Op dit adres zit nu: OA Sushi & More

De Voorkamer in Udenhout

Gratis voor de deur, op 3 min lopen gratis parkeren op grote parkeer plaats.

• OV

1194247262 90
1205008318 91
1344902044 83
1420229435 88

1. We hebben net voor de Covid-19 lockdown nog bij de Voorkamer gegeten. Ronduit top. Elke gang is een kunstwerkje. Het wijnarrangement maakte het menu compleet af. Aanrader nu we weer uit eten mogen.

2. Het is geen aanrader je hebt niet het gevoel dat je hebt gegeten. Mooi opgemaakt maar zonder smaak

3. adriaan 74492 punten

Na een tip even georiënteerd en besloten om het eens uit te proberen. Het restaurant bevind zich in de hoofdstraat van Udenhout. De inrichting heeft een huiskamersfeer en nijgt naar modern. De tafels zijn keurig ingedekt, de kuipstoelen zaten goed. Na even kennismaken bleek dat ik Janneke van de Pas al aan het begin van mijn culinaire ontdekkingsreis (Linnen) in actie had gezien, leuk.

De aperitiefkaart is uitgebreid, zelfs keuze uit drie champagnes onder de 9, - euro. Ik koos die van de biodynamische R. Pouillon die uitstekend beviel. Ernaast een krokantje met heerlijke dip, fris met een subtiele toets van mierikswortel.

De eerste amuses zagen er verzorgd uit. Op een oesterschelp een parel gevuld met venkelbouillon op een crème van oester met granaatappelpitten, erg lekker. En een hartige madeleine met toefje basilicum crème en toefje crème van ansjovis afgewerkt met schaafsel van parmezaan.

De amuse had Indonesische invloeden. Een mousse van pinda met kokos met een schuim van “soto ajam” met aardappel kaantjes en licht gestoofde paksoy. Een mooie smakencombinatie.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd. Gegant del Vi 2015 gemaakt van Garnatxa blanca en Macabeu, fris bloemig aroma met in de mond rijp fruit en lichte kruidigheid. Uit de keuken een mooie presentatie. Een platte cilinder van Noordzeekrab, erop een geschroeide langoustine aangekleed met toefjes avocadocrème, zoetzure komkommer, stukjes groene asperge, haringkuit en schuim van peterselie. Hele pure smaken waarmee je goed kon combineren, de combinatie van krab en avocado was heerlijk. De wijn sloot iets minder aan vanwege het bittertje in de afdronk. (9)

verder met een varkensgerecht, Twee balotines van gestoofde hiel waarop kort gegrilde varkensnek, ernaast mais, gekonfijte aardappel en gemalen pinda, aan tafel afgewerkt met een saus van ponzu. Wat vollere smaken en stevige texturen waarnaast de Chileense Pinot Noir 2013 van Casas del Toqui keurig in balans was. (8,5)

voor bij het pièce een Solo Rosso Riserva 2013 gemaakt van Nero di Troia, fris kersenfruit met vleugje karamel en een redelijk sappige afdronk. Uit de keuken melklam, twee medaillons van de rug en een dikke kotelet met ernaast wortel, toefjes doperwtencrème, en zeekraal, aan tafel afgewerkt met een heerlijke jus de veau. De cuisson van de medaillons was goed (mag iets korter) die van het rack zeer goed, de smaak was delicaat. De wijn vulde het gerecht aan met zijn mooie zuren, prima. (9,3)

het dessert zag er verzorgd uit. Pannacotta van mango, toefjes gel van sinaasappel, quenelle pure chocolade en ijs van citroen en tijm. Een mooie frisse smakencombinatie waarnaast de Oostenrijkse Pinot Blanc 2016 van Fiedler keurig aan sloot. (9,2)

als afsluiter een krachtige espresso met een vijftal lekkere friandises die je er apart bij bestelt.

Bediening was uitstekend verzorgd. Goede uitleg van wijnen spijs met Brabantse gezelligheid.

Prijs-kwaliteitverhouding vond ik uitstekend.

Samengevat een fijne kennismaking met een restaurant dat streeft naar de Bib van Michelin. Partner had gekozen voor vegetarisch en was ook erg tevreden. Mooie ingrediënten, voornamelijk van de boeren uit de omgeving en verfijnde gerechten met nette bordpresentaties.

4. Janneke

5. Mandy Brouwers

Wat een enorm goede ervaring! Mooie gerechten en de gastvrouw geeft goed advies en uitleg! Zeker nog eens voor herhaling vatbaar! Dus zeker tot ziens!

