Op dit adres zit nu: Steengoed

De Swaenebloem in Tolkamer

1452200787 78
1519456339 47
1596319826 62
1702007121 60

1. Wij staan hier met de camper. We waren laat maar mochten nog op de parkeerplaats staan, erg lief.
    Super mooi uitzicht op de Rijn met de scheepvaart een mooie plek. Omdat het laat was hier ook gegeten.
    Dat viel behoorlijk tegen. Drankje stond er zo maar kaart en daarna eten liet behoorlijk lang op zich wachten.
    Bijna waren we opgestapt toen ze eindelijk hun excuus aanboden en we brood met smeersels van het huis kregen aangeboden.
    Was heerlijk. Toen nog zeker 1/2 uur gewacht voor een porsje taaie mosselen met zijn 3tjes een kleine pan maar er was nog meer maar lang niet 3 porsje gegeten wel afgerekend.
    Prijs kwaliteit is ver te zoeken, jammer!
    Zou hier zo weer komen met de camper maar kook dan me eigen potje eten.

2. P. Noij

Tosti bestelt.

Na een uur werd die gepresenteerd, nadat een aantal keren "spontaan" gezegd werd "komt zo". Mijn vrouw zei later dat een tweetal tafels die later hadden besteld hun bestelling niet alleen aan hun eerder aangeboden werd, ook de afrekening was er voordat wij aan de beurt waren voor presentatie van onze tosti.

Het gaat over een tosti!

3. Els Winninghoff

Gisteren met 4 personen gegeten. De koffie was poederkoffie. Dat verwacht je niet. De pannenkoeken zouden met streekproducten bereid zijn uit eigen tuin. Natuurlijk klopte dit niet. Geen groenten uit eigen tuin. Pannenkoeken niet gaar en de wijn ronduit slecht. Locatie prachtig. Zeker geen aanrader

1,7
  4. John Gelderland

Vandaag hier met 4 personen gegeten. We hadden alle 4 het palingproeverijtje. Het was een super lekkere verrassing. Een mosterd-paling soepje met gerookte paling en toast vooraf, daarna gebakken paling met een heerlijk bijpassend garnituur en top geserveerd.

Kortom, iets bijzonders! Daarvoor ga je uit eten!

5. Absoluut een mooie locatie, jammer van de slechte kwaliteit hetgeen hier gasten geboden wordt. Even alles op een rijtje:

Instant Cappuccino kan echt niet meer, en is niet lekker. De slagroom op de appeltaart (uit de vriezer) is er minimaal één dag geleden al opgespoten. De poffertjes zijn van het soort kant en klaar (De Pannekoekerij ?) dan helpt ook veel poedersuiker niet dit te maskeren. Geen vlotte klantvriendelijke bediening, leeg vaatwerk blijft staan; hoewel de bediening er al 3x langsgelopen is. Veel onkruid tussen de tegels, zicht naar de Rijn wordt door hoog onkruid belemmerd. Tuinverlichting niet schoon. Je merkt aan alles dat de huidige uitbaters bedrijfsblind geworden zijn, hier is veel te winnen voor een nieuw jong management. Daar is het wachten op voor dat wij hier weer aangaan.

6. De ligging is uniek, met langsvarende schepen over de Rijn en een prachtig natuurgebied als achterland.
    De prijs-kwaliteitverhouding van het eten is onvoldoende.
    De olijven waren wit uitgeslagen en smaakten belegen. De ober kwam aan tafel vragen of alles naar wens was. 'Ja, behalve de olijven'. Vervolgens ging hij informeren in de keuken. Daar vertelde men hem dat er nu in de keuken alleen verse olijven waren. Toch bood hij mij geen schaaltje van die verse olijven aan. Mijn muffe olijven heb ik op de rand van mijn bord laten liggen. Klachtafhandeling is onprofessioneel.

