Des Arts in Utrecht

ma Gesloten
di 17:30 - 00:00
zo Gesloten

Omschrijving

Welkom in Bistronome des Arts. Een bijzonder restaurant in een bijzonder pand. Op 25 januari 1847 opende hier een depot van de Winkel van Sinkel onder de naam van “Magazijn de Vlijt”, winkel in garen en band. Het pand is echter ouder en stamt uit de tweede helft van de 18e eeuw. Mogelijk dat de kelder, waar nu een moderne keuken is gevestigd, is gebouwd in de 17e eeuw. Geen wonder dat dit pand op de lijst staat van Rijksmonumenten. In 1997 vierde de winkel haar 150-jarig bestaan. Daarna vestigde zich er een winkel in sieraden. Begin 2015 verhuisde deze naar een nieuwe locatie.

Toen Yves Ouites en N.Sakioudi op zoek waren naar een mooie locatie voor hun Franse restaurant, bleek dit pand alles te bieden. Een historisch pand aan de Lijnmarkt en aan de Oude Gracht. Met een dakterras en klein terras voor de wijnbar.

Maar voor de opening in het weekend van de Grand Départ van de Tour de France 2015, moest er nog veel gebeuren. De verbouwing heeft maanden in beslag genomen, vooral omdat het karakter van het interieur recht gedaan moest worden. De plafonds, de kasten, de vitrines, de karakteristieke doorkijk op de entresol, de openhaard en de oude trappen, niets mocht worden verwijderd of aangepast. Met grote zorg hebben velen een bijdrage geleverd om u een omgeving te bieden die de geschiedenis doet herleven en waarin u aangenaam kunt genieten van de karakteristieke keuken en van de met zorg samengestelde wijncollectie van Bistronome des Arts.

Wij wensen u een aangenaam verblijf bij ons en natuurlijk smakelijk eten.

Prijzen

7. Betalen pin Master Card Visa

ma Gesloten
di 17:30 - 00:00
zo Gesloten

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1466920558 93
1531925092 78
1661934160 80
1689019382 79

1. Henderika Mulder

Het eten was super goed. Op een mooie plek in Utrecht. Voor ons kwamen de gerechten en drankjes tijdig.

2. Heidi De Zwaan

Kleine kaart maar fantastisch klein sfeervol restaurant. Op het balkon aan het water gegeten. Heerlijk eten op een toplocatie aan de gracht.

3. Een prachtige plek langs de oude gracht vanaf de Lijnmarkt. Een Frans restaurant met een zeer goede kwaliteit eten.
    De kaart is goed maar wat beperkt, ik zou net 1 of 2 gerechten per gang toevoegen.
    Maar een aanrader en zeker een must om eens te gaan eten!

4. Fijne sfeer, mooi klein restaurant met heel vriendelijk personeel. Er werd ons een 3-gangenmenu geboden met verrassend gepresenteerde gerechten.
    Als er iets nog beter had gekund was het de temperatuur in deze "huiskamer". Het was echt koud.

5. Het was erg vol en er was te weinig bediening, waardoor je soms lang (45 min) moest wachten. Het eten werd niet ter plekke bereid, maar was vooral opgewarmd. Maar wel lekker.

6. Het eten en in het bijzonder de lam was heerlijk. Fijne bediening; maar ook dit restaurant was wel understaffed. Daarnaast werd er volgens ons bezuinigd op de stookkosten, want het was flink koud.

7. Marieke Boogaard

Heerlijk gegeten, fijne sfeer.

8. Willem Snieder

Het was echt veel te koud in het restaurant, heb zitten klappertanden en er kon kennelijk niets aan gedaan worden. Zit je dan met een muts op en witte vingers met een erg laat ingezette electrische verwarming. Genieten van het overigens lekkere eten is er dan niet meer bij. Commentaar van de serveerster: ja, het is koud hè, gisteren ook al, morgen weer en pas na het weekend wordt het weer minder koud… En dat terwijl de prijzen wel gestegen energiekosten verdisconteren: we waren voor een dik uur ruim 100 euro kwijt. Hier kom ik niet weer, temeer daar bij de voorgerechten de kippenmaagjes ook al waren verdwenen.

9. Wij hebben een heerlijke avond gehad. Een hele fijne relaxte sfeer. Heerlijk eten en een fijne gastvrouw. Voor herhaling vatbaar!

