Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Terschelling Formerum verdeeld zijn.

Els de Jong

We hebben genoten.
    Prima voorgerecht,
    Heerlijke ossehaaspun (ten) jes.
    En een heerlijk dessert van kaas.
    Zeer aan te bevelen in deze prettige omgeving met leuke bediening.
    Zeker tot volgend jaar!

Twee weken lang op Terschelling geweest en hier elke mooie stranddag langs geweest.
    Het eten is echt lekker en niet standaard.
    Service is ook top, snelle bediening en met dieetwensen werd rekening gehouden.
    Fijne muziek, mooie inrichting. Volgend jaar komen we zeker weer.

Tamara De Bel

Wezen eten met het gezin hier. Werd eerst wat moeilijk gedaan over een tafel die we hadden toegewezen gekregen en ons niet naar de zin was. We waren zelf een tafel naar achteren geschoven vanwege meer ruimte. Bleek dat die tafel voor 2 medewerkers was gereserveerd. Na aandringen konden we blijven zitten. Over het eten. Tja… hoofdgerechten waren redelijk. Ossenhaaspuntjes (kort gebakken en erg rood) geitenkaasje was redelijk en 2 x kindermenu (1/2 schnitzel (taai) en een pannekoek. Garnituur voor erbij ondermaats. Aardappeltjes had ik zelf in de supermarkt kunnen kopen (aardappelbolletjes uit een zakje), witlof was meer soep en salade ook veel te simpel. Een gemiddeld genomen studentencafe of eetcafe scoort vele malen beter gezien de prijzen die betaald moeten worden (gemid. Tussen 15 en 20 euro) voor mij niet weer hier eten en ik raad het zeker niet aan.

Heleen en Inge

Heerlijk gegeten goede prijs kwaliteit verhouding. Vriendelijke bediening.

Tjarda van der Beek

Prima eten gezellige sfeer.

Heerlijke plek. Wat een opluchting om geen mobieltjes om me heen te hebben en ook mijn eigen neigingen te moeten beheersen. Fijne muziek die goed hoorbaar was, de wc is een kleine feestervaring. Een vergissing met de bestelling werd vriendelijk, professioneel en in mijn voordeel opgelost.
    Hulde voor de sympathieke manier van opdienen. Afbreekbaar prachtig materiaal, zelfs het rietje in het glazen melkflesje was NIET van plastic. Respect voor natuur sprak uit alles. Ik kom hier zeker terug.

Jammer als je maar even op het eiland bent dat je denkt lekker te lunchen in een stand paviljoen
    Keiharden muziek gemeten 75 db
    En dan maar promoten dat je er gezellig kunt kletsen en geen telefoon.
    Zet dan ook de muziek zachter dan kun je mekaar ook verstaan
    Oproep gemeente terschelling ga daar eens de db meten gaan over de norm kinderen moeten gehoor beschermers dragen

Fam donken

Wat een fantastisch restaurant! Heerlijk gegeten, ontzettend leuke sfeer en vriendelijke bediening. Ze doen er alles aan om het naar je uiterste zin te maken😄

Nog nooit ergens zo behandeld. Wij gingen op zaterdagavond 13 juli hier gezellig een hapje eten met onze meiden van 12 en 14 jaar. We wilde graag een tweede biertje bestellen maar dat was lastig want elke serveerster die 2 dat vroegen gaf aan dat het niet haar wijk was en we het aan een collega moesten vragen? Na 1/2 uur nog geen bier... een tijdje later maakte we een foto met onze iPhone. De serveerster die wie al die tijd niet hadden gezien wees ons erop dat we geen mobiel mochten gebruiken. Ok maar we maakte alleen een foto? De mobiel moet onmiddellijk weg. Wij reageerde met prima doen we. Het zou fijn zijn als je met je drankjes opnemen net zo alert zou zijn als met mobiele telefoons. Na 1 minuut kwam de eigenaar die helemaal uit zijn dak ging en ons vroeg onmiddellijk de zaak te verlaten omdat de serveerster helemaal overstuur was. Nog nooit zijn wij in een zaak zo slecht behandeld. Hoort niet bij Terschelling. Bij deze man zou echt zijn horecavergunning moeten worden afgenomen.

Idzinga

Heel goed! Vriendelijk, gastvrij, super om met kinderen heen te gaan ook. Lekker gegeten en prijs/ kwaliteit prima! Een aanrader!

Heerlijk op ons gemak gegeten in de Kajuit!
    Een topteam.
    Een goede kok.
    Zeker een aanrader.

Tot de volgende keer.

We hebben niet zo'n beste ervaring. Na het voorgerecht moesten we lang wachten omdat de bediening de keuken niet had geïnformeerd. Nu was dat op zich niet eens zo erg, het eten maakte dat meer dan goed. Alleen hebben we minstens 15 minuten zitten wachten totdat de tafel werd afgeruimd en een dessert besteld kom worden. Kennelijk moest afruimen in dezelfde volgorde als het opdienen. Wij hebben er in ieder geval niet op gewacht. De omgeving was niet van dien aard dat we die tijd zinvol konden en wilden doorbrengen.
    Denk niet dat we hier gauw nog een keer zullen eten.

