Aim Aroy in Tilburg

Aim Aroy laten bezorgen?

• Veganistisch

1. adriaan 19271 punten

Op een recensiesite stond opeens een nieuw restaurant tussen de toppers van Tilburg. Het bleek een Thais “restaurant” te zijn en omdat we daar wel van houden wilde we dit wel eens uitproberen. Het is eigenlijk niet een echt restaurant maar meer een afhaal restaurant waar je ook kunt eten. De inrichting is basic, centraal een bar met erachter een hele grote flatscreen waarop een video met Thaise beelden werd afgespeeld. In de hoek twee houten tafels met eromheen houten krukken en aan het venster nog twee lange slanke tafels met krukken. De krukken zijn overigens niet om lang op te tafelen. Je kunt kiezen van een zeer uitgebreide kaart, ruim 90 genummerde gerechten, om misverstanden te voorkomen.

Bestellen doe je aan de bar waar je meteen afrekent. De dames spreken Engels en dan is het extra handig dat er nummers voor de gerechten staan. Er was voor noodgevallen ook nog een Nederlandse man aanwezig. Drankjes nam je zelf mee naar tafel maar de bestelde gerechten werd netjes, door de cheffin zelf, aan tafel uitgeserveerd.

Jasmijnthee zat helaas niet in de collectie, het advies was Thais bier van Singha, licht en soepel drinkend.

We starten met de voorgerechten, een portie Kai saté met een dunne maar mooi gekruide pinda saus, erg lekker. Ernaast een soep, voor mij de Tom kha kai. Erg lekker gekruid, laos, groene curry en kokosmelk met een frisse toets van limoen. Erin stukken verse champignon, kipfilet, flinke part tomaat en afgewerkt met wat verse koriander. Een goede smaakbalans en mild pikant.

Weer terug naar de bar voor het bestellen van de hoofdgerechten. Voor mij de
    kheng kiew waan koeng ofwel gamba's met groenten met groene curry en kokosmelk die werd uitgeserveerd met een flinke bol rijst. Een mooi portie gamba's zwemend in een saus van kokos met curry die behoorlijk pikant was. De groenten bestonden uit verse champignons, rode paprika, bamboescheuten en sperziebonen. We kregen ernaast nog een potje met huisgemaakte vissaus om de rijst nog wat lekkerder te maken. Rijst die voornamelijk diende om wat te blussen. Niet te min een goede smaken combinatie.

Bediening was ruim voldoende verzorgd, niet vergelijkbaar met een restaurant ervaring omdat je als je meerdere gangen wilt telkens naar de bar moet lopen.

Prijs-kwaliteitsverhouding is zeer goed, saté €5,50, soep €5,50, hoofdgerecht €14,95 en flesje Singha €2,-.

Hier kun je lekker authentiek Thais eten, en natuurlijk ook afhalen, voor een schappelijke prijs, een aanrader voor de liefhebber van de Thaise keuken.

2. Afgelopen avond hier gegeten absoluut 1e klas eten. Alles vers en prefect bereid, je kunt ook je wensen aangeven (pittig, extra pittig). Porties zijn groot en betaalbaar. Tussen de 10 en 12 euro. Het is meer gericht op afhalen maar aan wat gezellige tafels kun je het daar ook op eten.
    Drankjes pak je zelf uit de koelkast en reken je af bij de kassa. Ook hier weer hele betaalbare prijzen. Vrolijke en vriendelijke dames waarvan de meesten geen Nederlands spreken maar uitstekende bediening.
    Wil je echt goed en authentiek Thais eten dan moet je hier zijn. Verslaat met grote afstand de Thaise concurrentie in Tilburg! Wij hebben onze stek hier gevonden
    Gr
    Monique en Olaf