ma lunch 11:30 - 15:30 diner 17:00 - 21:00
di lunch 11:30 - 15:30 diner 17:00 - 21:00

De unieke ligging en de rijke historie van Het Rechthuis aan den Amstel staan garant voor een onvergetelijk verblijf. Of het nu gaat om een heerlijk diner, een fijn weekendje weg of een uitgebreid bruiloftsfeest met trouwen op onze locatie, diner, festiviteiten en overnachtingen, bij het Rechthuis bent u aan het juiste adres.
Ook voor de zakelijke gasten zijn er interessante mogelijkheden in Het Rechthuis aan den Amstel.
Wij beschikken over aparte zalen voor vergaderingen en presentaties, al dan niet in combinatie met maaltijden en/of overnachtingen.

• High tea: € 21,50

1360620431 59
1419594488 73
1472015871 74
1511331908 75

1. Eten en bediening was prima.

2. Henk Schüller

Gereserveerde tafel stond klaar volgens gemaakte afspraak: in de serre en met zicht op de Amstel. Parkeren was geen probleem. Bediening was vlot en vriendelijk. De Engelstalige versie van de menukaart kan beter. Zo ook de wijnkennis van de bediening. Het eten was heerlijk. Het brood mag wat ons betreft ook tijdens hoofdgerecht op tafel blijven. Prijs-kwaliteitverhouding dik in orde. Aantrekkelijke locatie aan het water.

3. Prima service. Goede sfeer en lekker eten.

4. Goede locatie om lekker te lunchen en te dineren. Service is goed en eten is ook zeer goed. Het publiek wat hier komt is over het algemeen 50+.

5. Leuke locatie aan het water. Eten en en bediening waren prima.

6. Lekker gegeten, prima service. Zeer geslaagd

7. E.Kersten

Vriendelijk personeel in een mooie ambiance.

8. Mooi terras, vriendelijke bediening, goede kwaliteit eten.

9. Renate Vlasman

Op een prachtige zonnige dag heerlijk op het terras van de lunch genoten.
    Enige minpuntje: de lege glazen blijven wat lang op de tafels staan (wespen).

10. Ontzettend lekker gegeten.
    Goede bediening en service.

11. Else Roest

Eten was goed en lekker en vers.

12. Anoniem

Het was lekker & gezellig & heerlijk op het terras.

13. Locatie is prachtig, de kwaliteit van het eten net voldoende. Volgende keer zal ik er alleen wat drinken.

14. marijke woe

Alles bij elkaar was het oké, we moesten voor de lunch lang wachten op 3 tafelgenoten die uit de Rijp moesten komen. Intussen hebben we wel 2 a 3 drankjes genomen. Maar 1 van de serveersters was erg chagrijnig! (Misschien daarover) dat was jammer want de andere 2 waren erg aardig. Zoiets drukt toch een stempel op de sfeer!

15. Perfect terras voor warme zomerdagen, doordat t aan het water zit. Bediening erg vriendelijk, maar wat mij betreft wel te weinig in het zicht.
    Verder goeie ervaring.

16. Duurde even voordat wij onze eerste drankje hadden. Was erg druk en terras had voorrang leek het. Je moest je best doen voor een extra dranke. Voorgerecht was er binnen 2 minuten (!). Hoofdgerecht vonden wij beide erg zout. En zonder drinken is dat niet echt een succes. Nagerecht was erg goed. Er werd overal verse producten gebruikt. Locatie is fenomenaal.
    Conclusie: gezellig, niet heel gastvrij en redelijk eten.

17. We kwamen niet met 10 maar 15 mensen. Geen probleem! Komt goed! Uitgebreide kaart, kwaliteit oké, prijzen oké. Helemaal oké!

18. Ida Veen

Gisteren op uitnodiging geluncht op het terras, op het terras is niets aan te merken ziet er prima uit.
    Wel op het broodje tonijnsalade was het wel tonijn salade het leek heel veel op de aardappelsalde die als garnering op het bord lag.
    Het smaakte niet eens naar tonijn, en dat voor volgens mij ruim 10 euro.
    Nee voor mij geen bezoek meer aan het Rechthuis.

