Hofstede De Blaak in Tilburg

32 positieve stemmen1 negatieve stem

voldoende parkeergelegenheid

Lijn 4 vanaf het centraal station.

• Buffet: € 19,95

1426199887 92
1462059650 90
1497919413 88
1519435271 71

1. We hebben er even op moeten wachten maar dat zijn we inmiddels gewend wanneer we meerdere agenda's op elkaar af moet stemmen. Binnen zijn ze weer een stap verder met het redesign. De donker blauwe vloerbedekking is vervangen door een laminaatvloer met blank eiken visgraat motief, mooi. In de laatste fase, rond de zomer, zullen de stoelen worden vervangen.

We werden begeleid naar de tafel in de erker, prima. We kozen onze vier favoriete gerechten uit het exclusief menu. Als aperitief, vanwege valentijn, een rosé champagne van Louis Casters die uitstekend beviel. In een weckpot, op een bedje van smeulend hooi, gevulde eitjes. Het ei was aangemaakt met gemarineerde paddenstoelen en afgedekt met een lobbige hollandaise met frisse toets, dat lepelde prima weg.

Op een oesterschelp een crème van oester afgedekt met schuim van yoghurt met dashi, afgewerkt met een crumble van nori en dotjes gel van duindoornbes, erg lekker.

Het laatste hapje was een dun tarteletje gevuld met kalfsrendang afgewerkt met structuren van zoete aardappel. Een smaakbommetje met mooie toets van citroengras. De champagne werd hierdoor nog iets lekkerder, prima.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd, Riesling Grand Cru Sommerberg 2018 van Schoffit uit de Alsace gemaakt in verfijnde fris droge stijl met aangename mineraliteit. Ernaast een hele mooie presentatie in een diep rond wit bord. Als basis een delicate crème van eendenlever afgedekt met een schijf zoetzuur gemarineerde pompoen en sap van passievrucht. Erop een delicate tartaar van langoustine met dotjes crème van pompoen en toefjes gel van passievrucht met oranjebloesem. Het aroma van de passievrucht kwam je te gemoed, in de mond verfijnde smaken die keurig in balans waren, met een hoofdrol voor de heerlijke langoustine. De wijn sloot keurig aan. (9,25)

Verder met Albariño uit de Rias Baixas van Granbazan, bloemig aroma, in de mond verfijnde zuren met subtiele ziltigheid. Op het bord, een hollandaise aangemaakt met een vleugje steranijs, waarin twee gegrilde coquilles met stukken gerookte paling, ertussen schorseneer met groene kruiden en krokantjes van schorseneer. Keurige bereidingen met pure luxe smaken die prima combineerden, genieten. (9)

Uit Lodi een hele dikke Viognier 2017 van Gnarly Head. Op een bord met brede gouden rand een bruingebakken zeebaarsfilet op een bedje van artisjok in rodewijnsaus, erop stukjes gemarineerde cipollini ui afgedekt met een plak pata negra ham. Wederom blije gezichten aan tafel, de wijn werd naast deze volle smaken wat frisser. (8,75)

Voor bij het pièce een luxe witte bourgogne 2016 van Thomas Morey, heerlijk. De chef presenteerde zelf zijn gerecht. Op een prachtig bord een dubbel dikke op de graat gegaarde tarbotfilet subtiel gekruid met lavas, in een hartige saus van kippenvleugels, erop structuren van aardpeer met paaltjes van wintertruffel. Ongecompliceerd lekker met een hoofdrol voor de heerlijke tarbot die mocht zwemmen in een luxe chardonnay, feestje! (9)

Als afsluiter een krachtige espresso met een drietal lekkere friandises.

Bediening was, ondanks dat het deze middag erg druk was, zoals gewend uitstekend verzorgd met Brabantse gezelligheid.

Samengevat was het een hele geslaagde middag. Gerechten waarin de luxe ingrediënten centraal stonden, waarnaast een keurige wijnselectie. Dit in een hele fijne gezellige ambiance, bedankt!

