Cafe Karel in Tilburg

Meest dichtbij: parkeergarage Pieter Vreedeplein en parkeergarage Heuvelpoort in Tilburg Centrum.

Vanuit Tilburg centraal station met de stadsbus uitstappen bij halte Heuvelring (voor de Pathé).

ma lunch 10:00 - 17:00 diner 17:00 - 22:00

di lunch 10:00 - 17:00 diner 17:00 - 22:00

1323819101 40
1372089047 63
1420358994 30

1. Gisteren tapas gegeten met 9 personen. Ver van tevoren gereserveerd. We waren er iets voor 19.00 en zouden eerst een schaal koude hapjes krijgen, daarna een schaal warme hapjes en daarna zouden we zelf kunnen bestellen. De schaal met koude hapjes, kwam rond 20.00 uur. En op de schaal warme hapjes wachten we nu nog! Net als verschillende hapjes van ronde 1. Ik heb nog nooit zo'n ongeregeld zooitje gezien!

1x en nooit meer! Absoluut geen aanrader!!

2. Slecht... Het waren geen lekkere tapas! Bediening was niet aardig en ons briefje ook nog eens kwijtgeraakt. Het enige wat lekker was, was het brood met aioli en de toetje, maar die waren volgens mij ook kant en klaar.

3. fam de Bruijne

Moesten lang wachten, bij het krijgen van 4 porties biefstuk vergeten de aardappeltjes bij te serveren. Tot 3 keer toe gezegd, eerst de biefstuk opgegeten en kregen daarna de rest. Steeds zelf moeten vragen om drinken. Waren hier al een aantal keer geweest, maar ons gaan ze zeker niet terugzien. Prijs/kwaliteit zeker geen menuprijs waard!

4. Cindy Eelman-van Rijn

De bediening was erg traag. We hadden onbeperkt tapas maar na 3.5 uur zitten hebben we 4x kunnen bestellen, waarvan ik ook nog 1x zelf naar binnen ben gegaan om onze bestelling door te geven. Het was veel wachten dus. Ook qua drinken stonden de glazen erg lang leeg. Het uit serveren van de tapas was ook erg verspreid, op de patatjes een beurt moeten wachten omdat er een grote groep binnen was en die alle patat nodig hadden. De tapas kaart was ook erg beperkt en niet erg vol van smaak, helemaal niet wat wij gewend zijn van een tapas restaurant. Mijn ijstaart was een ijssoepje geworden. De bediening was vriendelijk maar kwam zeer onervaren over, vergeten de kaart te brengen, niet weten of onze gerechtjes al gebracht waren.. Erg jammer van ons weekendje Tilburg.

5. Tapas gegeten maar wat een tegenvaller. Wij stellen geen hoge eisen maar het eten was koud of opgewarmd, taai en smakeloos. Daarnaast veel te weinig keus.
    Zelfs geklaagd dat de tapas waarvoor je € 2,50 moet bijbetalen (3 garnalen in knoflook) echt niet te eten was. Dit werd slechts ter kennisname aangenomen, maar er volgde geen enkele reactie of tegemoetkoming.
    Restaurant/cafe zelf ook onverzorgd. Het stinkt naar rook, tafel en borden niet schoon en de stofdraden hangen aan de lampen aan de tafel.
    Enige pluspunt was onze serveerster. Een alleraardigst meisje.

Kortom, wij werden niet vrolijk van Cafe Karel. Eens maar nooit meer. Wat ons betreft een absolute afrader!

6. Slecht... het eten was vies, soms niet eens met smaak, je kunt dit niet echt tapas noemen. Voor een echte tapas avond kun je beter niet bij cafe Karel gaan eten. Bediening was aardig maar snapte volgens mij niet echt waar ze mee bezig waren. 5 keer om bestek en servetten moeten vragen, en ons briefje ook nog eens kwijtgeraakt. Het enige wat lekker was, was het brood met aioli en de toetjes.

7. Lang geleden dat ik zo slecht heb gegeten. Het eten was veraf smaakloos. Voor de gerechtjes werden mijns inziens dezelfde kruiden gebruikt. Varkenshaas was erg droog, de champignons zagen zwart. De fuet smaakte niet vers. Voor mij geen cafe Karel meer..

8. Lang geleden dat we zo slecht heb gegeten. Porties waren lachwekkend klein en de smaak liet ook te wensen over. Alleen de 3 gamba's (waar je dan meteen 2,50 extra voor neer moet leggen...) waren echt lekker. Ook de toetjes waren lekker trouwens. Bediening was prima! Maar hoog tijd voor een nieuwe kok!!

9. De mensen zijn vriendelijk en de lijst met tapas is mooi. Helaas kregen we een dienblad drinken over ons heen en duurde het een uur voordat we ons eerste gerecht hadden. We hadden een all you can eat besteld, maar kregen maar de kans om 3 gangen te bestellen in 3 uur tijd omdat de keuken zo langzaam was en vervolgens dicht ging.

Er was een goede DJ aanwezig die, op een prettig volume, leuke muziek speelde.

