Hier zie je hoe de meningen over de Het Kreitenhuys verdeeld zijn.

1. Geweldig lekker gegeten! Wij waren toevallig allemaal voor het 5-gangen menu gegaan in verschillende samenstellingen en iedereen was érg tevreden!! Flinke porties ook. Éen van ons vond de amuse niet geweldig, maar het brood daarentegen héérlijk. Ik had van te voren gevraagd om een zo licht mogelijke plaats in verband met mijn slechtziende moeder en hebben ook de lichtste tafel (in de serre) gekregen. Alles naar wens dus. We gaan zéker terug!

2. Alle ingrediënten voor een geslaagde avond waren aanwezig: lekker eten, geen lange pauzes tussen de gangen, heel vriendelijk personeel. Hier zal ik zeker nog een keer terugkomen👍

3. We worden altijd fijn ontvangen, met al onze wensen wordt rekening gehouden.

4. Heerlijk gegeten. Gezellige sfeer. Aardige bediening. Jammer dat er voor kraanwater betaald moest worden...

5. Mevr. de Jong

Erg lekker gegeten. Zeer goede en vriendelijke bediening. Ga zeker nog een keer terug.

6. Erik raaijmakers

Huiselijke sfeer. Bediening is gastvrij en vriendelijk. Heerlijk gegeten. Jammer dat de dessertkaart weinig verrassends bood.

7. marion van laarhoven-raynor

Al vaker gegeten bij Kreytenhuis (2e kerstdag laatste keer) en ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat het nu minder was dan de andere keren.

Jammer! Als soep van de dag was er uiensoep met kurkuma maar deze leek op lijm en smaakte naar rijst en in de verste verte niet naar uiensoep. Zo waren er meer dingen die minder waren.

8. John Hoosemans

Uitstekend restaurant. Eten was er super. Sfeer was gemoedelijk. Een absolute aanrader.

9. Met een groep van 9 familieleden uit eten gegaan. Vriendelijke bediening. Geweldig 5 gangendiner gehad. Mooi geserveerd. Rustige omgeving. Zeker voor herhaling vatbaar.

10. Esther Baartmans

Het 5 gangen menu was ruim voldoende. Vlees is erg mals en de vis erg lekker. De kleine pannetjes met soep zagen er heel leuk uit evenals de Bourgondische vleesplank. Het toetje was om te smullen. Met de 4 buurtjes komen we graag nog een keer terug.

11. Het eten was lekker en fijn dat je kleinere porties kan nemen.

12. Smaak was redelijk maar de hoeveelheid qua prijs mag wel iets uitgebreider zijn.

13. Helemaal geweldig. Lekker eten en zelden zoveel gastvrijheid en klantvriendelijkheid meegemaakt.

14. Gezellig sfeervol, voelden ons welkom, eenvoudige menukaart, duidelijke uitleg over de verschillende keuzes, goede grootte van de porties, eenvoudig maar goed.

15. Gisteren met mijn schoonzoon een High Beer gedaan! Wat een ervaring. Het was gezellig, het bier (6 soorten) was heerlijk! En de bijbehorende hapjes waren een genot en meer dan voldoende. Na een gezellig aantal uurtjes zijn we voldaan naar huis gegaan (opgehaald). Wij hebben genoten en gaan dit zeker nog een keer doen! Een aanrader!

Eén vorige recensie
  16. Jeanne Hoevenaar

Gezellige en warme ambiance. Leuke en vriendelijke bediening. Eten mooi opgediend en voor herhaling vatbaar.

17. F Bastiaansen

Voor de eerste keer prima gegeten, prijs/kwaliteit naar verhouding. Een restaurant om te onthouden.

18. Wij hebben genoten van het eten, het was super. Erg mooi restaurant, heerlijke wijn en zeer gastvrij. Zeer vriendelijke bediening! Wij komen met veel plezier nog een keer terug.

