Hagenouw in Utrecht

Lekker eten in een gezellige sfeer!

P1 Moreelseparkgarage van Hoog Catharijne ligt op ca. 50 m. afstand. Overige parkeergarages van Hoog Catharijne zijn op loopafstand.

Hagenouw is op ca. 2 min. loopafstand van Utrecht Centraal.

Hagenouw laten bezorgen?

Uitzonderingen

Open

• 2e Kerstdag – 26 dec

Gesloten

• 1e Kerstdag – 25 dec
  • Oudejaarsdag – 31 dec
  • Nieuwjaarsdag – 1 jan

Op het Godebaldkwartier in Hoog Catharijne vindt u nabij de entree Moreelsepark Hagenouw Eten & Drinken. Geniet van een heerlijke maaltijd. Wij zijn dagelijks open voor lunch en diner. U bent natuurlijk ook welkom voor een goed glas wijn of een lekker biertje met een borrelhapje.

Bezoekt u het theater; wij hebben een theater menu à € 24,95 (u bent op tijd voor de voorstelling!). Alleen een hoofdgerecht of kiezen uit ons reguliere 3 gangen keuzemenu (kiezen uit de hele kaart voor € 29,95), u bent van harte welkom!

• Veganistisch

• Nieuwjaarsdag – 1 jan

1468206075 82
1478194564 78
1494842047 71

1. We zijn op 30-09-2017 met 4 dames. We hebben er de middags er gegeten en eind van de middag ook bij jullie gegeten. Was super goed en lekker. Mooi aan gekleed. Super gezellige personeel. Gezellige tafels en comfortabele stoelen. Ga zo door.
    Klazien Stephanie Tiny Aly.

2. Ontvangst kan echt niet(zie eerdere verhalen, oudere dame). Sfeer/ interieur matig en eten redelijk. Kortom we laten het bij 1x.

3. Wij werden (AH actie) ontvangen door een oudere rokerige "dame" die zeer kattig reageerde omdat wij niet direct begrepen hoe de korting werd berekend. Het eten was wel goed, maar niet voor de gewone prijs. Met de AH actie was het redelijk van prijs. Carpaccio was lekker, de schnitzel leek erg op de XL schnitzel van de Aldi, patat was erg lekker en sla stelde niets voor (een mini schaaltje 50 gram) en bij het vanile ijs was geen slagroom, wel een streepje chocolade . Al met al niet iets om voor een tweede keer heen te gaan, mede door de oudere "dame", die vrouw stoot gasten af.

4. Het voor- en hoofdgerecht werden snel opgediend, maar op ons nagerecht hebben we bijna een uur moeten wachten aan een niet-afgeruimde tafel. Hiervoor hebben we geen verklaring of excuus ontvangen. De jongere bediening was erg vriendelijk i.t.t. een oudere dame (eigenaresse?). Gedurende ons bezoek liep er steeds een dikke kat tussen de gasten. De kattenbak bevond zich in de buurt van de toiletten. De kwaliteit van het eten was in orde maar vanwege de bejegening én de aanwezigheid van de kat vinden we dit restaurant geen aanrader.

5. Marianne

Heerlijk gegeten voorafgaand aan de musical the Bodyguard. Vriendelijke bediening en lekkere lunch. Aanrader voor mensen die coeliakie hebben. Er wordt hier serieus omgegaan met glutenvrij eten!

6. Goed eten! Zou je niet verwachten vanaf buitenkant. Ook ik met mijn glutenallergie was geen probleem!

7. Het was even zoeken, maar wat een ontvangst en werkelijk heerlijk gegeten. Leuke gastvrouwen en een lekker ongedwongen sfeer. Top restaurant op een onverwachte plek.

8. Gegeten met een groep. We werden geïrriteerd ontvangen door de gastvrouw. We hadden een paar keer gebeld over de reservering en dat werd ons niet in dank afgenomen. Echt heel onprofessioneel. Het is dat we er vooraf betaald hadden met de ns actie, anders waren we ergens anders naar toe gegaan.
    Eten was lekker. Mijn zalm was wel vergeten en werd later gebracht. Was niet gaar en moest weer terug. Jammer, want het eten was verder goed. Vooral in verhouding met de prijs. De wc stonk heel erg en er stond een kattenbak beneden bij de wc's. De kat liep rond in het restaurant.

9. Vriendelijke bediening we werden zelfs door de rotzooi rondom Utrecht via de telefoon naar het restaurant begeleid. Voorgerecht prima... als hoofdgerecht de steak genomen, echt heel mals vlees. Al met al een goede ervaring.

