L'Olivo in Tilburg

1519578864 79
1542080691 80
1620837087 75
1632088001 75

1. Fantastisch eten, heerlijke ambiance. Wachttijden lopen wel eens op maar daar wordt dan ook wat tegenover gesteld. Ook de wijn is wat aan de prijs. De enige echte Italiaan in Tilburg.

2. Marianne

Goede bediening. Lekker menu. Heerlijke wijn. Toppie

3. Marc 46 punten

Erg lekker gegeten met twee top wijnen erbij. Aangename verrassing

4. Nicole Pieters

Eten was heerlijk. Maar de prijs/kwantiteit verhouding was er totaal niet. De wachttijd tussen de gerechten was véél te lang. En de kleding van de bediening was ver uit de tijd. Ik zal er in ieder geval nooit meer terug gaan.

5. Marcel Dassen

Diverse keren gegeten, binnen en buiten. Ik zeg: “niets meer aan doen”, top!!! Alles is goed, ambiance, bediening, wijnkeuze van de bediening, kwaliteit eten. Vind de wijnen echter net iets te duur...

6. Heerlijk gegeten. Kwaliteit op het bord, professionele bediening, gastvrijheid, ambiance top!

7. 3x om kaart verzocht via email. Geen enkele reactie. Apart.

8. Goede bediening en gastvrij ontvangst. De hele avond heerlijk buiten gezeten. Lekkere gerechten. De wijnsuggesties daar was ik minder enthousiast over. Ik vond die niet goed passen bij de betreffende gerechten. Minpunt: zand in mijn mosselen!

9. Een heerlijke avond gehad met vriendelijke bediening en goed eten , in een woord : prima!!

10. Cariene Westerburgen

Bijzonder lekker gegeten. Prima kwaliteit -prijsverhouding. Spimante duur per glas, beetje jammer. Erg gezellig zitten.
    Een ding om over na te denken is misschien toch 1 menukaart per tafel, eenvoudig. Uitgeprint vanuit de computer bijvoorbeeld. Hoeft niet fancy te zijn, maar sommige mensen kunnen niet zo snel kiezen tijdens de opsomming en zijn dan in de gelegenheid het nog even na te lezen nadat de gastvrouw het heeft uitgelegd.
    Komen graag terug.

11. Faam Hulstein.

Heerlijk genoten. Top wijnen die perfect bij de gerechten aansluiten. Hele vriendelijke nette bediening. Eten was top. Ook voor het oog. We gaan er zeker weer terug na toe.

12. Beste lezer,

Wat een schandalige service, wat een smerig eten werkelijk. Sorry om dit zo te moeten zeggen.

Het restaurant is één grote aanfluiting.

1. De bediening was ongeïnteresseerd, niet behulpzaam, niet correct;
    2. De tafel waar wij (groep van 4 personen) aan zaten stond de hele avond te wankelen. De bediening zonder blikken of blozen "leg er maar servet onder", of woorden van gelijke strekking;
    3. De wijnen zijn (zoals in een eerdere reactie over de top geprijsd);
    4. Borden waren slordig opgemaakt.
    5. (sligro?!) Desserts leken rechtstreeks uit de vriezer te komen, bevroren dessert inclusief bevroren borden;

13. Wat een super onvriendelijk en niet sympathiek personeel, reden om nooit meer terug te gaan!!

14. Knape & kuiters

Super bediening, lekker eten en top sfeer 👍🏼

15. Frans Beerens (Beerens Hospitality Consult)

Een gevoel van welkom zijn is absoluut aanwezig. Een voortreffelijke keuken. Aandacht voor het product. Toch een paar kritische noten: Geen menukaart, wel een goede aanbeveling. Maar ingeval dit toch Italiaanse gerechten zijn duurt het wat langer voor het ingedaald is en wordt en toch een suprise. De huiswijnen zijn prima, je krijgt wel de gedachte dat het uit een vat wordt getapt. Flessen zonder etiket maar bekend als "chenetfles" . Opzich zelf is dit toch jammer met een prijs van 29 euro per fles. Dit alles wil niet zeggen dat we genoten hebben.

