Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1192988245 90
1371923077 77
1420097839 83
1433862057 80
1482036820 77

1. Heerlijke avond gehad, lekker eten, mooie portie, heerlijke eigengemaakte frieten, zonder te vragen een kan water op tafel, ik kom hier graag als ik op Terschelling ben is mijn vakantie helemaal af met een etentje in dit mooie restaurant! Een aanrader.

2. Erg lekker gegeten. Gezellig restaurant. Ossestaartsoep was erg lekker! Ook de zalm met hollandaisesaus echt heel goed! Mijn man had de zeebaars en ook die was voortreffelijk! Toetje konden we niet meer op.

3. Heerlijk gegeten. Vooraf stokbrood met kruidenboter. Daarna biefstuk gegeten, bereid met champignons. Goed klaargemaakt. De rest van familie had karbonade. Zeer groot stuk vlees. Lekker met friet en salade. Gewoon goed eten. Druk bezocht restaurant. Gezellig ingericht.

4. Duidelijk een familiebedrijf in een sfeervolle ambiance. Ontvangst was allervriendelijkst, kinderstoel stond al klaar met een puzzeltje voor de allerjongste. Vermaak voor kinderen bestaat uit een grote kast met boekjes, spelletjes en puzzels. Voor een beweeglijk kind vol energie is het dan net aan te doen om een hoofdgerecht te eten maar daar wel van kunnen genieten.

5. We zijn er vaker geweest. De ene keer heerlijk. De andere keer matig. Maar altijd was de service voortreffelijk en de sfeer erg fijn. Daarom gister weer geweest. Geweldig dat er direct een karaf water gebracht werd. De kip was voor de helft zalig en mals. De andere helft te droog. De zoete wijn was heerlijk en de salade en frietjes ook. We vonden de prijzen aan de hoge kant. Dus we bestelden verder niks, want de extra bijgerechten kosten ook extra.

7. Jaap de Jong

Gezellige sfeer, heerlijk eten en het personeel doet nog echt moeite om het je naar de zin te maken. De gerechten smaken uitstekend en zijn smaakvol bereid.

Onze aanrader vooraf: champignons op Spaanse wijze bereid. Wij aten verder kip uit het vuistje (lekker gaar en uitstekend gekruid), haasbiefstuk met champignons (perfect, niets meer aan doen!) en zalm met pasta (die was snel op en heerlijk volgens mijn zoom van 11).

IJs toe: dame blanche, heerlijk limoenijs (niet op de kaart, maar wel uitgeserveerd op verzoek) en creme brulee.

Vol en voldaan naar huis. Hier komen we absoluut weer!!

8. Leuke, gezellige sfeer, muziek, meerdere kaarsen op tafel. Kortom; gezellig uitstraling. En de prijs/kwaliteit was ook prima, waar vindt je nu een heerlijke soep met stokbrood voor €4,50?

9. Fam. Rossen

Als vaste Terschellinger-gangers willen we graag laten weten wat onze ervaringen zijn bij Restaurant De Drie Grapen. Het restaurant straalt warmte en gezelligheid uit. Het is smaakvol ingericht met veel juttersmateriaal en de tafels zijn prachtig gedekt en stralen je tegemoet. Daarnaast is er een prachtige haard waarin altijd een vuurtje brand. Op de achtergrond klinkt rustige (vooral Iers getinte) muziek. Bij binnenkomst wordt je hartelijk ontvangen door de gastvrouw, of een van de medewerkers, en naar je tafel geleid. Ter voorkoming van teleurstelling is ons advies om van tevoren wel even te reserveren. De kaart is overzichtelijk, goed betaalbaar en met voor elk wat wils. We beginnen meestal met de champignons op Spaanse wijze. Wij zijn echte vleeseters en kiezen voor het hoofdgerecht dus altijd voor een mooi stuk vlees of de befaamde “Kip uit het vuistje”. Elke keer weer is het vlees perfect bereid. Het vlees wordt geserveerd met een lekkere salade en (ras-)patat of gebakken aardappeltjes. Dit alles geflankeerd door een zalig flesje Spaanse wijn. Tot slot het verwende kopje koffie met een cognacje erbij en onze avond kan niet meer kapot. Na afloop vertrekken wij altijd weer voldaan en kijken alweer uit naar de volgende keer dat we weer naar de Drie Grapen zullen gaan.

