L'Orangerie in Tilburg

De gezelligste huiskamer van de Korte Heuvel

Tivoligarage, Heuvelpoort of Emmapassage

Bus halte Heuvelring

L'Orangerie is een typisch Tilburgs restaurant. Wij, Jan & Marc en ons team, bieden u een culinair avondje uit in een gemoedelijke Brabantse sfeer waar de gast echt centraal staat! Wij zijn er voor groepen, stelletjes en gezinnen. Iedereen is welkom! Lekker laagdrempelig qua prijs en toch op goed niveau dineren! Van à la carte en seizoensgebonden specialiteiten, tot een 3, 4 of 5 gangen menu door u samengesteld! Gewoon lekker vers en lokaal. Eet smakelijk!

4. Betalen pin Visa Master Card

1188203754 82
1195861140 82
1203518526 82
1257120228 58
1310721929 74
1371981016 64

1. Heerlijk gegeten, lekkere wijn en fijne service.

2. Uitstekend. Kleine maar goede kaart. Geweldig personeel.

3. J. Bogers

Heerlijk gegeten met lekkere wijn erbij. Goed ontvangen en bediening houdt goed in de gaten of alles naar wens is en of de glazen niet leeg zijn. Heerlijke avond gehad. Een minpuntje. Tafeltje naast ons stond zo dichtbij dat het enigszins storend was en je beetje privacy mistte

4. ellen jonkers

Heerlijk gegeten, lekker rustig plaatsje bij het raam, fijne bediening wij zullen er zeker nog eens terugkomen.

5. Vereijken

Het eten was heel goed, de bediening was minder, het duurde allemaal heel lang, na een uurtje hadden we pas het voorgerecht, en heb de bediening moeten roepen soms, als we iets wilden. Maar het eten zelf was perfect.

6. Jan Mathijssen

Prima ontvangst. Sfeervol. Vriendelijk en correct personeel. Eten overheerlijk en prachtig opgemaakte borden. Ze nemen de tijd tussen de gangen door en daarmee wordt de avond een heerlijk avondvullend uitje.

7. Wederom geweldig genoten van heerlijk eten en ook van de huiselijke en gastvrije sfeer. Top!

8. Gereserveerd via social deal. Rekening klopte niet met de menukaart van SD. Andere prijzen dan SD aangaf. Eigenaar zei dat ze een andere kaart hanteren dan SD. Ze hebben SD niet nodig. Ik ben het daar niet mee eens en dat heb ik aangeven. Ik vroeg ook waarom hij dan een deal heeft met SD. Hij maakte opmerkingen dat we voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. En dat we er niet zo uitzagen. Op de rekening voegt hij ook nog extra geld toe voor eenzame ouderen zonder van te voren aan te geven. Vreemd vond ik. Hij bleef nare opmerkingen maken tot bij de deur. Ik heb meteen een melding gemaakt bij SD. Vaak gekocht via SD dit was de eerste keer dat we zo naar behandeld zijn.

9. Lekker eten, verfijnde smaak in ongedwongen sfeer.

10. Prima avond gehad goede kwaliteit voor herhaling vatbaar

11. Prima eten, fijne bediening.

12. Hans de Kruif

Heerlijk gegeten, goede mooie gerechten, originele bereiding en erg smakelijk. Ook de Zinfandel Heritage wijn was een absolute aanrader!

13. piet.schellekens

Eerste ervaring bij dit restaurant. Super! De door ons gekozen diners waren een streling voor de tong! Reden om zeker nog eens terug te keren.
    Kortom: een aanrader!

14. jan van de wiel

Perfect eten, prima service voor een schappelijke prijs. Zoals gewoonlijk weer super goed. Voor herhaling zeker vatbaar. Zeker aan te bevelen. Wij gaan met kerstmis weer.

15. Marion Vosters

Heerlijk gegeten in een gemoedelijke, comfortabele omgeving. Gerechten waren ook een lust voor het oog. En ze hadden uitstekend rekening gehouden met mijn koemelk- en glutenintolerantie. Voor herhaling vatbaar!

