Gratis parkeren in parkeergarage de Heuvelpoort

• Biologisch

7. Betalen American Express Master Card Visa pin

1319042518 80
1519505814 84

1. adriaan 74492 punten

Alweer ons 10e bezoek, ditmaal geboekt via de “Riesling & Pinot Weeks”. We waren er op tijd maar dat bleek niet helemaal correct. Het restaurant gaat tegenwoordig een uur later open maar het was gelukkig geen probleem. We werden begeleid naar onze vertrouwde tafel voor de open keuken.
    Als aperitief de Riesling die de Sommelier zelf (inmiddels voor de vierde keer) op het wijndomein heeft geselecteerd, die uitgebreid met veel achtergrondinformatie werd gepresenteerd. Riesling Birkweiler am Dachsberg 2020 van Siener die uitstekend beviel. Waarbij een hapjes duo. In het schaaltje een krokante taco gevuld met groentemayonaise waarop een stukje minimais, plakje augurk en uienring, frisse toetsen met goede textuur. Op het bord een zuurdesem krokantje waarop cremeux van komkommer afgewerkt met dotjes gel van laos, erg lekker.

De amuse kwam in een blauw dekschaaltje. Een stukje gestoofde lamsnek met croûte van parmezaan, ernaast schuim van prei en een schorseneer waarop een stukje zoetzure asperge en dotjes asperge gel. Goede smaakvolle bereidingen die keurig combineerden.

De heerlijke Riesling werd doorgezet voor bij de eerste gang welke door de sous werd gepresenteerd. Geschoeide plakken van “Duch Yellowtail” ernaast verschillende structuren van bospeen en een delicate gelei van de graten, erop stukjes bos ui in tempura, aan tafel afgewerkt met een warme saus escabeche. Verfijnde smaken met frisse toetsen waarbij de Riesling naadloos aansloot. (7,75)

We konden de verleiding om het menu uit te bereiden met een verrassingsgang niet weerstaan. In het glas de Mandelberg Weisser Burgunder 2018 van Siener, duidelijk complexer dan verwacht met een vleugje hout. Op het bord een sappige gebakken scholfilet afgewerkt met seroendeng, ernaast structuren van verschillende knolletjes in een saus van lavas, aan tafel afgewerkt met een milde kokossaus. Subtiele smaken met zachte texturen waarnaast de wijn tot zijn recht kwam. (7,5)

Voor bij het pièce “Das kleine Kreuz“ 2015 van Rings, complex aroma met tonen van cassis en zwarte thee in de mond sappig met verfijnde tannines en mooie zuren. Op een wit bord de bereidingen van Anjou duif op karkas aangebraden daarna in de oven zacht gegaard en met de brander geschroeid. Twee borstfiles op een crème van raapstelen en twee gestoofde boutjes op een bedje van asperge. Ernaast een Roseval aardappel met toefjes crème van gefermenteerde knoflook en stukjes shiitake, aan tafel afgewerkt met de eigen jus verdund met druivensap. Cuisson was van beide delen erg goed. Het boutje viel van het bot en had een diepe smaak, de borstfile was delicaat van smaak met hele zachte textuur. In het garnituur pure smaken. De verrukkelijke wijn was keurig in balans. (8,5)

Als dessertwijn een Niederberg Helden Riesling Auslese 2020 van Pauly, licht geconcentreerd met uitstekende zoetzuur balans, heerlijk. Ernaast een strakke presentatie. Een luchtig aardbeientaartje met gemarineerde aardbeien, ernaast een quenelle basilicum ijs op een bedje van fijngesneden rabarber, waarbij nog enkele merengues van vlierbes. Een licht dessert met diepe aardbeien smaak waarbij hele frisse toetsten en subtiele kruidigheid. De Riesling was hiernaast een voltreffer, complimenten. (9)

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd op gezellige wijze met in de hoofdrol de sommelier die zich niet heeft ingehouden bij zijn wijnselectie, complimenten. Fijn dat het geen probleem was dat we een uur te vroeg waren.

Samengevat kunnen we stellen dat de aanbieding via de “Riesling & Pinot Weeks” een hele goede was. Gerechten met pure smaken waarin aandacht voor groenen en gebalanceerde smakencombinaties. Ernaast een uitgelezen wijnselectie, gezellige bediening en tegen een bescheiden prijs. Bedankt.