10. Helft van de menukaart was uitverkocht, en bij sommige hoofdgerechten werden bepaalde bijgerechtjes niet geleverd. Bij navraag werd dit verzoek om het alsnog te leveren eerst vergeten, achteraf werd verteld dat het ook op was. Een vervanging werd niet aangeboden. Een ander hoofdgerecht (de pangarolletjes) bestond drie schijfjes met nog niet eens de grote van een pingpongballetje (en een puntzakje patat en zeer klein salade erbij). Bediening kon er allemaal niets mee, alsnog gewoon de volle (veel te hoge) prijs moeten betalen.

11. Slechte bediening, niet voldoende voorraad, en de gerechten zijn te klein voor wat ze kosten. Geen aanrader.

12. Kaatsheuveltje

Slecht. De helft van de hoofdgerechten was al op, waardoor de keuze beperkt was. Ook bij de uiteindelijk bestelde gerechten ontbrak er bijvoorbeeld kroepoek (bij navraag bleek dat ook op te zijn), was de salade minimaal, en werd er nog een gerecht vergeten.

De hoeveelheid was bij sommige gerechten ook minimaal (ondanks de prijs die je er voor betaald), zeker bij het rolletje van panga en zalm wat totaal niet hoofdgerecht waardig was.

Tot slot stonden er in de menu kaart nog her en der wat spelfouten, niet heel belangrijk maar wel slordig.

1,3
  13. Slecht eten en trage bediening. Droge gehaktballetjes, kleffe aardappels, vette inktvisringen zonder sausje, alles druipt in uitgedroogde tomatensaus. Toen we na de 2e ronde kritiek hadden, werd ons verteld dat we dat eerder hadden moeten zeggen. Lange tijd niet zo slecht buiten de deur gegeten (ook niet binnen de deur overigens).

14. Vandaag op terras geluncht. Mijn clubsandwich was niet meer dan 4 witte, droge boterhammen met een plakje kipfilet, kaas, wat spek en een verdwaald stukje tomaat en komkommer. Dit mag de naam "clubsandwich" niet dragen. Hier betaalde ik €8,50 voor. Mijn vriendin had een 12 uurtje waarbij de huzarensalade ontbrak en mijn vriend had boterhammen met kroket. Zij betaalden €5 en €5,50. Totaal niet in verhouding met de prijs van mijn sandwich .. Nadat we onze broodjes op hadden, hebben we 30 min. tevergeefs gewacht tot er iemand kwam. Toen hebben we zelf maar iemand geroepen .. Toen ik aangaf dat de clubsandwich geen clubsandwich zou mogen heten kreeg ik als antwoord dat ik toch op de kaart had kunnen lezen wat er op een clubsandwich zit. Kortom ; een zeer teleurstellende ervaring.

15. Een super gezellig avondje gehad bij Cafe Karel! We waren met zijn viertjes en hadden het tapas onbeperkt menu uitgeprobeerd. Zeker niet slecht bevallen, en al helemaal niet voor die prijs! In 2 uur tijd 36 prima tapas gerechtjes en een lekker toetje naar binnen zitten werken. Dat de portionenring niet altijd even groot is vond ik geen probleem, dan bestel je toch gewoon opnieuw ;) De bediening was erg vriendelijk en je drankje stond voordat je het wist op tafel.
    Wat mij betreft zeker een aanrader!

16. Met moederdag met 4 personen onbeperkt tapas gegeten en dat was super. 2uur kunnen genieten van lekker tapas hapjes en dit was boven verwachting. Zeker omdat ik voor 17 euro er niet zo veel van verwacht had. Het systeem is het zelfde als bij de sushi bars je vult een kaart in en de tapas komen.

Top gegeten en goede bediening komen zeker terug !

17. Anderhalf uur gezeten bij de slechtste tapas-bar ooit.
    Ronde 1 was nog oke.
    De lijst voor ronde 2 werd netjes door ons afgegeven aan een serveerster. Hierna is er iets verkeerd gegaan waardoor onze lijst verwisseld werd met die van een naburig tafeltje. Toen wij dit aangaven bij de bedrijfsleidster zei deze "ik zal dit even uitzoeken", waarna wij bijna een uur hebben zitten wachten. Niemand die even bij ons buur-tafeltje ging checken ofzo..
    Uiteindelijk kwam het plan om ons een nieuwe lijst te geven. Onze ronde 2 was inmiddels door onze buren opgegeten en wij waren al een half uur te laat op onze afspraak. Ronde 3 (of eigenlijk voor ons ronde 2) werd door ons ingevuld op de nieuwe lijst. Toen de bestelling werd afgeleverd klopte er geen snars van. Calamaris ipv uienringen (erg fijn voor een vegetariër) e.d.

Kijk, fouten maken is menselijk. Maar het personeel is compleet clueless. Een jong meisje dat met twee dienbladen vol eten de keuken uit wordt gestuurd en geen idee heeft waar dit naartoe moet. Een studente die vanaf binnen achter het raam kijkt of alles buiten nog goed is (terwijl wij ontzettend trek hebben en sigaret nummer 5 aansteken tussen de gangen door).. Een jongeman die ons zegt "Tja, ik weet ook niet wat dit is.. Ik moet het gewoon hier afleveren.." en een bedrijfsleidster die excuses komt aanbieden, ons vraagt of we een drankje van het huis willen en vervolgens wegloopt zonder te vragen wát we dan willen drinken. Als je fouten maakt op een redelijk drukke zaterdagavond, zorg dan dat je personeel weet hoe ze gasten terug moeten winnen. Ik kom nooit mer terug en de vrienden die ruim een half uur op mij hebben zitten wachten ook niet. Diep, diep bedroevend.

