Van der Valk in Tiel

1423562028 55
1492045179 60

1. Jeroen_brands@hotmail.com

Van der Valk onwaardig!
    Deze recensie heeft betrekking op het horeca gedeelte. Hier op een zaterdagmiddag gelunched. Tafels niet schoon, lang wachten, personeel lijkt niks in de gaten te hebben. En een bestelde salade van 12,50 euro bestond uit drie stukjes courgette, wat gesneden paprika, een lading sla en maar liefst 15 teentjes knoflook! Na het benoemen kregen we een gedeelte van het geld terug dus dat was netjes. Maar als dit de standaard is dan kom ik hier echt nooit meer terug.
    Ik zou zeggen, doe er iets aan leiding want de uitstraling was niet wat ik bij van der Valk zou verwachten. En dat wordt bevestigd in de recensies hier.

2. Gisteren 13 Augustus met 3 personen eten bij vd Valk Tiel.
    Mixed grill besteld 24,50, 4 stukjes vlees, stukje geproefd vlees was lauw, de serveerster zou even nieuw halen.
    Toen ze met een nieuw bord kwam, 3 stukjes vlees en wederom lauw.
    Dit weer doorgegeven en dit zou worden besproken.
    Als compensatie gratis kopje koffie, Maar wel de volle rekening!
    Voor mij geen vd Valk Tiel meer!

3. Edwin

4. Live Cooking in Houten en Vianen als zeer goed ervaren. Dus nu gereserveerd in Tiel (anderen waren vol... had al een teken aan de wand kunnen zijn).
    Ongezellig plekje bij de ingang... Ok, niet leuk, kan gebeuren.
    Verbaasd waren we over de zeer beperkte keuze, met de andere vestigingen in het achterhoofd.
    Wachten tot het vlees/vis gebakken wordt, niet echt handig... Biefstuk medium besteld... op het bord bleek het koud en rauw.
    Koks waren leerling, geen probleem, kan. Maar met langer haar is een mutsje op wel net zo fris. Collega mét mutsje prikte continue met een vinger in de biefstukjes... en vervolgens graaide hij met zijn hand in de frietjes die nog in de frituurmand zaten. Maar die leeg gooien in de lege zelfbedieningbak, nee, dat kwam niet bij hem op.
    Na twee rondes was de tafel te klein aangezien de lege borden en lege glazen niet opgehaald werden.
    Maar gelukkig... De koffie was prima én, daarbij een paaseitje! Je kunt er in mei maar vroeg bij zijn... Of waren het toch de overgebleven van dit jaar???
    Voor het behoorlijke bedrag dat we moesten neertellen en de zeer beperkte keuze en service was dit een zeer teleurstellende avond.
    Live Cooking prima, maar nooit meer in Tiel.

5. Mart 688 punten

De sfeer viel me meteen op. Een leidinggevende was onvriendelijk in het restaurant tegen een medewerkster. Dan de hoeveelheid. Die vind ik te weinig.

6. Louise 208 punten

Hoe is het mogelijk; als eerste aanwezig zijn om 17.30 uur en als één van de laatsten naar huis. Niet omdat het zo goed en gezellig was, maar omdat we belachelijk lang moesten wachten. Onopmerkzaam personeel, te weinig in aantal (Vd Valk, neem er nog een aantal aan, want slechte ervaringen kosten je uiteindelijk meer dan een paar handen extra) dat af en aan loopt, maar wij leken onzichtbaar. Zelf moeten vragen om te mogen bestellen, we stonden lange tijd droog, bestelde drankjes kwamen niet door.

