Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Urk verdeeld zijn.

Søren Bueters

Super verse en lekkere vis. Nog nooit een gerookte makreel gegeten die nog warm was.

Altijd goede service, verse producten, nette snackbar altijd schone indruk, kinderhoekje, gezellige zithoekjes.

Gisteren via de app een Turkse pizza döner besteld. Er waren 2 opties, eentje met sla, saus, döner, tomaat, komkommer en ui, en één met alleen saus en döner. Op het plaatje staat een witte saus dus ik ging ervan uit dat dit knoflook was. Er was ook bij deze turkse pizza geen optie in de app om dingen toe te voegen of uit te sluiten.

Ik bestelde de turkse pizza met alleen saus en döner (omdat ik niet van ui, paprika, etc. hou) zo'n half uur van te voren en zag ik dat deze inderdaad klaar stond toen ik de winkel binnenkwam, alleen moest ik nog bijna 10 minuten wachten voordat ik eindelijk de bestelling ook kreeg (stonden maar 2 personen voor me).

Bij thuiskomst opende ik de verpakking en merkte dat het deeg erg slap was en er kwam een scherpe geur van de pizza af. Ik rolde de Turkse pizza uit en zag dat deze bezaaid was met uien! Iets waarvan ik totaal niet hou! Ook zat er een rode saus op die ontzettend scherp was. Na de uien en bijna de helft van de pizza (incl. de pizza zelf, deze was gewoon niet lekker en veel te slap) weggegooid te hebben, heb ik uiteindelijk dus alleen wat döner op kunnen eten waar nog steeds een ontzettend scherpe smaak aan zat door die saus. Dan vind ik €5,25 voor een handje döner toch duur!

Had deze avond een pizza besteld.
    We zaten met smart te wachten maar duurde nogal een tijdje (1uur). Dus belde ik op en vroeg of alles nog klopte aan mijn bestellig en of het huis nummer nog klopte. En wat bleek?! "Het klopte allemaal nog wel en de pizza gingen ze nu maken het duurt nog 20 minuten" zeiden ze aan de andere kant van de telefoon. Jammer maar ik vind toch echt dat 1 uur en 20 minuten een te lange wacht tijd is.
    Dus heb de hele bestelling nadat ik heel onklantvriendelijk te woord werd gestaan gecanceld.
    Eten is goed.
    Groet.

Van middag heerlijk gegeten ovenzalm uitstekende kwaliteit. Jammer dat de patat van mindere kwaliteit is.
    Uitval door vette stukken, dat is jammer voor de prijs/kwaliteitsverhouding.
    Wij hebben op Urk gewoond toen was de patat perfect. In de loop der jaren is de kwaliteit minder geworden. Sinds.
    We buiten Urk zijn gaan wonen.

Wij komen uit Amsterdam en rijden graag een blokje om. Om de heerlijke zalm en haring bij de jongens van de Fant te kopen. De kwaliteit van de vis, de smaak en versheid, en het prettige en hard werkende personeel zijn daar de reden voor. Ik heb de kibbeling en de haring nergens zo lekker gegeten. Deze beoordeling geef ik ondanks dat het mij stoort dat er een foto samen met Geert Wilders hangt, maar ik kan niet om de kwaliteit heen.

Ed Feenstra

Voor het eerst de jongens van Fant bezocht. Meestal koop ik geen kibbeling want ik weet dat ik daar last van krijg(niet zo'n sterke maag).
    Bij deze kibbeling die heerlijk was(vermoedelijke echte kabeljauw) nergens last van gehad. Het zalmslaatje was uit de kunst en de verse zalm… u raadt het al, we hebben genoten. We hadden het van horen zeggen maar we weten nu de weg en wonen niet zo gek ver weg(Giethoorn).

Als ik van Friesland weer naar huis in Breda rijd, dan lukt het me nooit om de afslag Urk voorbij te komen zonder bij de Jongens van de Fant aan te meren. Tja, en dan wordt het weer smullen. Neem ook nog wat voor thuis mee. Wordt keurig met een zak ijs verpakt. Ga zo door, jullie zijn top.

Heerlijke vis, wel jammer wanneer je 5 minuten daarvoor nog voor rond de 30 Euro vis hebt gekocht je meteen op een agressieve manier door een man van het terras wordt gestuurd omdat je een broodje haring eet die je bij de buurman hebt gekocht. Ik was een zeer tevreden klant, nu kom ik niet meer helaas.

Hendrik Lievaart

Perfecte service. Bij een foutje dat de bestelling 3 kwartier te laat kwam, hebben we ons geld terug gekregen en de bestelling was dus gratis. Keurig opgelost.