4,7
  7. Al vele keren hier geweest, tot nu toe altijd met veel genoegen. De chef-kok straalt helemaal uit dat hij ervan geniet om je iets lekkers voor te zetten en dat is dan ook precies wat keer op keer weer gebeurt. Of het nu een eenvoudig maar met zorg bereid kersvers warm vloerbroodje betreft of een uitgebreide hoofdmaalijd, tot nu toe vonden mijn mede-tafelgenoten en ik de kwaliteit ver bovengemiddeld. Daarbovenop komt nog de prettige bediening en de heerlijk relaxede sfeer van het buitenterras (binnen is het zeker ook niet ongezellig; maar daar zou o.i. de sfeer nog iets verbeterd kunnen worden door een paar eenvoudige wijzigingen in de aankleding). Zowel binnen als buiten treft het fraaie uitzicht over de Rijn; dat alles temidden van een mooie zeer rustgevende natuur. Heerlijk ook om even langs te gaan als je op de fiets passeert, bijvoorbeeld om 's zomers of 's winters even uit te rusten op het (bij fris weer verwarmde) terras. Zijn er dan helemaal geen nadelen? Ach, met sommige critici van hieronder zijn wij het wel eens dat sommige gerechten op het eerste gezicht iets voordeliger geprijsd zouden kunnen zijn. Aan de andere kant ligt deze (pracht)plek ook wat afgelegen, waardoor het in zo'n kwaliteitsrestaurant gemiddeld wat minder druk is dan midden in stad of dorp. Ik kan me voorstellen, om de kosten eruit te halen, dat de prijs per gemiddelde maaltijd dan ietsje hoger uit moet vallen. Daar krijg je vervolgens wel veel voor terug!! Niet voor zeurpieten of haastmakers, wel voor levensgenieters.

8. Na een wandeling of fietstocht in de omgeving is het altijd goed vertoeven bij dit restaurant.... Mooi uitzicht en vriendelijk personeel.

Een aanrader is de pistolet met zalm. Echt smaakvol...

9. Zijn per toeval een keer langs gefietst en hebben toen koffie gedronken met gebak. Zaten lekker in de zon op een lounge stoel. Bediening was vriendelijk. Zijn later nog eens gaan eten. Het smaakte voortreffelijk. Vlees was goed bereid door de chef. Voldoende bijgerechten zoals sla en gebakken aardappels.

Mijn partner had een rode huiswijn en ik een witte huiswijn. Smaakte ook heel goed. Hebben genoten van een lekkere avond met vlotte, nette bediening. Goede prijs-kwaliteit verhouding. Zullen jullie zeker aanraden bij anderen. Ga zo door.

10. Vanwege het mooie weer dit restaurant aan de Rijn opgezocht om 's-avonds gezellig buiten te eten.

Toen we aan ons tafeltje zaten, viel de roestige tafel en het plastic tafelkleed al op, de stoeltjes hebben we later met kussentjes wat meer comfortabel gemaakt. Het gehele terras zou wel een opknapbeurt kunnen gebruiken, het geheel is slecht onderhouden. Na enige tijd kwam de ober de bestelling opnemen, we kozen voor de vissoep en mosterdsoep en daarna de kabeljauw. Het glas rode huiswijn was niet lekker, dit werd door de vriendelijke bediening omgeruild voor de witte huiswijn, met de opmerking: "De chef vind de rode huiswijn ook niet lekker!". (Maar blijkbaar wel goed genoeg om de gasten voor te zetten...) Na te lang wachten werd de soep gebracht, het was niet mogelijk om wat extra brood te krijgen, de reden was: "Als het brood uit de oven komt, hebt u de soep al op!". Beide soorten soep smaakten prima. We moesten opnieuw lang wachten op het hoofdgerecht, dit viel een beetje tegen: te veel graten in de kabeljauw, een minuscule en lauwe toefje aardappelpuree, aardappel-partjes waren bijna zwart verbrand, nauwelijks groente garnituur en de sla was nauwelijks aangemaakt. Voor een restaurant dat volgens eigen zeggen "in het middensegment zit", is deze kwaliteit echt onvoldoende. Bij het afrekenen gezegd dat het eten tegenviel, hier werd niet op gereageerd: "Ik zal het doorgeven aan de kok". Blijkbaar vindt de ober dergelijke kritiek al gewoon, maar als je de klanten en je restaurant serieus neemt, dan informeer je naar wat er precies mis is. Het dessert en de koffie hebben we maar ergens anders genuttigd.

