Nieuwste foto's in Tolbert

1. Oetze Mulder's profielfoto
    Oetze Mulder
    Van restaurant

Hoi Hans,

Wat leuk dat je een recensie schrijft over je bezoek aan De Postwagen en fijn dat jullie opnieuw bij ons te gast waren. Je zet ons op scherp, we willen zo consistent mogelijk zijn in de hoge kwaliteitsnorm. Bedankt voor je opmerking. We zijn blij dat het eten wel 'gewoon' lekker was, zoals het hoort! We gaan (nog) meer de kwaliteit 'bewaken'. We zien jullie graag weer in ons restaurant. Fijne dag, tot ziens!

2. Hans's profielfoto
    Hans heeft een recensie geschreven voor De Postwagen
    Nederlands Tolbert

Eten was wat minder van kwaliteit dan de vorige keer maar toch lekker. Vriendelijk personeel.

3. Oetze Mulder's profielfoto
    Oetze Mulder
    Van restaurant

Goedemiddag Henk,

Leuk dat jullie voor De Postwagen kozen en fijn dat jullie het zo goed hebben gehad. Wat een zonnige cijfers op deze zonnige dag, bedankt!

4. Henk van den Berg's profielfoto
    Henk van den Berg heeft een recensie geschreven voor De Postwagen

Henk van den Berg

Eten en bediening waren erg goed. Bij mooi weer is het erg kindvriendelijk. Wij hadden volledig verzorgd bbq pakket met drank arrangement. Zeker voor herhaling vatbaar.

5. Oetze Mulder's profielfoto

Goedemorgen Gerard,

Fijn dat jullie onlangs te gast waren bij De Postwagen. Wat een mooie recensie, leuk om dit terug te lezen! Bedankt voor je toelichting.

6. Gerard Mers's profielfoto
    Gerard Mers heeft een recensie geschreven voor De Postwagen
    Nederlands Tolbert

Een uitstekende horeca- en gezellige gelegenheid, goede menukaart en prima eten. Vriendelijk personeel. Voor herhaling vatbaar.

7. Oetze Mulder's profielfoto

Hallo Hillie,

Leuk dat jullie er waren en wat een fijne recensie om te lezen. Bedankt voor de warme woorden en de mooie beoordeling.

8. F de vries's profielfoto
    F de vries heeft een recensie geschreven voor De Postwagen

F de vries

Gister met 6 personen bij jullie gegeten, fantastische locatie en sfeer.
    Heel leuk personeel, goeie bediening en heerlijk gegeten.
    Wij komen zeker terug.

Met vr groet
    Hillie de vries

9. Fam. R R A Groenwold's profielfoto
    Fam. R R A Groenwold heeft een recensie geschreven voor De Postwagen

Fam. R R A Groenwold

Goed verzorgd door prettige mensen in de bediening.

10. Fam. v.d. Kaap's profielfoto
    Fam. v.d. Kaap heeft een recensie geschreven voor De Postwagen

Fam. v.d. Kaap

We hebben het heel erg naar onze zin gehad. Het eten o.a. drie soorten soep, was erg goed, evenals
    de rundercarpaccio etc. Er was van alles voldoende aanwezig. Ook de glutenvrije kaart, was helemaal top.
    Voor wie eens lekker wil eten, dan is de Postwagen zeker een aanrader.

11. JVenekamp's profielfoto
    JVenekamp heeft een recensie geschreven voor De Postwagen

JVenekamp

Lieve Mensen,
    We hebben het geweldig naar de zin gehad Zaterdag27 Mei ,we waren daar met Neven en Nichten
    Een aardig meisje in de bediening niets was haar te veel.
    Het Warm en Koud Buffet was uitstekend.
    We komen zeker terug.

