Restaurant de Reis in Terschelling Hoorn

Het eindcijfer is 6. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1320791783 61
1360651964 68
1380582055 55
1420442236 55
1493519235 71
1520092689 63

1. Lekkere tapas en ons favoriete wijntje malbec van Salentein. Goede en vriendelijke service! Wij komen zeker de volgende x op Terschelling weer terug!

2. A. den Brabander

Bij binnenkomst meteen al een vreemde aanvaring (snauw: dat wordt al geregeld) van het bedienend personeel op de vraag of er een kinderstoel aanwezig was. Goed kan gebeuren.
    Toen we met zijn zevenen zaten werd er op de hoek van de tafel een stapel boorden neergezet. De verwachting is dat deze vervolgens door de bediening worden verdeeld over de gasten aan tafel. Niets van dat al. We moesten zelf de borden en het bestek uitdelen. Vreemd. Na de eerste ronde drinken werd zielloos de eerste ronde tapas op tafel gezet: zonder verdere uitleg en met een ongeïnteresseerdheid die ik zelden heb meegemaakt. Verschillenden van ons zaten inmiddels zonder drinken maar daar werd niet naar gevraagd. Na enig ostentatief zwaaien de aandacht van een jonge zeer vriendelijke serveerster weten te trekken die onze bestelling alsnog en vriendelijk opnam. Pluim!
    Wat betreft het eten: geen smaak, of eigenlijk smaakte alles hetzelfde (overmatig gebruik van paprikapoeder?), soep was extreem zout (heb ik aan de kant geschoven). De tweede ronde was eigenlijk even erg: van hetzelfde laken en pak, ongeïnteresseerd opgediend, geen vraag over eventueel nog een drankje, alles smakeloos en veel te zout. De zalmcarpaccio sloeg werkelijk alles: zeer dik gesneden, tot twee kleuren grijs verkleurd (zalm is toch zachtroze?).
    Kortom een oprechte afrader!!!

3. Jan Rutgers

Boter noch vis. Beperkte kaart, lastig diner samen te stellen behalve paella. Had graag een goede zarzuela gegeten. Eten op zich was goed eetbaar. Sangria te zoet.

4. We komen jaarlijks op Terschelling en doen altijd restaurant 'De Reis' aan. Ook deze keer weer heerlijk gegeten en de Sangria was voortreffelijk! Komen volgend jaar weer terug.

5. Vriendelijk personeel, gezellig. Eten was lekker maar de geitenkaaskroketjes waren van veel mindere kwaliteit dan we gewend zijn.

6. We komen hier al een jaar of 8 zeer regelmatig. De eerste jaren zou ik de Reis absoluut 4 tienen hebben gegeven. De prijzen zijn in de jaren in verhouding tot de kwaliteit veel te hoog geworden. Het is er nog steeds gezellig en best lekker. Jammer dat de bezieling achteruit is gegaan. Zelfs de witte wijn was lauw, evenals de mosselen. Veel gerechten waren te zoet. Maar de spinazie met tomaat en kaas, het stoofpotje scharrelvarken en de varkensspiezen waren voortreffelijk. En geen fooi van ons als je de aardig aangeboden mayo op de rekening zet.

7. Naast tapas hebben ze bij De Reis ook paella (ook vegetarisch/glutenvrij). Ik kon me herinneren dat die heel lekker was, maar hij viel deze keer erg tegen. De tuinbonen (uit de diepvries) hadden vriesbrand en de rijst had weinig smaak. De salade die we erbij besteld hadden kwam rechtstreeks uit een zakje en was al behoorlijk bruin aan het kleuren. Toen we de bediening daarop wezen is hij wel keurig van de rekening gehaald en kregen we een kopje koffie of thee van het huis aangeboden, maar erg lekker gegeten hebben we niet.

8. 1. De reservering: heel beleefd en toch gezellig.
    2. Ontvangst: keurig
    3. Voorgerecht: rode paprikasoep met kip,jammie
    Stokbrood met tapenada en aiolie, wil nog steeds het recept van de aiolie.
    Doradefilet was iets te gaar, maar de smaak ok. Gamba's een pietsie te vet, en een beetje flauw. Moorsespiets prima, evenalsde lamsspies. Tomaat, spinazie, Lekker.
    Over het geheel zeker niet slecht en de bediening vriendelijk en ook nog snel. Wat ons bereft een aanrader.