16. Heerlijk gegeten. Leuke goede bediening.

17. Heerlijk gegeten. Prachtig verzorgde borden. Ik vond alleen het hoofdgerecht aan de karige kant. Wel echt drie gangen nodig anders heb je nog honger na afloop.

18. Robert de Vet

Super lekker gegeten en een uitstekende service gehad.

19. Lauran Wijffels

Super avond gehad, qua eten/drinken/ambiance & bediening.

20. Totaal niet verwacht, maar de bediening was (op de jongen na) erg belabberd. Het begon al met het apperetiefje, na het te hebben besteld duurde het (voor twee te vullen glazen) echt erg lang. Toen deze glazen bijna op waren kwam de vraag of we vooraf brood wilden. Leek ons een beetje mosterd na de maaltijd…
    We vroegen daarna een bijpassende wijn bij ons voorgerecht, welk door de wijnspecialist zou worden gedaan. Met alle respect zouden wij willen zeggen dit vooral niet door deze persoon te laten doen. De omschrijving: “dit is een Chardonnay… uit de Chardonnaystreek (?) en… ja… smaakt als een echte Chardonnay… ”
    Wij waren helemaal om, want met zo’n geweldige omschrijving zou deze wijn wel geweldig moeten zijn… maar het volle dat we verwachtten was ver te zoeken, zo niet onvindbaar…
    Dit ging zo ook met de wijn erna door, jammer… want het maakt wel dat dit eens, maar niet weer is.

21. We hebben afgelopen weekend heerlijk gegeten bij de L'Orangerie. We zijn er per toeval terechtgekomen om een cadeaubon op te maken. Erg blij met de keuze die we hebben gemaakt. Gezellige sfeer, erg vriendelijk personeel en een meer dan prima keuzemenu.
    Kortom, redenen genoeg om nog eens terug te komen!

22. Erg goed gegeten! Lekkere gerechten en mooi opgediend. Ook zeer vriendelijk personeel en goede service! We kozen het 3-gangen menu waar ook veel flexibiliteit mogelijk was en er werd rekening gehouden met het tijdstip waarop wij moeten vertrekken ivm een bioscoopbezoek.

23. 18/08 voor de eerste maal wezen eten bij L'orangerie. Werden vriendelijk ontvangen. Jassen werden aangenomen. Het voorgerecht (carpaccio) was erg lekker en hoofdgerecht (scholfilet en zeebaarsfilet) was ook voortreffelijk. Borden waren mooi opgemaakt. De Hasseltkoffie en Tilburgkoffie waren ook prima. Bedienend personeel was professioneel maar ook vriendelijk en joviaal op een aangename manier. Na afloop werden we in onze jassen geholpen en dit is iets wat je nog maar weinig tegenkomt. Voor ons is L'orangerie een restaurant wat we zeker nogmaals zullen bezoeken.

24. Heerlijk eten met een goede bediening en service, een restaurant om nogmaals terug t komen.

25. Traditionele kaart maar toch net iets anders. Goed bereid en goed geserveerd. Goede wijnkaart. Maar bovenal een prima bediening!

26. Kimberly Verhoeven

Het was weer top, zoals altijd! Vriendelijke bediening, ontzettend lekker eten en een warme sfeer!

27. Ze wilden eerst alleen flessen water serveren maar uiteindelijk heb ik toch een glas kraanwater gekregen. Verder vriendelijke bediening, zelfs tijdens de drukte van de Tilburgse kermis.

28. José Liebregts

Heerlijk kermis menu en zoals altijd een fijne ontvangst en perfecte bediening.

29. John Bruers

Met roze maandag op t terras gereserveerd voor ons jaarlijkse personeelsuitje. Werkelijk héerlijk gegeten & gedronken. Ondanks de grote drukte & hoge temperaturen heeft de bediening er alles aan gedaan om het ons naar de zin te maken. En dat is gelukt. Ontzettend genoten dus, op naar volgend jaar!!

30. Vrijdag 13 juli een voortreffelijke avond gehad. De menukaart is fantastisch, moeilijk om een keuze te maken uit deze kaart. Wijnadvies was uitstekend, een prachtige gekoelde Spaanse rode wijn uit de Almansa. De bediening was voortreffelijk, snel, deskundig en sfeervol. Klasse Jan en Martin, het was een geweldige kennismaking met jullie restaurant en kok Henri.