19. B.van Duijn

Heerlijk op het terras aan het water! Toen het wat frisser werd maakte men een tafeltje uit de wind klaar. Drie gangen menu, prima, alles goed van temperatuur en smaak. Voor herhaling vatbaar.

20. Elly Krukziener

We hebben er al vaker gegeten. Gewoon goed, gezellig en perfecte bediening!

21. Een lunch op het mooie terras aan de Amstel. Helaas veel tafels niet voorzien van een parasol of de gelegenheid daartoe. Het was warm weer met een felle zon. Gelukkig zelf op tijd en een tafel in de schaduw. Bediening drie personen. Twee dames vriendelijk, doch onervaren. Een dame stug (kon geen lachje af) en niet klantvriendelijk. Eten was goed, maar ook niet meer dan dat. Porties redelijk. Prijs/kwaliteit: de prijs is duidelijk te hoog voor het product dat je krijgt (simpele opmaak, hoeveelheid redelijk). Aanrader: nee, in de omgeving, zowel in Uithoorn als ook in Kudelstaart en Aalsmeer zijn betere adressen te vinden. Ook met een terras. Jammer, want dit Rechthuis terras verdient beter!

22. Anna 15 punten

De ontvangst was hartelijk en er stond zowel buiten als binnen een tafel voor ons gereserveerd, naar eigen keuze, met de mogelijkheid toch weer naar de binnentafel te gaan mocht het buiten gaan regenen. Maar we hadden geluk en we konden zalig buiten zitten in de luwte en met een prachtig uitzicht op water en bootjes. We hebben alle 4 iets anders besteld en alles was even lekker en voedzaam. Gezellige en vriendelijke bediening. Een heerlijke vaderdagslunch!

23. Patrick van den Berg

Mooi terras lekker buiten gegeten. Alles was goed. Wij hadden aangegeven dat onze dochter jarig was. En daar werd jammer genoeg niets mee gedaan. Maar ga er zeker nog wel een keer eten

24. Een aantrekkelijk keuzemenu voor een goede prijs. Correcte en vriendelijke bediening, maar bij drukte soms wat chaotisch. Jammer dat er geen kindermenu is.

25. Van der hoorn

Prima! Mooi terras aan de amstel.
    Genoeg keus op de lunchkaart.

26. Jose heller

Hebben heerlijk gegeten met uitzicht over de amstel echt top. Minpuntje dat mijn zoon een appelcider had die niet koud was .

27. Het was een fantastische dag, maar we konden geen tafel buiten reserveren.
    Daardoor was het zowel binnen al buiten erg druk en kregen we de indruk dat het personeel de drukte niet zo goed aankon. Het personeel wat er was, was wel vriendelijk.
    Eten en drinken was prima. Heerlijke gerechten voor een prima kwaliteit.

28. Gwen Bank

Goed, in het begin waren ze ons even vergeten in de hektiek maar werd al snel goed gemaakt, door de vriendelijkheid van de mensen

29. Fred vd Horst

Perfecte ligging en met mooi weer ideaal om op het buitenterras te eten. Misschien 1 min puntje. Een van mijn gasten nam een caesar salade en is vandaag met misselijkheid koppijn en diarree het bed in beland. Of het aan de salade lag… Dat weten we niet zeker… andere gasten hadden wat anders.

30. Gegeten met het mooie weer op het terras. Het terras werd verbouwd (kan gebeuren en geen last van gehad), en het is een heerlijke plek aan het water.
    Het hoofdgerecht is zeker niet bijzonder. De tournedos was zeer doorbakken, en het kip in het pannetje vonden wij niet zo lekker als verwacht (saus en het betreft een poot). De bijgeleverde patat was zeer zout.
    Het voorgerecht en nagerecht waren gelukkig lekkerder van smaak.
    Het personeel leek nog niet zo ervaren. Bestellingen werden gebracht bij de verkeerde tafel, brood werd vergeten, duurde lang voordat een bestelling was opgenomen (het item staat nog niet de lijst, dus volledig typen..).
    Er valt nog wel wat te verbeteren...