16. Top restaurant! Heerlijk gegeten vanavond. Zeer flexibele keuken en fijn personeel. Thanks voor de fijne avond.

17. Afgelopen anderhalf jaar verschillende keren hier heerlijk gegeten. Verhouding prijs/kwaliteit is prima. Bediening professioneel, maar ook vriendelijk. Is ons favoriete restaurant geworden!

18. Ine

19. Inge

20. Marion Kruitbosch

22. Afgelopen vrijdag bij L'Olivo gegeten, zoals vaker. Blijft genieten.

Weinig zaken in Nederland waar je zo 'Italiaans' kunt eten. Leuk dat L'Olivo deze stijl hanteert, het voelt heel puur. Daarnaast is het thema wijn ook tot een volgend niveau getild. Een waanzinnige, Italiaans gekleurde kaart waar ook de tradiotionele of internationale wijnliefhebber niet in overgeslagen wordt. Daarnaast was ik ook nog eens zeer gecharmeerd van de mogelijkheid om tal van unieke wijnen per glas te kunnen nuttigen (zeker als je, net als ik, met de auto bent!). Daarbij is het vermelden overigens waard dat je de last van het kiezen zonder meer kunt uitbesteden aan de bediening.

Heerlijk genoten!

23. Marcel van Look

Vaste klant bij L'Olivo! Iedere keer weer top. Geweldige gerechten en bediening. De wijnkaart is werkelijk zeer bijzonder. Het leuke is dat L'Olivo niet met een menu kaart werkt, naast natuurlijk een aantal standaard gerechten zijn de rest bijzondere dag verse gerechten. Laat je verrassen door de keuken!
    Echt een aanrader!

24. We hebben recent hier gegeten! Wat een fantastisch restaurant.
    Alles klopte, zowel hun gastvrijheid, de sfeer als de gerechten. Er wordt gewerkt met pure, eerlijke producten en de presentatie is top. De wijnen zijn voortreffelijk. Al met al, wij hebben een geweldige avond gehad en we komen zeker terug!!

25. Hier op een zondagavond wezen eten en het was echt geweldig. Het personeel was gastvrij en het eten was super lekker. Ze werken niet met vaste kaart, maar hebben elke keer een aantal gerechten die ze aan tafel op komen noemen en waar je vervolgens uit kunt kiezen. Als je iets niet lust is dit geen probleem. Daarnaast zit je nog eens erg gezellig en komen ze de Parmezaanse kaas vers boven je bord raspen.

Eén van de beste restaurantervaringen ooit.

26. We gingen met 6 personen eten op het terras. Bediening is vriendelijk en heeft kennis van zaken. Goed wijnadvies. Eten is lekker met veel verschillende smaken. Het eten is puur. Zeker een aanrader voor avondvullend programma.

27. 21 okt 2011 gegeten. Eten was fantastisch. Rode huiswijn idem, erg apart. Alles is niet goedkoop, maar het geld waard voor het gebodene. Alleen de bediening liet meerdere steken vallen. Met 4 bezette tafeltjes toch in staat zijn om meerdere klanten af en toe te laten wachten vind ik best knap. De klapper was toen we de koffie met grappa bestelden. De ober kwam nog keurig vragen of we de koffie wel nu wilden of later, waarschijnlijk omdat onze wijnen nog niet op waren. Maar toen we 'nu' hadden geantwoord ging de ober 10 minuten praten met een paar oude stamgasten. Daarbij compleet de rest van de gasten negerend. Na 10 minuten heb ik de ober bij zijn stamgasten opgezocht, zijn gesprek onderbroken en gezegd dat we de koffie maar lieten voor wat het was. Naderhand kwam hij niet begrijpend naar mij. Met een vage smoes dat één van ons tenslotte naar de WC was en dat het hem daarom beter leek even te wachten. Maar het WC-bezoek was welgeteld anderhalve minuut geweest. Tja, als je dan verzaakt in je dienstverlening wees er dan gewoon eerlijk over.