31. Glenn offerman

Leuke sfeervolle restaurant. Ik heb heerlijk gegeten. Normaal lust ik helemaal niets van geiten producten. Tot ik gisteren iets voor geserveerd kreeg en de bediende mij uitleg wat het was. Ik schrok even want ik was vergeten te zeggen niets van geiten producten. Maar tot mijn verbazing ik zei niets en ging op avontuur en het was lekker. Petje af hoor. Ik kon zeker terug.
    😉

32. Jolanda Brouwers

Super lekker gegeten, zoveel keuze dat we zeker terug moeten. Het was erg goed en heel gezellig. Lekker op het terras gezeten. Het was geweldig, complimenten aan de chef en zijn keuken, maar zeker ook aan de bediening, het was gewoon compleet.

33. Paul Souren

We hebben het fantastisch gehad en kunnen terugkijken op een goede ervaring.
    Komen zeker nog een keer terug!
    Er was maar een minpunt: € 4,50 voor een glas huiswijn en dan zulke kleine glaasjes en wel heel weinig wijn!
    Dat was echt het enige dat ons stoorde!

34. Jeanne Donders

We hebben heerlijk gegeten in een fijne ambiance met goed personeel en fijne gastheren.

35. Carolien Lodewijkx

We hebben heerlijk gegeten en gedronken bij L’orangerie. Verrassende en heerlijke ingrediënten die mooi bij elkaar passen. Wijn arrangement erbij was echt lekker en bijzonder.
    De uitleg over de gerechten en ingrediënten had beter gekund.

36. Trommelen

We waren met een gezelschap van 6 personen om de verjaardag van mijn vrouw te vieren, de bediening was prima, lekker voor en tussengerecht, jammer van het hoofdgerecht (vis) was erg smakeloos, het nagerecht (ijs) was wel lekker maar wel heel erg zoet.

37. Marie-Louise

Weer een heerlijke culinaire verwennerij in een zeer gastvrije sfeer. Een goed wijnadvies gekregen bij de gerechten.

38. Gisteren hier heerlijk gegeten. Dit was pas echt een avondje uit! De hele avond lekker getafeld en genoten van de culinaire hoogtepunten en de gastvrijheid.

39. Wederom heerlijk gegeten! Hier wil je graag terugkomen. Altijd een warm ontvangst door de vriendelijke gastheren en gastvrouw. We komen zeker weer terug.

40. Het is niet wat op de aanbieding staat via sociaal deal, geen a la cart keuze je krijgt een aparte kaart.

41. Gisteren hier gegeten. Maaltijd was erg lekker en prachtig opgediend.
    En het bedienend personeel was super!
    Komen vast nog eens terug.

42. Erg lekker gegeten, de nieuwe chef is een goede aanwinst voor dit restaurant. Dit is meteen terug te zien in de kaart, smaakcombinaties, opmaak etc.

43. Stephanie

Iedere keer weer super goed, zowel het eten als de bediening.

44. Wij hebben erg goed gegeten. We hadden gekozen voor een 4 gangen menu en daarbij 'n heerlijke rode wijn.
    De sfeer was weer geweldig, super genoten van een heerlijke avond.

45. Angelique de Leeuw

Heerlijk gegeten en gedronken. Een culinaire verrassing met een top bediening! Kortom een aanrader voor de liefhebber van de verfijnde keuken.

Mvg. Angelique & Damir.

46. Anne Kee de Beer

Wij waren met een gezelschap van 8 personen en hebben heerlijk gegeten. Verrassende gerechten, lekkere wijn en goede bediening. We komen zeker weer terug!

47. Heerlijk gegeten in een gezellige sfeer met prettige bediening.

48. Gastvrij ontvangen. Hadden iemand met dieet wensen was geen enkel probleem. Werd goed meegedacht. Lekker gegeten, zeker genoeg en gezellig.

49. Joop Vroomen

Vriendelijke ontvangst. Erg lekkere gerechten die prachtig werden gepresenteerd. Zeer goed advies bij het kiezen van de wijnen. Prima prijs/kwaliteit-verhouding. Alles bij elkaar een echte aanrader.