31. Greet en Carool Popelier

Met prachtig weer en uitzicht op de Amstel heerlijk gegeten. Fijne bediening en prima eten. De koffie met truffels was top! Komen zeker terug maar ook voor een kopje koffie met taart!

32. Cora Roodhart

Lekker eten en goede wijnen. Prijs / kwaliteit zeer goed. Ik heb een paar voedsel allergieën en daar werd serieus rekening mee gehouden door de kok. Wel jammer dat op sommige plekken de tafels erg dicht op elkaar staan.

33. Het Rechthuis

34. Wij hebben via internet gereserveerd maar hier uiteindelijk niet gegeten. Locatie zag er mooi uit maar zelfs op een hele rustige maandagavond mocht er geen kleine hond mee naar binnen; erg jammer! Vooral ook omdat dit niet op de website staat vermeld.

35. Héérlijk gegeten. Prima service.

36. Sfeer en ambiance perfect, gezellige inrichting.
    Wij hebber er geluncht, kwalitatief goed, alleen hoeveelheid was niet bij alle gerechten naar tevredenheid. Maar geen reden om weg te blijven. Komen zeker terug.

37. J. Van der Heide

Heerlijk gegeten in prettige rustige sfeer met uitzicht over De Amstel.

38. Gezellig eten, goede prijs kwaliteit.

39. C. Koeleman

Met familie gegeten, 14 personen.
    Geen gastvrije ontvangst, slechte bediening, moesten steeds achter een fles water of wijn aan. De dames waren steeds erg druk in gesprek aan de bar en lette niet op de gasten.
    Op een gegeven moment werd zelfs gezegd dat we wel erg veel wijn dronken!

40. P.E.L. Leffers

Goede sfeer en stijlvol interieur. Met 9 personen hier goed gegeten met mooi uitzicht over de Amstel. Vriendelijke enthousiaste bediening. We hadden allemaal verschillende gerechten en iedereen was goed te spreken over de kwaliteit en de smaak. Ook de wijnen waren prima. Kom hier zeker weer eens terug.

41. Opvallend duur voor wat er geboden wordt. Zelfs de drankjes zijn duur. Hele koele en kale sfeer. Niet super sympathiek. Mooi schoon en vlees is redelijk van kwaliteit maar dat is niet genoeg reden om terug te gaan. Ik vond het ronduit ongezellig.

42. Max van Velzen

1E kerstdag gegeten met de familie. Heerlijke gerechten en fijne bediening. Kom er zéker nog eens terug.

43. Prima gegeten, kom hier al vaker. Leuke menu's, goede ambiance. Fijne bediening.

44. Hennie Courtier

We hebben er weer heerlijk gegeten en het was weer erg gezellig.
    Iedereen aan te raden.

45. Heerlijk gegeten in een prachtig versierde omgeving leuk kerstgevoel.

46. W.Oosterveld

Wij hebben heerlijk gegeten, bediening was top en de sfeer ook.
    Voor herhaling vatbaar.

47. Ida Sietsma

We eten hier altijd heerlijk. Goede bediening. Leuk dat je een 3 gangen menu kan kiezen tegen een aantrekkelijke prijs.

48. K.G. Bakker

Jaren geleden voor het laatste geweest en nooit meer teruggekomen, vanwege heel erg tegenvallen.
    Nu de stoute schoenen weer aangetrokken. Interieur was zeer sfeervol in kerststijl ingericht. Fijne stoelen en dito tafels, ook voor de wat langere mens. Bediening hartelijk, vriendelijk en kundig.

