Villa Copera in Tolkamer

''heeft zo zijn eigen streken''

Voor de deur

wo vanaf 16:00
do vanaf 16:00
vr vanaf 16:00
za vanaf 12:00
zo lunch vanaf 12:00

Villa Copera, gebouwd in 1861 als kantoor van steenfabriek Daams, is een prachtige en unieke locatie gelegen aan de Rijn in de Liemers. Het karakter van het pand, het uitzicht op de rivier en de imposante tuin verrassen telkens weer.

Mooie pittoreske dorpjes, de vanuit Duitsland binnenstromende Rijn, het natuurgebied De Byland met prachtige fietspaden en waterplassen bieden een oase van rust en een ultiem buitengevoel.
Midden in dit gebied, direct uitkijkend op de rivier, staat ons team voor u klaar. Gebruik makend van de kwaliteit en duurzame werkwijze van leveranciers uit eigen streek, bieden wij u heerlijke smaken, mooie gerechten en voor een ieder wat wils!
Het complete team heeft zo zijn eigen streken! Passie, kwaliteit, aandacht, plezier en natuurlijk vakmanschap zit diepgeworteld in de denkwijze van Villa Copera.
Een lekkere snack, borrelen op de veranda of op het terras, een snelle lunch, een mooie avond met heerlijke gerechten: Villa Copera biedt het. Een vergadering, een barbecue een feest of bruiloft? Alles kan. Villa Copera is een hele mooie plek waar u, uw gasten, vrienden en of familie buitengewoon kunnen genieten.
Wij staan voor u klaar en nodigen u graag uit om onze streken te leren kennen.

wo vanaf 16:00

1413520671 84
1420497626 85
1511198042 88

1. Geweldige ervaring, heerlijk gegeten

2. Vanavond (3 nov) gegeten ter ere van mijn verjaardag. Het was van begin tot einde genieten met hoofdletters!
    Chapeau voor Jeroen en chefkok maar zeker ook voor de rest van het team, ongedwongen sfeer en zeer attent. Bij nagerecht op rand van bord met chocolade gefeliciteerd gespoten. Die kleine verrassing maakte mijn verjaardag nog mooier :-)
    we komen zeker terug!

3. Leuk restaurant. Leuke gerechtjes en technisch goed bereid maar ik mis uitschieters. Gerechtjes waar je voor terug komt. Ik ben niet verrast gisterenavond. Wel mooie mosterdsoep en goede garing vh vlees. Het mag wat meer knallen wat betreft smaak. Nog geen eigen signatuur.

4. p.m.stuurman

Goede avond gehad, heerlijk gegeten, mag iets minder ruimte tussen de gangen zitten, maar dat kan ook aan de druk gelegen hebben.

Probleem is wel de betaling met Visa Card die niet alleen gisteravond niet mogelijk was, maar ook al eerder bij anderen voor problemen zorgde.

5. 1 September 2017. Super gegeten. Heerlijke gerechten, prettige bediening. Alles klopte. Heel veel succes Jeroen en je team. Van ons krijgen jullie een dikke 9.

6. Beste bezoekers van deze pagina Villa Copera,

Sinds 4 augustus is Restaurant Villa Copera opnieuw geopend met een geheel ander concept en geheel ander team. Alle recensies voor 4 augustus 2017 zijn verouderd en matchen niet met het nieuwe restaurant.

Met vriendelijke groet,

Team Villa Copera

8. Super restaurant. Fantastisch eten. Een ware belevenis van smaak, elk hapje is een smaakexplosie, werkelijk prachtig. Maar ook de bediening is prettig, niet te klef en niet te afstandelijk. Erg vriendelijk. Oke de prijs is stevig, zeker voor ons, maar met een kortingsvoucher is het voor ons te doen. Bizar goed !