50. p.heeffer

Geweldig lekker gegeten mooie wijnkaart super aardig personeel jammer van de stroomuitval had wel iets tegenover mogen staan bv. Kopje koffie gratis erg lang moeten wachten op het hoofdgerecht!

51. Gabriel de Bruin

Zoals gewoonlijk weer heerlijk gegeten!

52. adriaan 46963 punten

Henri Brouwers is na zijn Indonesische avontuur neergestreken bij de L’Orangerie. Hij is een ervaren chef, van vaste waarde voor het nationale kookteam en heeft een pure kookstijl. Helaas geen lunch mogelijkheden maar je bent welkom vanaf vier uur. Geboekt voor een vroeg diner op zondag. Inrichting was redelijk basic en deed denken aan een bruin café. Wel waren de ronde tafels waren keurig met linnen ingedekt, de rechthoekige met linnen lopertjes. De armstoelen zaten goed. We kregen een tafel aan het raam met uitzicht op de terrasjes van de Korte Heuvel, fijn.

We kozen het vier gangen chef-menu en vervingen het dessert voor een extra tussengerecht. Als aperitief een Franse Chardonnay 2015 van Pujol Izard die wat minder beviel. De amuse zag er modern uit. Cremeux van tomaat toefjes avocadocrème, borage cresse en krokantje van kerrie, een goede combinatie, lekker.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd door Rian Van Den Broek die we kennen van slijterij van Bilzen, leuk. Een Oostenrijkse Riesling Terrassen van het huis Huber, zuiver en fris met een toets van grapefruit. Chef Henri presenteerde zelf het eerste gerecht. Drie cilinders van huisgemaakte paté van eendenlever met gekonfijte ossenstaart gewikkeld in Serranoham waarbij vier structuren van appel. Een schijf gelei van appel met vleugje lange peper, twee quenelles frisse compote van appel met sjalot, een crumble van gedroogde appel en paaltjes van verse groene appel. Hele mooie smaken en een prima smaken combinatie. De frisse appelstructuren zorgde voor de koppeling naar de wijn die het gerecht iets verteerbaarder maakte. (9,4)

Over naar een Zuid-Afrikaanse rosé de Berry Bush gemaakt van Pinotage van het huis Bellingham. Ernaast de topper van de middag. Twee langzaam gegaarde coquilles bruin afgebakken en afgewerkt met zeste van kaffir lime wat voor een heerlijk aroma zorgde. Ernaast drie structuren van pompoen (zoet, fris en een bite) aan tafel afgewerkt met een schuimige Hollandaise op basis van kreeft. Ongecompliceerd lekker waarbij de wijn naadloos aansloot. (9,5)

Uit het paasmenu kwam de in zeewater gepocheerde tarbotfilet op een bedje van gegrilde groene asperges, ernaast een bitterbal van risotto, toefjes crème van peterselie met bloemkool en fris tomaatje, aan tafel afgewerkt met een sjalot vanille saus. De cuisson van de tarbot was top, de mooie pure smaken in het garnituur maakten de gang compleet. De vanille toets in de saus zorgde in mijn beleving wel voor een kleine hindernis voor de rijke Verdejo van het huis Piqueras. (9,4)

Voor bij het pièce was een bijzondere Bulgaarse wijn in Franse Bordeaux stijl geselecteerd, geconcentreerd maar toch fluweelzacht, heerlijk. Uit de keuken eendenborst filet van de Green Egg, ernaast het jasje (keurig uitgebakken kaantjes), een streep stamppot van lamsoren met hierin takjes zeekraal en onze eerste witte asperges. Aan tafel afgewerkt met saus op basis van Pedro Ximénez. De eend had een hele goede cuisson en was mooi hoog op smaak, de zoete toets van de saus combineerde prima, de heerlijke wijn was keurig in balans. (9,3)

Als afsluiter een krachtige Puro espresso met een drietal lekkere friandises om de laatste gaatjes te vullen.

Bediening was goed tot zeer goed verzorgd, goede uitleg bij wijn en spijs en een hele goede wijnselectie.

