De Burgerij in Tilburg

• do 10:00 - 00:00
  • vr 10:00 - 00:00
  • za 10:00 - 00:00
  • zo 10:00 - 00:00

Deze buste van Napoleon, gemaakt van gietijzer, vertegenwoordigt de Franse tijd. In 1809 kreeg Tilburg stadsrechten van Lodewijk Napoleon. Destijds heette het hier De Borgerie, ingeklemd tussen Nieuwland en Noordhoek. Op deze historie bouwen wij voort. Zo lagen vroeger in het naar De Borgerie vernoemde Burgerijpad Belgische kasseien. Wij spoorden ze op, vonden ze op een werf, en brachten ze terug naar waar ze thuishoren: in de cour van De Burgerij.

Zo bouwen we verder aan wat we beogen: een bourgondische trefplaats in hartje Tilburg. In onze brasserie en bij goed weer op het terras ben je welkom voor ontbijt, broodjes, exclusief gebak en een keur aan warme gerechten. Kom genieten, lunchen, borrelen, dineren. En mocht je willen blijven slapen? Dat kan ook, op basis van bed & breakfast.

Vergeet in de winkel vooral onze Franse delicatessen niet! Heerlijke terrines en rillettes, confit de canard, vissoepen uit Bretagne, kazen, hammen, onze Monin-siropen, wijnen, saucissons sec…

Wij kiezen voor géén doelgroep: van boerenkool tot kaviaar. Met de beste kaviaar en dagelijks verse stamppot op de kaart is dat letterlijk zo, maar ook figuurlijk: mensen met genoeg en met weinig geld moeten zich bij ons thuis voelen. Dus geen generatiekloof of sociaal onderscheid. En vooral geen poeha. Wel kaviaar, geen damast op tafel. Dat is het eigenlijk. We streven naar een sfeer die interessante ontmoetingen mogelijk maakt.

Welkom en geniet!

Bekijk onze menukaarten
Foto van De Burgerij in TilburgFoto van De Burgerij in TilburgFoto van De Burgerij in TilburgFoto van De Burgerij in TilburgFoto van De Burgerij in TilburgFoto van De Burgerij in TilburgFoto van De Burgerij in TilburgFoto van De Burgerij in Tilburg

Overnachten
Hotels in de buurt »