24 vorige recensies
  2. Heerlijk gegeten in De Blaak. Sterkwaliteit, maar dan voor een zeer acceptabele prijs. En dat geldt ook voor de wijnen. Vriendelijk personeel. Zo hoort uiteten te zijn. Wij komen zeker terug!

3. Monique Westerburgen

Een feestje…
    Gisterenavond met vrienden het viergangen Blaakboerderij -menu gegeten. Van de verrassende amuses tot en met de koffie was de avond een feestje. Prachtige gerechten, creatieve presentatie, mooie ingrediënten, alles gepresenteerd op schitterende borden en dat alles tegen een meer dan schappelijke prijs.
    Kortom: een heerlijke avond en een aanrader.

4. Echt een goed restaurant, alleen de aankleding op tarras, niet leuk kunnen ze veel meer van maken. Hoef niet eens duur tezijn. Voor advies kunnen ze me mailen.

Eén vorige recensie
  5. Op 25 juli a la carte gegeten bij de hofstede.
    Mooie entourage, tafels lekker buiten gedekt, verleidelijke gerechten op kaart.
    Al bij al is de prijs kwaliteit verhouding volledig zoek bij dit bedrijf.
    Een voorgerecht van 22 euro....nou dat moet wat worden toch!
    Enorm bord waar 1 gamba op lag in een zure dressing met wat groente. 2 happen en het was op. Voor een gerecht van dit caliber verwacht je toch smaak van vis!
    Nou, het smaakte zuur.
    De rog (hoofdgerecht) was een stukje lekkere vis van 6 bij 10 cm. Kosten 32.50....
    Bord was mooi opgemaakt maar dat vult geen maag. Niets erbij, geen frietjes/sla. Erg kaal.
    Toetje en amuses waren top. Net als de aangeklede koffie.
    Ik was uitgenodigd en hoefde niet zelf af te rekenen. Anders had ik me echt bekocht gevoeld.

6. Alles was echt goed, ik zou alleen het tarras veel gezelliger maken. Ga vast terug.

De nieuwste recensie
  7. Perfect gegeten, heerlijk buiten kunnen zitten en een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding. Alleen 1 puntje aftrek voor de volledig kale buxussen. Deze hadden wel weggehaald kunnen worden. Maar ja als dat het enige puntje is dan hebben we niets te klagen. Bedankt voor een gezellige avond.

8. Marleen vd Berg

Wat hebben we een ontzettend lekkere bijzondere lunch genoten. Wat een ongekende smaken en mooie gerechten. Alles super mooi opgediend. Ik heb voor het eerst oesters op. Zo bijzonder bereid. Wat waren deze heerlijk zeg. Het was heerlijk weer. Fijn in de tuin kunnen zitten. Alles was met zorg en liefde bereid dat proefde je. Ga zo door.

9. Roman Kuzmiak

Hofstade de Blaak - We hebben nog nooit zo slecht gegeten... (primitieve keuken, banale recepten, zeer "creatief" met kruiden, geen respect voor de foodstandarden, zeer wienig verstand van regionale gerechten, niks bijzonders...)

Ik sluit af met een woord: geen echte AANRADER...

10. Peter van luijt

Zaterdagavond 10 december. We kregen het slechtste plaatsje van het hele restaurant achter in een hoekje op 60 cm afstand van een luidruchtige groep van 11 mensen. De gerechten waren niet slecht, maar gezien de reviews had ik er meer van verwacht. Zeker als je voor een 4 gangen menu ( 31.50) als extra supplement voor zalm en 50 gram hertfillet nog 12,50 extra betaalt.
    De bediening was niet op het niveau wat je van een dergelijk restaurant verwacht. Hier valt in gastheerschap nog veel te leren.
    Al met al een teleurstelling voor ons.

11. P.A. Damme

Wij hebben een bijzonder prettige middag gehad en heerlijk gegeten.

12. José Zebregs

Steeds opnieuw verrassend! Zeker de moeite waard. Onvoorstelbare prijs voor kwaliteit. Kunnen veel restaurants iets van leren. TOP!!