9. Sorry, dit gaat niet goed hier! In 2006 was ik hier voor de 1e keer, geweldige bediening en echt heerlijk gegeten. Daarna ieder jaar een tapas menu genomen! (2 of 3 keer per bezoek aan Terschelling), nu is men zeer onaangenaam, cq grof (bediening). Komt dit door de crisis, het slaat echt nergens meer op. De tapas die wij bestellen zijn echt beduidend minder van kwaliteit dan voorheen. In het verleden hebben wij echt met grote groepen bij jullie gegeten, als wij dat nu zouden doen zou den we er ons voor schamen. Neem je klanten svp in achting, ook al komen ze van de Wal ook zij kunnen hun euro's maar een keer uitgeven! We wensen jullie een goede zomer toe.

Hetty en marjolein

10. De prijs kwaliteit verhouding is ver te zoeken. Spareribs en kippenvleugels aangebrand. Het enigste wat ze lukt is aardappelblokjes frituren. de enigste die er nog wat van begreep is de wat oudere man in de bediening. De andere naar wat wij begrepen had een hautaine houding over zich. Voor een aantal jaren terug prima gegeten hier. Maar nu krijgen wij het idee hoe snel vul ik mijn zakken.

11. Bert 15 punten

Tapas op z'n Nederlands. Dit heeft weinig met tapas te maken. Geen enkel gerecht geeft een indruk dat hier met bezieling is gekookt. De gamba's en champignons zijn nauwelijks te vinden in het pannetje. De kip en sinaasappel salade mist sinaasappel. We zijn weggestopt in een hoekje. Veelvuldig wordt gevraagd of we al een keuze hebben gemaakt. We eten vrij vroeg waardoor men de indruk geeft de tafel voor de 2e gang vrij wil hebben. Het te betalen bedrag staat beslist niet in verhouding tot de kwaliteit van deze 'tapas'. Dit restaurant krijgt van ons geen herkansing en zullen wij zeker niet aanraden.

12. Op zich gezellig. Sommige gerechten waren zeer goed (Vispannetje gamba's..de salade). Maar het speciale, in bokbier gebakken mini worstjes een aanfluiting, je had een vergrootglas nodig om het gerechtje te vinden. Daarentegen was het ananasijs weer flink.
    De soep was zeker niet pittig, wel lekker, maar ook hier maar een zeer bescheiden hoeveelheid.

Kortom een leuk en gezellig restaurant, iets aan de dure kant en de porties mogen gerust wat groter.!

13. familie deiman

Voor ons tot nu toe.. de beste Tapas ooit.
    Elk gerecht was een feest.
    We komen elk jaar maar dit keer was het helemaal geweldig.

14. Heerlijk gegeten. Spareribs. Grote schaal friet en spaanse gemarineerde kippenpootjes met chilisaus. Daarna een dame-blanche met framboos. Allemaal top wat mij betreft.

15. Vandaag voor het eerst wezen eten. Personeel is erg vriendelijk, het eten daarentegen is wat minder. Ik had spareribs en pikante aardappels. Spareribs zat erg veel saus op maar voor de rest wel lekker. Aardappels zat geen smaak aan. Het is wel een gezellig en sfeervol restaurant, daar valt niets van te zeggen.

16. Anoeshka

Belachelijk wat er voor de tapas gevraagd wordt. Kwaliteit is niet goed; hoogstens oké, maar de prijs is wel hoog. Drie mini-gehaktballen en tomatenpuree voor 6 euro. Salade oke, maar bijvoorbeeld de zongedroogte tomaten en niet lekker. Prijs/kwaliteit verhouding dus echt een lachertje. Veel ingredienten niet zoals ze horen te zijn. Vriendelijke bediening, maar niet goed op de hoogte. Tapas-restaurant op Terschelling; leuk idee, maar slecht uitgevoerd door de Reis. Hopelijk later beter, maar ik vermoed van niet.

17. Een prima restaurant waar we met plezier gaan eten.

Echt de moeite waard!