10. Wat een heerlijke wijnen en gerechten. Een gezellige avond gehad.

11. Niels Ouwerkerk

12. Jurgen Brekelmans

Vanaf het terras met uitzicht op de Oudegracht en de Domtoren genoten van een voortreffelijke avond. De eerste keer bij deze verborgen schat, vanaf de binnenkomst tot het warme vertrek, alles klopt.
    Gerechten hoog op smaak, mooie producten, zoals de beste ganzelever ever, de slakken in verrukkelijke saus, het huisgemaakte brood en het chocolade dessert als afsluiter, wow.
    Mijn tafelgenote een Française, ze was aangenaam verrast om deze hoge kwaliteit hier te ervaren.

13. Inge van der Putten

Dit restaurant heeft alles in zich om goed te zijn. Helaas lijkt dit de eigenaar/ personeel niets te interesseren. Zij zoeken totaal geen interactie met de gasten en er kan geen lachje van af en men hoeft niet te weten of alles in orde is We moesten steeds om brood vragen. Eten was niet slecht maar prijs/kwaliteit verhouding is totaal zoek. €6,50 Voor 0,75ltr water… Degene die vis had besteld ging met honger weg. Mijn eerste en enige keer. Zo jammer.

3,6
  14. Eten heerlijk, maar moesten erg lang wachten voordat het geserveerd werd. Rekening klopte niet en was aan de hoge kant.

5,7
  15. mailys

Amazing food, romantic place and lovely owner. Definitely recommend!

16. Bistrot des Arts is een sfeervole, gezellig restaurant, gelegen aan de oude gracht in Utrecht. Het eten is relatief eenvoudig, maar lekker. Op het vlak van service daarentegen is er nog best wat ruimte voor verbetering. In mijn geval hadden wij wijn besteld met het hoofdgerecht maar deze is nooit gebracht. Ook is mij niet meer gevraagd wat ik graag wenste te drinken: we zijn aan ons lot overgelaten en eigenlijk geen echte bediening meer mogen ontvangen. Wel heeft de gastvrouw excuses gevraagd, wel had ze iets meer kunnen betekenen om de excuses als oprecht te laten overkomen.

17. Catherine

Alsof de tijd even stil stond en we in Frankrijk aan de Utrechtse gracht zaten.

18. Rosa Nini Post

Wat een heerlijke verrassing. Ontzettend lekker gegeten en gedronken. Absolute aanrader.
    Nog wel benieuwd waar de stoelen en tafels (in roze) buiten van waren. Zo fantastisch!

19. Heerlijk gegeten! Lief, sfeervol, klein en warm restaurant… soort klein Frankrijk. Service was bijzonder prettig. Gewoon echt een hele fijne avond gehad. Zo fijn als de verschillende gangen van het menu elkaar niet in sneltreinvaart opvolgen, maar er gewoon tijd is voor rust en genieten.

20. Tawfika Lagestee

Heerlijk gegeten, alsof je in Frankrijk aan het eten was.

21. Zo vaak is de middelmaat troef, maar hier klopt het hele plaatje. Heerlijk gegeten en gedronken. Een echte aanrader.

22. Leuk en intiem restaurantje met enorm veel sfeer. Er wordt Frans gesproken en ook alleen maar Franse muziek. De bediening is charmant en de kaart simpel. Paar gerechtjes waar je uit kunt kiezen. Prima. Erg leuke aanrader en we komen er zeker terug.

23. Wij hebben heerlijk gegeten bij Bistronome Des Arts! Wat ook echt geweldig was, was de sfeer. Wij waanden ons in Frankrijk. De hele avond werden wij in het Frans aangesproken en wij deden net zo graag ook mee desondanks dat de bediening op andere tafels gewoon Nederlands sprak. De Gazpacho, de huitres, esgargots, paté, Baars en lam waren verrukkelijk. Helaas moesten wij terug naar Rotterdam met de auto dus een heerlijk drankje na kon niet. Wij komen zeker terug! John & Simone

24. Sfeervol restaurant, pal aan de oude gracht. Eten is goed evenals de bediening, alleen mag er nog wel eens worden gekeken en geproefd als het gaat om het kruiden van de gerechten. Zo was het extra zeezout bij mijn voorgerecht niet echt nodig en ontbrak dat juist weer bij het hoofdgerecht. De open wijnen zijn wat aan de dure kant gezien de vulling van de glazen. Maar al met al een aanrader.

25. Jack Oudejans

Erg goed eten, met name baarsfilet en lamsbout met magnifieke saus, uitstekende service en stijlvolle ambiance met panoramisch uitzicht op de gracht.

26. Eenvoudig goed bereide eerlijke Franse bistro gerechten. Bij Des Arts kan je rustig genieten met een prachtig uitzicht over de gracht. Geen harde muziek, lawaai of sterk geroesemoes van teveel gasten in een galmende ruimte. Intiem en smaakvol. Naast het prima eten serveren ze heerlijke wijnen tegen acceptabele prijzen.

