1393194079 79
1457432029 38
1481903629 31
1497198379 31
1515552079 31

1. Gister gereserveerd bij dit restaurant met de IENS Festival actie, dus 50% korting op de gehele rekening. Bij binnenkomst gelijk nagevraagd of dit klopt, er werd aangegeven dat we 50% korting kregen op het eten maar niet op de drankjes. Ik heb de reservering er opnieuw bij gepakt en laten zien aan een andere medewerker die instemde dat de 50% korting op de gehele rekening geldt. Helaas kregen we op het eind toch de normale rekening en hebben we met ontzettend veel moeite toch de 50% korting gekregen. Dit na herhaaldelijk navragen van een andere medewerker aan ons wat voor actie dit betrof, heb wel drie keer een reserveringsbericht moeten laten zien. Het voelde alsof ze ons niet vertrouwden, of gewoonweg deden alsof ze niks van de actie af wisten zodat we meer zouden betalen.

Het eten was prima en lekker, maar ook hier weer een gek misverstand: ‘iedereen moet minimaal 4 tapas per persoon bestellen’, een andere medewerker kwam onze bestelling opnemen en zei ‘minimaal 3 of 4 tapas’, na een discussie van een minuut bleek het dus dat ze ook nog meer wilden laten bestellen dan wat nodig was voor ons. De hapjes werden ook nog uitvoerig nageteld door de medewerker op de rekening (?).

Al met al een bijzonder klantonvriendelijkheid ervaring, ik had het idee dat ze totaal geen zin hadden de korting te geven, iedere medewerker gaf andere informatie en uiteindelijk 10 minuten gedaan over het ‘overtuigen’ van de 50% korting op de rekening. Ronduit belachelijk en ontzettend jammer. Helaas lees ik meerdere ervaringen als dit. Ik raad El Borne niemand aan, helaas..

2. Wat een teleurstelling!
    Het restaurant van binnen is slecht onderhouden. Het is er kil en koud.
    We 'kregen' een mandje brood bij ons eerste drankje, waar we uiteindelijk voor moesten betalen. De wijn was matig en het eten gewoon erg slecht, heeft niets met taps te maken.
    Maar het ergste was nog de bediening die totaal niet naar de klant luistert en gewoon een discussie begint waar niemand op zit te wachten: we schaamden ons kapot!
    Zonde van je geld!

3. We hebben voor onze bruiloft een Groupon bon gekregen voor El Borne met drie drankjes per persoon en verrassing tapas erbij. Er werd net gedaan of wij brood van het huis kregen, waar we achteraf voor moesten betalen. Ook stond er water op tafel, hier hebben we gebruik van gemaakt en moesten we ook ineens voor betalen. Onze drie drankjes hebben we niet eens opgedronken omdat de tapas die we kregen niet te eten waren. Dit heeft niets met tapas te maken, een gemiddelde snackbar (met alle respect) heeft een hoger niveau. De sfeer was slecht: kaal, koud en kil. Bij de afrekening kregen we nog een kleine discussie waar wel heel duidelijk uit bleek dat de bediening van El Borne absoluut geen verstand heeft van klantvriendelijkheid. De grootste teleurstelling van de afgelopen 10jaar!

4. Zeer slecht. Hadden met z'n zessen iets belangrijks te vieren.
    Buiten stond een bord met : onbeperkt tapas voor 22,50.
    Dit kon niet, omdat we te laat waren!
    Om te beginnen wilden we 2 tapas gerechtjes p.p. bestellen. Dit kon niet en moesten minimaal 3 gerechtjes p.p. bestellen. Dit kon echt niet en de bediening, kok en eigenaar kwam ons dit aan tafel vertellen'
    Besloten de rekening te vragen(drankjes en brood mandjes) en deze tent te verlaten. Op de rekening stond een fles water van 3,90 die we niet gekregen hadden.
    Bij deze eigenaar komen wij nooit meer terug!

5. Zaterdagavond in El Borne gegeten menu van de kaart, dit was prima.
    1 Min puntje dat een medewerker in het engels praatte i.p.v. nederlands.

6. Sander van der Steen

Slechte ervaring. Geldwolf en onbeschofte eigenaar. Je koopt een aanbieding maar hij geeft zelf aan dat dat alleen een lokkertje is. Als je hem hierop aanspreekt zegt hij Dan ga je maar lekker ergens anders heen.