19. Teleurstellende ervaring! Zijn hier met social deal aanbod speciaal naar toe gereden om dit restaurant ook eens uit te proberen. Man in de bediening, nors, bot en onbeholpen. Die had er duidelijk geen zin in. De dames in de bediening deden wel hun best en maakten dat goed.
    Het eten was het allemaal net niet. Smakeloze, niet verse carpaccio, tong die geen tong was, een fantasieloos vleesplankje, droge cheese-cake en bittere koffie ter afsluiting! Zeker niet voor herhaling vatbaar.

20. masja

Twee keer heerlijk gegeten. Alles met de grootste zorg bereid. Zowel het vegetarische gerecht voor mij als de vleesplank voor mijn man was fantastisch bereid. Heerlijke huiswijn, ongedwongen sfeer, goede prijs. Wij komen zeker terug!

22. Ad van den Broek

Gisteren hebben we met een gezelschap van 10 personen heerlijk gegeten bij het Kreitenhuys. Het eten en drinken was uitstekend verzorgd en we hadden een super aardige serveerster.
    Een groot minpunt: mijn zoon moet glutenvrij eten. Dat was verteld bij de reservering en bij het bestellen van het voor- en hoofdgerecht. Toch kreeg hij bij het hoofdmenu een schnitzel met paneermeel erop.
    Ook was er een meneer die de hoofdgerechten serveerde en die was beduidend minder aardig.
    Conclusie: heerlijk gegeten in een sfeervolle ambiance, maar nog wel een paar actiepuntjes.
    Ad van den Broek

23. Via social deal zijn wij terecht gekomen bij het Kreitenhuys, het eten is super goed, de bediening is gemoedelijk en zeer gastvrij! Zeker komen wij binnenkort met onze kinderen terug om te genieten van het heerlijke avondje uit. Prijs kwaliteit is uitstekend, van ons een dikke 9+.
    Familie Verschuren uit Drunen

24. Zojuist (11 januari 2015) gegeten bij het Kreitenhuys in Udenhout: prima ontvangst, bediening excellent, diner (via actie) voortreffelijk en van zeer hoog niveau, dessert (volgens de kenners; de dames) top!

Conclusie: top restaurant met gemoedelijke sfeer, goed eten en top bediening. Je doet jezelf tekort als je weg blijft!

25. Op vrijdag 19 december naar het Kreitenhuys. We reserveren vooraf en onze tafel staat gereed. We zitten aan een stevige tafel op prettige stoelen. Het restaurant is ca. 80% gevuld. Het is sfeervol ingericht, we hebben er zin in.

We krijgen een stevige amuse, een glas met gemarineerde zuurkool met honing, pijnboompitten en ham. Heerlijk, een klein voorgerechtje.

Na de amuse krijgen we een plank met een bol brood. Een heerlijk bolletje Kreitenhuysbrood wat bij de plaatselijke bakker op speciaal recept voor hen gebakken wordt. Het wordt geserveerd met een smakelijke kruidenboter.

Als voorgerecht kiezen we voor een cocktail van gerookte forel en carpaccio. De forel wordt geserveerd met een kruidenmayonaise. Ook dit is tamelijk aan de maat met een ruime hoeveelheid kruidenmayo. De forel is wat te koel uitgeserveerd.

Het andere voorgerecht wordt de carpaccio met rode ui, rucola en oude kaas. De rucola oogt niet vers en dat is toch het eerste wat opvalt. Verder een goed gerecht.

Als tussengerecht nemen we de soep van de dag, vandaag is dat de champignon/mosterdsoep. Het wordt geserveerd in een kleine braadpan. Het is erg heet maar zeker ook smakelijk. Voldoende champignons, wel mis ik een beetje een paar stukjes krokant uitgebakken spek.

Het hoofdgerecht is de bourgondische vleesplank. Op deze plank krijgen we twee stukken spareribs, één stuk kipfilet en één stuk varkenshaas geserveerd. Tevens een schaaltje huisgemaakte barbequesaus en knoflooksaus. Ook dit is een smakelijk gerecht.

Na al het voorgaande krijgen we het niet allemaal op. De spareribs zijn van de voorgegaarde soort wat niet mijn voorkeur heeft maar dat is persoonlijk. We krijgen een schaaltje lekker friet en salade apart geserveerd.

