De Kleine Indo in Tilburg

De kleine indo is te bereiken via bus, alleen stopt die helaas een aantal straten van het restaurant vandaan.

Voor autos is er een grote, gratis parkeergelegenheid voor de deur.

Bezorgrestaurants in de buurt van De Kleine Indo

Ons Indonesisch restaurant heeft in april 2008 haar deuren geopend, met extra aandacht voor hygiëne en sfeer zijn we erin geslaagd een sfeervol restaurant neer te zetten waar u voor een eerlijke prijs gegarandeerd bent van een heerlijk diner.

Onze keuken gebruikt eeuwen oude recepten welke generatie op generatie zijn overgedragen. Wij bereiden onze gerechten met dagverse ingrediënten en stellen hygiëne in onze keuken & restaurant hoog in ons vaandel.

Wij bieden gerechten aan voor: Glutenvrij, Lekkere eters, Haastige eters, Vlees eters, Heet eters, Niet heet eters, Vegetariërs en Kinderen.

1253320940 94
1313762063 82
1319256711 83
1357719244 85
1374203187 84
1385192482 81

1. thea hoppener

goed gegeten in gezellige ambiance

2. Jan Leeggangers

Er hing een leuke sfeer toen ik hier ging eten met mijn vriend. De service was uitstekend en het eten was ook wel prima. Ik ben zelf een Indo en vond het eten prima maar niet excellent. Overall een leuke ervaring.

3. Meerdere keren geweest, maar de laatste paar keer steeds als slechter ervaren. De meest gangbare gerechten zijn vaak niet meer beschikbaar en matig van smaak. De sliertjes van de Tjendol waren oud en inmiddels hard geworden, de spekkoek was sponzig en warm.

Ook normaal bier was niet meer beschikbaar, waarna er voor een flinke meerprijs speciaal bier werd geserveerd. Rond 9uur begon de naastgelegen poolhal enorm harde dreun muziek te draaien wat de sfeer enorm verpest.

Al met al, aflopende zaak.

4. Lekker Indisch eten voor liefhebbers van de Indische keuken voor redelijke prijs, goede vlotte bediening zonder opdringerig te zijn, sfeervolle ambiance. Zeker voor herhaling(en)vatbaar.

5. Inge

6. Ad van de Rijt

Ik ben 24.05.2015 bij de Kleine Indo gaan eten. Een grote indo rijsttafel voor 2 personen. Geen witte rijst maar nasi goring. De helft van het rundvlees was niet eetbaar zo hard en tussen het varkensvlees zaten veel grote stukken vet. De nasi was niet lekker, leek wel enkele keren opgewarmd.

Ik heb deze opmerkingen doorgegeven aan de dame die zegt het eten te hebben bereid. Haar antwoord was dat zij alles vers gemaakt heeft en dat buikspek nu eenmaal veel vet heeft. Zij stond totaal niet open voor deze kritiek.

Voor mij was dit de laatste keer Kleine Indo.

7. Zeer slechte service in het restaurant. In anderhalf uur heb ik maar 1 drankje gehad. De mie was zeer flauw, hitte van de vis overheerste, het eten van mijn man smaakte naar zeepsop.
    Half uur moeten wachten eer dat de gerechten opgenomen werd. Uur moeten wachten zonder iets te eten op tafel en niet nog eens langskomen voor drankjes.
    We gingen weg en ze houdt van discussiëren nadat ik gezegd had dat ik kwart-Indonesisch ben en dat het eten zeer slecht was en dat nog wel op mijn verjaardag wat ze wisten.
    Ja zei ze ik ben al 40 jaar met een Indonesische man getrouwd en weet heus wel hoe ik het eten klaar moet maken.
    Ze bleef maar doorgaan, als mijn niet afgekapt had was ze blijven doorgaan.
    Dit was mijn eerste en laatste keer dat ik hier ben geweest

8. Paulien en Bert

Met een AH spaarkaart naar dit deelnemend restaurant gegaan. We mochten gewoon ons eigen 3 gangen menu samenstellen. Goed visgerecht. De aanduiding dat dit heet was bleek God zij dank terecht. Mooi pedis, net als de sambal goreng boontjes. Alle hoofd en bijgerechten goed klaargemaakt mooi geserveerd en zeer smakelijk. En dat in een restaurant waar moeilijk doen taboe is. De rekening wordt opgemaakt, inclusief drankjes. De AH kaart wordt in ontvangst genomen en de rekening door 2 gedeeld. Gewoon de helft van het totaal bedrag. We komen terug met of zonder kaart.

