Taste! in Tilburg

Gratis parkeren in parkeergarage de Heuvelpoort

Verwen uw smaakpapillen met de tongstrelende gerechten van chef-kok Mike van Strien en zijn keukenbrigade. In de open keuken ziet u de koks aan het werk, terwijl u geniet van verfijnde gerechten en passende wijnen. Prikkel uw zintuigen met een culinair hoogstaande beleving in een ontspannen, intieme omgeving.

Met producten van het seizoen en van eerlijke, lokale leveranciers creëert Restaurant Taste! pure gerechten. Zes keer paar jaar vernieuwen wij onze menukaart zodat u telkens opnieuw wordt verrast met exclusieve creaties. Kom, proef en beleef een culinair avontuur in het hart van Tilburg.

In het souterrain van Mercure Hotel Tilburg Centrum geniet u van onze culinaire gastvrijheid. Wijn en spijs zijn altijd perfect op elkaar afgestemd voor een optimale smaakbeleving. Taste! is een trendy restaurant voor de fijnproever.

5. Betalen American Express Master Card Visa pin

1455201031 86
1490621944 88
1520139373 87
1531946344 89

1. Altijd erg goed verzorgde gerechten. Ook veel kennis van wijnen in huis. Ik ga hier vaak met klanten heen en ook dan is dit een absolsolute aanrader.
    ★★★★★

2. Het was alweer twee jaar geleden sinds ons laatste bezoek aan het voor ons toch wel beste restaurant in het centrum van onze stad. De Proef de kaart avond is voor ons de meest aantrekkelijke gelegenheid. Taste! is al weer bijna 10 jaar geopend en dit is alweer ons zevende bezoek. De belangrijkste wijziging is de komst van Marc Bierkens (SEC Lindehof, Boreas) die de “nieuwe” (al anderhalf jaar) rechterhand is van chef Mike van Strien.

We werden begeleid naar een tafel juist voor de keuken, fijn. Als aperitief met een mousserende wijn met eigen label uit het noorden van Frankrijk gemaakt van Chardonnay, Pinot Noir en een beetje Riesling, laag in zijn alcohol. Ernaast twee heerlijke hapjes. Krokante cannelloni van ui gevuld met filet americain, erop toefjes piccalilly mayonaise. En een toastje met palingmousse afgewerkt met haringkuit.

De amuse was een zalvende geitenkaas met erop structuren van rode biet, radijs en granité van kers, verrassend lekker en veelbelovend.

Sommelier Kees Verlaan presenteerde de wijnen, ondanks de verschillende keuzes, correct en redelijk uitgebreid. Voor mij een Spaanse rosé met een prikje op de tong gemaakt van inheemse druiven van het huis Hiruzta, elegant met tonen van rood fruit. Op en bord een compacte presentatie van drie structuren van eend. Centraal een balk rilette, ernaast plakken van de borst overgoten met wat olijfolie. De afwerking was met met een hartige crème van de lever en een streep abrikozen confituur, ernaast nog stukken geroosterde macadamia. Hele goede smaken en prima texturen, wel een beetje machtig. De originele wijn werd door de rijke smaken wat weggedrukt. (9,4)

Voor bij de rog een witte beaujolais 2015 van Louis Tête gemaakt van Chardonnay met Gamay wat hem een subtiele toets van rood fruit meegeeft, lekker. Op het bord een dikke rogfilet beetje te enthousiast afgekruid met roze peper bolletjes, ernaast een mousseline van aardappel met een royale portie kappertjes, takjes broccoli en stukjes bospeen. Een smaakvolle klassieke bereiding, niet helemaal in balans vanwege de kappertjes en roze peper, waarbij de wijn keurig aansloot. (9)

Verder met een dikke romige oaky Chardonnay van Chalmet. Ernaast een bruingebakken scholfilet op een bedje van parelgort ernaast bloemkool structuren, geroosterde hazelnoten en plakjes gebakken eekhoorntjesbrood. Een klassieke bereiding met rijke smaken die goed combineren en waarbij de wijn naadloos aansloot. (8,8)

Voor bij het pièce een Siciliaanse Nero d’Avola van Bellusa, hele diepe kleur, tonen van bosbes, aangename kruidigheid en een redelijk elegante afdronk. Uit de keuken een tweetraps gerecht. Op het bord een keurig gegaarde hertfilet met een garnituur van kweepeer en peterseliewortel aan tafel overgoten met een heerlijke eigen saus aangemaakt met Isi d’Or bier. Ernaast een schaaltje met stoof van het hert met rode kool kweepeer en een mousseline van peterseliewortel en aardappel kaantjes. Weerom rijke smaken en een royale portie, zeker voor zo laat op de avond. De wijn sloot keurig aan en vulde het gerecht aan met zijn zuren. (9)

Als afsluiter nog een lekkere espresso met een keuze uit de friandisekist.