6. Weer heerlijk gegeten.
    De gerechten heerlijk, mooie smaakcombinaties, prachtig opgemaakte borden. Genoten van het heerlijke eten. Vriendelijke en vakkundige bediening. Je wordt er echt verwend. Allerlei voorafjes van het huis. Bij de koffie mag je een van de huisgemaakte truffels kiezen, zelfs bij de rekening ligt een huisgemaakte lekkernij.

7. Lenie van Spelde

Juiste combinatie van smaken. Verrassend menu en uitstekende bediening. Een heerlijk kerstdiner.

8. Voor ons een nieuw restaurant, maar heel prettige en ongedwongen sfeer. Ondanks iets minder hoofdgerecht was het eten overall uitstekend, met heerlijke amuses.
    Aanrader.

9. Marion van Gool

Wij hebben heerlijk gegeten bij de Voorkamer, alles was top en zullen er vaker gaan komen.

10. Ellen Vaags

We hebben voortreffelijk gegeten. We waren met z'n vieren en iedereen was erg enthousiast. De bediening was ook heel goed. Complimenten aan iedereen, maar toch vooral aan de kok!

11. Petra van de Ven

Heerlijke eerlijke keuken. Gewoon goed!

12. Vanavond, 20-03-2016, daar weer eens heerlijk gegeten! Vlotte, vriendelijke bediening in een gezellig restaurant. Het voorgerecht bestaat uit allerlei kleine, leuk verzorgde, smakelijke hapjes. Het hoofdgerecht is altijd ruim voldoende en wordt met zorg en smaakvol opgediend. Het nagerecht is volgens de menukaart ook altijd verrassend. Bedankt voor de fijne avond! Hopelijk weer gauw tot ziens!

13. Liduine van Loosdrecht

We hebben heerlijk gegeten. De keuze uit 3 voor-, hoofd en nagerechten omdat we met een groep van 10 personen waren was uiteindelijk voldoende, hoewel ik daarover in eerste instantie mijn bedenkingen had. De omlijsting met amuse en brood was perfect.

14. Jaap Bensing

Wij hebben gisteravond in een smaakvolle en gezellige ambiance beiden drie gangen lang mateloos genoten van
    1. uitstekende bereiding van alle gerechten;
    2. zuiverheid van de smaak van de ingrediënten (alle dagvers en uit de regio), namelijk volledig E-nummervrij!
    3. de feestelijke, originele manieren van opdienen;
    4. de heerlijke Merlot van het huis;
    5. het buitengewoon attente en zorgzame optreden van de gastvrouw.
    Een groot feest!
    Kan iemand de recensies van voor 2014 van deze site afhalen!

15. Magda van den Heuvel

Geweldig. Heerlijk gegeten in een gezellig restaurant. Een echte aanrader.

16. Een heerlijke lazy sunday afgesloten met een romantisch diner. Het menu du chef bestond uit een fijne combinatie van vis en vlees. We kregen een verrassende selectie van bijpassende wijnen. Wat een fijne ervaring, we komen zeker terug!

17. R.A.Holl

Eerste pinksterdag, in de zon, getweeën heerlijk op het terras zitten lunchen. De één een heerlijke salade van diverse vissoorten, de ander een rijk belegd broodje zalm en krab. Dat alles met een paar glazen voortreffelijke witte wijn zodat je ten volle beseft hoe heerlijk het leven kan zijn, zeker bij de Voorkamer. Tel daarbij de perfecte bediening op en je weet waar je in de regio het beste terecht kunt voor een heerlijke maaltijd.

18. Leuke avond gehad in de Voorkamer. Goed gevulde wijnglazen en mooie gerechten. Op het voorgerecht na, kabeljauw, hebben we genoten van mooie gerechten en een intieme sfeer. Een fijn getrancheerde eend als hoofd was de topper van de avond.
    Leuke quote van de gastvrouw: "zolang de "financiële" cijfers goed zijn, kan en wil ik de glazen wijn goed blijven vullen.

19. Noud Game.

Culinair niet hoogstaand maar wel goed te noemen. De parelhoen was wel smaakvol al was de borst niet rosé bereid. Door de vulling is het kennelijk noodzakelijk om toch door te bakken. Parelhoenfilet (borst) is zo verfijnd van smaak als die rosé is bereid dat die helemaal geen vulling behoeft. De diamanthaas van mijn vrouw was overigens uitstekend bereid. De opmaak was leuk. De assiette van voorgerechtjes was prima. De gastvrouw staat voor de wijnadviezen. Ze dient dan toch wel te weten dat de Zweigelt houtlagering heeft gehad. Klein detail maar toch. Al met al hebben we aangenaam getafeld in een goede ambiance.