Ons motto is: Een bezoek aan Terschelling is niet compleet als je niet bij De Drie Grapen bent geweest.

10. Fam. de Boer

Weer eens na jaren 2x in de 3 grapen gegeten. Het was weer ouderwets gezellig, vriendelijk en vooral heerlijk! De eerste keer vroeg mijn moeder van 90 of ze ook rijst hadden omdat ze geen aardappelen mag, nee helaas. De 2e keer hadden ze voor rijst gezorgd, dat noem ik service en begaan met mensen! Dus toprestaurant!
    Fam. de Boer

11. Komen er al jaren, altijd gezellig, en het eten heerlijk! Of het nu de kip is of de grote kaap, het smaakt heerlijk! Met als hoogtepunt toch echt hun eigen frietjes (gewoon bij te bestellen, als het te weinig is)!

12. Super lekker eten. De bediening is heel aardig en het eten is er heel snel en vol van smaak. Je moet er gewoon gaan eten!

13. joan peddemors

Bijzonder goede ervaring met dit restaurant. Ondanks enorme drukte tijdens oerol werd er een beetje geschoven met reserveringen en kregen we meteen een tafel. De bediening was vlot en vriendelijk. Zonder stress.

14. Heerlijk gegeten, gezellige ierse muziek op de achtergrond. N aanrader als je ns op terschelling bent.

15. Ik kom al 55 jaar bij de drie grapen. Als kind met mijn ouders. Later met andere famillie . Mijn kinderen, klein, ook die leerden Terschelling kennen. Met verrassing!!. De Drie Grapen. Met hun kinderdroom en heerlijke eigen friet. Soms een paar jaar achter elkaar. Dan weer eens een paar jaar overslaan. Maar toch altijd weer er naar toe leven. En ik moet zeggen. De zaak is van vader op zoon over gegaan. Die zijn vrouw loopt ook al verschrikkelijk lang mee. Maar het is altijd weer net thuis komen als ik de zaak binnen kom. De sfeer is grandioos. Het ontvangst warm en goed. Het eten is in al die jaren super gebleven. Met hun eigen vertrouwden gerechten. En hun eigen friet. Een zaak met klasse. Goeie wijnkaart en lekkeren toetjes. Super. Ik hoop er nog geregeld naar toe te gaan. Lydia Vloeijberghs

16. Liesbeth

Ieder jaar eten we in de Drie Grapen! Het eten is goed en helaas zijn onze kinderen nu echt te oud voor het droomtoetje.....

17. Jan Hetsen

Wij, 3 vrienden die al 17 jaar naar Oerol gaan, eten jaarlijks dan meestal 1 of 2 keer bij de 3 Grapen.
    Het restaurant heeft een mooie, centrale ligging op het eiland in Midsland Noord. Zeker ook nog eens dicht bij Westerkeyn, het Oerol festivalterrein.
    Karin, de gastvrouw, ontvangt ons ieder jaar weer heel hartelijk en persoonlijk. Ook het overige personeel is vriendelijk. Het eten is prima van kwaliteit en ook de prijs-kwaliteitverhouding vinden wij goed.
    Echt een heerlijke plek met een sfeervol buitenterras aan de achterzijde om even lekker te eten en bij te komen tussen alle Oerolactiviteiten
    Jan, Odie en Bert

18. fam van dillen

Na de matige recensies van slecht eten en geen goede bediening zijn wij weer zeer positief. Met 4 volw en 2 kinderen genoten op zondag 122 april. Goede prijs/kwaliteit-verhouding van ca.40,= voor aperatief, twee glaasjes wijn/frisdrank, voor- hoofd- en nagerecht. Bedieening van Jeroen was uistekend,attent en aardig. Natuurlijk gaan wij volgende jaar weer.