Met Vr Groet J.Venekamp Hof

12. Annemarieke Groot's profielfoto
    Annemarieke Groot heeft een recensie geschreven voor De Postwagen
    Nederlands Tolbert

Gisteren hebben we gegeten bij De Postwagen en wat een extreem mooie en nette zaak is het. De pompoensoep was smakelijk en de runder Ribeye was heerlijk. De serveersters waren erg goed, de gastvrijheid was op en top. De toiletten waren niet duidelijk aangegeven, waardoor het even zoeken was, wel waren ze erg schoon. De Postwagen heeft alles wat een restaurant moet hebben en ik zou het 100% aanraden!

13. Ids's profielfoto
    Ids heeft een recensie geschreven voor De Postwagen
    Nederlands Tolbert

We werden weer hartelijk ontvangen. Heerlijk op ons gemakkie in een leuke sfeer gegeten.
    Black Angus en de polderhoen filet, was heerlijk. Kortom een aanrader.

14. Jan van der Roest's profielfoto
    Jan van der Roest heeft een recensie geschreven voor De Postwagen
    Nederlands Tolbert

Wij hadden ons verheugd op een "Amsterdamse avond" maar de entertainment was ondermaats en de karaoke werkte lange tijd niet, waardoor het een ernorme teleurstelling werd.

Update recensie: De Postwagen heeft contact met ons gezocht en heeft het keurig met ons opgelost. De kritiek op de "Amsterdamse avond" blijft staan, maar de waardering van eten en drinken en service stellen we nu bij. Die was achteraf gezien te gekleurd in verband met de teleurstelling over de entertainment. Nu extra hoge cijfers gegeven om eerdere - lage - cijfers te compenseren.

15. natascha's profielfoto
    natascha heeft een recensie geschreven voor De Postwagen
    Nederlands Tolbert

Vrijdagavond gegeten bij de postwagen met collega's.

3 gangen diner voor 30,- ex drankjes.

Opzich een relatief ruime keuze uit voorgerechten en hoofdgerechten van de kaart. Echter was er maar 1 nagerecht.

De porties van de voorgerechten waren veel te veel. Vele van ons hebben laten staan. Zelf had ik de kippensoep; de kip was er over heen gevlogen... en er zat meer vermicelli in dan soep... helft laten staan. Hoofgerechten; ook (te) grote porties, grote lappen vlees/schnitzels... Ik had de polderhoen filet, deze vond ik van weinig smaak... en te droog. Als dessert, maar 1 keuze; witte chocolade parfait. Keihard en ontzettend machtig. Erg jammer. Smaken kwamen niet mooi samen. De barista was het hoogstandje! Mooi en lekkere cappuccino:-)

Postwagen heeft een gezellige sfeer, mooi/warm ingericht. Personeel was vriendelijk en correct. Goede tijdsduur tussen de gangen.

Mijn kippensoep 4,50

Prijs/ kwaliteit -

16. Mimi's profielfoto
    Mimi heeft een recensie geschreven voor De Postwagen
    Nederlands Tolbert

Heerlijke lunch gehad. Broodje postwagen en de burger. Vriendelijk personeel en goede sfeer. Enig puntje van aandacht was dat er vlakbij ons een medewerker met een vertegenwoordiger aan het praten was. Het (verkoop) gesprek was letterlijk te volgen. Misschien beter om dit soort gesprekken in een kantoorruimte te voeren. Verder een prima restaurant en een aanwinst voor de omgeving!

17. Peter's profielfoto
    Nederlands Tolbert

2015 kerst afgesloten met buren en vrienden in de Postwagen.

We hebben er het kerstdiner gehad. Zoals ik al eens eerder heb beschreven is dit restaurant een aanwinst voor Tolbert en omgeving. Ook dit keer was het warme welkom door het personeel bij het betreden van het restaurant weer even gemeend en hartelijk.

Over het diner kan ik eigenlijk kort zijn. Er zijn maar weinig restaurants die met de kerst een zeer goed (lees uitstekend) vastgesteld diner serveren. De kwaliteit en kwantiteit was weer precies goed. Elk bord en gerecht is met zorg bereid en opgemaakt. Menig restaurant kan hier een voorbeeld aan nemen. Het is denk ik ook niet voor niets dat de Postwagen altijd goed bezet is.

