Station Tilburg op circa 886 m.

1319060786 89
1362097971 91
1419480885 88
1472081890 82
1491209528 87
1515119076 88
1519900985 89

1. Dit restaurant heeft een zeer gastvrije sfeer en heerlijk eten. De gerechten worden aan de tafel uitlegd door de sympathieke kok en bediening.
    De gerechten zijn zijn om verliefd op te worden, en het restaurant wilde rekening houden met mijn vegetarische dieet wat ik ook zeer waardeer, door enkele gerechten aan te passen of te vervangen. (We hadden gekozen voor het verrassingsmenu, echt een aanrader!)
    Mijn vriendin en ik liepen beide met een goed gevoel en een grote glimlach naar buiten, we zullen zeker terugkomen! Echt een top avond!

2. Rob

3. dorothe van benthum

Eten is voortreffelijk, zo ook de bediening met een persoonlijke touch. Men heeft echt aandacht en enthousiasme voor de gerechten maar ook voor jou als klant.
    een minpuntje: wij zaten met 7 mensen in een te krappe hoek.

4. Aller vriendelijkst ontvangen. Gekozen voor het verrassingsmenu. Leuk om zo verschillende gerechten te proberen en fijn dat er bijbesteld kon worden indien gewenst! Ook al was dit niet nodig. Goede kennismaking met de Afghaanse keuken. Het was erg lekker. Hoeveelheid vlees had ietsje meer gemogen. Het vijgen ijs was subliem! Tof dat de kok bij ons aan tafel kwam zitten om de gerechten uit te leggen. Bij de aangeboden fles wijn en desert wijn werd geen prijs genoemd. Enige minpuntje. Als dat alles is?! Ik hou het in gedachten om in de toekomst nog een keer te gaan! Kwaliteit prijs verhouding was dikke prima!

5. Mijn eerste ervaring met de Afgaanse keuken. Ik had een tijd terug een documentaire gezien op Omroep Brabant TV, waarin zij centraal stonden. Los nog van het lekkere eten (overigens zal bij niet iedereen het in de smaak vallen, omdat het een manier van koken is die Nederlanders (nog) niet gewoon zijn), heb ik in mijn hele bourgondische leven nog nooit zulke lieve mensen in een restaurant ontmoet. Ik had een voor- en hoofdgerecht besteld, waarna de eigenaresse mij kwam zeggen, dat ik dat niet moest doen. Omdat ik dan niet optimaal zou kunnen genieten van alle smaken die haar Afgaanse keuken te bieden had. En dat legt deze mevrouw met zoveel passie uit, dat je niet anders kunt als hierin meegaan. Ook in de keuken doen de mensen zo ontzettend hun best, dat je ook hiervoor alleen maar heel veel bewondering kunt opbrengen. Een sieraad voor Tilburg!

6. Geweldig restaurant. We hebben het kennismakingsmenu gedaan waarbij je ongeveer 80% van alles wat op de kaart staat proeft. En wat een feest is dat. De bediening of de eigenaar zelf komt rustig uitleggen wat je voorgeschoteld krijgt en neemt ook de tijd om er een stoel bij te pakken en even gezellig te kletsen.
    Prijs viel echt alles mee, dit is 1,5 uur rijden meer dan waard. We komen zeker nog eens terug (over niet te lange tijd).

7. J.Barbara

Het eten was erg lekker! De service was ook super alles werd goed uitgelegd en voor kinderen is het personeel ook super leuk.

8. Alex Wemay

Het was niet de eerste keer dat wij bij Sarban hebben gegeten, maar het is toch iedere keer weer een geweldige ervaring. De zeer spontane bediening van mensen die uitstralen dat ze het met passie doen is altijd geweldig. Het eten is en blijft bijzonder en nu bleek dat de ingrediënten, in de gerechten verwerkt, ook seizoen gebonden zijn wat dus weer een variatie als gevolg heeft. Zoals ik al eens eerder heb gezegd, voelt de ambiance in dit restaurant als een warme deken; en wie voelt zich daar niet goed onder. Je zou op alle fronten een 10 willen geven, maar er moet natuurlijk altijd een uitdaging blijven.

9. Top, gezellig, aandacht voor de klant en heerlijk gegeten!

10. Zoals verwacht was het weer uitstekend. Gastvrijheid, heerlijke gerechten en een relaxte sfeer. We komen weer terug.

11. Het was voor mij en mijn vrouw de eerste kennismaking met de Afghaanse keuken en we vonden het vooraf best wel spannend. Het is echter een geweldige avond geworden met verrassende gerechten die allemaal heerlijk smaakten. Wij wisten niet dat de Afghaanse keuken zo veel afwisseling kende. Ook de bediening was super vriendelijk en gaf een duidelijke toelichting bij alle gerechten. Kortom: een onvergetelijke ervaring die zeker voor herhaling vatbaar is! Sarban: van harte aanbevolen!

