De Ouzerie in Utrecht

De Ouzerie ongedwongen genieten van hapje en drankje!

In de vogelbuurt.

Uitzonderingen

Gesloten

• 28 jul t/m 21 aug

Op 5 minuten buiten het centrum van Utrecht vind je Bar Bistro De Ouzerie.
Een gezellige locatie om te genieten van een drankje en een hapje.
Prima geschikt voor bedrijfsborrels en etentjes.
Ook kunt u hier gebruik maken van een uitgebreide dranken en wijnkaart.

De menukaart is mediterraans d.w.z. Spaans en Griekse kleine gerechtjes.
De bedoeling van ons concept is dat men de gerechtjes met elkaar kan delen en op deze manier dus veel verschillende smaken proeft.

Heb je geen zin om zelf te kiezen of wil je verrast worden door de Chef dan kan je voor € 25,00 pp een mooi tapa/meze menu bestellen. In dit menu kan er natuurlijk rekening worden gehouden met speciale wensen.

Ook hebben wij voor de vegetariërs een uitgebreide keus op het menu staan.
De kracht van De Ouzerie is dat wij op traditionele wijze koken en goed letten op de prijs en kwaliteit verhouding. Wat bij ons hoog in het vaandel staat is klant gericht – kwaliteit en gast vrijheid.

Tot in De Ouzerie

1424419511 65
1457161954 83
1462619028 82

1. Annelies Melis

Heerlijk eten & goede sfeer!

2. Woutzelf

Heerlijk gegeten in een onverwacht gezellig restaurant. De tapas en mezze werden vlot uitgeserveerd en smaakten allemaal heerlijk. Voor een avondje lekker, goed en gezellig eten is de Ouzerie een echte aanrader,

3. Ity Hardy

We hebben met het gezin weer heerlijk gegeten. Alles was super lekker, de service uitstekend en de sfeer gezellig en relaxed. Ook de wijn paste er heel goed bij en was heel erg lekker. Voor ons een restaurant waar we graag teruggaan.

4. Ria Lindeman

Prima en lekker gegeten.
    Leuke en vriendelijke bediening.

5. M. Winter
    Vertaal van de naar Nederlands

Das Essen war echt lecker!!!

6. We hebben hier lekker gegeten en de sfeer is prima. Vriendelijke en gezellige bediening, lekkere mezzes/tapas redelijk geprijst. We zullen vast vaker eten.

7. Heerlijk gegeten, snelle bediening en gezellig. Een aanrader!

8. Sem Rannenburg

Leuk en gezellig restaurant. Vriendelijke bediening, lekker eten. En zeker niet te duur!
    Een aanrader.

9. Fam Thielen

Super lekker en gezellig gegeten!!

10. Vrijdag zijn we met 6 dames bij de Ouzerie gaan eten, het ligt een beetje uit het centrum, maar een wandeling na het eten is altijd goed. We werden heel vriendelijk ontvangen, de keuze is enorm in vlees, vis en vegetarisch en we waren blij met de tips die we kregen. Er wordt niks opgedrongen en het smaakte allemaal heerlijk. Al met al hebben we een heel leuke en lekkere avond gehad. Zeker de moeite waard om nog eens te bezoeken.

11. We hebben een verrassingsmenu genomen. Dit was een goede keuze! Het was erg lekker en meer dan genoeg. We hebben zelfs de laatste gang afgeslagen. De service is warm en vriendelijk. Absoluut een aanrader!

12. Frank Wiezer

Ontzettend lekker, gastvrije en vlotte bediening, royale porties. Helemaal goed.

13. Wij komen bij de Ouzerie met enige regelmaat en het altijd weer geweldig.
    Het eten is smaakvol en met liefde gemaakt!
    De bediening is geweldig en je zit er zeer gezellig. Kortom, echt een aanrader als je een keer wat anders wilt dan de gemiddelde utrechtse horeca.

14. Weer een heerlijke avond gehad, het menu van zo, n 12 tapas hapjes is overdadig en heerlijk (en voor 25 euro pp ook nog eens erg veel voor je geld)
    onze dochter van 12 heeft dit restaurant ook bovenaan haar lijst staan! Alles is goed op smaak, maar niets is te scherp voor kinderen.
    Huiswijnen zijn prima, bediening top.
    Het “van het huis” drankje na afloop maakt het feest compleet.

15. Enorm lekker gegeten. Een van de betere tapasrestaurants in de stad. En de bediening is echt top.

16. Christel en Marco

Erg lekker gegeten, goede kwaliteit eten, leuke sfeer dit is zeker een aanrader voor een gezellige avond.

17. Ongedwongen sfeer, hartelijke bediening en smakelijke vooral Griekse tapas gegeten van goede kwaliteit.

18. Bert en Karin

Wat een heerlijk restaurant! Hier word je met grote toewijding bediend door buitengewoon vriendelijk personeel. Menukaart toont verrrassende combinatie van Spaanse en Griekse tapas. Die brengt je als vanzelf in Mediterraanse sfeer, want het eten is echt verrukkelijk!

