Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Urk verdeeld zijn.

1. Jo

Samen met mijn man de Kibbeling plate gehad. Deze was erg lekker! Komen zeker nog eens terug!

2. Doet mij aan vroeger denken. Geen high-tech zaak, maar eenvoudig achteraf op een industrieterrein.
    Maar jongens wat een kwaliteit! En dan ook nog de snelle en vriendelijke service.
    Alles is van zeer hoge kwaliteit en de porties zijn niet krenterig!!

3. Jennykielstra@gmail.com

De Jongens van de Fant weten hoe kwaliteit moet smaken, dus valt nooit tegen als ik daar vis koop. Geweldig lekker en een traktatie voor iedereen die van vis houdt. Een feestje als ik weer vis gehaald heb.

4. Wij komen regelmatig in Urk bij kennissen, maar onze auto wil niet van Urk af zonder bij de Jongens van de Fant te zijn geweest voor hun heerlijke zalmsalade en de super kibbeling. En als wij weer in Urk komen, gaan wij vast weer even een pitstop maken bij de Fant.

5. Alleen al de ambachtelijke entourage en de geur rond het pand nodigen uit voor een bezoek. Maar als je één keer deze gerookte zalm hebt geproefd wil je ook niet anders meer. Dat is mij best een ritje van een uur waard. En dan tegelijk even een gebakken tongetje eten maakt het feest compleet.

Als Michelin langs komt geven ze geheid 3 sterren ***

6. Afgelopen dinsdagavond het AH menu gegeten op de Kaap waar we nooit eerder waren geweest, allereerst een heel hartelijke ontvangst en vervolgens een heerlijk uitgebreid 3 gangen menu, heel rijkelijk voorzien van garnituur en grote stukken heerlijke vis. Tussen de gangen door het fotoalbum van de Kaap mogen bekijken.

We komen hier zeker nog eens terug maar dan in de zomer

7. Gerard en Cora

Wij komen, als het maar een beetje in onze route ligt heel graag langs om kibbeling te eten en een zalmsalade en een voorraadje gerookte zalm te kopen. Zo heerlijk en een groot succes in vele gerechten door ons gezin bereid.

8. Nederlands Urk

Gister een tripje naar Urk, genieten van de bootjes en wellicht een beetje rondslenteren en hier en daar een terrasje pakken. Helaas leek het uitgestorven, niet aan gedacht dat ze op Urk zondagsrust waarschijnlijk zeer serieus nemen.

Gelukkig reden we over de kade en zagen '7 dagen open', ondanks het er verder niet echt open uit zag vanaf beneden, voldoende parkeer-plaatsen (waar de auto voor de verandering een keer in past) vrij, geparkeerd, kinders mee en de deur was inderdaad open. Het restaurant bleek op de bovenste etage en behalve een trap, was er gelukkig ook een lift (handig met een buggy).

Boven vonden we na een stukje hal een gezellig restaurant wat nagenoeg leeg was, een tafeltje voor 4 aan het raam met een prachtig uitzicht over het IJsselmeer en in de verte het windmolenpark langs de A6.

Lunch, 2x 12-uurtje en voor de kids een kindermenutje met wat friet, appelmoes en een frikandelletje. Omdat ze bijde niet echt veel eten hebben we gevraagd om één menu te splitten in 2en, en een extra frikandel. dat was hier gelukkig geen enkel probleem.

Heel prettig dat ze niet zo moeilijk doen.

Volgende keer op Urk, eten wij waarschijnlijk gewoon weer hier.

9. Nederlands Urk

Afgelopen week hier gegeten, wat was dat een tegenvaller. Drankjes duurt een eeuwigheid en laat staan vriendelijke bediening was ver te zoeken. Gerechten erg vet en veel te ver doorgebakken. Prijs kwaliteit veel te duur.

Joop brunsum

10. Vandaag bij de Kaap een hapje gegeten. Mijn partner bestelt een rosébier, maar krijgt een rosé. De serveerster ziet haar fout in en biedt aan om alsnog rosébier te halen, maar we laten het maar zo. Dan bestellen we twee plates, met frites graag. De plates worden, door een andere serveerster, uitgeserveerd met gebakken aardappeltjes. Hiervoor krijgen we excuses en de frites zal alsnog geserveerd worden. We zitten buiten en hoewel het erg mooi weer is voor oktober, beginnen we vast aan de plates voordat ze koud zijn. Als we klaar zijn met eten hebben de frites ons nog niet bereikt en die zullen we ook niet meer te zien krijgen. Wanneer ik bij het afrekenen aangeef dat het vandaag niet allemaal helemaal goed liep krijg ik van juffrouw drie een nogal chagrijnige reactie. Deze jongedame heeft ons weliswaar niet bediend en kan er dus ook niets aan doen, maar ik had een andere begripvollere reactie verwacht. Zo kan ook een hapje eten bij de Kaap wel eens een mindere ervaring zijn.

11. Internationaal Urk

Wij hebben hier erg vaak gegeten en altijd zeer tevreden weer naar huis. Naast de gekozen gangen krijg je van het huis (veel) erg leuke en smakelijke amuses bij elke gang. Echt alles wat je voorgeschoteld krijgt smaakt heerlijk. Voor een heerlijk diner kun je hier goed terecht en ook de kaart is afwisselend en verrassend genoeg. Het restaurant is sfeervol ingericht met veel details met betrekking tot de Urker cultuur. Ook het uitzicht is super op het IJsselmeer. Voor een heerlijk diner betaal je met drankjes erbij ongeveer 50 a 60 euro. Dit is het dan ook echt waard! De bediening is erg professioneel en weet genoeg over het eten en de wijnen te vertellen.

