood vooraf is lekker. De kipsaté was droog en flauw van smaak.

58. Gezelllige plek in Utrecht, leuke stek om vrienden te ontmoeten en te borrelen. Iets minder geschikt om te eten vaneege de drukte en het rumoer.

59. Gisteravond hier gegeten en het was niet helemaal zoals ik me dit voorstelde. Het duurde lang voordat mijn gemaakte reservering duidelijk was en na overleg werden we aan een klein tafeltje bij de ingang neergezet, zeker niet een 'leuk plaatsje'. Dit leek sterk op enige improvisatie maar vooruit.
    Vervolgens was de bediening wat onpersoonlijk. We kregen alles wel maar de soep van de dag werd wat smakeloos opgedreund met het gezicht de andere kant op. De drankjes en bestelling werden wel normaal opgenomen en volgde snel hierna. Echter de fles wijn en karaf water die we bij het eten bestelde werd op tafel gezet en tot onze verbazing niet eens geopend. De waterglazen bleven nog gestapeld, fles wijn hebben we dan zelf maar opengemaakt en ingeschonken. Dat heb ik eigenlijk nog nooit ergens meegemaakt en zeker ook niet op een moment dat het niet eens zo heel druk was. Hier liet de bediening het dus ernstig afweten. Het eten volgde met een eenvoudig 'eet smakelijk' toegevoegd, geen toelichting of wat dan ook. Tijdens het eten en in het voorbij gaan en afruimen van de tafel ernaast werd er nog gevraagd of alles naar wens was maar dit kwam niet echt gemeend over. Het eten was al met al gemiddeld en helaas zorgde de weinig geïnteresseerde bediening voor een onvoldoende voor de hele avond. Het kan met weinig moeite en zonder kosten beduidend beter!

60. Leuke sfeer, maar kwaliteit en kwantiteit van het eten staat niet in verhouding tot de prijs. Een dunne, doorbakken entrecote met pezige stukjes als “hoofd”gerecht en coquilles als voorgerecht.

61. Caroline

Leuke sfeer, aardige mensen...

62. Op een maandag was er genoeg volk om een gezellige avond te hebben. De coquilles (vooraf) waren zalig, de eend en entrecote echte aanraders en zelfs het dessert (we zijn meestal niet zo van de desserts) was erg goed (creme brulée). Porties waren flink en de glazen wijn werden gul ingeschonken. Het personeel was vriendelijk en zorgzaam. Wij komen zeker terug!

63. Wim van Grimbergen

Zeer gezellige en uiterst klantvriendelijke omgeving. Prima eten. Smakelijk bereid en alleszins redelijke prijzen. Bediening ook qua tijd (niet lang wachten e.d.) : niets op aan te merken.
    Vriendelijk, correct, aandachtig.
    Aan te bevelen!

64. Het eten was lekker, toch beetje prijzig voor wat je kreeg. We werden (terwijl we een reservering hebben gemaakt) aan een tafel schuin naast de deur geplaatst. Het tocht hier enorm vanwege de kleine tussendeur die niet goed uit zichzelf sluit. Het bier van de pomp is lekker!

65. Wij hebben bij Jozef gegeten in combinatie met de pubquiz van upbeatles die hier iedere maand wordt georganiseerd. Zoals gewoonlijk gezellig druk. Helaas was de quiz hap op waardoor we van de gewone kaart moesten bestellen. Ook lekker maar wel jammer vooral omdat dit wat duurder is. Verder prima service en we konden graag weer.

66. Leuk zitten, prima bediening, eten viel tegen. De ravioli was echt niet lekker. Keep it simple zou beter zijn.

67. Gezellig eetcafé, leuke locatie, prima kaart, leuk opgediend. Bediening was vond ik minder goed, niet zo vlot en gaf verkeerde informatie over gerecht. Tenslotte zag er onverzorgd uit.

68. Lekker geluncht bij Jozef.
    Sfeervol ingericht en vriendelijke bediening.
    Hotdog: zeer bijzonder.
    Kroket: lekker.
    Marokkaanse soep: heerlijk.
    Tosti: nogal gewoon.

69. Wij hebben een hele gezellig avond gehad, maar het eten was echt onder de maat. Smaakloze carpaccio en aangebrande saté op ons bord gehad. Jammer want met de sfeer en het interieur zit het wel goed.

70. Franz Krampf

Eten prima, onverwachte storende herrie van een paar wolken. Schreeuwende babes. Verschrikkelijk ongemakkelijke krukken van fout formaat. Niet uitnodigend om met een gezelschap langere tijd te zitten. Slecht formaat verhouding tussen krukken en tafels. Hier jaag je klanten mee weg. De slechte krukken blijven in herinnering en overschaduwen de uitstekende prestaties van keuken en bediening. Wij komen hier door zeker niet terug en verdient geen aanbeveling. Jammer!

Franz

71. Wij waren met 4 personen. Het eten was goed, de bediening is wel traag ondanks dat de zaak niet helemaal vol zat.

72. Ik had gereserveerd via website. Ze waren dit vergeten te checken. Uiteindelijk wel een tafeltje gekregen. Toen er na 20 min. nog steeds niemand vd bediening was gekomen, zijn wij weg gegaan. 2e x dat ik een vervelende ervaring had met de bediening. Ik kom hier niet meer. Jammer, want het is een mooie plek!