Restaurant De Zeebodem in Urk

1357419306 69
1419784582 81
1453802005 83
1487819428 82

1. Was echt super. Het eten was ook super lekker.

2. mJ.Buijs

Heerlijk gegeten, prima eten voor een redelijke prijs. Ook een vriendelijke bediening. Een echte aanrader. Als we een andere keer weer in de buurt zijn, gaan we zonder twijfel hier weer naar toe!

3. Met Kerst hier gegeten. Leuke ambiance, prettige bediening. Eén minpuntje: ruim van tevoren aangegeven dat ik lactosevrij eet. Dus hadden mijn tafelgenoten bij hun trio van wild een smeuiïge puree en lekker sausje. En ik? Niets! Alleen het vlees. Nagerecht een kaal bolletje sorbetijs. Dat moet beter kunnen, vooral met kerst!

4. Wij hebben genoten van de nieuwe kaart, het wildmenu was ook super! Echt een aanrader!

5. Wat een fijne verrassing na het debacle bij een andere zaak op Urk. Fijne gerechtjes met smaak en toewijding bereidt. Personeel met goed advies en vriendelijk woord. Zeker nog eens terug om de andere lekkernijtjes van de kaart te proberen. Chapeau!

6. Rien en Mieke van Vlimmeren

26-04-2016
    Met 4 personen heerlijk gegeten, een persoon heeft een allergie voor uien, voor hem werd een speciale salade en saus geserveerd!!

Als we nog eens in de buurt zijn, komen we zeker terug.
    Veel succes en ga zo verder.

7. Heel lang geleden eens gegeten, was toen niet echt ons ding. Zeer ten positieve veranderd. Gezellig restaurant waar je heel goed kunt eten, niet duur. Vriendelijke en gastvrije bediening. Zeker voor herhaling vatbaar.

8. Wegens de goede recensies hier een reservering gemaakt.

Bij binnenkomst was het aardig druk in het restaurant en we kregen een tafel van 6 personen met zijn tweeën toegewezen.

Het nieuwe tapasmenu besteld voor 2 personen en mijn vriendin begon met een witte huiswijn die naar ons inzien niet helemaal goed was. Na dit te hebben aangegeven kregen we een nieuwe wijn, die redelijk was, maar echt lekker is anders.

We begonnen met brood en kruidenboter en 5 kleine koude voorgerechten. Zelf vond ik het niet heel erg bijzonder en had het idee dat ik dit prima zelf kon maken met ingredienten die ik bij de lokale supermarkt kan halen. Ik vond het een beetje standaard en zonder passie. Teven was de glaasjes waarin het geserveerd was smerig.

Daarna kregen we een heerlijke pompoensoep die heel erg lekker was.

De 5 warme tapas met patat waren erg lekker, maar ook niet heel erg bijzonder.

Het dessert met 5 verschillende kleine toetjes was ook lekker.

De bediening was erg traag en had vaak het gevoel dat we lang moesten wachten. Tevens moesten we zelf om drinken vragen en in de 2.5 uur dat we er zaten hebben we ook maar 2 keer drinken gehad. Daar zitten zeker wat verbeterpunten.

Ondanks alles was de prijs/kwaliteit verhouding prima met een rekening van 60 euro.

Als er met wat meer passie gekookt/bediend zou worden, zou ik hier terug komen.

9. Vorige week gegeten bij dit restaurant (ik moet toegeven we waren wat aan de late kant) en de keuken ging om 9 uur dicht, maar werden om kwart over 8 nog hartelijk ontvangen. Het was een heerlijk diner wat we kregen en een prachtige kaart hebben ze daar, mooie herfst/winter gerechten en verse vis. We hadden samen de pompoensoep, die super lekker en vers is, en ik had de duo met snoekbaars en zalm en gegrilde courgetten; een woord geweldig! En mijn man had Jodenhaas wat zeer zeer mals was en prima medium/rare was zoals aangegeven.
    Mensen, dit restaurant is echt een aanrader. Voor een zeer aangename prijs eten, maar ook wat luxer kunnen voor iets duurder. Wij komen zeker terug om het wild menu uit te proberen.

10. p.p.raaijen

Zeer goed gegeten, prima voor elkaar. Vriendelijke bediening. Een aanrader.