Wederom was het personeel uiterst vriendelijk en alert. Bij de Postwagen wordt de gast, als vorst behandeld. Niets is te veel en je wordt aan aan tafel met een grote glimlach en met even zoveel plezier bediend en aangesproken. Ouderwetse gastvrijheid van mensen die hun gasten weten te waarderen.

Hartelijk dank voor een heerlijke avond!!

18. Huizing's profielfoto
    Huizing heeft een recensie geschreven voor De Postwagen
    Nederlands Tolbert

Gisteravond verjaardag, 3 gangen diner genoten met 14 personen. Alles was goed, 1 soep was niet heet, dit was snel opgelost. Verder was het echt lekker en goed. De bediening was goed en niet opdringerig. We hebben ons erg goed vermaakt van 19 tot 10.15 uur. Dit is zeker voor herhaling vatbaar.

19. Slecht's profielfoto
    Slecht heeft een recensie geschreven voor De Postwagen
    Nederlands Tolbert

Zeer slechte bediening. Eten is niet lekker en veel te weinig voor 12 man. Er wordt niet gevraagd of er voldoende is. De rest had de soep al op en dan moet het stokbrood nog komen. Niet klantvriendelijk. Bediening komt vragen of iemand drinken wilt, maar het wordt nooit gebracht.

Conclusie: zeer slecht

20. Janet's profielfoto
    Janet heeft een recensie geschreven voor De Postwagen
    Nederlands Tolbert

Wij hebben een familie dag in de "Postwagen" gehad. Dit was erg gezellig, niet duur en prima geregeld! We hebben het spel 'ik hou van Holland' gedaan en daarna een warm/ koud buffet. Het spel was erg leuk, veel gelachen! Het eten was heerlijk en in overvloed.

De hele familie heeft een hele gezellige dag gehad. Wij kregen complimenten voor het organiseren. Deze complimenten geef ik graag door aan de medewerkers van 'De Postwagen''! Zeker een aanrader!

21. Henk ten Broeke's profielfoto
    Henk ten Broeke heeft een recensie geschreven voor De Postwagen
    Nederlands Tolbert

Gisteren heerlijk gegeten bij de Postwagen. Was al aardig druk, dus gezellig, toen wij om 18.00 uur binnen kwamen. Werden vriendelijk ontvangen en kregen als voorafje lekker brood met daarbij pesto en olijfjes van het huis. De soepjes en het hoofdgerecht waren klasse. Aan het nagerecht zijn wij, mijn vrouw en ik, niet toegekomen daar was in onze buikjes geen ruimte meer voor. Graag complimenten voor de keukenbrigade en het bedienend personeel. Wij hebben genoten en kunnen dit restaurant qua prijs en kwaliteit van harte aanbevelen.

22. De Postwagen heeft een nieuwe foto
  23. De Postwagen heeft een nieuwe foto
  24. De Postwagen heeft een nieuwe foto
  25. De Postwagen heeft een nieuwe foto
  26. De Postwagen heeft een nieuwe foto
  27. Peter's profielfoto
    Nederlands Tolbert

Omdat het niet mijn gewoonte is met kerst uit eten te gaan simpelweg vanwege het feit dat het over het algemeen niet bepaald goed toeven is in restaurants gedurende de kerst periode.

Over het algemeen is het vreselijk duur en niet te eten. Ik kan u meedelen blij verrast te zijn met de Postwagen. Een verademing hier te kunnen eten tijdens de kerst.