Bediening vond ik goed, wijnen werden keurig gepresenteerd, gerechten beknopt. De aandacht verslapte op het eind waardoor we toch nog even hebben moeten wachten.

Prijs-kwaliteitverhouding vond ik uitstekend.

Samengevat vond ik de start van de avond met de heerlijke amuses sterk verbeterd. De gerechten zijn prima bereid, smaakvol maar hebben meer een klassieke basis gekregen. Wijnen waren zoals altijd keurig geselecteerd. Het brandalarm, waar ik twee jaar geleden ook al niet blij van werd, is nog steeds niet opgelost helaas, dat kan eigenlijk niet. We blijven ze in de gaten houden.

3. Heerlijk, eerlijk en erg gezellig. Het was na de Kermis boven op het dakterras weer even geleden, trouwens ook heel erg leuk en goed! Avondje uit in optima forma. Alles klopt van keuken tot bediening. Aanrader!

4. Rieka en Jan

De kaart was enigszins beperkt, maar het eten was prima. Wat voor ons een tegenvaller was, dat de betaling helemaal verkeerd ging en de afhandeling ervan. In eerste instantie werd ons verteld dat de pinautomaat niet helemaal zou werken. Een paar dagen later zagen we dat het bedrag maar liefst 5 keer van onze rekening was gehaald. Toen ik hiervoor belde, moesten we het nog bewijzen met rekeningafschriften??

Dit is ons zo tegen gevallen dat we hier niet meer terug zullen komen. We zijn helemaal niet veeleisend maar een excuus was op zijn plaats geweest.

5. yvonne

6. Hein Verboven

Gisteravond met een vriend gaan eten in dit restaurant. In een woord: fantastisch. Verfrissende combinatie gerechten. Heerlijke smaken, vlotte bediening, professioneel. De sommolier is enthousiast en verteld vlot en met kennis van zaken. Complimenten aan het team. Zeker de moeite waard om nogmaals te bezoeken.

8. Maike

9. Wat hebben wij heerlijk genoten vanavond bij Taste! We hebben gekozen voor het 4-gangen all-in inclusief een bubbel aperitief 3 lekkere wijntjes en een mooie dessertwijn ter afsluiting. Uiteraard een koffie met lekkere friandises. De sommelier heeft onze avond echt afgemaakt, hij heeft uitstekend aangevoeld dat wij wel open stonden voor het uitgebreide verhaal achter de wijnen. Complimenten voor Kees! Je ziet dan wel niets van buiten maar vanaf onze tafel hadden wij mooi zich direct in de keuken!

10. De amuses en gerechten zijn gewoonweg kleine kunstwerkjes. Zeer creatieve uitspattingen van de keukenbrigade, die je ook aan het werk ziet in de open keuken.

Daarbij sluit de bediening perfect aan. Er worden mooie wijnen gepresenteerd met een verhaaltje over herkomst, druifsoort(en), rijping en smaakbeleving.

De Taste is echt een aanrader.

Hieronder nog een foto van een voorgerecht van gisteren: filet americain van diamanthaas met zeepaling gelakt in dashi, bereidingen van komkommer en wasabi.

11. Mijn favoriete restaurant in Tilburg. Top keuken, top bediening, top restaurant!

12. Personeel was vriendelijk maar stijfjes, eten zwaar onder de maat voor toch een behoorlijke prijs en erg kleine porties! Lang geleden dat we zo slecht gegeten hadden..

13. Edgar&Wendy

Het was ruim een jaar geleden dat we hier hadden gegeten. Toen was het oké echter niet heel erg bijzonder. Deze avond was de eerste avond met een nieuwe kaart. 10 gerechten die ze afhankelijk van het aantal gangen aanpassen in hoeveelheid. Zo kun je dus je eigen menu samen stellen van 3 gangen tot 10. Wat ons betreft leuk gevonden. Het personeel is jong, maar wel kundig. Wij hadden 6 gangen. 2 heerlijke aperitiefjes van het huis vooraf. Werkelijk alle gerechten waren van topkwaliteit. Zowel qua opmaak als qua smaak. Het was lang geleden dat we zulke mooie smaken geproefd en ervaren hebben in zulke mooie gerechten. Wij zijn beide zeer kritisch maar dit was werkelijk top! Voor ons zeker voor herhaling vatbaar.

