Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Urk verdeeld zijn.

Alex Willems

Omdat ik gek ben op vis en door heel Nederland kom heb ik op heel veel plaatsen kibbeling gegeten. Ik vond deze kibbeling de slechtste die ik het laatste jaar gehad heb. Het was voornamelijk korst en de vis was ver te zoeken. Omdat de winkel er prachtig uitzag en ook in de vitrine prachtige producten lagen denk ik dat het puur om het geld gaat om zo weinig vis in een bakje kibbeling te stoppen en zo veel korst.

Hendrik de Vries

Hier krijg je de beste vis, betoverend lekker!! Zelfs in Alkmaar staan jullie bekend als de beste vis-shop allertijden!!

Mee eens met de andere resenties dat jullie prima producten leveren. Wij komen daarvoor speciaal naar Urk . Kibbeling is uitstekend. We kopen verschillende soorten vis bij jullie en dat is van prima kwaliteit. Dat de mensen gemiddelde 20 minuten bij jullie blijven klopt wel. Jullie zijn zo populair dat er altijd een rij staat waarin je moet wachten. Geeft niet want dat hebben we er graag voor over. Tot binnenkort.

Eten besteld duurde behoorlijk lang! Karbonade was als een stuk karton waar na het bakken nog een pot kruiden op was gegooid!

We hadden besteld, we hebben dingen gekregen die we niet hebben besteld. We hebben dingen niet gekregen. Op drukke dagen moet er veel veranderen.

Gewoon de beste kwaliteit voor een zeer redelijke prijs.

Was echt super. Het eten was ook super lekker.

Fantastische kibbeling. En een grote portie. Waar voor je geld. Nog nergens lekkerder kibbeling gegeten dan hier.
    Ook de warmgerookte zalm is heerlijk. Mooie rogvleugels uit de vriezer.
    Nu voor het eerst haring meegenomen. Die gaan we vanavond proeven

Binie Hoving

Nog nooit in mijn leven (56) zulk heerlijke warm en koud gerookte zalm gegeten....
    Wil nooit meer anders!!!!!

11. Snackbar Urk

Het is er super lekker en gezellig.

Søren Bueters

Super verse en lekkere vis. Nog nooit een gerookte makreel gegeten die nog warm was.

Altijd goede service, verse producten, nette snackbar altijd schone indruk, kinderhoekje, gezellige zithoekjes.

Gisteren via de app een Turkse pizza döner besteld. Er waren 2 opties, eentje met sla, saus, döner, tomaat, komkommer en ui, en één met alleen saus en döner. Op het plaatje staat een witte saus dus ik ging ervan uit dat dit knoflook was. Er was ook bij deze turkse pizza geen optie in de app om dingen toe te voegen of uit te sluiten.

Ik bestelde de turkse pizza met alleen saus en döner (omdat ik niet van ui, paprika, etc. hou) zo'n half uur van te voren en zag ik dat deze inderdaad klaar stond toen ik de winkel binnenkwam, alleen moest ik nog bijna 10 minuten wachten voordat ik eindelijk de bestelling ook kreeg (stonden maar 2 personen voor me).

Bij thuiskomst opende ik de verpakking en merkte dat het deeg erg slap was en er kwam een scherpe geur van de pizza af. Ik rolde de Turkse pizza uit en zag dat deze bezaaid was met uien! Iets waarvan ik totaal niet hou! Ook zat er een rode saus op die ontzettend scherp was. Na de uien en bijna de helft van de pizza (incl. de pizza zelf, deze was gewoon niet lekker en veel te slap) weggegooid te hebben, heb ik uiteindelijk dus alleen wat döner op kunnen eten waar nog steeds een ontzettend scherpe smaak aan zat door die saus. Dan vind ik €5,25 voor een handje döner toch duur!

Had deze avond een pizza besteld.
    We zaten met smart te wachten maar duurde nogal een tijdje (1uur). Dus belde ik op en vroeg of alles nog klopte aan mijn bestellig en of het huis nummer nog klopte. En wat bleek?! "Het klopte allemaal nog wel en de pizza gingen ze nu maken het duurt nog 20 minuten" zeiden ze aan de andere kant van de telefoon. Jammer maar ik vind toch echt dat 1 uur en 20 minuten een te lange wacht tijd is.
    Dus heb de hele bestelling nadat ik heel onklantvriendelijk te woord werd gestaan gecanceld.
    Eten is goed.
    Groet.

Van middag heerlijk gegeten ovenzalm uitstekende kwaliteit. Jammer dat de patat van mindere kwaliteit is.
    Uitval door vette stukken, dat is jammer voor de prijs/kwaliteitsverhouding.
    Wij hebben op Urk gewoond toen was de patat perfect. In de loop der jaren is de kwaliteit minder geworden. Sinds.
    We buiten Urk zijn gaan wonen.