13. Cas Pikaar

14. Cas Pikaar

Hofstede de blaak blijft mijn absolute favoriet als je kijkend naar de prijs/kwailiteit verhouding. Dit is bijna té goed. 3 gangen menu voor €26.50 5 gangen menu voor €39.50 met de keuze tussen vis of vlees. Mocht je willen gaan voor iets meer en uitgebreider dineren kies je voor het verrassingsmenu. 5 gangen eet je voor €55, maar dan heb je ook écht wat. Dit is als het ware een wandeling door de kaart. Alle smaken kloppen, Angelo weet wat hij doet. Dat is de reden waarom ik hier minstens 2 maal per maand kom, op hoog niveau eten voor een toegankelijke prijs. Top!

15. A.F. Staps Waalwijk

Prima eten en drinken. Sfeervol, gezellig. Aanrader. Was er al eerder, lijkt wel of het beter geworden is. Niet voor niets laatst een prijs gewonnen. Terecht!!

16. Jacqueline

Als je het niet erg vind om vlak bij het toilet te zitten moet je naar de Hofstede gaan. Dan kun je bijhouden wie naar en van het toilet afkomt. Zeer gemiste kans.

17. Jop

18. Inge

19. Heerlijk gegeten en gedronken. Prachtige presentatie. Cuisson van de vis was niet helemaal oké, maar acceptabel zeker gezien de kwaliteit van het geheel.

Prijs/kwaliteit verhouding was erg goed. Bediening prima.

We komen zeker terug.

20. Wij komen hier regelmatig eten en worden keer op keer verrast! Wat een top restaurant, zowel met hun gastvrijheid als de gerechten! De presentatie en de smaakexplosies van de gerechten zijn overweldigend en de wijnen zijn super.
    Voor ons alleen iedere keer alleen maar een topbeleving! Ga zo door.

21. Noud en Annette Game

Prettige ontvangst in de jachtkamer. Pracht ambiance en toch gemoedelijk. We genoten een vele gangen tellend hapjesmenu. Het een al fraaier ogend dan het andere en wat het uitstraalde voldeed geheel aan de verwachtingen. Smaakexplosies en zachte subtiele tonen in een zeer afwisselend geheel. Goede passende wijnen en een gezellige "vineuze" babbel met de sommelier en Mark is uiteraard een uitstekend gastheer met kennis van zaken. Top! Een absolute aanrader! Wij willen onze kinderen nog danken voor dit pracht geschenk dat ze samen met Mark hebben "uitgewerkt".

22. We hadden wat te vieren en wilde dit graag met een etentje bezegelen.

De week daarvoor was er over de Hofstede de Blaak heel positief geschreven door “lekker” en was men bij Gault Millau gestegen van 13 naar 14 punten (vind ik overigens nog aan de lage kant). Na telefonisch contact was er nog net een plaatsje voor 2.

Bij binnenkomst werden we vriendelijk welkom geheten en naar een mooi plekje aan het raam begeleid.
    We wilden wel een glaasje om te proosten en Mark de sommelier adviseerde een glaasje Cava. Ik heb niet gezien wat het was maar deze was wel heerlijk fris en Mark gaf als info dat een Cava wat meer restsuiker heeft als champagne. De Cava smaakte prima.

De eerste amuse werd aangeboden. Een cake van basilicum met zalm, mierikswortel mayonaise en avuga caviaar.
    Het zachte en verse van de zalm met de cake was een hele leuke combinatie en een leuke start van smaken.

Hierna een crème van bloemkool met luchtige vadouvan, gepofte wilde rijst en mimolette. Wat een aparte smaken weet men toch te combineren.
    Lekker zacht, luchtig een beetje zurig met aparte kruiden .

Ook hier weer een amuse op hoog niveau. De bloemkoolblokjes en snipperbroccoli maakte het krokante in deze amuse. Ik zou zomaar een avond van alleen maar amuses van dit niveau willen proberen, een paar uur alleen maar van die heerlijke smaken is n.m.i. genieten.

