Grandcafé Winkel van Sinkel in Utrecht

zo lunch 11:00 - 16:30 diner 17:30 - 22:00

1500196446 43
1620461508 43

1. Janneke de Rooij

Mooi gebouw, snel geholpen. Het eten was alleen niet te doen. Zowel de schnitzel als de kip waren niet gaar. De schnitzel was niet gebakken en koud!! De bediening vroeg naderhand niet of het eten gesmaakt had. Super jammer, maar je kunt hier beter niet eten.

3,5
  2. Charlotte Staring

Caesarsalade voor de lunch besteld, echter ontbraken er 2 ingrediënten, nl tomaatjes en ansjovis. Pas bij navraag werd er gezegd dat de ansjovis op was, de tomaatjes kreeg ik erbij in een bakje. Ter compensatie van de ansjovis kreeg ik een half bakje frietjes.
    Doordat de ansjovis ontbrak was de smaak van de salade minimaal, waardoor ik minder dan de helft heb opgegeten. Bij het afruimen van de tafel werd niet gevraagd of het gesmaakt had en ik moest voor deze karige salade de volledige prijs van €17,50 betalen.

2,2
  3. Aurora Marien

We hebben weer genoten vh eten en de ambiance.

4. Bediening is vriendelijk en doet zijn best, maar er loopt voortdurend van alles mis. Bestellingen worden vergeten, menukaarten moeilijk te vinden, bediening traag, pinapparaten moeilijk aan de praat te krijgen.
    Eten niet mooi opgediend, ziet er niet uit en was ook absoluut niet lekker. Geen enkel gerecht was oke en we hadden er vier verschillende ...! Het stelde niets voor, nauwelijks groente, smakeloos, te rauw vlees, te droge schnitzel, echt een grote teleurstelling. In orde waren alleen de verschillende biertjes en de friet. Chocola bij de koffie bleek oud en ook smakeloos. Ongelofelijk dat je dit je klanten durft voor te zetten en er dan ook nog eens 175,- euro voor durft te vragen.
    Mijn advies: Ga hier niet eten!!!

2,5
  5. Vers? De pasta met scampies was gewoon opgewarmd en zeker niet vers bereid!
    Was matig warm en de portie was erg klein. Met 5 scampies en 3 stukjes groene asperge. En dat voor die prijs. Schandalig!
    Ook het sucadevlees met groenten was smakeloos en opgewarmd.
    Leuk, sfeervol pand maar zoek iets anders!

Datum van bezoek: februari 2023

1,8
  6. Leuke plek, maar helaas het eten was vreselijk. Samen met mij zus een steak-tartaar besteld (ad € 12): Wat we kregen bestond uit een klein rond in elkaar geperste stukjes vlees met pezen erin, bij elkaar gehouden door rouw ei, “gelardeerd” met 2 niet knapperige toetsjes en wat toefjes truffelmayonaise. Het vlees was niet te eten en het leek wel afvalvlees. Walgelijk; nooit meer. Kenbaar gemaakt aan de bediening; we ieder een drankje zonder te betalen.

2,6
  7. Eerst iets gedronken bij de wijnbar, heel aardig en attent bediend. Maar toen het restaurant….er kwam niemand om drankjes op te nemen, de drankjes kwamen ook niet, de borden werden niet opgehaald, de kaart voor desert werd niet gebracht, afrekenen lukte ook niet. Kortom waardeloze bediening. En er was voldoende personeel, ze hadden het druk met elkaar.

2,9
  8. Helaas was het buitengewoon slecht, ik had een broodje gerookte zalm! Kraak nog smaak de gerookte zalm was grijs/bruin op drie blaadjes sla en een kwakje dille dressing o.i. wat er op leek. Het was duidelijk zonder liefde gemaakt. En dat voor een prijs waar je U tegen zegt! Wij komen hier niet weer.

Graag wil ik een compliment geven aan de bediening! Heel aardig en correct.

9. hans van den heuvel

Mooie locatie, aardige bediening die wel erg lang doet over een bestelling. Het eten is echt zwaar onder de maat in verhouding tot de prijs. De risotto met paddenstoelen, bak risotto één gerecht met 1 paddenstoel, de andere 1,5 en echt niet goed in bouillon gekookt. De entrecote van wit vlees? Waarschijnlijk fricandeau. Zowel de entrecote als de reerug niet warm. Er is één risotto van de rekening gehaald, maar voor die prijzen mag je gewoon goed eten verwachten. Meer een winkel voor bitterballen en een biertje, dat zal wel lukken. Het is in ieder geval wel te begrijpen waarom we hier nog wel konden reserveren.