12. We hebben heerlijk gegeten, echt eens iets anders. De gastheer was echt heel aardig, ook oprecht benieuwd hoe we het gevonden hadden. We gaan zeker nog een keer daar eten!

13. Lekker eten. Iets kille inrichting. Bediening is zeer correct. Gangen volgen elkaar wel erg snel op. Niet voor een lange avond tafelen. Prima.

14. Heerlijk gegeten, van een voor ons onbekende keuken, maar door de uitleg bij elk gerecht wordt steeds een tipje van de sluier opgelicht. Bediening uitstekend! We hebben genoten en komen graag nog eens terug.

15. Weer een heerlijke avond gehad, heerlijk eten en fantastische sfeer!

16. Heerlijk gegeten in een erg fijne en sfeervolle omgeving. Zeer vriendelijk personeel.

17. van Huijgevoort

Het eten is er heerlijk, de sfeer gezellig, personeel vriendelijk en attent. Wat wil je nog meer.

18. Peijnenburg

Samen met mijn man komen eten. We wilden ons laten verrassen, dus gekozen voor het kennismakingsmenu. En ze hebben ons verrast! Het was heerlijk eten. En super goede bediening. Je voelt je echt gast bij Sarban. Wij gaan jullie zeker aanbevelen bij anderen.
    Bedankt voor de leuke avond!

19. boudewijn naaijkens

Eindelijk een restaurant met een niet alledaagse kaart. Vanwege onze onbekendheid met de gerechten hadden we, op hun advies, een verassingsmenu genomen. Daarin waren diverse soorten vlees, groenten, rijst en sauzen verwerkt. Alles zeer smakelijk, op een fijne manier en bijzonder gekruid. De bediening was zeer vriendelijk en informatief en alles werd in een goed tempo opgediend. Als je niet graag in de belangstelling staat moet je niet zeggen dat je jarig bent. Want de ober is dan in staat het hele restaurant "lang zal hij leven" te laten zingen. Wat ik persoonlijk wel leuk vond. Voor herhaling vatbaar.

20. Gisteren met 3 personen te gast geweest bij Sarban aan de Besterdring in Tilburg. Ik schrijf te gast omdat je er keurig wordt ontvangen, bediend en van de meest heerlijke gerechten wordt voorzien. Een echte aanrader..

21. Carlos Maria

Goed kwalitatief en verzorgd eten. Vriendelijk personeel dat je uitleg geeft over de Afgaanse gerechten die ze voor je klaarmaken. Erg lekker eten! Prijs is acceptabel, niet te duur. Goede warme ambiance van binnen. Een minpuntje: de drank is best prijzig. Verstandig om vooraf naar een drankenkaart te vragen! En anders kun je beter gewoon pils pakken. Al met al, voor het eten is een bezoek de moeite waard!

22. Leuk dat de serveersters bij je aan tafel komen zitten voor uitleg. Lang geleden dat ik zo lekker heb gegeten en gastvrij en uiterst vriendelijk ben behandeld tijdens een avondje uit eten!!

23. Ben allergisch voor suiker en zuivel maar zowel het personeel als de kok deden gigantisch hun best om voor mij de juiste gerechten op tafel te zetten, zodat ik een fantastische avond heb had en van hun gerechten kon genieten.
    Het eten is met heel veel liefde gemaakt, en het personeel is super vriendelijk en attent. We komen zeker terug.

24. Veel te duur en het eten was niet echt geweldig. Als je niet van lams houdt heb je helemaal niets aan het verrassingsmenu!!

25. Na een fijne eerste kennismaking ruim anderhalf jaar geleden nog eens geboekt met zus en partners. Interieur is grotendeels gelijkgebleven evenals het menu.

We starten met een witte wijn die verder niet wordt toegelicht. Het verrassingsmenu is het leukst, zeker daar onze tafelgenoten er voor het eerst waren.

De eerste gang kent vier hapjes, de Mantoe (Gestoomd kussentje van deeg gevuld met licht gekruid gehakt) en de salade zijn het lekkerst. De andere twee lijken iets meer op een snack.