20. Thorwald

Afgelopen zaterdag gaan eten en heerlijk genoten van het 6 gangen surprise menu, met bijpassend wijn arrangement. Gestart met een heerlijke huis aperitief en geëindigd met koffie en huisgemaakte friandises. Het klopte aan alle kanten (inclusief overheerlijk en verrassend vegetarische gang). Dit restaurant is een aanwinst voor de regio.

21. Onwijs top gegeten, super leuke ambiance, mooie wijnen. Nieuwe eigenaren met hun eigen ideeën en creativiteit! Brabant mag trots zijn op deze nieuwe culinaire aanwinsten!

22. Gisteren heerlijk gegeten! De smaak was super en de borden mooi opgemaakt! Ook een gezellige sfeer, en leuke bediening. Gaan we zeker vaker terug!

23. Een aanrader. Lekker eten, goede kaart, gezellig sfeer en bediening. Met 16 man geweest en iedereen erg enthousiast.

24. Lekker eten en een gezellige sfeer!

25. Je kunt hier heel gezellig zitten, over het algemeen goed eten en de bediening is erg vriendelijk.

26. andre van beurden

27. Gister met tweeën gegeten bij De Voorkamer. Fijna ontvangst, fijne bediening, kaart met veel keuze, het eten was heerlijk. Complimenten voor de bereidingswijze van de schol. VOor herhaling vatbaar!

28. Zijn zondag jl. wezen dineren in de Voorkamer en dat was super. De bediening en de kwaliteit van het eten was buitengewoon goed, vooral de rabarber, vergeet niet er naar te vragen. Ook de entourage is erg sfeervol nee niets dan lof en voor herhaling vatbaar.

29. Gisteren weer lekker gegeten in restaurant de Voorkamer, we waren met vieren en hadden gekozen voor het 4 gangen verrassing menu, wat een aanrader is, het was weer over heerlijk, en schitterend opgediend, was niets op aan te merken, (volop koud water, en gratis geserveerd) de bediening is er ook reuze gezellig, sfeervol en bourgondische, we hebben er een gezellige avond van kunnen maken. Voor herhaling vatbaar! Ga zo door!

30. Al meerdere malen hier gegeten. Bediening en gerechten zijn van goede kwaliteit. Het verrassingsmenu is zeker een aanrader!

Het restaurant heeft door zijn relatief kleine oppervlakte een huiselijk gevoel en is zeker geschikt voor een romantisch diner voor 2.

31. Al vele malen heerlijk gedineerd. Een meer dan perfecte prijs kwaliteitsverhouding. Voorts een goede en vriendelijke bediening.

Elke keer weer heerlijke gerechten, die met liefde zijn gereed gemaakt.

32. Na verschillende uitstekende ervaringen, gingen we na jaren weer eens eten bij de Voorkamer met mijn schoonfamilie. Helaas voor 3 van de 10 geen goede ervaring. Naast de verse jus d'orange die duidelijk aangelengd was hadden er 2 zéér droge varkensoesters. Mijn zwager had een entre-côte die echt vies rook? Na een paar happen gaf hij het op en liet ons het beoordelen. Op onze opmerkingen deden ze het voorkomen dat meneer de saus dus niet lekker vond en dat het zeker niet het vlees was. Een biefstuk was gelukkig snel gemaakt, maar de opmerking dat ze de entre-côte niet zouden rekenen was wel erg kras?
    Eén maaltijd hebben we uiteindelijk niet hoeven te betalen.
    Dit was dus onze laatste keer! Voor mij zelf was het erg lekker, maar de reactie van het personeel vonden we niet gepast.

5,3
  33. Wederom heerlijk gegeten.

Wat een hartelijke ontvangst! Het eten is allemaal even lekker en het ziet er uit als een plaatje.

Een gratis karaf water, waar vind je dat nog.

34. Wij hebben met 4 personen op vrijdag 27 augustus 2010 in de Voorkamer gegeten. Het was niet de eerste keer voor ons. We waren alle vier weer vol lof over de sfeer, de uitstekende bediening en het heerlijke eten. We hadden er nog niet om gevraagd, of ook maar de kans gehad om een drankje te bestellen of er stond al een karaf heerlijk gekoeld water voor onze neus. Het door ons bestelde 4 gangen-menu was heerlijk van smaak en werd op een fantastische wijze geserveerd. Het was de laatste dag vóór de vakantie van de eigenaar en zijn vrouw. Met een dergelijke presentatie mogen ze wat ons betreft heerlijk genieten van een fijne en welverdiende vakantie. Mensen top!

