Vailed Parking

do lunch vanaf 12:00 diner tot 21:00
vr lunch vanaf 12:00 diner tot 21:00
za lunch vanaf 12:00 diner tot 21:00
zo lunch vanaf 12:00 diner tot 21:00

Mooie wijnen gecombineerd met prachtige spijzen, maar vooral de sfeer van gastvrijheid. Bij OONIVOO draait het om u: onze gast. Ons restaurant zien we als een mooi theater waar u vooral zelf de voorstelling bepaalt. Stelt u het bijvoorbeeld op prijs om een toelichting te krijgen bij onze wijnen en creaties uit de keuken of vindt u het juist prettig om zo min mogelijk ‘gestoord’ te worden. Kortom, wanneer wij weten wat u prettig vindt dan houden we daar graag rekening mee. Namens Marco & Esther van Bergen en al mijn collega’s van OONIVOO wens ik u een fijne middag of avond!

• Veganistisch

1521901824 74
1527120115 75
1527641944 75
1529207432 76

1. Samen met vrienden hebben wij hier vorige week voor 't eerst gegeten. Ik begreep dat Oonivoo past een paar maanden open is. Ik moet complimenten geven aan de chef, maitre en sommelier. Alle drie hebben ze ervoor gezorgd dat we een mooie avond beleefd hebben, voorzien van wijnspijs combinaties die mijn ogen hebben doen openen :-) ik kom snel terug. Dank!!

2. Ik vond de bediening enorm aardig. De kennis van wijn is bizar. Ik ben een groot wijnliefhebber en kreeg nooit het idee dat ze me de les wilden leren maar het klikte meteen. Bijzondere wijn collectie en alles aanwezig. Sfeer top. On-Nederlands. En dat in Uden. Alles erg goed, genoten van een topavond. Dank hiervoor!

3. We zijn al verschillende keren te gast geweest bij Oonivoo, en zijn elke keer weer positief zeer aangenaam verrast geweest.

Hoop dat jullie voor een ster mogen gaan in de toekomst.

4. De zaak is volledig vernieuwd en ziet er gelikt uit. Net iets te gelikt wat mij betreft met die "schreeuwende" etiketten van Petrus, Conti en acteurs maar dat is smaak.
    Verder zijn de gerechten en bediening gewoonweg goed. Wat érg storend is, is dat ze hier vergeten dat gasten en gidsen (in minder maten ) bepalen of je een top zaak bent. En dus niet de medewerkers die dat continu aan tafel roepen, want dat zijn jullie nog écht niet. Daar naast is het ook vreemd dat eigen medewerkers hun werkgever totaal afvallen tegenover ons als gast.

5. Jammer, we hadden er meer van verwacht. Mooie locatie en interieur, de gerechten zagen er goed uit maar hadden weinig smaak en de combinaties pasten niet. Wij aten a la carte en de prijzen staan niet in verhouding met wat je krijgt en smaak. Bijvoorbeeld Fruit de mer erg matig of Cote du boeuf erg karig en mist smaak. Men wil groeien naar toprestaurant maar hebben dan een lange weg te gaan, geldt ook voor de bediening. Nogmaals jammer. We gaan het nog een keer proberen maar dan met een gangen menu, hopelijk is het dan beter.

6. Er is in voorgaande maanden heel veel gebeurt in het indrukwekkende Raadhuis op de markt in Uden. Een grote opfrisbeurt van alle vertrekken en het terras. Ik moet zeggen dat het allemaal heel smaakvol is afgerond met oog voor comfort.
    Als je binnen komt in de rechter vleugel een kleinere restaurant ruimte voor de lunch. Links loop je richting de moderne grote open keuken, er tegenover een hele grote, goed gevulde wijnklimaatkast. Na de hal het doorzonrestaurant met schilderijen aan het plafond. Via een brede trap kom je boven waar twee flinke private dining ruimtes zijn.

De formule is gewijzigd en mede hierdoor is de naam aangepast. Aan de ene kant is het laagdrempeliger geworden. Zeven dagen per week geopend met lounge mogelijkheden (mooie wijnen met bites). Van de andere kant is er naar het hogere segment gekeken. Lidmaatschap bij Noord-Brabant Culinair en mede doordat de eigenaar wijnliefhebber is, er een sommeliersmenu op de kaart gekomen. Een selectie hele mooie wijnen waarbij de keuken de uitdaging aangaat om hierbij perfect passende gerechten te bedenken. Zelf vind ik een prima toevoeging aan het gebruikelijke chef’s menu met passende wijnen.

Geboekt voor een lunch op dinsdag. Met het zomers weer neergestreken op het terras in een luxe fauteuil in de schaduw. Als aperitief een strakke Weisser Burgunder 2016 cuvée Oonivoo die goed beviel. Ernaast de hapjes. Een dunne gekronkelde sliert van parmezaan waarnaast een dip van crème fraise waarin tuinkers, vrij zachte textuur en mild van smaak. Blokje watermeloen gemarineerd in mint afgewerkt met toefje hangop, verrassend lekker en heerlijk naast de wijn. Als laatste een cakeje van zwarte olijf met toefje knoflookmayonaise, weer redelijk mild.

De kaart kwam op tafel, die zag er zeer verzorgd uit. Je kunt kiezen uit vijf thema's waarna een smalle uitklapbare pagina met foto’s van de werknemers, leuk. (Heb je ook meteen een naam bij de gezichten). We kozen uiteraard voor het sommeliers menu. De wijnen zijn uitgeschreven, die sloten naadloos aan bij mijn persoonlijke smaak, prima.