We gingen maar weer voor het menu Hofstede de Blaak, wat ons de laatste jaren het best bevalt.
    De eerste keuze was een rundertartaar met piccalilly. Ook hierbij waren de totaliteit aan smaken prima. Heerlijke krokantjes (2) met daarnaast de zoetzure augurk met de piccalilly.

Als hoofdgerecht viel de keuze op fazant. Een wildsoort waar je fijn mee kunt combineren .
    Ook de keuken presteerde het om hier enkele heerlijke smaken op de bord te brengen.
    Ten eerste enkele prima gegaarde stukjes filet en daarnaast 2 bolletjes van gepureerde fazantenvleugel. Een Brabander zegt dan kei lekker.
    Daarbij heel smakelijke maiscrème, bloemkoolroosjes en spruitblaadjes.
    Dit keer werd daar prima gebakken frites bij geserveerd.

Als nagerecht ging mijn vrouw voor de karamel met gerookte amandel en passievrucht, het smaakte haar prima.

Ikzelf ga toch het liefst voor wat kazen dus ook ditmaal.
    Een stevig stukje geitenkaas en rochefort, daarnaast een zachte boerenkaas en een lekker stukje munster. Compleet gemaakt met lekkere garnituur zoals abrikoos en appelstroop.

Een lekker cappuccino met friandises maakte het af.

Bij het voorgerecht wilde ik eigenlijk rood maar Mark adviseerde een Riesling en ook nog uit het gebied waar ik elk jaar een wijnproeverij organiseer, namelijk de Pfalz. Een wijn van de Wilhelmushof. De Pfalz ligt boven en oostelijk van de Elzas.

Deze Riesling was een kabinett Feinherb. Dit wil zeggen dat de wijn iets zoeter is dan normaal. Dat is redelijk opmerkelijk aangezien de meeste riesling flinke zuren heeft. Deze Riesling smaakte dus prima bij de tartaar.

Bij het hoofdgerecht een Syrah Cabernet Sauvignon uit 2009 van het wijnhuis Domaine de Triennes. Heel donker rood, prima kruidig en een flinke nadronk, dus prima bij de fazant.

Bij het nagerecht wilde ik graag een LBV (Late Bottled vintage port is een mengeling van ports uit een enkel jaar. Ze rijpen tussen 4 en 6 jaar in eikenhouten vaten en worden dan gebotteld. Deze port was van het wijnhuis Quinta do noval met als druivenras Tinta De Borba, Touriga nacional 2006. Lekker hoor.

Naast Mark is er een 2e sommelier maar die was deze avond niet aanwezig. Mark zorgde voor een prima advies voor de wijnen en het personeel was vriendelijk en attent aanwezig.

Wederom een fijne avond, waar we zeker weer terugkomen. Met fooi € 85,00 is natuurlijk super met zo’n fijne keuken en zulke fijne wijnen.

7 vorige recensies
  23. Miloscar Tilburg

24. Om de carnaval die bezig is in het zuiden van het land te ontvluchten zijn we bij Hofstede de Blaak gaan eten.
    Als kleine samenvatting kan ik dit in 1 woord omschrijven : Geweldig !

Eten & Drinken, Sfeer, Service en Prijs / Kwaliteit zitten hier op een heel hoog niveau.

Toen we binnen kwamen werden netjes onze jassen aangenomen en zijn we naar onze tafel begeleid , eenmaal aangeschoven werd ons eigenlijk meteen de amuse van Chorizo voorgeschoven ( preciese ingredienten zijn me ontschoten ) , deze was ons meteen goed bevallen en bleek een mooi vooruitzicht voor de rest van de avond te zijn.

We hadden beide het Menu Hofstede de Blaak , we wouden ons laten verrassen dus bestelden we het als verrasingsmenu met als enige aantekening dat we als hoofdgerecht graag het vleesgerecht zouden willen.