9. Partner wilde deze avond rustig aan doen en we hadden via Sweetdeal een voucher gekocht voor een rijsttafel voor twee personen voor de prijs van 17,-. Telefonisch reserveren was nog niet zo makkelijk dus besloten we er gewoon naartoe te gaan. Dit was gelukkig geen enkel probleem. We mochten zelf een tafel uitkiezen en dit werd er een aan het raam.
    Het restaurant is nog niet zo lang geopend, april 2008. We waren er nog niet eerder geweest daar we altijd naar het nu gesloten Bali gingen.
    Het restaurant is sfeervol ingericht met donker plafond, beige tegelvloer, donker houten tafels en stoelen. Aan de muurzijden zuilen met hierop bogen en een sfeervolle verlichting. De tafels zijn eenvoudig ingedekt met placemats en een brandende kaars. De stoelen zitten goed maar zijn niet speciaal ontworpen om erg lang te tafelen. Op de achtergrond een typisch Indonesische muziek, gezellig.

We bestellen een potje jasmijnthee als aperitief, we kregen een potje met een bloem erin. De thee smaakte na ruim tien minuten trekken nog steeds niet echt krachtig en was ook nog licht van kleur, jammer. Na een half uurtje werd de rijsttafel uitgeserveerd. In een bakje gado gado, lekker op smaak met de typische kruiden mix, de blokjes aardappel die erin zaten vond ik iets minder.
    In een vierkant bakje de groenten in zoet zuur (Atjar) waar wel wat meer komkommer inzat dan we gewend zijn, wel lekker overigens.
    In een schaaltje de krupuk, helaas niet uit eigen keuken en ook niet de emping die ik persoonlijk erg lekker vind.
    De rest van de rijsttafel wordt op een grote schaal uitgeserveerd, die op de kaars gestookte warmhoudplaat wordt geplaatst. Een flinke portie dampende Pandan rijst met ernaast Sambal Goreng boontjes, lekker knapperig en pikant gekruid.
    Een portie Semoor Daging (gestoofd rundvlees), lekker gekruid draadjesvlees vol van smaak waarbij de ketjap smaak wat minder dominant aanwezig is dan gewend.
    Frikadel Jagung, (mais koekjes) licht krokant en niet te vet met een redelijk subtiele smaak.
    Ayam Bali, pikante kip met kokos en limoen, voor mij het lekkerste gerecht van de tafel.
    Sambal Goreng Telor, (ei met pikante saus), de saus was lekker gekruid en mild pikant.
    Als laatst vinden we nog saté stokje met gegrilde kip die lekker gemarineerd was waarover smaakvolle pindasaus en knapperige ui gestrooid was. De portie was alles bij elkaar ruim voldoende en we konden afsluiten met een espresso waarbij een borreltje karamel likeur met vers geklopte slagroom gepresenteerd werd.

De bediening was correct en de prijs kwaliteit is met deze actie prima. Lekker voor als je eens wat andere smaken wilt proeven.

10. raymond

1 punt
  11. Prima gegeten hier met een voucher van sweetdeal.
    Grote rijsttafel kleine indo voor 2 personen ruim voldoende.
    Ik ben blij dat ik nog een 2e voucher heb zodat ik nog een keer lekker hier kan eten.

12. Op basis van een sweetdeal aanbieding (17 euro voor 2 personen rijsttafel) heerlijk gegeten, voor die prijs echt super eten! Veel eten, lekker eten en goede bediening. Vraag me alleen wel af waarom op een vrijdagavond het restaurant zo goed als helemaal leeg is?

13. Wij zijn echt vaste gasten bij Anneke en haar medewerkers. Het eten vinden we erg lekker en we hebben al veel van onze vrienden verblijd met een lekker etentje.

Wij hebben nog nooit gehad dat iemand het bij de Kleine Indo niet gezellig vond. De sfeer is ook erg gezellig (echt indonesisch).

Het personeel is erg netjes en altijd in voor een praatje.

Wij hopen dat ze nog lang in Tilburg blijven. Ga zo door en tot gauw.