35. Traditiegetrouw komen wij hier jaarlijks met vakantievrienden om gezellig bij te praten en te eten. Was altijd sfeervol en ook het eten was uitstekend. Het laatste echter is helaas niet meer het geval. Hier hebben mijn echtgenote en ik de meest droge en absoluut smakeloze varkenshaas gegeten. Tot overmaat van ramp lag er ook nog een plak paté bovenop welke de smaak van het smakeloos stuk vlees misschien had moeten verbeteren maar het tegendeel was waar. De frisse salade met garnalenspies vooraf was de eerste afknapper. Klonk bij het aankondigen erg lekker maar bleek totaal smakeloos. Kortom, het was deze keer een grote desillusie.

Misschien zou het goed zijn om Herman de Blijker hier op af te sturen en de kok iets bij te brengen. Verder waren service en sfeer als van ouds. Jammer dus dat de kwaliteit van het eten hard achteruit is gegaan.

36. Bij deze wil ik graag reageren op de recensie van Gerard. Er zijn natuurlijk genoeg mensen die het leuk vinden om een negatief ongenoegen te uiten via het internet. Maar bij deze recensie is dit dus duidelijk niet het geval. Ik en mijn partner waren dus degenen die door gerard waren uitgenodigd om bij de Voorkamer te gaan eten. Dit op ons advies, omdat wij daar in het verleden een uitstekende ervaring hadden. Maar het eten was dus echt teleurstellend. Maar het meest teleurstellend was toch de reactie van de Voorkamer zelf, die niets anders kon verzinnen dat we bij droog vlees maar een sausje hadden moeten bestellen en dat andere gasten de paling die echt niet te eten was wel lekker vonden. Kreeg hierdoor wel het gevoel dat wij het probleem waren in plaats van de kok. Het was dus een teleurstellende avond, waarbij wij het dessert maar achterwegen hebben gelaten...

Pluspunt was de wel aanvankelijk aardige bediening, die door deze houding wel aardig door de mand viel.

37. Vanavond na lange tijd weer bij de voorkamer gegeten, dit was op zijn minst gezegd een desilussie. Wat vroeger altijd zo goed was, is in mijn opinie nu ronduit slecht. Wij hebben met 4 personen gegeten. Vrienden van ons hadden de paling welke nog bijna rauw werd geserveerd. Je kon er niet in snijden, kwam ook niet los van de graat, ook de 2e poging van de keuken gaf hetzelfde resultaat. Mijn vrouw en ik hadden een entrecote en deze was doorbakken en droog. Na hiervan melding te hebben gemaakt, jammer heel lang op verheugd maar helaas niet voor herhaling vatbaar.

4,5
  38. We hebben uitzonderlijk genoten van een speciale service. We hadden karaffen water, een speciale alcoholvrije wijn op verzoek, en een buitengewoon attente bediening. Ons familiefeest werd daardoor heel bijzonder. Warm aanbevolen.

39. Goed restarant!

Ze kregen het zelfs voor elkaar dat ik warm fruit bij mijn hartige eten eet, iets wat ik normaliter vreselijk vind. Een aanrader dus!

40. Annelies

Heerlijk gegeten, gedronken en een uitstekende bediening. De aandacht voor de gast is hier nog aanwezig.

Top! En dat om de hoek. Kom zeker terug.

41. Gemoedelijke sfeer. Goede prijs-kwaliteit verhouding. Vuil servies blijft lang op tafel staan. Eten is niets aparts.

42. vriensendijkjes

Super restaurant waar een klein dorp groot in kan zijn.

Ontvangst geweldig, eten super, niet lekker, dan regelen we wat anders voor je, sfeer top! Zeker een keer naar toe gaan!!

43. mevrouw lek

Eeterij de voorkamer is echt super! Het is net of gewoon in een huiskamer zit het is daar heel gezellig en er hangt een goede sfeer het is echt een aanrader voor iedereen!!

44. A.Mommers

Voor ons reeds bekend onlangs een feest gegeven, fantastische mensen personeel en kwaliteit top!
    Nol en Erna grote klasse gauw tot ziens, Ad en Willeke Mommers

45. jan van der sande

Nu een paar keer geweest, telkens weer geweldig!!!!!!!!!

46. eenmaal binnen dacht ik dat het een beetje stijfjes zou zijn. Maar wij zijn verrast geworden door de zeer vriendelijke bediening, het heerlijke eten, de prijs en vooral het gevoel gegeven dat we echt welkom waren, ook met de twee kinderen die erbij waren. Top 23 sept. gaan we weer en verheugen ons echt.

47. Heel gezellig kleinschalig restaurant waar je overheerlijk kunt eten en waar de eigenaars en personeel je het huiskamergevoel geven !! top !!