7. Gister geweest voor mijn huwelijks feestje. Wat een slechte eigenaar. Zeer schofterig behandeld nav een bon high wine waarin stond dat je alle wijnen en bieren vd kaart mocht kiezen. Gaf de eigenaar aan dat je alleen de tap bier en huis wijn mocht bestellen. 1 Persoon drinkt geen alcohol en mocht het niet omzetten naar fris. Na uitleg van mijn kant over dat de bon echt zei alle bieren/wijnen van de kaart werd hij boos en zei dat dat maar een lokkertje was, want dat was anders veel te duur. Ik moest de bon maar terug geven. Het personeel was het ook niet met de eigenaar eens maar kon hier niets aan veranderen. We hebben hier toch gegeten en ook de kok kwam zijn excuus nog maken voor de schofterige eigenaar. Tevens zat t restaurant en de toiletruimte ook vol met vieze vliegjes en steekvliegen.

8. Geen leuk uitje. Wij hadden een kortingsbon voor 50% voor een 3 gangenkeuze menu van 31, = euro Maar het kost standaard slechts 22, = en dan heb je ook nog eens veel meer keuzes. Wij noemen dat de boel flessen. Als het eten goed geweest was, is dit nog te overkomen. Helaas; povere gerechten en slechte bediening. Niet doen, er zijn heel veel betere restaurants in de omgeving.

9. Bestelde een biertje, kreeg halve liter. Gevraagd of ze geen kleine hadden, hadden ze niet. Vervolgens zien we bij anderen normale biertjes staan. Opgelicht noem ik dit.

1,3
  10. Anne 17 punten

El Borne heeft een gezellig terrasje aan de gracht. Het restaurant is goed voor zijn werknemers. De bediening mag klaarblijkelijk tussendoor gewoon even pauze nemen om een sjekkie te draaien en te roken op het terras, tussen de bezette tafeltjes. Het personeel is niet te beroerd om de rookpauze te onderbreken en klanten te helpen; sjekkie weggestopt in de ene hand en met de andere hand de menukaart overhandigen. Erg professioneel.
    We hadden een bon voor een tweede diner gratis. Daarmee krijg je een verrassingsmenu dat normaal 25 euro kost p.p., maar met de bon 31 euro. De glazen wijn worden matig gevuld. Waarschijnlijk vond het personeel dat zelf ook, want ze hebben maar zes glazen in rekening gebracht ipv de acht die we gehad hebben.

11. Gereserveerd bij El Borne voor 2 personen. Aangegeven dat we met een '2e diner gratis'-bon zouden komen van de Spaanse Weken bij Xenos. Dit was geen probleem. Eenmaal daar gaven we aan gereserveerd te hebben, en moesten we binnen plaats nemen. Het was super mooi weer dus wij wilden graag buiten aan de gracht zitten; dit kon niet omdat we dus hadden gereserveerd en daardoor binnen moesten zitten. Buiten was er genoeg plek maar dat mocht niet baten. Op de site van de Xenos met betrekking tot de Spaanse Zomerweken stond dat er bij dit restaurant geen restricties waren m.b.t. menu's die je kon kiezen. Echter konden wij alleen een 3-gangen menu nemen waarbij de tapas verrassingen waren. Wel konden wij aangeven wat we echt niet lusten/mogen zodat we dat niet zouden krijgen. Prima, maar wel vreemd dat dit dan ook niet op de site vermeld wordt. Hoewel we al niet zoveel meer verwachtten van de tapas waren deze prima te eten. Toetje was ook erg lekker (churros met chocoladesaus, bolletje ijs en slagroom). Bij afrekenen bleek dat 1 zo'n 3-gangen menu 31 euro was, terwijl we buiten al hadden gezien dat je een 3-gangen menu kon nemen voor 20 euro. Ze hebben dus gewoon wat op de prijs gedaan omdat wij met een bon kwamen voor 2e diner gratis. Beetje jammer. Al met al: wij komen hier niet meer terug, zeker niet met reservering.

1,7
  12. Het eten was niet erg lekker, smakeloze champignons, doorbakken kip, sponzige vis, niet-gare aardappels en taaie biefstuk. Het personeel was op zich wel vriendelijk. Met de broodjes en wijn was niet veel mis. Niet een restaurant waar ik nog eens heen zou gaan.

13. Poor restaurant, if you are considering to book a table/eat at El Borne restaurant I HIGHLY recommend you eat somewhere else! There are countless restaurants in Utrecht city center… I suspect all of them are better.

The food quantity was okay, however compared to the price to pay not in balance since the quality wasn't okay. The prices are simply overrated, which says allot since it’s not a very expensive restaurant. Some of the dishes were also not very warm.

The time between dishes was too long, even when considering you’re sitting in a tapas restaurant where it’s customary to have long table-nights.

Staff was uninterested and the way of communicating felt like a “un-welcome” from a customer side.

14. Erg jammer. Samen met mijn vriendinnen wouden wij een drankje doen op het terras. Dit bleek niet mogelijk. Wij moesten hierbij iets eten.