Diederik

Tja die eigenaar. De vraag geen mobieltjes te willen gebruiken maar gezellig contact met anderen te maken klinkt sympathiek maar ook een beetje dwingend. Ik (man, 73) was alleen en wilde best voldoen aan de wens niet te internetten of te bellen. Overigens is daar geen bereik zodat dat je niet eens kón bellen of internetten. Vervolgens gebruikte ik mijn smartphone als e-reader en ging verder met het lezen van een boek. Het bedienend personeel maakte mij erop attent dat een smartphone niet was toegestaan, maar dat ze wel een boek voor me wilden halen dat ik wel mocht lezen. Toen ik ze zei er de voorkeur aan te geven mijn eigen boek te willen lezen werd mij te verstaan gegeven dat dat niet was toegestaan. Vervolgens kwam de baas. Hij sommeerde mij zijn pand te verlaten. Hij griste mijn smartphone van tafel en liep ermee naar buiten en dreigde het ver het strand op te gooien. Zover kwam het gelukkig niet. Ik mocht nooit meer zijn tent bezoeken.
    Ik overweeg -ook gezien vele andere vrijwel gelijke ervaringen- een klacht in te dienen bij het gemeentebestuur en te vragen de horecavergunning niet te verlengen.

De bedoeling is dat je je telefoon niet gebruikt en aandacht voor elkaar hebt. Aangezien de muziek voor mij te hard stond om te kunnen kletsen gingen we de krant lezen tijdens het wachten op de lunch. In no time stond er een medewerker aan onze tafel om te zeggen dat je geen mobiele telefoon mag gebruiken. Mijn man liet zien dat hij de (eerder die dag gedownloade) krant zat te lezen. Ik had een papieren krant. Het werd goedgekeurd en we wilden verder lezen. Een paar tellen later werden we echter opnieuw gestoord door een andere medewerker die ons wees op het beleid. Ik raakte geïrriteerd en viel naar hem uit, ga lekker je werk doen man, we lezen gewoon de krant. Hij liep weg. Ik had spijt van mijn uitval en wilde dat gaan zeggen aan de bar maar daar kwam al een derde medewerker aan om verhaal te halen. Aan haar bood ik mijn excuses aan voor mijn onvriendelijke reactie. We vroegen haar wat het verschil is tussen de krant op papier lezen of op je telefoon. Geen antwoord op gehad, we werden verzocht af te rekenen en te vertrekken. Ik vroeg of ze mijn excuses dan niet aanvaardde maar die waren volgens haar te laat (?) Aangezien we nog maar twee slokken van ons bier hadden gehad wilden we dat nog wel graag opdrinken dan. Geen sprake van, de bierglazen werden afgepakt en we konden vertrekken zonder te betalen.
    Laat ik maar niet klagen over de grote honden die los over het terras en door het restaurant lopen en het verhaal positief beëindigen: het was een bijzondere ervaring!

Janice Brouwer

Maria Valke

Verrassend lekker eten voor een goede prijs. Er staat een goede kok in de keuken.

Goh wat hebben we gesmuld was super lekker!
    Zeker voor herhaling vatbaar denk, weet het wel zeker 1 van de beste koks van het eiland!

Rob en Annemiek van Reekum

Een gezellige plek waar je lekker kunt eten voor en betaalbare prijs. Een gezellig team bedient je op prettige wijze. Aanradertje!

Vakantieganger

We kwamen rond 15:30. Gezellige tent, aardige jonge mensen in de bediening. Namen een wijn en bier en keken op de kaart voor een snackje bij nog een wijn en bier. Stipt 16:00 werden overal de dag menukaarten voor de avond menukaartjen verwisseld. Geen probleem ook op die kaart genoeg snackjes. We kozen voor (gefrituurde) kaasstengels. Maar, (stond niet vermeld op de kaart) dat kon niet tussen 16:00 en 16:30 want dan werd de keuken omgebouwd(?) bitterballen kon wel Huh? Komt toch ook uit de frituur? Ze koenden het mij niet uitleggen maar het kon niet.
    Tja… dan heb je het volgens mij als strandtent niet helemaal begrepen… rond borreltijd.
    De eigenaar heb ik gelukkig niet gesproken.

Ik mocht mijn chihuahua van 3 kilootjes niet op de banken plaatsen… we hadden zelfs daarvoor dekentjes mee! Zijn honden waren 10 kilo zwaarder en sprongen gewoon op dezelfde banken. Huidige eigenaar is niet echt wat je noemt: klantvriendelijk.
    Jouw honden mogen iedereen lastiggevallen. En mijn chihuahua is je te veel?
    Als jouw 35 kilo honden mogen schooieren en zich bevinden op onze klant loungebanken… En die van de klant niet? Mijn chihuahua is 4 kilo. Nog niettegenstaande!

