De Heeren van Der Schelling in Terschelling Oosterend

1520340583 73
1552061649 76
1573209026 76
1689519601 65

1. Verse Jus d’orange was drap, vol met pitten en slierten. Bah. Prijs/kwaliteit niet goed. Veels te duur. Elders beter.

2. De huisgemaakte appeltaart was niet vers. Heel koud, of deze uit de vriezer kwam. Hele grote stukken appel, het deeg was zompig, nat.
    Heel teleurstellend, we nemen meestal het cranberry gebak, dit is echt de lekkerste van heel Terschelling, de verwachtingen waren voor de appeltaart dus ook hoog. De punt is te klein en de prijs te hoog.
    Tevens hadden wij onze twijfels over het vers geperste jus d'orange… of deze wel echt vers geperst was.
    Wij komen al jaren bij dit restaurant… maar zijn nu toch wel een beetje teleurgesteld.

3. Bram Buijten

Wij zijn al jaren vaste gast, en genieten elke keer weer!
    Niet alleen qua eten maar ook de ambiance is 👌
    En niet in de laatste plaats het team het voelt als thuiskomen, TOPPERS.

4. Heerlijke milde curry met kip en veel groente laten bezorgen. Gerecht was verfijnd van smaak en werd heerlijk warm bezorgd op tijdstip van onze voorkeur. Samen met kleine salade, naanbrood en heerlijke cranberry mousse als nagerecht een compleet verwenmenu.
    Porties zijn van royale omvang. Restaurant biedt absolute klasse, ook in deze periode van lock down!

5. Wolfgang Schmidt
    Vertaal van Deutsch naar Nederlands

Für uns ein muss bei jeder Reise nach Terschelling. Sehr gutes Essen, reichlich Auswahlen Speisen und Getränken(Wein usw.) alles schmeckt frisch und sehr lecker. Das Ganze mit einem sehr guten und netten Service in einem sehr gemütlichem Haus. Wir genießen jeden Aufenthalt in diesem Restaurant. Ja, wir kommen wieder!

6. Prima gegeten, leuke bediening. Echter: op de menukaart staat al aangegeven dat kraanwater niet wordt geserveerd. Dan geef je ruim € 100.-- uit en een glaasje water is teveel moeite? Met deze policy haalt dit restaurant het niveau zelf behoorlijk onderuit. Temeer daar een verklaring uitbleef. Slecht, slecht, slecht.
    Peter van der Kind, Haarlem

7. We hebben er net een bakje koffie gedronken en toen we vroegen om kruidenboter met een mandje stokbrood toen snapte de serveerster ons niet omdat de kaart tot 16:00uur er lag en toen we om de kaart na 16:00uur vroegen ging dat niet... want het was 15:45 uur en de volgende kaart was pas om 18:00uur. Mijn vriendin naar binnen en vroeg er daar ook naar en het was besteld... Maar toen krijgen we i.p.v. kruidenboter een schaaltje gehakte tomaten. Aangezien ik totaal niet van tomaten hou vroegen we aan de dame in kwestie voor een schaaltje kruidenboter. Na het binnen nagevraagd te hebben bleek dat ze totaal geen kruidenboter te hebben... Stokbrood laten staan en gelijk maar afgerekend...

Wij gaan er nooit meer wat drinken of eten!!

8. Waarom hier slechte recensies staan is mijn vrouw en mij een raadsel! Wij hebben vanavond echt heerlijk gegeten. Mijn vrouw a la carte en ik een weekmenu van 3 gangen voor 27,50. Dit echter wel inclusief een amuse van zelfgemaakte wildpate en brood met boter, tomatentapenade, olie en zeezout. En daar betalen we ook regelmatig apart voor. Oké, een paar euro duurder dan 'normaal' maar dat was de boven normale smaakervaring zeker waard! Gezellige inrichting ook en omdat het niet zo druk was (winterseizoen) ook tijd voor een praatje. Ik ben blij dat we nog eens terug gaan naar Oosterend op Terschelling!

9. De aankleding van de tafels, veel servetten, glazen, bestek etc belooft heel wat. Helaas viel de kwaliteit van het eten erg tegen en gingen we teleurgesteld weer weg. De amuse die tussen door werd aangeboden was prima, brood met boter, olie etc ook maar de hoofdgerechten die pas na lang wachten kwamen waren beneden de maat, zeker gezien de prijs. Papperige zalm, smakeloze pasta drijvend in badje de olie, een kabeljauwspies met een te aangebrande grill smaak en als klapper het toetje, de pavlova. Dit bleek een keiharde mierzoete fabrieks schuimkrans te zijn, met zure room creme besmeerd en met aardbeien beplakt. Leuk recept voor een kinderkookboek maar niet voor een restaurant met zulke pretenties.

10. Vriendelijk personeel en heerlijk geluncht. Lekkere huisgemaakte mosterdsoep en kalfskroketjes op brood!

11. Vandaag 31 aug heerlijk gegeten, samen met echtgenote het verrassingsmenu besteld en inderdaad verrassend en heerlijk!
    Sfeer is prima, bediening vriendelijk en prima. Helemaal niets mis mee!

Op mijn verzoek om bepaalde vissoorten niet te gebruiken werd probleemloos een alternatief geserveerd. Compliment!