19. Genoten van het menu van de chef. Was veel te veel, maar konden aangeven wanneer we genoeg hadden. Dus geen eten hoeven weggooien. Er werd goed geluisterd naar onze wensen omtrent het tempo waarmee de gerechten kwamen. De huiswijn is lekker.

20. Vers, lekker, vriendelijk personeel

21. Dit is niet de eerste keer dat ik ben wezen eten bij de Ouzerie. De gastvrijheid en de service is fantastisch. Er heerst een atmosfeer alsof je echt in griekenland/spanje in een restaurant zit. Je kunt kiezen uit verschillende gerechtjes of je laten verrassen wat je voorgeschoteld krijgt. En het is echt lekker eten. Kortom een aanrader vind ik zelf.

22. Heerlijk gegeten, zeer vriendelijk personeel.

23. Gisteren heerlijk gegeten bij De Ouzerie. Gesmuld van kraakverse gerechten, vlotte bediening, en hele vriendelijke eigenaren. Een plek om terug te komen en waar je je thuis voelt. Het restaurant ligt net buiten het centrum, maar is een kleine omweg meer dan waard.

24. Nico en Monique

Afgelopen vrijdag heerlijk zitten smikkelen, alles lekker vers en smaakvol, eerste keer voor ons, zeker niet de laatste, leuke sfeer, vriendelijke mensen. Echte aanrader!

25. Op deze mooie zonnige14e juli heerlijk op het terras gegeten, getafeld… het was heerlijk allemaal.
    Geweldige gastvrouw en gastman… en top bediening.

26. Heerlijk op het terras gegeten. Vriendelijke bediening, leuke praatjes. Ruim voldoende keuze voor de vegetariërs.

27. Nikisha

Een heerlijk plekje in het centrum van Utrecht waar ik graag kom. Altijd vriendelijk en gastvrij ontvangst en een geweldige service. Heerlijk eten, veel keuze (voor ieder wat wils) en een fijne ontspannen sfeer. Zeker een aanrader als je in Utrecht uit eten gaat! :-)

28. Joost de Bruijn

We hebben heerlijk gegeten, vriendelijke bediening. Ruime keus, gevarieerd menu.
    Wat ons betreft een aanrader!

29. Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening, goede sfeer.

30. Eric van den Hengel

Enige gast op moederdag. Dat is wel erg karig. Eten prima.

31. Eten viel erg tegen met name erg droog vlees.. Leek beetje vergane glorie.

32. Leuke zaak net buiten het uitpuilende centrum van Utrecht. De drukte op een zomerse zaterdag viel mee. Vriendelijk personeel en een innemende uitbater. We kwamen met 5 heren en lieten De Chef zijn ding doen voor Euro 25 per persoon. Dat gebeurde met verve. Niet zozeer Tapas/Mezedes, maar rondes eten waar we het prima in konden vinden. We begonnen met brood en dips, carpaccio, kregen salade, vis, vlees, en groenten met kaas uit de oven, alles even smakelijk en begeleid door Ouzo en een mooie Rioja. Grieks had de overhand. Ook de kwantiteit, waar we nog een zorgje over hadden, was dik in orde. Op het eind, toen de buiken al redelijk richting capaciteit gingen, kwamen nog eens 2 schalen met heerlijke Gyros en Souvlaki op tafel. Daarna schudden we De Chef zijn hand, en die van de uitbater, en hebben een prima avond gehad.

33. Super lekker gegeten. Allemaal heerlijke kleine gerechtjes. Leuke bediening! Kortom: aanrader!

34. Super lekker eten met hele vriendelijke, leuke bediening!

35. Vriendelijke bediening: meisje nog wat onwennig, maar de eigenaar maakt dat goed door persoonlijk aan de tafel te komen en uitleg te geven. Open en eerlijk betreffende de kaart en de prijzen. Heerlijke wijn ook, en een paar voortreffelijke gerechten.

36. We celebrated Valentine’s Day there with our two-year-old daughter. It was a wonderful evening with an incredible meal and fantastic wait staff. Thanks so much!

37. Violet Klaver

Het eten was heerlijk en de gastheer en bediening gastvrij en vriendelijk. Absoluut een aanrader!

38. Carlo Velis

Geweldig om mijn 48e verjaardag hier te vieren in een select gezelschap van familie en vrienden. Al met al een club van 10 personen. We lieten ons verrassen en eten en drinken kwam met enige regelmaat op tafel. Een mooie ervaring die duurde van ongeveer 18.30 uur tot middernacht. Bedankt voor jullie service op zaterdag 13 januari 2018!!