Echt een aanrader de Boet!

12. Nederlands Urk

À baarssen

Jammer druk en dat zag je terug in gerecht bediening deed z'n best maar duurde ook erg lang

4,3
  13. Ik woon in Emmeloord maar ga regelmatig naar de Jongens van de Fant
    Voor zo wel Gerookte als Gebakken VIS !!!
    Zou niet weten waar ik beter kan krijgen .

14. Rodolfo Ravissant

4 oktober op een bruiloftsfeest in Lelystad de beste (gerookte- )Zalmsalade gegeten ever !!
    Ik moest maar eens op Urk aan !
    Gegroet, Rodolfo (uit Amsterdam)

15. In een woord, geweldig, nooit geweten dat vis zo lekker kon zijn.
    Een aanrader voor iedereen.wij kwamen uit Nijkerk,maar zeer de moeite waard.
    Complimenten.

16. Vandaag in Urk geweest... Heerlijke vis ingekocht en super kibbeling gegeten.
    Aardige bediening en we zijn snel geholpen.
    Het was niet overdreven druk, maar we zagen een constante aanloop van visliefhebbers... Vanuit Amsterdam de complimenten... Jullie zullen ons zeker vaker zien... Mooi weekend.

17. Nederlands Urk

Wat een fijne verrassing na het debacle bij een andere zaak op Urk. Fijne gerechtjes met smaak en toewijding bereidt. Personeel met goed advies en vriendelijk woord. Zeker nog eens terug om de andere lekkernijtjes van de kaart te proberen. Chapeau!

18. petergatsma

19. Meestal kijk ik wel welke reviews er geschreven worden over een restaurant, voordat ik er ga eten. Dit keer toevallig niet en wat had ik daar een spijt van.

Lang wachten, bediening wist niet welke vis zij verkochten, wij hadden een drie soorten vis menu besteld. Aardige meiden, maar ze wisten totaal niets over het aanbod.

Garnituur was niet om te eten, tuinboontjes waren zo uit het blik geschept, aan de gebakken aardappeltjes zat een bijsmaak en over de miezerige patatjes wil ik het helemaal niet hebben.

Kortom, een restaurant op een pracht locatie met een grote minachting voor de bezoeker. Dit is ook het grote punt, het zijn toeristen en die komen toch maar eenmaal langs, dus waarom zou je je best doen? Misschien had ik moeten aangeven dat mijn familie op Urk woont...

Eigenaar, je hebt goud in handen met zo'n mooie locatie, maak er dan ook een gelegenheid van waar je trots op kunt zijn...

Groet familie Bakker

3,4
  20. Nederlands Urk

Fam. v. Leeuwen

Zaterdag 6-08-2016 na een leuke fiets tocht door Schokland en Urk leek het ons leuk om te eten op het dakterras. Plaats genomen aan een tafel die net vrij kwam; de bediening kwam."Jullie willen eten". Ruimde de tafel op en legde zo de placemats er weer op, zonder de kruimels van de vorige gasten weg te halen. We verhuisden naar een andere tafel. Een andere serveerster deed hetzelfde!! Eén serveerster was erg onbeleefd en chagrijnig. De ander begon net met dit werk! Drankjes bleven lang weg, drie maal om moeten vragen. Toetje bleef lang weg twee maal om moeten vragen. De serveerster begreep niet dat bij een compleet menu zij de vraag had moeten stellen "wat willen jullie " dus zijn wij het zelf maar gaan vragen na een uur!! Positief was een mannelijke ober die zijn werk begreep en er wat leuks van maakte!!

21. Hettie Schuring-van Keulen

Geweldig! Nergens betere vis!
    Beste kibbeling en zalmslaatjes van het land!

22. Remmelt Veenbaas

Afgelopen zaterdag bestelling opgehaald voor een verjaardag: een schaal met diverse stukjes heerlijke vis, een schaal met voortreffelijke salade en een aparte schaal met zoute haring in stukjes gesneden. Alles bij elkaar heeft het prima gesmaakt en is voor herhaling vatbaar.

23. foxy

Zeer goede ervaring met dit bedrijf, uitstekende gerookte zalm.

24. Cornelis Oost

In één woord super! Goede prijs verhouding. Goede service!

25. Jeanne van Gils

Als het om correcte service gaat is het vis bedrijf van de Jongens van de Fant die de rest verslaat. Go go go vis van de Jongens van de Fant is zo!!!

26. Top service en altijd lekkere verse vis! Zowel meneer als de jongeman zijn altijd meer dan behulpzaam.

27. De warm gerookte zalm is de beste zalm die ik ooit heb gegeten! Zeker een aanrader!

28. Nederlands Urk

Rien en Mieke van Vlimmeren

26-04-2016
    Met 4 personen heerlijk gegeten, een persoon heeft een allergie voor uien, voor hem werd een speciale salade en saus geserveerd!!

Als we nog eens in de buurt zijn, komen we zeker terug.
    Veel succes en ga zo verder.

29. Pizzeria Urk

Pizza geen eten, broodjes waren koud en in verhouding duur.

30. Janny van Urk

De lekkerste zalm en salades van heel Nederland!