Het nagerecht is ook aardig aan de maat. We nemen een dame blanche en een heavy chocolate pie. De dame blanche wordt in een glas geserveerd met een heerlijke toef slagroom. De chocoladetaart gaat ook gepaard met slagroom.

We hebben vanavond goed gegeten, het restaurant ziet er prima uit en de bediening bestaat uit een drietal vriendelijke dames. Zie ook restaurantrecensie.blogspot.nl

26. anja borgmeijer

Vanmiddag met mijn vriendin heerlijk genoten van een High wine deluxe. Deze was uitstekend verzorgd, vriendelijk personeel en een gezellige sfeer. We hebben erg genoten en zullen het Kreitenhuys zeker aanbevelen bij vrienden en kennissen.

Dank jullie wel voor deze gezellige middag!!
    Anja en Nanny

27. Cor de Kok

Zaterdagavond met vieren wezen eten. Alles was hier perfect, de bediening en het eten was super. Dit was echt een avondje uit. Een echte aanrader. Bedankt voor deze geslaagde avond en we komen binnenkort weer terug.

28. John Erhardt

Heerlijk buiten op het terras gegeten gisteren op de verjaardag van mijn moeder. Prima gerechten met verse ingrediënten bereid en super idee de 1/2 hoofdgerechten kaart. De proeverij als voorgerecht is echt een aanbeveling, 5 mooie amuses voor nog geen 12 euri's! De salade met kalfsrosbief was heerlijk fris en de tournedos heerlijk mals en goed gebakken, heerlijke courgette, salade en frieten erbij. Bierkaart is redelijk uitgebreid met het hele Trappe assortiment, erg goed te combineren met het eten, voor wie geen wijn liefhebber is. De Udenhouter koffie tot slot was een heerlijk stevig bakkie. Voor 3 euro tientjes de neus een super aanrader!

29. Peter en Kimberly Sterken

In Januari zijn wij getrouwd en zijn met onze daggasten gaan eten bij het Kreitenhuijs. De sfeer was super, het personeel zo nog beter en het eten smaakte heerlijk. Onze gasten hebben enorm genoten en waren allen vol lof. Kortom het was een super dag voor ons zeker ook met dank aan de medewerkers van het Kreitenhuijs, waarvoor onze grote dank.

30. Heel lekker gegeten. Alles is goed op smaak, leuke sfeer en goede en vriendelijke bediening. Zeker voor herhaling vatbaar.

31. thea van turnhout

We hadden er zin in met kerst, leuk restaurant, het menu zag er goed uit dus vol verwachting naar Udenhout. Tot onze teleurstelling waren er de slechtste tafels voor 2 personen (tegen de bar aangedrukt) en nog 2 tegen de keuken aan met alle problemen van dien en het was er ook koud daarachter. De kok had het zeker heet!! Tot overmaat van ramp stond ook de kapstok precies achter mijn stoel met als gevolg de vertrekkende gasten in mijn nek. Al met al geen fijne ervaring, gelukkig was het eten goed weg te krijgen en de bediening ook niets mis mee. Maar al met al was het kerstdiner aardig verpest dus... in het Kreitenhuys zullen ze ons niet meer zien

32. Petra Brugmans

Ik heb voor eerste kerstdag de gourmetschotel voor thuis besteld, wat ik op die dag kon afhalen. (Vandaar ook dat ik voor sfeer geen cijfer gegeven heb, al moet ik bekennen dat het er binnen erg gezellig en sfeervol uit zag.) Werd bij binnenkomst meteen vriendelijk geholpen, de spulletjes werden voor me in de auto gezet, helemaal goed!
    Het eten was heerlijk, meer dan genoeg en erg uitgebreid. Alles was voorzien, het gourmetstel, borden en bestek, zalig vlees, verschillende groenten, verschillende salades en sausjes, stokbrood, kruiden- en bakboter...het was helemaal compleet! De dag erna mocht alles, vuil, weer worden ingeleverd, zelfs de afwas wordt voor je gedaan! Ik en m'n ouders hebben dankzij Het Kreitenhuys een geweldige en erg smakelijke eerste kerstdag gehad!