11. Pieter hoekman

Vrijdagmiddag het was prima. Goed voorgerecht, hoofdgerecht kabeljauw en niet te vergeten de zeebaars. Prima nagerecht. Drinken was goed. Keurige bediening. Prijs kwaliteit perfect. Aanbevelen waard.
    Pieter - Jos - Marcel - Hendrik-Jan

12. Jammer geen nieuwe recensies, het is er echt top, we zijn weer geweest. Nieuwe kaart met seizoensgerechten en nog steeds 3-gangen 24,95 genoeg keuze uit voorgerechten en hoofdgerechten vis, vlees, wild, vegetarisch voor elk wat wils. Wij blijven terugkomen.....

13. van der heide

Heb er twee weken geleden gegeten op een mooie zaterdag! Waren s'middags langs geweest om op het terras te genieten van het weer en het super mooie uitzicht over de haven. Het was lekker druk! s'middags hebben wij ook besloten om er s'avonds te gaan eten en dat was achteraf gezien een zeer goede keus! Ze hebben een nieuw menu voor maar 24,95 waar de mensen zelf kunnen kiezen uit drie gangen en de prijs blijft het zelfde ! En wat we kregen was gewoon super echt heerlijk en helemaal voor zo'n prijs.
    De zaak zat gewoon tot aan zijn nok vol en bleef vol tot s'avonds laat, dan zou je denken dat je je eten niet echt op tijd krijgt of dat het te koud is, maar nee hoor precies goed op tijd bediend en het was heerlijk. Al met al een super avond gehad en zeker een aanrader voor degene die op urk komen.

14. Zaterdag 10 gangen tapas menu gedaan .Viel zwaar tegen, het vlees was kip (zelfs met nasi ).
    Veel brood gehad, geen vis en dus geen echt vlees (bief of varkenshaas).
    Ik vond prijs kwaliteit niet goed, zat niks speciaals tussen, 2 jaar terug was veel lekkerder.
    De zaak is wel mooi geworden,maar ja wat is belangrijker,mooie zaak of
    lekker eten.......?

15. Deze zomer lagen wij met een bootje in Urk, wat opzich al een aanrader is! Mooi vissersplaatsje en authentiek dorpje.
    We wilden graag ergens gaan eten en De Zeebodem leek ons een goed restaurant. We werden vriendelijk ontvangen en naar een tafel gewezen. We kozen voor een verrassingsmenu, dat bleek een goede keus! vooraf kregen we een heerlijke soep en het hoofdgerecht was ook uitmuntend! Alleen het dessert had iets meer mogen zijn, maar was verder prima. Al met al een goed restaurant met heerlijk eten en vriendelijke bediening.

16. Erg lekker gegeten! we hadden mooi weer en zaten dus lekker op het terras. Zelf had ik een biefstuk, was erg goed gebakken. De rest vond het eten ook lekker. Dus zeker voor herhaling vatbaar!

17. Wij hadden het 4-gangen verrassingsmenu van 36 euro genomen. Bij het voorgerecht zat droge sla zonder dressing, niet echt lekker. De vissoep daarna was heel lekker. Het hoofdgerecht bestond uit gebakken zalm, die echter niet te eten was door de sterke grondsmaak. De serveerster nam het bord terug en nadat zij hem geproefd had, vertelde ze ons dat de zalm inderdaad erg vies smaakte. Ik kreeg een nieuwe, maar moest daarop wel even wachten. Ze bood me geen drankje van het huis aan voor het ongemak. Mijn man moest alleen eten. De 2de zalm arriveerde en smaakte net zo vies als de eerste, wat ook mijn man en de serveerster constateerden. Ook deze ging terug naar de keuken. De lol was er toen helemaal vanaf.
    Ongelofelijk was dat we wel de volledige rekening moesten betalen, omdat de serveerster toen zei dat smaken verschillen, terwijl ze 2 keer beaamde dat de zalm niet te eten was. We hebben betaald, het was mijn verjaardag en wilden geen discussie, maar gingen behoorlijk gefrustreerd weg. Jammer, jammer, want je zit daar best leuk, maar wat een onbehoorlijke behandeling.

18. Fam de Vreugd

Afgelopen zaterdag heeeel lekker gegeten . Van te voren even overleg gehad met de kok over het voor en nagerecht en de wijnen omdat wij dat wat uitgebreider wilden . Alles perfect van smaak en heel mooi opgemaakt . Wij en onze vrienden hebben echt een hele leuke en gezelligge avond gehad .