Prijs-kwaliteitverhouding vond ik zeer goed.

Kortom het was bourgondisch genieten van vakkundige bereidingen, ongecompliceerde gerechten van mooie ingrediënten met pure smaken, waarnaast keurig geselecteerde wijnen. Het was absoluut boven verwachting, dit is voor mij de nieuwe nummer één van centrum Tilburg die aansluiting vind bij mijn toppers van Tilburg, complimenten!

53. Heerlijk gegeten in een sfeervol restaurant. Enige minpuntje was de tafel waar we zaten. Teveel mensen die hun jassen uittrekken naast je tafel waar je zit te eten.
    Maar als we een volgende keer terugkomen, en dat is zeker de bedoeling dan vragen we een ander tafeltje.

54. Elles de Boer

Met volle aandacht genoten van de service, de heerlijke gerechten; ware smaaksensaties! Speciale verzoeken werd goed op in gespeeld.

55. Met 2 personen; een vriendin en ik hier gegeten. We hadden een 4 gangen keuzemenu (keuze uit 3 voor-3tussen-3hoofd en 3 nagerechten). Normaal gesproken kost dit menu €36 (wij hadden een bon). Als ik er €36 voor had moeten betalen had ik het zeker niet waard gevonden. Maar nu was het €25 voor ons en dat was prima.

Carpaccio, kalfswang, skrei en kaas.
    Carpaccio was van goede kwaliteit, mooi dikker gesneden en heerlijke balsamicoazijn, kalfswang zou ikzelf niet snel pakken maar was goed op smaak zelfs ietswat te veel, skrei mooi bereid, niet te rauw en niet te droog. Het eten was heerlijk mistte wel salade of suplement groentes wel kregen we frietjes en heerlijke appelcompot. De kazen waren heerlijk/goed geselecteerd. Moesten wel elke keer vragen of we aub wat mochten drinken maar al met al, Bediening was heel goed, vooral de wat jongere jongen en meisje! De eigenaar/gastheer was nogal uit de hoogte, naast ons zat een wat ouder stel (ook met een bon) en je zag duidelijk het verschil qua omgang.

Tip: ga niet naar het toilet want dat is een afknapper. Krap, oud, kapot.
    Ik zou er niet snel terug gaan omdat het toch iets te prijzig is/er zijn leukere restaurants/beetje vergane glorie.

56. Jos Vingerhoets

Weer heerlijk en gezellig gegeten.

57. Michel Verhoeven

Een heerlijke avond met een fantastische maaltijd en goede sfeer! Aanrader!

58. Het eten was perfect, alleen liet het lang op zich wachten.
    We hadden gereserveerd om 18.30 uur en het voorgerecht kwam pas om 20.30 uur.
    En dat in het bijzijn van een kind, beetje jammer!

59. Michael Deelstra

Heerlijk 4 gangen valentijns verassingsdiner gehad.

60. M.J. Doomen

Heerlijk gegeten in een rustige ambiance. Vriendelijk personeel die je goed informeren.

61. C v d heuvel

We hebben heerlijk gegeten bij jullie. Personeel erg vriendelijk. We komen zeker nog een keer terug.

62. Rob de Bruin

Eten was wederom voortreffelijk. De wijn was duidelijk minder. Alleen mijn vrouw drinkt wijn en dan vraag je een glas. Normaal krijg je dan een keuze tussen verschillende druivensoorten. In dit geval niet. Mijn vrouw kreeg een glas wijn en deze was niet lekker. Zonder probleem kreeg mijn vrouw een andere wijn, alleen weer zonder keuze. Deze wijn was iets beter. Toch een minpunt bij verder een heerlijke avond

63. Reeds de tweede maal dit restaurant bezocht. Zeer fijne keuken, prijs-kwaliteit en service meer dan ok. Een absolute aanrader. Ook zeer kindvriendelijk.

64. Jerry van der made

Super gegeten en de sfeer is heel ontspannen!

65. Ad van Loon

Fantastische sfeer, fijne "warme" bediening. Eten en drinken; werkelijk; TOP! Mooie prijs/ kwaliteit verhouding!