Als voorgerecht kregen we de gemarineerde zalm met koriander crème, luchtige sushi, gambasalade en soja. Alle smaken pasten uitstekend bij elkaar maar wat ook heel belangrijk is ook afzonderlijk , de opmaak was een plaatje ( eigenlijk zonde om op te eten ).

Als tussengerecht kregen we de aardpeersoep met cannelloni van Sint-Jacobsmossel, zuurdesemtoast en bieslookolie , hierbij zaten ook nog mooie coquilles in verwerkt. Zoals bij veel recensies al omschreven kregen ook wij deze aan tafel ingeschonken wat toch net weer een aparte beleving is.

Het hoofdgerecht kregen wij zoals boven omschreven de vleesvariant van het menu dat was gebraden runderschouderhaas met aardappel, knolselderij, spinazie, ui en braadjus. Wat ons vooral opviel was de ontzettend goede bereiding van de runderschouderhaas die lekker rood en mals van binnen was. De overige gerechten die op het bord lagen waren ook van uitzonderlijke kwaliteit waar je ook de passie van de kok doorheen proefde.

Het dessert hadden we allebei , het zoete maar ook het hartige. Van de reacties van mijn eetpartner te horen was het zoete toetje erg lekker dit was karamelmousse met gezouten hazelnoot, Tonkaboon, koffieparfait en chocolade. Ikzelf had het hartige toetje de abondance met citroen marmelade, Livarot met compote van abrikoos en mosterd en roquefort met biet en aceto-balsamico. Normaal gesproken is roquefort niet mijn favoriete kaas maar door de biet eroverheen smaakte deze uitmuntend goed . De abondance met citroen marmelade stak er wat mij betreft qua smaak wel met kop en schouders bovenuit.

Helaas waren we beide met de auto dus hebben we geen gebruik kunnen maken van het wijnarrangement, in de toekomst gaat dit zeker goed komen aangezien we beide vol lof zijn over dit restaurant en hier in de toekomst zeker veel vaker zullen gaan eten !

25. Er viel wat te vieren dus reservering bij De Hofstede was snel gemaakt. Proeverijmenu en wijnarrangement , 2 Kir en espresso na maakte de avond tot een waar feest. Heerlijk onder de veranda gezeten zijn we perfect verwend door de Familie. Angelo maakte tussen de bedrijven door nog wat tijd om eea toe te lichten. Kwaliteit blijft onveranderd hoog, hier in de Blaak.

26. Carla 2091 punten

Het was weer zover, een aantal rubriekforummers zou elkaar weer eens treffen. Vier maar deze keer, allemaal vrouwen ook nog eens. In Tilburg, bij Hofstede de Blaak. Ik was er te vroeg en werd zeer vriendelijk ontvangen door de vrouwelijke bediening, die druk bezig was de tafels buiten in orde te maken. Helaas was het wel wat te fris om buiten te eten, wat jammer was, want het terras is er schitterend. Nadat we voltallig waren gingen we naar binnen, naar de Jachtkamer, waar we een mooie ronde tafel voor 4 bij het raam kregen. Een fijne tafel, want omdat we zo dicht bij het raam zaten was het er prettig licht.
    Tafelwater kwam, bruisend en een karaf, broodjes en een flesje wijn, een Waka Marlborough Sauvignon Blanc, die prettig is. Licht en dat is fijn bij een lunch waarna er nog gereden moet worden.
    Uiteraard hadden we zat te kletsen, dus de aandacht voor het eten was in ieder geval bij mij deze middag wat minder dan gewoonlijk. De andere drie dames wilden graag het Menu Hofstede de Blaak met één aanpassing in een dessert, ikzelf was lastiger vanmiddag en heb nogal zitten rommelen in het Proeverijmenu, maar gelukkig was alles - tegen een kleine meerprijs uiteraard - mogelijk. Heel fijn vind ik dat.
    We begonnen met het muizenvalletje. Erop iets anders dan de vorige keer. Nu een koekje met erop geitenkaas omwikkeld als het ware met een gelei van ‘Barigoule’ en erop een stukje krokante varkenshuid. Eerlijk gezegd vond ik het helemaal niet lekker. Het gaf een onprettig mondgevoel en ik vond de smaken van de kaas en de Barigoule niet bij elkaar passen en dat gelei-erige...nee, geen succes wat mij betreft.
    Een niet heel vriendelijke meneer kwam een amuse brengen. In een bakje garnaaltjes, crème van kerrie - mooi zacht van smaak - een sesamkoekje en wat amarant. Erop nog een minitoefje mayonaise met wat kerrie. Erg lekker vond ik dit hapje.