Wel eens de saté geprobeerd? Heerlijk!

Heerlijk gegeten! Top kok en zeer goede kwaliteit/prijs verhouding!

We komen zeker nog terug en zullen dit ook bij vrienden aanbevelen.

Heerlijk gegeten. Zeker een aanrader. Prijs kwaliteit verhouding een 10. We komen zeker terug.
    Gr wilma.

Zeer negatieve ervaring.
    Agressieve eigenaar. Draait door als 'ie iemand een mobiele telefoon op tafel ziet leggen. Klanten die "betrapt" worden met een mobiele telefoon (al maken ze er slechts een foto mee) sommeert hij de zaak te verlaten. Is mij met mijn gezin ook gebeurd toen mijn 6-jarige dochter door wat foto's zat te scrollen op een smartphone. De daardoor niet betaalde consumpties zijn zijn strop. Prima.
    Hij heeft in zijn zaak nog meer gedragsregels.
    Waag het ook niet om te vragen of ie soms bitterballen kan serveren. Een parasol iets verplaatsen? Hij gaat uit zijn dak. Mensen die in zon zitten en even de ogen sluiten worden "wakker" geschud of met een waterpistool natgespoten…
    Vorig jaar was ik getuige van een vechtpartij met een klant na een geschil over de rekening.
    De betreffende klant liep een bloedneus op. De politie moest eraan te pas komen om de zaak te sussen.
    De eigenaar is totaal ongeschikt voor zijn vak. Zandzeebar heeft een Oosterse sfeer met boeddhabeelden, maar de eigenaar is in zijn houding verre van boeddhistisch.
    Hij is geen gastheer, maar een buitengewoon onaangenaam persoon. Onbegrijpelijk dat zo iemand in de horeca zit. Een aanfluiting, een smet op Terschelling.

Na jaren Terschelling, dan nu toch een negatieve ervaring. Zelfingenomen meneer (eigenaar?) is nodig aan een cursus klantvriendelijkheid en een lesje zelfinzicht toe. Hij weet een kleinigheid te laten escaleren en vervolgens de klant daar de schuld van te geven.

De eigenaar van deze tent is vreselijk onvriendelijk en arrogant. Zo'n typische mensenhater die alleen nog maar sympathie kan opbrengen voor zn honden. Dat deze man zijn tent zo wil runnen ok, maar dit is geen reclame voor Terschelling. Zo'n persoon is volstrekt ongeschikt om als gastheer op te treden en zn vergunning zou per direct ingetrokken moeten worden. Terschelling wordt geen leuker eiland van dit soort types. Op een dergelijke locatie wil je niet dat een zo'n onbekwame persoon een strandtent staat te runnen

Henk

Niet verwacht!

Maar dit is echt een leuk en goed eetcafé!

We hadden gereserveerd en dat was maar goed ook want de zaak liep aardig vol.
    Er werd goed rekening gehouden met onze twee hondjes.
    Er is een menukaart met ruime keuze.
    Als voorgerechtje kozen we voor plukbrood, die kwam met diverse lekkere smeersels.
    Als hoofdgerecht hadden we de met spek omwikkelde varkenshaas die kwam met een salade en heerlijke gestoofde witlof.
    opmerking: Het bakje gebakken krielaardappeltjes zou iets groter mogen zijn.
    Disgenote had een enorme bak salade met een geitenkaasje.
    De nagerechten waren ook goed.

Kortom: een aanrader en ook nog eens prettig geprijsd.

Ik begrijp de eerdere negatieve berichten totaal niet.
    In het Hemelvaart weekend (drukke periode, zeker met dit uitzonderlijke mooie weer) hebben wij juist genoten van het heerlijke eten en de bediening was prima.
    Uitstekende sfeer! En voor herhaling vatbaar.

Onaangename ervaring veroorzaakt door onbehoorlijk personeel. Bij afrekenen kon ik niet direct duidelijk maken aan de eigenaar waar ik precies had gezeten. De eigenaar blafte mij toe om vooral iets specifieker te kunnen zijn over de plek waar ik had gezeten. Ik antwoordde dat ik dat pas kon als ik hem mee nam naar de plek waar het was. Daarop begon de man mij uit te maken voor "Schapenzak". Ik ging ervan uit dat het bedoeld was om kijnkrulhaar maar de man meende het serieus! Ik was te verbolgen om gepast te kunnen reageren en was ervan ontdaan. De Nederlandse horeca verdient zulke "vakmensen" niet! Ik adviseer iedereen om niet naar de Zandzeebar te gaan!
    Het zou raadzaam zijn als deze horige eigenaar een cursus klantvriendelijkheid en gastheerschap gaat volgen zodat het afrekenen van twee drankjes in zijn verdere carrière probleemloos kan verlopen.