14. Super! Komen hier zeer regelmatig; ons favoriete restaurantje! Gezellig, gemoedelijk en bovendien heerlijk eten! Authentieke, huisgemaakte Indische gerechten. Ben verslaafd aan hun Tjendol! Voor de echte Indonesische keuken moet je hier zijn!

15. Super heerlijke restaurant, goede bediening en voortreffelijk bereid, ik geef een 8,5

Mijn oom en ik waren helemaal verrast door de hete boontjes in combi met de babiketjap. Het is zeker om aan te raden.

Ga zo door en wij zeggen het voort!

16. Eric 9 punten

We hebben er gisterenavond gegeten. Waren afgegaan op de goede recensies. Het is zeker de moeite waard! Hebben heerlijk authentiek Indonesisch gegeten. De kaart is niet erg uitgebreid, maar daardoor zijn alle produkten vers. Super gewoon, doen we nog een keer. De rendang is een aanrader! Jammer dat ze weg gestopt zitten naast een biljartcentrum... Personeel en eigenares erg aardig.

17. Heerlijk, een heerlijk avondje eten samen met mijn vrouw. Vooral de sfeer is heerlijk warm.
    En de hete boontjes in combi met de babiketjap smaken verrukkelijk. Ook het dessert, wat je niet in elk Indonesische toko tegenkomt, was een zeer grote verrassing. Echt een aanrader.

18. Super heerlijk met de kids gegeten.

Had een rames jakarta en m'n kinderen een kinder menu waar ze heerlijk van hebben gegeten. Doen we zeker nog een keer, ga zo door.

Jammer van de locatie, ga in de stad zitten...

19. Door kennissen geattendeerd op "De kleine Indo" en er een bon voor gehad om eens daar te gaan eten.

Aangekomen zag het er zeker goed uit, goede sfeer en netjes.

Het eten was zeker goed! Wat gegeten?

Vooraf : Lemper / Stokbrood met Sate / Djagoen.

Hoofd : Pepesan / Semoor.

Na : Spekkoek dessert / Pisang Goreng dessert.

Helaas was er 1 minpuntje, deze was voor de pisang goreng die bij het dessert zat, die was net iets te hard en droog, waarschijnlijk iets te lang gebakken.

De bediening kon beter, spontaner, maar de dame die ons verzorgde was pas begonnen en had nog geen ervaring dus dat komt hopelijk wel goed.

Al met al goed en gezellig gegeten voor een redelijke prijs.

Aanrader! Wij komen zeker nog eens terug.

20. Het eten is gewoon super lekker!

De sfeer is alsof je in Indonesië bent.

En de sambal is mmmmm.

De smaak is naar wens en als cijfer geef ik een 8.

Echt een aanrader om daar te eten.

21. Het eten was echt heel erg lekker.

We misten wel een beetje persoonlijke aandacht.

Het was er absoluut niet druk en een beetje uitleg over de gerechten zou best wel gekund hebben.

Je geeft met een groep toch een behoorlijk bedrag uit, een keer vragen of alles naar wens is, is dan wel gepast. Alleen komen vragen of iemand nog iets wil drinken is dan wat magertjes.

Maar het blijft een aanrader om een keer echt Indisch te eten.

De locatie is wat vreemd, eenmaal binnen is het mooi ingericht en een prima sfeer.

22. Heb hier meerdere malen gegeten en eigenlijk altijd goed bevallen.

Het eten is gewoon goed en op z'n Indisch, dus lekker gekruid en ook lekker veel.

De bediening is redelijk goed, heb een paar keer meegemaakt dat er kennissen van de eigenaar aan het eten waren en daar werd zo veel aandacht aan besteed dat de andere gasten een beetje vergeten werden. Als je geholpen wordt zijn ze wel vriendelijk en behulpzaam.

De prijzen zijn normaal, niet duur en niet goedkoop.

23. Restaurant ziet er schoon & netjes uit. De bediening van sommige dames was goed. Met 6 personen geweest maar van 1 van ons was de sate nog rauw van binnen, we hebben er iets van gezegd maar werd niks mee gedaan. Niet voor herhaling vatbaar mede door het lange wachten en omdat wat er op het menukaart staat niet allemaal aanwezig was.

24. Afgelopen zaterdag hier erg lekker gegeten. Van binnen ziet het restaurant er erg gezellig en mooi uit. De ontvangst was goed en spontaan.