Prijs-kwaliteit slecht: 4 of 5 asperges, twee plakjes ham, wat stukjes ei en krieltjes voor 25 euro, een schnitzel niet groter dan 15 cm en dan het garnituur: drie kleine schaaltjes die drie (!) personen moesten delen. En niemand in de buurt om extra bij te bestellen. Uiteindelijk ging het gezin met kinderen vroegtijdig weg, omdat het te lang duurde en te laat werd. De rest kon lange tijd staren naar de lege borden die niet werden opgehaald. Vier keer de hand omhoog om alsjeblieft nog de dessertkaart en een kopje koffie te mogen bestellen. Het toetje was het beste, dat mag gezegd.

Dit was de eerste en de laatste keer. De stad Tiel (en omstreken) biedt zat alternatieven met een veel betere service, gerechten, kwaliteit en prijs.

7. Slechte ervaring. Lange wachttijd. Gebakken aardappels waren smakeloos en slap. Bloemkool niet gaar. Couscous zeer smakeloos en kaal. Schandalig voor zo'n bedrag. Serveerster reageerde dat ze het zou doorgeven. Niet klantvriendelijk.
    Niet voor herhaling vatbaar.

8. pieter 938 punten

Even snel eten onderweg naar klant. Rest op eerste verdieping. Laag en ongezellig. Zat ook nog in een verkeerde afdeling. Bomvol. Serveersters ruzieden onderling om klanten een plek te geven. Zalm met wittewijn saus en wilde spinazie. Smaakte redelijk. Garnituur van frites met gebakken aardappelen ( ) en broccoli boontjes was bedroevend. Niet meer

9. Geweldig gegeten. Vooraf sushi van de sushi kok en daarna een heerlijke Chateau Briand. Het hotel en restaurant zijn fantastisch ingericht, ik kom hier zeker nog eens terug.

Na het diner ook nog in de Skybar geweest, wat een mooie inrichting en een mooi uitzicht met het besneeuwde landschap.

10. Zeer slecht gegeten. Schnitzels zijn erg vet, en de tortellini erg smakeloos en droog. De bediening was erg onoplettend, meerdere keren moeten vragen waar het drankje bleef en ontzettend lang moeten wachten tot tafel werd opgeruimd en de rekening. Wat een aanfluiting.

11. Alex hoogveld

Zeer slecht gegeten, soep was koud, schnitzel in de friteur gebakken en meer paneermeel dan vlees. Super slecht, zo slecht hebben we nog nooit gegeten.

12. A westerduin

Zeer teleurgesteld om iets te vieren even een bakkie met wat lekkers doen. Naar het donker leeg restaurant maar wel open. Thee met gebak (ben de mooie uitgebreide gebakkaart gewend van Van der Valk). Nee alleen appeltaart beschikbaar, wilt u iets anders moet u naar beneden. Daar zit je op de tocht door de ingangsdeuren, maar daar werden we door de bediening erop gewezen dat het vol was we moesten naar boven?? Ja maar daar is geen gebak, ja dat klopt gaven ze aan en gingen door met hun werk. Nou dan maar teleurgesteld naar huis.

Nog nooit zo'n slechte service meegemaakt en receptie deed er ook niets aan. Vol? Altijd een fan van Van der Valk maar dit kende ik nog niet

13. Smakeloos! Kreeg het idee dat deze vd Valk probeert een Oosters tintje aan het eten mee te geven, dit mislukt op alle fronten, helaas een tegenvaller.

14. Pauwdey

31-05-2016 voor de eerste keer geluncht bij Van Der Valk, mooi restaurant, maar het eten werd zo op de niet schone tafel gezet, nog niet eens een placemat. Terwijl de serveerster langs liep werd gevraagd of alles naar wens was, niet de moeite nemen om het even netjes te vragen. Nee voor ons geen Van der Valk meer!!

15. Live Cooking een prachtig concept, dit hebben we al in veel eetgelegenheden gedaan. Wat ons hier opvalt is de zeer vriendelijke bediening en gastvrijheid, kunnen een hoop restaurants een voorbeeld aannemen, top.