12. Fam. Struik 5 augustus 2010
    Wij hebben samen met onze kinderen hier gegeten omdat het er gezellig uit zag ondanks de matige referenties op deze site hebben we het geprobeerd. Het was zeker de moeite waard goede, vriendelijke bediening en het eten zowel het voorgerecht carpaccio en hoofdgerecht ossehaas was voortreffelijk en goed medium klaar gemaakt, ook de salade was vers. Een klein puntje van kritiek, er had van ons ook een porsie gebakken aardappels bij geserveerd mogen worden maar dit neemt niet weg dat de eigennaar hier naar kwaliteit en gezelligheid streeft.

Zeker de moeite en herhaling waard.

Groeten en tot ziens Fam. Struik.

13. Eten is de prijs niet waard.

Voor de prijzen welke gehanteerd worden verwacht je veel meer dan wordt geboden. Op zich mankeert aan het eten niets, wanneer de prijzen gehalveerd worden. Nu voel je je bekocht.
    Een grote bak friet en sla wordt bij het vlees en visgerecht geserveerd, terwijl dit toch € 24,50 is.

Bediening matig.

Geen aanrader.

14. Jos 7 punten

Vorige week met een groep van 8 heren bij de Heeren gegeten. Was een aangename afsluiting van ons verblijf op dt eiland.

De bediening was vriendelijk, gastvrij. Goed tempo, heerlijk eten. Lang geleden dat ik zulk lekker lamsvlees op heb.

Zeker de moeite om terug te komen.

15. Peter en Saskia

Tijdens een weekje Terschelling bij de Heeren van der Schelling gegeten. Het menu dat wij gekozen hadden (lentemenu) was erg lekker. Wij hebben heerlijk gegeten!

16. Fam. Geneugelijk

Wat een fantastische ervaring zeg! Ook wij werden verrast door de gastvrouw in "strandjurkje". Een hele leuke en vrolijke bediening.

Het eten was tongstrelend goed! We hadden gekozen voor de proeverij, een hele goede keus! Minpuntje was de lange tijd die er tussen de gerechten zat, maar het was ook heel druk.

Niet goedkoop maar voor 4 uur tafelen zeker de moeite waard.

17. H&M 18 punten

Afgelopen zaterdag hebben we heerlijk gegeten bij de Heeren! We hebben voor het verrassing menu gekozen en dit was een zeer goede keuze. Al met al wel een stevige prijs aan het einde van de avond maar dan hebben we er ook zeker 4 uur gezeten!

18. We zijn 3 keer bij de Heeren van Der Schelling geweest!
    Een keer hadden we te ver gewandeld en verdwaald!
    Ze doen er alles aan om het je zo comfortabel mogelijk te maken!
    Het lijkt misschien chique, maar ondanks dat de ambiance en de kaart doen vermoeden, is het er erg gemoedelijk en lekker.

19. Een tegenvaller tijdens een fantastisch weekend Oerol.

Het restaurant oogt leuk, fijn terras maar het eten was een tegenvaller.

De smaak van met name het hoofdgerecht was vrij vlak. De smaaksensatie waar men van spreekt op de site was ver te zoeken, helaas.

Maar wat wellicht nog teleurstellender was, was de reactie van de in een strandjurkje geklede eigenaresse. Op haar vraag of het had gesmaakt kreeg ze als antwoord: " Niet echt bijzonder".

Hierop werd door haar echter de schouder opgehaald en vervolgens werd er afgeruimd.

We hebben haar niet meer gezien. Jammer.

Daarom: Heeren van Der Schelling dit was de eerste maar ook de laatste keer.

20. Ronduit slecht te noemen. We waren er het eerste weekend met Oerol, een ontzettend drukke periode, dus begrijpelijk dat men voor een "eenvoudige" kaart gaat. De kaart was dusdanig eenvoudig dat er geheel geen keus was. Het draait duidelijk niet om de klant maar om het gemak van het restaurant. Afijn het voorgerecht was nog redelijk te noemen maar het hoofdgerecht was ontzettend vlak van smaak, niet bijzonder te noemen. Op de vraag van de eigenaresse (!) of het had gesmaakt reageerden we allebei weinig enthousiast en gaven we aan dat het ons tegenviel. Een reactie bleef in zijn geheel uit! Erg jammer, je voelt je als gast weinig serieus genomen. Bij het afrekenen vond de eigenaresse het waarschijnlijk niet nodig om ons van dienst te zijn, zij liet dat snel over aan een van de personeelsleden. Als vaste Terschelling-gast zullen wij niet weer een bezoek brengen aan de Heeren van der Schelling, erg teleurstellend! Oh ja, het personeel was verzorgd gekleed, dit in tegenstelling tot het zomerse blote strandjurkje waar de eigenaresse in rondliep, niet representatief te noemen.

1,3
  21. Carl,Carien,Eddy&Grid

Wij hebben hier met ons vieren gedineerd op 11 mei 2008, op ons weekend Terschelling nadat we er eerder een stop hadden gemaakt tijdens ons fietstocht, in één woord alles maar dan ook alles is hier OK en top,je betaalt misschien wat meer maar dat is het zeker waard!
    Vanwege 4 Belgische bourgondiërs!

22. Bert Broeder

Je betaald meer maar wat je er voor krijgt is klasse.
    Vooral het "niet-opdringerige" met wijn viel op.
    Wij hadden met ons gezelschap een perfecte avond!