Wij komen uit Amsterdam en rijden graag een blokje om. Om de heerlijke zalm en haring bij de jongens van de Fant te kopen. De kwaliteit van de vis, de smaak en versheid, en het prettige en hard werkende personeel zijn daar de reden voor. Ik heb de kibbeling en de haring nergens zo lekker gegeten. Deze beoordeling geef ik ondanks dat het mij stoort dat er een foto samen met Geert Wilders hangt, maar ik kan niet om de kwaliteit heen.

Ed Feenstra

Voor het eerst de jongens van Fant bezocht. Meestal koop ik geen kibbeling want ik weet dat ik daar last van krijg(niet zo'n sterke maag).
    Bij deze kibbeling die heerlijk was(vermoedelijke echte kabeljauw) nergens last van gehad. Het zalmslaatje was uit de kunst en de verse zalm… u raadt het al, we hebben genoten. We hadden het van horen zeggen maar we weten nu de weg en wonen niet zo gek ver weg(Giethoorn).

Als ik van Friesland weer naar huis in Breda rijd, dan lukt het me nooit om de afslag Urk voorbij te komen zonder bij de Jongens van de Fant aan te meren. Tja, en dan wordt het weer smullen. Neem ook nog wat voor thuis mee. Wordt keurig met een zak ijs verpakt. Ga zo door, jullie zijn top.

Heerlijke vis, wel jammer wanneer je 5 minuten daarvoor nog voor rond de 30 Euro vis hebt gekocht je meteen op een agressieve manier door een man van het terras wordt gestuurd omdat je een broodje haring eet die je bij de buurman hebt gekocht. Ik was een zeer tevreden klant, nu kom ik niet meer helaas.

Hendrik Lievaart

Perfecte service. Bij een foutje dat de bestelling 3 kwartier te laat kwam, hebben we ons geld terug gekregen en de bestelling was dus gratis. Keurig opgelost.

22. Snackbar Urk

Mega lekker eten, top kwaliteit voor top prijs.

Vanochtend ging ik mijn dochtertje, na een week logeren bij haar opa en oma, ophalen in Broek Friesland. Op de terugweg naar huis wilde ik haar verrassen met een heerlijke lunch in het bekende vissersplaatsje Urk. Zij wilde al bij het eerste het beste restaurant dat ze zag aanschuiven, maar ik wilde iets speciaals. Het werd De Kaap, maar wat een spijt heb ik daarvan!
    De menukaart vonden we al zeer magertjes en de prijzen pittig, maar er stond een echte Urkse vissoep op en mijn dochtertje wilde maar al te graag een kroket met patatjes, dus we bestelden. De vissoep kwam in een normale soepkom met 1 klein broodje en was allesbehalve van kwaliteit. Het enige dat ik zowat proefde was een heleboel zout en bloem waarmee de soep duidelijk gebonden was. De kroket waar mijn dochtertje zo naar uit had gekeken was van een of ander goedkoop merk: er was geen sliertje rundvlees te bekennen.
    Toen we klaar waren met eten en er niemand naar onze tafel kwam om te vragen of het gesmaakt had (ook tussendoor niet) en we misschien nog iets wilde nuttigen ben ik maar naar de kassa gelopen om te betalen. Het meisje dat me hielp (de serveerster die ons bediend had was nergens meer te bekennen) vroeg ook al niet of alles naar wens was geweest en of het gesmaakt had. Normaal doe ik mijn mond wel open, maar dit was zo'n enorme teleurstelling dat ik er dit keer geen zin in had.
    Om toch positief te eindigen: de Franse frietjes waren lekker.

24. Internationaal Urk

Onwijs heerlijk! Fantastisch rekening gehouden met voedselallgieen.

25. Snackbar Urk

Eten van super kwaliteit! Toen we geholpen werden, hadden we binnen tien minuten ons eten. Super gezellige sfeer. En sociale en behulpzame werknemers.

26. Internationaal Urk

Vanmiddag met ons drieeen geluncht, lunch erg lekker en goed verzorgd wij hebben genoten ook glutenvrij heel erg goed bediening ook fantastisch wederom een dikke tien plus!

Helemaal geweldig beste viszaak waar ik ooit ben geweest supervers ruime variatie vissoorten heerlijke zalmslaatjes vriendelijke bediening ze krijgen van mij een dikke 10!! 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

28. Snackbar Urk

Meindert

Je moet best lang wachten maar het is het wachten waard in de rij de telefoon is veeeel minder je moet erg lang wachten en als je de bestelling ophaald duurt het nog een kwartier.

Attie Schenk

30. Internationaal Urk

Gisterenavond 30-06-2017 hier gegeten met een voucher van Groupon, onbeperkt slibtong eten. Het was heer lijk, je kreeg er frites bij en gebakken aardappelen en sla, ook dit onbeperkt.

Het enige minpunt was de prijs van het bier, Veltins bier van de tap 3,95 per glas wat een afknapper, soms denk ik moet het uit de lengte of uit de breedte...