2. In dit gezellig restaurant in het souterrain van het Mercure hotel gegeten. We hadden 2 maal een 7-gangen verrassingsmenu en 1 maal een bijpassend wijnarrangement. De gerechten waren om van te smullen en zagen er top uit. Drie amuses vooraf en een verrassend pré-dessert in de vorm van een klein Magnum ijsje in een doosje o.a. bereid met eendenlever. Hoewel het restaurant vol zat hebben we totaal geen last gehad van geluid. Het restaurant doet warm en gezellig aan en nodigt uit tot een hele avond tafelen. Uiteindelijk waren we de hekkensluiters! De bediening was heel vriendelijk en gastvrij. Compliment voor de sommelier voor de mooie wijnen (vooral de Nello). Je krijgt een gratis uitrijkaart voor de parkeergarage Heuvelpoort, deze werkte helaas niet bij het uitrijden zodat we via de intercom moesten bellen. We werden, bij uitzondering, doorgelaten anders hadden we terug moeten rijden/lopen naar het restaurant. Dit was het enige minpuntje, verder niets dan lof en komen we zeker een keer terug!

3. Jos Lavrijssen

Zeer goede prestatie voor de prijs. Voor die van culinair genieten van een veelheid van verzorgde details houdt: beslist een aanrader. Zalig.

4. Altijd erg goed verzorgde gerechten. Ook veel kennis van wijnen in huis. Ik ga hier vaak met klanten heen en ook dan is dit een absolsolute aanrader.
    ★★★★★

5. Heerlijk, eerlijk en erg gezellig. Het was na de Kermis boven op het dakterras weer even geleden, trouwens ook heel erg leuk en goed! Avondje uit in optima forma. Alles klopt van keuken tot bediening. Aanrader!

6. Rieka en Jan

De kaart was enigszins beperkt, maar het eten was prima. Wat voor ons een tegenvaller was, dat de betaling helemaal verkeerd ging en de afhandeling ervan. In eerste instantie werd ons verteld dat de pinautomaat niet helemaal zou werken. Een paar dagen later zagen we dat het bedrag maar liefst 5 keer van onze rekening was gehaald. Toen ik hiervoor belde, moesten we het nog bewijzen met rekeningafschriften??

Dit is ons zo tegen gevallen dat we hier niet meer terug zullen komen. We zijn helemaal niet veeleisend maar een excuus was op zijn plaats geweest.

7. yvonne

8. Hein Verboven

Gisteravond met een vriend gaan eten in dit restaurant. In een woord: fantastisch. Verfrissende combinatie gerechten. Heerlijke smaken, vlotte bediening, professioneel. De sommolier is enthousiast en verteld vlot en met kennis van zaken. Complimenten aan het team. Zeker de moeite waard om nogmaals te bezoeken.

10. Maike

11. Wat hebben wij heerlijk genoten vanavond bij Taste! We hebben gekozen voor het 4-gangen all-in inclusief een bubbel aperitief 3 lekkere wijntjes en een mooie dessertwijn ter afsluiting. Uiteraard een koffie met lekkere friandises. De sommelier heeft onze avond echt afgemaakt, hij heeft uitstekend aangevoeld dat wij wel open stonden voor het uitgebreide verhaal achter de wijnen. Complimenten voor Kees! Je ziet dan wel niets van buiten maar vanaf onze tafel hadden wij mooi zich direct in de keuken!

12. De amuses en gerechten zijn gewoonweg kleine kunstwerkjes. Zeer creatieve uitspattingen van de keukenbrigade, die je ook aan het werk ziet in de open keuken.

Daarbij sluit de bediening perfect aan. Er worden mooie wijnen gepresenteerd met een verhaaltje over herkomst, druifsoort(en), rijping en smaakbeleving.

De Taste is echt een aanrader.

Hieronder nog een foto van een voorgerecht van gisteren: filet americain van diamanthaas met zeepaling gelakt in dashi, bereidingen van komkommer en wasabi.

13. Mijn favoriete restaurant in Tilburg. Top keuken, top bediening, top restaurant!

14. Personeel was vriendelijk maar stijfjes, eten zwaar onder de maat voor toch een behoorlijke prijs en erg kleine porties! Lang geleden dat we zo slecht gegeten hadden..

15. Edgar&Wendy

Het was ruim een jaar geleden dat we hier hadden gegeten. Toen was het oké echter niet heel erg bijzonder. Deze avond was de eerste avond met een nieuwe kaart. 10 gerechten die ze afhankelijk van het aantal gangen aanpassen in hoeveelheid. Zo kun je dus je eigen menu samen stellen van 3 gangen tot 10. Wat ons betreft leuk gevonden. Het personeel is jong, maar wel kundig. Wij hadden 6 gangen. 2 heerlijke aperitiefjes van het huis vooraf. Werkelijk alle gerechten waren van topkwaliteit. Zowel qua opmaak als qua smaak. Het was lang geleden dat we zulke mooie smaken geproefd en ervaren hebben in zulke mooie gerechten. Wij zijn beide zeer kritisch maar dit was werkelijk top! Voor ons zeker voor herhaling vatbaar.