27. Irmadecnop

Fantastische lokatie, je waant je in Frankrijk. Super lekker eten de foie gras, lam en slakken zin. Echt op authentieke Franse manier klaar gemaakt!
    Neem er wel de tijd voor, het kan soms even duren maar dat geeft niks met een goed glas wijn in de hand! Desgewenst kun je ook nog Frans spreken met de gastvrouw / kok 👩‍🍳!

28. Super lekker gegeten bij Bistronome des Arts. Vriendelijke bediening, prachtige sfeer. Voor herhaling vatbaar.

29. Leuke locatie. Inrichting was wat saai maar het pand zelf maakt veel goed. Service was wat rommelig: volle glazen die uitgehaald werden, fles wijn niet koud gezet, brood moesten we om vragen. Eten was lekker maar hadden er meer van verwacht. Overigens zeer kleine kaart die online niet in te zien is. Leuke avond voor een keer.

30. Heerlijk gegeten en gedronken: net vakantie!

31. Pierre Laernoes

Als Fransman is dit het enige Franse restaurant in Nederland die ik echt goed vind. Absolute aanrader met Franse klassiekers met een prachtige eigen twist. Heerlijk!

32. Samuele
    Vertaal van English naar Nederlands

The best food I had in Utrecht. They know what they are doing and they do it well!
    Also the wine selection is nice, which is not always granted in the Netherlands.
    Thw place was nice elegant (but not too formal) and cozy.

Definetly a must in Utrecht.

33. Heerlijke Franse gerechten geserveerd in een prachtig pand met leuke knusse eettafels.
    Vriendelijke bediening die het iets te druk had voor het aantal gasten. Prachtige wijnen, en goede producten. Een avond uit met vrienden in een Franse ambiance.

34. Het was erg gezellig, lekker uitgebreid tafelen, de ruimte was wel behoorlijk krap, maar deed niet af aan de avond.

35. Heerlijk gegeten aan het open raam aan de gracht. Mooie gerechten en zeer vriendelijke en attente gastvrouw.

36. Marianne Graus

Originele gerechten, zeer behulpzame bediening, goede service,
    Kortom een geweldige avond!

37. Vertaal van English naar Nederlands

The food was great but the service was the worst I ever experienced! First they let us wait for 1.5 Hours after ordering our dishes. When we complained that we were still waiting for our food they got annoyed. No apologies, no nothing. And then they came back to tell us that some of the dishes we ordered were sold out. It took more than 2 hours till we got served our dishes. To bad!

38. Jan van Zelst

We hebben afgelopen zaterdag met vier personen gegeten bij Des Arts en het was een belevenis!
    We werden allereerst hartelijk welkom geheten door de Franse serveerster en naar onze tafel gebracht. Heerlijk aan het raam met uitkijk over de Oudegracht.
    Krijgen snel een amuse en er werd ons een heerlijke Chardonnay gebracht.
    Voorgerecht was (gebakken) foie gras: verder kon deze niet zijn.
    Inmiddels werden wij ook begroet door de eigenaresse en werd ons kort daarna het hoofdgerecht gebracht: cote de boeuf en lamsschouder (met een heerlijke verse truffelsaus).
    Hoofdgerecht ging vergezeld van een krachtige rode wijn.
    Dessert was mascarpone en creme brulee.
    Het was helemaal top!.

39. Verschrikkelijk.
    Eendenlever nog nooit zo vies gegeten. Hard koud en veel te veel vet eromheen.
    Eendeborst maak ik thuis beter. Het was taai en de saus was niet vies maar wel heel saai.
    Geen groente of salade bij het hoofdgerecht.
    Ik ga regelmatig naar restaurants die Gault Millau aanbeveelt. Dat is altijd een goede keuze, deze keer voor het eerst niet. Erg jammer.

1,8
  40. Echt Frans, intiem restaurant in een prachtig pand in het centrum van utrecht. Leuk ingericht, alhoewel de tafels wel erg dicht op elkaar staan, prachtig uitzicht over de gracht. We kozen voor een 3-gangen menu, redelijke porties van goede kwaliteit. Jammer was dat we de enigen in het restaurant waren en dat de eigenaresse wel heel druk was met twee mannen aan de bar en ons totaal geen aandacht schonk. Bediening sprak Frans en zeer gebrekkig Engels, maar dat was ook wel weer charmant. Geen toprestaurant maar wel bovengemiddeld.

41. Bijna 2 uur tussen voor en hoofdgerecht was niet acceptabel en wij waren niet de enigen, heerlijk eten, maar dit restaurant heeft een logistiek probleem.