11. Snackbar Urk

Mega lekker eten, top kwaliteit voor top prijs.

Vanochtend ging ik mijn dochtertje, na een week logeren bij haar opa en oma, ophalen in Broek Friesland. Op de terugweg naar huis wilde ik haar verrassen met een heerlijke lunch in het bekende vissersplaatsje Urk. Zij wilde al bij het eerste het beste restaurant dat ze zag aanschuiven, maar ik wilde iets speciaals. Het werd De Kaap, maar wat een spijt heb ik daarvan!
    De menukaart vonden we al zeer magertjes en de prijzen pittig, maar er stond een echte Urkse vissoep op en mijn dochtertje wilde maar al te graag een kroket met patatjes, dus we bestelden. De vissoep kwam in een normale soepkom met 1 klein broodje en was allesbehalve van kwaliteit. Het enige dat ik zowat proefde was een heleboel zout en bloem waarmee de soep duidelijk gebonden was. De kroket waar mijn dochtertje zo naar uit had gekeken was van een of ander goedkoop merk: er was geen sliertje rundvlees te bekennen.
    Toen we klaar waren met eten en er niemand naar onze tafel kwam om te vragen of het gesmaakt had (ook tussendoor niet) en we misschien nog iets wilde nuttigen ben ik maar naar de kassa gelopen om te betalen. Het meisje dat me hielp (de serveerster die ons bediend had was nergens meer te bekennen) vroeg ook al niet of alles naar wens was geweest en of het gesmaakt had. Normaal doe ik mijn mond wel open, maar dit was zo'n enorme teleurstelling dat ik er dit keer geen zin in had.
    Om toch positief te eindigen: de Franse frietjes waren lekker.

13. Internationaal Urk

Onwijs heerlijk! Fantastisch rekening gehouden met voedselallgieen.

14. Snackbar Urk

Eten van super kwaliteit! Toen we geholpen werden, hadden we binnen tien minuten ons eten. Super gezellige sfeer. En sociale en behulpzame werknemers.

15. Internationaal Urk

Vanmiddag met ons drieeen geluncht, lunch erg lekker en goed verzorgd wij hebben genoten ook glutenvrij heel erg goed bediening ook fantastisch wederom een dikke tien plus!

Helemaal geweldig beste viszaak waar ik ooit ben geweest supervers ruime variatie vissoorten heerlijke zalmslaatjes vriendelijke bediening ze krijgen van mij een dikke 10!! 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

17. Snackbar Urk

Meindert

Je moet best lang wachten maar het is het wachten waard in de rij de telefoon is veeeel minder je moet erg lang wachten en als je de bestelling ophaald duurt het nog een kwartier.

Attie Schenk

19. Internationaal Urk

Gisterenavond 30-06-2017 hier gegeten met een voucher van Groupon, onbeperkt slibtong eten. Het was heer lijk, je kreeg er frites bij en gebakken aardappelen en sla, ook dit onbeperkt.

Het enige minpunt was de prijs van het bier, Veltins bier van de tap 3,95 per glas wat een afknapper, soms denk ik moet het uit de lengte of uit de breedte...

Aletta Veld

We hebben gisteren bij De Kaap gegeten en dat was ronduit teleurstellend. We gingen er eten omdat we in de afgelopen winter daar een heerlijke maaltijd hadden genoten en wilden die ervaring herhalen. Het restaurant is gerestyled en blijkbaar keuken ook. Maar die is heel veel slechter geworden. De vis was droog en te hard gebakken. Er zat geen smaak aan. Er was voor twee personen één portie frietjes en ook de groenten waren minimaal. Wij beschouwen het als veredeld cafetariavoedsel en dan tegen een veel te hoge prijs. Het personeel was er met hun aandacht niet bij. Ze waren wel vriendelijk, lachten lief, maar in alles was te merken dat ze amateurs zijn en nog geen benul hebben van service aan de klant. Het was voor ons de laatste keer dat we bij De Kaap zijn geweest.

Saolugge romantiese sfeer Bdiening erg sosiaol Geen kapsonus selfs de ijgenaor is heel erg sosiaol hartluk Schoon Ast ff finacieel kon satk der elke dag de hele dag lol

Duuuus een dikke vette 10 Ga so door lui

(Vrije vertaling door Eet.nu)

Zalige romantische sfeer. Bediening is erg sociaal. Geen kapsones, zelfs de eigenaar is heel erg sociaal en hartelijk. Schoon. Als het financieel even kon zat ik er elke dag de hele dag, haha.