16. Zonde dat dit top restaurant verscholen is in een kelder! Kelder is bijzonder, mooi strak en hip ingericht. Over de belichting is goed nagedacht. Vernieuwende en frisse smaakvolle gerechten. Fusion op zijn best! Je krijgt waar voor je geld. Vriendelijk, kundig maar een beetje onzeker personeel! Avondvullend programma. Bijzondere service is gratis parkeren in de naastgelegen parkeergarage. Het is de rit naar tilburg waard!

17. Op 27 januari ben ik met Stichting Culitour naar restaurant Taste in het gezellige Tilburg geweest.
    We waren met een klein groepje, maar dat mocht de pret niet drukken.

We werden door maitre Kees Verlaan en General Manager van Mercure Hotel Tilburg Centrum Niek Van den Broek hartelijk ontvangen met een glaasje bubbels (Moutard, Champagne, grande cuvée). Mooi om te zien met hoeveel passie en gedrevenheid deze personen bezig zijn om dit mooie restaurant op de kaart te zetten.

Bij het aperitief werden een tweetal amuses geserveerd, namelijk:

Amuse 1: Crème van avocado met in soja en gember gemarineerde garnalen, poeder van gember en schuim van yuzu en appel
    Amuse 2: Roulleau van eendenlever en gedroogde Gandaham met salade van linzen en gelei van PX

Mooie en verrassende smaken die de verwachtingen voor het diner omhoog deden gaan.

Het diner bestond uit:

Yellowfin tonijn, rauw gemarineerd met furikake en oosterse vinaigrette, met rettich, komkommer en crème fraîche met daarbij geserveerd een 2010 Kühling Gillot, Reinhessen, grauburgunder & chardonnay.

Zeebaarsfilet met nori, risotto van bospaddenstoelen, zoetzure cherrytomaat en beurre Blanc met een overheerlijk glas 2010 Mitarte, Rioja, Viura

Zacht gegaard daarna gebakken buikspek met langoustine, schuim van topinambour, crème van pastinaak en compote van rode ui met 2009 Schellman, Niederöstereich,”an der südbahn”. Als aantekening valt te zeggen dat deze wijn-spijs een zogenaamde "perfect match" opleverde.

Gegrilde Ierse runder entrecote met seldermousseline, bospaddenstoelen, schuim van cêpes en eigen jus met een glas 2007 Langmeil, Barossa Valley, “the fifth wave” Grenache

Als laatste gang hadden we de keuze tussen:

Proeverij van chocolade en sinaasappel met een glas erg mooie Vial-Magnères, Banyuls, Réserve 4 ans

Of

Diverse A.O.C. kazen met bijpassend garnituur met eenn glas Chateau Montifaud, Pineau des Charentes

Ik ben geen grote fan van Pineau des Charentes, maar dit smaakte erg goed.

Al met al hebben we een erg mooi diner gehad. Ik ben benieuwd hoe ze zich verder gaan ontplooien en kom hier zeker nog een keer terug

18. 27 jan wezen eten in het kader van Culitour met een uitgelezen gezelschap bourgondiers. Mooi uitgebalanceerd 5-gangenmenu geserveerd gekregen met champagne, bijpassende wijnen, water en koffie. Alle deelnemers dik tevreden over de kwaliteit van het gebodene en de professionaliteit van de gehele staff. Tot snel!

19. Mijn favoriete restaurant in Tilburg. Top eten, luxe uitstraling, goede en vriendelijke bediening, altijd een top avond als we hier gaan eten.

20. Rob 2563 punten

Onlangs hier gegeten en dat was goed bevallen, op een paar puntjes na. Het restaurant was deze avond niet toegankelijk, omdat er problemen waren met de afzuiging. Geen probleem en dus kregen wij een tafeltje in de lounge/brasserie gedeelte op de begane grond. De keuze is beperkt en er kan per gang gekozen worden uit twee gerechten. De amuse die we al vast krijgen is zeer verfijnd en veelbelovend. De voorgerechten (tonijn in five-spice en tartaar van rund met paling) zijn bijzonder smaakvol en heel mooi gepresenteerd. Deze verfijnde presentatie wordt echter niet meer bereikt bij de tussengerechten en de hoofdgerechten. Het lijkt wel alsof hier minder aandacht aan is besteed. Zowel het tussengerecht als ook het hoofdgerecht zijn smaaktechnisch prima in orde, alleen is de vis lang niet zo vers al hij hoort te zijn. Zowel de kabeljauw als de zeeduivel komen naar alle waarschijnlijkheid uit de diepvries en van de structuur van de vis is niets meer over. Jammer! Het hoge niveau van de amuses en voorgerechten wordt helaas niet het hele diner volgehouden. Dit restaurant heeft zeker potentie, mits consistenter in presentatie en kwaliteit van de producten.