Het aanbod en variatie van het eten valt iets tegen in vergelijking met andere van der Valks. Wat ook jammer is, is dat je moet wachten totdat er een stukje vlees of snack is gebakken, dit duurde af en toe veel te lang, jammer. Dan wat absoluut niet kan, is dat er vlees en vis op dezelfde bakplaat wordt gebakken en dan ook nog een stukje vlees pakken met de tang waar je ook de vis mee pakt dit kan absoluut niet. We mogen aannemen dat er toch professionele koks aan het werk zijn... laat staan dat je een vis allergie hebt wat kan er dan gebeuren.

Hoop dat dit gauw wordt aangepakt, we zullen zeker een keertje terugkomen. Succes en zie dit niet als negatief maar pak je voordeel hiermee!!

16. Carly Stefaan

Heerlijk gegeten, super fijne en spontane bediening. Er werd zeer creatief omgegaan met onze specifieke wensen. Mooie en sfeervolle locatie.

17. Tiny Fransen

Het restaurant was volgeboekt en wij kwamen aanwaaien. Toch hadden we binnen 10min. een plaatsje, waarvoor dank. De bestelling werd vlot en zeer vriendelijk opgenomen. Wij hadden met 3 pers. een schnitzel en een tournedos. Het was 4x heerlijk. Jammer dat een tweede rondje drinken gedurende het diner erg lang duurde. Wij hebben meerdere v.d. Valk restaurants geprobeerd, maar deze was zeker een van de betere. Cuijk bijv. valt na twee slechte ervaringen zeker niet aan te bevelen.

18. Zeer goede ervaring met dit hotel. Goede service, goede kamers, gezellige bar en goed personeel.

19. Kroepoek was nat van de pindasaus, dus niet opgegeten. De kok was een beetje krenterig met de pindasaus, volgende keer een schep extra graag. Frisdrank uit een bag in box is ook niet lekker. Volgende keer graag uit een flesje.

20. Een keurig en sfeervol ingericht restaurant. De bewegwijzering naar de parkeerplaats en het restaurant liet wel iets te wensen over. Evenals het ontvangst. We twijfelden of we zelf een tafel konden uitzoeken of dat we naar een plaats gedirigeerd werden. Omdat dit door 1 iemand georganiseerd werd, was dit rommelig en werden mensen ongeduldig en gingen zelfstandig het restaurant in (en drongen dus eigenlijk voor). Er ontbrak structuur.

Het eten was goed en lekker. Bediening was vlot. De bediening was in handen van Anneloes. Wat een vakvrouw! Ze had aandacht voor iedere gast, was vriendelijk, behulpzaam en had een erg goed gevoel voor humor! Een serveerster om zuinig op te zijn. Klasse! Je voelde je welkom en geen nummer.

21. We waren met een groep van 16. Hier is de keuken duidelijk niet op berekend; zeer lange wachttijden, eten lauw (soepje op zich lekker en vlees mooi rose, maar mijn vriendin had niet de beloofde gesmolten brie op haar vlees, ik wel), frietjes in de eerste ronde droog en melig en de tweede ronde niet gaar en vet (te kort gebakken). De slagroom bij het dessert was van de goedkope soort: vooral lucht, zeker geen lekker dikke, volle room. Er werd aangegeven dat de keuken in de problemen zat die avond. Hierdoor niet rustig kunnen eten. Tot overmaat van ramp botsten twee serveersters tegen elkaar op, waardoor mijn 'buren' aan tafel rode wijn, witte wijn en water over zich heen kregen. Als compensatie kregen we allemaal een gratis kopje koffie. Beter iets dan niets zullen we maar zeggen....

Jammer, maar zo voor ons niet voor herhaling vatbaar, ook al zagen div. gerechten die voorbij kwamen er best mooi opgemaakt uit en ziet het interieur er ook niet verkeerd uit.

Voor het bedag genoeg leuke tentjes te vinden waar je lekker kunt eten voor een nette prijs en waar het wel goed gaat.