28. In kader restaurantweek hier op 1 oktober gegeten. Bij binnenkomst leuke en gezellige sfeer. Goed vol, zowel binnen als buiten, maar ja wat wil je op de warmste 1 oktoberdag ooit.
    We konden uit twee menu's kiezen. Gestart met Schotse zalm met Italiaanse antiboise en basilicummayonaise. Tongstrelend, geweldige combinatie ! Hoofdgerecht of tongscharfilet gevuld met scampiemousse of brasato van runder- en kalfssucade. Toch maar eens uit de comfortzone voor het laatste gekozen. Ook erg goed. Zoals het hoort, zeer zacht en rijk van smaak. Van mijn tafelgenoten begreep ik dat de tongscharfilet ook tongstrelend was. Nagerecht was, ondanks dat wij geen nagerechtmensen zijn, overheerlijk in de vorm van een trio van Italiaanse "dolci". Zeker de Tiramisu was uitstekend. Met het heerlijke wijnarrangement en vriendelijk personeel een topavond. Met recht een Italiaanse trattoria die wij zeker willen aanbevelen. Wij kennen alleen de prijs in kader van restaurantweek dus kunnen eigenlijk weinig zeggen over de prijskwaliteitverhouding. Wel moet gezegd dat dankzij de meerdere korfjes brood vooraf (we hadden erg veel trek) het eten qua hoeveelheid voldoende was. Zonder dat, kan het mogelijk als net te weinig worden ervaren.

29. Wij hebben hier nu al een aantal keer gegeten en ik moet zeggen dat de presentatie van zowel het eten als de bediening in orde is. Het eten is over het algemeen genoemd erg lekker, wellicht een klein beetje aan de dure kant.
    We hebben het hier altijd erg naar ons zin!

30. Ben best wat gewend maar dit is een echte Topper wat betreft sfeer eten en drinken en de meer dan behulpzame en vriendelijke bediening ga zo verder.

31. Fantastisch eten, super bediening (met humor en een lach!), oog voor de wens van de klant, en prachtige inrichting! Een 10!

32. Tijdens restaurant week geweest. Matige bediening: een paar keer moeten vragen waar onze drankjes bleven en dan toch duurde het nog lang. Het eten was aardig, maar de prijs/kwaliteit verhouding is verkeerd. (oa huiswijn die 5 keer meer kost dan bij Henri Bloem). Gemiste kans om zichzelf te promoten tijdens restaurant week.

5,5
  33. En hoe zit dat met dat extra bedrag aan fooi (in ons geval 14,78 euro) dat zonder overleg met de klant aan de creditcardbetaling wordt toegevoegd? Staat dat ergens in de kleine lettertjes op de menukaart of de leveringsvoorwaarden?

5,5
  34. Wij (drie personen) hebben in dit restaurant méér dan voortreffelijk gegeten en gedronken.

Bediening was vriendelijk en ervaren. De dagkaart naast de standaard menukaart is echt fantastisch.

Ambiance voortreffelijk.

35. Daniëlle

Om 20 uur waren we binnen, om 21.30 kwam pas het voorgerecht, hoewel er slechts 8 tafels bezet waren. Tijdens het wachten kregen we een amuse en brood met kruidenboter. Helaas was het boterschaaltje slecht schoongemaakt.

Ik moet bekennen dat het voorgerecht wel 't wachten waard was! Mooi opgemaakt en een fantastische sensatie aan smaak.

Na 22 uur kwam het hoofdgerecht en dat was een teleurstelling. Overduidelijk te lang in de oven gestaan, een velletje op de saus, de vis was taai. Het was ook erg fantasieloos aan opmaak en smaak.

Helaas werd een opmerking over de taaie vis niet op prijs gesteld. De bediening was traag en onvriendelijk.

Mijn man is zelf chef-kok, dus wij hebben wel een kritische blik.

;-), maar voor ons is het niet voor herhaling vatbaar.

5,7
  36. Onze ervaring is meer dan goed te noemen. Perfecte bediening, geweldig eten, goeie sfeer, interieur gemoedelijk. Eigenlijk in een woord samen te vatten, zeer goed.
    Wat ons betreft, en de mensen die we hier mee naar toe hebben genomen, perfect!

37. Wat een geweldige keuken, alles vers en heerlijk! Geen standaard kaart, maar een geweldig samengesteld menu. Iedere keer als wij hier komen, proberen we iets anders te kiezen en telkens is het een positieve ervaring!

Het is een absulute aan te raden ervaring, geweldig eten in een prachtige omgeving met geweldige bediening.