33. Leuk en sfeervol restaurant. Bediening is strak en keurig en zijn zowaar opgeleid. Heel fijne afwisseling in vergelijking tot de meeste restaurants in deze prijsklasse. Wij komen hier meestal met z'n tweeën, maar ook wel met vrienden. Kwaliteit is stabiel en goed. Geen culinaire hoogstandjes, maar gewoon lekker eten met net wat meer als je zou verwachten. Meeste gerechten zijn lekker gecombineerd en de kaart wisselt regelmatig. De prijzen van het eten en drinken zijn wat hoog, maar dat maken ze zeker waar.

Al met al een echte aanrader voor zowel stellen als groepen.

PS: ook de high wine is erg lekker en goed om eens te doen. Lekkere wijnen en heerlijke hapjes.

34. Erg fijne avond gehad!

Maandag 28/10/2013 de verjaardag van mijn schoonmoeder hier gevierd. Heerlijk gegeten en een fijne avond gehad! Op verzoek werden de gerechten aangepast. Dit zonder enig probleem of extra kosten. Als hoofdgerecht had ik 2 halve hoofdgerechten. Stoofvlees met Isi d'Or trappist en een tournedos met roquefort. Dit laatste gerecht was subliem!

35. Gertie en Leo

We mogen onszelf inmiddels vaste gast noemen bij het Kreitenhuys en komen hier bijzonder graag. Altijd een warm onthaal, heerlijk eten en veel gezelligheid.

36. Stichting Hulpcentrale

op 13 juni j.l. vierden we ons 10-jarig bestaan. Met de eigenaar stelden we een prachting menu samen. De prijs en de kwaliteit van het diner, maar ook de sfeer tijdens het diner voor ca. 30 personen was geweldig. Aan te bevelen voor groepen, die iets te vieren hebben en iets terug willen doen voor vrijwilligers.

37. Joep en Monique Albers

Het Kreitenhuys heeft de catering verzorgd op onze bruiloft, 7 juni 2013. Alles was tot in de puntjes verzorgd en het eten was fantastisch! In 1 woord: TOP. Bedankt Vincent!

38. henk

Ok het was niet zoals in vele restaurants all you can eat voor weinig centjes, hier kost het wel iets meer maar dan heb je ook iets de bediening, jonge maar leuke meiden die toch weten waar ze mee bezig zijn .
    Ze weten precies wat ze op tafel zetten en zoals ze in veel restaurants vragen ze nu niet eens een keer "oh dat moeten we even vragen of dat dat mogelijk is " ze kennen de gerechten en als je daar dan een vraag over heb weten ze het wel.
    Dat zegt toch wel iets over de aansturing in een bedrijf! Naargelang de avond vorderde kwamen we er dus achter dat de twee eigenaren allebei volop meewerken wat ook zeker een pluspunt is .
    De menukaart is opgesplitst in twee delen hele en halve hoofdgerechten, dit was voor ons nieuw maar na de uitleg begrepen we het snel .
    De bedoeling is om zo gezegd mensen uit te nodigen om verschillende gerechten te proberen maar als je geen grote eter ben volstaat ook een half gerechtje.
    Conclusie wij hebben heerlijk gegeten en denken dat er voor ieder wel wat wils op hun menukaart staat. De bediening weetwaare het over het hebben en attenderen je ook op de diverse mogelijkheden.
    Zeker een aanrader en een leuk en uniek concept wij komen zeker terug
    Groetjes Henk en Ramona

Eén vorige recensie
  39. Jose

Heerlijk vanavond het aspergemenu gegeten. Sfeervolle ambiance
    Prijs/kwaliteit prima.

Leuke kaart.