De eerste amuse verscheen, strak gepresenteerd. Een crème van tomaat gevuld met een crème van basilicum in een gelei van tomaat, een mooie smaken combinatie.

De tweede amuse was een stuk complexer. Een crème van knolselderie met witte chocolade, parels van ponzu, schuim van koffie, kruim van olijf en een krokantje van zwarte olijf. De verwachtingen waren hooggespannen, de smaakbalans was uitstekend (geen smaken die overheersten) een mooie beleving, complimenten.

De tafel werd ingericht voor de eerste begeleider. Hele mooie mondgeblazen glazen, een standaard voor de fles en een kaart met toelichting van de vijf geselecteerde wijnen, keurig. We startten met een belegen droge Duitse Riesling 2006 van Reichsgraf von Kesselstatt, heerlijk aroma, heel verfijnd in de mond. Uit de keuken een tweetraps gerecht. Een grote delicate en een beetje romige Gillardeau oester in de schelp met een ijspastille van granny smith, hier kunnen we kort over zijn, dat was top combinatie, heerlijk. (9,8) Ernaast een platte cilinder gelei van strandkrabben met erop vongole, mosselen, koningskrab salade, schelpjes crème van lamsoren en takjes zeekraal. Mooie verfijnde ziltige toetsen waarnaast de wijn aromatisch mooi aansloot maar in de mond net wat te kort kwam. (9,3)

Over naar Oostenrijks rood met een Pinot Noir 2010 van Graf Hardegg, heerlijk! De chef en sous presenteerden samen het gerecht, leuk. Risotto van spelt met girolles, blokje zacht gegaarde hoender, stukje gebakken ganzenlever en plakjes zout zuur gemarineerde gele biet, aan tafel afgewerkt met geraspte zwarte truffel en een saus van paddenstoelen. Het is eigenlijk een eet gerecht met een hele mooie bite door het spelt. Rijke smaken met mooie aardse tonen die naadloos aansloten bij de wijn, de zuren van de wijn maakten het gerecht compleet, genieten. (9,6)

Verder met een luxe Champagne, de Brut Reserve van Charles Heidsieck, heerlijk aroma, in de mond mooie zuren met een vleugje hazelnoot. Ernaast gebakken coquilles, sparerib, meloeskes, geroosterde hazelnoten, geschroeid lente-ui en haricots vertes. Aan tafel overgoten met een notenbotersaus. De coquille met hazelnoot en notenboter is een top combinatie de rib vond ik persoonlijk ietsje minder. De champagne functioneerde voornamelijk als smaakversterker vanwege zijn zuren. De smaak van de heerlijke champagne werd minder tijdens het eten, dat hoort natuurlijk niet. (9,2) (We moeten natuurlijk niet vergeten dat ze pas net twee weken met deze formule bezig zijn.)

Weer terug naar Oostenrijks rood met een Heideboden 2013 van Judith Beck gemaakt van Zweigelt met Blaufränkisch. Zwart fruit met tonen van bramen en zwarte bes, lekker fris en sappig in de mond. Ernaast een strakke presentatie op een mooi bord. Twee bereidingen van zomer ree, een platte cilinder stoofvlees licht krokant afgewerkt met erop een bestorven stukje van de rug, ernaast romanesco, stukje gekarameliseerde witlof, wortel, toefjes crème van winterpeen en pommes dauphine. Aan tafel afgewerkt met een frisse bramensaus. Het stoofvlees had een prima textuur en een zachte smaak, de rug was zacht met een subtiele levertoets, beide combineerde prima met wijn die meer body kreeg door het vlees. Het garnituur bood ruim voldoende afwisseling. (9,7)

We bleven in Oostenrijk met een Schöner Riesling 2014 van Veyder-Malberg, complex en verfijnd met een mooie zoet zuur balans, heerlijk. Eerst nog een pre dessertje. Hangop met merengue van vlierbloesem afgewerkt met granité van groene kruiden. Dat lepelde verrassend lekker weg met een prima textuur.
    De chef presenteerde het dessert, (ben er inmiddels achter dat dat een goed voorteken is). Een hele mooie presentatie in pastel tinten. Structuren van wilde perzik, verveine en yoghurt. We waanden ons even in de botanische tuin in Antwerpen. Hele mooie smaken, perzik in de hoofdrol met hele mooie zuren die mooi combineerden met de heerlijke wijn. Genieten weer! (9,8)

Als afsluiter nog een hele krachtige espresso met mooie fruitige toets.

Bediening was uitstekend verzorgd, in de hoofdrol Sven Heijkoop (maître sommelier) Keurige uitleg bij de wijnen en gerechten met gepaste gezelligheid aan tafel. Ondersteund door het keukenteam, leuk.

Prijs-kwaliteitverhouding vond ik zeer goed. Wijnen zijn allemaal top, die zorgden voor het hogere prijskaartje. De gerechten waren hiernaast niet allemaal even ver doorontwikkeld en dat is goed te begrijpen aangezien dit voor het keuken team een nieuwe formule is en ze pas net open zijn.

Samengevat kunnen we stellen dat we aangenaam verrast waren met deze eerste indruk. Uitstekende wijnen, hele mooie gerechten op een prima locatie met fijne bediening. Aanrader voor de wijnliefhebber en levensgenieter.