38. Vorig jaar zijn we hier geweest met een vervelende ervaring. Na die verbouwing toch maar eens opnieuw proberen, dachten we.

Het restaurant ziet er gezellig uit. Zowel van binnen als van buiten.

Het eten is er helaas niet op vooruit gegaan, ofwel nog steeds muf. De bediening is matig en bovendien hoorden we een scheldpartij tussen de eigenaar en een personeelslid.

Kortom nog steeds geen aanrader.

1,5
  39. Ik was samen met mijn vrouw aanwezig het duurde even voordat we het voorgerecht kregen, dat was best wel te consumeren maar de gerechten waren erg zout, volgens mij was dit met opzet want we kregen vrijwel meteen de wijnkaart bij het eten

2,3
  40. Will Spapens

Verrassende presentatie van de gerechten. Goede vriendelijke bediening. Ik snap de slechte vorige recensie niet, volgens mij zijn ze bij de Febo geweest en hebben de recensie verkeerd geplaast. Restaurant Trattoria l'olivo bedankt voor de gezellige avond en het voortreffelijke eten.

41. Jan Fransen

Helaas, na een jaar geleden er voor het laatst geweest te zijn is er niets veranderd, wat een slechte kwaliteit van service/chagerijn! lang wachten in een lege tent! en dan nog met z'n 2en 120 euro moeten aftikken voor smakeloos en muf eten, helft van het menu was niet beschikbaar... de nieuwe "michelin 2008 aanbevelings sticker" hebben ze volgens mij ergens op de kop getikt want ik kan mij hier niks bij voorstellen! Kortom voorlopig niet meer l'olivo voor ons!

1,8
  42. jarno de graaf

mensen ik denk dat isabel hierboven nooit of heel weinig in italie is geweest want dit restaurant komt het dichtste bij de noord italiaanse keuken van de restaurants die ik ken!! ik heb zelf 4 jaar op italie gereden en heb er al van alles gegeten van bij mensen thuis tot in dure restaurants in toscane of napoli.
    ik geef olivo een dikke tien en blijf er met veel plezier heen gaan. ik zou zeggen laat je mening niet over 1 bezoek gaan en ga nog eens terug.
    meneer ravenstein ga zo door!!

jarno

43. Op zaterdag 22 oktober, een warme dag voor de tijd van het jaar ben ik hier gaan eten samen met mijn man.
    Twee woorden om dit restaurant te omschrijven; amateuristisch en onvriendelijk.
    Mijn man en ik werden kort af door de bediening behandeld en kregen naast het raam een tafeltje voor twee aangewezen.
    Na ongeveer een kwartier wachten kwam er een jong broekie van de bediening vragen wat mevrouw en meneer wenste te drinken.
    We kozen een niet al te goedkope wijn (€56,80)uit en kregen die pas na 10 minuten gepresenteerd samen met de menu kaart.
    Mijn man en ik waren er al snel uit en kozen voor het dag menu, dat er veel belovend uit zag. Na ongeveer een dikke 50 minuten kregen wij pas ons voorgerecht voorgeschoteld (liever gezegt gegooit want iemand van de bediening liet de soep over de tafel vallen. Na een paar mompelende verontschuldigingen kregen we een nieuw tafeltje en een nieuw voorgerecht.
    Om een lang verhaal kort te maken wat betreft de kwaliteit van het eten; alles wat er op de kaart staat kan niet waar worden gemaakt. De smaken van alle gerechten is of te flauw of te zout en de gerechten hebben over het algemeen een erg muffe smaak.

De prijs kwaliteit verhouding klopt totaal niet en de uitstraling (van binnen) is zeer ongezellig en het interieur geeft een armmoedige uitstraling. Het enige mooie aan het pand is de voorgevel maar nadat je de deur binnen bent gestapt vervagen al je verwachtingen.

Hier eten is weg gegooit geld, de bediening is onvriendelijk en het eten is ver beneden de maat!
    Meneer Ravenstein (eigenaar van restaurant l'olivo) zoek een andere baan want u bakt er letterlijk niets van (staat zelf ook in de keuken)samen met uw zeer amateuristische bediening!

1,3
  44. We hebben erg lekker gegeten, alleen het personeel kan wat beter