• OV

De bushalte is 50 meter gelegen van de hoofdingang van het restaurant! Voor de dienstregeling van de bussen van en naar Oosterend check 9292OV.

Lunch Diner

ma Gesloten
di Gesloten
za lunch vanaf 12:00 diner 17:30 - 21:00
zo lunch vanaf 12:00 diner 17:30 - 21:00

Het eindcijfer is 7. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1445220263 74
1502009131 78
1520938754 74
1587192433 72
1606122055 76

1. Stuitend! We zijn onbeschoft behandeld. We waren voornemens hier te gaan eten maar bij de aperol spritz kregen we een slap aftreksel waar nauwelijks prosecco en aperol in zat. Toen we de serveerster hier vriendelijk naar vroegen pakte ze de fles en zonder iets te vragen schonk ze ons bij en zei onaardig: dit is toch wat jullie willen? Ze liep direct weg en nog steeds smaakte het nergens naar. We zijn vertrokken. Wat een misser.

2. Ik kom al ruim 25 jaar op Terschelling en dus ook bij de Boschplaat. Voorheen een leuke bistro met dito gerechten en redelijk betaalbaar. Helaas door de nieuwe eigenaar in een Franse stijl veranderd waardoor naar mijn mening het gemoedelijke karakter er volledig af is. De prijzen zijn absurd hoog; ik betaalde voor een mager kopje cappuccino en een iel gebakje €9,- . Bediening was ook niet erg toeschietelijk. Jammer. Terschelling is wat mij betreft echt een icoon armer. Gemiste kans!

3. Antoinette € Leo

Om 17.30 Te laat voor een portie bitterballen (terras) wijn aan de forse prijs.
    Alle potjes met plantjes op de tafeltjes buiten waren dood. Tafel niet schoongemaakt.
    We komen niet terug, terwijl het jaren daarvoor altijd gezellig was. Waarom de menukaart in het Frans? Terschelling onwaardig!

4. Heerlijk gegeten. Mooie sfeer. Aanrader!

5. Saskia 16 punten

Super vriendelijke medewerkers, heerlijk eten en gezellige sfeer. Het was voor mij heel bijzonder.

6. Wij wilden graag ter gelegenheid van mijn verjaardag hier wat gaan eten, we hadden gereserveerd maar toen we arriveerden werden we geweigerd op het terras omdat het te koud zou zijn (18 graden) voor diner op terras. Bovendien wilden ze ook zelf niet buiten gaan bedienen… want het was te koud! Kom op zeg… beetje klantvriendelijker mag wel hoor!

7. Sfeervol restaurant. Met 2 personen op een krappe punt van een grote tafel geplaatst. Serveerster miste kennis. Zeer beperkte gerechten (cassoulet) met weinig/geen garnituur (eendeborst). Bespottelijke prijzen voor de wijn. Verhouding prijs/kwaliteit volledig zoek. Dit sla ik bij een volgend verblijf op Terschelling over.

8. Limburgers

Koffie met gebak genomen. Citoenpunt en appelmeisje want ze hadden geen appeltaart. Punt smaakte goed appelmeisje was miserabel, heel klein veel te hard en te donker gebakken. Voor de eerste keer geweest maar ook voor de laatste keer. De prijs was pittig.

4,3
  9. Waardeloze service: verwaande mevrouw, hield terras niet in de gaten, lunch salades niet gekomen, dan wil je niet lullig doen en bestel je ze nogmaals, uiteindelijk duurt het een uur, 2de biertje komt ook niet. Bij afrekenen geen enkele opmerking noch excuus. Bediening 100% ongeschikt. Ik wilde met 6 man gaan eten maar nu niet meer.

10. Margriet Nootenboom.

We hebben een driegangenmenu laten bezorgen en dat was fantastisch, echt heerlijk, uit eten maar dan thuis. Voor herhaling vatbaar. Chapeau.

11. Hadden eerst niet door dat we buiten op het (helaas wat saaie) terras zaten. Duurde even voor de bediening kwam. Moest wel zelf eerst "melden" dat wij op terras zaten.
    Hebben lunch gebruikt. Prijs was behoorlijk. Gerechten wel lekker maar eenvoudig en niet aangekleed. Bediening vriendelijk. Interieur mooi.

4,9
  12. Anneke Nagel

13. Na 19 jaar, en veel goede ervaringen toen, weer terug in dit eetcafé. Binnen is er niet veel veranderd. Er is een nieuwe eigenaar sinds twee maanden, dezelfde als van De Reis en Heartbreak hotel. De menukaart voor het diner is kort nu en om 19 uur zijn er daarvan al een paar gerechten niet meer te krijgen, hoewel het niet druk is. Wij nemen de sliptongetjes en de wrap.
    De vissen zijn hier en daar te ver doorgebakken en de groente erbij is van matige kwaliteit. De wraps zijn veel te zout. Zeker als je relatief pittige prijs in aanmerking neemt, is het een teleurstelling. Wij vermoeden dat er in de keuken na twee maanden nog te weinig (deskundig) personeel is. Het bedienend personeel is vriendelijk genoeg, maar dit is wel ons laatste bezoek in een lange reeks aan eetcafé de Boschplaat geweest. Jammer.