40. Bommel

Afgelopen vrijdag voor de derde maal aangeschoven voor, naar wij verwachtten, een culinaire verrassing in een uiterst vriendelijke ambiance. Dat werd het ook, maar toch net even anders dan verwacht. Om te beginnen misten we de bijzonder vriendelijke serveersters van vorige keren en werden we bediend door een norsige man. Wat we uiteindelijk geserveerd kregen was lekker, maar niet wat besteld was (vlees i.p.v. vis), de asperges in het voorgerecht waren koud - 'tja, 't is ook een voorgerecht' - en het deksel van de zoutstrooier vloog eraf en al het zout kwam op het eten. De bereidheid om alsnog het juiste gerecht te serveren was er wel en men wilde ook wel iets doen aan de zoutoverlast, maar we hadden al geruime tijd op ons eten gewacht en hebben het maar gelaten. Als compensatie werden twee drankjes van de rekening afgehaald en vervolgens werd er 2,95 euro aan toegevoegd omdat mijn partner, na de warme soep, nog alleen een tweede voorgerecht had gegeten. Bij elkaar opgeteld betekent deze ervaring dat wij voortaan niet meer omrijden voor het Kreitenhuys. Jammer!

41. Ik heb laatst met mijn Dochter bij het Kreytenhuis gegeten,ik heb er al verschillende keren gegeten .Het eten is goed maar de bediening vind ik zeer matig. Het vervelendste vonden wij dat we niet op ons gemak af konden eten.
    Toen er wat mensen vertrokken begonnen ze al aan de grote schoonmaak,er werd Flink gesopt en rond gerend. Wat 'n heerlijk avondje uit had moeten worden met mijn dochter werd 'n domper. Dit heb ik nu al verschillende keren meegemaakt, jammer want het eten is er erg lekker. Mijn complimenten voor de kok. Groetjes Jeanne.

42. We zijn net terug van een heerlijk 4 gangen menu. Hebben hier al meerdere malen gegeten en het was wederom weer super! Personeel heeft alle tijd en aandacht voor je en het eten smaakt erg lekker. We komen er erg graag aangezien er een gezellige sfeer heerst. Ik vind het een super restaurant!! Een echte aanrader!!

43. Heerlijk eten, voordeel halve menukeuze. Gezellig, sfeervol huiselijk, en geen massa.

44. Ronduit slecht.

De eigenaar stond in de bediening. Was niet aardig. Bot, kortaf, die had er geen zin in. We mochten niet zitten waar we wilden zitten terwijl we daar rond lunchtijd waren en het dus niet druk was. Eten besteld, duurde heel lang, drankje gedronken, wilde toch echt aan dat andere tafeltje zitten, want we zaten in de serre, en het was heel warm achter het glas. "Nee u moet in de serre zitten" zei de eigenaar.

"Dan wil ik nu afrekenen en weg" zeiden wij. "Ja maar dan moet u ook het eten afrekenen, want het komt er zo aan".

Afijn toch alles afgerekend omdat wij heel graag hier weg wilden, dus met lege maag weer naar buiten, wel hiervoor betaald maar niets gekregen.

Conclusie: slecht, slecht en nog eens slecht! Wij komen hier nooit meer.

45. Zaterdag een highwine gehad. SUPER. Goede sfeer.
    Heerlijke wijnen, info over de wijnen en heerlijke hapjes!
    Zeker een aanrader.

46. Vanmiddag een erg leuke, gezellige maar vooral heerlijke high Wine/tea gehad in het Kreitenhuys.
    Fijne, ongedwongen sfeer maar vooral erg goed van eten, drinken en service.
    Dankjewel Vincent, Richard, Corne en de rest van het personeel.
    Écht een aanrader!

René en karin

47. Ton bevers

Daar kun je geweldig eten en je komt niets te kort. Het personeel is heel vriendelijk. Er zijn maar weinig van deze restaurants .

48. Afgelopen vrijdagmiddag genoten,via Sweet Deal, van het High wine arrangement. Gedurende 2 uur, 4 heerlijke wijnen en lekkere hapjes. Eerste uur volle schaal met koude hapjes en 2de uur warme. Alle gerechtjes waren erg lekker. Opmaak was erg goed. Bediening was goed, hield alles goed bij en er werd geregeld gevraagd of het lekker was.
    Zeker voor herhaling vatbaar. Leuk idee, high wine!

