L'Orangerie in Tilburg

De gezelligste huiskamer van de Korte Heuvel

Tivoligarage, Heuvelpoort of Emmapassage

Bus halte Heuvelring

L'Orangerie is een typisch Tilburgs restaurant. Wij, Jan & Marc en ons team, bieden u een culinair avondje uit in een gemoedelijke Brabantse sfeer waar de gast echt centraal staat! Wij zijn er voor groepen, stelletjes en gezinnen. Iedereen is welkom! Lekker laagdrempelig qua prijs en toch op goed niveau dineren! Van à la carte en seizoensgebonden specialiteiten, tot een 3, 4 of 5 gangen menu door u samengesteld! Gewoon lekker vers en lokaal. Eet smakelijk!

4. Betalen pin Visa Master Card

1390207603 65
1467320663 59
1502372053 80

1. C v d heuvel

We hebben heerlijk gegeten bij jullie. Personeel erg vriendelijk. We komen zeker nog een keer terug.

2. Rob de Bruin

Eten was wederom voortreffelijk. De wijn was duidelijk minder. Alleen mijn vrouw drinkt wijn en dan vraag je een glas. Normaal krijg je dan een keuze tussen verschillende druivensoorten. In dit geval niet. Mijn vrouw kreeg een glas wijn en deze was niet lekker. Zonder probleem kreeg mijn vrouw een andere wijn, alleen weer zonder keuze. Deze wijn was iets beter. Toch een minpunt bij verder een heerlijke avond

3. Reeds de tweede maal dit restaurant bezocht. Zeer fijne keuken, prijs-kwaliteit en service meer dan ok. Een absolute aanrader. Ook zeer kindvriendelijk.

4. Jerry van der made

Super gegeten en de sfeer is heel ontspannen!

5. Ad van Loon

Fantastische sfeer, fijne "warme" bediening. Eten en drinken; werkelijk; TOP! Mooie prijs/ kwaliteit verhouding!

6. Lisanne Smit

Afgelopen vrijdag 8 december hier gegeten met een groep collega's. Was erg gezellig en lekker eten. Zeker een aanrader. Goede bediening, je komt niets te kort.

7. MHE Staps

Goed van kwaliteit, goede bediening en redelijke prijs/kwaliteit verhouding. Gewoon een top avond. Zeker voor herhaling vat baar.

8. D. van Berckel

Had gereserveerd om 17.30 Uur. Werd aan een achteraftafeltje gezet. Na een vraag voor een tafeltje aan het raam werd meegedeeld (op een zeer zakelijke toon)dat er maar 4 tafeltjes bij de ramen waren. Of deze gereserveerd waren werd niet gezegd. Toen we om 20.00 Uur weg gingen waren twee van de 4 tafels niet gebruikt.

9. Zanggroep Broekhoven 1

Wij hebben 19 november ons 25 jarig bestaan van de Zanggroep gevierd, dit wilde wij doen met een heerlijk etentje.
    En dat is ons gelukt, samen hebben we mooi keuze menu uit gezocht voor ieder wat wils.
    We hebben in de achterkamer gezeten heel huiselijk. We werden vriendelijk ontvangen en vriendelijk bediend door het personeel. We hebben volop tijd gekregen om op ons gemak te kunnen eten.
    We komen zeker nog terug, heb ik van verschillende mensen van het koor gehoord.
    Hartelijk dank voor alles.
    Vriendelijke groeten, Francie.

10. C. Theeuwes

Super en heerlijk gegeten. Alles was kersvers.De sfeer was ongedwongen, zelfs huiselijk. De bediening was zeer vriendelijk. Heerlijk en op ons gemak gegeten.

11. William en Marion

T was heerlijk, sfeervol, je kreeg de tijd en een vriendelijk woord ... we gaan zeker nog eens terug

12. Heerlijk, echt lekker eten, mooi opgemaakte borden, fijne en galante bediening.
    Interieur ietwat gedateerd.

13. Peter Liebregts

Elk bezoek zijn we verzekerd van echte, gemeende vriendelijkheid! Timing is perfect en vooral: de gerechten zijn heerlijk! Tot over een paar weken.

14. Floor Staps

Heel erg lekker gegeten. Niet te grote porties maar wel genoeg. Een keer wat anders dan een eet cafe, exclusiever eten en goed betaalbaar. Er wordt wel snel achter elkaar geserveerd waardoor je al na 1,5 uur op de stoep staat. Zeker wel voor herhaling vatbaar.

15. Nico Bartels

Lekker gegeten. Lekkerste kalfszwezerik ooit. Ook de vegetarische maaltijd van mijn vrouw viel in de smaak. Voor de grote porties kun je elders beter terecht, maar voor de smaak en de sfeer is dit een prima keuze.