19. Ook wij komen al jaren op terschelling en we eten al jaren bij de drie grapen.

De eigenaresse is zeer onvriendelijk, teminste die uitstraling heeft ze. In de 19 jaar op terschelling kom heeft ze wel geteld 2 keer gelachen. Verder deed ze altijd alsof ze ons niet kende en compleet vreemden voor haar waren terwijl wij er toch 3 keer paar jaar zitten te eten en mijn oma kent ze sowieso redelijk goed, dus waarom zo'n afstand houden??

De bediening varieert heel erg, ze kunnen wel een goede service hebben maar soms valt het tegen. Vooral tegen kinderen zijn wel onvriendelijker (toen ik klein was kwam ik er ook voor het eerst) Dit is erg jammer want ik moet zeggen dat het eten altijd heerlijk is.

De ene keer beter als de andere, maar dat is nou eenmaal zo.

Wij hebben altijd de lamstournedos en de doggersbank bij ons op tafel staan en het is telkens weer een feestje.

Ze maakten altijd raspatat maar tegenwoordig hebben ze ook normale frietjes en aardappeltjes, de raspatat is zeker een tip maar als je met zijn vieren bent moet je zeker nog een keer bijbestellen, want het is gewoon te weinig.

Verder zou ik nog mee willen geven dat als je in een druk seizoen op terschelling bent dat je dan vooral LAAT moet gaan eten daar. 'rond half 8 ongeveer' Als je namelijk veel vroeger gaat, rond 6 uur dan willen ze je heel snel alles serveren zodat ze die tafel nog een tweede keer zouden kunnen bezetten.

De huiswijnen zijn prima en de sfeer vind ik leuk met al die oude dingen aan de muur.

Ik hoop dat u wat gehad heeft aan deze recensie.

20. beer boneschansker

Elk jaar eten we bij de Drie Grapen, al tientallen jaren lang. Elke keer een feest ter herkenning wanneer de kip uit het vuistje weer op tafel komt. En ze schenken goede wijn. Maar het fijnste vinden we altijd vriendelijke ontvangst. Wij gaan dit jaar weer!

21. Meerdere keren gegeten bij de Drie Grapen. De laatste keer niet tevreden! Bediening niet vriendelijk - bediening traag - lang wachten; eten niet even goed - de bekende Doggersbank bij allemaal te hard gebakken (dus buitenkant zwart en hard) en te gaar. Zonde!
    Jammer hoor; lijkt erop dat ze hun geld te gemakkelijk verdienen en geen aandacht meer hebben voor de klantvriendelijkheid

22. Een gezellig restaurant, maar vlees en vis wel eens lekkerder hier gegeten. Wijn heerlijk. en geweldig dat je standaard nog steeds een karaf water bij je eten krijgt.
    Het toetje was wederom heerlijk.
    4 vrienden

23. Johan Jansen

Wij hebben tijdens ons verblijf op Terschelling drie keer bij de Grapen gegeten.
    Het eten was goed, de bediening heel aardig en het restaurant gezellig ingericht.
    Ook schonken ze een lekkere huiswijn!
    Wij komen zeker weer terug.

24. ank melieie-appelhof

Elke jaar komen wij tijdens onze vakantie in bungalow Linda Buck zeker tweemaal in uw restaurant eten. Gezellig en lekker! Vlotte bediening.

25. Ik kom al jaren in "de Grapen".

Lekker eten, vriendelijke bediening, fijne muziek.

Ook deze keer genoten van de sfeer en de heerlijke maaltijd.

Complimenten voor de constante kwaliteit!

26. Het eten is gewoon, simpel, niet te moeilijk en niet heel culinair. Maar dat geeft niks, we zijn op Terschelling, niet in Amsterdam of zo. Alleen de frites en aardappelschijfjes... We hebben deze week elders op het eiland gezien hoe makkelijk het ook zelf-gemaakt kan. Dat kan toch geen al te grote moeite zijn?
    En de bediening mag wat beter: de een mag je meer aankijken, de ander mag iets minder pinnig zijn. Dan blijft D' Drie grapen simpelweg een favoriet.

27. Afgelopen Pasen met onze vrienden weer genoten bij jullie!

28. Fam Hendriks

Wij komen er al ongeveer 25 jaar. Eerst met mijn ouders en toen met onze kinderen, het is een soort thuis komen.