De voorgerechten kwamen, ik meen dat de kok - Angelo - ze zelf bracht. Heel vriendelijk liet hij ons gewoon doorpraten, tja dat heb je met dames nu eenmaal en lichtte toen kort de borden toe.
    Twee dames hadden de kalfstartaar met een gepocheerd scharrelei, boontjes, boeren kruimelkaas, truffelcrème en krokante panchetta en ik meen dat ze er wel tevreden over waren, hoewel aan het eind van de maaltijd bleek dat het grote hoeragevoel niet echt was komen bovendrijven, wat ik natuurlijk bijzonder jammer vind, omdat ik altijd zo enthousiast doe over de Hofstede. In ieder geval zag het bord er mooi uit. Ik vond het ook een grote portie trouwens.
    De andere dame had gekozen voor de zult van heekfilet met komkommer, mierikswortel, warm gerookte palingschuim en krokante aardappel en kreeg een langwerpig bord met daarop de genoemde ingrediënten met nog wat groentjes en cresjes. Erbij in een apart kommetje schuim van paling met aardappelkrokantjes. Zij was tevreden.
    Ikzelf had mijn voorgerecht gewisseld en kreeg de Noordzeekrabsalade met appel en limoen, gegrilde Sint-Jacobsmossel, eendenlever, zuurdesem, hazelnoot, zout en rucola. Een schitterend gerecht. Onderop de salade van de Noordzeekrab, erop een dun krokantje van zuurdesem. Daarop perfect gegrilde plakken coquille met wat rucola, weer een dun krokantje van zuurdesem wat is afgedekt met smeltende eendenlever met erop wat gehakte hazelnootjes en zeezoutkorrels. Erbij nog wat olie en crème van rucola om de boel te completeren. Een erg lekker gerecht vond ik dit. Mooie uitgesproken en bij elkaar passende smaken.
    De dames vervolgden eensgezind met de romige schaaldierensoep met Hollandse garnalen, dragonroom en zuurdesemtoast. Eerst kregen zij een bord met daarin garnaaltjes, wat kruiden, een toastje met erop room van dragon. De schaaldierensoep werd vervolgens door de bijzonder vriendelijke mevrouw ter plekke in het bord geschonken. Ik ben helemaal vergeten te vragen hoe ze de soep vonden trouwens, maar het bord zag er verder goed uit wat mij betreft.
    Ikzelf vervolgde met het tweede gerecht uit het Proeverijmenu. Ik had dat de vorige keer mogen ‘voorproeven’ en was er toen erg enthousiast over. Gegrilde Sint-Jacobsmossel met dashi, misocrème, lamsoor, frisse komkommer en mosseljus.
Met de doublure van de coquille had ik trouwens geen enkele moeite, ik heb er tenslotte zelf voor gekozen. Wederom vond ik dit een erg lekker gerecht en ik geloof dat Angelo me nog extra verwend heeft ook, want ik vond zelfs nog stukken kreeft onderin, heerlijk!
    En we babbelden maar voort en voort, toch wel heel luxe om zo lekker midden op de dag lekker te eten en te babbelen vind ik.
    De andere dames moesten even wachten, het Proeverijmenu is wat uitgebreider dan het Menu Hofstede de Blaak en ik kreeg nog een gerecht. Ook gewoon uit het menu. Tortellini van runderstaart met doperwten, Parmezaanse kaas, Serranoham en Madeirasaus. Een grote hoeveelheid runderstaart kreeg ik, mooi gesudderd. Erbij doperwten, een erg mooie madeirasaus, een krokantje van de kaas en erop een flinke plak Serranoham. Een mooi gerecht wederom, wel aan de machtige kant.
    Als hoofdgerecht had één van de dames (geloof ik, ik weet het niet meer precies) gekozen voor gegrild Duroc varkensfilet met notencrumble, sjalot citruscompote, knolselderij, rösti en kummeljus en zij kreeg flink wat plakken varkensvlees met alle genoemde ingrediënten voorgeschoteld. Ik meen dat ze er tevreden over was.
    De andere twee dames gingen voor gestoomde scholfilet met een peterselie/citroen korstje, quinoa, spinazie, mossel, pompoen en gerookte botersaus. Zij kregen een zeer kleurrijk bord met daarop alle genoemde onderdelen. Ook hier meende ik tevredenheid te bespeuren.
    Ikzelf had het hoofdgerecht gewisseld voor een voorgerecht van de kaart: Gebakken kalfszwezerik, met geglaceerde kalfswang, zwarte knoflook, krokante ratte aardappel, truffel room, sjalotten hachee en knolselderij. Een schitterend bord kreeg ik met uitstekende zwezerik, heerlijke kalfswang en alle andere genoemde onderdelen en ik geloof dat ook hier weer sprake is van extra verwennerij, want er lagen ook nog eens plakjes truffel op het gerecht. Heerlijk!
    Het werd natuurlijk later en later met al dat geklets, maar we waren inmiddels toe aan het dessert. Twee van de dames hadden gekozen voor het kaasgerechtje. Munsterkaas met peer, macadamianoten, appelstroop en zoet/zure ijspastille van bleekselderij. Deze keer gepresenteerd op een bord en niet in een kommetje en met appelstroop en een ijspastille ipv met aardappelschuim. Het zag er mooi uit en ik meende wederom tevredenheid te zien.
    De andere dame en ikzelf hadden het dessert gewisseld voor warm mangoschuim met mangocompote, passievrucht, witte chocolade, gekarameliseerd brioche en vanille-ijs. Ik had dat de vorige keer ook als dessertje en vond het toen erg lekker en dat vind ik nog steeds. Hoewel het na het geweld van de andere gerechten toch wel aan de machtige kant was, maar dat was natuurlijk ook gewoon mijn eigen schuld. Heerlijk fris en gewoon erg lekker.
    Koffie en thee namen we op het terras waarbij nog een lekkere friandise kwam en laat in de middag namen we afscheid van elkaar en van de Hofstede de Blaak, waar we weer een zeer genoeglijk samenzijn hadden gehad. Het is en blijft een fijn restaurant.