Als voorgerecht tweemaal de tartaar van Corvina met Ansjovis. Erg lekker en mooi opgemaakt. Wel erg zout, volgens bediening door de Ansjovis, dat kan natuurlijk.
    Als hoofdgerecht de tournedos en de kaasfondue, beide heerlijk. Tournedos mals en prima medium gebakken, groenten knapperig en in een redelijke hoeveelheid (voor mij kan er nooit genoeg groente bij zitten ;-)), kaasfondue mooi van textuur en bleef goed vloeibaar. Enige minpuntje: teveel zout, bij beide gerechten.
    Als dessert het kaasplankje met een heerlijke oude Port en een Dame Blanche. Beide prima.

Ook de wijnen (Verdejo en Primitivo) smaakten prima.

Conclusie: we gaan hier (weer) vaker eten.

49. Dini Boonstra

Heerlijk gegeten, prima bediening en schappelijke prijzen. Voor mensen met een lengte tussen de 190 en 205 cm zijn de stoelen erg comfortabel, wat voor ons heel belangrijk is.

50. Guido de Groot

Heerlijk gegeten. Ondanks dat het restaurant vol zat, was de bediening super. Zelfs de kok kwam even aan tafel!!

51. Goed middenklasse restaurant. Beter dan verwacht. Leuke seizoensgerechten. Bediening was vriendelijk, maar leken het vooral druk te hebben met elkaar. Lange wachttijden tussen voor en hoofdgerecht en na hoofdgerecht.
    Te veel zout op de friet (maar dat kan persoonlijk zijn).

52. Lucas Levenbach

Relaxed koffie gedronken. Bediening van gezellig.
    De fietsers (geen wielrenners).

53. We waren zaterdag met z'n achten bij het Rechthuis gegeten. Er was voor ons een tafel op het terras én binnen gereserveerd zoals we hadden gevraagd. Dus buiten in het zonnetje een drankje en daarna binnen eten. Het Rechthuis heeft de ambiance van een hotel met goed zittende stoelen en mooi gedekte tafel, maar de ongedwongenheid van een eetcafé. Ook eetcafé prijzen trouwens en de bediening is vlot, klantvriendelijk en met gevoel voor humor. Het voorgerecht stond heel snel op tafel waarop we aangaven dat we het hoofdgerecht er niet te snel achteraan wilden hebben. Dit werd daarom netjes in overleg met ons geserveerd. Alles zag er mooi uit en was heel smakelijk. Omdat het voorgerecht niet zo heel groot was konden we genieten van een 3-gangen diner, want we hadden nog plaats voor een heerlijk nagerecht. We hebben een gezellige avond gehad en hebben heerlijk gegeten. Dank hiervoor.

54. Een prima en gezellig restaurant.
    Zeker voor een menu in deze tijd nog prettige prijs.
    Voor mij alleen jammer (zelf heel onhandig ) dat vis niet gefileerd word, zou het zeer op prijs stellen.
    Daardoor toch genoodzaakt iets anders te bestellen beetje jammer, maar voor de rest zeker een aanrader.

55. Luc Uffels

Prima eten porties aan de kleine kant maar een leuk gedekte tafel zou het geheel nog aantrekkelijker maken.

56. Andy Doornhein

De bediening weet precies het ze om moeten gaan met hun gasten, amicaal waar het mogelijk is en zakelijk als dat moet. Je voelt je er meteen thuis.
    Ieder gerecht is een plaatje om te zien en smaakt nog beter. Een restaurant wat aandacht schenkt aan ieder detail zonder meteen de prijs torenhoog te maken.
    Absoluut een aanrader.

57. Mooie locatie, aan de Amstel. Lekkere carpaccio, met één snee (oer)brood en diverse fruitsoorten als garnering/bijgerecht. Erg lekker. Gezellig personeel.

58. conny offerman

Was heerlijk, personeel vriendelijk locatie super, prijs iets te duur. (Salade 15, euro)

59. Triest dat als je als lunch iets met champignonnen besteld ze geen champignonnen in huis hebben
    AH op 2 minuut afstand.

60. Marlies

Heerlijk gegeten, super aardige en attente bediening, fijn terras. Leuk ook voor kleine gezelschappen op het terras; het zag eruit of dat ook allemaal vlekkeloos verliep. Top!