We hebben er met 6 volwassen en twee kids gegeten. Voor de volwassenen het 6 gangen kerst menu en de kids wat ze lekker vinden. Ik ben blij dat de chef in de keuken er voor gekozen heeft gerechten te maken die hij goed kent. Hoe vaak gebeurd het niet dat een kok ineens gaat denken dat hij voor een ster moet koken en gerechten op tafel zet die een normaal mens niet kan uitspreken laat staan eten. Als je je verstand gebruikt en je gewoon houd aan wat je kent dan kom je als keukengarde niet voor verassingen te staan als de wilde horde (de gasten) allemaal op het zelfde moment komen aanschuiven voor het kertsdiner.

Was het een simpel menu dan ? Nou nee.

1. Vittelo tonato, tartaar van Gronings weiderund, chorizo-kroket en een glaasje Hollandse garnalenmousse
    2. Kleine paprikaroomsoep met espuma-room (of Kleine oosterse kippensoep)
    3. Marbre van Noorse zalm en heilbotfilet met schuimige botersaus
    voor de niet vis eter. Cannelloni van spinazie en gorgonzolasaus
    4. Spoom van bloedsinaasappelijs en mint
    5. Biefstuk van de haas met rode portjus met salie en krokantje van Grana Padano
    Aangevuld met een garnituur van 4 warme groenten, twee soorten aardappels en gemengde salade.
    6. Appelcreampie, hazelnootchocolade-lolly, crème brûlée van bitterkoekjes en amaretto sortbet triopunt

Voor de kids een fruitsalade en patatjes met kroketten en frikandel en dessert.

Zoals gezegd het is geen sterrenrestaurant, maar dit menu was met grote zorg bereid en op tafel gezet door de keukengarde en bedienend personeel. De wijnen waren ook plezant en vriendelijk geprijsd.

De borden heet en het eten uitstekend bereid, maar vooral smakelijk en vers. Niets aan te merken op de bereiding, werkelijk alles was goed.

Nouja goed, als ik dan toch wat moet zeggen.... Ik heb een beetje zout op de vis gedaan, voor mij was hij wat flauw, maar wel zeer goed van smaak en vers. Beter zelf wat meer zout toevoegen dan dat je het er af moet schrapen (vind ik).

Het blijft altijd een genot te zien hoe een restaurant als een geoliede machine werkt. Hoewel het toch een prestatie is alle gangen een voor een warm, en bij alle gasten bijna gelijktijdig op tafel te dienen.

Je merkt niets van stress bij het bedienend personeel, allemaal even alert en opgewekt. We werden zelfs herkend van de laatste keer, en warm welkom geheten.

Kijk, dan geen Michelin ster maar wel een maar een hartelijk applaus en veel dank voor deze fijne kerst avond in de Postwagen. En voor de prijs hoeft u het niet te laten, niet tijdens de kerst of er na.

Zeggen dat dit een aanrader is doet dit restaurant te kort. Het is veel meer dan een aanrader. Ga er eten en oordeel zelf.

28. Ernst's profielfoto
    Ernst heeft een recensie geschreven voor De Postwagen
    Nederlands Tolbert

Wat is dit een mooi, gezellig en stijlvol restaurant geworden. Heerlijk gegeten vorige week en ook al een paar keer eerder. De bediening mag iets vlotter met drankjes en uitserveren.

29. Peter's profielfoto
    Nederlands Tolbert

De postwagen in Tolbert is een tijdje geleden tot de grond toe afgebrand, maar nu volledig herbouwd.
    En hoe ! Wat een geweldig restaurant van buiten en binnen. Toen ik met mijn andere 3 gasten binnen liep werden we begroet door elk personeelslid die ons maar zag binnen komen. En dat deden ze met elke gast. Een warm welkom dus. We werden snel naar onze tafel gewezen in een druk en sfeervol restaurant. Ondanks dat het druk was is het geluid dragelijk, een goede akoestiek dus. Het lucht klimaat is ook aangenaam warm en fris (schoon), want dat is wel eens anders in een bomvolle restaurants.

We bestelden 4 voorgerechten en 4 hoofdgerechten. Een flesje rode wijn en een paar glazen witte wijn.
    Die allen heel goed te drinken waren.
    Nadat de wijn was ingeschonken en we de tijd hadden om rustig een keuze te maken lieten de entrees niet al te lang op zich wachten.