14. Zonde dat dit top restaurant verscholen is in een kelder! Kelder is bijzonder, mooi strak en hip ingericht. Over de belichting is goed nagedacht. Vernieuwende en frisse smaakvolle gerechten. Fusion op zijn best! Je krijgt waar voor je geld. Vriendelijk, kundig maar een beetje onzeker personeel! Avondvullend programma. Bijzondere service is gratis parkeren in de naastgelegen parkeergarage. Het is de rit naar tilburg waard!

15. Op 27 januari ben ik met Stichting Culitour naar restaurant Taste in het gezellige Tilburg geweest.
    We waren met een klein groepje, maar dat mocht de pret niet drukken.

We werden door maitre Kees Verlaan en General Manager van Mercure Hotel Tilburg Centrum Niek Van den Broek hartelijk ontvangen met een glaasje bubbels (Moutard, Champagne, grande cuvée). Mooi om te zien met hoeveel passie en gedrevenheid deze personen bezig zijn om dit mooie restaurant op de kaart te zetten.

Bij het aperitief werden een tweetal amuses geserveerd, namelijk:

Amuse 1: Crème van avocado met in soja en gember gemarineerde garnalen, poeder van gember en schuim van yuzu en appel
    Amuse 2: Roulleau van eendenlever en gedroogde Gandaham met salade van linzen en gelei van PX

Mooie en verrassende smaken die de verwachtingen voor het diner omhoog deden gaan.

Het diner bestond uit:

Yellowfin tonijn, rauw gemarineerd met furikake en oosterse vinaigrette, met rettich, komkommer en crème fraîche met daarbij geserveerd een 2010 Kühling Gillot, Reinhessen, grauburgunder & chardonnay.

Zeebaarsfilet met nori, risotto van bospaddenstoelen, zoetzure cherrytomaat en beurre Blanc met een overheerlijk glas 2010 Mitarte, Rioja, Viura

Zacht gegaard daarna gebakken buikspek met langoustine, schuim van topinambour, crème van pastinaak en compote van rode ui met 2009 Schellman, Niederöstereich,”an der südbahn”. Als aantekening valt te zeggen dat deze wijn-spijs een zogenaamde "perfect match" opleverde.

Gegrilde Ierse runder entrecote met seldermousseline, bospaddenstoelen, schuim van cêpes en eigen jus met een glas 2007 Langmeil, Barossa Valley, “the fifth wave” Grenache

Als laatste gang hadden we de keuze tussen:

Proeverij van chocolade en sinaasappel met een glas erg mooie Vial-Magnères, Banyuls, Réserve 4 ans

Of

Diverse A.O.C. kazen met bijpassend garnituur met eenn glas Chateau Montifaud, Pineau des Charentes

Ik ben geen grote fan van Pineau des Charentes, maar dit smaakte erg goed.

Al met al hebben we een erg mooi diner gehad. Ik ben benieuwd hoe ze zich verder gaan ontplooien en kom hier zeker nog een keer terug

16. 27 jan wezen eten in het kader van Culitour met een uitgelezen gezelschap bourgondiers. Mooi uitgebalanceerd 5-gangenmenu geserveerd gekregen met champagne, bijpassende wijnen, water en koffie. Alle deelnemers dik tevreden over de kwaliteit van het gebodene en de professionaliteit van de gehele staff. Tot snel!

17. Mijn favoriete restaurant in Tilburg. Top eten, luxe uitstraling, goede en vriendelijke bediening, altijd een top avond als we hier gaan eten.

18. Rob 2563 punten

Onlangs hier gegeten en dat was goed bevallen, op een paar puntjes na. Het restaurant was deze avond niet toegankelijk, omdat er problemen waren met de afzuiging. Geen probleem en dus kregen wij een tafeltje in de lounge/brasserie gedeelte op de begane grond. De keuze is beperkt en er kan per gang gekozen worden uit twee gerechten. De amuse die we al vast krijgen is zeer verfijnd en veelbelovend. De voorgerechten (tonijn in five-spice en tartaar van rund met paling) zijn bijzonder smaakvol en heel mooi gepresenteerd. Deze verfijnde presentatie wordt echter niet meer bereikt bij de tussengerechten en de hoofdgerechten. Het lijkt wel alsof hier minder aandacht aan is besteed. Zowel het tussengerecht als ook het hoofdgerecht zijn smaaktechnisch prima in orde, alleen is de vis lang niet zo vers al hij hoort te zijn. Zowel de kabeljauw als de zeeduivel komen naar alle waarschijnlijkheid uit de diepvries en van de structuur van de vis is niets meer over. Jammer! Het hoge niveau van de amuses en voorgerechten wordt helaas niet het hele diner volgehouden. Dit restaurant heeft zeker potentie, mits consistenter in presentatie en kwaliteit van de producten.