61. J.jager

Voor de tweede keer gegeten, eerste keer wat gezegd over het bakje van de mayonaise.
    Dit goed opgepakt.
    Goed en lekker gegeten.

62. k.balder

Prima gegeten met leuk uitzicht op de Amstel

63. hebben heerlijk gegeten met 6 personen, een 3gangen menu. was allemaal heerlijk ,aardige bediening

64. Lang wachten en bediening stug. Geen keus vegetarisch lunchgerecht. Slechts brood met geitenkaas of geitenkaassalade. Erg jammer en een misser. Zeker in deze tijd.
    Prijs ligt vrij hoog voor een sneetje brood.

65. E.E. van Eijk

Goed gebalanceerde hoofdgerechten. Heerlijk vers dessert.
    Vriendelijke bediening.

66. 20-3-2017
    vlees was van slechte kwaliteit vol met spiertjes was niet te eten, diverse tafels gaven het eten terug
    tevens duur voor deze kwaliteit geen aanrader.

67. Eten was echt prima, heerlijk gezeten en goede porties. Maar wat een bediening, daar mag wel iets aan gedaan worden... Langzaam en niet erg vriendelijk.

68. Harry van Aken

Fijne ambiance en goede sfeer. Eten goed, maar niet top. Al met al goede prijs/kwaliteit vehouding.

69. Het eten was goed, de bediening vriendelijk en attent en de entourage gezellig met een prachtig uitzicht over de Amstel.

70. FransJozef

Heerlijk gegeten, goede sfeer en uitstekende bediening.

71. Eten was goed. Bediening stug en kortaf.

72. Gezellige sfeer, Gelukkig geen harde muziek en voldoende ruimte tussen de tafels, waardoor een goed gesprek mogelijk is. Vriendelijke en correcte service tegen een goede prijs.
    In een dergelijk eerijk en ongekunsteld restaurant zou het ook mogelijk moeten zijn een karafje wijn (0,5 L) te bestellen.

73. Marjolein Hagenbeek

Heerlijk gegeten, bediening goed, aardig en niet opdringerig. Prijs/kwaliteit verhouding prima: € 20,00 voor het hoofdgerecht wat van zeer goede kwaliteit was. 👍👍

74. Prima, goed verzorgd en erg lekker. Prima bediening.

75. Lekker gegeten op kerstavond in een sfeervolle locatie.

76. We hebben lekker gegeten. Alleen moesten we ruim drie kwartier wachten op het voorgerecht en dat terwijl er maar twee tafels bezet waren. Een beetje jammer.

77. Eten was prima, tolerantie naar de kleinkinderen prima, afruimen van leeg fust liet te wensen over.

78. Jacobus Smit

Alles was prima, lekker eten,leuke en vlotte bediening, beslist een aanrader!

79. E. Geudeke

Gezellig gegeten. Attente bediening maar het eten zelf was niet heel bijzonder. Lekker maar vrij standaard

80. Als altijd weer bijzonder lekker gegeten, met - ook als altijd - bijzonder plezierige bediening in een mooie ambiance (zo recht (huis) aan de Amstel. Aanrader.

81. Met 10 meiden heerlijk gegeten en gedronken. Bij de reservering hadden we gevraagd om een tafel een beetje apart van de rest van de gasten, zodat we met ons geklets de overige gasten niet teveel zouden storen. Dit was keurig geregeld. Ook het apart afrekenen was geen probleem.

1 minpuntje: men begon al met afruimen toen nog niet iedereen klaar was met eten, maar men stopte meteen met afruimen toen we dit aangaven.

Kortom; lekker eten voor een prima prijs en alles keurig geregeld.

82. Prima met zijn viertjes gegeten met zus en zwager. Ze hebben genoten van de lokatie en de ambiance. Tip top service van het personeel.

83. Eten is prima,elke keer is het leuk om daar te komen.
    Deze keer iets minder we hadden het gevoel dat ze ons vergaten.
    De tafel Werd vergeten om afgeruimd teworden en bij het dessert waren de aardbeien op.zelfs op de rekening moesten we lang wachten.