22. Hier een 3 gangen menu gegeten. Voorgerecht was een simpel gebonden tomatensoepje. Geen stokbrood, garnituur, niks. Hoofddgerecht was schnitzel met champignon room saus. Weinig groente. Saladebar kost 3 euro extra. Dessert was 1 bolletje kaneel ijs en een appel uit de oven met appeltaart deeg erin. Niet echt speciaal. Voor 25 euro kan ik beter eten !!

23. In het Corsoweekend Van der Valk Tiel bezocht. De soep was koud, het kindermenu te laat, de hoofdgerechten pas na bijna 2 uur en paar keer om moeten vragen. We waren bijna opgestapt... We konden een bak koffie krijgen voor het ongemak, maar ja de kids hadden al lang op bed moeten liggen. Grote tegenvaller, je bent toch al snel EUR 85 kwijt, volgende keer toch maar weer iets anders kiezen...

24. Helemaal verbouwd dus wellicht is het beter geworden. Nee dus. Vanaf de corso even eten bij vd Valk met vrouw en kinderen. De kinderen namen kip-saté maar de saté zat er helaas niet bij. Na 10 minuten wachten, omdat er nog meer moest komen toch maar gevraagd. O, sorry vergeten. Na een kwartier kreeg de ene saté en de andere moest nog langer wachten. De kip was koud voordat ze konden gaan eten. Helaas kreeg ik een niet besteld gerecht en met spoed werd dit herstel. Helaas de snitzel dreef van het overtollige frituurvet van het bord af. En er zat geen smaak aan. Echt bagger. Maar niet opgegeten. 82 euro lichter en een knorrende maag. Alles bij elkaar was het een aanfluiting van jewelste. Een afrader!

25. Voor de lunch hier met een collega verzeild geraakt. Hij bestelde een omelet met een glas melk, ik een saté met friet en een spa rood. Deze laatste werd een flesje huiswater met bubbels (ongevraagd).

Het eten was op zich prima (wat je mag verwachten bij een Van der Valk), alleen de huzarensalade smaakte nogal muf: die hebben we laten staan. De gebakken ananas bij de saté was dan wel weer lekker.

Verder correct geholpen.

26. Op één dag bij twee Van Der Valk restaurants gegeten. Dat krijg je als je een dag onderweg bent. Wij waren zeer teleurgesteld.

We kwamen in Tiel voor een lunch. Het was bijna niet te eten. De hamburger was grof en vet, en de salade was oud en bruin. De koffie was koud, de bediening deed z'n best maar was ontoereikend, we moesten heel lang wachten en we zijn bijna zonder te betalen weg gegaan. "Heeft het gesmaakt (2 niet opgegeten gerechten)?" Nee.

Werd verder niks mee gedaan. Dit restaurant verdient het predikaat Valk niet. Gelukkig maakte Houten 's avonds veel goed.

27. Erg lekker gegeten met zijn allen, zeker de moeite waard en komen zeker weer terug!

28. Zondag komende vanuit Hellevoetsluis gestopt om bij vd Valk in Tiel te gaan eten, we zijn in diverse vd Valk hotels geweest, oa Emmen, Assen, Spier en Duiven, maar hebben nog nooit zo slecht gegeten als hier.
    Het vlees en visgerecht was goed, maar de bijgerechten, uitgezonderd de gebakken aardappeltjes waren ronduit slecht. Witlof was niet te eten, de harde stronk zat er nog in, kregen hiervoor in de plaats broccoli die veel te zout was, de frieten waren ook niet lekker erg melig zonder smaak, het bakje ijsbergsla was veel te grof gesneden, met daarop een beetje dressing, wij zijn echt beter gewend bij genoemde andere vd Valks, dit is niet voor herhaling vatbaar. Reden om de kok(s) hierop aan te spreken.
    Lang moeten wachten op het eten, toen het hoofdgerecht kwam moesten we nog extra vragen voor de bijgerechten, omdat het zolang duurde.