18. Prima bediening ondanks de drukte. Heerlijk eten, niets mis mee, heerlijk toetje en heel lekkere koffie. Goede prijs kwaliteit verhouding. We waren heel tevreden.

19. 3 jaar geleden hier voor het eerst gegeten en dat is ons toen goed bevallen.

Dit jaar zijn we weer op Terschelling geweest, eerst wat recensies gelezen en wat schertste onze verbazing, de recensies voor "De Reis" waren niet goed en dat vonden we vreemd.

Dus weer terug naar "De Reis" om te kijken of het echt zo slecht was.

Nee, nee en nog eens nee! Prima bediening, gezellige sfeer, prima gegeten, heerlijk nagerecht en een zalige vers gezette kop koffie met gezoete room.

Niets mis met Tapasrestaurant "De Reis"!

20. Tapas op z'n Nederlands? Best lekker, maar het lijkt echt niet op de tapas die ik ken.

De ruimte is leuk aangekleed, maar veel te groot en te lawaaierig.

Tijdens het wachten hadden we vast wat brood en tapenade besteld en toen we een half uur later een tafel hadden, kregen we precies nog zo'n mandje van het huis. Niet meer nodig. Jammer dat ons mandje wel op de rekening stond.

21. Wij hadden eerst brood met tapenade en een carpaccio van zalm besteld.
    De zogezegde tapenade smaakte redelijk, maar de kok weet niet wat tapenade is. De carpaccio was gewoon een zalmschoteltje.

Dan hebben we paella besteld. We hebben er een beetje van gegeten en terug richting van waar het gekomen is (we hebben er fotos van genomen). Alles lag er op wat op de website van het restaurant stond, uitgenomen de zeevruchten. Ik ben 53 jaar en van beroep kok. We konden onze ogen niet geloven wat ze daarvan gemaakt hadden. Al wat overgebleven was van de dagen voordien, dat niets met paella te maken had en dan rijst toegevoegd. Normaal schrijf ik niet zoiets, maar deze mensen moeten uit de keuken blijven.

22. Al een paar keer hier gegeten en niet teleurgesteld.

Lekker eten en vriendelijke bediening voor een prima prijs/kwaliteitverhouding.

23. Het begon al bij binnenkomst, jong ventje met een air van heb ik jou daar.
    Daarna wijn besteld, 2 glazen, wat helaas tot een duidelijk hoorbare en onbeschofte opmerking van het personeel leidde. De wijn was vreselijk zuur, slechter nog dan de goedkoopste wijn uit de supermarkt.
    De tapas waren niet lekker. De ingredienten waren duidelijk niet dagvers. Het ergste waren de artisjokharten; keihard.
    Het eten zelf had weinig smaak.
    Het personeel was ook niet goed in het opnemen van de orders en maakte een aantal fouten ("Spanish Coffee" werd "Spaanse Kipjes").
    De prijs aan het einde was een fijne afsluiter van een slechte avond -- veel te duur.
    Goed personeel is moeilijk te vinden, maar wellicht als men sowieso "De Reis" aangaat, dat het wel gaat lukken.

Vermijd ten koste van alles.

24. Erg slechte tapas gegeten. Vooral de visgerechten waren niet te eten.

Het personeel was niet echt vriendelijk. Wij eten regelmatig tapas in Barcelona en Amsterdam, maar Restaurant de Reis op Terschelling lijkt echt nergens naar.
    Geen aanrader!

2,1
  25. Wij (vier 50 plussers), die al zo'n 25 jaar naar Oerol gaan, aten zondag 14-06-'09 weer tapas en voor de zoveelste keer waren ze MMMMMMMmmmmmmmm! Als je hier binnenkomt, ruik je de vakantie en is het feest. Alle ingrediënten zijn van prima kwaliteit!. Wat je ook besteld, alles smaakt goed tot erg lekker en ziet er aantrekkelijk uit. Het was erg druk en toch hoefden we niet zo lang te wachten en zo hoort hoort dat ook. Lekker huiswijn, goeie expresso. Alleen, de muziek mag ietsje zachter (zal onze vergevorderde leeftijd wel zijn). Volgende keer wil ik hier echt iedere dag eten!

26. Super lekkere tapas! Vooral de gamba's zijn en salades zijn top. Krijg er spontaan trek van! Kom er elke vakantie terug!