84. Willem Pronk

komen hier al lange tijd en is altijd gezellig, lekker en betaalbaar.

85. piet duijnmaijer

zeer leuke restaurant met goede bediening en zeer goed en lekker eten

86. Wij hebben met 7 personen gegeten, maar wij zijn zeer eensgezind wat en hoe onze ervaring was.

Wij vonden dat we lang moesten wachten op de kaart, ik wilde ze pakken, en toen werden ze gebracht, ook de bediening was traag met het vragen of we nog iets wilde drinken wilde,

Het diner was matig, tot zeer matig, tot mijn spijt kan ik er niets anders van maken.

Het was dus voor mij niet zo een leuk verjaardagsfeest

87. J.M. Verheul

Heerlijk geluncht op het terras, goede service en prima voedsel!!

88. van Dijk

Lekker gegeten, kwaliteit/prijs verhouding goed. Uitstekende bediening, service gericht en flexibel.

89. Héél erg lekker en gezellig gegeten vanavond bij Het Rechthuis! Fijne vriendelijke bediening ook. Heerlijk uitzicht op de Amstel (in de serre). Net te fris voor het terras. Maar was een waar feestje! Voor herhaling vatbaar.

90. Heb goed gegeten, mooie creatie's op het bord. Het Rechthuis is zeker vooruit gegaan. Ik zeg top!

91. koos boortman

ik had snoekbaars was erg goed en lekker, maar mijn schoondochter had asperges die niet gaar waren dat was jammer. Mijn vrouw had ook snoekbaars wat ook lekker was, mijn zoon had saté was goed. Met andere woorden we hebben lekker gegeten bediening was prima. echt een aanrader.

92. Aad Kamer

Smakeloze maaltijd, maar wel een mooi uitzicht. De inrichting vond ik koel, niet passend bij de traditie van dit gebouw, miste elke warmte.

93. Sophie

De locatie is perfect, aan het water, heel mooi gelegen. Vandaar sfeer 4 sterren. Het eten is van lage kwaliteit en te duur voor zowel de kleine hoeveelheden als de smaak. Denk: dressing uit fles en andere niet verse, niet zelf bereide producten. Als je geitenkaas crème brûlée bestelt met bietjes krijg je twee mini hapjes geitenkaas met twee minischijfjes biet uit een potje en een paar blaadjes sla voor EUR 9,50! Terwijl het zo lekker klinkt op de kaart: "Geitenkaas crème brulee met aceto stroop, gemarineerde biet, amandel krokantje en frisse salade." Echt een tegenvaller!
    De appeltaart was wel goed en de koffie ook. Volgende keer dus geen lunch maar koffie met taart of misschien bier met frituur!

94. Fam. Fahey

Wat een heerlijk eten.
    We hebben een 3 gangen menu gekozen. Iedere gang was heel erg
    goed bereid. We hebben gesmuld van het zeer goede eten.
    Binnenkort zullen wij zeer zeker terugkomen in dit restaurant.
    Het was erg rustig de avond dat wij er waren.

95. Kwakelaar

Het Rechthuis met uitzicht op de Amstel is een prima restaurant om lekker te eten. Lekkere kaart en goede prijs/kwaliteit verhouding. Op een hele avond maar twee drankjes per persoon gedronken, dat kan beter door de bediening geregeld worden. Evenzogoed een aanrader.

96. Bediening vroeg 2 keer wat we aanvullend wilden drinken. Brengen van de drankjes duurde daarna wel lang. Eten was al bijna op. Bediening mag wat attenter.

97. Erg lekker eten, maar niet uit zich zelf vragen of het smaakte en of iets te drinken.

98. G de Fockert

Heerlijk gegeten en goede bediening.

99. Het eten was goed, leuke variatie en ook de bediening was goed.

100. Ontzettend leuke en lekkere avond gehad. Heerlijk gegeten, genoeg keuze en goede service. Jammer dat het rustig was in het restaurant maar we hebben een top avond gehad.

Volgende pagina