Het eten is altijd lekker en de bediening is goed.
    En vooral de patatjes en de kip zijn onze favorieten.

29. Eten was van goede kwaliteit. Alles duurde wel wat lang. Daarnaast was het koud in het restaurant.

30. Voor de tweede keer gegeten. Het restaurant zat nagenoeg vol. De eigenaresse met, naar ik vermoed haar dochter deden de bediening. Wij werden netjes ontvangen en gewoon goed bediend. Het eten smaakte ons wederom fantastisch.

Lekker restaurant met leuk personeel en redelijke prijzen.

31. Prima gegeten, alleen het serveren duurde een beetje lang.

Ondertussen kregen we wel water (wat je in de meeste restaurants toch echt niet krijgt!)

Kortom: leuk restaurant!

32. In 1 woord super.

Het is en blijft altijd het hoogtepunt.
    Ik was dit jaar met mijn vriend en zijn familie meegeweest, en eerst dacht ik van;
    wat is dit hier allemaal? Het is zo koud.
    Maar daarna, ik wou er gewoon niet meer weg.
    Ik zou dit nooit meer vergeten.
    161010.

33. Ik kom hier al mijn hele leven.

Erg goed restaurant. Heerlijk eten.

Service kan wel wat beter.

34. Al ruim veertig jaar ervaring en altijd een genoegen. Ik neem mijn logees altijd mee en nog nooit klachten gehad. Een aanrader.

35. Als afsluiting van onze vakantie hebben een tafel geboekt voor 6 volwassennen en 4 kinderen. We hebben buiten heel sfeervol gezeten en wij vonden het kindvriendelijk. We hadden zelfs een buggy mee met 4 honden, die heerlijk in de schaduw konden staan. Het eten was uitstekend, zo ook de bediening.

Ze deden alle moeite voor onze kleinzoon met een koemelkallergie.

Bij het afrekenen viel mij de prijs erg mee.

Wij vinden het een aanrader en mochten we weer op het eiland komen, gaan we er zeer zeker weer heen!

36. Maureen Mijsters

Zoals hiervoor ook al geschreven, ons ook over komen, redelijk goed eten, echter zeer kindonvriendelijk.

Eten werd nog net niet door onze strot gedrukt zo snel als alles achter elkaar kwam en net voor het toetje werd ons passant door een zeer gesteste bediening meegedeeld of de kinderen hun mond dicht kunnen houden, hoezo kindvriendelijk, we zijn in heel wat restaurants geweest met onze kinderen maar dit is ons nog nooit over gekomen, als je kind vriendelijk restaurant bent begin je al niet met een van te voren in gekleurde kleurplaat.

37. Uitstekend restaurant met zeer gastvrije bediening.

We gaan veel uit eten, ook op Terschelling, maar het eten bij D' Drie Grapen is elke keer weer een hoogtepunt.

38. M. Boomsma

Een goed begin, met een rampzalig einde!

Vooraf gereserveerd voor 4 volwassenen en 2 kinderen van 3 en een baby.

De eigenaresse kwam op zeer onprofessionele wijze vragen of ik aub mijn kind op schoot wilde nemen, want ze werd nogal zenuwachtig van haar?!

Het frappante was... mijn dochter was ontzettend lief en lag alleen wat te brabbelen in haar wagen! Niemand had last van haar, gevraagd bij andere gasten. De eigenaresse kon duidelijk de drukte in haar zaak niet aan en reageerde dat op een lompe manier op ons af. Zeer kind onvriendelijk restaurant! Nog nooit zoiets meegemaakt.

39. Opmerkelijke zaak, zo op het eerste gezicht een rustieke leuke tent.

Eenmaal binnen wordt je in een hoek geconfronteerd met dichtgetimmerde delen van de bar. Zal waarschijnlijk de doelmatigheid achter de bar ten goede komen, maar het straalt niet open.

Het eten op zich was niet echt slecht. Wat wel een opmerkelijk punt is, is dat de fles wijn al geopend aan tafel komt. Als je dan vraagt om een gesloten fles en dan verzoekt deze aan tafel te openen, dan kan dat niet, want zo werken we niet. Het gaat niet om een fles huiswijn, maar een fles van 27 euro.