10. We maakten gebruik van de AH actie en hadden vrije keuze uit alle gerechten op de kaart. Tomatensoep vooraf, mixed grill als hoofdgerecht en vanille-ijs met slagroom als toetje. Heerlijk gegeten, grote porties, gevarieerdheid in sausjes en alles heerlijk klaargemaakt! Prijs-kwaliteitverhouding is goed, je betaalt zeker niet te veel voor wat je krijgt.

De sfeer was gezellig, maar vanwege de grote drukte een beetje chaotisch en het personeel rende van hot naar her om iedereen snel aan het eten te krijgen. Wat mij betreft had de tijd, die er tussen het opdienen van de verschillende gangen van het menu zat, wel wat ruimer gemogen: ik vond dat een beetje te veel gehaast. Het personeel was, ondanks de drukte, wel heel erg vriendelijk en de service was gewoon goed.

Zeker een restaurant om in gedachten te houden als je voor een prima prijs uitstekend wilt eten op een locatie, die perfect is gelegen bij openbaar vervoer, het centrum en het uitgaansgebied van Utrecht.

11. Leuk restaurant, met NS actie geweest, goede bediening. Alleen de soep is zonder vlees, beetje jammer. Verder geen opmerkingen, leuke sfeer en goed eten.

12. Ik vond het een "gewoon" restaurant.

Ik had tomatensoep als voorgerecht. Het was inderdaad tomatensoep, maar daar was ook alles mee gezegd, er zat nog geen stukje vermicelli in.

Hoofdgerecht lasagna; de lasagna heel flatsig en niet bijzonder van smaak. De patat was nog het lekkerst van het geheel. Steak van mijn vriend was ook matig. Het toetje was wel erg lekker, maar volgens mij helaas het enige wat huisgemaakt was.

Mocht ik Utrecht nog eens bezoeken, dan zou ik ergens anders heen gaan.

14. Bert Mulder

Via website uitgezocht daar wij naar het Beatrix theater zouden gaan. Daarop stonden goede recencies. Helemaal waar. Prijs en kwaliteit verhouding prima.
    Gemoedelijke bediening en wij komen er beslist nog eens terug.

15. M.v.Poll-Knobel

Wat ik heel erg jammer vind is dat wij (mijn zus en ik) een heel slechte ervaring hebben. Ik had een lunch geboekt, kreeg ook een hele fijne mail van Hagenouw, vol verwachting wij er naartoe.
    Om 11.53 aangekomen op Utrecht Centraal daarna naar Hagenouw gelopen, kwamen daar aan, was wel open maar er was nog geen licht aan, of we even wilden wachten was nog niet open, voelde al niet fijn aan, ik zeg, we hebben gereserveerd voor 12 uur, o gereserveerd, ik liet de mail zien, werd nog niet gezegd , zoekt U alvast maar een plaatsje, of we "buiten" wilden wachten. Al met al een "niet welkom" gevoel en de bediening zag er niet verzorgd uit.
    Jammer heel erg jammer, was ook nog een verrassing voor mijn zus.

M.v.Poll-Knobel.

16. Louise van Dijk

Hartelijke ontvangst, eten heerlijk, zeer verzorgd. De bediening is erg gastvrij, er hangt een gezellige sfeer in de zaak. Kortom: voor herhaling vatbaar!

17. Mevr. M.J. de Leur

We hoefden niet lang te wachten met het eten. Werd snel geserveerd. Stukje vlees was prima; alleen de patat was lauw.Toetje erg lekker. Prima sfeer.

18. Walter de Graaf

Als leuke start van de avond bij de Musical "Moeder ik wil bij de Revue" hebben wij ons diner gegeten bij Hagenouw. Dit bleek een hele goede keuze. Bij ons drankje kregen wij een lekkere amuse "salade Caprese". Ons voorafje bleek ook al een schot in de roos, mijn mosterdsoep was heerlijk en ook mijn vriendin vond haar Carpaccio erg lekker. De hoofdgerechten waren ook heel lekker. Mijn Wienerschnitzel met peper-roomsaus was erg goed en mijn vriendin haar Kogelbiefstuk was ook beter dan verwacht. Deze werden allebei geserveerd met meer dan genoeg frites met mayonaise en een lekkere salade. Het toetje van de Chef is helemaal een aanrader, als je wil weten wat dit is raad ik je aan om hier te gaan eten. Al met al een superdiner voor de schappelijke prijs van nog geen 30 euro p.p. inclusief een lekker biertje.