9. Afgelopen Zaterdag bij villa Copera gegeten. Voor alle duidelijkheid, het eten is zeer smakelijk, correct en goed toebereid. De bediening vriendelijk en correct. Maar ben ik een happy camper? Nee. Men heeft het concept van een zeven gangen menu, met dagverse ingredienten en geen kaart. Op zich een prima idee. Bij het reserveren er op gewezen dat mijn gezelschap geen uiensoorten (ui, lente-ui, prei) mag en geen paddenstoelen. Bij het aan tafel gaan vroeg de bediening nogmaals naar dieeteisen, en er nogmaals op gewezen. Toch kwam de fazant met stamppot en kroketjes toch met ui en paddenstoelen. Je zal maar allergisch zijn. Na deze gang de bediening er ook op gewezen dat het verrukkelijk smaakt, maar dat de porties toch wel héél erg klein zijn. En dan bedoel ik, Amuse formaat. Leuk als een groet uit de keuken, maar niet als gang. De verder geheel correcte en zeer beleefde bediening wilde zich excuseren dat dit in dit soort zaken zo is. Maar, sorry, heb bij veel restaurants gegeten, op alle niveaus, maar zo weinig heb ik nog nooit gehad. Bij ons hoofdgerecht kregen we een kleine portie friet extra en een salade. Beide zeer smakelijk, met een te zoete mayonaise. Na ons hoofdgerecht kwam een tweede schaaltje frietes, maar nu zonder mayonaise. De kazen daarna, en het dessert waren wederom, net als alle andere gerechten zeer lekker. Ik heb er een heel dubbel gevoel bij. Men kan koken, men kan bedienen, beide echt gewoon vakmanschap. Maar, na het dessert had ik nog steeds trek. Thuis nog maar wat open getrokken. Ik vind het echt niet kunnen dat ik voor twee personen een slordige 250 euro betaal en dat je nog trek hebt na zeven gangen. Voor de bediening was het pijnlijk en deed er alles aan me blij te maken, maar de keuken werkte helaas niet mee. Ik kan dan ook geen onvoldoende geven, maar een dikke voldoende wordt het ook niet.

10. Emmy en Bertil Mentink

Via Anouk en Michiel zeer genoten van een 7 gangenmenu.Zeer verassende en smaakvolle gerechten seizoensgebonden met veel wild en niet te vergeten een prachtig aansluitend wijnarrangement!
    Wij hebben genoten ook van de deskundige en prettige bediening.
    Om tenslotte na een frisse wandeling ook nog heerlijk overnachten "By Toine".
    Kortom het was af!!!

11. Heerlijk gegeten bij Villa Copera. Warme, hartelijke ontvangst en vriendelijke en kundige bediening. Je voelt je als gast echt welkom! Wij hadden een 7 gangen menu, qua hoeveelheden prima. Mooie variatie in gerechten met heerlijke passende wijnen. Mals hert en een heerlijke dessert met volle wijn om je vingers bij af te likken. Ruim 4 uur genoten in een mooie ambiance. Komen zeker op korte termijn weer eten.

12. Henk knobbe en Sonja Bontenbal

Mooie omgeving en een fantastisch pand. Gerechten van echt genieten tot onbegrijpelijk. Mooie zuurkoolsoep met paling en gerookte lende, de niet beetgare ui met een mossel en een vulling van aardappel had de gerookte knoflooksaus teveel nodig om weg te werken. Fantastisch gastvrouwschap en dito begeleiding van wijnen. Wij hebben genoten!

13. Met groupon bon met z'n tweetjes gegeten. 7 gangen, geweldig! De bediening is perfect, vriendelijk en je voelt je echt een gast! Maak je in Nederland helaas niet meer zo vaak mee! Complimenten. De gerechten waren afwisselend vis/vlees en bijzonder smaakvol. Porties voor 7 gangen groot. Heerlijk ook nog een gang kaas. Wij hebben genoten. Mooie kennismaking met villa copera. We komen vast terug!

14. Via vakantieveilingen een 3 gangen verassingsmenu gekocht. Dit kostte niet zoveel, maar daarentegen waren de drankjes flink aan de prijs. Vooral het kopje thee op het eind! 5,50 p.p., reden die werd genoemd: er zat ook wat lekkers bij (hier hebben wij volgens mij niet om gevraagd, we vroegen geen thee met wat lekkers). Daarnaast vonden wij de porties vrij klein, thuis heb ik een tosti gegeten....
    Wel complimenten voor de sfeervolle inrichting en aardige ontvangst.