16. Heerlijk gegeten! Laatste avond van een weekendje uit. Online gereserveerd. Ontvangst was zeer hartelijk en beleefd. Wij gingen voor het 4 gangen diner. Als starter kregen wij een muze van gevogelte, heerlijk zacht van smaak. Daarna een extraatje besteld, iberico ham om herinneringen op te halen, heerlijk. Verder gegaan met de bekende carpaccio, rucola, kaassnippers en mangosausje. Vervolgens een gambasalade verrassend en met passie bereidt. Gekeken hoe men het er vanaf bracht bij het tegelijktijdig uitserveren een kogelbiefstuk medium en well done. Heerlijk bruin aan de buitenzijde en rose aan de binnenzijde of well gegaard en voorgesneden op uiteraard warme borden. Beetje saai misschien maar puur voor het testje. Hier is service wat het zou moeten zijn in ieder restaurant, vriendelijk maar niet overdreven en humor wanneer dit kan, op tijd uitserveren, creatief in de bedrijfsvoering om het restaurant een gezellige bezetting met gasten te geven, eenvoudig te reserveren evt. Online, aandacht voor de klant, keurig netjes en er is te merken dat het hier voor de werknemer ook prettig werken is door het enthousiasme wat het team (incl. De eigenaar) uitstraalt. Complimenten voor de werkgever die dit team heeft samengesteld. Decor: ambiance prima, met smaak aangekleed, functioneel, oog voor detail, hygiënisch, met de nodige flair van een fransman die zelfs bedrijfs info deelt. Hier kom ik graag nog eens terug. Verdiende pluim van een kritische levensgenieter.

17. Van de Pas

Mooie zaak met 2 vriendelijke eigenaren, maar een hark van een ober die plat weigert een kannetje kraanwater voor bij de wijn te halen.

De eigenaar zette dat recht, was vriendelijk en charmant.

Het eten was mooi en lekker en niet eens zo duur. L’Orangerie is echt een aanrader. Zonder die ene ober dan...

18. Erik Doemar

Goed eten en goede bediening!

19. Eva van Dijk

Erg lekker gegeten en de sfeer van het huiskamergevoel daadwerkelijk geproefd! Wel werd er, naar mijn mening, tussendoor te weinig gevraagd of we nog wat wilden drinken.

20. Kees van ham

Geweldige avond gehad. Erg goede bediening, prima sfeer en hebben heerlijk gegeten. Begonnen met oesters en cava, daarna prima en smaakvolle gerechten en mooie bijpassende wijnen. Al met al een top avond.

21. Christel van de Zilver

Heerlijke avond gehad, lekker eten in een sfeervolle ambiance.

22. fam. van den Bersselaar

Bediening prima.
    Wel lang moeten wachten op alles; zelfs op de menukaart.
    Was terrasplaats afgesproken, bleek echter niet mogelijk.

23. Fijne gezellige avond gehad en heel lekker gegeten.
    Vriendelijke en kundige bediening

24. Wim Krielaart

Bij Orangerie kun je voor een goede prijs lekker eten. De sfeer is gemoedelijk en de bediening top

25. Voor ons de eerste keer om hier te eten, een kadootje van goede kenissen, een heel hartelijk welkom en vervolgens heerlijk in de watten gelegd met eten en aandacht, kortom voor herhaling vatbaar.

26. Kermis 2017 en dus even eten bij ons favoriete restaurant LÓrangerie. Het is er druk hetgeen niet verwonderlijk is aangezien het restaurant midden in het centrum ligt dus ook dicht bij de kermis. We gaan voor het 4-gangen kermismenu (keuze). En wat zie je dan: ondanks de grote drukte is er voldoende personeel, is er geen lange wachttijd en zijn de gerechten weer van een prima kwaliteit. We zitten gezellig voor het raam en konden de passerende kermisganger goed volgen hetgeen altijd wel leuk is om te zien. Neen, het is daar altijd thuiskomen en dat zullen we ook blijven doen. Persoonlijke aanspraak, vriendelijk personeel, alles klopte weer (zoals altijd).

27. Laurens van Keulen

Erg goed gegeten. sfeer, bediening en locatie waren top. Eten is in verhouding met de prijs.

28. Vandaag gegeten bij de L'Orangerie. Leuke avond gehad en lekker gegeten.

29. Laatst gaan eten met een Social Deal bon. Een uitstekend moment om dit restaurant te proberen. Echter, is dit enorm tegengevallen. Erg slechte en ongeïnteresseerde bediening. Blijkbaar worden mensen die komen eten met een Social Deal bon anders behandeld en niet als gasten gezien; kaart werd niet uitgelegd (aan de andere tafels wel, die de normale prijs betaalden), werd niet gevraagd hoe we de biefstuk gebakken wilden hebben en werden we weggekeken omdat zij graag naar huis wilden (het was 21.45u). Daarnaast is het ook een sfeerloze tent waar het hysterische behang op je af komt. Geen aanrader en zal zeker niet meer terugkomen. Hebben het concept van Social Deal denk ik niet begrepen want daar kun je werken aan klantenbinding.