39. Hele lekkere tapas en ze zagen er ook mooi uit.
    Je kunt verschillende bestelrondes doen.
    Zo eet je niet te weinig of te veel.

40. Ot Leendertse

41. Afgelopen zaterdag met tweeën erg lekker gegeten. Aandacht en de bediening was top! Uitstekende prijs- kwaliteitsverhouding. Kan de Ouzerie aan iedereen aanbevelen.

42. L.G. van de Weg

Ik vond het eten erg lekker, de wijn ook.
    In het begin stond de muziek naar mijn smaak te hard maar op verzoek werd die zachter gezet en ging later zelfs uit. Ook de bediening vond ik erg plezierig.
    Het is niet de goedkoopste tapasbar, maar zeker betaalbaar en gezien er ook wat grotere porties bij zitten eet je ook minder verschillende tapas dan bij andere restaurants waar ze alleen echt kleine gerechtjes hebben, dus dat weegt er weer tegen op.
    Ik heb een heel gezellige avond gehad en mijn tafelgenoten, die nog nooit tapas hadden gegeten ook. Zij vonden het zeer verrassend.
    Ik zou er zelf zo weer gaan eten en ik kan het anderen ook van harte aanbevelen.

43. Vriendelijk, goeie sfeer, mooie gerechten, voor mensen die wat last hebben van minder goed horen, zou t een puntje kunen zijn als er meerdere gezelschappen hebben geboekt, die natuurlijk meer geluid produceren, maar dat is echt een detail. Ik ga de Ouzerie absoluut aanbevelen.

44. Een absolute aanrader! Heerlijke Spaanse en Griekse tapas gegeten. Tevens een zeer uitgebreide keuze aan vegatarische tapas welke heerlijk waren (nr 45 was echt top, ben naam even kwijt;)
    verder heerlijk rustige sfeer wat zeer aangenaam is.
    Ik ga zeker nog een keer bij Ouzerie eten!

45. Heerlijk gegeten en een fantastische service.

46. Jeannette

Heerlijke Spaanse en Griekse tapas gegeten met fijn gezelschap en een lekkere wijn erbij. Genieten van de verschillende hapjes met rundvleesspiesje met pepersaus, aubergine met tomaat en kalfsvlees met tomatensaus als culinaire hoogtepunten. Gezellige sfeer. Aanrader.

47. Het was helemaal geweldig!! Bij binnenkomst een vriendelijke ontvangst. Duidelijke uitleg over de chef special voor maar 25,00 euro. De gerechten waren zeer verrassend en erg vers en vooral lekker. Geen haast, alles kwam op een goed tempo door. Er werd netjes gevraagd of we genoeg hadden gegeten, anders konden we gewoon bijbestellen (zonder extra kosten). Bij het leeghalen van de tafel kregen we nog een extra drankje (ouzo) van het huis, geweldig. Langs deze weg willen we ook Zoë erg bedanken voor een onvergetelijke avond!

48. Heerlijke, kleine gerechten; topkwaliteit voor een hele nette prijs.

49. Wederom weer lekker gegeten. De zeewolfrollade is een absolute aanrader!!
    Verder zijn alle gerechten goed smaakvol.

50. Lekker gegeten, goede prijs/prestatie, aardige bediening. Dus we komen terug.

51. Heerlijke tapas gegeten... Een echte aanrader! Naast het lekkere eten geweldige gastheer en vrouw... Super leuke en goede bediening. Tot de volgende keer.

53. T. Smalink

Jeetje, voor de prijs - kwaliteit verhouding komen wij hier niet meer. Voor dezelfde prijzen kunnen we bij één Michelin sterren restaurants bekoorlijk eten. De tapas hapjes, alhoewel zorgvuldig gepresenteerd (zeker een pluspunt), waren qua smaak niet speciaal en de prijs helaas niet waard. Jammer, tapas lijkt ons een gat in de markt - er zijn niet veel goede tapasbars.

54. Recentelijk bij de Ouzerie gegeten. Het interieur ziet er leuk uit, de service was vriendelijk.
    We hebben gekozen voor een koude- en warme tapascombinatie van € 39.50 voor 2 personen.
    Deze viel tegen en onderscheidde zich naar mijn mening te weinig van een beter "grillroom" niveau.
    De koude 1e gang bevatte naar mijn mening te veel standaard "Johma" salades op basis van mayonaise. De warme 2e gang was ook niet erg speciaal afgezien van de runderspiesjes die erg lekker waren.
    Als klap op de vuurpijl begon er om ongeveer 21:30 gerookt te worden. Dit was niet sfeerverhogend.

55. We hebben hier deze winter met z'n 2en heerlijk gegeten. De tapas en mezedes zijn erg lekker en goed geportioneerd. De bediening en sfeer waren goed en we hebben heerlijk lang kunnen (na)tafelen. Ondanks de wat mindere locatie en de sfeerloze buitenkant van het gebouw een prima eetgelegenheid!