42. De locatie is mooi, hoewel het geluid het af en toe moeilijk maakte om mijn tafelgenoot te verstaan. Het eten was prima. Als je vier gangen kiest, kies je een tweede voorgerecht.
    Grootste probleem was de tijd tussen gangen. De eerste gang kwam pas een half uur na bestelling. De tweede kwam terwijl de borden van de eerste gang nog op tafel stonden. Het dessert liet bijna drie kwartier op zich wachten. Na een half uur hebben we navraag gedaan, en ze zouden gaan kijken waar het bleef, maar er volgde geen uitleg of excuses. Er werd aan het einde van de avond niet gevraagd hoe we het hadden gevonden en er werd ons ook geen goedenavond gewenst. Jammer, want het mooie plekje en prima eten verdienden betere service.

43. Altijd weer bijzonder om bij Des Arts te eten. Gezellige sfeer en lekkere gerechten. De kwartel was heerlijk en ook de dagvis en het lamsvlees vielen in de smaak. We komen graag weer terug.

44. Het eten was lekker, maar wel wat mager qua hoeveelheid. We hebben regelmatig het mandje brood moeten aanvullen. Er stonden best aparte dingen op de kaart, zoals eendenmaagjes, maar ook veel niet bijzondere. Maar of dat nou 34,50 voor een menu incl. 2 euro voor een kaasplateautje waard is, is de vraag. Een mooi oud pand, zeer sfeervol, maar het grootste probleem was het niet functioneren van de kachel. Deze deed het niet of nauwelijks, zodat we van het raam verhuisd zijn naar een tafel meer in het midden, maar desondanks hadden we een deken nodig om ons een beetje op temperatuur te houden.

45. Zeer prettige gastronomische avond! Bediening vriendelijk en geïnteresseerd in klant. Voor herhaling zeker vatbaar. Genoten.

46. raymond polle

Het was top heerlijk gegeten en een prachtige inrichting we komen zeker terug.

47. Heerlijk gegeten en een mooie fles Chablis erbij. Eendenmaagjes echt een aanrader. Jammer dat er iets was misgegaan in de keuken waardoor we lang op de volgende gang moesten wachten en we vervolgens twee keer het tussengerecht geserveerd kregen. Gezien de prijzen zou het leuk geweest zijn als ze ons een drankje hadden aangeboden als goedmaker. Ondanks dit was het een fijne en smaakvolle avond.

48. Er wordt goed gekookt dat staat voorop. Maar in de bediening ging het bij ons mis. Een blij 'welkom' bij binnenkomst ontbrak. Je wilt je toch een beetje speciaal voelen en niet als zoveelste gast naar een plaats worden verwezen. Er kwam vooraf aan het voorgerecht niet iets op tafel. Bij de gesiers ontbrak het brood (wat zeker gezien de saus) er bij hoort. Het duurde te lang voordat het brood alsnog op tafel kwam. De tijd tussen voorgerecht en hoofdgerecht was erg ruim en het was te proeven dat de hoofdbestanddelen (vis resp. vlees) later op het bord terechtgekomen waren dan het andere eten: dat was minder warm. Bij het serveren van de desserts werd niet geheel het juiste geserveerd met als verontschuldiging dat onze tafel blijkbaar verward was met een andere tafel. Een veeg teken.

49. Heerlijk gegeten, leuke gezellige sfeer. Je kunt hier een hele avond tafelen met heerlijke Franse gerechten.

50. Gezellige fijne sfeer in knus restaurant. Heerlijk eten met goede wijnen. Ga ik nog een keer heen

51. Goede Franse keuken, sympathieke deels Franstalige bediening, aangename sfeer.

52. Sublieme Franse gerechten, waar bij zowel het hoofdelement (eendenmaagjes, slakken en eendenborst) als de ondersteunende sauzen en groenten, allemaal perfect waren qua smaak en bereiding.
    Aangezien het vrij druk was en de dame het restaurant ongeveer in haar eentje runde, moest er soms wat lang worden gewacht, maar dat is dan ook het enige 'min' puntje.
    Niets anders dan heerlijk gegeten en ga hier zeker vaker eten.

53. Het is een prachtig restaurant wat verwachtingen schept die helaas niet zijn uitgekomen. Bij binnenkomst werden we niet aangekeken waardoor we wat onhandig opgepropt moesten blijven staan. Eerste opname voor drankjes duurde zeker een half uur. Wijnkaart zonder uitleg op tafel. Bediening niet sympathiek. Uiteindelijk eerste gang na twee uur op tafel. Geen stokbroodje vooraf. Hoofdgerecht was koud, groenten waren of niet geblancheerd of gewoon nog rauw, ben ik niet achter. Door het vlees moest je zagen. Voor bijgerecht was voor iedereen welgeteld een kwart aardappel die volledig uitgedroogd was.
    Al met al dank zijn gezelschap en locatie een gezellige avond gehad, maar heeft niet aan verwachtingen voldaan.