49. h.Willemse

Hoofdgerecht: "Specialiteit van de chef" was onvoldoende.
    Vier dikke asperges en een kleine tournedos staat in geen verhouding tot de prijs (€19.25). Citroensmaak en de gegrilde? kaas overheersen de smaak van de asperges.

Twee maal eerder bij U gegeten. Het was beide keren erg goed en lekker.

50. andre van beurden

51. Meerdere keren al gegeten. Aanwinst voor Udenhout. Prima restaurant. Zeer attente bediening. Leuke benamingen voor de gerechten. Alleen de "halve gerechten" komt niet geheel uit de verf. Is eigenlijk niet "half" maar "drie-kwart". Voor een navenante prijs per deel. Idee is om met twee "halve" gerechten één compleet hoofdgerecht te krijgen. Maar dan ben je overvol. Kwaliteit eten is echter prima.

52. Prima restaurant, gezellige inrichting en erg leuke bediening.

53. Afgelopen valentijnsdag genoten van een heerlijk diner.

Sfeer is erg gezellig en het personeel is erg vriendelijk.

Gaan zeker nog een keer terug!

54. Eten was goed, de sfeer geweldig, prijs kwaliteit is gewoon goed voor deze tijd.

55. Uitstekende kaart, prima service, en inderdaad een aanwinst voor Udenhout. Onlangs heerlijk gegeten: dermate goed bevallen dat we ons jaarlijkse familiediner i.v.m. onze trouwdag nu daar gaan genieten.

56. Wij zijn verrast door de nieuwe aanwinst in Udenhout, afgelopen zaterdagavond zijn wij in dit sfeervolle restaurant, na afspraak, gaan eten wat ons goed is bevallen.
    Prijs technisch goed en leuk dat er halve hoofdgerechten besteld kunnen worden. Ook de bediening is vlot en netjes.
    Ik zelf had de ossehaaspuntjes die zeker een aanrader zijn, niet nat en goed van smaak.

Ik zou zeggen, zeker gaan proberen.

57. Super lekker gegeten in een sfeervol en gezellige huiselijke omgeving.

Zeer vriendelijk personeel en vlot geserveerd. Ook de formule om 2 halve gerechten te nemen is uniek.

Kortom zeer smakelijk zowel qua inrichting als de gerechten.

Absolute aanrader.

58. Een sfeervol restaurant met bekwaam personeel en op het eten van de chef was zeker niets aan te merken. Het eten en de ambiance waren voortreffelijk!

Met andere woorden: een echte aanwinst voor Udenhout en een aanrader!

59. Zaterdag gegeten.
    Ambiance is zeer goed. Personeel is nog zoekende maar laten we het op startproblemen houden. Met 6 man gegeten.
    De koude voorgerechten was niets mis mee de warme wel. Nml. ossehaaspuntjes te gaar en in vocht geserveerd en 5 minuscule puntjes voor 9,75 is duur. Gamba's niet sappig, veel te lang in de pan. Hoofdgerechten tournedos goede kwaliteit, stroganoffsaus? Slap tomatenachtig sausje.
    De lamskoteletten van de rack gesneden en wederom te gaar, zonde want de kwaliteit van het vlees was goed. Groenten slordig, 1 peultje te gaar ( lichtgroen) en de rest te rauw. Een lekkere bijt is goed maar dit was te.
    Nagerecht opname duurde veel te lang, maar was niets mis mee, gewoon.
    Gezien de prijs voor het geheel incl. een paar wijntjes niet goed. Je kunt elders beter eten voor die prijs, nml € 238,00. Ik denk dat als ze zo doorgaan ze het heel moeilijk krijgen in Udenhout. Mensen zijn kritisch hier, zeker als het buitenstaanders zijn die iets nieuws beginnen. Personeel gezien de drukte te weinig en in mijn ogen niet de ervaring die nodig is. Ik wens hun succes, maar het zal moeilijk worden.
    Jammer, want de zaak op zich heeft het wel, nu nog het werken ermee.

60. Een matig eethuis, de prijs/kwaliteitsverhouding is zoek. Je kunt elders beter voor dezelfde prijs eten. Zeker geen aanrader.

Vorige pagina