3,5
  14. Henk 113 punten

Na de wisseling van eigenaar hier voor het eerst weer eens gegeten.
    De emaille reclameborden zijn gelukkig allemaal aan de muur blijven hangen.
    Aardige en attente bediening.
    Na verloop van tijd kwamen er meer gasten waardoor het wat gezelliger werd.
    Voorgerechten: brood met smeersels: lekker, en de enorme kom mosterdsoep was ook goed van smaak.
    We gingen voor de pannenkoeken, met spek was goed, het scheurzakje met stroop kon even niet weggelegd worden maar werd door de bediening middels een schoteltje goed opgelost.
    De pannenkoek met brie kreeg na enig beraad een kommetje met cranberrycompote. Goede keuze.

Kortom: het zit wel goed.

15. Zeer vriendelijk personeel en de lekkerste snert ooit gegeten. Ook zo lekker een kop thee is een potje, dus eigenlijk twee kopjes, alles was heerlijk en goed verzorgd. In de zomer komen wij zeker weer terug!

16. Even was er verwarring omtrent de reservering maar wij kregen een gratis drankje omdat we dat vervelend vonden.
    Het eten was prima! Er was zorg aan besteed en dat kon je zien en proeven! Mochten we Terschelling weer bezoeken is dit zeker voor herhaling vatbaar.
    Prijs/kwaliteitsverhouding was ook dik in orde, kortom, prima eetcafe!

17. Als eerst wij zijn niet kieskeurig, hebben geduld en houden van eten bij een eetcafe/basic restaurant. Bediening zeer slecht, er werd niet gevraagd of we wat wilde drinken en na 45 min buiten gezeten te hebben met de kaart, zelf naar binnen gegaan om te bestellen. Ze hingen wat aan de bar, te wachten op het seintje van de kok. Vlees zowel de sparibs als de schnitzel erg vet. Toetje niet genomen, durfde het niet aan. Samen maar om gelachen, dat mensen op zo een manier een restaurant draaiende kunnen houden. Prijzen iets boven gemiddeld, vonden wij het zeker niet waard.

2,2
  18. Steeds voorgenomen om er eens te gaan eten en nu eindelijk hebben we er gegeten en hebben er geen spijt van! Eten was heerlijk goed van smaak, bediening uiterst vriendelijk ondanks dat het best druk was.

Kortom een aanrader en wij komen er zeker nog weer terug!

19. We moesten bedelen om nog een drankje te krijgen. Personeel was met 3, op een rustige avond. Maar het personeel keek niet op of om. Dochter kon geen tosti meer krijgen omdat het al na 5 uur was. Ik wilde graag de pilaf rijst bij mijn gerecht, maar dat was niet mogelijk. Waarom niet was mij een raadsel.

Kortom heel afgelast en niet klantvriendelijk. Eten was prima, ook redelijk snel. Bij de spareribs geen bakje voor handen ontvetten. (22 juli 2015) Verder was personeel vriendelijk.

20. Heerlijk eten, ongedwongen sfeer. Gezellig!

21. Met 5 personen heerlijk gegeten bij de Boschplaat. Mooi opgemaakte borden, ruime porties en een leuke ongedwongen sfeer. Komen zeker terug!

22. Inge en Naddia

Zaterdag 14 september belandden wij na een flinke fietstocht door de duinen vanuit West, in dit mooie eetcafé in Oosterend. Hoewel het eigenlijk al volgeboekt was, kon er gelukkig toch nog een tafeltje voor twee worden gecreëerd. De wanden zijn bedekt met oude emaille reclameborden, die een geheel eigen sfeer geven aan dit restaurantje. De bediening was vriendelijk en vlot, het eten absoluut geweldig en dat voor een prima prijs. Wij hadden de lamsbout en de spareribs. Hoewel die laatste wellicht iets meer gekruid hadden kunnen zijn toch een dikke 10 voor alles!

23. Blijkbaar kampt men met personeelsproblemen: er was maar 1 persoon adequate bediening en een door van "huisvrouw" die vooral het eten op de verkeerde tafels serveerde, om het vervolgens daar weer weg te halen en op de juiste tafel te zetten.
    Ons eten zelf was, na ellenlang wachten, heerlijk. We hebben toch maar afgezien van een toetje uit vrees weer een uur te moeten wachten...
    Veel gasten verlieten voortijdig de zaak omdat zij te lang moesten wachten. Jammer, want het eten was goed!

24. Ineke en Henk

Gezellige sfeer, relaxte en goede bediening en uitstekende keuken. We komen zeker terug. Plezierig is ook dat je desgewenst wat kleinere porties kunt bestellen, vooral voor senioren.