Steaktartaar van Gronings weiderund, Carpaccio van dungesneden ossenhaas van Gronings weiderund en een vitello tonnatto. (verkeerd gespeld op de website).

Alle entrees waren kakel vers en goed van smaak. Slechts een opmerking, de kok gebruikt erg veel grof zout. De carpaccio vond mijn tafelgenoot zo zout dat deze retour is gegaan naar de keuken. Zonder enig probleem werd er snel een nieuwe uitgeserveerd en deze keer was hij niet zout maar wat zoetig ?
    Ik had zelf de Steak tartaar. Deze was heel vers, maar helaas ook aan de zoute kant. De tartaar werd opgediend onder een salade met dressing en had de vorm van een burger. Eerlijk gezegd vind ik de klassieke wijze van opdienen van een tartaar met zichtbare zuurtjes zoals augurk, kappertjes etc en grover gesneden vlees met een rauwe eidooier beter. Maar de smaak van dit gerecht buiten het iets te veel aan zout ook prima met de gekookt ei partjes aan de zijkant. De vitello tonnatto was in een woord fantastisch.

Dan de hoofdgerechten. Varkenshaas met serranoham en brie (ook weer verkeerd gespeld op de site), malse biefstuk van de haas (Gronings weiderund) met portjus, drie op de huid gegaarde zeebaarsfilets met een luchtige provencaalse botersaus en stoofschotel van rund gegaard in balsamico, honing en basilicum. Er werden in wel hele kleine schaaltjes bij geserveerd: gebakken aardappeltjes met spekjes (die ook weer heel zout waren), een schaaltje patatjes (niet krokant), een warme groenten garnituur met drie groenten (waar zie je dat nog), een schaaltje met gemengde hele verse salade in met goede dressing.

De opmaak en smaak van alle gerechten waren echt geweldig goed. Alleen vond de kok het weer nodig veel zout te gebruiken. En dat was jammer.
    Het mooie is dat we dit hebben besproken met de overigens uiterst vriendelijke bediening, en die hebben dat ook doorgegeven aan de keuken. Wij hopen dat de chef het aan de gasten gaat overlaten om extra zout toe te voegen.
    Want zijn gerechten zijn ook zonder zout helemaal prima. Liever iets te weinig zout bij het opdienen en zelf wat toevoegen, dan te veel in het gerecht en het niet kunnen verwijderen.

Op het eind van de avond een fles wijn cadeau gehad als excuus voor het vele zoutgebruik. Dat had echt niet gehoeven maar is wel een erg vriendelijk gebaar.

Nog even over de bediening. Het is verfrissend in een restaurant te zitten met allert en uiterst vriendelijk personeel. Te vaak kom ik in restaurants waar het lijkt alsof het een gunst lijkt dat je er mag eten.

De Postwagen is een genot te vertoeven en in mijn optiek in vergelijk met bepaalde restaurants in Leek een belangrijk gastronomisch pareltje voor deze regio.

De gerechten zijn zeer smaakvol en behalve het teveel aan zout, zeer goed bereid. Het personeel is in een woord GEWELDIG. Hier kom ik zeker vaker, alleen of met gasten.

Eten en drinken had met een 10 beloond kunnen worden ware het niet dat te veel zout het tot een 8 heeft moeten maken. Dat is erg jammer maar makkelijk door de keuken te herstellen.

30. Toine's profielfoto
    Toine heeft een recensie geschreven voor De Postwagen
    Nederlands Tolbert

Heerlijk gegeten! Mooi ruim opgezet pand, gezellig druk en een fijne bediening. Voorafje van het huis; tomatensalsa en pesto met bruchetta's en olijven. Als hoofdgerecht hadden we mixed-grill en spareribs, welke beide erg lekker waren; de spareribs vielen nog net niet van het bot! Zeker voor herhaling vatbaar!