19. jeroen bosman

Gisteren waren wij naar het Beatrix-theater voor de musical "Moeder, ik wil bij de revue". Als voorafje een lunch bij Hagenouw, voor ons onbekend, maar ruim voor de aanvangstijd van de musical open en op prima loopafstand van het theater. Toen wij aankwamen werd de deur geopend en konden we onze plek kiezen. De bediening was snel, maar niet opdringerig en we hebben met genoegen onze lunch daar gegeten. Rustige muziek vind ik ook altijd erg belangrijk, zodat je gewoon met elkaar kunt praten en tóch muziek die iets toevoegt aan de sfeer. Een volgende keer zullen wij zéker weer denken aan Hagenouw!

20. Gewoon niks mis mee. Met groepje van 7 wezen lunchen. Vriendelijk en behulpzame mensen daar. Eten goed en vers. Snelle service. We komen er terug

21. Voor ons musical uitje eerst een heerlijk hapje gegeten bij restaurant Hagenouw. Een sfeervol restaurant met prettige én snelle bediening, zodat wij met 4 personen keurig op tijd in het Beatrix Theater waren. Het eten werd smaakvol opgediend met vooraf een amuses van de zaak. Het vlees van mijn gril mix schotel was veel en mals met een lekkere smaak voor een redelijke prijs. De anderen hadden wat anders en waren hier ook heel tevreden over. Succes Hagenouw. Tot een volgende keer!

22. Na een dagje Legoworld wilden we voordat we naar huis gingen, iets eten. We hadden ontzettende honger dus echt even rustig de binnenstad in om een restaurantje te zoeken, daar hadden we geen zin in. Dus snel gekeken wat er op het Hoog Catherijne zelf te vinden was. We kozen er drie uit om te gaan kijken, want die zaten toevallig in het zelfde pad. Hadden ook absoluut geen hoge verwachtingen.
    Maar wat werden we hier verrast!
    We werden vriendelijk ontvangen door de gastvrouw/eigenaresse. De bediening was een leuke en vriendelijke jonge man die duidelijk plezier had in zijn vak. Later bleek het ook nog een stagaire te zijn die er pas drie maanden werkte, dus die komt er wel.
    Het eten was heerlijk! We kregen van het huis een zelfgemaakte kipnugget met truffelsaus. Heerlijk!!! We hadden beide een voorgerecht om onze vingers bij op te eten. Daarna duurde het even voor dat het hoofdgerecht kwam. Toen ik daar na een minuut of 40 naar vroeg, verontschuldigde de jongeman zich dat het zijn fout was omdat hij was vergeten om het door te geven. Dat wilden wij hem graag vergeven omdat we ons toch heerlijk verwent voelden. Tip voor hem is om het de volgende keer gewoon zelf te vertellen.
    Thijs had hert en lekker zelf gemaakte rode kool met een peertje uit de tuin van een van de vaste medewerkers, die daar ook vol trots graag over vertelde. Wij zijn al vaker uit eten geweest maar ik heb Thijs nooit zo zien genieten van het eten (behalve van mijn eten....). Ik had de ossenhaas gevuld met paddestoelen en omwikkeld met parmaham. De ossenhaas was heerlijk voorbereidt, lekker sappig. De parmaham maakte het geheel erg zout en de paddenstoel voegde niet veel toe. Ik denk zelf dat als de ossenhaas met een zuur/zoete vulling was bereid, dat het een perfect gerecht was geweest. Zelf had ik een vulling met bv Cranberry wel lekker gevonden. Dat zou dan een heerlijke tegenhanger van het zoute parmaham geweest zijn. En toen kwam het dessert.......Thijs had een apfelstrudel met ambachtelijk bereidde kaneelijs en ik kreeg het heerlijkste zelf gemaakte chocoladetaartje wat ik ooit gegeten had met frambozenijs. Je gaat hier niet weg met honger en het is zeker een aanrader qua kwaliteit. Wij gaan hier zeker nog terug komen.

23. Susanne Abrahams

24. Afgelopen zaterdag zijn we hier wezen eten. Het eten is super goed en betaalbaar. Het enige negatieve wat wij vonden is dat het personeel vrij amicaal is. Naar onze mening veelst te amicaal. Maar verder echt een aanrader! Het restaurant ziet er netjes en schoon uit.

25. Ik heb erg lang moeten wachten op service, en vervolgens ook op mijn eten.
    Het smaakte wel goed maar voor de prijs vond ik het eten erg mager.

26. Wij komen weer terug! Bediening is super, ambiance gezellig, eten.. mjammmieeee!
    Wij hadden eerst via groupon bij Hagenouw gegeten, gelijk een goeie indruk, een gevarieerde kaart, betaalbaar en erg lekker.