Als je daar bij het afrekenen toch nog een keer op terugkomt, dan wordt je dat hoogst kwalijk genomen. Besloot toch voor mezelf er nog een keer op terug te komen.
    De etiquette rondom wijn zijn toch anders als hier gedaan.

Ik mocht mee naar achteren, waar me door de eigenaar nog even "vriendelijk" te kennen werd gegeven dat deze kritiek niet welkom is en ze al jaren zo werken! Einde verhaal.

Dat straalt het restaurant in zijn geheel uit. "We werken al jaren zo", drijven op de klandizie en tonen zich niet klantgericht.
    Alles is gericht op doelmatigheid en doet zo afbreuk aan de ambiance.

Geen aanrader als je staat op service, klantgerichtheid, gastvrij gevoel en kwaliteit en verstand van zaken.

40. Restaurant ziet er gezellig uit. Echter het eten is rampzalig, salade is uitgedroogd en niets bijzonders, Spaanse champignons (voorgerecht) slaat nergens op en ziet er zeer onsmakelijk uit, een grijze brei in een bruin schaaltje en smakeloos, verschrikkelijk en, Spaans?

De kip had volgens mij meer dan een dag liggen sudderen en was droog en echt niet speciaal. De kunstpatat was redelijk en zelfs op de mayonaise zat een uitgedroogde laag van het staan. Bediening onprofessioneel maar wel erg aardig.

Kom hier nooit meer terug, zelden zo slecht gegeten.

41. Ziet er gezellig, uit beetje te sjiek met kleine kinderen.
    Het eten is wel lekker, maar de porties zijn te klein, met name de porties friet.

Bij een volgend bezoek aan Terschelling kom ik hier niet snel meer eten.

42. H de Vries

Lekker gegeten, vriendelijke bediening, gezellige entourage.

43. Veel gedoe over weinig. Mevrouw denkt dat ze misschien te duur of te chique is voor Oerollers. Gelijk hebben die; ik ben ook Oeroller en zal hier niet meer terug komen. Veel geld voor teveel paneermeel op de vis. Rare, naar niets smakende frieten en te lang doorgekookte z.g. roerbak-groenten in veel teveel kleine bakjes op een rommelige tafel. Ook de muziek kan zachter. Een top restaurateur zou hier goed van pas komen.

44. Marijke

Wij (7 meiden) gaan de laatste jaren naar Oerol van vrijdag tot en met zondag. Dat begint bij de Drie Grapen, het is bijna traditie. Ook dit jaar gaan we weer. Een goed en reuze gezellig restaurant, heerlijk eten, aardige bediening.

45. Posthumus,J.H.

gezellig,vriendelijk en goed

46. Annalies Pomp

Voor de zesde keer hier gegeten en het was weer als van ouds, voor ons ( mijn dochter en ik) hoeft de menukaart niet steeds te veranderen wij houden van een feest der herkenning!

47. Lieke (van Marc vdM)

elke keer weer is het een feest om er te zijn, en het is ook zo leuk met de 2 optreed- avonden van dockside!!
    groetjes van Lieke:)

48. In één woord een feest om hier te eten. We komen er al 30 jaar tot volle tevredenheid. Als er iets te vieren is dan doen we dat hier!!!

49. Elke zomer op Terschelling minstens twee keer naar De drie grapen! Jammer dat we te ver weg wonen voor vaker!

50. Helemaal mee eens. Super. Hoort erbij op terschelling.

51. Elles Lodder

Al jaren mijn(inmiddels van het hele gezin)favoriete restaurant.Een bezoek aan Terschelling is niet compleet zonder de Drie Grapen!En voor de kinderen al jaren vooral om hun kinderdroom!!Zie jullie in juli weer!!!

52. P.Veldhuis

prima restaurant met een goede kaart tegen een redelijke prijs.

53. Angela Smit

We hebben achter buiten op het terras gegeten met prachtig zomers weer. Super!
    Menu origineel, ook voor de kinderen!