1,7
  18. Heb hier echt heerlijk gegeten, ze hebben sinds kort een nieuwe kaart en deze beviel echt super goed.

Lekkere verse aardbeien met aardbeien ijs en slagroom.

19. Wat hebben ze hier een slechte service zeg.

Ik ging met een groep eten, iedereen nam hetzelfde menu, behalve ik. Ik nam vlees met patat. De andere hadden geen patat in hun menu.

Mijn eten komt al een stuk later dan dat van de anderen, maar dan zetten ze ook nog het schaaltje patat, wat voor mij was, midden op tafel, alsof het voor iedereen was. Iedereen dacht dat ook. Toen ik bij de bediening ging informeren waar mijn friet bleef, werd mij medegedeeld dat dit al op tafel was gezet. (dat ene bakje dus helemaal aan de andere kant). Na wat klagen werd mij medegedeeld dat ik pech had, maar dat ik wel extra kon bijbestellen. Wat is het nou voor moeite om je fout toe te geven, en een extra schaaltje patat bij te halen. Daarnaast was het vlees ook nog eens koud.

20. ingrid jansen

Tapas, dit beviel ons erg slecht. De eerste ronde was zo teleurstellend dat wij dit bij de bediening hebben aangegeven. Van alles hadden we slechts iets gegeten maar we vonden het meer niet waard.

- Trio de sopas garnalensoep, gazpacho en maissoep : Wij kregen een champignonsoep, spinaziesoep en volle tomatensoep. Dit staat niet op de kaart en wij hebben niet voor deze smaken gekozen. De gazpacho moet lauw/ koud zijn en dit was een volle tomatensoep. Alle soepen waren heel dun en waterig. De bediening meldde dit ook niet toen zij het aan tafel brachten. Dit hebben wij niet opgegeten.

- Tortilla con patatas, eiersouffle met schijfjes aardappel en peper: Wij kregen een schaaltje met droge harde schijfjes aardappel.

- Albondigas con salsa tomata/gehaktballetjes met tomatensalsa : Dit waren harde, geen verse gehaktballetjes. Geen albondigas die gegaard zijn in tomatensalsa. Wij hebben deze ook niet opgegeten. Vergelijkbaar met gehaktballetjes uit een bittergarnituur.

- Salmon ahumado con queso y cabrales / gerookte zalm met blauwschimmelkaas en pijnboompitjes: 1 plak zalm op een hoopje met 6 blokjes blauwschimmelkaas en zonder pijnboompitjes.

De bediening gaf ons gelijk, maar het enige recht hadden wij op 10 procent korting en een thee of koffie van het huis. Maar ons streven van de avond was een goed etentje. Nu moesten we alsnog ergens anders gaan eten en tevens hebben wij betaald voor gerechten die gewoon slecht gemaakt waren. Dit kun je gewoon niet voorzetten. Op de site staat; Zodra u de door ons met zorg samengestelde kaart bekijkt valt het u meteen op dat de kaart voor ieder wat wils te bieden heeft. De gerechten kunnen mooi op de kaart staan maar het gaat ook om de creaties en zorgvuldigheid van de kok.

21. Ronduit slecht gegeten! Lasagne als hoofdgerecht. Je zou denken dat daar niets aan te verpesten is, maar het was een smaakloze hap. Volgens mij wordt er geen echte kaas, maar een vervangproduct gebruikt. Hierdoor is het klef en smaakt het geheel naar plastic. Erg jammer.

De bediening was oke, maar had er duidelijk geen zin in.

1,7
  22. Voor mij viel dit restaurant nogal tegen helaas. Samen met een aantal vriendinnen hebben wij gegeten op de eerste verdieping bij "Viva las tapas".

De zaak kan wel een goede schoonmaakbeurt gebruiken. De menukaart bleef letterlijk aan de tafel plakken. Maar dit mocht de pret nog niet drukken. Vol goede moed bestelden wij een aantal tapas. Helaas bleek het brood oud en de tomaten rot.

De rest van onze tapas waren wel okee, maar niet heel speciaal.

We wilden met pin betalen, maar zagen daar vanaf toen wij de staat van het pinautomaat zagen. Daarna nog een laatste toiletbezoek voor we verder gingen. Ook dit kon een grondige schoonmaakbeurt krijgen.

Al met al, mij zul je er nooit meer zien.

23. Anoniem

Broodje zalm met de lucht van een vaatdoek die hoog-en-hoognodig in de was moet. Na melding van het probleem, wordt er gezegd: 'Ik zal het aan de kok doorgeven', maar in plaats van een excuus of een oplossing, krijg ik even zo vrolijk de rekening gepresenteerd. Wat een onsmakelijke ervaring.