19. Mooi gerenoveerde zaak, nog niet eerder zo lekker gegeten in de zeebodem. Alles zag er lekker en verzorgd uit en proefde ook lekker. Gezien de prijs/kwaliteit verhouding zeker een aanrader. En natuurlijk een toplocatie

20. Na de verbouwing weer een keer geprobeerd. Voorgerecht en nagerecht prima...Hoofdgerecht (vis in mijn geval) viel zwaar tegen. Smakeloos en heeeeeel weinig...ondanks dat het merendeel goed was blijft het negatieve dan toch hangen..jammer...want vernieuwde uitstraling is echt mooi.

21. 's Morgens met 2 collega's heerlijk ontbeten.
    Het restaurant en de vernieuwde inrichting was erg sfeervol.
    We zaten gezellig aan een tafeltje bij het raam waardoor we uitzicht op de haven en het IJsselmeer hadden.
    Een echte aanrader!

22. hakvoort

Dinsdag gegeten bij de zeebodem,Heel goed ontvangen super bediend en bovenal heel lekker gegeten!!!!!!!!!!!!!
    Echt een aanrader ook voor groepen

23. Zaterdag in de Zeebodem gegeten om 19:00 uur. Bij binnenkomst was het personeel bezig het terras binnen te pakken en was er niemand om ons te verwelkomen. Twee toeristen stonden voor ons al een tijdje te wachten en besloten een Chineesje te gaan pikken en vertrokken. Na enige tijd kwam er iemand om onze tafel te wijzen. Onze binnenkomst was eigenlijk het enige negatieve punt, maar wel erg belangrijk.

Bediening was verder niets op aan te merken. Eten was prima, maar niet heel bijzonder. Op een vissoep na (die wel iets warmer mocht zijn) hebben we verder geen vis gegeten. Aanrader? Niet echt, er zijn betere alternatieven op Urk.

24. Prettige bediening. De vis was klein, simpel, en erg, heel erg zout. De bijbehorende kerrysaus duidelijk uit een zakje van Knorr, de bijbehorende groente uit een kant en klaar pakje van AH. Verder vind ik witte kool niet zo passen bij een visgerecht. De sla smaakte wel lekker. Al met al geen aanrader.

Knorr.

25. M. Taal

Zaterdagavond met z'n tweeën daar gegeten. De bediening was goed, de wijn (rosé huiswijn) was prima. Het eten was ronduit slecht. De visvaria (hoofdgerecht) was veel te zout. De tong zelfs zo erg dat deze niet meer eetbaar was. De varkenshaas was niet gebakken maar duidelijk opgewarmd. De garnituur was erg eenvoudig en niet smakelijk. De koffie (cappucino) smaakte naar gevriesdroogde koffie ipv verse koffie. Ook het zgn schuimlaagje leek nergens naar. Voor een fles wijn, twee hoofdgerechten, twee desserts en twee koffie is € 75,- betaald. Een hoop geld voor dat wat je krijgt.

26. Pieter Molenaar

Met zijn vieren daar gegeten. Een persoon nam de boerenschnitzel, de rest een gebakken tong en een gebakken schol. Boerenschnitzel was uit de kunst maar de vis was zwaar beneden peil en dat in een vissersplaats. De tong was te lang gebakken en de schol te kort. Gevolg, de schol leek wel gekookt en de tong was bij de dunste stukken geheel verkruimeld. Waarschijnlijk in dezelfde pan klaargemaakt, de scholletjes waren vrij dik en de tongetjes vrij dun en dan krijg je dat. Er waren 2 mannetjes schollen en één vrouwtje. Bij mannetjesschollen moet voor het bakken ook de kuit worden verwijderd want anders loopt de gal door de gehele vis wat de smaak nadelig beinvloedt. Dat was dus hier het geval. Rest mij nog te vertellen dat degeen die de boerenschnitzel nam een Twent is en de overige 3 van Urker afkomst en derhalve precies weten hoe vis gebakken moet worden.

27. Mooi Restaurant met uitzicht over de haven, goede bediening, gezellig, heerlijk eten, een echte aanrader.......!

28. ronald sweering

uitstekende bediening, vriendelijk en behulpzaam. Een echte aanrader!!