Voor het hoofdgerecht wordt een rode wijn geadviseerd. Deze werd verder niet toegelicht. De tafel werd helemaal volgezet met schalen rijst en kleine bijgerechten. Lekkere originele smaken en bereidingen. De meeste herkenden we nog van de vorige keer. De kip was lekker mals met krokante, aangenaam gekruide korst. Het baghlan gerecht, Qabeli palauw (bruine rijst met een deken van wortel, rozijnen, pistache en amandel waaronder malse stukjes gestoofd lamsvlees) was erg lekker. Er was verder ruim voldoende afwisseling.

Dessertwijn werd gepresenteerd in een klein borrel glaasje, versterkte Moscatel, beetje branderig van de alcohol, jammer. Het dessert van het verrassingsmenu had ik vervangen door gedroogd fruit. Dit waren kleine stukjes in verschillende kleuren. Lekker, maar wel behoorlijk zoet.

Bediening was goed verzorgd door twee dames. Een was de maître en de andere presenteerde de gerechten op een keurige wijze met behoorlijk wat achtergrond informatie, leuk.

Prijs-kwaliteitsverhouding was goed, menu €27,50, wijn €3,95 per glas.

Daar het erg druk was, werd het rumoerig. De tafels naast ons werd alle bezet, waardoor we minder privacy hadden. Naar het toilet gaan werd een hele uitdaging. Niet te min was het een gezellige avond met lekker eten.

26. Johan Holleman

Wederom heerlijk gegeten, super bediening en erg gastvrij onthaal. Het eten is heerlijk en wordt met liefde bereid met een vriendelijke uitleg over wat er wordt geserveerd.

27. Eten was geweldig, service is goed, ambiance perfect. Minpunt; geen prijslijst van drankjes. Wordt niet getoond. Verrassing komt bij afrekenen. Simpel flesje Argentijnse wijn, 31.50 euro alleen voor de wijn. Is niet netjes.

28. Geweldig restaurant!
    Hier hebben ze de beste bediening van Tilburg, de kok of bediening komt bij elk gerecht even bij je tafel zitten om kort over de gerechten te vertellen, bijvoorbeeld wanneer de gerechten in Afghanistan worden gegeten, bij welke feesten etc. Erg leuke aanvulling op een voor ons nieuwe keuken.

Niets tekort gekomen en genoeg gegeten. De kok kwam ook nog even vertellen als we ons toetje op hadden we gerust nog een bolletje konden krijgen, gebruik van gemaakt van hun zelfgemaakte vijgenijs is geweldig.

29. Wij hebben alleen maar goede ervaringen met Sarban. De sfeer het eten en de service enzo is gewoon uitmuntend. Het is dan ook met stip het favoriete restaurant van mij en mijn man geworden.

30. Lekker gegeten voor het eerst. Niet voor de verrassing gegaan, maar de 3 gangen gekozen. Omdat we aangegeven hadden dat het onze eerste afghaan ervaring was, heeft de kok diverse aanpassingen gedaan aan de gerechten zodat we met zijn tweeën wat uit konden wisselen, zonder dat we steeds hetzelfde aten. Die vrijheid neemt men dan wel, maar we zijn daar in meegegaan. De smaken zijn redelijk uitgesproken, maar goed in balans en zeker verrassend. Wel raar als je de SHIRJAKHE BEDOENE SHIR (huisgemaakt sorbet ijs van passievrucht en gember) besteld je ineens met een mangoijsje zit (iets teveel vrijheid naar de klant toe...). Er zijn enkele minnetjes, maar de gerechten zijn het nogmaals proberen waard. Als je trouwens in het midden zit ben je redelijk de sigaar. Het gekakel van andere klanten komt dan van overal op je af. Niet zo'n prettige zitplaats.

31. Initieel waren we nog best enthousiast over het eten bij Sarban. Afgaans is een mix van 4 verschillende keukens en mensen die regelmatig turks & India's eten zullen wel enkele aanknopingspunten hebben.

Het positieve was dat het 3 gangen kennismakingsmenu uitgebreid is. Verschillende voorgerechtjes, vele schaaltjes bij het hoofdgerecht met smaken die je in de westerse keuken niet vaak tegenkomt. En enkele verschillende nagerechtjes na. 1 van de broers komt telkens uitleggen wat hij serveert en we zijn best flinke eters maar kregen toch niet alles op.

Het is een goede kennismaking met een onbekende keuken door de keur aan verschillende kleine gerechtjes. Het lekkerste vonden we de 10 uur lang gemarineerde kip, maar goed iedereen zal wel zijn eigen persoonlijke voorkeur hebben. De meeste gerechten waren gewoon goed, maar niet bijzonder, slechts enkele 'bakjes' zou ik graag nog eens een keer eten omdat ze zo bijzonder zijn.