54. Helaas geen aanrader. Het eten is prima maar niet bijzonder (bij elk gerecht zit dezelfde garnituur), maar de bediening laat het volledig afweten puur uit gebrek aan horecaervaring. Het is heel lang wachten op je eten en op de vraag welke wijn er bij het eten paste kregen we als antwoord: dat weet ik niet want ik eet zelf vegetarisch. Voor de prijs die je betaalt verwacht ik beter.

55. Laura Bovenkerk

Op aanraden van kennissen een avondje bij Des Arts mogen vertoeven. Wat een heerlijke sfeer, eten en locatie! De gerechten zijn bijzonder smaakvol en met liefde bereidt, dat proef je. Des Arts is geen restaurant waar je ‘snel’ even wat gaat eten. Het is een restaurant welke tot haar recht komt als je een gezellige avond in Franse sferen, mooie producten en smaakvolle gerechten voorgeschoteld wilt krijgen. De bediening is erg vriendelijk en denkt graag mee. Voor ons een hele fijne ervaring en we gaan zeker nog eens terug!

56. Jaap Reijnders

Het was voor ons een feestelijke avond en we hebben heerlijk gegeten. Echt Frans, puur en met mooie producten. De menukaart is half Frans en half Nederlands is. Daarop klassieke Franse gerechten zoals cocquilles in citroensaus, caille (kwartel) in haar eigen jus, een trilogie van vis en mooi vlees. Bistronome des Arts is misschien wel het meest Franse restaurant van Utrecht, inclusief de eigenaresse en het soms wat langer wachten tussen de gerechten door. Alles wordt a-la-minute vers bereid en dat duurt even. Voor ons hoeft het eten niet sneller, maar ik kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen geldt.
    De ambiance is die van een Utrechtse huiskamer, met mooi uitzicht op de Oude Gracht. Van buiten in de straat (Lijnmarkt) oogt het restaurant wat onduidelijk (het zitgedeelte zit aan de achterkant van het pand en zie je niet echt), maar eenmaal binnen gaat dat direct over.
    De wijnkaart is beperkt en niet hoogdravend, maar vertegenwoordigt tegen een redelijke prijs bijna alle klassieke wijngebieden van Frankrijk. De bijzondere fles die we zelf meenamen (niet Frans) was welkom tegen een uiterst bescheiden kurkgeld. Prima gedaan Des Arts!

57. Onhandige bediening. Duurde steeds erg lang voordat we ons eten kregen, terwijl het een klein tentje is en het zat niet eens vol. Brood vooraf, voor met zn tweeën, 4 hele dunne sneetjes wit stokbrood. Het eten was wel erg lekker, maar als het dan kwam al aan de koude kant. De wijn werd vergeten, dessert duurde wéér érg lang. En toen kwam ze ook nog met het verkeerde!
    Het goede dessert was er dan wel ineens binnen 5 min. Al met al zou ik hier niet meer teruggaan. Ik heb me teveel geërgerd aan de bediening. Die geforceerd aardig probeerde te doen, maar duidelijk geen kaas gegeten van horeca en dat beïnvloedde de sfeer en beleving te veel! Het lange wachten was ook vervelend!

58. Ron de Ruiter

Vriendelijke bediening, leuke lokatie en een mooi menu.
    Leuk gegeven is dat het bedienend personeel vooral Frans spreekt.
    Eendenborst mals en smakelijk, zo ook de zeebaars filet.
    Zeker een aanrader, we gaan hier ongetwijfeld nog eens dineren.

59. marieke

Je waant je in Frankrijk, wat wil je nog meer?
    Gezellig gegeten met m'n broer en zus, heerlijk ontspannen sfeer, geen gehaast maar wel goed van eten&drinken voorzien, héél aardige mensen èn nog lekker gegeten ook!

60. Roswitha Zuhlke

We zijn afgelopen zaterdag hier geweest. Dit was de tweede keer, al is de eerste keer al een hele tijd geleden. Toen al was het eten goed maar de service slecht.

Hier nu de ervaring van afgelopen zaterdag. We hadden hier gereserveerd (via deze site). Toen we er om 19:50 kwamen wist men niets van onze reservering. Mijn mailbox stond vol met emails over deze reservering (bevestiging, herinnering, enz).

Dit was het moment dat we onze biezen hadden moeten pakken. Helaas had het Karma-Credit-Plan andere ideeën. Ze vonden een tafeltje en we konden gaan zitten.