30. Een avondje uit, gestart met een etentje bij L'Orangerie. Eerste indruk was leuke sfeer. Bediening was niet erg vlot, we moesten lang wachten op wat we besteld hadden. Vlees was taai en de groenten lauw en slap, er zat geen beet meer in.

Opmerkingen over de kwaliteit van het eten werden niet erg op prijs gesteld. Jammer, weinig waar voor je geld. 92 euro voor een lauwe slappe hap.

31. De avond begon prima door een hartelijke ontvangst, mijn vriend en ik waren blij verrast door de sfeer en ruimte. Maar naarmate de avond vorderde werd ons enthousiasme aardig getemperd, helaas. Voor een kleine 80 euro samen viel het eten tegen; carpaccio was gewoontjes, droge, taaie stukken vlees in de stoofpot (??), lauwe groenten (en een kleine portie) met wat frietjes. Nagerecht waren een paar stukjes zachte Franse kaas, waarbij ik de combinatie met mosterd niet begreep. Vervolgens hebben we een dik half uur op onze rekening mogen wachten. De bediening verliep chaotisch, bij de tafels om ons heen verliep het al helemaal niet soepel. Jammer maar helaas, een dure avond en niet voor herhaling vatbaar. Er valt nog e.e.a. te verbeteren!

32. Tineke van Es

Met 14 personen gegeten. Het eten vond ik prima, hoewel ik het voorgerecht duur vond in verhouding met wat er op mijn bord lag.
    De bediening was aardig, maar vreselijk chaotisch.

33. Zijn met de pasen heerlijk uit eten geweest bij L'Orangerie.

Verse voorjaarsgroenten, mooie asperges en leuke presentatie.

Bediening erg attent.

Al met al een leuke aanrader voor een avondje uit eten.

34. We zijn net terug van een avond l'Orangerie die wat teleurstellend verlopen is. Wel hebben we op het laatst veel gelachen maar dit kwam vooral omdat er veel dingen tegen vielen en ook niet goed gingen. We hebben waarschijnlijk ook wel niet de goede week uitgekozen (restaurantweek) maar we hebben 4 uur gedaan over ons van alles wat menu (4 gangen), wat dus niet vlot liep en ondanks dat we geen grote eters zijn hadden we alle vier nog aardig wat trek. Al met al voor ons een negatieve ervaring.

35. men. 10215 punten

Niks mis mee, echt een top tent.

Gezellig, gemoedelijk, rust, geen stress, lekker, alles was oke.

En 1 liter ijswater gratis.

Ben tijdens het hele weekend Tilburg geen betere tegen gekomen.

36. Dinsdag weer bij de L'Orangerie gegeten.. En als zo vaak weer lekker gegeten, goede bediening en goede prijs.

Ik kom hier zeker nog vaker!

37. Dit blijft mijn favoriete restaurant; lekker eten, heel prettige sfeer, vriendelijk personeel, ook als het druk is blijft de akoestiek prima. Paar weken geleden de opening van het wildseizoen gevierd met een speciaal menu, heerlijk.

38. Heerlijk gegeten bij de Orangerie in Tilburg.

Lekker 2 uur over een 3 gangenmenu. Voortreffelijk gepresenteerd en nette bediening.

39. Prettig personeel en mooie gerechten op het menu.

Prijs en kwaliteit is hier prima in orde.

40. We hadden gereserveerd en verteld dat het voor een verjaardag was. Bij het ijs zouden ze vuurwerk doen. Maar eerst de andere gerechten.
    Voorgerechten waren goed. Stokbrood taai. Kruidenboter veel te hard. Helaas, geen goed begin.

Hoofdgerechten vielen tegen. Vier mensen kozen het duurste hoofdgerecht vlees. Biefstuk van de Haas € 26,95.
    Helaas geen verschil tussen medium/rare en medium. Ook niet echt mals. Bijlage waren maar heel gewoontjes.
    Prijs/kwaliteitverhouding was slecht. Duur en geen goede kwaliteit. De varkenshaas van iemand anders was ook niet mals.

Het nagerecht. Toch nog maar even herinnerd aan de vuurpijl.

Helaas kwam het ijs van de jarige zonder vuurpijl en ons toetje zonder slagroom. De vuurpijl werd nagebracht in een apart glaasje (!). Zo ook de slagroom. Het was toch zo feestelijk als het ijs met vuurpijl was gekomen.