66. Lisanne Smit

Afgelopen vrijdag 8 december hier gegeten met een groep collega's. Was erg gezellig en lekker eten. Zeker een aanrader. Goede bediening, je komt niets te kort.

67. MHE Staps

Goed van kwaliteit, goede bediening en redelijke prijs/kwaliteit verhouding. Gewoon een top avond. Zeker voor herhaling vat baar.

68. D. van Berckel

Had gereserveerd om 17.30 Uur. Werd aan een achteraftafeltje gezet. Na een vraag voor een tafeltje aan het raam werd meegedeeld (op een zeer zakelijke toon)dat er maar 4 tafeltjes bij de ramen waren. Of deze gereserveerd waren werd niet gezegd. Toen we om 20.00 Uur weg gingen waren twee van de 4 tafels niet gebruikt.

69. Zanggroep Broekhoven 1

Wij hebben 19 november ons 25 jarig bestaan van de Zanggroep gevierd, dit wilde wij doen met een heerlijk etentje.
    En dat is ons gelukt, samen hebben we mooi keuze menu uit gezocht voor ieder wat wils.
    We hebben in de achterkamer gezeten heel huiselijk. We werden vriendelijk ontvangen en vriendelijk bediend door het personeel. We hebben volop tijd gekregen om op ons gemak te kunnen eten.
    We komen zeker nog terug, heb ik van verschillende mensen van het koor gehoord.
    Hartelijk dank voor alles.
    Vriendelijke groeten, Francie.

70. C. Theeuwes

Super en heerlijk gegeten. Alles was kersvers.De sfeer was ongedwongen, zelfs huiselijk. De bediening was zeer vriendelijk. Heerlijk en op ons gemak gegeten.

71. William en Marion

T was heerlijk, sfeervol, je kreeg de tijd en een vriendelijk woord ... we gaan zeker nog eens terug

72. Heerlijk, echt lekker eten, mooi opgemaakte borden, fijne en galante bediening.
    Interieur ietwat gedateerd.

73. Peter Liebregts

Elk bezoek zijn we verzekerd van echte, gemeende vriendelijkheid! Timing is perfect en vooral: de gerechten zijn heerlijk! Tot over een paar weken.

74. Floor Staps

Heel erg lekker gegeten. Niet te grote porties maar wel genoeg. Een keer wat anders dan een eet cafe, exclusiever eten en goed betaalbaar. Er wordt wel snel achter elkaar geserveerd waardoor je al na 1,5 uur op de stoep staat. Zeker wel voor herhaling vatbaar.

75. Nico Bartels

Lekker gegeten. Lekkerste kalfszwezerik ooit. Ook de vegetarische maaltijd van mijn vrouw viel in de smaak. Voor de grote porties kun je elders beter terecht, maar voor de smaak en de sfeer is dit een prima keuze.

76. Heerlijk gegeten! Laatste avond van een weekendje uit. Online gereserveerd. Ontvangst was zeer hartelijk en beleefd. Wij gingen voor het 4 gangen diner. Als starter kregen wij een muze van gevogelte, heerlijk zacht van smaak. Daarna een extraatje besteld, iberico ham om herinneringen op te halen, heerlijk. Verder gegaan met de bekende carpaccio, rucola, kaassnippers en mangosausje. Vervolgens een gambasalade verrassend en met passie bereidt. Gekeken hoe men het er vanaf bracht bij het tegelijktijdig uitserveren een kogelbiefstuk medium en well done. Heerlijk bruin aan de buitenzijde en rose aan de binnenzijde of well gegaard en voorgesneden op uiteraard warme borden. Beetje saai misschien maar puur voor het testje. Hier is service wat het zou moeten zijn in ieder restaurant, vriendelijk maar niet overdreven en humor wanneer dit kan, op tijd uitserveren, creatief in de bedrijfsvoering om het restaurant een gezellige bezetting met gasten te geven, eenvoudig te reserveren evt. Online, aandacht voor de klant, keurig netjes en er is te merken dat het hier voor de werknemer ook prettig werken is door het enthousiasme wat het team (incl. De eigenaar) uitstraalt. Complimenten voor de werkgever die dit team heeft samengesteld. Decor: ambiance prima, met smaak aangekleed, functioneel, oog voor detail, hygiënisch, met de nodige flair van een fransman die zelfs bedrijfs info deelt. Hier kom ik graag nog eens terug. Verdiende pluim van een kritische levensgenieter.