Wat wel erg storend was is dat er een behoorlijk aantal fruit/biervliegjes rondom de tafel vlogen. Lijkt me toch dat als deze in het restaurant aanwezig zijn, je dan in de keuken je afvalbakken oid niet goed afdekt. Mijn partner en ik hadden de dag erna toch wel wat last van onze darmen. (niet extreem, maar toch... en we zijn best wel buitenlands eten gewend).

Het eten was best lekker, slechts enkele gerechtjes sprongen er echt uit en anderen waren meer 'tafelvulling'. Als we al een volgende keer komen, gaan we niet meer voor het verrassingsmenu, maar kunnen dan wat beter kiezen voor de zaken die we echt lekker vinden. Het is iig een leuke afwisseling in Tilburg.

32. Dit restaurant is niet voor de "wat de boer niet kent eet hij niet" mensen.
    Als je een keer iets anders wil eten en beleven is het zeker een aanrader. Het kenningsmakings menu bestaat uit meerdere gangen en krijg je allemaal kleine schaaltjes met afghaanse gerechten. De bediening/kok komt uitleggen wat het is en wanneer het gegeten wordt. Erg leuke en lekkere beleving!!
    Ook met groepen kun je hier terecht!! Tip: leuk werk uitje.

33. Hier ga je niet even voor een snelle hap. Het is een belevenis, een culinair avontuur en het is super lekker. Het was de eerste keer maar zeker niet de laatste. Bedankt voor een zeer fijne avond

34. Onlangs hier gegeten. We kozen voor het verrassingsmenu voor 2 dat bestond uit allerlei verschillende dingen, waarvan de meeste best lekker waren (deegflapje met lamsgehakt, stoofpotje van kalfsvlees, beignet van gele spliterwten, lekkere sausjes, lekker nagerechtjes). Minder lekker vond ik de lamspilaf en het kurkdroge rijstgerecht met amandelen en pistachenoten. De rijst was gewoon veel te droog. De uitleg bij elk gerecht was ergens wel leuk en interessant, maar begon halverwege toch de keel uit te hangen. Ook een nadeel was het feit dat je per se uit 3 gangen (of het verrassingsmenu) moest kiezen. Dat heb ik nog nooit meegemaakt, en is voor mij een reden om hier niet meer te komen. Jammer, was verder zeker niet slecht.

35. Onlangs heb ik in deze zaak met z'n tweeën genoten van een heerlijk diner.
    Omdat de zaak een goede naam heeft en ik nog nooit Afghaans gegeten heb, was ik nieuwsgierig.
    Het was echt een beleving. Het enige minpuntje is wat mij betreft het feit dat je enkel voor een 3 gangen menu kan kiezen. Ik ga vaak uit eten, en ik ben geen grote eter. Aan één gang heb ik daarom wel genoeg. Ik zou ook in verband met de kosten liever voor 1 of 2 gangen kiezen.

Deze zaak biedt een beleving als het gaat om eten. Het is niet even hap-slik-en weg. De bediening is gastvrij en sympathiek. Alles wat er op tafel wordt gezet wordt begeleid door een uitgebreide uitleg. De smaken zijn bijzonder, en geweldig. De bediening hurkt bij de tafel om op ooghoogte te kunnen communiceren met de gast. Je voelt je als een koning. Toch is de bediening vlot, er worden grapjes gemaakt en de sfeer is goed. Zelfs tijdens een doordeweekse avond is de zaak helemaal vol.

Ik kan werkelijk niks aanmerken op het eten, de sfeer of de bediening. Eten bij Sarban is echt een belevenis dat je zelf moet ontdekken. Dit restaurant kan ik bij iedereen van harte aanraden, het is echt uniek. Hier mag iedereen die in Tilburg woont trots op zijn.

Ik zou zeggen, iedereen zo snel mogelijk naar Sarban!

36. Erik Mols

Erg goed gegeten, met vooral een uitstekende service waarbij uitleg over ieder afzonderlijk gerecht wordt gegeven.

37. Wij hebben het kennismakings menu genomen en zeker een aanrader. Veel kleine lekkere hapjes. de bediening was super! De kok komt aan tafel je gerecht brengen en neemt echt de tijd om te vertellen wat hij klaar gemaakt heeft voor jou. Je krijgt hier echt waar voor je geld.

38. Marianne

Net 1,5 uur gereden vanuit het Restaurant in Tilburg waar ik met een vriendin had afgesproken. Het was de moeite waard om dat stuk te rijden. Het verrassingsmenu was zalig en de chef kok komt het persoonlijk brengen aan tafel en vertellen was voor gerechten het zijn. Uiterst lekker, schoon en een hele rustige ambiance. Gewoon een 9 waard.
    Ik kom er zeker nog een keer terug.

