Strandpaviljoen ZandZeeBar in Terschelling Formerum

1372021911 47
1390620151 53
1399919270 53
1502209588 39

1. Zeer negatieve ervaring.
    Agressieve eigenaar. Draait door als 'ie iemand een mobiele telefoon op tafel ziet leggen. Klanten die "betrapt" worden met een mobiele telefoon (al maken ze er slechts een foto mee) sommeert hij de zaak te verlaten. Is mij met mijn gezin ook gebeurd toen mijn 6-jarige dochter door wat foto's zat te scrollen op een smartphone. De daardoor niet betaalde consumpties zijn zijn strop. Prima.
    Hij heeft in zijn zaak nog meer gedragsregels.
    Waag het ook niet om te vragen of ie soms bitterballen kan serveren. Een parasol iets verplaatsen? Hij gaat uit zijn dak. Mensen die in zon zitten en even de ogen sluiten worden "wakker" geschud of met een waterpistool natgespoten…
    Vorig jaar was ik getuige van een vechtpartij met een klant na een geschil over de rekening.
    De betreffende klant liep een bloedneus op. De politie moest eraan te pas komen om de zaak te sussen.
    De eigenaar is totaal ongeschikt voor zijn vak. Zandzeebar heeft een Oosterse sfeer met boeddhabeelden, maar de eigenaar is in zijn houding verre van boeddhistisch.
    Hij is geen gastheer, maar een buitengewoon onaangenaam persoon. Onbegrijpelijk dat zo iemand in de horeca zit. Een aanfluiting, een smet op Terschelling.

2. Na jaren Terschelling, dan nu toch een negatieve ervaring. Zelfingenomen meneer (eigenaar?) is nodig aan een cursus klantvriendelijkheid en een lesje zelfinzicht toe. Hij weet een kleinigheid te laten escaleren en vervolgens de klant daar de schuld van te geven.

3. De eigenaar van deze tent is vreselijk onvriendelijk en arrogant. Zo'n typische mensenhater die alleen nog maar sympathie kan opbrengen voor zn honden. Dat deze man zijn tent zo wil runnen ok, maar dit is geen reclame voor Terschelling. Zo'n persoon is volstrekt ongeschikt om als gastheer op te treden en zn vergunning zou per direct ingetrokken moeten worden. Terschelling wordt geen leuker eiland van dit soort types. Op een dergelijke locatie wil je niet dat een zo'n onbekwame persoon een strandtent staat te runnen

4. Ik begrijp de eerdere negatieve berichten totaal niet.
    In het Hemelvaart weekend (drukke periode, zeker met dit uitzonderlijke mooie weer) hebben wij juist genoten van het heerlijke eten en de bediening was prima.
    Uitstekende sfeer! En voor herhaling vatbaar.

5. Onaangename ervaring veroorzaakt door onbehoorlijk personeel. Bij afrekenen kon ik niet direct duidelijk maken aan de eigenaar waar ik precies had gezeten. De eigenaar blafte mij toe om vooral iets specifieker te kunnen zijn over de plek waar ik had gezeten. Ik antwoordde dat ik dat pas kon als ik hem mee nam naar de plek waar het was. Daarop begon de man mij uit te maken voor "Schapenzak". Ik ging ervan uit dat het bedoeld was om kijnkrulhaar maar de man meende het serieus! Ik was te verbolgen om gepast te kunnen reageren en was ervan ontdaan. De Nederlandse horeca verdient zulke "vakmensen" niet! Ik adviseer iedereen om niet naar de Zandzeebar te gaan!
    Het zou raadzaam zijn als deze horige eigenaar een cursus klantvriendelijkheid en gastheerschap gaat volgen zodat het afrekenen van twee drankjes in zijn verdere carrière probleemloos kan verlopen.

6. Onbeschofte behandeling door de eigenaar. Bij warm weer de parasol verschoven om in de schaduw te zitten. De eigenaar schoffeerde ons en zijn groffe bewoordingen zal ik u besparen. Dus snel vertrokken👎

7. Terwijl we met 6 vwo tijdens onze excursie op het strand van Formerum liepen, besloten we vanwege de koude wind bij ZandZeeBar een kop warme chocomel te gaan drinken. Hadden we dat maar niet gedaan. Bij binnenkomst werd ons direct gewezen op het telefoonverbod: 'het is hier verboden uw telefoon te gebruiken. Dat is enkel omdat het niet is toegestaan.' Toen we toch maar gingen zitten aangezien er geen andere opties zijn, wilden we graag afzonderlijk bestellen, maar een paar aparte rekeningen maken lijkt nogal lastig, en dus moesten we het zelf maar uitzoeken. Toen onze chocomels besteld waren trokken we onze jassen uit en hingen deze over onze stoel, waarna er direct een politieagent van achter de bar toegesneld kwam om onze jassen van de stoelen te trekken en ons te wijzen op de kapstok. Omdat onze groep nogal groot was schoven wij een aantal stoelen van een andere tafel aan, waarna ook toen direct een agent in burger naar onze tafel kwam om ons te wijzen op het feit dat onze ober er nog wel door moest kunnen en we alles dus weer terug mochten verplaatsen. Daarnaast wordt er in de strandtent een gemaakt leuke sfeer gecreeërd door een open haard en Ibiza-achtige tierelantijntjes, maar het personeel heeft overduidelijk een opvoedingscursus gemist en hiervoor zou ik dan ook graag wat geld apart leggen. De fijne sfeer die overal op Terschelling heerst wordt onherbiddelijk geweigerd in de ZandZeeBar, en ik raad ieder levend wezen van harte aan om een strandtent in een dorpje verder op te zoeken.