15. Prachtige lokatie en super eten. Elk onderdeel van wat er op je bord ligt heeft een eigen smaak. Ja, de prijs is stevig, maar man man wat lekker en mooi.

16. Peter en Lidy Joseph-Potjes

We hebben afgelopen vrijdag 18 januari van een heerlijke lunch genoten! We werden heel gastvrij ontvangen en zullen in de zomer zeker een keer terug komen!

17. Begint een merkwaardige mix te worden, nu het restaurant "slapen en eten bij Toine" dicht is komen de driegangers naast de luxe couverts te zitten. Ook met de Groupon aanbiedingen lijkt de prijsdruk steeds hoger te worden. Jammer, in het begin hebben we er altijd met plezier gegeten.

18. Drinking, dining and more......
    “and more............”, dat was het zeker !

Met mijn zoon donderdagavond enorm genoten van de gerechten; het verrassingsmenu was dan ook zeker een verrassing!
    Ondanks dat we elders al vele lekkere gerechten mocht proeven, overtrof dit onze stoutste verwachtingen en is Toine's titel “meesterkok” zwakjes uitgedrukt.
    Bij elk gerecht werd ons duidelijk uitgelegd wat er geserveerd werd.
    Het breekbrood, héél origineel in een papieren zak !
    De amuse (geitenkaas met bietensalade) was heerlijk en toen Toine hoorde dat ik zo graag eens een oester zou willen proeven, stond hij 2 tellen later aan onze tafel met voor ieder van ons 2 overheerlijke oesters!
    Het voorgerecht (gepocheerd jong kloostervarken met piccalli en een kwarteleitje) was fantastisch en het hoofdgerecht (gekonfijte eendenbout op een bedje van seizoensgroeten) overtrof alles.
    Tot slot was er een overheerlijk dessert (bladerdeeg, rabarber, Zwitserse room, aardbeien en yoghurtijs) hetgeen een afsluiting was van een menu die een "10 met een griffel verdiend".
    Tot ziens was dan ook een welgemeend afscheid van een overheerlijke avond.

19. Jan 300 punten

Niet echt een top restaurant, vergeleken met andere vergelijkbare restaurants.

Voorgerechten waren goed (makreel) maar de boerderijeend zat weinig smaak aan en was zelfs flauw te noemen. Verder nauwelijks garnituur bij dit hoofdgerecht. Dessert was dieptriest, een smakeloos soort van taartje waarvan er 2 werden gereserveerd voor 3 personen! Op 1 bordje lagen 2 vorkjes! Tevens een expresso besteld, deze was al klein, maar ook nog eens voor de helft gevuld, precies 1 slok!
    (ijs was overigens wel goed)

Op onze opmerkingen werd een beetje afwijkend gereageerd, niet zoals het zou moeten horen in een top restaurant, zoals van wilt u anders een dubbele expresso, of wilt u wellicht 1 extra taartje bijbestellen? maar van: Zo gaat dat bij ons.

Al met al kwaliteit is redelijk te noemen maar er zijn betere restaurants in de buurt

20. Wij hebben afgelopen zaterdag voor het eerst bij Villa Copera te Tolkamer gegeten. En we moeten zeggen dit was werkelijk TOP!! Het begon bij het ontvangst, we werden erg vriendelijk ontvangen door een jonge dame. Het was prachtig weer dus we wouden beneden een aperitief drinken. De dame in zwart ging ons voor naar het lounge terras. ( Prachtige tuin trouwens ) Na een half uurtje gingen we aan tafel en begonnen met de amuse. Erg leuk 3 verschillende amuses; We begonnen met een tosti van blauwschimmel, daarna een kreeftensoepje en als laatste een gelei van tomaat met daaronder de verassing: mousse van basilicum. We namen een 4 gangen menu met bijpassend wijnarrangement. Als voorgerecht salade van aardappel met kalfsmuis en mosseltjes. Als tussengerecht zeeduivel met venkel en saus van creme fraiche. Als hoofdgerecht reebout met saus van roze peper < dit was werkelijk voortreffelijk! En als nagerecht een aantal bereidingen van braam: bavarois van braam met gelei, mousse van braam en bramenijs mmm... Bediening erg leuk, met oog voor de gast en zijn er steeds op het goede moment. Goede toelichtingen bij de gerechten en wijnen. We willen Toine en team erg bedanken voor deze fijne avond en we komen zeker nog eens terug