77. Van de Pas

Mooie zaak met 2 vriendelijke eigenaren, maar een hark van een ober die plat weigert een kannetje kraanwater voor bij de wijn te halen.

De eigenaar zette dat recht, was vriendelijk en charmant.

Het eten was mooi en lekker en niet eens zo duur. L’Orangerie is echt een aanrader. Zonder die ene ober dan...

78. Erik Doemar

Goed eten en goede bediening!

79. Eva van Dijk

Erg lekker gegeten en de sfeer van het huiskamergevoel daadwerkelijk geproefd! Wel werd er, naar mijn mening, tussendoor te weinig gevraagd of we nog wat wilden drinken.

80. Kees van ham

Geweldige avond gehad. Erg goede bediening, prima sfeer en hebben heerlijk gegeten. Begonnen met oesters en cava, daarna prima en smaakvolle gerechten en mooie bijpassende wijnen. Al met al een top avond.

81. Christel van de Zilver

Heerlijke avond gehad, lekker eten in een sfeervolle ambiance.

82. fam. van den Bersselaar

Bediening prima.
    Wel lang moeten wachten op alles; zelfs op de menukaart.
    Was terrasplaats afgesproken, bleek echter niet mogelijk.

83. Fijne gezellige avond gehad en heel lekker gegeten.
    Vriendelijke en kundige bediening

84. Wim Krielaart

Bij Orangerie kun je voor een goede prijs lekker eten. De sfeer is gemoedelijk en de bediening top

85. Voor ons de eerste keer om hier te eten, een kadootje van goede kenissen, een heel hartelijk welkom en vervolgens heerlijk in de watten gelegd met eten en aandacht, kortom voor herhaling vatbaar.

86. Kermis 2017 en dus even eten bij ons favoriete restaurant LÓrangerie. Het is er druk hetgeen niet verwonderlijk is aangezien het restaurant midden in het centrum ligt dus ook dicht bij de kermis. We gaan voor het 4-gangen kermismenu (keuze). En wat zie je dan: ondanks de grote drukte is er voldoende personeel, is er geen lange wachttijd en zijn de gerechten weer van een prima kwaliteit. We zitten gezellig voor het raam en konden de passerende kermisganger goed volgen hetgeen altijd wel leuk is om te zien. Neen, het is daar altijd thuiskomen en dat zullen we ook blijven doen. Persoonlijke aanspraak, vriendelijk personeel, alles klopte weer (zoals altijd).

87. Laurens van Keulen

Erg goed gegeten. sfeer, bediening en locatie waren top. Eten is in verhouding met de prijs.

88. Vandaag gegeten bij de L'Orangerie. Leuke avond gehad en lekker gegeten.

89. Laatst gaan eten met een Social Deal bon. Een uitstekend moment om dit restaurant te proberen. Echter, is dit enorm tegengevallen. Erg slechte en ongeïnteresseerde bediening. Blijkbaar worden mensen die komen eten met een Social Deal bon anders behandeld en niet als gasten gezien; kaart werd niet uitgelegd (aan de andere tafels wel, die de normale prijs betaalden), werd niet gevraagd hoe we de biefstuk gebakken wilden hebben en werden we weggekeken omdat zij graag naar huis wilden (het was 21.45u). Daarnaast is het ook een sfeerloze tent waar het hysterische behang op je af komt. Geen aanrader en zal zeker niet meer terugkomen. Hebben het concept van Social Deal denk ik niet begrepen want daar kun je werken aan klantenbinding.

90. Een avondje uit, gestart met een etentje bij L'Orangerie. Eerste indruk was leuke sfeer. Bediening was niet erg vlot, we moesten lang wachten op wat we besteld hadden. Vlees was taai en de groenten lauw en slap, er zat geen beet meer in.

Opmerkingen over de kwaliteit van het eten werden niet erg op prijs gesteld. Jammer, weinig waar voor je geld. 92 euro voor een lauwe slappe hap.