Eén vorige recensie
  27. Vandaag voor de tweede keer in 4 weken de business lunch. Deze keer snel en maar 2 gangen.
    Deze keer beter dan vorige keer. Het is er niet druk en dat is jammer voor de sfeer. 3 tafeltjes bezet.
    Wel originele gerechten met goede smaak, dus dat is goed. Bij betalen was de kelner aan de telefoon, niet zo netjes om 2 dingen tegelijk te doen.
    Huiswijn is goed.

28. Gisteren bij de Hofstede geweest om de verjaardag van mijn vriendin te vieren. In eerste instantie buiten op het terras gezeten, later naar binnen verhuisd omdat het wel fris werd, dit was geen enkel probleem.

We werden ontvangen met een heerlijke amuse. Op dat moment hadden we echter nog niet doorgegeven dat een van ons vegetarisch was, toen we dat alsnog melden, werden allebei de amuses teruggenomen en enkele minuten later hadden we nieuwe, waarvan één vegetarische. Perfecte service. De gerechten zijn origineel, uitermate lekker en de bediening geeft er goede uitleg bij. Het menu werd aangepast aan mijn vegetarische vriendin, en het bleef niet bij een simpele gevulde paprika, het waren culinaire hoogstandjes. Het eten wordt in een prettig tempo opgediend op goede temperatuur en op verwarmde borden. Niets dan lof over het eten, drinken en de service!