Groeten,

Marieke en Tijs

21. Heerlijk gegeten, gastvrije bediening en heerlijke wijnen, en een prachtige locatie natuurlijk. In 1 woord top! Wij komen hier zeker nog eens terug. Een echte aanrader dus...

22. Een van de beste restaurants die we kennen. We hebben hier enkele malen gegeten en het was iedere keer een feest! Goede bediening, zeer goed eten en drinken. Alleen het wijn arrangement vonden wij niet altijd de beste keuze! Maar daar was de prijs ook naar! Wat ons betreft zouden ze wel naast het "gewone"wijnarrangement ook een top wijn arrangement mogen aanbieden. We komen hier zeker nog regelmatig terug!

23. W.G.A. Faber

guido

Karin en René

24. Vorig jaar in het najaar van een warme lunch genoten. 4 gangen en elke gang was verrassend en mooi van presentatie. Veel uiteenlopende smaken op het bord, maar toch allemaal in balans. Perfecte adviezen van gastvrouw Kiek. Zeker een restaurant om voor om te rijden....

25. Enkele malen hier gegeten! Dit is een van onze favorieten! Heerlijk eten, heerlijk drinken en een goede snelle bediening. De prijs is er wel naar, maar dat heb je zelf in de hand. We gaan hier zeker nog enkele malen eten! Dit is de plek voor lekkerbekken in Gelderland.

26. Als je recensies leest is er naast veel tevredenen altijd wel iemand die het niks vindt en dan is het toch weer een beetje spannend om zoveel geld uit te geven.
    Maar het was een feest en een waar genoegen. We hebben al eens gegeten bij de Librije en zelfs bij Paul Bocuse, maar dit was van minstens gelijk niveau. En een gezellige sfeer bovendien.
    We komen binnenkort nog eens terug.

27. Alweer even geleden dat wij met z'n 6en gingen Kerstdineren, maar kennen Toine al vele jaren als prima kok. En de verwachtingen werden dan ook echt vervuld.

Ook Kiek is een echte vakvrouw, dus eten aldaar een feest.

Prachtige inrichting, eetzaal boven schitterend uitzicht.

28. Rob van Alst

Afgelopen zaterdag 7 gangen gehad met een wijnarrangement...

Geweldig lekker gegeten!

Heerlijke wijnen met een uitgebreide toelichting per wijn!

Sfeer....ongedwongen en echt relax 5 uur zitten tafelen.

Een echte aanrader!

29. Wij hebben zeer genoten en gaan zeker binnenkort zeker weer.

30. Een echte aanrader.Uitstekende keuken. Geen minpuntjes kunnen ontdekken

31. A. van der goeten

top, top, top, top en nog eens top.
    Wat kan ik er nog aan toevoegen?

32. Fam van der Beek/van der Sloot

We hebben van het begin tot het eind genoten van het 7-gangen wildmenu met bijpassend wijnarrangement en vinden dat dan ook een échte aanrader! De warme gastvrijheid van iedereen die werkzaam is in dit restaurant, kan niemand ontgaan en dus zullen we hier zeker in 2008 terugkomen!! Top!

33. marianne koole

Zeer gastvrije ontvangst door gastvrouw Kiek v.d.Klaauw en het eten was in een woord super!Zo je verjaardag vieren voelt als een warme deken, bedankt hiervoor en we komen heel graag weer terug!Liefs van Marianne Ab Sophie Charlotte David Tom en Oma.

34. fam. te hennepe

Alles was top een heerlijke avond gehad. Tot in de puntjes goed geregeld. Voortreffelijk gegeten.

35. remco en maaike kok

geweldige keuken en zeer goede bediening. heerlijk gewoon

36. Prachtige lokatie, goede menu's en lekkere wijnen