8. Ga hier niet heen. Deze tent wordt bestierd door een vreselijk onplezierige man. Zeer onbeschoft en een uitermate onvriendelijk mens. Deze horecagelegenheid is een soort kamp waarin je bij elke overtreding straf krijgt. Vergeet je onbezorgde vakantie hier. Gebruik voor de lol eens je mobiele telefoon of vraag eens of ze bitterballen hebben. Slechte reclame voor Terschelling.

9. Wij vonden dit een leuke onderbreking voor een hapje en een drankje.
    Het eten en drinken vonden wij van een goede kwaliteit en de service is goed en heeft ook de tijd voor af en toe een gesprekje of voor het maken van een foto van ons drieen. En ook hebben zij geen problemen met honden op het terras. De prijs/kwaliteit is goed vergeleken met andere terrassen.

10. Wat een slechte tent was dit! Nou ik kom in veel tentjes... Maar deze was toch wel zo verschrikkelijk dat ik dit ff op internet zet... Ik raad u aan: ga hier niet heen!!

11. Lachwekkend slecht hier. Men probeert soort Ibiza sfeertje na te bootsen wat er absoluut niet op lijkt (20 jaar op Ibiza gewoond, wees gerust, weet waar ik het over heb), met mobiele telefoon verbod, terwijl personeel wel mobieltje gebruikt, zo kansloos.
    Nou ja, daar lachen we dan nog maar om, zal de domheid van de leiding wel zijn, maar als het eten dan ook nog van zo'n slechte kwaliteit blijkt te zijn, zal deze tent geen lang leven hebben, gelukkig maar.
    Vlees half rauw(!), niet op temperatuur, en 2x verkeerde bestelling gehad.
    Goed advies, vermijd deze tent met een grote boog, zijn gelukkig vele beteren op het eiland, en voor volgend jaar, succes voor de nieuwe eigenaar, want deze zal het niet lang uithouden meer hier.

12. Ga nooit iets eten/drinken hier. Wat een gigantisch onfatsoenljk personeel! Tijd om een TV-programma hier eens met een verborgen camera opnames te laten maken. Plaats zat overigens, dit omdat de meeste mensen weer vrij snel vertrekken na bruut gewezen te worden op het mobiele telefoon verbod. Dit bedrijf is zonder overdrijven de rotte appel binnen de horeca op het mooie eiland Terschelling....

13. Robert Jansen

Eten is goed, locatie is super, maar het personeel een ramp. Te druk met politieagentje spelen en enorm rechtlijnig in het bureaucratisch navolgen van regeltjes (en dat zijn er nog al wat). Bij het minste of geringste tegen woord wordt vervolgens de eigenaar erbij gehaald en dan weet je waar ze het van hebben... Verkopen is gunnen, maar ik gun deze pracht locatie toch liever aan een andere uitbater, gisteren nog.

14. De keuken gaat dicht... al 's avonds op tijd. Geen zin meer om gasten te bediening? Personeel heeft arrogante uitstraling. Klant centraal? Waarschijnlijk nog nooit van gehoord bij ZandZeebar.

15. Rensiena

Heeft veel potentie maar gasten zijn ondergeschikt aan eigenaar/bediening. Honden op terras van eigenaar en rookton die gasten wegjaagt.

16. Kirsten

Wat een afschuwelijke ervaring heb ik gehad in Zanzeebar. Wachtend op mijn vrienden heb ik mijn telefoon gebruikt op het terras wat blijkbaar streng verboden is. Ik werd daar zeer onvriendelijk op aangesproken en heb toen de strandtent verlaten. Toen mijn vrienden 20 minuten later arriveerden en we gezamenlijk toch naar binnen gingen werd mij de toegang geweigerd door de eigenaar omdat ik onbeschoft zou zijn geweest. Ik kan nog steeds niet geloven dat iemand op deze manier zijn strandtent runt, het is ontzettend ongastvrij. Nooit maar dan ook nooit meer Zandzeebar.