In oktober/november zijn ze bezig met een grote renovatie van onder andere de toiletten, maar ook het hele pand staat in de steigers. Dit doet wel iets af aan de sfeer, maar ze kunnen natuurlijk niet anders. De 'vaste' toiletten zijn gesloten en er is een mobiel toiletgebouw neergezet. Kritiekpuntje hierbij is dat om daar binnen te komen een klein trapje bedwongen moet worden, voor mindervaliden dus lastig (tot onmogelijk), maar ik weet niet zeker of er misschien gewoon een vast invalidentoilet open was.

We sloten de avond af met een heerlijk kopje thee met drie zelfgemaakte zoetigheden. Toen ik de rekening kreeg, was dat helemaal een verrassing. Ik wist al dat het viergangenmenu niet duur was (€ 28 p.p.), maar ook het drinken is zeer betaalbaar (€ 3,10 voor een glas wij, € 1,85 voor een glas bier), dus voor € 72 waren wij klaar voor een avonje heerlijk culinair genieten.

Wij komen hier zeer zeker terug! Chapeau!

29. Heerlijk zitten en lekker eten hier! Echt een aanrader in Tilburg.

Zoals al meerdere malen hier is geplaatst, de toiletten en dergelijke zijn wat achter tegenover de rest, maar echt een prima plek waar je voor een uitstekende prijs heerlijk kunt eten!

30. Eindelijk weer een goed restaurant in de Hofstede.

Het enige dat nog het verschil maakt tussen de BIB-Gourmand die ze hebben ontvangen en een ster is het pand wat in eigendom van de gemeente is en tegelijkertijd als buurthuis moet fungeren. De eetzalen zijn prima, maar de entree en het toilet zijn erg kaal.

31. Het is elke keer weer zo'n genoegen hier te eten. Ondanks de wat knullige aankleding en faciliteiten (wc's, garderobe etc) en de vaak wat verlegen ontvangst, is het 'the place' in Tilburg om culinair te genieten. De prijs/kwaliteit verhouding is grandioos en de wijnen die van de kaart (maar vaak ook buiten de kaart om) worden geschonken zijn erg goed. En alles wat op tafel komt is mooi en heerlijk!

32. Afgelopen zaterdag wederom heerlijk gegeten bij Hofstede De Blaak. Prijs-kwaliteitverhouding is hier optimaal. Niet voor niets hebben ze een BIB-Gourmand gekregen. Punt van kritiek is dat ze een gedeelte van de feestzaal hebben bijgetrokken bij het restaurant om meer gasten te kunnen plaatsen. De inrichting van deze feestzaal komt echter niet overeen met de rest van de entourage. Tip: reserveer in het restaurant gedeelte.

33. mitch

34. P.B

35. Zeer goed restaurant waar ik al meerdere keren ben geweest. Meestal kiezen we voor het Menu Hofstede de Blaak dat uit een drie- of viergangenmenu bestaat en een aantal keer per jaar wisselt.

De gerechten zijn erg goed: er worden verrassende en bijzondere combinaties gemaakt en de kok besteedt veel aandacht aan zijn gerechten en de presentatie daarvan. Vooraf krijgen alle bezoekers een heerlijke amuse van het restaurant.

De prijs/kwaliteitverhouding van het menu is erg goed (21,50 voor driegangen en 27 voor viergangen).

De Hofstede ligt op een mooie locatie en de (opgeleide) bediening zorgt voor een goede service.

Kortom: een zeer goed restaurant waar ik nog vaak zal komen.

36. Luc Doesburg

14/04 geluncht met relatie. Zeer verrassend, zeker na buiten het bord met 3 gangen voor 19 euro gezien te hebben.

Chapeau heren, wat u hier brengt is grote klasse, zeker voor deze prijzen. Met dank aan mijn gastheer!

Ik voeg dit toe aan mijn nog eens te bezoeken lijst! Zeeeeeeeeeer aanbevolen!