25. Nou, lekker hoor! Prima stoofpotje gehad, en kaasjes na. Goede sfeer, bediening doet goed zijn best: voor een eetcafe alles wat je wilt!

26. Luc 23 punten

Tijdens de Pinksteren heerlijk gegeten, Eerst een heerlijke carpatio van St. Jacobschelpen op een lichtzurig bedje van rucolla salade met pijnboom pitten, uitstekend! Gevolgd door een heerlijke moot gebakken zalm met scampi's, échte frites erbij en lekkere precies bijtgare asperges en een heerlijke salade. Wat kan het leven mooi zijn.
    Als desert een lekker ijsje met verse aardbeien en slagroom. En de bediening.....die is prima!

27. Tweede kerstdag met z'n vieren bij De Boschplaat gegeten. Heerlijk eten en een supervriendelijke, snelle bediening. Laat de mensen met een negatieve recensie eerst eens naar hun eigen gedrag en wensen kijken.

28. Heerlijk gegeten met 11 man, goede kwaliteit.

Bediening ver onder de maat.
    Het was teveel moeite om een extra consumptie op te nemen, omdat hij al twee keer langs geweest was.

6,3
  29. Bij de bosplaat is het al jaren goed en gezellig. Het eten is er prima, wat er op tafel komt is perfect.

30. Mijn man en ik hebben heerlijk gegeten bij De Boschplaat. Bij het eten van die leuke en lekkere extraatjes die het eten net iets specialer maken, zoals een schaaltje rabarbercompôte.

Het eten was heerlijk en de porties meer dan voldoende.

Ik had als toetje huisgemaakte chocoladetaart, lekker!

Twee dagen later dronken we koffie met gebak bij de Boschplaat. Ik nam de huisgemaakte cranberrietaart, ook die was overheerlijk!

Als we weer op Terschelling zijn gaan we hier zeker weer eten.

31. Heb er gegeten, was goed eten en ook lekker.

Aanrader neem een schnitzel.

32. Vorig jaar en ook dit jaar weer na de Brandariswandeltocht op het terras de lunch gebruikt. Wat een trage bediening [dit jaar iets sneller als vorig jaar]. Schijnbaar tieners uit de omgeving die vakantiewerk mogen doen.

Verbazing dat je bij een tosti geen ketchup krijgt. Vraag je erom dan moet je lang wachten en tot overmaat van ramp staat er dan een bedrag van 1 euro op de nota voor "saus".

33. Gisteravond wezen eten bij eetcafe de Boschplaat. Waarom? Omdat hij naast de boerderij zit, waarin we verblijven. We hadden mazzel dat er nog 1 tafeltje voor 2 personen was, vele gezelschappen na ons kregen te horen dat het vol was. De bediening was erg vriendelijk en het eten was simpel maar smaakte heerlijk! Volgende keer wel even reserveren, maar terugkomen gaan we zeker!

34. H&M 18 punten

Vanavond gezellig in een volle Boschplaat gegeten. De bediening was erg vriendelijk alhoewel ze erg druk waren met z'n tweeen. Het eten was gewoon lekker (schnitzel en stoofpotje van het huis)! Zeker de moeite waard als je voor een goede prijs/kwaliteit verhouding gaat!

Wat ons zeer verraste waren de desserts, gewoon een lekkere yoghurt voor een zeer schappelijke prijs van 2,25 Euro! Het hoeft allemaal niet zo belachelijk duur!

35. Bij elk bezoek aan Terschelling ook een bezoek aan de Bosplaat. Voor lunch is het broodje kip of warme beenham zeer zeker een aanrader. Zeer vriendelijke bediening!

36. Heerlijk gegeten en ook nog eens betaalbaar.

Zeker een aanrader!

37. De bediening was snel, aardig en alles was lekker en zag er verzorgd uit.

Buiten en binnen was alles zeer schoon en netjes.

Op het toilet was er zelfs spray om de bril schoon te maken.

Prijzen redelijk.

Als je in de buurt bent, zeker een aanrader.

38. Binnen gegeten in het eetcafe (buiten is ook mogelijk) wat ingericht is met borden aan de wand van rond de jaren 50. Het ziet er gezellig uit. De bediening is jong, correct en vriendelijk. We kregen grote diepe borden met daarop ons bestelde gerecht, wat bij ons alle 4 heerlijk smaakte. Daarnaast stond er een schaaltje met friet en rauwkost op tafel.

Bij het weg lopen zag ik een hondendrinkbak staan, dus die zijn kennelijk ook welkom.

Met zijn 4en een hoofdgerecht, dessert en 5 drankjes waren we nog geen 95 euro kwijt. Niet geheel onbelangrijk, de toilet zag en rook erg fris. Zou hier zeker weer een keer gaan eten als ik op Terschelling ben.