2,4
  10. Nog nooit zo een slechte ervaring gehad in een restaurant als bij de Winkel van Sinkel.
    Afgelopen zondag gingen wij naar het Beatrixtheater en wilden daarvoor in het centrum wat eten. We waren om 16.50 uur bij de winkel van Sinkel en de voorstelling begon om 19.00 uur, dus ruim de tijd. We bestelden een witte wijn en een tonic en vroegen de menukaart.
    De witte wijn werd direct aan tafel in geschonken, maar de tonic liet erg op zich wachten. Bij navraag bij het meisje wat ons bediende zei ze dat het eraan kwam. Blijkbaar moest de tonic door iemand anders geserveerd worden. Wat er kwam ..... geen tonic, terwijl er echt heel veel personeel rond liep wat niets aan het doen was. Nogmaals gevraagd waar de tonic bleef, die werd uiteindelijk na 20 min. gebracht.
    Even daarna kwam ons voorgerecht. Na het voorgerecht gebeurde er niets. Niemand kwam de borden halen, niemand kwam vragen of het gesmaakt had, niemand kwam vragen of we nog iets wilden drinken.
    Ondertussen bleef al het personeel voornamelijk doelloos heen en weer lopen.
    De tijd tikte echter wel door naar 18.00 uur, dus aan de bediening gevraagd of we het hoofdgerecht snel konden krijgen want we moesten naar het theater.
    Het meisje zou het doorgeven aan de keuken en nam eindelijk de borden van het voorgerecht mee zonder te vragen of het gesmaakt had en of we nog iets wilden drinken.
    Ondertussen hebben we wel alvast de rekening gevraagd zodat we, zodra we gegeten hadden direct konden opstappen.
    Vervolgens gebeurde er weer niets.
    Nogmaals gevraagd waar het hoofdgerecht bleef. Dat komt er zo aan werd gezegd.
    18.30 uur.... nog steeds geen eten. Geen contact te krijgen met de bediening dus maar naar de bediening toegelopen met de vraag hoe we dit op gingen lossen.
    Tja...lastig...wisten ze ook niet.
    Wij moesten nu toch echt vertrekken richting het theater dus we wilden ons geld terug.
    Moeilijk, moeilijk, maar uiteindelijk werd er uitgerekend wat de 2 hoofdgerechten gekost hadden. Dit bleek €49,00 te zijn. Aangezien dit niet in de kassa zat werd er gevraagd of we 1 euro hadden dan kregen we €50,00 terug.
    Schandalig wat een behandeling, had gewoon die €50,00 teruggegeven.
    Er kon ook nog geen sorry of een excuus vanaf.

11. Als vegetarisch hoofdgerecht een halve geroosterde bloemkool (met aardperen al net zo smakeloos en ongaar) waar geen doorkomen aan was. De blauwaderkaas moest je met een vergrootglas zoeken. Wel verschrikkelijk gelachen naderhand omdat we zo braaf alles opgegeten hebben 😂😂

2,4
  12. Ziet er gezellig uit, maar personeel bot en niet op elkaar ingespeeld, lang wachten op drankje en duurt lang voor je kunt bestellen lippenstift op het wijnglas, borrelplank de luxe ook een aanfluiting, berg rucola, blokjes kaas en klont roomboter, plus weinig warme snack, en het zuur is een tomaatje, nooit meer!

13. Mooie locatie maar daar is alles mee gezegd. Bediening moet je bijna tackelen om je bestelling door te geven. Koffie hebben we een half uur op moeten wachten. En op onze lunch bijna drie kwartier. Maar dan denk je yesss daar is mijn lekkere salade. Helaas gewoon een kom gemende salade, zonder enige dressing en 5 kleine stukjes koude kip, zonder brood of wat dan ook. Zonde van m’n geld geweest.

3,4
  14. We wilden lekker even lunchen en dit leek ons een mooi restaurant. Van buiten en binnen zag het er namelijk erg mooi uit!
    Eenmaal binnen werden we ontvangen door een ontzettend onvriendelijke en norse butler die ons maar zo een tafel aan wees.
    We hebben erg lang moeten wachten totdat er iemand bij ons kwam van de bediening om te vragen of we wat wilden drinken. Het duurde hierna ook heel erg lang voordat we ons drinken kregen. Er werd niet eens gevraagd of we ook een hapje wilden eten. Gevraagd of we eten konden bestellen waarop geantwoord werd: ‘ik zal het aan mijn collega doorgeven.’ Geen collega gezien, dus we hebben ons drankje betaald en zijn ergens anders naartoe gegaan. Niet voor herhaling vatbaar dus...