Restaurant was goed vol. Na vijf minuten kregen we het menu en een boordje met de wijnkaart. Vijf minuten later kwam iemand anders ons vragen of we een aperitief wilden. Meteen eten bestellen was er niet bij - dus eerst de drankjes. Onze keuze - een glas wijn en een jus d'orange.
    Weer vijf minuten later komt ze met een glas wijn en een appelsap. Ze had geen jus d'orange meer, dus heeft ze maar meteen een alternatief mee genomen. Nu drinkt mijn man niet graag appelsap en wilde hij een pastis. Ze verdwijnt en komt weer vijf minuten later terug met een jus d'orange die ze nu kennelijk wel had gevonden.

We zitten nu al 20 minuten hier. We geven de bestelling op. Beetje praten, mensen kijken (plek bij het raam en Gay Pride in Utrecht). Het wordt 21:00 Weer komt een dame bij ons tafeltje en vraagt hoe het met ons gaat. Ik zeg dat ik honger heb. Reactie: maar jullie hadden ook geen voorgerecht besteld. Onze reactie: Wel!

Ze verdween en kwam korte tijd later weer iets anders doen (andere tafel nieuw indekken). Verder niets.

Om 21:20 zijn we opgestaan en hebben het restaurant verlaten. De excuses en alle dingen die men kennelijk vandaag de dag leert op hippe gesprekstrainingen hebben langs ons heen laten gaan.

Achteraf viel ons op dat de service bij andere tafels ook hemeltergend traag was. Het stel naast links ons heeft in de bijna 90 minuten die we er zijn geweest hun hoofdgerecht gekregen, bestelling opgegeven voor een kaasplateau - maar kennelijk moesten de koeien nog gemolken worden. Rechts van ons waren klaar met eten en kregen nog koffie (ze gingen tegen 21:00). Bij andere tafels was het niet anders.

Dus over het eten kan ik niets zeggen - behalve dat de Gyros verderop ons voor de hongerdood gered heeft.

1,4
  61. Mooie plek aan de oude gracht, uitzicht op de dom en het wed, mooie entourage, erg lekker gegeten en hartelijke bediening.

62. Heerlijk gegeten in zeer sfeervol restaurantje. Mooi pandje (monument). Begeesterde eigenaar die met zichtbaar plezier het zijn gasten naar de zin maakt. Lekkere wijn ook, wij komen zeker terug!

63. Trees Schifferstein

Erg mooie en sfeervolle plek, de Franse gastheer en ober doet daar alle eer aan! Heerlijk eten!

64. Beste plek van Utrecht om op het terras te genieten van de heerlijke spijzen en wijnen. Alles is op zijn Frans.

65. Prima gegeten! Service was zeer vriendelijk en goed, maar had het in zijn eentje wel erg druk, waardoor het soms lang wachten was. Voorgerecht (coquilles) en hoofdgerecht (octopus) erg smakelijk, en hoewel groente/garnituur voor alle gerechten hetzelfde was, was het erg lekker. Desserts waren ook prima, alleen kaasplankje was wat fantasieloos; goede kazen, maar allemaal vrij standaard (chaumes, morbier en fourme). De Pinot blanc was erg lekker.

66. MarieBé Murail

Wij hebben heerlijk gegeten (donderdag 12 april). Ik had alleen een teleurstelling bij het voorgerecht: de slakken hadden op zich geen smaak, de smaak zat alleen in de saus die wel erg lekker was. Ik kom uit het Franse platteland waar ik regelmatig slakken at, en ik had graag de smaak weer willen proeven!
    Verder was alles goed en ik bewaar een goede herinnering aan het eten in Bistronome des Arts.
    Amitiés,
    MarieBé Murail

67. Philipp Fuhrmann

GREAT food at good price!

68. Lekker eten in een sfeervolle setting

69. We hebben een fijne avond gehad met z'n vijven.
    De verschillende voorgerechten waren allemaal heerlijk, net als de hoofdgerechten.
    De bediening bekwaam, correct en heel aardig.
    Alleen was het wat koud binnen.

70. Alexander

Goed Frans eten, fijne ambiance ondanks dat het door de kou buiten ook binnen in de serre vrij koud was. Vriendelijke service door de Frans-spreekende obers, wij komen hier zeker nog een keer terug als het wat warmer weer is.

71. Geweldig pand, mooie entourage, prettige bediening. En leuk dat de ober voornamelijk Frans spreekt. Je waant je even op vakantie en goed om weer mijn Frans te oefenen. En nog belangrijker: het eten is heerlijk!