91. De avond begon prima door een hartelijke ontvangst, mijn vriend en ik waren blij verrast door de sfeer en ruimte. Maar naarmate de avond vorderde werd ons enthousiasme aardig getemperd, helaas. Voor een kleine 80 euro samen viel het eten tegen; carpaccio was gewoontjes, droge, taaie stukken vlees in de stoofpot (??), lauwe groenten (en een kleine portie) met wat frietjes. Nagerecht waren een paar stukjes zachte Franse kaas, waarbij ik de combinatie met mosterd niet begreep. Vervolgens hebben we een dik half uur op onze rekening mogen wachten. De bediening verliep chaotisch, bij de tafels om ons heen verliep het al helemaal niet soepel. Jammer maar helaas, een dure avond en niet voor herhaling vatbaar. Er valt nog e.e.a. te verbeteren!

92. Tineke van Es

Met 14 personen gegeten. Het eten vond ik prima, hoewel ik het voorgerecht duur vond in verhouding met wat er op mijn bord lag.
    De bediening was aardig, maar vreselijk chaotisch.

93. Zijn met de pasen heerlijk uit eten geweest bij L'Orangerie.

Verse voorjaarsgroenten, mooie asperges en leuke presentatie.

Bediening erg attent.

Al met al een leuke aanrader voor een avondje uit eten.

94. We zijn net terug van een avond l'Orangerie die wat teleurstellend verlopen is. Wel hebben we op het laatst veel gelachen maar dit kwam vooral omdat er veel dingen tegen vielen en ook niet goed gingen. We hebben waarschijnlijk ook wel niet de goede week uitgekozen (restaurantweek) maar we hebben 4 uur gedaan over ons van alles wat menu (4 gangen), wat dus niet vlot liep en ondanks dat we geen grote eters zijn hadden we alle vier nog aardig wat trek. Al met al voor ons een negatieve ervaring.

95. men. 12743 punten

Niks mis mee, echt een top tent.

Gezellig, gemoedelijk, rust, geen stress, lekker, alles was oke.

En 1 liter ijswater gratis.

Ben tijdens het hele weekend Tilburg geen betere tegen gekomen.

96. Dinsdag weer bij de L'Orangerie gegeten.. En als zo vaak weer lekker gegeten, goede bediening en goede prijs.

Ik kom hier zeker nog vaker!

97. Dit blijft mijn favoriete restaurant; lekker eten, heel prettige sfeer, vriendelijk personeel, ook als het druk is blijft de akoestiek prima. Paar weken geleden de opening van het wildseizoen gevierd met een speciaal menu, heerlijk.

98. Heerlijk gegeten bij de Orangerie in Tilburg.

Lekker 2 uur over een 3 gangenmenu. Voortreffelijk gepresenteerd en nette bediening.

99. Prettig personeel en mooie gerechten op het menu.

Prijs en kwaliteit is hier prima in orde.

100. We hadden gereserveerd en verteld dat het voor een verjaardag was. Bij het ijs zouden ze vuurwerk doen. Maar eerst de andere gerechten.
    Voorgerechten waren goed. Stokbrood taai. Kruidenboter veel te hard. Helaas, geen goed begin.

Hoofdgerechten vielen tegen. Vier mensen kozen het duurste hoofdgerecht vlees. Biefstuk van de Haas € 26,95.
    Helaas geen verschil tussen medium/rare en medium. Ook niet echt mals. Bijlage waren maar heel gewoontjes.
    Prijs/kwaliteitverhouding was slecht. Duur en geen goede kwaliteit. De varkenshaas van iemand anders was ook niet mals.

Het nagerecht. Toch nog maar even herinnerd aan de vuurpijl.

Helaas kwam het ijs van de jarige zonder vuurpijl en ons toetje zonder slagroom. De vuurpijl werd nagebracht in een apart glaasje (!). Zo ook de slagroom. Het was toch zo feestelijk als het ijs met vuurpijl was gekomen.

Al met al een matige avond. Bediening deed goed zijn best, maar het kwam allemaal niet uit de verf.

Volgende pagina