1,8
  15. Vriendelijk ontvangen. Ondanks de reservering eigen plek uitzoeken maar met 6 personen bleek dat minder gemakkelijk. Helaas kon de jonge moeder alleen op het invalidetoilet kolven(er is er 1 en dus is dit niet zonder druk wanneer je in ieder geval 20 min. Aan het kolven bent) terwijl op de bij reservering gestelde vraag of hier een goede ruimte voor was, positief geantwoord was. Een tweede punt van kritiek betreft het broodje met brie en vijg. Te zien was de brie, de vijg bleek een heel klein beetje spread te zijn onder de brie. De combinatie was de titel niet waardig. Uiterst vriendelijke bediening.

4,7
  16. Trees 13561 punten

Als je alleen binnen zit krijg je nog wat te drinken.
    Maar als er plots 10 mensen bijkomen zijn de 6 personeelsleden ook weg of ze zijn bezig met hun telefoon en staan met de rug naar je toe ze negeren je ze doen als of ze niks horen.
    Eten bestellen is ons niet gelukt niemand kwam naar ons toe... Drankjes bestellen was er ook niet meer bij... Niks meer van het personeel reageerde zou het komen omdat het al 12.00 smiddag was.
    Dan maar betaald en naar een klant vriendelijke eettent gegaan.

Dieptrieste ervaring....

17. Bediening zeer slecht.
    Kwaliteit eten matig.
    De keuken als ook de bediening kunnen het werk niet aan.

18. Vandaag brood met croquetten besteld. Brood goed. Croquetten bijna koud! Dus slecht.

3,5
  19. Vertaal van English naar Nederlands

Het is een mooie locatie, maar daar is dan ook echt alles mee gezegd. We hebben nu voor de tweede keer ijzerdraad in de appeltaart aangetroffen. Echt schandalig ! Na de eerste keer verklaarde het bedienend personeel dat de appeltaart van Dudok kwam en dat ze de taart onmiddellijk zouden terug sturen. De tweede keer verklaarde de manager en kok dat ze zelf de taart bakken en dat ze niet snapten hoe het ijzerdraad er in was gekomen....Persoonlijk I don't care hoe het er in is gekomen, duidelijk is dat we hier nooit meer eten, ik heb nml geen doodswens.

1,6
  20. Na een dagje shoppen hier neergestreken om te eten. Grote ruimte komt wat massaal over maar wel gezellig druk. Al snel werd de bestelling voor het drinken opgenomen, maar dat was dan ook het enige wat goed verliep. 3x moeten vragen of de drankjes nog kwamen. Zo ook bij de volgende bestelling waarop we als excuus een gratis drankje aangeboden kregen wat uiteindelijk wel weer gewoon op de rekening stond. Als we iets wilden bestelllen moeten we bij een collega zijn die dan vervolgens niet langs kwam. Op het dessert hebben we niet meer gewacht. Kortom leuke entourage, lekker eten, maar bij de organisatie van de bediening is nog veel winst te behalen. Jammer!

5,7
  21. Wat een teleurstelling! Met een vriendin wezen lunchen bij de winkel van sinkel. Enorm trage en onoplettende bediening, allemaal met een slecht humeur en nul kennis van wat ze nou eigenlijk serveerden. Wij bestelden beiden een glas rioja (a 5.50 euro). In plaats van een lekkere krachtige wijn, kregen we laffe wijn die veel meer weg had van merlot. Toen we vroegen of er wellicht een fout gemaakt was, kregen we een glas merlot om te vergelijken. Deze was nog erger dan de eerste. Vervolgens bij het bestellen van onze lunch, wist geen van de 4 gevraagde medewerkers ons te vertellen wat de dagschotel inhield. De gerechten die uiteindelijk gereserveerd werden, hadden overduidelijk te lang op de pas gestaan; de kruidenboter was gesmolten, en het vlees was in plaats van medium, inmiddels bijna doorbakken doordat al de vleessappen verdampt waren en het garnituur was niet op smaak gebracht. Toen ik hier een opmerking over maakte, zei de jongen uit de bediening alleen "oh". Alles wat geserveerd werd stond absoluut niet in verhouding met de prijs. Hier komen wij nooit meer terug, ondanks de prachtige entourage.