Dusss een dikke vette 10. Ga zo door mensen

22. Snackbar Urk

Sjerp Broersma

Vreselijke service.. Ik doe vaak mijn bestelling via de telefoon. 9 van de 10x ligt de hoorn van de haak. En is gewoon de lijn bezet. als ze na 15x bellen eindelijk eens oppakken zeggen ze dat ze het druk hebben. Dit wordt dan ook niet even gemeld aan de beller? Vervolgens kom je 5min later in de winkel om je bestelling op te halen en is er geen sterveling te bekennen. Dus druk zal het niet geweest zijn. Dit is gewoon achterbaks.. en zeer klant onvriendelijk.

Agnes kramer

Tijdens de visserij dagen geluncht, was erg lekker. Personeel bleef ondanks de warmte en de drukte erg vriendelijk, zelfs nadat we 3 keer van plek wisselden. Ik vind het zeker een aanrader.

Met hemelvaartsdag daar gegeten. We zaten aan de zijkant met uitzicht op het water. Nadat we een kwartier gezeten hebben toch maar eens naar binnen gelopen om te vragen of ze buiten wel bedienen. Dat was zo. Uiteindelijk kwam iemand bestelling opnemen. De tafel stond nog vol van flesjes en glazen van mensen voor ons. Daar irriteerde ik me al aan dat het niet werd meegenomen voordat het drinken bij ons werd neergezet. Ook Kibbeling besteld. Komt het meisje het bestek brengen nog voordat de tafel werd schoongemaakt. De tafel plakte aan alle kanten. Ik heb moeten vragen of ze aub de tafel evenkon schoonmaken. Komt er uiteindelijk iemand de tafel schoonmaken, vraag ik of dit normaal is. Krijg ik als antwoord dat het er nog wel eens bij inschiet. Voordat ik goed en wel aan de kibbeling begon was ik al helemaal klaar met deze zeer slechte bediening. De kibbeling zelf was matig. Al met al een zeer teleurstellende ervaring. Zal er niet meer gaan eten.

Wij eten hier zeer regelmatig... ben best kritisch, maar vind dit toch echt een van de betere eetgelegenheden op Urk en op een uitzonderlijke locatie. De negatieve recensies begrijp ik niet helemaal..., maar misschien reageren er te weinig mensen die wel positief zijn. Dus bij deze team Achteruis !

A de Kuiper

Wij hebben zaterdagavond 29 april met 18 personen heerlijk gegeten. Super personeel en een geweldige leidinggevende . We hebben allemaal erg genoten.

Een goed adres om verrukkelijke vis te eten. In een woord samengevat... GEWELDIG. De vis, service, sfeer en prijs/kwaliteit.
    Ik raad het iedereen aan eens langs te gaan en te smullen. Gegarandeerd u komt terug.

Vriendelijke groet en tot spoedig ziens.

Maarten Deerenberg

Van Craen Willy

Als Vlaming ben ik altijd ontstekend ontvangen en overmatig verzorgt met hun paling en zalm dit in hun achterwoning. In Vlaanderen heb ik veel vrienden kunnen overtuigen van hun kwaliteits producten.
    Als bourgondiër is dit toch de plaats die hoog in mijn vaandel ligt. Urk is al reeds voor mij en familie een plaats waar je met openheid word ontvangen. Bij mijn eerste contacten als Vlaming werd ik genoemd als "vreemde man". Nu ken ik daar vele mensen en bij hun feestdagen ben ik ook daar. Ook de plaats om lekkere vis te verorberen waarbij de buikomvang toeneemt. Voor het bedrijf doe verder als je nu doet .

Van Heemsteede

Goeie locatie, leuk uitzicht.
    Maar wat ons betreft geen aanrader. Het eten was saai, inspiratieloos,vettig.
    Het leek wel of er veel kant en klaar uit een pakje, bakje of potje je bord opgeschoven werd.
    we hadden er meer van verwacht voor die prijs.

Beste jongens

Een van de kinderen woont diep in België. Met verjaardagen zien de Hollanders en Belgen elkaar weer eens. De Belgen circa 20 personen feliciteren eerst de jarige en daarop komt elk jaar dezelfde vraag "Komt de familie uit Urk ook weer?" Als de jarige met ja knikt, wordt er al bij voorbaat genoten van de zalm die dan wordt meegenomen, deze is volgens die familie nergens te koop in België. Hoeveel er ook wordt meegenomen, er is altijd te kort.
    Gegroet mijne Heren van de Fant en hou jullie service en product goed voor het verdiende cijfer 10.