19. men. 12233 punten

Lekkere uiensoep, broodjes en Irish koffie, lekker veel Irish.

20. Nicole 397 punten

We hebben super lekker gegeten bij Taste! En zullen hier ook zeker een keer terug komen. We namen het 3-gangen-menu van de dag en waren tevreden over de prijs/kwaliteitsverhouding. Tussen de gerechten door werden steeds amuses geserveerd.

21. Top keuken, top bediening, top restaurant.

Al met al, geweldig.

22. Taste! is een fantastisch restaurant, mijn absolute favoriet in Tilburg. Mijn man en ik zijn er al een paar keer geweest, meestal komen we rond 19.30 uur binnen en gaan pas 01.00 uur weer weg, bij 4 gangen (a la carte, ik eet geen vlees, dus kies daarom nooit voor een standaard menu waar toch vaak vlees opstaat).
    Start van de avond is al meteen goed met een heerlijke welkomstcocktail en daarna alleen maar genieten met heerlijk eten en de lekkerste kleine hapjes tussendoor. Normaal neem ik zelden een nagerecht maar het kaasplankje is echt zo ontzettend lekker bij Taste! De bediening is ook zeer vriendelijk en attent, en de wijnen heerlijk (ook de huiswijn). Het is vrij duur, voor een avondje uit eten met zijn 2-en ben je toch al snel 200 euro kwijt. Maar wat ons betreft welbesteed. Als ik 100 euro uitgeef en het is maar middelmatig geweest vind ik het eerder zonde van mijn geld dan dat ik het dubbele hier uitgeef. Het is echt een avond pure verwennerij!

23. Met z'n 2-en gegeten. Wij vonden de sfeer een beetje koeltjes. Personeel was vriendelijk, maar een beetje stijfjes. Eten was prima, maar wel aan de dure kant.

Wat erg leuk en lekker was, waren de proeverijtjes van het huis tussendoor! Ook pluspunten voor de open keuken.

Wij gaan hier niet nog een keer naar toe, vooral vanwege de prijs.

24. Onlangs hier met een zakenrelatie gegeten.
    Het eten was erg lekker, wel erg kleine porties.

Mij zal je hier echter niet vaker zien komen.
    Het personeel stemt absoluut niet af op de cliënten.
    Ik kan er niet tegen om bij iedere gang een heel verhaal te horen. Zelfs het brood met olijfolie en zout was volgens de ober nog heel bijzonder. Daar sloegen ze absoluut in door.
    Op zich niet erg, er zijn vast gasten die dit leuk vinden.
    Wij hadden echter al een aantal maal subtiel aangegeven dit overdreven te vinden. Dit had niet tot effect dat het minder werd.
    In zo'n chique tent zou je mogen verwachten dat ze beter afstemmen.

Daarbij was het erg duur in verhouding tot de kwaliteit.

25. Zaterdagavond ons lekker laten verwennen door de kok.

Erg lekker gegeten.
    4 gangen met amuse vooraf en tussengerechtjes.
    Bij alle gangen een bijpassende wijn.
    Was helemaal top.
    Gaan zeker vaker hier eten.
    Het is verrassend, lekker en een goede sfeer.
    Open keuken, dus je kan zien waar ze mee bezig zijn.
    Erg vriendelijk personeel, zoals een avondje uit hoort te zijn!

26. Gisteravond voor een speciale gelegenheid een tafel voor 2 gereserveerd en subliem gegeten! Iedere gang (4-gangen diner) was een smaaksensatie, gecombineerd met een lekker bijpassend glas wijn. De bediening was erg voorkomend en bovenal attent (hielp ons eraan herinneren dat we nog kaartjes moesten halen voor de bioscoop en kwam met een voorstel hoe het diner hier verder om heen te werken).

De ambiance is trendy maar vooral stijlvol. En het zit 'm wat mij betreft in de details zoals gezonde rauwkost als aperitiefje en zuurdesembrood bij de tapenade). Prijs-kwaliteit is voor mij zeker in balans, al is het geen restaurant om zomaar even een hapje eten voor weinig. Dat zou Taste! Ook geen recht doen.

Wij komen zeker een keer terug!