1,2
  22. Fam. Vink

Heden geluncht bij Winkel van Sinkel. Mooie lokatie, tuin en terras. Echter, het eten laat te wensen over. Kip saté was ronduit smerig, stukje toast: keihard van (te) oud (groen uitgeslagen) wit brood, satesaus was een dikke (overigens naar niets smakend) massa en de frietjes waren minstens 3 x eerder in de frituur geweest. De sla was zo uit een zakje, even als de "atjar" en eiersallade uit een bakje. Mijn man kreeg als Caesar salade: sla uit waarschijnlijk ook een zakje van (eer)gisteren, met wat ei en tomaat erin gekwakt voor de vorm. Dochter kreeg wel een verse pasta voorgeschoteld met kaas, alhoewel het er allemaal niet representatief uitzag. Kortom een dikke onvoldoende! Ik zou niemand aanraden om er te gaan eten, maar wel om er gezellig te gaan drinken..

23. J. van Lit

Onlangs voor het team een lunch bij de Winkel van Sinkel georganiseerd. Vanwege de drukte dienden we onze lunchsuggestie 2 werkdagen van te voren op te geven. Op maandag heb ik deze voor het team ingediend en deze is geaccepteerd door een medewerker.
    Dinsdag werd ik door een medewerker gebeld die maandag vrij was, dat het vanwege drukte de bedoeling is dat we voor het hele team 1 suggestie moesten opgeven! Zo kwam het verzoek niet over. Uiteindelijk na lang wikken en wegen hebben ze de suggesties geaccepteerd. Wat is tenslotte de meerwaarde van het van te voren opgeven van de suggestie.
    Bij aankomst bleken we de enige grote groep te zijn. 2/3 van de plekken waren leeg en bleven leeg. Vervolgens hebben we heerlijk gegeten. Op het eten valt niets aan te merken behalve dat het goed was. Heerlijk vers geperst sinaasappelsap. Met afrekenen bleek ineens dat de karaffen sinaasappelsap niet bij het menu behoorden. Ze hadden van te voren wel mogen aangeven dat er kosten bijkomen, voordat ze de karaffen neerzetten à totaal 105 euro.
    Uiteindelijk een leuke, gezellige lunch gehad. Qua locatie en eten was dit uitstekend. Qua klantvriendelijkheid laat dit nog wat te wensen over. Het gaat er bij mij niet in dat vanwege drukte we van te voren 1 lunch suggestie moeten opgeven, terwijl het absoluut niet druk was en er 6 man bediening rond liep. Ik werd zelfs nog in de ochtend gebeld met de vraag hoeveel man nu exact komen. Bediening die met het opruimen van de glazen met het dienblad voor je gezicht gaat hangen. Voor het geld wat we daar neergelegd hebben, verwacht ik wat meer klantgerichte service!

24. We waren de eerste voor de bediening die een royal club bon hadden. Ze was erg vriendelijk en legde alles netjes uit en de bediening was ook uitstekend. Het was echt perfect, heerlijke eend, toetje soort negerzoen achting was ook om te smullen. Er warren alleen niet zo veel mensen maar misschien waren we beetje vroeg of was het gewoon een rustige dag want het was doordeweeks. Het was ook een beetje fris maar ik had gelukkig een vestje bij me. Het menu gedrukt op een krant, zag er erg leuk uit! We komen zeker nog een keer eten!

25. 14/11 We hadden net een aantal Musea bezocht en wilde wel een half uurtje rusten met een warme kop koffie . De bediening was snel . We hadden een plaatsje in de grote zaal . Buiten op het terras zitten was te koud . We hebben naderhand nog wat rondgekeken . Er was een zaaltje met een leestafel , er zat niemand . Achter in was de wintertuin , waar niemand te bekennen was . Gelukkig waar wij zaten was het gezellig druk . Een adresje voor de volgende keer .

De Winkel van Sinkel , van binnen en buiten .

26. Met een groep van 15 personen hier wezen eten, goed weer dus buiten, prima ambiance in de tuin achter. De bediening lette goed op of iedereen nog van drankjes etc voorzien was. Helaas werden er verplicht drie groepsmenu's gepresenteerd waar nauwelijks van afgeweken kon worden. Ook waren de gangen onderling niet uitwisselbaar (?). Doordat diverse mensen liever iets van de kaart wilden, kon het na flink wat overredingskracht en overleg met de chef kok toch nog. Op het eind van de avond leverde dit wel weer gezeur op over de rekening waar ineens geen menu-tarief werd gerekend, maar losse componenten. De kwaliteit van het eten was goed en de porties waren voldoende. De rekening viel echter wel hoog uit, hier zouden ze wat aan moeten doen en de verplichte menu's ook wat anders inrichten, dan is het een leuke tent om eens te gaan eten.