21. Trees 13561 punten

Lekkere uiensoep, broodjes en Irish koffie, lekker veel Irish.

22. Nicole 404 punten

We hebben super lekker gegeten bij Taste! En zullen hier ook zeker een keer terug komen. We namen het 3-gangen-menu van de dag en waren tevreden over de prijs/kwaliteitsverhouding. Tussen de gerechten door werden steeds amuses geserveerd.

23. Top keuken, top bediening, top restaurant.

Al met al, geweldig.

24. Taste! is een fantastisch restaurant, mijn absolute favoriet in Tilburg. Mijn man en ik zijn er al een paar keer geweest, meestal komen we rond 19.30 uur binnen en gaan pas 01.00 uur weer weg, bij 4 gangen (a la carte, ik eet geen vlees, dus kies daarom nooit voor een standaard menu waar toch vaak vlees opstaat).
    Start van de avond is al meteen goed met een heerlijke welkomstcocktail en daarna alleen maar genieten met heerlijk eten en de lekkerste kleine hapjes tussendoor. Normaal neem ik zelden een nagerecht maar het kaasplankje is echt zo ontzettend lekker bij Taste! De bediening is ook zeer vriendelijk en attent, en de wijnen heerlijk (ook de huiswijn). Het is vrij duur, voor een avondje uit eten met zijn 2-en ben je toch al snel 200 euro kwijt. Maar wat ons betreft welbesteed. Als ik 100 euro uitgeef en het is maar middelmatig geweest vind ik het eerder zonde van mijn geld dan dat ik het dubbele hier uitgeef. Het is echt een avond pure verwennerij!

25. Met z'n 2-en gegeten. Wij vonden de sfeer een beetje koeltjes. Personeel was vriendelijk, maar een beetje stijfjes. Eten was prima, maar wel aan de dure kant.

Wat erg leuk en lekker was, waren de proeverijtjes van het huis tussendoor! Ook pluspunten voor de open keuken.

Wij gaan hier niet nog een keer naar toe, vooral vanwege de prijs.

6,5
  26. Onlangs hier met een zakenrelatie gegeten.
    Het eten was erg lekker, wel erg kleine porties.

Mij zal je hier echter niet vaker zien komen.
    Het personeel stemt absoluut niet af op de cliënten.
    Ik kan er niet tegen om bij iedere gang een heel verhaal te horen. Zelfs het brood met olijfolie en zout was volgens de ober nog heel bijzonder. Daar sloegen ze absoluut in door.
    Op zich niet erg, er zijn vast gasten die dit leuk vinden.
    Wij hadden echter al een aantal maal subtiel aangegeven dit overdreven te vinden. Dit had niet tot effect dat het minder werd.
    In zo'n chique tent zou je mogen verwachten dat ze beter afstemmen.

Daarbij was het erg duur in verhouding tot de kwaliteit.

3,5
  27. Zaterdagavond ons lekker laten verwennen door de kok.

Erg lekker gegeten.
    4 gangen met amuse vooraf en tussengerechtjes.
    Bij alle gangen een bijpassende wijn.
    Was helemaal top.
    Gaan zeker vaker hier eten.
    Het is verrassend, lekker en een goede sfeer.
    Open keuken, dus je kan zien waar ze mee bezig zijn.
    Erg vriendelijk personeel, zoals een avondje uit hoort te zijn!

28. Gisteravond voor een speciale gelegenheid een tafel voor 2 gereserveerd en subliem gegeten! Iedere gang (4-gangen diner) was een smaaksensatie, gecombineerd met een lekker bijpassend glas wijn. De bediening was erg voorkomend en bovenal attent (hielp ons eraan herinneren dat we nog kaartjes moesten halen voor de bioscoop en kwam met een voorstel hoe het diner hier verder om heen te werken).

De ambiance is trendy maar vooral stijlvol. En het zit 'm wat mij betreft in de details zoals gezonde rauwkost als aperitiefje en zuurdesembrood bij de tapenade). Prijs-kwaliteit is voor mij zeker in balans, al is het geen restaurant om zomaar even een hapje eten voor weinig. Dat zou Taste! Ook geen recht doen.

Wij komen zeker een keer terug!