17. Karel 40 punten

Na een mooie fietstocht wilden wij even heerlijk relax genieten op dit voor ons onbekend strandpaviljoen. Helaas was het buiten vol, dus aangeschoven aan een tafel binnen. Mijn partner wilde net wat foto's laten zien op zijn mobiele telefoon, toen er iemand vanachter de bar riep; hebt u het bordje niet gezien bij de ingang? Géén telefoons!! Wij wisten niet wat we hoorden! Ook geen uitleg waarom niet! Gasten naast ons zeiden ook; dat kan toch ook anders gezegd worden. Ons hele relax gevoel was weg, alleen iets gedronken, maar hapje eten hebben we maar overgeslagen. Wisten niet hoe snel we hier weer weg moesten komen.

Wat een vreselijke strandtent! Komen hier nooit weer!!

18. Mijn vrouw en ik gingen hier een kopje koffie drinken, na een heerlijke strandwandeling.

Lekker in het zonnetje en genietend van een goed kopje koffie besloten we een selfie te maken voor onze kinderen. Vlak daarna kwam de eigenaar ons even vertellen dat dit absoluut niet de bedoeling was en of we het bordje "mobiele telefoons verboden" niet hadden gezien. Ik zei nog, ik zit toch niet te bellen? Maar dat was tegen het verkeerde been, de eigenaar liet duidelijk merken dat hij een enorme hekel heeft aan alles met een beeldscherm. Ik heb mijn mobiel netjes in mijn broekzak gestoken maar meneer kwam toch nog even controleren of ik mij wel aan zijn regels hield.

Zijn hond loopt al even dominant los door het restaurant en kwam onze aangelijnde hond ook nog even flink intimideren. Mijn moedige vrouw kon de agressieve hond maar met moeite wegsturen, personeel keek er niet naar om.

Koffie was lekker, maar wij komen hier nooit meer...

19. Strandtent ziet er relaxed uit echter schijn bedriegt. De eigenaar loopt in soort constante staat van paniek rond en scheldt echt letterlijk zijn klanten uit. Hij controleert of elke klant wel genoeg bestelt. Is het niet naar zijn zin, word je gesommeerd per direct het pand te verlaten. Onbeschrijfelijk onbeschofte man.

20. Na een pracht dag wilden we graag hier eten, al eerder eens goed koffie gedronken. Na lang wachten werd eindelijk de bestelling opgenomen.
    Na 45 min wachten (met vermoeide kinderen) ging mijn vrouw aan de balie vragen wanneer het eten zou komen. De kok stormde uit de keuken en begon hard te roepen dat deze ongeduldige dame wilde afrekenen!!
    Gelijk tijdig kwam net de serveerster met eten aan lopen...de kok bleef maar luid schelden en klagen!!! Gezien de kinderen hebben we het eten opgegeten maar daarna direct vertrokken. Serveersters schaamden zich dood.
    Het trieste is eveneens dat ik de eigenaar via de site een brief heb geschreven, laten we eerlijk zijn het kan een rotte appel zijn. Nooit meer iets van vernomen. Wij komen hier dus nooit meer.

21. Geen aanrader! Helemaal niet met kleine kinderen. De eigenaar van deze strandtent probeert relaxed over te komen maar loopt als een kip zonder kop zijn klanten af te bekken (ook jonge Kids moeten het ontgelden)

De eigenaar weigerde ons (nadat we uitgebreid hadden geluncht met 6 personen) een flesje met lauw water te vullen tbv melk voor onze 4 maanden oude baby! Blijkbaar kan hij zich dit gedrag veroorloven. Wij komen er in ieder geval niet weer!

22. Frank van der Lugt

Ligging van de tent is prima. Leuke sfeer en inrichting is ook goed. Alles klopt behalve het eten. Wat men serveert is uitermate slecht, zeker als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding. Oftewel, drink overdag en s'avonds een wijntje of een biertje maar bestel geen eten! Voor de rest is de bediening vrij relaxed maar niet professioneel.

23. Rene 1267 punten

Een strandbar waar het niet al te professioneel aan toe gaat. Bediening is wel vriendelijk maar te relaxed en neemt dus ook zijn tijd. Als dit in de prijs terugkomt dan ok, maar dat valt wel tegen.

Interieur is zoals je verwacht. Veel hout en hier en daar wat kleur. Wij hebben buiten gezeten en dan zit je op kussens en zitzakken en die zijn vaak wat nat en vol zand. Uitzicht op zee heb je ook niet echt, daarvoor zijn de ruiten te vies? en zit je te laag om er echt doorheen te kijken. Eten en drinken was prima, alleen dus te duur.

24. mitch

25. Heel leuk strandpaviljoen met een hele relaxte sfeer! Je kan heerlijk zitten op diverse zitzakken en grote kussens en genieten van het geluid van en het uitzicht op de zee.

Het was druk, hierdoor moest je lang wachten op de bediening, die net zo relaxed is als het restaurant. Het heeft z'n charmes, maar als je honger hebt dan wil je liever snel eten ;).

Het eten is echter lekker en de prijs is redelijk.

Wat mij betreft een aanrader!