72. van Eijk

Met goede vrienden uit Den Haag halverwege afgesproken in Utrecht bij des Arts. Wij kwamen uit Apeldoorn vol verwachting..om een gesloten restaurant aan te treffen! De reservering verliep in twee stappen van aanvraag in behandeling tot bevestiging reservering. Wat een farce en bovenal een deceptie. Uiteindelijk heerlijk gegeten bij een ander restaurant!

73. Het eten was goed.
    Maar de bediening viel tegen vragen of de glazen gevuld kunnen worden en heel lang wachten op het eten.
    En het was heel koud…

74. Vertaal van English naar Nederlands

Good food and nice service in a very nice old Dutch building. This is one of the few restaurants in which the menu is chosen by the customer (no chef's surprises). This is a big plus! Very good French duck!

75. F Bartstra

Erg gezellig restaurant met een kleine maar uitstekende menukaart. Heerlijk vasqueras gedronken. Communicatie in het Frans wat de sfeer extra verhoogt. Een absolute aanrader voor Utrecht, dunkt me.

76. Heerlijk gegeten! Alles was goed bereid, nergens viel het tegen. Aardige mensen, prima service, prachtig pand, mooi aan het water. En binnen waan je je in Frankrijk. Aanrader!

77. De avond was wat wij ervan verwachtten toen wij de buitenkant en het interieur zagen. Veel zorg aan alles besteed, goed eten en prettige bediening. Alleen aan het eind van de avond werd het wat rommelig toen alles bezet was, maar dat had ook weer z'n charme. In elk geval een avond waarop wij alle tijd kregen om uitgebreid te tafelen.

78. Gezellig restaurant, je wordt in het Frans aangesproken, goed eten voor een heel redelijke prijs.

79. Goed gekookt, prima wijnen. Vriendelijke bediening, wel wat lang wachten. Vrij prijzig voor wat er wordt geboden. Leuke locatie met prettige akoestiek.

80. Des Arts is een heel gezellig, klein restaurant met goede service en lekker eten op een top locatie. Wel is het erg handig als je Frans of Engels kan als je hier wil eten.

81. Vrijdag 5 januari (weer) fantastisch gegeten bij Des Arts. Voor ons was het de eerste keer sinds de verhuizing van de Boterstraat naar de Lijnmarkt en ik baal er van dat we zo lang niet geweest zijn. Het eten en de service was weer top en ze zullen ons binnenkort zeker weer terug zien.

82. Fabrizio Albertazzi

Wij hadden gereserveerd en de reservering was ook per mail bevestigd.
    Toen we aankwamen echter zei de bediening dat er geen reservering voor ons was en mochten we weer vertrekken. Schandalig. Ik vind het een zeer slechte restaurant.

83. Lech Kowalski

- Eten en drinken van een goed niveau, lekkere en smaakvolle gerechten.
    - Service is ondermaats, in het begin slechte communicatie via Whatssapp (dienst die door het restaurant wordt aangeboden). Werden niet naar de tafel geleid, zaten vervolgens aan de verkeerde tafel, want tafel waar we aan zaten was niet gedekt voor 5 personen (van tevoren aangegeven). Verder geen uitleg wat betreft het 3- of 4-gangen menu, moesten we zelf naar vragen. Ander dingetje is de taal, spreken Frans, maakt het bestellen er niet gemakkelijker op. Wanneer fles water op was werd niet opgemerkt, bij vragen om nieuwe fles kregen we plat i.p.v. bruisend. Daarnaast is fles 0,75L water €5, dat is écht teveel. Na hoofdgerecht geen soepele overloop naar krijgen van menu voor dessert en na dessert niet meer gevraagd of we nog thee/koffie wilden. Service was dus ondermaats voor wat je betaalt.
    - Sfeer is goed en knus.
    - Prijs/kwaliteit is wel wat aan de prijzige kant. Daar verwacht je wel een betere service voor te krijgen.

Al met al gezellige avond, alles goed/prima/lekker, maar verwacht niet teveel van de service.

6,7
  84. Heerlijk gegeten en gedronken op mooie lokatie voor hele redelijke prijs. Franstalige bediening gaf nog een extra vakantie gevoel. Enig (klein) minpuntje was dat het wat koud voelde in de eetzaal.

85. Heerlijk gegeten en wat een mooi pand! Vriendelijk bediening en goede service.

86. Prachtige zaak en heerlijk eten. De 2 jonge mannen in de bediening zijn erg servicegericht en vriendelijk. Heel fijn. Helaas had de gastvrouw een slechte dag, volgens mij. Want ze keek nogal chagrijnig en zat als het even kon aan de bar op haar telefoon. Dat vond ik nogal ongepast op een zaterdagavond.
    En ook de sfeervolle muziek kon je in het restaurant jammer genoeg niet horen, omdat de Sonos-box alleen bij de bar stond.
    We komen zeker nog een keer terug, want het eten was top! Hopelijk heeft de gastvrouw dan wel een goede dag :-)

87. Hans Ruiter

Geweldige locatie. Zeer attente en vriendelijke bediening. Sfeervol. Heerlijk gegeten. Kom er zeker terug.