39. Echt een geweldig restaurant! Ik ben er nu al 10 keer geweest en het is werkelijk waar super lekker. Leuke bediening etc!

40. Top! Hele goede service! Leuk verhaal bij elk gerecht en elke wijn. Verrassingsmenu is echt een aanrader voor iemand die nog nooit van de Afghaanse keuken heeft mogen proeven. Wij komen zeker terug.

41. Zeer goed restaurant. Lekker verse producten en traditionele gerechten. Erg leuke sfeer, ook een plek achterin het restaurant waar je waterpijp kan roken en lekker onderuit gezakt kan zitten op lekkere kussens. Vriendelijk en gastvrij personeel.

42. Wat een heerlijk restaurant! Wij kozen het 3 gangen vegetarische verrassingsmenu en t was een feestje ! De service was erg goed en persoonlijk. Vergeet vooral niet om het dessert te bestellen : het pistache en vijgenijs is hemels !

43. Heerlijk eten en vooral een goede kennismaking met de Afghaanse keuken. Voor mij een ontdekking.
    Verder een ongedwongen sfeer en een welkome uitleg van het eten: wat is het, waar komt het vandaan, wanneer en door wie wordt het gegeten.
    Ook ik als vegetariër kon niets meer wensen.

44. Mao Jiang Yeh

45. kees de jong

Lekkerste restaurant van Tilburg! Alles klopt! Verrukkelijk eten, geweldige bediening. Een super sfeer! Mijn vraagtekens over de Afghaanse keuken heeft Sarban in uitroeptekens veranderd!

46. Janny 29 punten

In dit restaurant heb ik inmiddels vier keer gegeten. Het is elke keer anders.

Wat ik het meest waardeer in dit restaurant is dat je aan alles kunt merken dat het eten met liefde bereid is. Geen lappen vlees met friet, maar uitgekiende hapjes van groente, vis, vlees, rijst: heel gevarieerd en vooral: erg smakelijk.

Dit restaurant hoort tot mijn absolute favorieten. Er is één nadeel: je moet écht op tijd reserveren, want zelfs door de week is het vaak volledig volgeboekt.

47. ik 34 punten

Ik heb dit restaurant nu 5 maal bezocht en elke keer stralend thuis gekomen.

Wat een verrijking voor Tilburg, dit sfeervolle restaurant aan de Besterdring. Eindelijk een plek waar je heerlijk, avontuurlijk en betaalbaar kunt eten. Gevarieerde kaart (ook voor vegetariërs!), uiterst attente bediening (uitleg over alle gerechten en tegemoetkomend aan je wensen) en een avondvullend diner (tussen de gangen ruim de tijd om even bij te babbelen). Complimenten!

De kwaliteit van deze plek praat zich rond, dus wel even reserveren in het weekend!

48. Ik ben hier een aantal weken terug gaan eten.

Vond het erg tegenvallen, jammer genoeg weinig keus. Vlees met rijst met spinazie in 6 verschillende varianten, weinig variatie in het eten. Naar mijn mening erg jammer!

49. Hier heb ik echt heerlijk gegeten. Voor een goede prijs heb je keuze uit verschillende lekkere gerechten. Binnen is het heel sfeervol en gezellig. Kom zeker nog eens terug.

50. Ik heb 2 favorieten in Tilburg, deze hoort er zeker bij. De Afghaanse keuken is mooi, traditioneel, geurig en kleurig. En dat komt allemaal samen in dit restaurant. Zowel qua eten, de service, de sfeer en de inrichting. De broers die het restaurant runnen staan garant voor een persoonlijke stijl. De kok komt zelf aan tafel de gerechten toelichten.

Als je voor het eerst komt, is het verrassingsmenu een aanrader.

51. Al een tijdje terug dat ik hier heb gegeten.

2 x geweest. Heerlijk eten, prettige sfeer, uitstekende bediening, prijs-kwaliteit goed.

Zeker een aanrader.

52. We hebben hier heel erg lekker gegeten en we komen zeker nog terug. We hebben besloten om in dit restaurant te gaan eten vanwege de uitstraling van het restaurant en het feit dat deze keuken heel recent is. Nou, het is heel erg goed bevallen.

De gerechten zien verzorgd en lekker uit en prijs-kwaliteit is uitstekend in orde!

Kortom: een echte aanrader en geweldig!

53. Super! Lekker eten, iets heel anders. Ben hier inmiddels al 4 x geweest. Hele andere smaken! Gerechten worden geserveerd in een soort tapasachtige setting waardoor je veel verschillende gerechten kunt proeven!