Al met al een matige avond. Bediening deed goed zijn best, maar het kwam allemaal niet uit de verf.

41. Wij kwamen op een best laat tijdstip binnen wandelen op een vrijdag avond in Brasserie Restaurant L'orangerie nadat ons de zeer vriendelijke bediening ons een plekje toegewezen had en ons van een drankje voorzien heeft. Hebben wij de keuze gemaakt om voor het Menu L'orangerie te gaan. Wat overigens P/Q verhouding ons ook zeer aansprak, drie gangen menu met biefstuk van het scharrelrund en een heerlijke Terrine met asperges en rauwe ham (21:50).

Het dessert was ook echt om te smullen.

Ik heb zelden op zo een laat tijdstip zo lekker en gezeelig gegeten voor mij gewoon dikke verdiende 10! Bedankt nogmaals voor de gezellige avond.

42. Edwin,Nicolien,Esther,Guy

Tijdens een drukke zaterdag konden we zonder te reserveren terecht bij de L'Orangerie. Er waren helaas op dat moment geen tafels beschikbaar, maar we zijn netjes aan de bar ontvangen waar we lekker de goede wijn geproeft hebben.

Binnen een half uur was er een tafel achterin vrijgemaakt en konden we gaan zitten. De menukaart was overzichtelijk en het staat goed omschreven. Het menu is gevarieerd genoeg en specifieke wensen konden we zo doorgeven.

De service en de obers waren uiterst attent en kwamen zelf met ideeën. De prijsstelling viel ons ook mee en als je met een paar mensen uit eten gaat dan moet je een gezellige avond hebben of dit nu 25 euro of 50 euro pp kost, moet niet uitmaken. Qua inrichting was het een tikje aan de moderne kant voor een brasserie maar ze gaan in ieder geval met de tijd mee. De andere voorzieningen zoals het toilet maak je zelden zo schoon en netjes mee.

Zeker voor iedereen een aanrader. Wel even reserveren van te voren.

43. Ik ben hier al meerdere malen geweest en heb uitsluitend goede ervaringen. Prima eten, vriendelijke bediening.

44. Nee, hier ga ik nooit meer naar toe. Ik was uitgenodigd voor een etentje en had vantevoren de prijskaart gecheckt. Toen dacht ik nog .... 'ziet er goed uit', 'voor die prijs zal het wel goed zijn'.
    Helaas pindakaas. De serveerster wist niet waar ze het over had bij vragen over het eten. De kok stond ons weg te kijken op het eind van de avond. Het eten zelf was, vond ikzelf goed maar de prijs kwaliteit liet zeer te wensen over. Veel te duur voor die kwaliteit.

Hier zal je me nooit meer zien.

45. Middenin het centrum van Tilburg vonden we dit charmante restaurantje met lekker, niet al te chiq eten.
    Ik kan niet zeggen dat ik ooit ergens zo'n vriendelijke en goede bediening heb meegemaakt. Eigenaar Marcel lijkt er zijn levenswerk van te maken de klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn en ook de andere jongens hebben gastvrij zijn in de vingers.
    Erg bijzonder en zeker een aanrader!

46. Heb hier op de verjaardag van mijn vriendin gegeten,een dag om nooit meer te vergeten.Heb in jaren niet zo slecht gegeten als hier,het vlees was niet goed gebakken,de groente waren gewoon oud en verlept,en na een klacht hierover werd er gezegd dat dat de manier van koken was,en er niets mis mee was.Het was gewoon ZEER TRIEST!!!!!

47. Al meerdere keren heerlijk gegeten. Goede kaart, keuzemenu's hebben goede prijs/kwaliteit verhouding en ook de bediening verstaat zijn vak, aanrader!

48. Bediening is slecht en ongeinteresseerd. Verder hadden wij 2 uitsmijters besteld (je zou denken dat het veilig is) dit waren de slechte ooit. Alles droop van het vet en het brood was oud!. Toen wij de ober hiermee confronteerde kon hij zich vinden in onze stelling maar aangezien de keuken van mening was dat alles zo hoorde te zijn ... was hiermee de kous af. 1 afrader dus!

1,3
  49. Service is een onbekend begrip. Onbegrijpelijk dat klanten hier terugkomen.

50. L'orangerie was vroeger een exclusief restaurant, maar heeft nu de kaart voor een groter publiek toegankelijk gemaakt. De kwaliteit is echter nog steeds van een hoog niveau. Heerlijk surprisemenu (vis) gegeten met een lekkere pinot blanc huiswijn. Ambiance en interieur is uitermate geschikt voor een lang avondje uit eten. Eigenaar is gastheer pur sang, vriendelijk, kundig en heeft goed in de gaten wat je van de avond verwacht (romantisch/ zakelijk of culinair). Tip: tijdig reserveren!