De bediening was erg langzaam, stond er chagrijnig bij te kijken en sprak slecht Nederlands. Toen wij een broodje bestelden wilden wij hier een extra bakje aioli bij. Ze begreep dit niet en pas na meerdere keren uitleggen begreep zij het. Toen wij de rekening vroegen waren ze helemaal niet blij omdat wij maar 1 drankje en 1 hapje hadden gedaan. We voelde ons niet gewaardeerd.

Een van de meiden uit de bediening stond met verband om haar pols, wat maakte dat zij niet goed drankjes neer kon zetten. Het verband stond erg onprofessioneel en niet hygiënisch.

15. Ongelooflijk! Nog nooit zo slecht gegeten. Wij hebben hier vanavond nr. 61 van de kaart gegeten. Dit was een gerecht met allerlei soorten vis, o.a. zalm. Onbeschrijfelijk hoe alles smaakte, nergens naar! Bovendien was het eten ook nog lauw. Daarbij hebben wij met 2 andere tafels deze meningen kunnen delen, omdat zij zich over dezelfde dingen aan het beklagen waren. Ik heb nooit eerder een recensie geschreven, maar dit moest ik echt kwijt. Voor ons, dit nooit meer!!

16. Leuke tapastent in hartje Utrecht. Volle bak op zaterdagavond. Tafel naast toilet en keuken was niet echt prettig. Bediening prima, vriendelijk, iets vlotter had gekund, soms nogal chaotisch. Eten heerlijk maar de echte spaanse tapas vind je hier niet. Bij iedere ronde komt alles tegelijk op tafel, wat meer spreiding zou prettiger zijn. Je moet ook steeds weer wachten tot de volgende ronde word opgenomen. Het zou handiger zijn om gewoon pen en papier (of een bierviltje) op tafel te hebben zodat je de keuze voor de volgende ronde al kunt noteren. Gebrek aan opscheplepels is er ook. Ondanks vragen naar lepels, kwamen ze niet. Gewoon een rekje met wat lepels op tafel zou superhandig zijn. De sangria is heerlijk, eten zoals gezegd prima, goed op temperatuur en genoeg keuze. Meer dan genoeg gegeten en gedronken, inclusief dessert 40 euro per persoon betaald. Wij vonden dat een redelijke prijs.

17. Er is bijna geen gelegenheid om dicht bij te parkeren en parking langs de straat kost 4,75 euro per uur. Via Groupon bon voor 12 pers voor een 3-gangs menu (voor- en nagerecht keuze uit de menukaart, hoofdgerecht een paella). 8 volwassenen en 4 kinderen tussen 4-8 jaar, heb ik mijn verjaardag gevierd bij dit restaurant op een za. in december. Vanaf het begin vond ik mij niet op gemak, want de muziek stond te hard, zodat we erg moeilijk met elkaar konden praten. Daarna kregen wij snel een serveerster aan de tafel om een drankje te bestellen, zonder een drankkaart aan te bieden. Ook direct kregen wij de vraag of wij 1 van de 3 voorgestelde voorgerechten wilden bestellen. Ik vond het erg raar dat wij 1 van de 3 voorgerechten konden kiezen, terwijl in de voorwaarden stond de keuze uit de menukaart, waarop ik een antwoord hierop kreeg, dat het alleen maar die drie gerechten (hamon met meloen, pasteitje met spinazie en olijven met geitenkaas) mogelijk waren. Na het bestellen en proeven van salade met olijven en geitenkaas, was ik er al klaar mee: er zat bijna geen geitenkaas in, maar wel veel augurken, waardoor de salade te zuur en te zout was. Tussen het voorgerecht en hoofdgerecht moesten wij nog 1uur15 min wachten, maar wel 5 keer iemand aan de tafel gehad om de drankjes te bestellen, waar de prijs voor een glas, dat minder dan de helft gevuld met huiswijn was 3,75 euro. Ook het water, leek 6 euro per fles te kosten voor 0,5-0,75 L. Paella was goed, maar niet aantrekkelijk geserveerd, leek een gerecht van een café langs de snelweg. Dessert mogen we wel kiezen uit de menukaart, waarop ik mijn opmerking had dat het niet principieel een dessert te kiezen maar kan ook een drank i.p.v. dessert, waarop de serveerster verbaasd gereageerde met woorden dat het niet waar is, maar ging toch navragen bij de baas en toen bleek dat het toch waar was, maar het gevoel bij mij was al slecht. Uiteindelijk hebben wij een rekening betaald die wel hoger was dan gemiddeld bij een gewoon restaurant, wat betekent dat ik met een slecht gevoel, geen waardevol eten en een hoge prijs mijn verjaardag heeft verpest. Niet aangeraden met grote groep en via de Groupon bon naar toe te gaan. Ik kom daar nooit meer terug en zal aan ieder adviseren niet naar toe te gaan!