88. Het is een bijzondere ervaring om te eten bij Restaurant Des Arts. Je wordt verwelkomt in het Frans en je waant je direct in Franse sferen met de chansons op de achtergrond. We vroegen om een surprise menu en dit werd door de kok zeer gewaardeerd, hij maakte er een feestje van. Super lekker gegeten, ik kan het restaurant iedereen aanraden die van culinair uiteten houdt.

89. Soons Herman

Uniek kader, leuke Franse muziek en vriendelijke bediening.

90. Lonny derwort

Des Arts op de vorige locatie was leuk, heerlijk, verrassend.

Dus.. op de nieuwe locatie beloofde het..... de oude des arts was er met het vorige menu. De keuken was goed, maar de bediening helaas niet. Qua kosten, wat kregen we ervoor, was het lekker en hoe was de bediening?? De verrassing was er niet, de locatie was minder omdat de tafeltjes zo dicht op elkaar staan en als iemand naar achter leunt die bijna op je bord zit..de bediening.. geen interesse in de gasten, was druk of met andere gasten, dus aandacht vragen en krijgen kostte moeite...

Jammer, het was zo leuk en lekker... maar nu????

91. Erg gezellige en kleinschalige sfeer, goed menu, lekker gegeten, en vriendelijke bediening.

92. De eerste indruk van het restaurant was een beetje chaotisch. Het is een klein restaurant met veel tafels. Maar na een tijdje wen je aan de drukte en kun je de 'franse slag' wel waarderen. Helemaal als blijkt dat het eten heerlijk is. Ik had octopus, doorsnee een goede graadmeter voor de kwaliteit van een restaurant. En die bleek prima. Ook de voorafjes en het toetje was prima. Al met al met een voldaan gevoel afscheid genomen.

Pluspunten: lekker eten, mooie locatie en prachtig pand. Verbeterpunten: het is allemaal wel erg krap binnen (misschien iets minder tafels plaatsen) en het personeel heeft het erg druk (waardoor er weinig gemeend contact was).

93. Super soirée, l'endroit est charmant, ambiance tamisée et service excellent. La cuisine est tout simplement délicieuse. Une belle découverte! J'y retournerai sans hésiter.

Vrije vertaling door Eet.nu:
    Geweldige avond, de zaak is mooi, ingetogen sfeer en uitstekende service. Het eten is eenvoudigweg heerlijk. Een leuke ontdekking! Ik kom er zonder twijfel terug.

94. Voor mij een vast eetadres. Het is top! Kwaliteit is constant en de wijn geweldig. De sfeer en ruimte is prachtig. In de zomer kijk je op het terras uit op de Dom. Het personeel is aardig en correct. En wat uit de keuken komt subliem!

95. Heel leuk restaurant, erg lekker gegeten, genoten van alles eigenlijk. Bediening weet hoe het hoort. Als we in Utrecht zijn komen wij weer genieten. Tot snel...

96. J. Daggelder

Heerlijk gegeten in een sfeervolle entourage. Goede opstelling van de tafels, zodat je zelfs bij drukte goed met elkaar kon praten.

97. a.p.cohen

Heerlijk gegeten en gezellig gezeten op de bovenste verdieping. Aardige medewerkers. Moesten alleen erg lang wachten op het hoofdgerecht, doordat het zo druk was. Gelukkig gecompenseerd door een snel dessert.

Punt van verbetering: de vegetarische gasten kregen bij de amuse vooraf niet spontaan een alternatief geserveerd, in plaats van de makreel dip.

We komen graag terug.

98. Fantastisch gegeten! Heerlijke wijn! Wij komen terug!

99. Heerlijk gegeten in ontzettend knus restaurantje aan het water. Lekkere wijnkaart

100. Marjolein

Een heerlijk romantisch Frans restaurant! Het eten was zeer smakelijk. Eenvoudig, eerlijk, mooie smaak combinaties, Frans. Sfeer is romantisch in een prachtig oud pand in de Utrechse binnenstad. Klein/smal maar heel smaakvol ingericht. Absoluut goede wijnkaart. De chansons op de achtergrond en Franstalige bediening droeg voor ons bij aan deze Franse ervaring. Reserveren op zaterdagavond is nodig want het restaurant was 'complet'.
    We zullen zeker nog eens terugkomen!