29. Prima! Je moet geen culinaire hoogstandjes verwachten. De service en sfeer is goed en de prijs/kwaliteit voldoende.

30. Jacques van der Meer

Op 10 mei 2013 hebben we met een gezelschap gegeten in het van der Valk restaurant in Tiel.
    De gasten hebben bijna allen het mei mene besteld. Het voorgerecht was goed. De hoofdmaaltijd bestond uit een goed stuk vlees maar de bijgerechten waren ver beneden de maat. De sla was uit het water in een kommetje gesmeten zonder enige dressing alleen een zeer zure saus uit een kant en klaar potje was er overheen gegoten. De groente, doperwten met stukjes wortel, was uit een kant en klaar pot zonder enige dressing ook in een kommetje opgediend. De patat was niet te eten, waarschijnlijk goedkope inkoop of vervuilde olie. De gebakken aardappelen was in een beetje vet of olie gebakken zonder toevoeging. Het dessert kon eindelijk een voldoende halen. Ik heb al in zeer veel verschillende van der Valk restaurants gedineerd maar dit is de slechtste die ik meegemaakt heb.
    De prijs kwaliteit is dan ook van der Valk onwaardig. Ik adviseer om zeer snel de Chefkok op zijn vingers te tikken om beter te presteren.

31. Restaurant leuke prettige sfeer, mooi aangekleed. Prettige leren stoelen al waren ze wat groot en log.

Ook de service was goed, ik vind het altijd prettig als mensen komen vragen of alles naar wens is.

Eten had z'n kanttekening. Het vet was oud, de patat was bikkelhard. De spruiten proefden net alsof ze al bij een ander op het bord hadden gelegen. De rodekool met appeltjes idem. De sla was vers, aardappetjes die waren gebakken waren ook heerlijk, ook de gestoofde peer. Voor wat betreft het vlees was het top en goed aangekleed op het bord.

Omdat de bijgerechten niet smakelijk waren daarom een lager cijfer voor het eten, dit geldt dan ook voor de prijs/kwaliteit. We hadden net te weinig gegeten, we wilden geen dessert voor het geval dit ook tegenviel, om die reden zijn we bij de MAC gestopt, jammer.

We komen het wellicht in de toekomst toch nog wel een keer bij dit restaurant proberen.

32. laurens & joke

Op het terras een uitstekende chateaubriand (2 pers) gegeten bij Van der Valk. Ossenhaas goed warm en toch mooi rood van binnen. Leuk aangekleed met o.a. ui, paprika en ontbijtspek. Daarnaast de gebruikelijke schaaltjes die niet bedoeld zijn om lyrisch over uit te weiden. Bediening reageert zoals altijd prima op een vragende blik. Die blonde mevrouw- die er al zo lang werkt- is ook altijd aardig en attent. Wij moeten geregeld in Tiel zijn en eten dan af en toe bij VdV. Vermoedelijk omdat onze verwachting niet op "we gaan uit eten" is afgesteld, is het elke keer weer verrassend gezellig, lekker en verzorgd. Met vier wijntjes en twee koffie voor krap 55 euro was het wederom een prima deal. Hup de snelweg weer op en naar huis! Culinaire hoogstandjes genieten we ergens anders (Voor een heel andere prijs).

33. RP 192 punten

Buitengewoon een heel gezellig restaurant. Vriendelijke bediening. Het wachten op het eten duurt misschien iets langer, maar de sfeer verkort die tijd wel weer!

34. Zaterdag 12 februari 2011 gegeten. Het eten was uitstekend en de bediening zoals het hoort, vriendelijk en attent. Het enige minpunt vond ik het lawaai in de open keuken waar wij net voor zaten.

35. Kwaliteit was onder de maat, bediening maar zo zo.... en dan de prijzen: als je wat mayonaise bij bestelde, (wat normaal toch "gratis" hoort te zijn) zie je op de rekening € 1,50 staan, voor 1 lepeltje!