4,3
  11. We hadden een tafel gereserveerd, en er bij vermeld, dat we graag een tafel met wat uitzicht hadden, omdat we onze trouwdag vierden, een voor ons speciale gelegenheid, dus. We kregen een tweepersoons tafeltje van 90x90cm. Het stond gelukkig wel gedeeltelijk voor een raam.

We bestelden het 4-gangen verassings-menu voor E32,50, dit menu bleek helaas maar al te goed op dit mini-eettafeltje te passen. Op de kwaliteit van het voedsel op zich, vielen gelukkig maar enkele dingen op te merken, die ik persoonlijk niet ál te storend vond.

De prijs/kwaliteit verhouding daarentegen, en de manier, waarop men totaal verzuimde om de gast een drankenkaart te tonen, alsmede de fles water, die al op tafel stond toen we aan kwamen, is ons wél in het verkeerde keelgat geschoten.

Wij vonden het heel attent, dat er een half liter-flesje water stond, de verzegeling van de dop was al verbroken, dus wij namen aan, dat het hier een flesje kraanwater betrof, met de complimenten van het huis. Voor dit ongevraagde water bleek men ons later E4,50 in rekening te hebben gebracht.

De tafel was gedekt met enigszins sjofel, roestvrij-stalen bestek, waterglas, en grote wijn-bel, wegwerp- zout en pepermolen uit de supermarkt en toch wel een servetje van textiel. Dit is allemaal tóch nog wel acceptabel, als alleen de verhouding prijs/kwantiteit/kwaliteit goed was geweest. Maar in dit bedrijf wordt aan álle kanten geld bespaard!

De bediening, door een zeer jonge man, was uitstekend, uiteraard óók heel voordelig qua salaris, het was een leerling van de hotelschool, vandaar.

In de keuken kookt de eigenaar, en natuurlijk: nog een stagiair van de hotelschool.

Menu:
    Zeer kleine amuse: 1druif met klein schijfje camembert, 3 kopjes 100cc, met lauwe tomatensoep, mosterdsoep, en bouillon.
    Visschoteltje: 50gr. Hollandse garnalen, 50gr. Paling, 50gr. Zalmsnippers, garni.
    Hoofdgerecht: hele, ongefileerde flinke schol(DE GAL/LEVER ZAT ER NOG IN), op een te krap bord, met een streepje instant puree, 2 asperges en nog wat garnituur erbij: een enorm bassin rozekleurige saus, en vanwege de te krappe tafel: een mini etagère, met 1 roosje bloemkool, 1 roosje broccoli, 10 gebakken aviko aardappelpartjes, en een hadvol gemengde sla. Wat hierbij miste, was een bordje voor de vele graten, het was nogal onhandig eten, met de graten óók nog op dat al veel te volle bord.
    Het dessert: 3 eierdopjes citroen ijs, een mini flensje, véél poedersuiker, en een toefje slagroom, artistiek? Versierd met bessen saus.
    Erbij hadden we ieder een karafje wijn van een halve liter, graves supérieur en chardonnay, á E10 per stuk.

Het cognacje toe kostte E6,50, we hadden 1 bier en 1 sherry vooraf en nog 1 koffie toe: De rekening was E105,50. De ober heeft van ons een leuk fooitje gehad, hij had ons zeer correct geserveerd.

Dit eetcafeetje met terras is mooi en rustig gelegen, en je kunt er makkelijk je auto kwijt, en nog wel gratis!