Het eten smaakte erg lekker en de rekening viel erg mee.

Wij komen zeker nog eens terug!

25. Wij zijn zeer tevreden, het eten is heerlijk. We zijn al vaak genoeg geweest om erover te kunnen oordelen en zelfs mijn kleinzoon Stevie vond het eten overheerlijk, groetjes.

26. Heb hier regelmatig gegeten. Echt authentiek Indisch eten en heel verfijnd. Gastvrij ontvangst en eten waar veel aandacht aan besteed is. Erg vers. Heb éénmaal afgehaald en daar was ik niet tevreden over. Kleine porties en erg duur.

27. Voor ons was De Kleine Indo een ontdekking, sfeervol en ruim interieur, gastvrije ontvangst en bediening, een ruime keus uit heerlijke Indische gerechten, kortom een restaurant om vaak te bezoeken. We hebben er al vele vrienden en kennissen mee naar toe genomen en ook van hen alleen maar positieve reacties gekregen.

Een regelrechte aanrader dus.

28. We hebben weer een nw restaurant gevonden waar we bij toeval achter kwamen. Toen hoorden we van de kleine Indo.
    Mooie site, spreekt aan, we hebben het menu bekeken, nou we hebben heerlijke maaltijden afgehaald. We hopen dat meer mensen dit restaurant gaan vinden, een toppertje.

29. Ik ben afgelopen zondag hier wezen eten met mijn vrouw en dochter, voor de eerste keer. Wij wisten niet dat er nog een Indisch restaurant in Tilburg was. De sfeer van 't restaurant gaf mij meteen een warm gevoel toen we binnen kwamen. Erg vlotte en spontane bediening en het eten was super! Echt Indonesisch, ik ben zelf Indo en de sambal goreng boontjes smaakte gewoon precies zoals mijn oma die vroeger maakte en ik ben 57.

1 woord voor dit restaurant : geweldig!
    Ik en mijn familie weten nu waar we terecht moeten in tilburg.

Selamat.

30. Ik (indo) wilde samen met mijn gezinnetje de authenieke keuken van de kleine Indo wel eens proberen. Nog voor we binnen waren werden we gewaarschuwd voor de kwaliteit van het eten. Benefit of the doubt gegeven,maar dat hadden we beter niet kunnen doen. Wij hebben gebruik gemaakt van de afhaalmogelijkheid, maar het eten was echt niet om over naar huis te schrijven! Terwijl we het eten thuis hebben genuttigd, sate was nog slechter dan menig sate uit het diepvriesvak van de supermarkt. Volgens mij is Lassie toverrijst nog beter dan de rijst die wij gegeten hebben. Dat je zo de Indonesische/Indische keuken kunt "verkrachten" is echt .. , laat staan restaurant waardig.

31. Paul Melis

Wij zijn inmiddels vaste klant geworden bij De Kleine Indo. De bediening is vriendelijk, netjes en vlot. Het eten is er authentiek, geraffineerd en erg, erg lekker. De Ikan Pepesan is een regelrechte aanrader. Wij zijn erg blij met dit Indonesische toprestaurant in Tilburg. Paul Melis.

32. We wilden graag Indonesisch eten, maar liever thuis, dat is een grote sof geworden.

De sate was karig en zonder saus. (zal wel Indonesisch zijn)

Het eten word in een plastic bakje gedaan om het eventueel op te warmen in de magnetron, dat was overigens wel hard nodig, meteen toen we thuis kwamen was al het eten al koud, niet aangenaam om zo te eten.

De porties zijn wel erg klein, zeker gezien de prijs die er voor betaald moet worden. Daar moeten ze nog veel van leren.

Ze kunnen beter geen afhaalprodukten aanbieden.

We hebben aangemeld dat we er de eerste keer waren, maar zijn zeker niet voor gelicht.

De mensen daar moeten nog veel leren over prijs en kwaliteit en ook kwantiteit voor afhalen.

Veel te duur en te weinig, zeker geen aanrader.

33. Ik heb 2 keer gegeten bij de Kleine Indo en is me twee keer zeer goed bevallen. Eindelijk is er een Indisch restaurant dat niet een 'Hollandse' rijsttafel serveert. De gerechten zijn authentiek en de saté (specialiteit, 6 soorten) supermals. En de bediening is vlot en vrolijk.

Begin juni voor de derde keer erheen.