Bij de andere restaurants zal dat wel bij de prijs inzitten, maar toch.

Ook de groenten en de aardappelen waren te weinig voor 4 personen, we hadden na afloop niet echt het gevoel dat we voldoende hadden gegeten. Nee, wij gaan bij dit Vd Valk restaurant echt niet meer eten.

36. Oktober 2010

Helaas heeft het personeel niets opgestoken of aangepast na de vorige slechte recensies. Het was werkelijk niet te eten, uitgedroogde voorgebakken opgewarmde schnitzels waardoor de paneerlaag zacht was geworden, doorgekookte varkenshaas zonder smaak ook al s'middags voorgebakken en totaal verdroogde scholfilets. Schandelijk, 82 euro armer voor ronduit onsmakelijk eten. Maar ja dan ben je uit en wil je het niet teruggeven maar dat hadden we wel moeten doen, dit was onacceptabel. Eens maar nooit meer!

37. In Nederland wordt wel eens gezegd: "je kunt van de grond eten" Zo schoon? Nee, bij Van der Valk ook letterlijk. Op de vloerbedekking was het smerig en vies van etensresten. Die worden gewoon van de tafel geveegd en op de grond gegooid. Niet per ongeluk hoor. Verder viel het ontbijt erg tegen. Te harde broodjes, die waterig waren. Koffie die te sterk was en ietwat ongeïnteresseerde bediening.

38. C.Kooij

39. Ik kwam er jaren geleden graag, omdat de bediening uit oudere mensen bestond. Nu zijn het alleen nog maar die jonge, onervaren, niet mee te praten, ongeinteresseerde dames.

Nee, van der Valk is leuk om een kopje koffie te drinken, maar meer ook niet.

40. Bagger!

41. Het is mij nu duidelijk, van der Valk is van der Valk niet meer.

Miniem kleine porties bedekt door smakeloze sauzen. Vlees was goed bereid, maar werd verprutst door een stroganoff saus die nergens op leek (of toch wel; het leek op goulasch soep)! De ratatouille was kapot gekookt, ook weer zonde van de haaspuntjes dus. Ik begrijp nu waarom van der Valk het enige restaurant in Tiel is waar je niet hoeft te reserveren op valentijnsdag!

Kortom voorlopig de laatste keer voor het diner naar de Tiel.

Er zijn genoeg restaurants die genoeg eten serveren en niet 1.25 voor 1 eetlepel mayonaise rekenen of 2 Euro voor een halve liter water!

42. Goede service, verschrikkelijk slecht eten.

Voor grote eters zonder smaak papillen wellicht een goede optie.

Bij een varkenshaasje wordt namelijk het volgende geserveerd: champignonroomsaus. Wat iets weg heeft van aspergesoep, op de champignons na dan. Een zakje unox soep zou het beter doen.

Vervolgens: een aardappel taartje, krieltjes en frietjes (!)
    Met hiernaast kant en klare (een soort van) gestoomde groente met ondefinieerbare saus.
    Met hiernaast appelmoes met chemisch gekleurde kers en een koude salade met warme uitjes, en koude buisjes macaroni met een zurig sausje.
    Wellicht een beetje te veel van het goede.

Concentratie op enkel aardappels, groente en vlees zou het restautant wellicht meer succes opleveren.

Helaas heeft het niet zo mogen zijn. De prijs is echter laag, maar dat moet ook wel als je dit op tafel durft te zetten.

43. Vergane glorie die al even gaande is.

Mislukte open keuken doordat je alleen maar tegen RVS aankijkt, met als toppunt de 3 enorme koelkasten.

Eten is niet best. Kiphaasjes bleken totaal smaakloos. Cajunsaus bleek 3 druppels te zijn. Prijs is laag, dus daar kun je ook niet al te veel voor verwachten.

Dit was 1 keer maar nooit meer.